abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:04:58 #276
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194108094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik krijg echt aids van dit soort bullshit.

Alsof jullie in collectieve psychose zitten.
Que? Ik probeer te begrijpen hoe het anders zou kunnen...verlicht mijn beperkte witte geest!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194108109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Que? Ik probeer te begrijpen hoe het anders zou kunnen...verlicht mijn beperkte witte geest!
quote:
Volgens mij zou je bovenstaande van allerlei niet-witten kunnen zeggen
Waar heb je het overrrrrrrrr joh, waarschijnlijk heb je gewoon gelijk, het heeft geen reet met ras te maken.

Maar je gaat volledig mee in het verdeel en heers spelletje.... Er is niks rationeels aan en jij probeert er gek genoeg een soort van rationele soep van te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:07:21 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zit niet zo idioot te doen joh.
Huilen dan.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:08:10 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194108115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Van welk jaartal is de boerderij?
Ik denk van 1792 of zo..
The End Times are wild
pi_194108124
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk van 1792 of zo..
+- 1578 hier. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:09:54 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108125
Ga verder in DM of zo?
Huilen dan.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:10:17 #282
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194108127
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zit niet zo idioot te doen joh.
Naja zeg...ik probeer te achterhalen wat wij witten volgens die infosheet zo ontzettend fout danwel anders zouden moeten doen, krijg ik dit -O-

Als wederzijds begrip het streven is werkt dit tamelijk averechts.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:10:26 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194108129
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een bijzonder halfzijdige beschrijving waarmee je even voorbij gaat aan de de uitbuiting en onderdrukking van gemeenschappen elders op de wereldbol, het veroorzaken van twee wereldoorlogen, etc. Die rijkdom die wij hier genoten (genieten) heeft veel ellende veroorzaakt, en doet dat nog steeds (denk bijvoorbeeld aan de (kapitalistische) geopolitieke spelletjes in het MO en Afrika).
Nonsense. Een sprookje dat tegenwoordig op de scholen onderwezen wordt maar eenvoudig door te prikken is.
De welvaart hier komt vooral door het protestants/christelijke arbeidsethos. Een land als Duitsland had na 1918 al helemaal geen kolonien meer en lag in 1945 volledig in puin. Toch was het in 1955 al weer welvarend. Door de mentaliteit van de Duitsers en niet door het uitbuiten of beroven van Afrikanen.
Die wereldoorlogen hebben we vooral elkaar aangedaan.
The End Times are wild
pi_194108137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:10 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Naja zeg...ik probeer te achterhalen wat wij witten volgens die infosheet zo ontzettend fout danwel anders zouden moeten doen, krijg ik dit -O-

Als wederzijds begrip het streven is werkt dit tamelijk averechts.
Ja wat dacht je anders, meer tegenstrijdig dan zwart-wit krijg je twee termen niet. Waar het vroeger gewoon blank was en donker. :D
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:11:34 #285
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194108138
Als die infosheet onzin is dan haal dat ding weg, ipv mijn pogingen het te begrijpen.
pi_194108144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nonsense. Een sprookje dat tegenwoordig op de scholen onderwezen wordt maar eenvoudig door te prikken is.
De welvaart hier komt vooral door het protestants/christelijke arbeidsethos. Een land als Duitsland had na 1918 al helemaal geen kolonien meer en lag in 1945 volledig in puin. Toch was het in 1955 al weer welvarend. Door de mentaliteit van de Duitsers en niet door het uitbuiten of beroven van Afrikanen.
Je moet wel toegeven dat je in zo een warme zon als in Spanje of Italië, weinig presteert.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:17:24 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194108166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet wel toegeven dat je in zo een warme zon als in Spanje of Italië, weinig presteert.
Duitsers of Nederlanders die naar Lousiana, Texas, Zuid-Afrika, Argentinie etc emigreerden deden het over het algemeen prima daar. De pyramides zijn ook in de volle zon gebouwd.

Het is echt een kwestie van arbeidsethos. Precies die ‘whiteness’. Values uit die infographic. Dat zijn succesfactoren. Veel van die factoren delen de Japanners en Koreanen met ons (en daarmee ook ons succes))
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:18:02 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

De welvaart hier komt vooral door het protestants/christelijke arbeidsethos.
:D over sprookjes gesproken.
quote:
Een land als Duitsland had na 1918 al helemaal geen kolonien meer en lag in 1945 volledig in puin. Toch was het in 1955 al weer welvarend. Door de mentaliteit van de Duitsers en niet door het uitbuiten of beroven van Afrikanen.
Marshallhulp iemand? En verder vergeet je even dat Duitsland natuurlijk nog kon profiteren van de systemen die in Europa reeds opgebouwd waren voor de oorlog, en natuurlijk nog over een hoogopgeleide beroepsbevolking kon beschikken.

De randvoorwaarden voor succes waren beter in Duitsland na de oorlog, dan nu in Zimbabwe of zo. De Westerse welvaart toeschrijven aan arbeidsethos is werkelijk onnozel.
quote:
Dat lijkt me duidelijk, ja. Daar kan je die vervelende zwarten niet de schuld van geven.
Huilen dan.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:19:05 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194108180
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:20 schreef Isdatzo het volgende:

Aha, en waar was die kritische benadering van jou wanneer random mensen op twitter of op youtube iets riepen over Antifa-geweld?
Misschien moet je het filmpje even bekijken om te zien wie nou precies geweld gebruikt... :')

Hint, die zg. "white supremacists" zitten onder het bloed...
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:23:59 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:25:15 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194108217
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:D over sprookjes gesproken.
[..]

Marshallhulp iemand? En verder vergeet je even dat Duitsland natuurlijk nog kon profiteren van de systemen die in Europa reeds opgebouwd waren voor de oorlog, en natuurlijk nog over een hoogopgeleide beroepsbevolking kon beschikken.

De randvoorwaarden voor succes waren beter in Duitsland na de oorlog, dan nu in Zimbabwe of zo. De Westerse welvaart toeschrijven aan arbeidsethos is werkelijk onnozel.
[..]

Dat lijkt me duidelijk, ja. Daar kan je die vervelende zwarten niet de schuld van geven.
De Marshallhulp kwam uit de VS, niet uit Afrika.
Dat de welvaart in Europa het gevolg zou zijn van het uitbuiten van de Derde Wereld is gewoon de inspanningen van onze voorvaderen bagatelliseren. Die mensen hebben hard en zwaar gewerkt. Dat is op de eerste plaats onze welvaart.

Rond 1960 stonden de Afrikaanse en Aziatische landen ongeveer gelijk qua inkomen per hoofd van de bevolking. Dankzij investeringen in infrastructuur stonden Afrikaanse landen er zelfs net iets beter voor. 60 jaar later zijn de Afrikaanse landen nauwelijks iets gevorderd en lopen de Aziatische landen vaak gelijk of soms zelfs voor ons. Arbeidsethos. De waarden van Whiteness.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:30:39 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194108238
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:18 schreef Isdatzo het volgende:

quote:
Ten onrechte wordt vaak gedacht dat de economische opleving in West–Europa, die al snel na de Tweede Wereldoorlog ontstond, grotendeels is toe te schrijven aan de Marshallhulp. Eind 1947, dus vóór de uitvoering van het Marshallplan, waren de Britse, Franse en Nederlandse productie alweer op het vooroorlogse niveau. Italië en België volgden eind 1948.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marshallplan
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:36:34 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:43:02 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Marshallhulp kwam uit de VS, niet uit Afrika.
Nee, maar die Marshallhulp was niet de verdienste van de hardwerkende Duitsers hè.
quote:
Dat de welvaart in Europa het gevolg zou zijn van het uitbuiten van de Derde Wereld is gewoon de inspanningen van onze voorvaderen bagatelliseren. Die mensen hebben hard en zwaar gewerkt. Dat is op de eerste plaats onze welvaart.
Niemand ontkent dat die mensen hard gewerkt hebben, maar door het succes van de westerse samenleving toe te schrijven aan arbeidsethos doe je de werkelijkheid ernstig te kort. Maar goed, ik ben wel benieuwd waaruit zou moeten blijken dat ons arbeidsethos ervoor gezorgd heeft dat we het zo goed hebben, zonder dat we daarbij gezorgd hebben voor ellende elders. Kan je dat uitleggen?

Overigens is onze huidige welvaart nog steeds deels te danken aan het niet (willen) betalen van de daadwerkelijke productiekosten. Denk bijvoorbeeld aan onze goedkope kleding uit Bangladesh. Misschien moeten ze wat meer arbeidsethos kweken, daar in die sweatshops.
quote:
Rond 1960 stonden de Afrikaanse en Aziatische landen ongeveer gelijk qua inkomen per hoofd van de bevolking. Dankzij investeringen in infrastructuur stonden Afrikaanse landen er zelfs net iets beter voor. 60 jaar later zijn de Afrikaanse landen nauwelijks iets gevorderd en lopen de Aziatische landen vaak gelijk of soms zelfs voor ons. Arbeidsethos. De waarden van Whiteness.
Ik begrijp dat dat voor jou een geruststellende waarheid is. De Afrikanen die in armoede en oorlog leven en niet zeker weten of ze vandaag genoeg te eten hebben, die werken gewoon niet hard genoeg? Ik denk dat overleven behoorlijk hard werken is, en dat jij en ik ons daar geen voorstelling van kunnen maken.
Huilen dan.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:44:07 #295
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108295
quote:
Marshallhulp droeg natuurlijk wel degelijk bij, en verder zie de rest van m'n post. En we hebben het over de wederopbouw van Duitsland. Niet over de Britse, Franse en Nederlandse productie.

quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Goh, een spekkie voor jouw bekkie. Wie had dat nou verwacht...
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

The Intercept... :')

Veel linkser gaan we het ook niet vinden he?
En heb je er inhoudelijk ook nog wat op te melden? Een goed onderbouwde uiteenzetting vol met officiële documenten naast je neerleggen door de bron in twijfel te trekken verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs.
Huilen dan.
pi_194108323
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een bijzonder halfzijdige beschrijving waarmee je even voorbij gaat aan de de uitbuiting en onderdrukking van gemeenschappen elders op de wereldbol, het veroorzaken van twee wereldoorlogen, etc. Die rijkdom die wij hier genoten (genieten) heeft veel ellende veroorzaakt, en doet dat nog steeds (denk bijvoorbeeld aan de (kapitalistische) geopolitieke spelletjes in het MO en Afrika).
Het is allemaal niet zo zwart-wit..de niet-westerse landen zijn niet alleen maar slachtoffers van het kolonialisme. Die mensen waren er zelf bij he..ze lieten het maar gebeuren. Pas toen tijdens de 2e WO bleek dat de westerse landen zo hun zwakheden hadden, kwamen de mensen voor zichzelf op en streden voor onafhankelijkheid. Nou, prima, maar had ook eerder kunnen gebeuren.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:58:39 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194108362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo zwart-wit..de niet-westerse landen zijn niet alleen maar slachtoffers van het kolonialisme. Die mensen waren er zelf bij he..ze lieten het maar gebeuren. Pas toen tijdens de 2e WO bleek dat de westerse landen zo hun zwakheden hadden, kwamen de mensen voor zichzelf op en streden voor onafhankelijkheid. Nou, prima, maar had ook eerder kunnen gebeuren.
Maar dat doet toch niks af aan mijn stelling dat westerse welvaart veel ellende veroorzaakt (en daarna in stand gehouden) heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 16-07-2020 01:04:51 ]
Huilen dan.
pi_194108396
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dat doet toch niks af aan mijn stelling dat westerse welvaart veel ellende veroorzaakt heeft?
Niet in relatie tot zogenaamde uitgebuite 3e wereldlanden. Er spelen veel meer factoren een rol, zoals geografische ligging van een land, het klimaat en de bodemgesteldheid. Heel veel arme landen hebben niet zo'n gunstig klimaat bijvoorbeeld. Tel daarbij op de ongebreidelde bevolkingsgroei en corrupte machthebbers en je hebt een garantie op ellende. Wat kan het westen daaraan doen dan. Dat kapitalisme en ongebreidelde economische groei negatieve gevolgen hebben klopt natuurlijk, maar ik zie de niet-welvarende landen niet als slachtoffer. Eerder niet capabel.
  donderdag 16 juli 2020 @ 02:07:05 #299
117098 Hathor
Effe niet
pi_194108518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 01:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niet in relatie tot zogenaamde uitgebuite 3e wereldlanden. Er spelen veel meer factoren een rol, zoals geografische ligging van een land, het klimaat en de bodemgesteldheid. Heel veel arme landen hebben niet zo'n gunstig klimaat bijvoorbeeld. Tel daarbij op de ongebreidelde bevolkingsgroei en corrupte machthebbers en je hebt een garantie op ellende. Wat kan het westen daaraan doen dan. Dat kapitalisme en ongebreidelde economische groei negatieve gevolgen hebben klopt natuurlijk, maar ik zie de niet-welvarende landen niet als slachtoffer. Eerder niet capabel.
Niet realistisch gaan lullen, dat ondermijnt het 'white man bad' gedeelte.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 16 juli 2020 @ 02:14:38 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194108529
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 00:44 schreef Isdatzo het volgende:

En heb je er inhoudelijk ook nog wat op te melden? Een goed onderbouwde uiteenzetting vol met officiële documenten naast je neerleggen door de bron in twijfel te trekken verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs.
Ik vind het niet een bijzonder sterk verhaal nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')