abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194555816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:57 schreef Blues het volgende:

[..]

Bob Ross is er klaar voor hoor O+
In mijn herinnering schilderde hij vrijwel altijd bergen. Kan dat kloppen?

Bob Ross teams up with Mother Nature and paints an incredibly awesome sky hovering over fantastic, snow-covered mountains and glass-like reflections.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194601789
Er is gewerkt door vroegere buurjongen, nu tuinhulk.
Opgeruimd, het is nu leeg en laag.
Vak linksvoor: verwoekerde ezelsoor die het niet goed doet.
Blijven staan is de rozemarijn en ik heb mij ingelezen over snoeien en stekken.
En drie aardbeiplantjes.

Alium afgeknipt, bollen kunnen in de grond blijven.
Het hoekje is wel gemarkeerd, want ik zou het rustig omspitten.

Dat heeft god toch mooi gemaakt: de zaaddoosjes van papaver.
Kon ze mooi leegschudden in een envelop.

Morgen naar tuincentrum voor stekaarde, potaarde en stekpoeder.
pi_194644299
Heeft iemand een tip voor een goede betrouwbare webshop voor planten? Ik heb maar 2 planten nodig voor in potten op de galerij en Directplant rekent 29,95 euro bezorgkosten (begrijpelijk, maar voor mij daardoor niet interessant).

Vanwege chronische ziekte en risico's ga ik nu niet op pad, dus ben afhankelijk van online.

Er staat nu lavendel in, had mijn buurvrouw in voorjaar voor me gekocht, maar het is een soort die verhout en nu al niet meer zo mooi is. Omdat ik nu veel op de galerij zit (bij gebrek aan balkon :'( ) vind ik een beetje leuk uitzicht wel fijn :)
Als iemand tips heeft voor planten die tot eind september nog beetje mooi erbij zullen staan, hoor ik het ook graag. Ze gaan in hoge potten van zo'n 35 x 35 cm.
pi_194646498
@AnneX, waarom knip je allium af?
pi_194646650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:48 schreef NedKelly het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede betrouwbare webshop voor planten? Ik heb maar 2 planten nodig voor in potten op de galerij en Directplant rekent 29,95 euro bezorgkosten (begrijpelijk, maar voor mij daardoor niet interessant).

Vanwege chronische ziekte en risico's ga ik nu niet op pad, dus ben afhankelijk van online.

Er staat nu lavendel in, had mijn buurvrouw in voorjaar voor me gekocht, maar het is een soort die verhout en nu al niet meer zo mooi is. Omdat ik nu veel op de galerij zit (bij gebrek aan balkon :'( ) vind ik een beetje leuk uitzicht wel fijn :)
Als iemand tips heeft voor planten die tot eind september nog beetje mooi erbij zullen staan, hoor ik het ook graag. Ze gaan in hoge potten van zo'n 35 x 35 cm.
Ik heb daar afgelopen tijd flink ervaring mee opgedaan:

• Plant-werk.nl, heel tevreden over. Snelle verzending, betaalbaar. Wel een beperkt assortiment.
• Nijssentuin.nl, ook heel tevreden over. Assortiment is minder beperkt en ik kreeg later een prachtig boekje in de bus met hun assortiment dat ik gewoon kan bewaren als naslagwerk.
• Mypalmshop.com, ging ook goed. Net als bij plant-werk.nl is het assortiment wel beperkt.
• Bakker.com, liep volledig in de soep. Ik bestel er nooit meer.
• Vreeken.nl, duurde een eeuwigheid. Sympathieke winkel wel. Ik bestel er de volgende keer als ik geen haast heb.
• Totaal-groen.nl, ook erg tevreden over. Ik betaalde zelfs geen verzendkosten.
• Aatreeshop.nl, voor fruitbomen en kleinfruit. Bestelling heel snel binnen, zag er keurig uit, zat duidelijke instructie bij.

De lijst is wel lang, hè? :o Houd er wel rekening mee dat er vaak een minimumbestelbedrag is van circa 20 euro.

Tip voor plant: herfstanemoon.

pi_194646742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

• Plant-werk.nl, heel tevreden over. Snelle verzending, betaalbaar. Wel een beperkt assortiment.
• Nijssentuin.nl, ook heel tevreden over. Assortiment is minder beperkt en ik kreeg later een prachtig boekje in de bus met hun assortiment dat ik gewoon kan bewaren als naslagwerk.
• Mypalmshop.com, ging ook goed. Net als bij plant-werk.nl is het assortiment wel beperkt.
• Vreeken.nl, duurde een eeuwigheid. Sympathieke winkel wel. Ik bestel er de volgende keer als ik geen haast heb.
• Aatreeshop.nl, voor fruitbomen en kleinfruit. Bestelling heel snel binnen, zag er keurig uit, zat duidelijke instructie bij.

De lijst is wel lang, hè? :o Tip voor plant: herfstanemoon.

[ afbeelding ]
Goede lijst wel! Dank!

Ik zag de opmerking over lavendel, daar heb ik ook nog een vraag over.

Wij gaan twee van zulke bakken maken, ertussen wil ik lavendel planten. Welke soort lavendel kun je het beste planten, verhout niet zo erg en geeft veel kleur en geur? Iemand een tip?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194646811
Ik weet alleen dat je kunt voorkomen dat je lavendelstruikje een kale bos wordt door elk jaar netjes te snoeien.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:51:59 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194647106
Ik ben zelf erg tevreden over dewilde.nl. Snelle levering en goede kwaliteit. Wel een wat beperkt aanbod, maar misschien hebben ze net wat je zoekt.
KuikenGuppy
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:56:39 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194647174
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar ik kwam deze tegen:

https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/

Wij kunnen helaas geen peren boom kwijt, maar misschien is het iets voor een van jullie?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194649160
quote:

[..]

De lijst is wel lang, hè? :o Houd er wel rekening mee dat er vaak een minimumbestelbedrag is van circa 20 euro.

[ afbeelding ]
Top, dank je wel! Ik heb vanavond wat te doen *)
pi_194649331
Sinds de buurvrouw lavendel snoeit als volgt, ziet het er goed uit.
1/3 van de top, direct na de bloei en 1/3 in het Voorjaar.
https://www.directplant.nl/tuintips/lavendel-snoeien/
pi_194649458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goede lijst wel! Dank!

Ik zag de opmerking over lavendel, daar heb ik ook nog een vraag over.

[ afbeelding ]

Wij gaan twee van zulke bakken maken, ertussen wil ik lavendel planten. Welke soort lavendel kun je het beste planten, verhout niet zo erg en geeft veel kleur en geur? Iemand een tip?
De mijne waren toen mijn buurvrouw ze meebracht echt super mooi. We vonden hem wel apart bolvormig, niet eerder gezien. Ze deden het eerste 2-3 maanden ook super, groeide heel hard, werden ook heel erg groot. Had ik nog nooit gehad in al die jaren. Na de bloei van de eerste golf bloemen is het gaan aftakelen en inmiddels zie je duidelijk zichtbaar hout, gele stukken en nog wel wat verse aangroei. Er zitten ook soort wijde gaten als je bovenop erin kijkt waarbij je dus dat hout ziet. Allemaal wat ik afgelopen jaren nooit had.
Keek vorige week online of ik hem zou moeten snoeien en toen ik deze site bekeek dacht ik: ok, ik heb nu dus zo'n verkeerde soort

quote:
Tips over lavendel:
1 De onbenaamde lavendels met dik, grijs blad die je in het tuincentrum koopt, zijn dikwijls exemplaren van Lavandula x intermedia. Die worden snel heel groot en kaal van binnen. Koop dus liever de Lavandula angustifolia.
https://www.groei.nl/tuin/tuinkalender/lavendel-snoeien1
pi_194649553
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:51 schreef Burdie het volgende:
Ik ben zelf erg tevreden over dewilde.nl. Snelle levering en goede kwaliteit. Wel een wat beperkt aanbod, maar misschien hebben ze net wat je zoekt.
Ah, daar ga ik ook eens kijken. Is het een idee om een lijstje te maken voor de OP?

Ik had nog wat bloei om te delen:

Ik vind het gras op de laatste foto tof. O+
  donderdag 20 augustus 2020 @ 16:57:11 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194649658
KuikenGuppy
pi_194649903
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar ik kwam deze tegen:

https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/

Wij kunnen helaas geen peren boom kwijt, maar misschien is het iets voor een van jullie?
:+

Rottig dat ze die bomen niet kwijt kunnen, maar wel mooi dat ze dat nu op deze manier alsnog proberen.
pi_194650063
quote:
Mijn moestuinkind is blij met je link en gaat er zaterdag 2 halen *O* ^O^
pi_194650073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, daar ga ik ook eens kijken. Is het een idee om een lijstje te maken voor de OP?

Ik had nog wat bloei om te delen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het gras op de laatste foto tof. O+
Wat veel bloei nog bij je O+
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:54:49 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194650575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

:+

Rottig dat ze die bomen niet kwijt kunnen, maar wel mooi dat ze dat nu op deze manier alsnog proberen.
Ah, ik denk dat ik weer weet waar ik die link tegen kwam.

:D :').
KuikenGuppy
pi_194652287
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zag veel mooie dingen bij de diverse shops, maar huiverig of ze nog in bloei komen of dan nog gaan bloeien.
Dus heel veilig voor 2 Skimmia's gekozen bij Totaal-groen. Ook nog 2,50 euro korting omdat het augustus is. :)

Nogmaals dank voor de tips!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:43:02 #195
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_194653227
Ik wil ook gratis perenbomen. Maar geen ruimte. Kan wel guerilla gardening doen en ze in wat parken gaan planten :') ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_194654197
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat ik weer weet waar ik die link tegen kwam.

:D :').
_O-
pi_194654212
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:49 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zag veel mooie dingen bij de diverse shops, maar huiverig of ze nog in bloei komen of dan nog gaan bloeien.
Dus heel veilig voor 2 Skimmia's gekozen bij Totaal-groen. Ook nog 2,50 euro korting omdat het augustus is. :)

Nogmaals dank voor de tips!
^O^
pi_194662096
Zo leuk hier mee te lezen om tuininspiratie op te doen. Heb de herfstanemonen op onze mooi-plantenlijst gezet.
pi_194663626
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 13:02 schreef Tuindier het volgende:
Zo leuk hier mee te lezen om tuininspiratie op te doen. Heb de herfstanemonen op onze mooi-plantenlijst gezet.
Anemonen combineren ook mooi met laagblijvende planten omdat de bloemen op steeltjes boven het groen uit steken. Ik moet zelf nog een gelukkig combinatie bedenken, want ze staan bij mij nog geïsoleerd.

Als je anemonen in een pot zet moet je er wel op letten dat ze genoeg water krijgen. Dat zie je gelukkig eenvoudig omdat de bloemen snel gaan hangen. Tegelijk is het een vergevingsgezinde plant: de bloemen fleuren ook weer snel op na een plens water.
pi_194664330
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Anemonen combineren ook mooi met laagblijvende planten omdat de bloemen op steeltjes boven het groen uit steken. Ik moet zelf nog een gelukkig combinatie bedenken, want ze staan bij mij nog geïsoleerd.

Als je anemonen in een pot zet moet je er wel op letten dat ze genoeg water krijgen. Dat zie je gelukkig eenvoudig omdat de bloemen snel gaan hangen. Tegelijk is het een vergevingsgezinde plant: de bloemen fleuren ook weer snel op na een plens water.
We willen twee borders opnieuw vullen, dus daarvoor lijkt het me een hele mooie. Ik zag ze recent al een keer in Arcen in de kasteeltuinen volgens mij (zie foto, hoewel ik nie t100% zeker ben) en dat vond ik een erg leuk beeld geven.

Ik vroeg me ook nog af wat dit is trouwens. De bloemen zaten echt 'in' de stengel ipv eraan (als je begrijpt wat ik bedoel). Mijn determinatie-app hielp niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')