abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2020 @ 19:05:48 #276
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195095120
Over insectentrekkers gesproken. De sedum staat in bloei _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195096908
Foto's willen we, @Dagoduck!

Net nog een rondje tuin gedaan. Ik heb geen idee wat dit is, maar de kleur is fantastisch:

Ik heb het vaker gezegd: ik kan iedereen een muurbloem van harte aanbevelen. Die blijft maar geweldig bloeien en er zitten altijd vlinders in:

Deze foto liet ik vier maanden geleden zien:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 september 2020 @ 11:18:46 #278
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195106580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Foto's willen we, @:Dagoduck!
De bijen waren nog niet wakker.

Heg heeft ook weer een knipbeurt gehad.

Bonusfoto van de muurbak die nog lekker bloeit.

Ik was dinsdag in de hortus (Overzee) alhier, laat ik daar ook maar wat foto's van plaatsen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195109074
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is hemelsleutel, toch? Heb ik hier naast hortensia's staan en de kleuren roze lopen mooi in elkaar over.
pi_195109545
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik was dinsdag in de hortus (Overzee) alhier, laat ik daar ook maar wat foto's van plaatsen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig! Zowel de sedum als de hortus!
  donderdag 17 september 2020 @ 15:15:19 #281
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195110557
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is hemelsleutel, toch? Heb ik hier naast hortensia's staan en de kleuren roze lopen mooi in elkaar over.
Zou kunnen, durf ik niet te zeggen. Staan er al sinds voor ik geboren ben :D
pi_195130494
Bijgetuind *G*
We waren een weekje varen door Friesland. Ook mooooie tuinen gezien zeg _O_

Bij thuiskomst zag ik dat Tinus zijn best doet O+ de campanula ook nog wat zin heeft, en in de bak bij de voordeur bloeien de kleine petunia's (?) al weken, zo niet maanden uitbundig.
Meteen de macro stand uitgeprobeerd van de nieuwe camera.

pi_195140322
Zie Tinus eens gaan!

Ik heb zelf ook een sneeuwbal gekocht. Die van mij heet Dawn. Toegegeven, niet zo'n chique naam als Tinus, maar ik heb er hoge verwachtingen van. Zo zou Dawn er in de winter uit moeten zien:

pi_195144899
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zie Tinus eens gaan!

Ik heb zelf ook een sneeuwbal gekocht. Die van mij heet Dawn. Toegegeven, niet zo'n chique naam als Tinus, maar ik heb er hoge verwachtingen van. Zo zou Dawn er in de winter uit moeten zien:

[ afbeelding ]
Welkom Dawn :D Mooi :Y
  zaterdag 19 september 2020 @ 12:58:14 #285
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195145168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:41 schreef Blues het volgende:
Bijgetuind *G*

Bij thuiskomst zag ik dat Tinus zijn best doet O+ de campanula ook nog wat zin heeft, en in de bak bij de voordeur bloeien de kleine petunia's (?) al weken, zo niet maanden uitbundig.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk :)
pi_195152191
Ik ben bezig geweest om een border te maken. Die is nog niet af; maandag komen er meer planten.

Een jaar geleden:

Een week geleden:

Vanavond:

Het pad langs de schuur is zo enorm verzakt. -O- We gaan volgend jaar waarschijnlijk een pad maken van halfverharding langs de ronding van de border, waar nu gras ligt.

Lampenpoetsersgras was eerst geen onderdeel van het plan, maar ik was in de Intratuin om aarde te halen en kon het niet laten staan. Het vangt het licht zo mooi:

Daar is ze dan, Dawn:

Van de wilgenstam heb ik een soort plantenbak gemaakt. Nu maar hopen dat-ie niet weer uit gaat lopen (vast wel).

Ik heb nog een teil staan met gekregen planten, een trompetklimmer en een struik met eenzelfde bloem. Morgen maar een plek zoeken in de tuin.

De vijver blijft zo geweldig!

pi_195161464
Nou ja die vijver _O_ En Dawn en je border en je plantenbak in afgezaagde boom.
Wat fantastisch toch steeds O+ Hard werken maar ook genieten!

Is dat een nepvogel in je vijver :o
pi_195161496
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik dacht eerst; hoe kan het dat jouw hortensia nog zo roze is :o Maar het is wat anders :D
pi_195161519
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:58 schreef Sumppi het volgende:
Wat een mooi bloemetje heeft Geum. Ik had er nog nooit van gehoord.

Ik heb afgelopen dagen de heg van klimop gesnoeid. De kinderen hebben al het snoeiafval vrijwillig en vol enthousiasme opgeruimd (rijden met de kruiwagen vinden ze nog heel erg leuk). :D Zo hield ik tijd over om bollen in de grond te doen. Nu moet ik alleen nog een heel stappenplan uitvoeren in de voortuin, zodat ook daar de bollen de grond in kunnen en ik kan zaaien. Eind oktober kunnen we dan gaan kijken naar fruitbomen.

En de pergola is af! *O* Er staat al kamperfoelie en een witte regen. Er is nog plek voor meer. Heeft er iemand hier nog goede suggesties? Een druif komt waarschijnlijk al bij de garage te staan.

De rups van de Witvlakvlinder voelde zich er in elk geval al op thuis. Ik leer steeds meer over dieren en planten.

[ afbeelding ]

Die kleuren O+
pi_195164284
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:41 schreef Blues het volgende:
Nou ja die vijver _O_ En Dawn en je border en je plantenbak in afgezaagde boom.
Wat fantastisch toch steeds O+ Hard werken maar ook genieten!

Is dat een nepvogel in je vijver :o
We hebben een flamingo gekregen. :+ Lief vindt het leuk en ik kan er wel om lachen als er een reiger naast staat.
pi_195166065
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:43 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik dacht eerst; hoe kan het dat jouw hortensia nog zo roze is :o Maar het is wat anders :D
Hehe. Ik heb 'em hier dus ook staan, naast een hortensia. En het roze lijkt erg op het roze van de hortensia. Je ziet in het echt meteen dat het blad anders is, maar ik kan me de verwarring ten aanzien van een foto wel voorstellen. Ik vind het een heel aardige plant. Ik heb 'em in het voorjaar gekregen van een buurvrouw - hij komt uit haar tuin. Bij ons staat-ie in de schaduw en doet-ie het goed.

Nog een zaai-update: twee van de vier door mij gezaaide meloenboompjes zijn uitgekomen! Geen gekke score. Dat moet dus een forse heester worden die van november tot februari bloeit, zoals op het plaatje onderaan, .

pi_195168327
De muurbloem is een mooie tip voor hier. Ik zie dat er een rode bestaat 'red jep'. O+ Ben benieuwd hoe je border er volgend jaar bij staat. Dat wordt vast heel mooi. Wij hebben ook een Dawn, maar die groeit amper. Staat niet op de beste plaats, vermoed ik. Ik kom er dus net achter dat die ene sneeuwbal écht Tinus heet. Ik dacht dat Blues hem zo genoemd had. :D

Ik ben vandaag bezig geweest met de voortuin. Wat een werk, pfff. Hopelijk gaat het allemaal lukken met de bollen en de zaden, anders is het wel een grote teleurstelling na al mijn gesjouw vandaag. Poes is blij met de enorme kattenbak. :P

Mooiste is dat ik voor het eerst in tijden reeën heb gezien voor. De oogsttijd is begonnen, dus er zijn minder verstopplekken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195168628
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:41 schreef Blues het volgende:
Bijgetuind *G*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie foto van Tinus! Komen die kleine petunia's elk jaar terug?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_195168806
Ja en bloeien heel erg lang!
Ze komen uit een mandje dat ik vorig jaar kreeg.. zo'n lelijk mandje met allerlei planten erin :P

Tinus heet Tinus idd :Y
pi_195168998
Wat een uitzicht, @Sumppi . O+

Waar heb je je Dawn staan?
pi_195174520
Afgelopen twee weekenden ook flink aan de voortuin gewerkt. Was wel echt nodig, aangezien de vorige bewoners ongeveer 6 jaar niks hadden gedaan.

De oude situatie:
SPOILER
Werk in progress; vooral veel planten eruit halen en grond afgraven ivm wortels...

SPOILER
En het leuke werk...

SPOILER
En dan, na twee weekenden hard werken..

SPOILER
Nu wordt het overigens wel echt tijd dat de erker afgemaakt wordt. Valt nu nog meer op dat er wat stenen ontbreken en het boeideel nog niet vervangen is :)

[ Bericht 1% gewijzigd door koentjuh18 op 21-09-2020 09:26:43 ]
  maandag 21 september 2020 @ 09:32:00 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195174686
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zie Tinus eens gaan!

[ afbeelding ]
Ziet er echt zo mooi uit! O+ .
Krijg er een beetje van Gogh gevoel bij :P .

En mooi @koentjuh18 ! Hoe zit dat eigenlijk met dat grind? Is dat ook een soort van oprit voor de buren? Dat het zo voor het huis naar links doorloopt?
pi_195174946
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En mooi @:Koentjuh18 ! Hoe zit dat eigenlijk met dat grind? Is dat ook een soort van oprit voor de buren? Dat het zo voor het huis naar links doorloopt?
Ja, klopt. We wonen in een blokje van 8 jaren 30 wonigen. Voor de woningen loopt in een boogvorm een grindpad voor de bereikbaarheid van de 6 'tussenwoningen'. Aan de straatkant is parkeergelegenheid voor de bewoners, maar om bij hun huis te komen lopen ze dus over het grindpad.
pi_195175887
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:19 schreef koentjuh18 het volgende:
Afgelopen twee weekenden ook flink aan de voortuin gewerkt. Was wel echt nodig, aangezien de vorige bewoners ongeveer 6 jaar niks hadden gedaan.

De oude situatie:
SPOILER
Werk in progress; vooral veel planten eruit halen en grond afgraven ivm wortels...

SPOILER
En het leuke werk...

SPOILER
En dan, na twee weekenden hard werken..

SPOILER
Nu wordt het overigens wel echt tijd dat de erker afgemaakt wordt. Valt nu nog meer op dat er wat stenen ontbreken en het boeideel nog niet vervangen is :)

Leuk hoor, zoveel beter! Ik zie volgens mij ook lampenpoetsersgras bij jou staan.
pi_195176413
Ja scherp gezien! De voortuin zit nu ook helemaal vol met vlinders en bijen :-) dus goed gelukt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')