In mijn herinnering schilderde hij vrijwel altijd bergen. Kan dat kloppen?quote:
Ik heb daar afgelopen tijd flink ervaring mee opgedaan:quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:48 schreef NedKelly het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede betrouwbare webshop voor planten? Ik heb maar 2 planten nodig voor in potten op de galerij en Directplant rekent 29,95 euro bezorgkosten (begrijpelijk, maar voor mij daardoor niet interessant).
Vanwege chronische ziekte en risico's ga ik nu niet op pad, dus ben afhankelijk van online.
Er staat nu lavendel in, had mijn buurvrouw in voorjaar voor me gekocht, maar het is een soort die verhout en nu al niet meer zo mooi is. Omdat ik nu veel op de galerij zit (bij gebrek aan balkon) vind ik een beetje leuk uitzicht wel fijn
![]()
Als iemand tips heeft voor planten die tot eind september nog beetje mooi erbij zullen staan, hoor ik het ook graag. Ze gaan in hoge potten van zo'n 35 x 35 cm.
Goede lijst wel! Dank!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb daar afgelopen tijd flink ervaring mee opgedaan:
• Plant-werk.nl, heel tevreden over. Snelle verzending, betaalbaar. Wel een beperkt assortiment.
• Nijssentuin.nl, ook heel tevreden over. Assortiment is minder beperkt en ik kreeg later een prachtig boekje in de bus met hun assortiment dat ik gewoon kan bewaren als naslagwerk.
• Mypalmshop.com, ging ook goed. Net als bij plant-werk.nl is het assortiment wel beperkt.
• Bakker.com, liep volledig in de soep. Ik bestel er nooit meer.
• Vreeken.nl, duurde een eeuwigheid. Sympathieke winkel wel. Ik bestel er de volgende keer als ik geen haast heb.
• Totaal-groen.nl, ook erg tevreden over. Ik betaalde zelfs geen verzendkosten.
• Aatreeshop.nl, voor fruitbomen en kleinfruit. Bestelling heel snel binnen, zag er keurig uit, zat duidelijke instructie bij.
De lijst is wel lang, hè?Tip voor plant: herfstanemoon.
[ afbeelding ]
Top, dank je wel! Ik heb vanavond wat te doenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
• Plant-werk.nl, heel tevreden over. Snelle verzending, betaalbaar. Wel een beperkt assortiment.
• Nijssentuin.nl, ook heel tevreden over. Assortiment is minder beperkt en ik kreeg later een prachtig boekje in de bus met hun assortiment dat ik gewoon kan bewaren als naslagwerk.
• Mypalmshop.com, ging ook goed. Net als bij plant-werk.nl is het assortiment wel beperkt.
• Vreeken.nl, duurde een eeuwigheid. Sympathieke winkel wel. Ik bestel er de volgende keer als ik geen haast heb.
• Aatreeshop.nl, voor fruitbomen en kleinfruit. Bestelling heel snel binnen, zag er keurig uit, zat duidelijke instructie bij.
De lijst is wel lang, hè?Houd er wel rekening mee dat er vaak een minimumbestelbedrag is van circa 20 euro.
Tip voor plant: herfstanemoon.
[ afbeelding ]
De mijne waren toen mijn buurvrouw ze meebracht echt super mooi. We vonden hem wel apart bolvormig, niet eerder gezien. Ze deden het eerste 2-3 maanden ook super, groeide heel hard, werden ook heel erg groot. Had ik nog nooit gehad in al die jaren. Na de bloei van de eerste golf bloemen is het gaan aftakelen en inmiddels zie je duidelijk zichtbaar hout, gele stukken en nog wel wat verse aangroei. Er zitten ook soort wijde gaten als je bovenop erin kijkt waarbij je dus dat hout ziet. Allemaal wat ik afgelopen jaren nooit had.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goede lijst wel! Dank!
Ik zag de opmerking over lavendel, daar heb ik ook nog een vraag over.
[ afbeelding ]
Wij gaan twee van zulke bakken maken, ertussen wil ik lavendel planten. Welke soort lavendel kun je het beste planten, verhout niet zo erg en geeft veel kleur en geur? Iemand een tip?
https://www.groei.nl/tuin/tuinkalender/lavendel-snoeien1quote:Tips over lavendel:
1 De onbenaamde lavendels met dik, grijs blad die je in het tuincentrum koopt, zijn dikwijls exemplaren van Lavandula x intermedia. Die worden snel heel groot en kaal van binnen. Koop dus liever de Lavandula angustifolia.
Ah, daar ga ik ook eens kijken. Is het een idee om een lijstje te maken voor de OP?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:51 schreef Burdie het volgende:
Ik ben zelf erg tevreden over dewilde.nl. Snelle levering en goede kwaliteit. Wel een wat beperkt aanbod, maar misschien hebben ze net wat je zoekt.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:57 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam dit nog tegen: https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:56 schreef Barreltje het volgende:
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar ik kwam deze tegen:
https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/
Wij kunnen helaas geen peren boom kwijt, maar misschien is het iets voor een van jullie?
Mijn moestuinkind is blij met je link en gaat er zaterdag 2 halenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:57 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam dit nog tegen: https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/
Wat veel bloei nog bij jequote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, daar ga ik ook eens kijken. Is het een idee om een lijstje te maken voor de OP?
Ik had nog wat bloei om te delen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het gras op de laatste foto tof.
Ah, ik denk dat ik weer weet waar ik die link tegen kwam.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Rottig dat ze die bomen niet kwijt kunnen, maar wel mooi dat ze dat nu op deze manier alsnog proberen.
Zag veel mooie dingen bij de diverse shops, maar huiverig of ze nog in bloei komen of dan nog gaan bloeien.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De lijst is wel lang, hè?Houd er wel rekening mee dat er vaak een minimumbestelbedrag is van circa 20 euro.
Tip voor plant: herfstanemoon.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 17:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ah, ik denk dat ik weer weet waar ik die link tegen kwam.![]()
.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:49 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zag veel mooie dingen bij de diverse shops, maar huiverig of ze nog in bloei komen of dan nog gaan bloeien.
Dus heel veilig voor 2 Skimmia's gekozen bij Totaal-groen. Ook nog 2,50 euro korting omdat het augustus is.![]()
Nogmaals dank voor de tips!
Anemonen combineren ook mooi met laagblijvende planten omdat de bloemen op steeltjes boven het groen uit steken. Ik moet zelf nog een gelukkig combinatie bedenken, want ze staan bij mij nog geïsoleerd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:02 schreef Tuindier het volgende:
Zo leuk hier mee te lezen om tuininspiratie op te doen. Heb de herfstanemonen op onze mooi-plantenlijst gezet.
We willen twee borders opnieuw vullen, dus daarvoor lijkt het me een hele mooie. Ik zag ze recent al een keer in Arcen in de kasteeltuinen volgens mij (zie foto, hoewel ik nie t100% zeker ben) en dat vond ik een erg leuk beeld geven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Anemonen combineren ook mooi met laagblijvende planten omdat de bloemen op steeltjes boven het groen uit steken. Ik moet zelf nog een gelukkig combinatie bedenken, want ze staan bij mij nog geïsoleerd.
Als je anemonen in een pot zet moet je er wel op letten dat ze genoeg water krijgen. Dat zie je gelukkig eenvoudig omdat de bloemen snel gaan hangen. Tegelijk is het een vergevingsgezinde plant: de bloemen fleuren ook weer snel op na een plens water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |