abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 12:28:13 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194035097
Hier in de straat hebben we klussende buurtbewoners die zich eigenlijk nergens iets van aantrekken. Ze zijn al een eeuwigheid aan het straten rondom hun huis en hij zaagt al drie weken onafgebroken avonds van 18:00 uur tot 23:30 zijn betonklinkers buiten op maat, hij legt ze geloof ik in visgraat motief maar dan heb je gewoon heeeeel veeeeel zaagwerk.

Voorzichtig gezegd ben ik en meerdere in de buurt daar al wel een tijdje helemaal klaar mee, maar in het kader van leven en laten leven ga ik er denk ik niet wat van zeggen.

Wie wil er nog meer eens lekker klagen over klussende buren ? En hoe ga jij daar mee om ?
Deel het hier met ons ! ^O^
pi_194035266
We zitten al zo’n vier jaar met tussenpozen in de klusherrie van onze directe buren. Toen we hier kwamen wonen woonde er een stel met een baby en hij had een klusbedrijf en heeft een nieuwe badkamer gemaakt en een nieuwe keuken neergezet. Stel ging uit elkaar, even rust want eerst woonde zij er nog alleen en daarna hij. Nieuwe bewoners, jong stel dat nogal van de hippe woontrends was, dus op de badkamer na werd zo ongeveer alles eruit getrokken, inclusief de nog bijna nieuwe keuken en alle vloeren. Keuken werd naar een andere ruimte verplaatst, muren verplaatst, de hele handel. En toen was de verbouwing eindelijk klaar en werd het huis te koop gezet.
Weer een paar maanden rust, want het duurde even voordat ze eindelijk vertrokken. Huis werd als instapklaar gepresenteerd, dus wij dachten: de nieuwe bewoners verven wat en trekken er zo in. Viel dat ff tegen, ze zijn al sinds februari bijna continu aan het klussen: nieuwe electra, nieuwe cv incl radiatoren, muurtje zetten, muurtje weer afbreken omdat hij scheef is, binnendeuren vervangen door schuifdeuren, nieuwe vloeren en als klap op de vuurpijl zijn ze sinds pinksteren bezig met het vervangen van alle kozijnen. Gek worden we ervan.
Sinds corona is bijna iedere overbuur met z’n tuin bezig, de hele rij stond z’n tuin vol te tegelen en overkappingen te timmeren. En dan om half zeven beginnen met stenen in een aanhanger gooien.
Ik wil ruuuuuuust.
Je doet er niks tegen, maar wij zijn inmiddels rijp voor een hutje op de hei.
pi_194035349
Ik heb een hutje op de hei. Enige waar ik last van heb is de buur-boer die eens in de zoveel weken hooit of bemest. Heel in de verte hoor ik weleens een andere buur zagen, maar niets wat stoort.
pi_194035721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier in de straat hebben we klussende buurtbewoners die zich eigenlijk nergens iets van aantrekken. Ze zijn al een eeuwigheid aan het straten rondom hun huis en hij zaagt al drie weken onafgebroken avonds van 18:00 uur tot 23:30 zijn betonklinkers buiten op maat, hij legt ze geloof ik in visgraat motief maar dan heb je gewoon heeeeel veeeeel zaagwerk.

Voorzichtig gezegd ben ik en meerdere in de buurt daar al wel een tijdje helemaal klaar mee, maar in het kader van leven en laten leven ga ik er denk ik niet wat van zeggen.

Wie wil er nog meer eens lekker klagen over klussende buren ? En hoe ga jij daar mee om ?
Deel het hier met ons ! ^O^
Er is geen oplossing, iets met de Nederlandse moraal in 2020. Verhuis zelf maar naar een gebied met een vrijstaande woning en in jouw directe omgeving van bv 2000 meter zonder buren.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 11-07-2020 14:14:59 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194036124
Wij hadden eerst een hoarder als buurman. Op zich lekker rustig, behalve dat het nogal stonk en dat de muizenoverlast op een gegeven moment de spuigaten uit ging lopen. En toen hij 2 zomers geleden met een peuk in slaap viel en het matras in de hens vloog was voor ons de maat vol. Koophuis dus moeilijk maar na een lang traject met sociaal werk, schuldhulpverlening etc is hij uiteindelijk vertrokken.

Toen hadden we dus een 'klushuis' naast ons. Dat werd eerst gekocht door een ontwikkelaar die het helemaal leeggetrokken heeft en hoopte er 3 appartementen in te maken. Dat mocht gelukkig niet van de gemeente (het is serieus 60m2 en enkelsteens muren dus een veredeld studentenhuis was voor ons niet ideaal geweest).

De ontwikkelaar heeft het weer verkocht aan jong yuppenstel. Die hebben er ook maanden aan geklust. Maar goed, leven en laten leven. Wij hebben ook heel wat verbouwd en we zitten nou eenmaal dicht op elkaar.

De klap op de vuurpijl was overigens dat ze op dag 1 van de lockdown de dakkap gingen vervangen. Had ik al vermeld dat het enkelsteens muurtjes zijn? Oh en wij slapen op zolder.

Gelukkig hebben wij de 'luxe' dat we een bedrijfspand met logeerverblijf hebben. Het bedrijfspand was vanwege de lockdown verplicht gesloten, en het logeerverblijf zouden we gaan verhuren als B&B maar daar zijn we toen zelf maar even gaan wonen. Bevalt heel goed! Hier ook wel klussende buren maar het is een vrijstaand pand dus geen contactgeluid. Dat scheelt echt zo veel...
pi_194036137
Schijnt overal wel wat te zijn... :D Hier in de straat, naast mijn directe buren stond een heel klein oud vakwerkhuisje uit 17de eeuw. Was helaas totaal verrot en had maar een optie afbreken en weder op bouwen. Althans dat zou het mooiste geweest zijn.

Wordt het gekocht door zo'n pipo die denk alles te kunnen... Breekt het tot de grond af, graaft een mega gat om daar kelder te maken en vergeet een damwand te plaatsen en dekt het af met een zeiltje. 2 weken en 3 regenbuien later licht de halve tuin, kippenhok en het klimrek van de buren in het gat... :P

Buurman geheel over de zeik natuurlijk, die had toen nog 3 jonge kinderen, die hadden dood kunnen blijven met dat grapje. Gaat die lul daarna met heipalen een damwand slaan.. Leek wel een aardbeving, kopjes rammelden bij ons in de kast.. Bij de buurman en bij mij overal scheuren in het huis... Dus weer over de zeik, rechtszaak aangespannen, heeft paar jaartjes gelopen kreeg hij schadevergoeding van bijna 20.000 aan de broek. Maar betalen ho maar!, hoger beroep etc.

heeft hij daar ondertussen een lelijke moderne stijl betonnen klots uit de grond gestampt.. De nodige problemen met de gemeente omdat hij zich niet aan de voorschriften had gehouden. Maar heeft het met corrupt familie lid bij de gemeente weten te sussen.

Maar inmiddels is hij blijkbaar leeggebloed en nu staat er meer dan 10 jaar een afzichtelijk een half afgebouwd monster in de straat te rotten met een bouw hekwerk er omheen. Dat ding is zo massief en groot als het klaar was dacht het het voor 4 of 5 ton te kunnen slijten. Maar echt rare man, iedereen die 5 ton kan neerlappen gaat echt niet in deze straat wonen, die koopt wel wat anders.

Afijn, de wijkraad heeft al meermalen beklag neergelegd bij de gemeente omdat iedereen zich meer dan 10 jaar stoort aan die lelijke bouwput en die zegge gewoon. Tja die meneer hoef wettelijk maar 1 baksteen per maand te leggen. En kan het zolang rekken als hij maar wil. En dat doet hij dus ook, komt 1 x in de maand langs rijden gooit een zak zand uit de auto en maand later haalt hij deze weer op... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 11-07-2020 14:18:39 ]
pi_194037056
Ik ben zelf zo'n klussende buurman en vindt het juist wel leuk als er verderop in de straat ook eens en handig iemand woont die wat klust. Mijn beide buren kunnen werkelijk niks zelf.

Nu is het bij mij niet zo erg als in een aantal voorbeelden hierboven.

Als ik wat moet zagen doe ik de deur van de garage dicht. Ik klus niet heel vroeg of tot s'avonds laat.
Het zijn geen extreme verbouwingen meer.

Toen ik het huis had gekocht heb ik wel heel veel gedaan wat zeker veel overlast heeft veroorzaakt. Denk aan elektra sleuven frezen in de muren en een hele beneden verdieping verlijmt parket eruit bikhameren. Of infrezen vloerverwarming bv.

Nu met de schutting bezig, dit is dus veel zaagwerk en verder staan alle oude schermen en palen nog her en der op de oprit en tegen het huis aan. De aanblik is dus wat rommelig.
pi_194037134
Ik had vroeger een bovenbuurman die volgens mij een copy van mount rushmore aan het boren was in beton....

Elke week wel een half uur met de boormachine bezig !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194037820
Toen wij ons huis kochten hadden de buren een pasgeboren baby. WIj hebben altijd alles in overleg gedaan. Bij werkzaamheden die herrie maakten liepen we er van te voren even heen. Als we iets echt niet konden uitstellen gingen ze vaak even weg. Kregen ze later een zelfgebakken cake of een paar potten jam voor terug. Nog steeds hebben we een hele goede relatie met ze, ondanks dat ze zijn verhuisd.

Nu nog steeds melden we even als er iets staat te gebeuren wat herrie gaat maken, ook al vergeten onze buren dat nog wel eens te doen.
pi_194038852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Ze zijn al een eeuwigheid aan het straten rondom hun huis en hij zaagt al drie weken onafgebroken avonds van 18:00 uur tot 23:30 zijn betonklinkers buiten op maat,

Wie wil er nog meer eens lekker klagen over klussende buren ? En hoe ga jij daar mee om ?
Deel het hier met ons ! ^O^
Wat zegt de lokale APV over herrie maken t.b.v. klussen? Vaak is dat beperkt tot 21:00 's avonds. Heb je 'm al gevraagd of het ook overdag kan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:00:38 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194039517
Hier ook vlakschuurmachine al 10 weken continu :(
Is de een net gestopt ....... begint de volgende
Buurman hieronder is ook een lul, klust af en toe maar alles gaat met het handje dus ook de zaag :')
En ook pipo hiernaast die dacht wel even een uitbouw van 4 meter in een tuin van 10 meter te kunnen plaatsen
Na 1,5 jaar gezeik en rechtzaak............ Nee dus _O-
Toen weer verder met verbouwen maar de aannemer was hem ook zat dus deed alleen wat als hij tijd over had
Nu zijn we 3.5 jaar verder en is het net klaar en is het kostenplaatje net zo hoog als een vergelijkbaar huis dus speculatie rendement 0.0 _O-
Verhuren dus en dat gaat max 3% worden :') na 3.5 jaar geen inkomsten en alleen uitgaven |:)
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 18:07:01 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194039596
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat zegt de lokale APV over herrie maken t.b.v. klussen? Vaak is dat beperkt tot 21:00 's avonds. Heb je 'm al gevraagd of het ook overdag kan?
Daar is geloof ik niet wat bijzonders voor opgenomen in de APV van onze gemeente.
Wel over geluid van festiviteiten e.d. maar niet over verbouwen.

Leven en laten leven, ik ga mij er niet zo tegen aan bemoeien hoewel ik het best wel eens hinderlijk vind... ;)
pi_194039624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:16 schreef Glider76 het volgende:
Ik ben zelf zo'n klussende buurman en vindt het juist wel leuk als er verderop in de straat ook eens en handig iemand woont die wat klust. Mijn beide buren kunnen werkelijk niks zelf.

Nu is het bij mij niet zo erg als in een aantal voorbeelden hierboven.

Als ik wat moet zagen doe ik de deur van de garage dicht. Ik klus niet heel vroeg of tot s'avonds laat.
Het zijn geen extreme verbouwingen meer.

Toen ik het huis had gekocht heb ik wel heel veel gedaan wat zeker veel overlast heeft veroorzaakt. Denk aan elektra sleuven frezen in de muren en een hele beneden verdieping verlijmt parket eruit bikhameren. Of infrezen vloerverwarming bv.

Nu met de schutting bezig, dit is dus veel zaagwerk en verder staan alle oude schermen en palen nog her en der op de oprit en tegen het huis aan. De aanblik is dus wat rommelig.
Ik zou helemaal gek van je worden met je handige handjes. Ik denk ook dat je het hier wat rooskleuriger voorstelt dan de realiteit is.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 18:10:42 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194039636
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:11 schreef Angelfrouk het volgende:
Toen wij ons huis kochten hadden de buren een pasgeboren baby. WIj hebben altijd alles in overleg gedaan. Bij werkzaamheden die herrie maakten liepen we er van te voren even heen. Als we iets echt niet konden uitstellen gingen ze vaak even weg. Kregen ze later een zelfgebakken cake of een paar potten jam voor terug. Nog steeds hebben we een hele goede relatie met ze, ondanks dat ze zijn verhuisd.

Nu nog steeds melden we even als er iets staat te gebeuren wat herrie gaat maken, ook al vergeten onze buren dat nog wel eens te doen.
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal om te doen ^O^
pi_194040819
Het huis van onze buren (binnenstad Brussel) is voor de lockdown verkocht aan een investeringsmaatschappij. In de lockdown zijn die begonnen met verbouwen. Echt, een totaalrenovatie, alles is eruit gesloopt en alles wordt opnieuw opgebouwd. Ik word er werkelijkwaar helemaal stapelgek van. De hele dag geboor, gehamer, werpen met spullen vanaf de derde verdieping in de container op straat, etc. Ik werk nog steeds fulltime thuis, en een videoconferentie is bijna niet te doen omdat er de hele tijd lawaai is. Mijn kind heeft bijna niet geslapen tussen de middag omdat ze dan altijd precies gingen boren.

En omdat het een investeringsmaatschappij is valt er ook niet met de eigenaar te praten. En met de bouwers ook niet trouwens, want die komen uit het Oostblok.

Op het hoogtepunt waren ze ook nog de straat voor het huis aan het openbreken om een kabel aan te leggen. Echt, dit heeft me zoveel energie gekost...Constant lawaai, zo irritant.
pi_194042157
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:09 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik zou helemaal gek van je worden met je handige handjes. Ik denk ook dat je het hier wat rooskleuriger voorstelt dan de realiteit is.
Ik denk dat het wel mee valt, afhankelijk natuurlijk ook van je irritatiegrens. Ik stel het zeker niet rooskleuriger voor. Mijn huis is verbouwd. Nu bezig in de tuin met een schutting. Ik werk niet om 7 uur ochtends maar begin pas rond 10 uur. Zagen doe ik in de garage, en zelfs in mijn eigen tuin hoor je dat dan nog amper.(geisoleerde garage).

De klus is bijna klaar dus dan wordt het weer wat stiller. Dan nog de oude schermen naar de stort brengen en de resterende nieuwe planken een beetje netjes opstapelen.

Daarbij ben ik normaal ook nog eens 6 maanden per jaar van huis waarbij de buren dus totaal nul overlast van mij hebben. Dus mag ik in de resterende 6 maanden ook eens een keer een gaatje boren. Het is echt niet zo dat hier 365 dagen per jaar de hele dag door geboord en gezaagd wordt.

Het is ook niet zo dat je elk jaar een nieuwe schutting of badkamer plaatst toch.
pi_194048500
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

Buurman hieronder is ook een lul, klust af en toe maar alles gaat met het handje dus ook de zaag |:)
En sinds wanneer maakt een handzaag herrie?
pi_194048635
Team handige klusser hier, renovatie van huis nr 2 is grotendeels achter de rug.

Bij het vorige huis hebben de buren nooit gemopperd. Enkel gevraagd op zondag het recht van overpad niet te gebruiken voor het verslepen van bouwmateriaal ivm zondagsrust. De buurman kluste ook zelf en begreep dat er herrie bij kwam kijken.

Mijn huidige buren hebben op dag 6 van een vooraf aangekondigde grote verbouwing gedreigd de stoppen er uit te draaien als we nog door gingen (zaterdag 18.00 uur). En daarna nog regelmatig huilend aan de deur gestaan of we alsjeblieft wilde stoppen. En dat zit nog erg hoog, want toen ze op vakantie gingen mochten we 6 weken lang zo veel lawaai maken als we wilde. Maar ze zijn met pensioen en hij lijkt hoog sensitief in geluid ofzo. Maar in de praktijk doen we erg ons best om binnen acceptabele uren te klussen (10.00-20.00 uur). En we hebben t wat meer aangekondigd daarna wanneer t herrie zou worden.

Maar de schuin overbuurman klust alleen maar. Hij bouwt zelf krabpalen, schildert elk jaar zijn huis incl luid schuren. Dus ik stel voor dat ze hun geluid projectie daarop gaan projecteren ipv mijn klusserij :Y
pi_194048858
Ik had vroeger een overspannen onderbuurvrouw... Die beschuldigde mij van het 's nachts slepen en schuiven van meubels. Ik hoorde het ook van de huisbaas dat ze daarover klaagde.. Ik heb haar en die man uitgenodigd om te kijken.. Dat er overal zachte vloerbedekking ligt en dat je overal mee kunt schuiven zonder het te horen. Maar ook dat er geen reden was om daar vooral 's nachts mee te schuiven. EN dat ik dan net zo als iedereen slaap en gewoon ook 's ochtends 7 uur de deur uit moet.

Huisbaas was overtuigt dat de beschuldiging dus onzin is, zij was ook immers de enige in het hele complex die zeikte... Maar buurvrouw toch echt niet overtuigt.

Op een dag stond ik om 18.00 uur m'n vaat de doen, paar bordjes afwassen. En toen stond Sherlock Holmes (buuf dus) weer voor de deur. Op zo'n manier van Aha!!! o|O NU heb ik je!! Wat en jij aan het doen?? En waar dat gebonk vandaan kwam. :') _O-

Weer uitgenodigd om te komen kijken, Buuf ik ben bordjes aan het afwassen en net 6 minuten bezig en zoals je ziet staat voor de rest alles nog steeds waar je het de laatste keer ook hebt zien staan.

Dat arme mens was gewoon totaal van de wap en overspannen. Zat de hele dag in huis te luisteren waarschijnlijk en aanleiding te zoeken om aandacht te krijgen. Die hoorde dus mijn afwasborstel nog rammelen in de spoelbak. Als je toch zo gevoelig bent ga je toch niet op een tussenverdieping wonen in zo'n betonnen klots. En dan wat tegen de buren zeiken dat ze stil moeten zijn. Heb haar ook geadviseerd dat het misschien beter voor haar gezondheid is om in een vrijstaande woning op het platte land in te trekken.

Maar ja, dan wordt het de haan van de buren 100 meter verderop. Want ik ke nog zo iemand die ik altijd hoor zeggen ik wordt gek van de haan van de buren. En ik snap die lui niet, ik woon tussen 4 hanen en heb er zelf ook gehad. En vraag me echt af waar storen ze zich toch aan. Zijn volgens mij Remies die alleen op de wereld willen zijn.. -O- _O-

Of de vorige bewoner van mijn huis, had ik gesprek mee en die zei, ja leuk wonen hier, maar die buren met die kinderen en honden. Ik werd er gek van.. Ik woon nu al jaren en ervaar het als dat ik me geen betere buren had kunnen wensen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 12-07-2020 10:20:30 ]
  zondag 12 juli 2020 @ 10:21:51 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194048953
Daar kan ik nou echt wel pissig van worden, dat onbegrip wat het met een mens doet als er dag in dag uit, week in week uit naast je wordt geklust.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194049109
quote:
8s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Daar kan ik nou echt wel pissig van worden, dat onbegrip wat het met een mens doet als er dag in dag uit, week in week uit naast je wordt geklust.
Is ook best lastig soms, begrip is een redelijk onmeetbare factor. Denk eerder dat het met wederzijds respect te doen heeft.En dat is nog waar veel mensen het 't moeilijkst mee hebben. Weten niet eens wat de definitie van respect inhoud.

Je hebt mensen die worden gek van een tikkende klok... Ik heb daar geen last van en weet ook niet wat ik daar aan moet begrijpen. Kan het slechts respecteren en als ik zo'n logee heb geen klok naast het bed te zetten. :)

M'n vriendin heeft de schurft aan snurken en kan daar van wakker liggen. Althans dat is de claim... Ik heb dat niet, je moet haar eens horen ronken als een ouwe houthakker met astma. :') Van zichzelf wordt ze niet wakker. En ik stoor me er niet aan ook al lig ik wel wakker. Ik ben dan gewoon wakker en geef het snurken van de ander daar niet de schuld van.

Je ergeren is slecht voor de gezondheid... Misschien eens proberen anders te gaan denken om die stress trigger uit te schakelen. Je hebt horen en je hebt luisteren... ergens niet naar luisteren kun je trainen...
pi_194049167
Ik ben zelf zo'n klussende buurman.

Voordeel voor veel van mijn buren is wel dat ik standaard op maandag vrij ben. De klussen die de meeste herrie maken, probeer ik op maandag overdag te doen.

Mijn huis is niet het enige waar geklust wordt. Het is wel fijn om bouwvallen in de buurt te zien opknappen, mits dat goed en grondig gebeurt. Waar ik echter een hekel aan heb in dit arbeiderswijkje met chronisch tekort aan parkeerruimte, is dat sommige klussers wekenlang een container voor de deur hebben staan terwijl er amper iets mee gebeurt. Ja, en één weekend wordt ie gevuld. En daarna staat het er maar.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:53:21 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194049250
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:35 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Is ook best lastig soms, begrip is een redelijk onmeetbare factor. Denk eerder dat het met wederzijds respect te doen heeft.En dat is nog waar veel mensen het 't moeilijkst mee hebben. Weten niet eens wat de definitie van respect inhoud.

Je hebt mensen die worden gek van een tikkende klok... Ik heb daar geen last van en weet ook niet wat ik daar aan moet begrijpen. Kan het slechts respecteren en als ik zo'n logee heb geen klok naast het bed te zetten. :)

M'n vriendin heeft de schurft aan snurken en kan daar van wakker liggen. Althans dat is de claim... Ik heb dat niet, je moet haar eens horen ronken als een ouwe houthakker met astma. :') Van zichzelf wordt ze niet wakker. En ik stoor me er niet aan ook al lig ik wel wakker. Ik ben dan gewoon wakker en geef het snurken van de ander daar niet de schuld van.

Je ergeren is slecht voor de gezondheid... Misschien eens proberen anders te gaan denken om die stress trigger uit te schakelen. Je hebt horen en je hebt luisteren... ergens niet naar luisteren kun je trainen...
Het was eigenlijk een reactie op de post boven die van jou. Het gaat me ook niet om leefgeluiden, die ook flink kunnen variëren in mogelijke overlast. En ja, er zijn best gevallen dat je denkt: probeer wat meer te verdragen en je minder te ergeren.

Maar echt, een flinke verbouwing bij de buren is wat mij betreft wel een ander verhaal. Dat iemand daar last van heeft moet je niet gooien op ‘hoogsensitief’, ‘is met pensioen’ en iets van ‘projectie’.

Ik prijs me gelukkig dat we de recentelijke verbouwing naast ons goed hebben kunnen verdragen. De enige ‘klacht’ die we hebben geuit was nadat de buurman vroeg of we er last van hadden en toen heeft mijn man wel gevraagd of het na 10 uur ‘s avonds stil kon zijn omdat hij om 6 uur ‘s ochtends al op moet voor zijn werk. Verder ‘verdenk’ ik de buurman van sensitiviteit om de echte kutherrie te clusteren en in duur te beperken. Toch is het echt wel voorgekomen dat we op een vrije dag een serie zaten te kijken om te ontspannen van hevige stress en dan werd er ergens ineens een frees tegen de muur gezet en godverdomme, adrenaline tot aan je wenkbrauwen. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_194049298
De buren hier hebben in een jaar tijd werkelijk het hele huis op de kop gezet. De houten vloer werd vervangen voor een betonvloer, er kwam een aanbouw die vanuit onze tuin gevoegd moest worden etc. Het gaf soms lawaai, maar we hebben nergens over geklaagd. Ze deden het op nette tijden en vroegen geregeld of we er last van hadden. Nee dus.

Nu ze er wonen hebben we meer last van ze helaas. Veel lawaai, wietlucht etc.
pi_194049390
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:53 schreef Lienekien het volgende:
Toch is het echt wel voorgekomen dat we op een vrije dag een serie zaten te kijken om te ontspannen van hevige stress en dan werd er ergens ineens een frees tegen de muur gezet en godverdomme, adrenaline tot aan je wenkbrauwen.
Ja en dat is voor jou dan verschrikkelijk dat moeten we ook niet bagatelliseren en iemand die dat niet heeft begrijpt daar geen snars van. En denkt misschien waar heb je het over?

Respect zou zijn wanneer jij het dan aangeeft. En dat de klussende buur de volgende keer dan ook even aangeeft dat hij moet frezen en vraagt wanneer jou dat het beste uitkomt. Of als het niet anders kan, kun jezelf ervoor kiezen op dat moment niet thuis te zijn.

Ik denk dat het allemaal helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Maar er zijn inderdaad na gelang hoe meer de bevolking groeit steeds meer asociale mensen op de wereld die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Waarin veelal de stress situaties ontstaan uit de pot verwijt de ketel dat hij zwart(donker) ziet scenario.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:28:18 #26
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_194049593
Ik was ook zo'n buurman, 7 jaar lang heb ik geklust af en aan, groot en klein. Ze zullen me soms vervloekt hebben.

Ik hield wel zo veel mogelijk rekening met schappelijke tijden etc. maar ja ik ben niet van de kerk en als ik 2 dagen weekend heb om te klussen moet ik ze wel benutten.

Blijft erg lastig, de grens tussen leef en laat leven en overlast wat echt niet kan.

Ik heb meer last van de buren verderop hier, met hun "muziek" in de tuin als de zon schijnt. Ik woon vrijstaand maar wel in een wijk, die muziek staat gewoon te hard.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 12 juli 2020 @ 11:29:22 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194049605
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:09 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ja en dat is voor jou dan verschrikkelijk dat moeten we ook niet bagatelliseren en iemand die dat niet heeft begrijpt daar geen snars van. En denkt misschien waar heb je het over?

Respect zou zijn wanneer jij het dan aangeeft. En dat de klussende buur de volgende keer dan ook even aangeeft dat hij moet frezen en vraagt wanneer jou dat het beste uitkomt. Of als het niet anders kan, kun jezelf ervoor kiezen op dat moment niet thuis te zijn.

Ik denk dat het allemaal helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Maar er zijn inderdaad na gelang hoe meer de bevolking groeit steeds meer asociale mensen op de wereld die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Waarin veelal de stress situaties ontstaan uit de pot verwijt de ketel dat hij zwart(donker) ziet scenario.
Het gaat hier in de buurt volgens mij heel prima, wat dit betreft. Zeker met de naaste buren voelt het als een natuurlijk ‘geven en nemen’. Ik wil niet klagen en afgezien van die ‘graag stil na 10 uur’ lieten we het verder aan de buurman over en zoals gezegd hebben we daar verder geen extra stress van gehad anders dan dat het nou eenmaal herrie maakte. Geen gevoel van ‘hij houdt geen rekening met ons’.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:36:50 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194049702
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:28 schreef Gieliovd het volgende:
Ik was ook zo'n buurman, 7 jaar lang heb ik geklust af en aan, groot en klein. Ze zullen me soms vervloekt hebben.

Ik hield wel zo veel mogelijk rekening met schappelijke tijden etc. maar ja ik ben niet van de kerk en als ik 2 dagen weekend heb om te klussen moet ik ze wel benutten.

Blijft erg lastig, de grens tussen leef en laat leven en overlast wat echt niet kan.

Ik heb meer last van de buren verderop hier, met hun "muziek" in de tuin als de zon schijnt. Ik woon vrijstaand maar wel in een wijk, die muziek staat gewoon te hard.
Die muziek zou mij ook meer ergeren. Dan heeft klussen nog nut. In je tuin gaan zitten genieten van je eigen muziek terwijl je een ander opdringt dat die verplicht moet meegenieten: :{w
The love you take is equal to the love you make.
pi_194049772
Ik ben al jaren bezig om mijn boerderij te verbouwen, leuk werk om te doen...als leek.

Nooit problemen gehad met de buren. Als ik ze zo nu en dan even nodig heb, dan pak ik eerst de verrekijker om te zien of deze wel thuis is.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194050123
Ik verwacht er binnenkort eentje, ben buur van een vet grote boerderij uit 18e eeuw. De boer is onlangs gestorven. Nu woont zijn zoon er nog maar die boert niet. Verder zijn er nog stuk of 5 kinderen, kleinkinderen etc. Zal wel niet lang meer duren dan staat het te koop.

Maar an die toko is volgens mij ook nooit echt iets aan gedaan anders dan een lik verf over het reeds rottend hout. Dus wat er binnen gaande is kan ik me slechts voorstellen. Maar met nog steeds gordijntje a la 1920 zal dat niet spik en span zijn.

Ze rekening zich rijk maar om hier wat van te maken wordt een mega project. Daar gaat een rijke gast niet voor in dit gat zitten. Daar komen alleen maar projectontrwikkelaars op af om er appartementen complex van te maken.

Afgelopen met de landelijke rust denk ik.. :o Dat gaat sowieso mega verbouwing worden die in de 6 cijfers gaat zitten en indien appartementen wordt het achtererf grenzend aan mijn tuin zeker de parkeergelegenheid. :{ ;(

Hopelijk willen die knijperige boeren niet van de hoofdprijs af dat staat het nog wel 10 jaar te koop.. *O*
pi_194050336
quote:
8s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Daar kan ik nou echt wel pissig van worden, dat onbegrip wat het met een mens doet als er dag in dag uit, week in week uit naast je wordt geklust.
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe het gaat, hoe je woont etc. En er is niemand op de hele wereld die het vol houd om 7 dagen in de week van 7-22 uur te klussen. Dus er zullen echt momenten van rust zijn.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:38:41 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194051159
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe het gaat, hoe je woont etc. En er is niemand op de hele wereld die het vol houd om 7 dagen in de week van 7-22 uur te klussen. Dus er zullen echt momenten van rust zijn.
Als dat echt gaat om ‘momenten van rust’ is dat nog steeds vrij heftig. Die (vaak ook nog onvoorspelbare) herrie aan je kop kan slopend zijn. Iemand staat niet voor zijn lol huilend bij je aan de deur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194051162
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe het gaat, hoe je woont etc. En er is niemand op de hele wereld die het vol houd om 7 dagen in de week van 7-22 uur te klussen. Dus er zullen echt momenten van rust zijn.
Het is behoorlijk killing als je buren dezelfde werktijden hebben als jij en altijd klussen in hun (lees: ook jouw) vrije tijd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194053255
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als dat echt gaat om ‘momenten van rust’ is dat nog steeds vrij heftig. Die (vaak ook nog onvoorspelbare) herrie aan je kop kan slopend zijn. Iemand staat niet voor zijn lol huilend bij je aan de deur.
We hebben 4 maanden lang niet op zondag geklust en moesten ivm de verhuizing 1x wel even herrie maken op zondag. 1,5 uur lang. Heel rot dat mn buurman niet tegen herrie kan tussen 11-13 uur op zondag. Maar ik deed echt niets wat niet kon/mocht.

Maar ik ben erg blij dat jij mn buren niet bent.
pi_194054797
Voor ons is het een beetje dubbel. Wij hebben klussen uitbesteed om sneller klaar te zijn en vrije tijd over te houden. De keuken en de badkamer zijn dan ook in 5 weken klussen vervangen.

Onze buurman besteedt niets uit en doet alles zelf. Woont hier nu 1,5 jaar, en na 1,5 jaar elke avond en elke weekenddag te klussen met bijbehorende herrie (sleuven frezen, elektra trekken, betonnen muren verplaatsen, kozijnen vervangen, vloeren vervangen, keuken vervangen, tuintegels vervangen en slijpen) ziet het huis er mooi uit.

Qua irritatie in de buurt is het wel zo dat mensen het vervelend vinden om week in , week uit het klus geluid te horen. Toen wij aangaven een keer een weekend rust te willen heeft de buurman dat onder protest gedaan want dan was hij langer bezig........

Toen wij aangaven dat als hij sneller klaar had willen zijn hij een bedrijf had moeten inhuren en dat het dan met 3 maanden klaar had kunnen zijn dus dat dat een non-argument was kwam hij met het argument dat het goedkoper was ... dat nu wel eens op vakantie wilde maar zijn vrouw dat niet wilde zolang het niet af was ...

Vanuit zijn beleving een terechte opmerking... het kost minder geld, maar ze zitten wel al 1,5 jaar in de troep en hij kan niet op vakantie want hij moet klussen...
Vanuit onze beleving ook een terechte opmerking dat hij teveel herrie maakt al 1,5 jaar en dat het genoeg is... en wij hebben ervoor betaald en zijn wel op vakantie geweest.

De buurman bood aan om onze lekkende dakkapel te vervangen wat hem 4 weekenden zou kosten tegen materiaalkosten en een week in een huisje. Vriendelijk bedankt en hebben nu een afspraak met een dakkapellenboer die het in 1 dag vervangt.

Na dit gesprek over de schutting wederzijds begrip opgebouwd, hij kwam een dag later zeggen dat hij ons standpunt ook begrijpt en hebben een weekend rust gehad.
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_194055134
quote:
We hebben 4 maanden lang niet op zondag geklust en moesten ivm de verhuizing 1x wel even herrie maken op zondag. 1,5 uur lang. Heel rot dat mn buurman niet tegen herrie kan tussen 11-13 uur op zondag. Maar ik deed echt niets wat niet kon/mocht.

Maar ik ben erg blij dat jij mn buren niet bent.
Niet kunnen klussen en een dag langer in een vakantiehuis zitten, of in een caravan in de tuin is ook irritant, maar een keuze.... jij kan kiezen wanneer je klust, de buren worden gedwongen ermee om te gaan en dat is een groot verschil, dus had wat meer empathie verwacht.

Elke dag klussende buren is irritant. Denk dat iedereen wel een hekel heeft aan frezen, slijpen en boren als je net een dag kan uitslapen en de buren beginnen te frezen om 8.30 uur omdat het vanaf dan mag volgens de APV en je tot 22.00 uur inzit omdat dat ook net mag .
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_194064858
Team klussende buurman hier.

We zitten hier in een buurt met jaren 60 woningen. Die krijgen langzaam allemaal dezelfde probleempjes en worden ook allemaal grondig verbouwd. Je hoort elke zaterdag wel ergens een frees, slijptol, boorhamer of wat dan ook.
Ik kan me daar niet aan irriteren, zolang het een beetje op normale tijden gebeurt.

Ik heb er zelf ook flink aan bijgedragen met een langdurige verbouwing. Over het algemeen weinig problemen met buren gehad, als er irritaties waren dan ben ik daar even netjes gaan praten om afspraken te maken. Met overleg kun je veel bereiken.

Het is ook vaak mogelijk om het lawaai een beetje te beperken door erover na te denken.
pi_194064908
Buurmannen en ook buurvrouwen die klussen. Bij ons achter staan degelijke naoorlogse kleine woningen waar starters graag beginnen. En dan gaat ook alles er uit en zijn het uitgebreide verbouwingen. Verder over het algemeen een hele rustige buurt waar de zondagsrust nog geaccepteerd word.

Jaren terug kregen wij pal achter ons nieuwe buren. Vanaf het begin vielen ze op. Klussen op zolder aan de dakkapel maar in de middag de hele tuin op de kop terwijl de dakkapel nog open stond. Zo zag je ze van hot naar her vliegen. Tijdens een buurtfeestje vertelden ze dat ze uit Amsterdam kwamen en het gepiep van de tram wel misten. Het was zo stil hier.

Na een halfjaar stond het voorjaar voor de deur. De vogeltjes werden wild en lieten zich luidruchtig horen. Tot die ene legendarische zondagmorgen toen de zondagsrust bruut werd verstoord. Buurman stond in het slaapkamer raam en schreeuwde op luid volume door de hele buurt "kut vogels hou uw bek dicht". Raam ging dicht en de vogels floten rustig door.

Ze hebben er een klein jaar gewoond en zijn toen weer vertrokken naar Amsterdam. Het was hier te stil voor ze.

Hierna kwam er een jong stel in. Hebben de hele woning gestript. Ze kwamen er achter dat alles maar dan ook alles slecht was verbouwd in de woning. Na vier maanden verbouwen zijn ze getrouwd en konden ze eindelijk samen wonen.
Jeroentje.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:26:24 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194065054
Ach, ik ben ook de klussende buurman. En probeer rekening te houden met de rest. Dat zagen de buren van ons vorige huis alleen niet. Want ik was verre weg de enige die er veel bezig was (achterburen daar hebben 2 keer het huis compleet verbouwd in 10 jaar tijd, 2 deuren verderop was iemand al 7 jaar nonstop bezig, schuin achter hadden ze een jaar een busje oostblokkers aan de gang). Maar ik merkte dat ze vaak dachten dat ik het lawaai maakte. Heb zelfs gehad dat ik lekker in de tuin zat te genieten op een warme zomeravond, één van de oostblokkers zijn cirkelzaag aan zette schuinachter en dat de buurvrouw het raam open gooide en schreeuwde "Jan!!!! Kappen nu!!!" Waarna ik haar aankeek vanaf de loungeset met een blik van 8)7 :') .
  maandag 13 juli 2020 @ 09:28:38 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194065083
maar goed, we hadden een babykamer die tegen de slaapkamer van de andere buren zat. Nouja, je weet hoe dat gaat. Dus toen ik een paar jaar later de zolder aan ging pakken, vond de buurvrouw dat ik de zolder moest geluidsisoleren, want ze hadden zo een last gehad van de baby. Heb toen maar gezegd dat als ze er last van heeft, het beste aan haar kant de boel kon isoleren. Koekwaus. Terwijl die huizen absoluut niet enorm veel lawaaioverlast genereerden.

Of een andere leuke, andere buren hadden al jaren een gare rammel airco. Wij gingen een airco installeren, fluisterstil ding. Maar ja, pfoe, was wel lastig hoor. Want dan kon ze niet meer slapen. Terwijl ze bij de rammelaircoburen nooit geklaagd heeft, want ja, dat was haar beste vriendin. En dan is het ineens geen probleem.

Goed, irritatie zit er duidelijk nog steeds :P
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:06 #41
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194081764
Het is hier in de buurt dubbelfeest. Het laatste stuk bouwgrond van de wijk wordt volgebouwd en een paar buren hadden ook zin in slopen van muren en bouwen van aanbouwen. En ik weet niet hoe de tegels liggen in de tuin die aangepakt is maar een dag lang hoorde ik daar alleen maar een tegelzaag loeien. Zal wel iets van diagonaal zijn ofzo.

Een deel van de nieuwbouw was gelukkig projectbouw. Dan gaat alles in batches tegelijk, maar de percelen erachter heeft ieder zijn eigen aannemer. Dus als je net denkt dat het gehei over is begint de volgende. :{
Dat geeft me ontiegelijk veel verkeer door de straat waar onze tuin aan ligt.
Ik ben aardig schijtziek van alles te worden. Ik zit al te watertanden op Funda bij leuke dijkwoningen langs verkeersluwe wegen. :P

Dat iedereen al maanden thuis werkt en kinderen niet naar school gingen helpt ook niet echt.
Ik woon langs een kinder/puber-speelwalhalla, maar gek genoeg trok het eigenlijk relatief weinig kinderen. Tot corona. :@
Iedereen heeft het nu gevonden. Ook de volwassenen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 14-07-2020 13:35:07 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_194081982
Onze niet-naaste buren waren bezig met zelf maken van hun keuken en diverse andere meubelen. Wij wisten dit niet toen we in ons huis kwamen wonen. Steeds als we buiten zaten met mooi weer en in onze schaarse vrije tijd, werd er gezaagd of geschuurd. Ik heb momenten gehad dat ik spijt had van de aankoop.

Gelukkig is het nu iets minder.
Bijkomend punt: wij barbecuen af en toe. Als daar dan een opmerking over komt voelt dat wel gek, blijkbaar is die herrie voor hen niet invoelbaar als vervelend.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:21:09 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194082683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:18 schreef Elpis het volgende:
Het is hier in de buurt dubbelfeest. Het laatste stuk bouwgrond van de wijk wordt volgebouwd en een paar buren hadden ook zin in slopen van muren en bouwen van aanbouwen. En ik weet niet hoe de tegels liggen in de uit die aangepakt is maar een dag lang hoorde ik daar alleen maar een tegelzaag loeien. Zal wel iets van diagonaal zijn ofzo.

Een deel van de nieuwbouw was gelukkig projectbouw. Dan gaat alles in batches tegelijk, maar de percelen erachter heeft ieder zijn eigen aannemer. Dus als je net denkt dat het gehei over is begint de volgende. :{
Dat geeft me ontiegelijk veel verkeer door de straat waar onze tuin aan ligt.
Ik ben aardig schijtziek van alles te worden. Ik zit al te watertanden op Funda bij leuke dijkwoningen langs verkeersluwe wegen. :P

Dat iedereen al maanden thuis werkt en kinderen niet naar school gingen helpt ook niet echt.
Ik woon langs een kinder/puber-speelwalhalla, maar gek genoeg trok het eigenlijk relatief weinig kinderen. Tot corona. :@
Iedereen heeft het nu gevonden. Ook de volwassenen. :')
Leuke dijkwoningkjes zijn helemaal een hel in de zomer. Hele dag rondscheurende motoren vlak langs je voordeur :{ .
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:40:18 #44
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194083747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Leuke dijkwoningkjes zijn helemaal een hel in de zomer. Hele dag rondscheurende motoren vlak langs je voordeur :{ .
Vandaar mijn toevoeging: verkeersluw.
Iets doodlopends ofzo. :P

Overigens blijft het vast bij fantaseren. Verder hebben we een geweldig huis. Alleen de locatie is even grrrr.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')