abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194396622
En er lijkt meer (onofficiële) info te zijn m.b.t. de bonus.
https://www.solopartners.(...)bonus-eruit-te-zien/

Ik ga buiten de boot vallen, deels logisch maar anderzijds heb ik er wel de pee in omdat wij maar met name het centrale magazijn en inkoop ook zeer belangrijk waren. Want door het barslechte beleid van VWS voor de ouderenzorg hebben die veel moeten doen om personeel veilig te houden en PPE in te kopen en te distribueren voor de gehele regio.

Of zoals hier staat, dat gaat voor heibel en scheve ogen zorgen.

quote:
Wat is onze verwachting?
De behoefte om rechtvaardig behandeld te worden is één van de sterkste drijfveren achter menselijk gedrag. Dat geldt ook voor de behoefte aan rechtvaardigheid binnen organisaties. Als een werkgever het al niet aandurft om over de eigen medewerkers een oordeel te vellen wie wel en wie niet, dan is dat op landelijk niveau helemaal lastig. Het is erg ingewikkeld om op afstand een oordeel te vormen over welke beroepen wel of niet voor een bonus in aanmerking komen, aangezien binnen beroepsgroepen zelf er ook allerlei onderscheid zal zijn in hoe er met de coronacrisis is omgegaan. Het kiezen voor hele beroepsgroepen komt het gevoel van rechtvaardige behandeling mogelijk niet ten goede en zou weleens tot veel onrust kunnen leiden. De minister richt zich in zijn keuze van wie wel en wie niet tot de ‘sociale partners’ (vakbonden van werkgevers en werknemers), maar de vraag is of zij een gedetailleerd beeld hebben over wie wat deed tijdens de coronacrisis. De bonusregeling is daarmee een goed bedoeld, maar moeilijk uitvoerbaar ding geworden. De enige praktische oplossing zou zijn om alle 1,2 miljoen medewerkers in de zorg de bonus uit te reiken, maar dat kost meer dan de ¤ 800 miljoen die er nu voor opzij gelegd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194501524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En er lijkt meer (onofficiële) info te zijn m.b.t. de bonus.
https://www.solopartners.(...)bonus-eruit-te-zien/

Ik ga buiten de boot vallen, deels logisch maar anderzijds heb ik er wel de pee in omdat wij maar met name het centrale magazijn en inkoop ook zeer belangrijk waren. Want door het barslechte beleid van VWS voor de ouderenzorg hebben die veel moeten doen om personeel veilig te houden en PPE in te kopen en te distribueren voor de gehele regio.

Of zoals hier staat, dat gaat voor heibel en scheve ogen zorgen.
[..]

Voor zover het eruit ziet vallen ik & mijn collega's ook buiten de boot. In de eerste contouren voor de regeling is laboratoriumpersoneel niet meegenomen.

Echt, wie denk je dat die covidtesten uitvoeren |:( :') Beroepsvereniging heeft nu een brief naar de minister gestuurd hierover.
pi_194501636
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voor zover het eruit ziet vallen ik & mijn collega's ook buiten de boot. In de eerste contouren voor de regeling is laboratoriumpersoneel niet meegenomen.

Echt, wie denk je dat die covidtesten uitvoeren |:( :') Beroepsvereniging heeft nu een brief naar de minister gestuurd hierover.
Zelfde met de artsen. Als je het doet doe het dan goed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_194501777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zelfde met de artsen. Als je het doet doe het dan goed.
Artsen zijn niet meer uitgesloten.
Maar mensen met een salaris van >72k per jaar wel.
Ik vind dit geen gekke regeling, behalve dat de parttimers evt bevoordeeld zullen worden.
pi_194501931
Ik krijg ook niks. :(

Ik word hier flink beflikkerd.
pi_194501956
De rontgenlaboranten worden tot nu toe ook nog niet genoemd... en wie hebben er in alle teststraten en seh's bij alle verdachte patienten longfotos of longscans gemaakt?

Wie hebben bij al die huisartspatientienten longfotos gemaakt?

Wie zijn er bij elke ic patient naar binnen gegaan voor controle fotos?

Wie hebben bij vele covid patienten CTA's gemaakt vanwege de hoge kans op longembolien en infarcten?

Op een gegeven moment was 80% van het werk covid gericht en dan kwam de rest van de poli(klinische) zorg er nog bij.

Als de rontgenlaboranten het niet krijgen is dat wel weer de volgende klap in het gezicht van die mensen. Die toch altijd al vergeten worden in de zorg.
pi_194502023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Artsen zijn niet meer uitgesloten.
Maar mensen met een salaris van >72k per jaar wel.
Ik vind dit geen gekke regeling, behalve dat de parttimers evt bevoordeeld zullen worden.
Je waardeert alle mensen of niet, dit soort halve oplossingen gaat niet helpen.
Hele beroepsgroepen uitsluiten gaat hem niet worden.
pi_194502821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je waardeert alle mensen of niet, dit soort halve oplossingen gaat niet helpen.
Hele beroepsgroepen uitsluiten gaat hem niet worden.
Laat ik het zo zeggen, ik vind het niet zo erg dat ik als arts de bonus niet krijg en ik vind het mooi dat de basisartsen en aiossen hem wel krijgen :)
pi_194503042
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:28 schreef wcborstel het volgende:
De rontgenlaboranten worden tot nu toe ook nog niet genoemd... en wie hebben er in alle teststraten en seh's bij alle verdachte patienten longfotos of longscans gemaakt?

Wie hebben bij al die huisartspatientienten longfotos gemaakt?

Wie zijn er bij elke ic patient naar binnen gegaan voor controle fotos?

Wie hebben bij vele covid patienten CTA's gemaakt vanwege de hoge kans op longembolien en infarcten?

Op een gegeven moment was 80% van het werk covid gericht en dan kwam de rest van de poli(klinische) zorg er nog bij.

Als de rontgenlaboranten het niet krijgen is dat wel weer de volgende klap in het gezicht van die mensen. Die toch altijd al vergeten worden in de zorg.
Bizar ook gewoon he... Het voelt gewoon alsof men je vergeet door zulke berichten. Of gewoon echt geen verstand heeft van wat voor mensen er in het ziekenhuis allemaal rondlopen aan personeel.
pi_194503103
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bizar ook gewoon he... Het voelt gewoon alsof men je vergeet door zulke berichten. Of gewoon echt geen verstand heeft van wat voor mensen er in het ziekenhuis allemaal rondlopen aan personeel.
Lomp gezegd... het zijn altijd de artsen en verpleegkundigen en oja de ondersteuning zoals de schoonmakers zijn ook enorm belangrijk.

Alle anderen worden altijd straal genegeerd. En bij radiologie wordt er altijd gezegd in de berichten... 'als de patient binnenkomt, dan maken we een foto of ct scan.' En dan negeren we het feit dat je die laat maken door iemand die daar gewoon voor gestudeerd heeft.

En qua testen zal het idd zijn. We testen een patient. Maar negeren het feit dat die test in het lab door een opgeleid persoon wordt uitgevoerd en verwerkt.
pi_194522956
Op verschillende locaties bij onze organisatie is weer corona...
pi_194523183
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Waarom jullie een bonus? Jullie werken toch niet met corona patienten.
pi_194523277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:55 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Waarom jullie een bonus? Jullie werken toch niet met corona patienten.
Die testen voeren zich niet uit zichzelf uit he...
pi_194523284
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:40 schreef Magica het volgende:
Sterkte :X
pi_194523305
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die testen voeren zich niet uit zichzelf uit he...
Dat zorgpersoneel geld krijgt, omdat ze duidelijk met gevaar voor eigen leven naar werk zijn gekomen is logisch, een soort gevarengeld.
pi_194529478
https://www.nos.nl/l/m/2343877
Dit is echt schandalig. De coalitie ‘rent’ naar buiten bij een stemming over een betere beloning voor zorgpersoneel, zodat er niet gestemd kon worden.
Waarschijnlijk hadden ze tegen gestemd, dat had stemmen gekost, daarom kozen ze voor deze schijtoplossing.
pi_194529599
Ik zou het echt steunen als de zorgmedewerkers gingen staken de komende tijd.
pi_194529931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dit is echt schandalig. De coalitie ‘rent’ naar buiten bij een stemming over een betere beloning voor zorgpersoneel, zodat er niet gestemd kon worden.
Waarschijnlijk hadden ze tegen gestemd, dat had stemmen gekost, daarom kozen ze voor deze schijtoplossing.
En deze laffe honden moeten ons land besturen :r
hardcoholic
pi_194530001
quote:
Los van de regels over hoofdelijke stemmingen is dit wel heel lelijk ja...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194530844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:39 schreef Evertjan het volgende:
Ik zou het echt steunen als de zorgmedewerkers gingen staken de komende tijd.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Een groep waarbij het ziekteverzuim op 10 procent ligt en die vrezen voor een tweede golf met weer enorm veel overwerk en stress. Dan ga je niet staken en de wachtlijsten verder op laten lopen.

In andere sectoren is dat makkelijker. Hier gaat het om mensenlevens.
pi_194531194
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:40 schreef Magica het volgende:
Verder, sterkte 😔 westen van het land?
pi_194531230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:04 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Dat zorgpersoneel geld krijgt, omdat ze duidelijk met gevaar voor eigen leven naar werk zijn gekomen is logisch, een soort gevarengeld.
Ook niet besmette huizen krijgen het. En dan alleen zorgpersoneel, maar bijvoorbeeld een facilitair medewerker die eten ronddeelt niet? Blijft allemaal een rare regeling. Hoogste tijd om de zorg te waarderen, inclusief de mensen die onder dezelfde cao hard werken om het allemaal draaiende te houden in moeilijke tijden. (Boven en bepaalde loonschaal uitzonderen mag natuurlijk,fwg65+ ofzo).

Weet iemand waar nou over gestemd moest worden? Dacht dat de regeling er al door was?
pi_194531317
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 06:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Een groep waarbij het ziekteverzuim op 10 procent ligt en die vrezen voor een tweede golf met weer enorm veel overwerk en stress. Dan ga je niet staken en de wachtlijsten verder op laten lopen.

In andere sectoren is dat makkelijker. Hier gaat het om mensenlevens.
Nou ik verwacht bij een tweede golf dat er meer mensen aan zichzelf zullen denken. En dus minder goede zorg door tekort aan personeel.
Shine bright like a diamond.
pi_194531489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:47 schreef June. het volgende:

[..]

Nou ik verwacht bij een tweede golf dat er meer mensen aan zichzelf zullen denken. En dus minder goede zorg door tekort aan personeel.
Ik heb in de afgelopen tijd uitgeholpen bij een andere organisatie.
Maar als ik zie hoe het nu gaat in de besluitvorming... inderdaad, ik ben minder enthousiast om weer uit te helpen. Meer uren, extra risico, ik lijk wel gek. En in Den Haag staat de besluitvorming gewoon stil. Bah.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194531902
quote:
En maar klappen. Nu weet je hoe je gewaardeerd wordt.
Al was het vanuit de oppositie natuurlijk ook ene verkiezingsstunt maar dit zijn Belgische taferelen waarbij parlementariërs het raam uitvluchten zodat ze journalisten niet te woord hoeven te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')