abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194189524
Delft is leuk, ja, ik ben er weg, want ik wilde groter wonen, maar centrum en de wijken eromheen, heerlijk wonen.
pi_194189713
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:45 schreef pvdplanet het volgende:
Het is ons gelukt een huis te bemachtigen. Snel handelen en de gevreesde biedingenoorlogen ontweken.

-Kwam op Funda en direct bezichting aangevraagd.
-Afgelopen vrijdag als eerste en enige
kijker.
-Gelijk vraagprijs geboden.
-Deze maandag accoord met makelaar, 5000 boven vraagprijs en levering in november

De vele andere kijkers (vanaf vandaag) te slim afgeweest. De makelaar moest ze allemaal afbellen :P

Het huis is de vraagprijs dik waard, met sfeervolle benedenverdieping en verwarmde garage voor 3 auto's.
En dat voor 350.000 in Noord-Holland.

Ons huidige huis gaat deze week op Funda.
Ik weet niet of ik blij zou zijn met deze makelaar als verkoper.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 21-07-2020 11:53:10 ]
pi_194189774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik blij zou zijn met deze makelaar verkoper.
Dit dus. Je hebt meer geluk gehad dat de makelaar zo dom is dan dat je er zelf nou zoveel invloed op had.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:14:51 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194190051
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De verkopers zijn er echt zelf mee akkoord gegaan hoor.

Geen mensen meer over de vloer is ook wat waard.
Misschien zijn ze heel tevreden met die 5K boven de vraagprijs en verder geen gedoe met bezichtigingen meer.
En wellicht had de koper verder ook aantrekkelijke voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 21-07-2020 13:48:19 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194190099
Recentelijk mijn neef zijn woning verkocht voor in de Haagse vruchten buurt met meer dan 40k boven de vraagprijs. Is dat normaal gewprden tegenwoordig? Zo veel boven de vraagprijs bieden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194190156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kopers zijn er echt zelf mee akkoord gegaan hoor.

Misschien zijn ze heel tevreden met die 5K boven de vraagprijs en verder geen gedoe met bezichtigingen meer.
Echt? Zijn de verkopers akkoord?
:')
pi_194190231
quote:

[..]

Ze hebben al een nieuw huis, wij zijn flexibel in de overdracht en ze hoeven niet steeds op te ruimen (3 kinderen).

Deze huizen gingen in december nog voor 325.000 weg (heb de kadasterdata opgevraagd). De prijs is dus voor beide partijen goed.

De persoonlijk klik met de verkopende makelaar was er ook wel. Prettig en eerlijke communicatie heeft zeker geholpen.

Als iemand een prima bod op ons huis doet en pas december erin wil dan accepteren we dat ook denk ik.

Dit is 'm trouwens (gaat deze week op Funda)

[ Bericht 10% gewijzigd door pvdplanet op 21-07-2020 12:36:27 ]
pi_194190275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kopers zijn er echt zelf mee akkoord gegaan hoor.

'Geen mensen meer over de vloer'. Tja, wat boeit dat voor 1 of 2 dagen, als je er misschien 5 tot 10.000 euro meer op kan verdienen. Daar moeten veel mensen toch echt 2 tot 3 maanden voor werken. Een halve dag echta opruimen zou ik er wel voor over hebben.

Ik zou altijd de markt zijn werk laten doen, tenzij je het iemand echt gunt natuurlijk of een dusdanig bod krijgt die niet meer valt te overtreffen.
Love is in the air!
pi_194190495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

'Geen mensen meer over de vloer'. Tja, wat boeit dat voor 1 of 2 dagen, als je er misschien 5 tot 10.000 euro meer op kan verdienen. Daar moeten veel mensen toch echt 2 tot 3 maanden voor werken. Een halve dag echta opruimen zou ik er wel voor over hebben.

Ik zou altijd de markt zijn werk laten doen, tenzij je het iemand echt gunt natuurlijk of een dusdanig bod krijgt die niet meer valt te overtreffen.
Zo denk ik er ook over. Ik snap ook niet dat huizen dan 'onderhands' gaan, buiten Funda om dan. Aan de andere kant: ik ga niet oordelen hoe anderen dit aanpakken, maar ik zou gewoon wel voor het maximale gaan.

Maar ja, ik heb ook 20k overboden, dan willen verkopers wel. :7
pi_194190668
Ik zie trouwens het aanbod nu al helemaal niet meer groeien. Funda blijft steken op 95k objecten.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:49:29 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194191071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Echt? Zijn de verkopers akkoord?
:')
Dat lijkt me wel, of denk je dat de makelaar zonder overleg met de verkopers gaat roepen dat het een deal is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:51:31 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194191098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En wellicht waren de voorwaarden van de koper verder aantrekkelijk... en zo te zien was dat voor de verkoper zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:57:20 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194191174
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Ik snap ook niet dat huizen dan 'onderhands' gaan, buiten Funda om dan. Aan de andere kant: ik ga niet oordelen hoe anderen dit aanpakken, maar ik zou gewoon wel voor het maximale gaan.

Wij hebben ons huis ook onderhands verkocht, en dat was me de 10.000-15.000 makelaarskosten en kosten verkoopklaar maken meer dan waard, daarbij wist ik prima wat de m² prijzen in de straat waren en we zaten met de prijs keurig in die range, behalve dan dat de verkochte en recent getaxeerde huizen al een nieuwe badkamer en keuken hadden en die van ons nog niet.
Daarbij kocht onze koper zonder voorbehoud van financiering.

Al met al iedereen tevreden wat de koper heeft de hoofdprijs niet hoeven betalen en ik heb die kosten niet hoeven maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194191330
Ik vind 10k to 15k makelaarskosten wel heel veel, of heb je een heel duur huis.

Was onder de 3k kwijt.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:20:35 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194191478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:07 schreef skrn het volgende:
Ik vind 10k to 15k makelaarskosten wel heel veel, of heb je een heel duur huis.

Was onder de 3k kwijt.
Makelaarskosten en kosten verkoopklaar maken.
En ja, de makelaarskosten zouden tussen de 7K en 10K zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194192581
quote:

[..]

Ik zie hier ook regelmatig bordjes van makelaars hangen: "Binnen 1 week verkocht!". Als ik mijn huis zou willen verkopen, zou dat voor mij eerder een waarschuwing zijn dan een aanbeveling van deze makelaar.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_194192670
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik had mijn huis in mei bijna onderhands verkocht voor de taxatiewaarde. Die prijs was alsnog 110k meer dan waar ik het vijf jaar geleden voor gekocht had, dus die prijs leek me prima. Ik had inderdaad ook geen zin in mensen over de vloer en vreesde (mede door het lezen van dit topic) voor minder animo door corona.

Onze onderhandse kopers wilden echter ineens toch onderhandelen over de prijs ivm extra onderhoud waar ze niet op gerekend hadden. Dat wilde ik niet. Uiteindelijk daarom het huis toch op Funda gegooid in juni.

Ik moest twee dagen mijn huis uit voor bezichtigingen, wat wel spannend was. Er was heel veel animo en meer dan 10 biedingen. Nu is het huis uiteindelijk voor 65k (!) meer verkocht dan waar ik het eigenlijk onderhands voor wilde verkopen.

Ik schrok me kapot, had ik mezelf bijna meer dan een halve ton door de neus geboord. Lang leve de marktwerking, zullen we maar zeggen.
pi_194192938
Kijk. ;)

Weet je, uiteindelijk is de vraagzijde in de woningmarkt buitengewoon schemerig. Een makelaar heeft natuurlijk gevoel hoe de markt in elkaar zit, maar op elk huis kunnen zomaarr kopers op af komen die in eerste instantie vooor hem niet zichtbaar waren.

Ik vind mezelf een goed voorbeeld, ik wilde weg uit mijn vorige woning vanwege ruimte-gebrek, maar het kwam er niet van, moest toch ver reizen om huizen te bezichtingen, namelijk 100km, kinderen mee of oppas, druk, maar heb ondertussen heel veel op Funda gekeken en gewoon huisjes met elkaar vergeleken. Ineens zag ik het ideale huis op Funda staan, (mijn huidige huis ), ik vond het een buitenkans, ben direct in de auto gestapt, en heel snel een vlijmscherp bod gedaan.

Eerlijk vond ik ook dat de makelaar het huis echt te laag in de markt heeft gezet. En ook makelaars en taxateurs kunnen een bril ophebben he, de wijk is niet populair, dit vinden mensen niks, weet ik veel wat ze allemaal verzinnen.

Zonde als je een koper zoals ik heb moeten laten schieten.
pi_194193015
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:09 schreef skrn het volgende:
Kijk. ;)

Weet je, uiteindelijk is de vraagzijde in de woningmarkt buitengewoon schemerig. Een makelaar heeft natuurlijk gevoel hoe de markt in elkaar zit, maar op elk huis kunnen zomaarr kopers op af komen die in eerste instantie vooor hem niet zichtbaar waren.

Ik vind mezelf een goed voorbeeld, ik wilde weg uit mijn vorige woning vanwege ruimte-gebrek, maar het kwam er niet van, moest toch ver reizen om huizen te bezichtingen, namelijk 100km, kinderen mee of oppas, druk, maar heb ondertussen heel veel op Funda gekeken en gewoon huisjes met elkaar vergeleken. Ineens zag ik het ideale huis op Funda staan, (mijn huidige huis ), ik vond het een buitenkans, ben direct in de auto gestapt, en heel snel een vlijmscherp bod gedaan.

Eerlijk vond ik ook dat de makelaar het huis echt te laag in de markt heeft gezet. En ook makelaars en taxateurs kunnen een bril ophebben he, de wijk is niet populair, dit vinden mensen niks, weet ik veel wat ze allemaal verzinnen.

Zonde als je een koper zoals ik heb moeten laten schieten.
Had je het huis laten schieten als ze eerst meer bezichtigingen wilden?
pi_194193251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Had je het huis laten schieten als ze eerst meer bezichtigingen wilden?
Er waren al bezichtingen, ik heb toen gezegd ik ga flink over de vraagprijs maar wel snel beslissen.

Moeilijke vraag natuurlijk. Ik had geen zin dan mijn prachtige mooie bod even de markt rondgaat, en dat ze alle tijd namen om te kijken of anderen dat bod konden evenaren. Ik zou hebben gezegd: dan doe ik een nieuw bod, en die is gewoon minder mooi dan het oude.

Meteen weglopen zou ik niet hebben gedaan, tenzij er een ander huis in dezelfde omgeving om de markt zou zijn gekomen.
pi_194193325
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:19 schreef Slayage het volgende:
Recentelijk mijn neef zijn woning verkocht voor in de Haagse vruchten buurt met meer dan 40k boven de vraagprijs. Is dat normaal gewprden tegenwoordig? Zo veel boven de vraagprijs bieden.
Ik snap die obsessie met de vraagprijs nooit zo. Vraagprijs is ook maar uit de lucht gegrepen en wordt vaak bewust lager dan de marktprijs gezet. Want dan heb je lekker veel aanloop.

Je kan een huis ver boven de vraagprijs kopen en een prima deal sluiten. Of veel te veel betalen voor een huis, ook al zit je dik onder de vraagprijs.
pi_194193386
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:30 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Ze hebben al een nieuw huis, wij zijn flexibel in de overdracht en ze hoeven niet steeds op te ruimen (3 kinderen).

Deze huizen gingen in december nog voor 325.000 weg (heb de kadasterdata opgevraagd). De prijs is dus voor beide partijen goed.

De persoonlijk klik met de verkopende makelaar was er ook wel. Prettig en eerlijke communicatie heeft zeker geholpen.

Als iemand een prima bod op ons huis doet en pas december erin wil dan accepteren we dat ook denk ik.

Dit is 'm trouwens (gaat deze week op Funda)

Waarom zou je het prachtige westzaan willen verlaten?!?!
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:23:13 #123
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_194193870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik snap die obsessie met de vraagprijs nooit zo. Vraagprijs is ook maar uit de lucht gegrepen en wordt vaak bewust lager dan de marktprijs gezet. Want dan heb je lekker veel aanloop.

Je kan een huis ver boven de vraagprijs kopen en een prima deal sluiten. Of veel te veel betalen voor een huis, ook al zit je dik onder de vraagprijs.
Laatste alinea mee eens. Wat je daarboven schetst vind ik iets te kort door de bocht, op veel plekken kan je nu als vraagprijs rustig de marktprijs nemen en heb je nog steeds veel aanloop en kom je denk ik alsnog hoger uit. In principe is het imo ook zo dat de vraagprijs nu voor ieder huis veel te hoog is, maar dat is inherent aan deze tijden.

Aan de andere kant: alles draait om woonplezier. Dus als ik nu starter was ging ik ook gewoon kopen, als je eenmaal een huis hebt en een paar jaar later door wil stromen maakt een daling of stijging van de prijzen toch relatief weinig uit. Zolang je maar niet met een al te grote restschuld komt te zitten. Hypotheekrente kan je toch meenemen.
pi_194194026
Volgens mij heeft het tegenwoordig nog amper nut om op een woning te bieden als je de financiering nog niet rond hebt. Ik heb dit jaar iig 2x gekozen voor bieders die geen ontbindende voorwaarden hadden.
pi_194194267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waarom zou je het prachtige westzaan willen verlaten?!?!
Meer rust & ruimte. Ruil de molens van Westzaan en Zaanse Schans in voor die van de Schermer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')