abonnement Unibet Coolblue
pi_194612921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 06:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zonder ORT is de max van schaal 55 4112 euro. Dit is best geloofwaardig dus, aangezien IC verpleegkundigen vaak met andere functies beginnen en daardoor gemiddeld hoog in de schaal zullen zitten.
Net even gekeken. Dit (65k) is zeker niet het gemiddelde salaris van een IC-verpleegkundige. Misschien in een academisch ziekenhuis, daar heb ik geen zicht op. Haal er maar een goede 10k van af.
pi_194613543
Oftewel zorgpersoneel verdiend meer dan genoeg en zijn gewoon geldwolven.
Niet zeiken en gewoon je werk doen. Er zijn zo veel werkenden die nog gewoon keihard door moesten gaan, maar in de zorg moeten ze weer huilie huilie doen terwijl de lonen al belachelijk hoog zijn.

En de politici in de oppositie proberen makkelijk stemmen te winnen ook al boeit het ze niet.
pi_194613559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:59 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel zorgpersoneel verdiend meer dan genoeg en zijn gewoon geldwolven.
Niet zeiken en gewoon je werk doen. Er zijn zo veel werkenden die nog gewoon keihard door moesten gaan, maar in de zorg moeten ze weer huilie huilie doen terwijl de lonen al belachelijk hoog zijn.

En de politici in de oppositie proberen makkelijk stemmen te winnen ook al boeit het ze niet.
Hoho, een ‘gewone’ verpleegkundige zit vaak heel wat schalen lager. Ook verdient het ziekenhuis beter dan bv verpleeghuis. De lonen liggen toch echt lager dan bij vergelijkbare takken in het bedrijfsleven.
pi_194613628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:59 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel zorgpersoneel verdiend meer dan genoeg en zijn gewoon geldwolven.
Niet zeiken en gewoon je werk doen. Er zijn zo veel werkenden die nog gewoon keihard door moesten gaan, maar in de zorg moeten ze weer huilie huilie doen terwijl de lonen al belachelijk hoog zijn.

En de politici in de oppositie proberen makkelijk stemmen te winnen ook al boeit het ze niet.
Ondertussen hebben we een ziekteverzuim van 10% en veel medewerkers met PTSS. Niet huilie huilie doen, gewoon werken voor je geld toch?

Het is niet dat een IC-verpleegkundige zal omkomen van de honger, maar voor zo'n ontzettend heftig beroep is het gewoon een slechtbetaalde baan.
pi_194613654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ondertussen hebben we een ziekteverzuim van 10% en veel medewerkers met PTSS. Niet huilie huilie doen, gewoon werken voor je geld toch?

Het is niet dat een IC-verpleegkundige zal omkomen van de honger, maar voor zo'n ontzettend heftig beroep is het gewoon een slechtbetaalde baan.
Zeer goed betaalde baan bedoel je.
Zeker op de plekken waar het normaal zo heftig is. En ja ik ken er genoeg die daar werken.
Het is alsof alleen de zorg nog open is en sinds maart nog maar werkt en verder iedereen op zijn gat zit.

Er is even een piekje geweest dat mensen even wat extra moesten werken. Maar het is je baan, je krijgt daarom al zo ongelofelijk veel betaald. Vind je het niet leuk zoek een andere baan?

Dat huilie huilie van de zorg slaat nergens op. Geef dan alle beroepsgroepen die gewoon door gewerkt hebben een bonus.
pi_194613823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zeer goed betaalde baan bedoel je.
Zeker op de plekken waar het normaal zo heftig is. En ja ik ken er genoeg die daar werken.
Het is alsof alleen de zorg nog open is en sinds maart nog maar werkt en verder iedereen op zijn gat zit.

Er is even een piekje geweest dat mensen even wat extra moesten werken. Maar het is je baan, je krijgt daarom al zo ongelofelijk veel betaald. Vind je het niet leuk zoek een andere baan?

Dat huilie huilie van de zorg slaat nergens op. Geef dan alle beroepsgroepen die gewoon door gewerkt hebben een bonus.
Dat zijn veel verpleegkundigen nu aan het doen. Er zijn er genoeg die zijn gestopt of denken aan stoppen.

We hebben structureel al 15 IC-verpleegkundigen tekort (alleen in 'mijn' ziekenhuis al). Laten we ze nog meer reden geven om te stoppen of om überhaupt niet met de opleiding te starten.

Even een piekje. Hou toch op man. Die mensen hebben zich maandenlang weggecijferd. Lange en onregelmatige diensten gedraaid in een warm pak met mondkapje. Mentaal en fysiek enorm zwaar. Om vervolgens na je dienst naar een geplunderde supermarkt te gaan en dan weer snel naar bed. Daar niet kunnen slapen omdat er weer 4 zijn overleden waar je bij stond. Of omdat ze de telefoon moesten vasthouden voor een patiënt die hoogstwaarschijnlijk zijn familie nooit meer zou zien. En dan de dag erop weer hetzelfde.

Ga lekker weg uit dit topic. Het is een zorgpersoneel verzameltopic. En ik kan me niet voorstellen dat je zelf in de zorg werkt.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:33:24 #107
236264 crew  capricia
pi_194619272
Dit is het zorgpersoneel verzameltopic.
Definitely not CIA
pi_194622490
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Net even gekeken. Dit (65k) is zeker niet het gemiddelde salaris van een IC-verpleegkundige. Misschien in een academisch ziekenhuis, daar heb ik geen zicht op. Haal er maar een goede 10k van af.
Het is de absolute max. Dus bovenste trede van schaal 55 met veel weekenden, nachten en feestdagen werken. Niet het gemiddelde nee.

Academie betaald niet meer dan perifeer trouwens, weet niet waar je dat vandaan haalt.
pi_194622526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:39 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Het is de absolute max. Dus bovenste trede van schaal 55 met veel weekenden, nachten en feestdagen werken. Niet het gemiddelde nee.

Academie betaald niet meer dan perifeer trouwens, weet niet waar je dat vandaan haalt.
Dat haal ik nergens vandaan. Ik heb geen ervaring in academische ziekenhuizen. Ik weet alleen dat het management (en net daaronder) daar meer verdient.
pi_194627816
Kabinet ziet geen ruimte voor structurele loonsverhoging zorgpersoneel - https://nos.nl/l/2344612

Brief is te downloaden.
pi_194627859
Dat kan toch geen verrassing zijn of wel?
pi_194628536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat kan toch geen verrassing zijn of wel?
Dit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194628719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Net even gekeken. Dit (65k) is zeker niet het gemiddelde salaris van een IC-verpleegkundige. Misschien in een academisch ziekenhuis, daar heb ik geen zicht op. Haal er maar een goede 10k van af.
Raar dat die man dat zo maar heeft gezegd, want vrijwel niemand zit op dat salaris.
pi_194629229
50k is dat netto? En hoe zit het met weekendtoeslagen en overuren. In onze CAO (detailhandel) staan dat soort dingen hevig onder druk. Het liefst ziet men dat je 24/7 voor 100% netto loonuur aan het werk bent.

Voor de rest niks anders dan dikke respect voor het zorgpersoneel. Eigenlijk zou het bedrijfsleven in Nederland een soort van kortingskaart voor jullie moeten maken. Een soort van studentenkaart of 65+ kaart waar jullie korting mee krijgen bij winkels en dergelijke.

[ Bericht 20% gewijzigd door Evertjan op 19-08-2020 10:18:34 ]
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:14:38 #115
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194629284
quote:
Wat vraagt de motie?

De motie van PvdA en SP ‘verzoekt de regering om met een plan te komen voor structurele waardering voor zorgverleners, waarin betere arbeidsvoorwaarden en een beter salaris kunnen worden gerealiseerd’.

De motie is nu twee keer in stemming geweest. Beide keren was het een gelijkspel: de gehele oppositie was voor, D66, ChristenUnie, VVD en CDA stemden tegen.
https://www.pvda.nl/nieuw(...)oor-zorgmedewerkers/



Tsja, hopelijk houden mensen hier rekening mee tijdens de volgende stemrondes. :) Ik in ieder geval wel.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194629417
quote:
15s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:38 schreef LaCatastrophe het volgende:
De stille ramp

Man, wat een indrukwekkende film. Vanaf minuut 19 en verder liet ik ook wel eventjes een traan :'(
ja zo is en was het écht...
pi_194629475
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:33 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Dit is het zorgpersoneel verzameltopic.
[/modbreak]
oh... ik werk er niet in de zorg ... mijn zus wel... en mijn andere zus was verwiligster met een verpleegtehuis
en die was er ook mee opgehouden, toen liepen ze ook nog zonder mondkapjes n andere hulpmiddelen,
dus is lees wel mee.. als dat mag...
pi_194629558
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

oh... ik werk er niet in de zorg ... mijn zus wel... en mijn andere zus was verwiligster met een verpleegtehuis
en die was er ook mee opgehouden, toen liepen ze ook nog zonder mondkapjes n andere hulpmiddelen,
dus is lees wel mee.. als dat mag...
Ja natuurlijk. :D

Er stonden echter een paar post waarvan het aanvallende taalgebruik niet in deze reeks hoort. Die zijn verwijderd, en daarom heb ik tevens deze mededeling geplaatst.
Definitely not CIA
pi_194629622
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. :D

Er stonden echter een paar post waarvan het aanvallende taalgebruik niet in deze reeks hoort. Die zijn verwijderd, en daarom heb ik tevens deze mededeling geplaatst.
Oh... vandaar... :@ ik schrok al ... maar ik lees wél mee.. gewoon omdat..... ;)
pi_194629632
quote:
12s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oh... vandaar... :@ ik schrok al ... maar ik lees wél mee.. gewoon omdat..... ;)
Wees welkom!
Definitely not CIA
pi_194630077
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Wees welkom!
Thanks ! :+
pi_194630920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat kan toch geen verrassing zijn of wel?
Nope :)
pi_194632406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Precies wat ik al sinds het begin gezegd heb.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-in-ouderenzorg.html

Overigens hebben ze hier nu ook het beleid dat als je vakantieland veranderd van geel naar oranje terwijl je er zit je zelf opdraait voor de quarantaine kosten en geen loon krijgt.

Totaal achterlijk want veel mensen kunnen dat geld niet missen en gaan dus gewoon, al dan niet besmet, naar het werk komen.
Top, het is nu officieel beleid geworden :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194632422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:27 schreef Blues het volgende:
Kabinet ziet geen ruimte voor structurele loonsverhoging zorgpersoneel - https://nos.nl/l/2344612

Brief is te downloaden.
In principe hebben ze ook gewoon een punt. De zorg is gigantisch duur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194632840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In principe hebben ze ook gewoon een punt. De zorg is gigantisch duur.
Ik vind het wel meevallen hoor. Onze zorg kost ongeveer 13% van ons BBP.

Wat is duur als je ook bedenkt dat zorg niet alleen een kostenpost is maar ook zorgt dat mensen kunnen blijven functioneren in de samenleving en zo kunnen blijven bijdragen aan de heilig verklaarde economie.

Maar goed, dat is een andere discussie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')