Na twee zondagen in Den Haag is het nu de beurt aan Utrecht.quote:UTRECHT - Utrecht maakt zich op voor een mogelijk roerige dag. Eerder deze week is een demonstratie van 'Nederland in opstand' tegen de "1,5 meter-waanzin" verboden. Maar de politie heeft concrete informatie dat "grote groepen relschoppers van diverse pluimage de demonstratie willen aangrijpen om tot een gewelddadig treffen (met de politie) te komen".
"Dit zal leiden tot ernstige wanordelijkheden en doordat de 1,5 meter niet kan worden nageleefd, tevens tot gezondheidsrisicos", aldus burgemeester Peter den Oudsten.
Naar verwachting 1500 mensen wilden naar het Jaarbeursplein komen, maar de gemeente, politie en justitie vonden dat deze bijeenkomst niet veilig kan plaatsvinden. Leden van 'Nederland in opstand' hebben aangegeven alsnog naar Utrecht te komen. "Wij hopen dat iedereen thuisblijft", zei een woordvoerster van de politie. Zij zegt dat de politie de situatie in de stad scherp in de gaten zal houden.
Ook een woordvoerster van de gemeente laat weten dat Utrecht zich goed heeft voorbereid. "Wij houden rekening met meerdere scenario's."
In Den Haag liep een soortgelijk verboden protest recent uit op ongeregeldheden. Naast de demonstranten waren ook honderden relschoppers naar de Hofstad gekomen om de confrontatie te zoeken met de politie.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2067072/
Noem je dit wanorde? Van mij mag het nog een heel stuk ruiger. Corona is niets meer dan een excuus om wereldwijd de grondrechten en vrijheden in te perken.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:55 schreef Discombobulate het volgende:
Heerlijk deze sociale wanorde de laatste tijd.![]()
Al is Nederland wel heel braafjes.
Ik heb liever dat hooligans a la Beverwijk afspreken onderling zonder tussenkomst van politie en goedwillende demonstranten.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Noem je dit wanorde? Van mij mag het nog een heel stuk ruiger. Corona is niets meer dan een excuus om wereldwijd de grondrechten en vrijheden in te perken.
Doorgesnoven hooligansquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb liever dat hooligans a la Beverwijk afspreken onderling zonder tussenkomst van politie en goedwillende demonstranten.
Beetje matten, cameraatje erop. Popcorn genot
Wiens plan is het ? China... Rutte of EUquote:Op zaterdag 4 juli 2020 11:41 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Noem je dit wanorde? Van mij mag het nog een heel stuk ruiger. Corona is niets meer dan een excuus om wereldwijd de grondrechten en vrijheden in te perken.
Dat dachten ze in Amsterdam ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:49 schreef StephanL het volgende:
Wat een politie weer op de been voor een paar demonstranten. Ze zetten nog net niet het leger in.
Vorig weekend bedoel je?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Amsterdam ook.
Nee, met BLM.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:58 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vorig weekend bedoel je?Toen het ook zo vol stond met politie
Echt? Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:28 schreef StephanL het volgende:
Mensen van wie afgelopen week Id is gefotografeerd moeten weer weg uit Utrecht
De locatie waar de politie op gerekend heeft?quote:
Ja, weet ik veel, maar Niemoller tweette dat daarnet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:38 schreef Chia het volgende:
[..]
De locatie waar de politie op gerekend heeft?wat is dan het hele punt van die locatie pas zo laat bekend maken?
Dikkertje van de plus?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:49 schreef Nielsch het volgende:
Niet alleen doet de organisatie van deze zooi niks om zich te houden aan geldende maatregelen, er komt ook nog eens allerhande hooligantuig op af. Terecht dat het is verboden.
Gaat dit over hem?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 15:53 schreef Nikonlover het volgende:
Daniel gerritsen is aangehouden![]()
![]()
![]()
Vanaf 8:25:
https://www.facebook.com/(...)deos/178483780372862
quote:5 MINUTEN GELEDEN
Man aangehouden in Utrecht
Inmiddels heeft de politie een man aangehouden bij station Utrecht Centraal. "Er is zojuist iemand gearresteerd en in een busje afgevoerd", zegt verslaggever Marc Hamer. "Hij had een pak aan. Het zou zomaar iemand van de organisatie kunnen zijn geweest."
Ja dat moet over hem gaan jaquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Gaat dit over hem?
https://nos.nl/liveblog/2(...)mule-1-negatief.html
[..]
Alweerquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Gaat dit over hem?
[..]
Ja dat is hem hij had een pak aanquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Gaat dit over hem?
[..]
De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:05 schreef Kickstart het volgende:
Onrecht TV live
https://m.facebook.com/10(...)link_fb=1&__tn__=H-R
Want andere mensen kunnen geen pak aan hebben?quote:
Ja komt doordat het een mobiel linkje is. Je moet gewoon op Facebook even zoeken op Onrecht TV en dan via hun pagina naar de livestream gaan.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Hij is 2x gecontroleerd, de 1e keer was er niks aan de hand en mocht die gewoon doorlopen en filmenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:06 schreef Chia het volgende:
[..]
Want andere mensen kunnen geen pak aan hebben?En heel random dat dat pak de reden zou zijn, maar dat zijn de woorden van de verslaggever van de NOS. Ik denk eerder dat zijn vloggedrag reden was om eens naar zijn ID te vragen, maar oké.
Je zou juist denken dat een Tweede Kamer lid lichtelijk onschendbaar isquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hij is 2x gecontroleerd, de 1e keer was er niks aan de hand en mocht die gewoon doorlopen en filmen
Hij is geen lid van de tweede kamer. Hij is kandidaat voor de aankomende verkiezingen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:12 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat een Tweede Kamer lid lichtelijk onschendbaar is
Wel ff invalide trappen graag die gekkiesquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:12 schreef Nikonlover het volgende:
Ik hoop dat ze al die gekkies oppakken
Jip las het, mijn foutquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij is geen lid van de tweede kamer. Hij is kandidaat voor de aankomende verkiezingen.
Je weet zelf, onafhankelijke pers jonguhquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat ben je ook voor leip als je daarheen gaat terwijl het verboden is joh
quote:Chris Ardesch
Ik ga me maandag zwart sminken en een bordje om me nek hangen . Nu ben ik zwart en mag.ik wel demonstreren
Waarom?quote:
Dit jaquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:16 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Er is geen hond in dat park..
Wel veel anderen die lopen te filmen of anderzijds de 'demonstratie' proberen vast te leggen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:16 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Er is geen hond in dat park..
Oké die haperde net enorm bij mij.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/OnrechtTV/videos/2343225272640446
90% van die comments is echt te triest. Maar daardoor vermakelijk. Wat een volkquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja kinderachtig gedoe terwijl ze zich gewoon relaxed opstellen.
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:27 schreef devlinmr het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)121889398789/photo/1
In Wageningen dus.... Malloten
Was het maar zo. Dan hadden ze die gasten al afgevoerdquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:31 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Politiestaat is een feit, aldus een volger daar.
de vrijheid is ons ontnomen!quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dan hadden ze die gasten al afgevoerd
facebook wat is dat?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:32 schreef Nikonlover het volgende:
Een grote verrassing voor de politie![]()
Denken ze nou echt dat ze niet meekijken op facebook?
Technisch gesproken heeft die wel een punt, rechtsstatelijk zijn de coronamaatregelen namelijk niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:31 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Politiestaat is een feit, aldus een volger daar.
Op Google Maps was ook gewoon te zien waar de verkeersopstopping ontstond.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:32 schreef Nikonlover het volgende:
Nee hoor. Ze hebben de politie gewoon verslagen. Strategisch inzicht enzo.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:32 schreef Nikonlover het volgende:
En jij denkt dat die lieden het intellect hebben om dit te begrijpen?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Technisch gesproken heeft die wel een punt, rechtsstatelijk zijn de coronamaatregelen namelijk niet.
Nee, maar ze kunnen wel het gevoel hebben dat er iets niet klopt en dat is in dit geval terecht.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:34 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En jij denkt dat die lieden het intellect hebben om dit te begrijpen?
Onzin natuurlijk. Er zouden hooligans komen. Prima dit verbod.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen wel het gevoel hebben dat er iets niet klopt en dat is in dit geval terecht.
twitter:POL_Gelderland twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 16:02:01Op dit moment treedt de Mobiele Eenheid op in #Wageningen. Er is een groep met mensen waarvan wij de informatie hebben dat ze de openbare orde willen verstoren. We vragen hen om te vertrekken, als ze geen gehoor geven dan volgt aanhouding. Er zijn al meerdere mensen aangehouden. reageer retweet
Waarom denk je dat er nu wel toestemming is? Er is geen dreiging van hooligans meer.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:40 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ach dit zijn toch best vreedzame demonstranten eigenlijk...je kan het ermee eens zijn of niet, maar dit soort demonstraties moeten gewoon kunnen.
Dit kan ook wel gewoon, het ging om de dreiging van een ordinaire matpartij van hooligans (nu gaande in Wageningen).quote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:40 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ach dit zijn toch best vreedzame demonstranten eigenlijk...je kan het ermee eens zijn of niet, maar dit soort demonstraties moeten gewoon kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |