abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193981833
Goede avond iedereen,

Ik ben er een beetje klaar mee om telkens iets te lenen van vrienden/familie en wil nu dus graag zelf een boormachine kopen.

Nu vraag ik me af wat precies het verschil is tussen een boorhamer en een klopboor.

En als ik voor een van de twee ga, raden jullie dan een bekabelde of eentje met accu aan (bijv van Makita)
pi_193981869
Wat bedoel je nou precies? Bedoel je een apparaat om tegels mee van de muur te rammen? Of gaten in muren te boren?
U MAD?
pi_193981904
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat bedoel je nou precies? Bedoel je een apparaat om tegels mee van de muur te rammen? Of gaten in muren te boren?
Gaten in muren boren :)
pi_193981969
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:32 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Gaten in muren boren :)
Toevallig zelf pasgeleden zo'n ding van Makita gekocht voor honderd euro en een beetje. Met snoer. Op accu werkt niet voor alle soorten steen, kun je beter iets krachtigers pakken
U MAD?
pi_193981972
Altijd voor een boorhamer gaan.

Een boorhamer kan wel wat een klopboor kan, maar niet andersom.

Een klopboor is vooral goed om de buren op de kast te jagen met de teringherrie die zo'n ding maakt terwijl je je boortjes verbrandt. Een harde muur kom je met een klopboor niet of nauwelijks in.

Een boorhamer heeft meestal drie standen: puur hameren/kloppen (om tegels te verwijderen of muren te slopen), hameren+boren (voor betonnen en zware stenen muren) en boren (voor hout, gips en te schroeven).

Zelfs met een eenvoudig merk heb je met een boorhamer veel waar voor je geld. Zeker als je wat meer vermogen kiest. Ik heb zelf een Bosch groen liggen die ik veel gebruik. Loop om machines van Lidl e.d. heen; al meerdere keren gezien dat zo'n machine stuk gaat, o.a. gebroken boorkoppen en motoren.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 22:39:05 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193982028
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:32 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Gaten in muren boren :)
Ik zou een boorhamer verkiezen boven een klopboor, als je hem niet veel gaat gebruiken zou ik er ééntje met een stekker nemen en niet kijken naar accu gebaseerde machines.

Een klopboormachine heeft vaak een snelspanboorkop, net als de meeste accuboormachines. Dit is de meest gangbare boorkop waar eigenlijk altijd de standaard hout,- metaal,- en steenboren in passen. Een boorhamer herken je aan de SDS-plus boorkop en boortjes.

Bevestig je een snelspan boorhouder op de boorhamer, dan is het ook mogelijk om reguliere hout,- metaal- en steenboren te gebruiken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:42:08 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193982083
Boorhamer kan te lomp zijn voor bepaalde klussen waar een accu schroefboormachine net niet voldoet.

Denk er zelf over om een klopboor erbij te kopen.overigens altijd op stroom.
pi_193982200
Dan wordt het toch een boorhamer!

Als er bij de boorhamer geen Snelspan boorhouder bij zit, moet ik dan nog ergens op letten als ik die los wil bestellen? Zijn alle SDS plus aansluitingen hetzelfde?
pi_193982276
Prima keus!

Als je een klopboor naast je boorhamer mist (zoals RedFever) dan kun je die er altijd nog bij nemen. Voor zo'n halfzware machine on the side zou ik trouwens juist wel een apparaat met accu kiezen. Maar van de keuze voor een boorhamer ga je geen spijt krijgen.

Over het algemeen zit bij een boorhamer ook een losse conventionele boorkop (met een boortol) die je in het SDS-systeem kunt klikken. Zet je deze erop dan kun je ook gewone boten en bitjes gebruiken. Hiervoor hoef je niet per se een snelspanboorkop te kopen, maar het is wel makkelijk natuurlijk ;)

Ga je kloppen, gebruik dan wel altijd SDS. Op die manier kunnen de boren niet doordraaien terwijl ze nog wel heen en weer kunnen schuiven met de klopfunctie. Kracht zetten is ook niet nodig, laat de boor het werk doen.
pi_193982441
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Prima keus!

Als je een klopboor naast je boorhamer mist (zoals RedFever) dan kun je die er altijd nog bij nemen. Voor zo'n halfzware machine on the side zou ik trouwens juist wel een apparaat met accu kiezen. Maar van de keuze voor een boorhamer ga je geen spijt krijgen.

Over het algemeen zit bij een boorhamer ook een losse conventionele boorkop (met een boortol) die je in het SDS-systeem kunt klikken. Zet je deze erop dan kun je ook gewone boten en bitjes gebruiken. Hiervoor hoef je niet per se een snelspanboorkop te kopen, maar het is wel makkelijk natuurlijk ;)

Ga je kloppen, gebruik dan wel altijd SDS. Op die manier kunnen de boren niet doordraaien terwijl ze nog wel heen en weer kunnen schuiven met de klopfunctie. Kracht zetten is ook niet nodig, laat de boor het werk doen.
Super! Dankjewel :)
  woensdag 8 juli 2020 @ 07:06:10 #11
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193984555
Het ligt er maar aan wat voor soort muren je mee te maken hebt, welke boormachine het beste past.

Voor metselwerk is een boorhamer al snel te veel, dan sla je met pech de brokken eraf en je gat te ruim. Daarvoor pak ik toch echt de klopboor.

Beton en harde steensoorten daar pak je de boorhamer voor.

Voor de gebruiker die sporadisch en gaatje boort is overigens Lidl of de Chinees uit de aanbieding best prima hoor, zeker Lidl met 3 jaar garantie.

Kies geen accu. Over een paar jaar heb je daar issues mee. Bedraad werkt altijd.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 07:08:23 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193985157
Nog Makita nog party!

https://www.passiontec.nl(...)ontent=Bohrmaschinen

Daar ben ik heel content mee. Er is ook nog een iets lichtere (en goedkopere) versie.
  woensdag 8 juli 2020 @ 08:47:33 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193985250
Wij hebben een el cheapo boorhamer; bevalt uitstekend: https://nl.bauhaus/boorha(...)o-bh-1600/p/23203505
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193986028
Boorhamer met SDS. Heb zelf ook een Bosch klopboor, maar de gruwelijke herrie, de gemolde boortjes en de moeite maakt dat ik bij twijfel als eerste naar de boorhamer pak.

Heb ook al eens een hok van tegeltjes ontdaan met de beitel functie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193986051
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:48 schreef Gutanoth het volgende:
Zijn alle SDS plus aansluitingen hetzelfde?
Voor zover ik losse SDS-boren heb gekocht, pasten die altijd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 10:14:41 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193986153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor zover ik losse SDS-boren heb gekocht, pasten die altijd.
je hebt de gewone sds boortjes en beitels en de sds max boren. De aansluiting lijkt op sds maar is veel dikker. Maar standaard sds is overal hetzelfde.
pi_193986162
Op Ibood.com toevallig vandaag wat aanbiedingen voor apparaten van Makita, Milwaukee en Hikoki. Die laatste twee ken ik niet, maar Makita heeft prima spullen volgens mij.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 10:38:11 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193986424
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:15 schreef Pekman het volgende:
Op Ibood.com toevallig vandaag wat aanbiedingen voor apparaten van Makita, Milwaukee en Hikoki. Die laatste twee ken ik niet, maar Makita heeft prima spullen volgens mij.
Hikoki is dat wat vroeger Hitachi was :)
pi_193987470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 07:08 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier op K&W hebben de meesten een Bosch boorhamer na volle tevredenheid :). https://www.bosch-profess(...)bh-2-28-f-0611267600

https://www.bosch-profess(...)s-plus-101344-ocs-c/
Ik heb deze vorig jaar gekocht na aanleiding van de positieve ervaringen hier.
Ik vind het een aanrader. :)
  Knikkerking woensdag 8 juli 2020 @ 12:16:03 #21
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_193987770
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:59 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Ik heb deze vorig jaar gekocht na aanleiding van de positieve ervaringen hier.
Ik vind het een aanrader. :)
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht 8-)

Denk dat 't er best wat zijn! Als ik alleen al bij m'n familie en vriendengroep kijk die ik "aangestoken" heb... O-) :P
pi_193988445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht 8-)

Denk dat 't er best wat zijn! Als ik alleen al bij m'n familie en vriendengroep kijk die ik "aangestoken" heb... O-) :P
Specifiek deze boor of in het algemeen?

Ik heb zelf bijna alles van Bosch Blauw en Festool. Toch zeker wel naar aanleiding van positieve berichten hier dat ik met Bosch ben begonnen. Prima keus.
pi_193989477
Ik heb al jaren een Black & Decker boorhamer van de lichtste klasse. 1,3 of 1,5J en eigenlijk irriteer ik mij altijd aan het gebrek aan kracht om in de (prefab) betonnen muren te boren.

Maar boor nog maar zo weinig, dat een nieuwere er ook nooit van komt. Misschien ooit nog een Bosch of Worx van 2,5J ofzo, dat is zat.
.
pi_193990087
het is denk ik vooral de vraag wat voor huis je hebt? in mijn jaren 30 huis zijn alle wanden van zand gemaakt lijkt wel.

ik heb een boorhamer met een stekker, maar heb die niet nodig, kom overal doorgeen met een heel goede klopboor op accu.

Mijn advies zou dan ook zien koop een goede accu klopboor woon je echter in een gebouw van beton heb je daar weinig aan.
pi_193992118
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht

+1 :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194001980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:38 schreef Nico987 het volgende:
het is denk ik vooral de vraag wat voor huis je hebt? in mijn jaren 30 huis zijn alle wanden van zand gemaakt lijkt wel.

ik heb een boorhamer met een stekker, maar heb die niet nodig, kom overal doorgeen met een heel goede klopboor op accu.

Mijn advies zou dan ook zien koop een goede accu klopboor woon je echter in een gebouw van beton heb je daar weinig aan.
De woning is 3 maanden geleden als nieuwbouw prefab opgeleverd. behoorlijk hard beton :P
pi_194002156
dan moet je haast wel een boor hamer hebben.
pi_194003882
Een gangbare klopboormachine heeft een spanner tot max. 13mm, dus daar ben je al redelijk gelimiteerd zou je ooit dikker willen/moeten boren.

De hamer is mechanisch maakt daarom ook zo'n teringherrie en loopt heet op den duur en is behoorlijk slijtagegevoelig.

Ze zijn eigenlijk niet echt geschikt voor boren in steen en beton, maar meer geschikt voor boren in metaal en hout etc.

De elektrisch/pneumatische boorhamer heeft veel meer slagkracht en is duurzamer in gebruik.. Je kunt het best eentje uitzoeken die ook een traploos regelbare schakelaar heeft. wwz. Hoe verder je de schakelaar induwt hoe hoger de toerental van de boor en hoe zwaarder hij gaat kloppen. Dan kun je er redelijk delicate materialen mee boren zoals tegels. Maar tegenwoordig zal dit niets bijzonders meer zijn en zullen alle machines wel moet zo'n schakelaar uitgevoerd zijn.

Maar koop gewoon een A merk, voor huis tuin en keuken gebruik gaat dat een leven lang mee. Dat koop je maar 1 keer wanneer je het niet uitleent. :)

Voor boren in hout en metaal etc. heb je een boormachine nodig met een goed regelbare extra toerental instelling. Dit is voor de levensduur van de boor van cruciaal belang. Dikke boren langzamer toerental dan voor dunne boren. Voor het ideale toerental van de boormaat zijn tabellen te vinden op internet.

Afhankelijk van wat voor hobbyist je bent ben je het best uitgerust met beide machines afhankelijk van welk materiaal je gaat boren. En dan verwaarloos je de klop functie op de klopboormachine. Die klopfunctie zit er gewoon standaard in om het beter te kunnen vermarkten. Je krijgt dan wel boor spanners met sds voor op de boorhamer, maar dat is voor incidenteel gebruik. Of om er een mixer van te maken... De boorhamer toeren instelling is wat bagger en meer gericht op steen en beton daarvoor is het niet zo belangrijk en blijft altijd wat aan de lage kant.

De reden dat mensen boren verbranden met een klopboormachine en boren in steen. Komt dus door boren met een veel te hoog toerental en ook nog eens hard moeten duwen. Omdat de klopboormachine, multifunctioneel is uitgevoerd en daarom ook met hogere toerentallen ingesteld kan worden. En de gemiddelde hobbyist heeft geen notie van welk toerental hoort bij welke diameter boor, ze doen maar wat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 09-07-2020 10:54:49 ]
pi_194005331
Ik doe 99% van alles wat ik boor gewoon met mijn accutol. Gaat prima. Ook in huis in de muren. Die heeft ook een klopfunctie. Eigenlijk kan je er alles mee doen, behalve beton. Daar heb ik dan een boorhamer voor.

Verder nog wel een gewone boormachine op snoer. Gebruik ik zelden, enkel bij grootschalig zwaar werk.
  donderdag 9 juli 2020 @ 17:38:47 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194008899
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:15 schreef Pekman het volgende:
Op Ibood.com toevallig vandaag wat aanbiedingen voor apparaten van Makita, Milwaukee en Hikoki. Die laatste twee ken ik niet, maar Makita heeft prima spullen volgens mij.
Milwaukee is topspul en niet kapot te krijgen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194009252
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Milwaukee is topspul en niet kapot te krijgen.
M'n haakse slijper van dat merk. Oerdegelijk, alsof je een Porsche rijdt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194009362
Het antwoord is al veelvuldig gegeven. Een klopbooormachine heb je echt weinig aan. Het is wel veelal accu en dus "handig" op het eerste gezzicht. Maar zelfs voor gaten in muren binnenshuis (die grenzen aan die van de buren). Zul je toch echt wensen om een boorhamer. Accuboormachines met klopfunctie kunnen 150-200 kostten maar dat is dus echt weggegooid geld. Voor houtzaken heb je aan een goedkope boormachine al genoeg. Dan ben je voor die twee in totaal nog goedkoper uit dan 1 zo'n waardeloze klopboormachine van 175.
gs0bkfBl..
pi_194028637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:47 schreef Glider76 het volgende:
Ik doe 99% van alles wat ik boor gewoon met mijn accutol. Gaat prima. Ook in huis in de muren. Die heeft ook een klopfunctie. Eigenlijk kan je er alles mee doen, behalve beton. Daar heb ik dan een boorhamer voor.
Hier hetzelfde, heb gewoon een cheap ass makita maar kan door de gevel boren als het moet met de klopfunctie. Geen idee wat voor bunkers iedereen in woont.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:03:53 #34
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_194028765
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, heb gewoon een cheap ass makita maar kan door de gevel boren als het moet met de klopfunctie. Geen idee wat voor bunkers iedereen in woont.
Geen klopfunctie op de accuboor hier maar gewoon in baksteen lukt prima met een goede boor. Vind dan de boorhamer teveel werk.
pi_194029228
In een beetje fatsoenlijke baksteen duurt al veel te lang met een klopboormachine...
pi_194029838
Hier een boorhamer van Makita met SDS Makita boren. Was 5 jaar het beste wat we ons konden veroorloven, ¤128 met boren van ¤35.
We wonen in een flat met knetterhard jaren 80 beton. Tussenmuren wel van gasbeton, daar lukt het met de accuboormachine.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:26:04 #37
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_194030295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:32 schreef Makrolon het volgende:
In een beetje fatsoenlijke baksteen duurt al veel te lang met een klopboormachine...
Ligt aan de diameter en aantal gaten. Heb boorhamer op 230 dus niet altijd zin om snoer uit te rollen
pi_194032794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:32 schreef Makrolon het volgende:
In een beetje fatsoenlijke baksteen duurt al veel te lang met een klopboormachine...
Inderdaad met een klopboormachine ben je na een halfuur boren nog geen centimeter opgeschoten.
gs0bkfBl..
pi_194032945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 07:50 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Inderdaad met een klopboormachine ben je na een halfuur boren nog geen centimeter opgeschoten.
Dan heb ik blijkbaar geen fatsoenlijke bakstenen in mijn woning :')
Facts don't care about your feelings
pi_194036917
Een goed boor doet ook wonderen. Ik boor in de bakstenen van de buitenmuur alsmede de binnenmuren gewoon met mijn accutol. Al dan niet met behulp van klop.

Maar het plafond gaat voor geen mm dus maar een keer een boorhamer erbij aangeschaft. Nu met beton paal schutting ook weer goed gebruik van gemaakt. Gaat er als boter in.
pi_194058920
Ik woon ook in een nieuwbouw huis met betonnen muren en plafonds.

Accu klopboormachine voor het lichte werk (baksteen, tegels badkamer, binnenmuren, hout etc).
-DeWalt DCD796P2

Boorhamer voor het zware werk (gaten in buitenmuren en plafonds).
-Bosch PBH 2100 RE Boorhamer

Bitsetje en schroevendraaierset van Wera.

Works like a charm :)
pi_194061382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht 8-)

Denk dat 't er best wat zijn! Als ik alleen al bij m'n familie en vriendengroep kijk die ik "aangestoken" heb... O-) :P
Hij ziet er goed uit, ook veel beter dan de lichtere GBH 2-26 die je hier daar wat goedkoper ziet?
.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 23:29:10 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194062716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Toevallig zelf pasgeleden zo'n ding van Makita gekocht voor honderd euro en een beetje
Hopelijk toch niet de HP1631?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194062788
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hopelijk toch niet de HP1631?
Hoezo?
gs0bkfBl..
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 23:37:28 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194062835
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:33 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Hoezo?
Waardeloze boorkop die niet te vervangen is. Dan heb je binnen afzienbare tijd een onbruikbare machine.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194062935
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waardeloze boorkop die niet te vervangen is. Dan heb je binnen afzienbare tijd een onbruikbare machine.
Ik heb een Worx 314 (typenummer ontgaat mij even) geleend. Een goedkope van 41 euro. Je moet in bakstenen buiten iets kracht zetten maar het werkt wel. Als ik er zelf een aanschaf zou een Bosch easy impact (550 Watt) iets zijn. Deze is rond de 55 euro?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hoofdkraker_ op 12-07-2020 23:57:28 ]
gs0bkfBl..
pi_194064238
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:48 schreef zoz het volgende:
Ik woon ook in een nieuwbouw huis met betonnen muren en plafonds.

Accu klopboormachine voor het lichte werk (baksteen, tegels badkamer, binnenmuren, hout etc).
-DeWalt DCD796P2

Boorhamer voor het zware werk (gaten in buitenmuren en plafonds).
-Bosch PBH 2100 RE Boorhamer

Bitsetje en schroevendraaierset van Wera.

Works like a charm :)
DeWalt is prima merk, maar schijnen samen te zijn gegaan met Black en Decker waardoor kwaliteit achteruit is gegaan laatste tijd. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van B en D.

Voor mij alleen Bosch en Makita.
U MAD?
pi_194064239
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hopelijk toch niet de HP1631?
Even opgezocht, nee niet die. Denk de klasse daar boven. Was wel aanbieding ;)
U MAD?
pi_194064448
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

DeWalt is prima merk, maar schijnen samen te zijn gegaan met Black en Decker waardoor kwaliteit achteruit is gegaan laatste tijd. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van B en D.

Voor mij alleen Bosch en Makita.
Volgens mij kwam hij prima uit de testen. Hij is supersterk. Lange dikke schroeven gaan snel door hout. Tegels komt hij met gemak doorheen. Accu gaat vet lang mee. Lampje erop heeft een torch functie waardoor hij in het donker een hele ruimte verlicht. Magneetjes aan de zijkant waar je schroeven aan kunt hangen. Je hoeft ze dan tijdens het werk niet in je mond te doen. Ik ben echt helemaal blij met dat ding :)
pi_194064474
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:46 schreef zoz het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij prima uit de testen. Hij is supersterk. Lange dikke schroeven gaan snel door hout. Tegels komt hij met gemak doorheen. Accu gaat vet lang mee. Lampje erop heeft een torch functie waardoor hij in het donker een hele ruimte verlicht. Magneetjes aan de zijkant waar je schroeven aan kunt hangen. Je hoeft ze dan tijdens het werk niet in je mond te doen. Ik ben echt helemaal blij met dat ding :)
Kan best hoor, ik zeg alleen dat DW overgenomen is door B en D en dat de kwaliteit over het algemeen minder is geworden. Heb ik ook maar van horen zeggen hé, ben zelf absoluut geen expert in dat soort dingen. Maar DW vroeger was iig fijn materiaal.
U MAD?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')