Gaten in muren borenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat bedoel je nou precies? Bedoel je een apparaat om tegels mee van de muur te rammen? Of gaten in muren te boren?
Toevallig zelf pasgeleden zo'n ding van Makita gekocht voor honderd euro en een beetje. Met snoer. Op accu werkt niet voor alle soorten steen, kun je beter iets krachtigers pakkenquote:
Ik zou een boorhamer verkiezen boven een klopboor, als je hem niet veel gaat gebruiken zou ik er ééntje met een stekker nemen en niet kijken naar accu gebaseerde machines.quote:
Super! Dankjewelquote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Prima keus!
Als je een klopboor naast je boorhamer mist (zoals RedFever) dan kun je die er altijd nog bij nemen. Voor zo'n halfzware machine on the side zou ik trouwens juist wel een apparaat met accu kiezen. Maar van de keuze voor een boorhamer ga je geen spijt krijgen.
Over het algemeen zit bij een boorhamer ook een losse conventionele boorkop (met een boortol) die je in het SDS-systeem kunt klikken. Zet je deze erop dan kun je ook gewone boten en bitjes gebruiken. Hiervoor hoef je niet per se een snelspanboorkop te kopen, maar het is wel makkelijk natuurlijk![]()
Ga je kloppen, gebruik dan wel altijd SDS. Op die manier kunnen de boren niet doordraaien terwijl ze nog wel heen en weer kunnen schuiven met de klopfunctie. Kracht zetten is ook niet nodig, laat de boor het werk doen.
Hier op K&W hebben de meesten een Bosch boorhamer na volle tevredenheidquote:
Voor zover ik losse SDS-boren heb gekocht, pasten die altijd.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:48 schreef Gutanoth het volgende:
Zijn alle SDS plus aansluitingen hetzelfde?
je hebt de gewone sds boortjes en beitels en de sds max boren. De aansluiting lijkt op sds maar is veel dikker. Maar standaard sds is overal hetzelfde.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor zover ik losse SDS-boren heb gekocht, pasten die altijd.
Hikoki is dat wat vroeger Hitachi wasquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:15 schreef Pekman het volgende:
Op Ibood.com toevallig vandaag wat aanbiedingen voor apparaten van Makita, Milwaukee en Hikoki. Die laatste twee ken ik niet, maar Makita heeft prima spullen volgens mij.
Ik heb deze vorig jaar gekocht na aanleiding van de positieve ervaringen hier.quote:Op woensdag 8 juli 2020 07:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier op K&W hebben de meesten een Bosch boorhamer na volle tevredenheid. https://www.bosch-profess(...)bh-2-28-f-0611267600
https://www.bosch-profess(...)s-plus-101344-ocs-c/
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekochtquote:Op woensdag 8 juli 2020 11:59 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Ik heb deze vorig jaar gekocht na aanleiding van de positieve ervaringen hier.
Ik vind het een aanrader.
Specifiek deze boor of in het algemeen?quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht![]()
Denk dat 't er best wat zijn! Als ik alleen al bij m'n familie en vriendengroep kijk die ik "aangestoken" heb...![]()
+1quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht
De woning is 3 maanden geleden als nieuwbouw prefab opgeleverd. behoorlijk hard betonquote:Op woensdag 8 juli 2020 14:38 schreef Nico987 het volgende:
het is denk ik vooral de vraag wat voor huis je hebt? in mijn jaren 30 huis zijn alle wanden van zand gemaakt lijkt wel.
ik heb een boorhamer met een stekker, maar heb die niet nodig, kom overal doorgeen met een heel goede klopboor op accu.
Mijn advies zou dan ook zien koop een goede accu klopboor woon je echter in een gebouw van beton heb je daar weinig aan.
Milwaukee is topspul en niet kapot te krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:15 schreef Pekman het volgende:
Op Ibood.com toevallig vandaag wat aanbiedingen voor apparaten van Makita, Milwaukee en Hikoki. Die laatste twee ken ik niet, maar Makita heeft prima spullen volgens mij.
M'n haakse slijper van dat merk. Oerdegelijk, alsof je een Porsche rijdt.quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Milwaukee is topspul en niet kapot te krijgen.
Hier hetzelfde, heb gewoon een cheap ass makita maar kan door de gevel boren als het moet met de klopfunctie. Geen idee wat voor bunkers iedereen in woont.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:47 schreef Glider76 het volgende:
Ik doe 99% van alles wat ik boor gewoon met mijn accutol. Gaat prima. Ook in huis in de muren. Die heeft ook een klopfunctie. Eigenlijk kan je er alles mee doen, behalve beton. Daar heb ik dan een boorhamer voor.
Geen klopfunctie op de accuboor hier maar gewoon in baksteen lukt prima met een goede boor. Vind dan de boorhamer teveel werk.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, heb gewoon een cheap ass makita maar kan door de gevel boren als het moet met de klopfunctie. Geen idee wat voor bunkers iedereen in woont.
Ligt aan de diameter en aantal gaten. Heb boorhamer op 230 dus niet altijd zin om snoer uit te rollenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:32 schreef Makrolon het volgende:
In een beetje fatsoenlijke baksteen duurt al veel te lang met een klopboormachine...
Inderdaad met een klopboormachine ben je na een halfuur boren nog geen centimeter opgeschoten.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:32 schreef Makrolon het volgende:
In een beetje fatsoenlijke baksteen duurt al veel te lang met een klopboormachine...
Dan heb ik blijkbaar geen fatsoenlijke bakstenen in mijn woningquote:Op zaterdag 11 juli 2020 07:50 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
[..]
Inderdaad met een klopboormachine ben je na een halfuur boren nog geen centimeter opgeschoten.
Hij ziet er goed uit, ook veel beter dan de lichtere GBH 2-26 die je hier daar wat goedkoper ziet?quote:Op woensdag 8 juli 2020 12:16 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik zou serieus eens willen weten hoeveel mensen die hier (én naar aanleiding "van hier") inmiddels hebben gekocht![]()
Denk dat 't er best wat zijn! Als ik alleen al bij m'n familie en vriendengroep kijk die ik "aangestoken" heb...![]()
Hopelijk toch niet de HP1631?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Toevallig zelf pasgeleden zo'n ding van Makita gekocht voor honderd euro en een beetje
Waardeloze boorkop die niet te vervangen is. Dan heb je binnen afzienbare tijd een onbruikbare machine.quote:
Ik heb een Worx 314 (typenummer ontgaat mij even) geleend. Een goedkope van 41 euro. Je moet in bakstenen buiten iets kracht zetten maar het werkt wel. Als ik er zelf een aanschaf zou een Bosch easy impact (550 Watt) iets zijn. Deze is rond de 55 euro?quote:Op zondag 12 juli 2020 23:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waardeloze boorkop die niet te vervangen is. Dan heb je binnen afzienbare tijd een onbruikbare machine.
DeWalt is prima merk, maar schijnen samen te zijn gegaan met Black en Decker waardoor kwaliteit achteruit is gegaan laatste tijd. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van B en D.quote:Op zondag 12 juli 2020 20:48 schreef zoz het volgende:
Ik woon ook in een nieuwbouw huis met betonnen muren en plafonds.
Accu klopboormachine voor het lichte werk (baksteen, tegels badkamer, binnenmuren, hout etc).
-DeWalt DCD796P2
Boorhamer voor het zware werk (gaten in buitenmuren en plafonds).
-Bosch PBH 2100 RE Boorhamer
Bitsetje en schroevendraaierset van Wera.
Works like a charm
Volgens mij kwam hij prima uit de testen. Hij is supersterk. Lange dikke schroeven gaan snel door hout. Tegels komt hij met gemak doorheen. Accu gaat vet lang mee. Lampje erop heeft een torch functie waardoor hij in het donker een hele ruimte verlicht. Magneetjes aan de zijkant waar je schroeven aan kunt hangen. Je hoeft ze dan tijdens het werk niet in je mond te doen. Ik ben echt helemaal blij met dat dingquote:Op maandag 13 juli 2020 06:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
DeWalt is prima merk, maar schijnen samen te zijn gegaan met Black en Decker waardoor kwaliteit achteruit is gegaan laatste tijd. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van B en D.
Voor mij alleen Bosch en Makita.
Kan best hoor, ik zeg alleen dat DW overgenomen is door B en D en dat de kwaliteit over het algemeen minder is geworden. Heb ik ook maar van horen zeggen hé, ben zelf absoluut geen expert in dat soort dingen. Maar DW vroeger was iig fijn materiaal.quote:Op maandag 13 juli 2020 07:46 schreef zoz het volgende:
[..]
Volgens mij kwam hij prima uit de testen. Hij is supersterk. Lange dikke schroeven gaan snel door hout. Tegels komt hij met gemak doorheen. Accu gaat vet lang mee. Lampje erop heeft een torch functie waardoor hij in het donker een hele ruimte verlicht. Magneetjes aan de zijkant waar je schroeven aan kunt hangen. Je hoeft ze dan tijdens het werk niet in je mond te doen. Ik ben echt helemaal blij met dat ding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |