Precies die unit hebben we hier gedemonteerd staanquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Maar je hebt kringloopwinkels en kringloopwinkels (of die heten dan vintage). Hier in Rdam vind ik die van de gemeente ook niks. Denk wel dat studenten en mensen met weinig geld er heel goed spullen kunnen kopen.
Maar een bepaalde 2e hands winkel heeft altijd super mooie spullen. Bijv. dit of van die antieke kastjes met marmeren bladen enzo. Dit is denk ik wel de stijl die jij zoekt toch? Zijn wel meer winkels zo denk ik.
[ afbeelding ]
Nog nooit geweestquote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:34 schreef Seven. het volgende:
Niemansland in Groningen: die man heeft een loods vol vintage pareltjes, eigenlijk amper meuk.
Nog nooit van gehoord, zelfs! Wat een goeie tip!quote:
Ik heb de vakkenkasten naar de zolder en werkkamer verbannen, het bleef rommelig. Heb je een Kallax van Ikea? Daar kun je met deurtjes en lades misschien nog wat mee.quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie van jullie heeft een vakjes kast in de huiskamer staan en wil daar een foto van plaatsen? Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik 'm leuk kan inrichten. Ik heb er nu mandjes in staan met boeken/tijdschriften erin, alleen is het het gewoon in mijn ogen niet.
Op internet zie ik alleen van die supergestylde kasten, ik ben benieuwd hoe ze er gewoon bij iemand in de huiskamer uit zien:)
Dat is het, het blijft gewoon rommelig. Ik had gehoopt door alles te ordenen in mandjes dat het wat beter eruit zou zien. Ik zou 'm het liefst in brand steken, alleen wil mijn vriend 'm niet wegquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb de vakkenkasten naar de zolder en werkkamer verbannen, het bleef rommelig. Heb je een Kallax van Ikea? Daar kun je met deurtjes en lades misschien nog wat mee.
Kan je een tekening plaatsen van de kamer? Waar zitten de ramen en deuren?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:06 schreef Burdie het volgende:
Iemand die het leuk vindt te zoeken naar inspiratie voor ons kantoor? Het is een beetje een gekke ruimte want je loopt altijd door kantoor naar de badkamer. Het is een bijna vierkante ruimte van 3,5x3,8m ongeveer, met aan drie kanten ramen en een laag plafond.
We hebben er okergele overgordijnen en verder geen flauw idee wat we er willen qua stijl, sfeer, aankleding, inrichting.
Even een snelle schets in de spoiler.quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je een tekening plaatsen van de kamer? Waar zitten de ramen en deuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek niet per sé naar advies over de exacte indeling, maar meer naar inspiratie voor bijvoorbeeld een bureau onder het raam.
Heb nu zelf bedacht dat we van de hele rechter ruimte één doorlopend "bureau" kunnen maken, met achter de deur opbergruimte met schuifdeurtjes en aan de kant van de badkamer juist lades. Maar ik twijfel, aangezien we daar ook juist kamerhoge gordijnen hebben opgehangen en ik dat effect ook heel mooi vind.
Duidelijk verhaal, je vriend de kast laten stylen/inrichten dusquote:Op donderdag 9 juli 2020 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is het, het blijft gewoon rommelig. Ik had gehoopt door alles te ordenen in mandjes dat het wat beter eruit zou zien. Ik zou 'm het liefst in brand steken, alleen wil mijn vriend 'm niet weg
Hij vindt zo'n ding heel handig. Veel opbergplek enzo. Het is ook heel handig, voor op zolder ofzo en vooral ver uit het zicht. Er valt ook gewoon niet over te onderhandelenquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:01 schreef SQ het volgende:
ik heb ook echt een grondige hekel aan kallax kasten in de woonkamer![]()
Is er een bepaalde reden dat die kast er niet uit mag, Sun? Wat is zijn emotionele binding?
quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Even een snelle schets in de spoiler.Hoe valt de zon binnen? Krijg je als je "rechts" werkt geen last van zoninval? Want da's zo lastig.. Maar dit is wel een mooie opstelling, ik zag het vorige week ook bij kennissen, bureau onder het raam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zoek niet per sé naar advies over de exacte indeling, maar meer naar inspiratie voor bijvoorbeeld een bureau onder het raam.
Heb nu zelf bedacht dat we van de hele rechter ruimte één doorlopend "bureau" kunnen maken, met achter de deur opbergruimte met schuifdeurtjes en aan de kant van de badkamer juist lades. Maar ik twijfel, aangezien we daar ook juist kamerhoge gordijnen hebben opgehangen en ik dat effect ook heel mooi vind.
Is het mogelijk om een soort dressoir onder het raam links te maken? Dan hou je bureauruimte vrijWe have far more in common than that which devides us..
Weet je wat pas handig is? Een kast met deuren! Daar past namelijk meer zooi in, en het is ook nog eens uit het zicht. Winst!!quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hij vindt zo'n ding heel handig. Veel opbergplek enzo. Het is ook heel handig, voor op zolder ofzo en vooral ver uit het zicht. Er valt ook gewoon niet over te onderhandelen
Ik lees hierboven dat er misschien deurtjes en lades voor zijn, ik ga eens op zoekquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Weet je wat pas handig is? Een kast met deuren! Daar past namelijk meer zooi in, en het is ook nog eens uit het zicht. Winst!!
Online, niet heel goedkoop verder: https://www.de-spot.com/vintage-storagequote:Op donderdag 9 juli 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
Ook een vraag van mijn kant!
Een ondiepe art deco donkerhouten grote kast zoek ik.
Én een klein art deco hang/wandkastje. Wie heeft er leuke online adressen?
Of in regio Rotterdam Westland fysieke winkels?
Bij voorbaat dank
Dit is wel heel kil ja.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:
Hier wat van mijn eigen ideetjes (maar ik vind ze eigenlijk beiden te modern).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kantoormeubilair is altijd zo lelijk.
De zon komt vooral van rechts op het plattegrondje. Aan die kant staat nu mijn bureau/naaitafeltje. Aan de linkerkant hebben we een werkhoek, dat is qua lichtval ideaal.
Helaas niets tussen wat ik tof vind, maar thanks!quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Online, niet heel goedkoop verder: https://www.de-spot.com/vintage-storage
(zijn oud-buurtgenoten van me)
Marktplaats in de gaten houden, daar zie ik soms super toffe kasten voorbij komen in die stijlquote:Op donderdag 9 juli 2020 12:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Helaas niets tussen wat ik tof vind, maar thanks!
Deze zal je vast zelf al gezien hebben. https://janfrantzen.nl/collectie/art-deco/quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
Bij voorbaat dank
Bedoel je een Kallax/Expedit van Ikea? Dat idee?quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie van jullie heeft een vakjes kast in de huiskamer staan en wil daar een foto van plaatsen? Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik 'm leuk kan inrichten. Ik heb er nu mandjes in staan met boeken/tijdschriften erin, alleen is het het gewoon in mijn ogen niet.
Op internet zie ik alleen van die supergestylde kasten, ik ben benieuwd hoe ze er gewoon bij iemand in de huiskamer uit zien:)
Deze in Rotterdam. Helaas posten ze nu sinds de corona tijd niet echt veel updates. Ze krijgen geloof ik nog wel steeds spullen binnen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
Bij voorbaat dank
Beetje jammer dat overal bij staat "offerte aanvragen", dan weet je eigenlijk al dat je sowieso een paar ruggen kwijt bent.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze zal je vast zelf al gezien hebben. https://janfrantzen.nl/collectie/art-deco/
WTFBBQ?! van ¤ 23.500 voor ¤ 2.250?!quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze zal je vast zelf al gezien hebben. https://janfrantzen.nl/collectie/art-deco/
tiebvautje?quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTFBBQ?! van ¤ 23.500 voor ¤ 2.250?!
https://janfrantzen.nl/product/italiaanse-hoekbank-nubuck-leder/
Ja, alleen zijn niet alle vakken vierkant. Zitten ook rechthoekige vakken bij.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedoel je een Kallax/Expedit van Ikea? Dat idee?
Heb het idee nu ik beter kijk dat ze het helemaal zelf maken/laten maken. En dan is het wat prijziger.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Beetje jammer dat overal bij staat "offerte aanvragen", dan weet je eigenlijk al dat je sowieso een paar ruggen kwijt bent.
Ja, ik kan dat ook erg slecht handelen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 13:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Beetje jammer dat overal bij staat "offerte aanvragen", dan weet je eigenlijk al dat je sowieso een paar ruggen kwijt bent.
Ja op zich wel, ik denk alleen niet dat de ruimte groot/handig genoeg is om met twee mensen aan één kant te zitten.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Burdie
Is dit iets? Je kunt links en rechts ipv die poten ook nog kastjes zetten. En deze kleurstelling is niet zo warm, maar dat kan je zelf aanpassen natuurlijk. Je bent zo ook niet gebonden aan de standaard maten van kant en klare meubesl
[ afbeelding ]
Je bent voor de deur ca 1 meter kwijt, dus heb je werkruimte van een kleine 3 meter. Zeker wanneer je aan de achterkant een dressoirachtig iets neerzet met evt. de printer en andere spullen erop/erin zou dat toch wel kunnen denk ik?quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja op zich wel, ik denk alleen niet dat de ruimte groot/handig genoeg is om met twee mensen aan één kant te zitten.
Maar dit helpt wel qua inspiratie.
3.80 is echt flink hoor. Ik zit nu achter een bureau van 2 meter en 2 werkplekken zouden er net niet aan passen, maar op 3,80 kun je echt 2 royale bureaus maken met alles er op een er aan.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja op zich wel, ik denk alleen niet dat de ruimte groot/handig genoeg is om met twee mensen aan één kant te zitten.
Maar dit helpt wel qua inspiratie.
Je zit alleen aan één kant altijd in de weg voor de deur.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:31 schreef SQ het volgende:
[..]
3.80 is echt flink hoor. Ik zit nu achter een bureau van 2 meter en 2 werkplekken zouden er net niet aan passen, maar op 3,80 kun je echt 2 royale bureaus maken met alles er op een er aan.
Thuiswerkplek, Histor Avocado komt op de muur tot ongeveer helft van de muur (onderste helft).quote:Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef Burdie het volgende:
Toch ook een mooie kast, @:Molo?! Is het voor de woonkamer? Welke kleur gaat het worden op de muur?
[..]
Zo’n kamer heb ik ook, iedere week weer opruimen. Alleen hou ik het als hobbykamer en werk in de huiskamer (woon alleen dus val ook niemand lastig)quote:Op zaterdag 11 juli 2020 11:09 schreef Burdie het volgende:
Toch ook een mooie kast, @:Molo?! Is het voor de woonkamer? Welke kleur gaat het worden op de muur?
[..]
Je zit alleen aan één kant altijd in de weg voor de deur.
We hebben nu aan de rechterkant een bureau voor hobby, en in de hoek linksonder een werkhoek.
Ik ben nu eerst het kantoor maar eens flink aan het opruimen, want dat was een soort van "ik weet even niet waar het anders naartoe moet" verzamelplaats geworden.
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 11 juli 2020 11:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Thuiswerkplek, Histor Avocado komt op de muur tot ongeveer helft van de muur (onderste helft).
Tegenover mijn bureau wat tegen kneiterheftig behangetje aan komt te staan![]()
[ afbeelding ]
Binnenkort eens aan de slag, want werk er nu een week en is een veel te saaie kamer nu (was babykamer eerst)
Ja die kleur is wel een ding trouwens. Enkel te krijgen bij Sikkens (is Histor) en niet in de bouwmarktquote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Goeie kleur op de muur! Nu lekker genieten (volgende week mooi weer toch?)
Jij zit vanavond vast op de bank met een glimlach om je heen te kijkenquote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:35 schreef Poepz0r het volgende:
Eetkamerbank is trouwens gewoon antraciet. Lijkt wel paars op die foto![]()
Leuke swingerswoning ouwe reus.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:43 schreef Poepz0r het volgende:
Onze woonkamer is afHistor Quiet Clearing en Histor Elusion op de muren (groen en zilver)
De vloer lag er al in (vinyl). De houten steenstrip muur zat er ook al in (zit ook verlichting in).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steigerhouten loungeset inclusief all weather kussens kwamen vandaag binnen![]()
Huis is af![]()
Mijn man vond het een eng idee, maar ik wist zeker dat het heel mooi zou worden, de woonkamer en de eetkamer helemaal groen (geordend van Histor).quote:Op zaterdag 11 juli 2020 20:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit, ik zou alle muren een kleurtje geven. Veel rustiger.
Dat heeft ons nieuwe huis, alle muren verschillende tinten groen. Ik vind het erg mooi en rustgevend...quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:
Of alle muren in kleur, maar een paar verschillende tinten. Dus donker-, middel- en licht blauw/groen/grijs//whatever.
Wij hebben dat ookquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat heeft ons nieuwe huis, alle muren verschillende tinten groen. Ik vind het erg mooi en rustgevend...
Ik ben ook heel blij met het groen in huis terwijl ik daar eigenlijk niet van hield. Mocht als 12 jarige zelf de kleuren van mijn kamer bepalen in het nieuwe huis en koos een afschuwelijk groene kleur. Jarenlang wilde ik niets groens in huis, maar het bevalt heel goedquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook
Sowieso vind ik groen erg rustgevend.
Ik ben ook fan van geordendquote:Op zaterdag 11 juli 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn man vond het een eng idee, maar ik wist zeker dat het heel mooi zou worden, de woonkamer en de eetkamer helemaal groen (geordend van Histor).
Die wolven komen goed uit zo zeg, eckte fokkerquote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:43 schreef Poepz0r het volgende:
Onze woonkamer is afHistor Quiet Clearing en Histor Elusion op de muren (groen en zilver)
De vloer lag er al in (vinyl). De houten steenstrip muur zat er ook al in (zit ook verlichting in).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steigerhouten loungeset inclusief all weather kussens kwamen vandaag binnen![]()
Huis is af![]()
Ik ookquote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2020 14:15 schreef SQ het volgende:
#teamheftigbehangvolgens mij wordt dit heel gaaf Molo!
Leuk, erg jaren 80 nostalgiegevoelquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:43 schreef FranticDJ het volgende:
ik heb deze vanmiddag besteld voor op mn slaapkamer:
[ afbeelding ]
Lekker on origineel enzo. Maar ik dig 'm
wel in spiegelbeeld zodat de lichtlijnen goed lopen vanaf het raam
Mooiquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:43 schreef FranticDJ het volgende:
ik heb deze vanmiddag besteld voor op mn slaapkamer:
[ afbeelding ]
Lekker on origineel enzo. Maar ik dig 'm
wel in spiegelbeeld zodat de lichtlijnen goed lopen vanaf het raam
Ik ook, maar enorm afhankelijk van ruimte, licht, kleuren en meubels enzoquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:58 schreef FranticDJ het volgende:
Toch vind ik zo'n accent muur ook wel wat hebben
Hahahquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Die wolven komen goed uit zo zeg, eckte fokker
Geordend wilden wij ook. Uiteindelijk niet voor gekozen, te licht. Daarom Histor Quiet Clearing genomen in plaats daarvan. Zat wel een behoorlijk prijsverschil tussen Geordend en Quiet Clearing die vele malen duurder is. Flexa heeft trouwens ook een na-maak Geordend kwam ik achter. Naam ben ik kwijtquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben ook fan van geordend, de hele vloer op de benedenverdieping
En de hele wc! Vloer, muren, plafond. Alleen de deur is wit.
Heb je daar nog een foto van? Voor het idee.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben ook fan van geordend, de hele vloer op de benedenverdieping
En de hele wc! Vloer, muren, plafond. Alleen de deur is wit.
De optie is er ook om het zit gedeelte in kleur te steken en de rest wit. Ben alleen bang dat het dan zo'n blok wordt. De lange muur wordt dan onderbroken.ongeveer 4 meter kleur en dan 4 meter wit.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef @:LoaLoa nog een optie: je hoeft je bij het schilderen niet tot muren te beperken, maar je kunt bijvoorbeeld ook een hoekje om gaan of een lange muur in diverse vlakken onderverdelen.
Ik koos zelf vroeger altijd één of twee muren om een kleur te geven en maakte daar zo een accentmuur van. Daar wilde ik in mijn nieuwe huis vanaf. Nu hebben in de meeste vertrekken muren allemaal dezelfde kleur en daar ben ik erg blij mee. Het oogt veel rustiger.
Voorbeeld van het oude huis met een accentmuur:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van het nieuwe huis met alle muren in dezelfde kleur:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juli 2020 07:40 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Heb je daar nog een foto van? Voor het idee.
Maar het hoeft toch niet kleur + wit te zijn?quote:Op zondag 12 juli 2020 07:43 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
De optie is er ook om het zit gedeelte in kleur te steken en de rest wit. Ben alleen bang dat het dan zo'n blok wordt. De lange muur wordt dan onderbroken.ongeveer 4 meter kleur en dan 4 meter wit.
Zelf had ik wat moeite met dat voorstel. Misschien wel minder accentmuur zoals vroeger.
Ja dit geeft ook wel een fijn sfeertje!quote:
Goed punt. Iets om over na te denkenquote:Op zondag 12 juli 2020 09:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar het hoeft toch niet kleur + wit te zijn?
Wit doet zelden echt iets voor de sfeer.
Je kunt ook donkere kleur + hele lichte kleur pakken bijvoorbeeld.
En het is betonverf dus dat neemt geen pis op.quote:Op zondag 12 juli 2020 09:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dit geeft ook wel een fijn sfeertje!
Vind dat ook veel mooier dan rondom betegeld. En als je niet staand pist kan het prima.
Ik heb Wijzonol zijdeglans gebruikt. Wit, maar het weerkaatst de omgevingskleuren en licht zacht, waardoor het wel wat voor de sfeer doet.quote:Op zondag 12 juli 2020 09:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Precies. Je kunt het contrast zo groot maken als je zelf wil. Als je doet wat @miss_sly voorstelt, @LoaLoa, dan is dat een prima manier om wat subtielere accenten in te brengen.quote:Op zondag 12 juli 2020 09:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Deze foto van jouw toilet heeft me over de streep getrokken om mijn toilet één kleur te geven, inclusief plafond. En net als jij heb ik dat alleen niet met de deur gedaan.quote:
Ik werd zelf gek van de smerige voegen in de badkamer en het toilet. Ik snap niet zo goed waarom mensen tegelen hygiënischer vinden. Willekeurig plaatje van het internet:quote:Op zondag 12 juli 2020 10:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
En het is betonverf dus dat neemt geen pis op.
Ik vind die van jou ook prachtigquote:Op zondag 12 juli 2020 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze foto van jouw toilet heeft me over de streep getrokken om mijn toilet één kleur te geven, inclusief plafond. En net als jij heb ik dat alleen niet met de deur gedaan.
[ afbeelding ]
In de badkamer heb ik wel de deur meegenomen omdat we daar geen witte plinten hebben:
[ afbeelding ]
Je ziet op die laatste foto wel meteen een nadeel daarvan: dezelfde kleur kan met een andersoortige verf op een andersoortig materiaal net iets anders uitpakken waardoor de kleur niet 100% overeenkomt.
Overigens vond ik het best een stap om alle muren en het plafond in de badkamer één kleur te geven, maar ik ben er heel blij mee.
Voegenquote:Op zondag 12 juli 2020 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik werd zelf gek van de smerige voegen in de badkamer en het toilet. Ik snap niet zo goed waarom mensen tegelen hygiënischer vinden. Willekeurig plaatje van het internet:
[ afbeelding ]
En ik heb alles geprobeerd, allerlei middeltjes en urenlang schrobben met een oude tandenborstel.
Ja, hier kwam het behang na een paar maanden naar beneden, en er laat steeds meer los, terwijl de behanger had gezegd: geen probleem. Andere schilder/behanger die toevallig onlangs hier was zegt: “oh, met extra lijm lukt het wel, ik kan daar wel opnieuw behangen,”maar ik heb er geen vertrouwen meer in.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat grappig, ik dacht juist hangend ipv pootjesdat zie namelijk het meest als ik google.
Maar zou je ze dan los op poten of zowel poten als verankeren?
Ik denk dat er eigenlijk maar ččn optie is en dat is hoog onder de tv en de lage gebruiken voor het bankje.
Frontjes is geen optie (tenzij kleur, maar ik wil wit) omdat de besta ontiegelijk snel verkleurd.
Ik wil ook nog steeds graag behang achter de bank, maar mijn vriend denkt dus dat de muur te veel structuur heeft![]()
Het is echt het aller aller fijnste structuur ever, iemand ervaring met behangen of een heel klein beetje structuur?
En de lange muur wordt toch ook een groentint, maar ik vind veel iig al lelijk
Ja, ik zag inderdaad dikke kussens voor de besta maar twijfel of dat het hoog genoeg zou maken.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
@:SacreCoeur, wij hebben een Besta als zitbank. Die staat op de grond omdat we er een kussen op hebben. De dikte van het kussen is afgestemd om wat de ideale zithoogte is. We hebben de Besta bovendien een stukje van de muur staan omdat we ook een rugkussen hebben. Dat is niet absoluut noodzakelijk, maar je zit wel lekkerder als je iets in je rug hebt. We hebben bovenop de kastjes een witte plank vastgemaakt.
Flexa.nlquote:Op maandag 13 juli 2020 10:29 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, mijn vriend is schilder en die zegt ook dat het van de muur af zal komenmaar ik wil het nog niet geloven.
Denk niet dat ik een paneel wil behangen, dan komt het behang alleen in de hal en keuken.
En is er misschien een site waar je voordelig kleurtesters kan bestellen?
Vind ik toch prettiger dan alleen staaltjes, wij hebben namelijk een hele zonnige woonkamer en willen juist meer donker proberen te creeëren.
Ik vond de Besta juist aan de hoge kant. Ik had liever een íets dikker zitkussen gehad. Ophangen zou ik dus zeker niet doen.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, ik zag inderdaad dikke kussens voor de besta maar twijfel of dat het hoog genoeg zou maken.
Denk dat ik deze optie wel het mooiste zou vinden.
Rugkussen gaan wij niet doen.
Schuren.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:29 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, mijn vriend is schilder en die zegt ook dat het van de muur af zal komenmaar ik wil het nog niet geloven.
Denk niet dat ik een paneel wil behangen, dan komt het behang alleen in de hal en keuken.
En is er misschien een site waar je voordelig kleurtesters kan bestellen?
Vind ik toch prettiger dan alleen staaltjes, wij hebben namelijk een hele zonnige woonkamer en willen juist meer donker proberen te creeëren.
quote:Op maandag 13 juli 2020 10:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Flexa.nl
https://www.flexa.nl/nl/p(...)QNGMxjhoCszkQAvD_BwE
Ik hoop eigenlijk dat dit gewoon dik genoeg isquote:Op maandag 13 juli 2020 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond de Besta juist aan de hoge kant. Ik had liever een íets dikker zitkussen gehad. Ophangen zou ik dus zeker niet doen.
Ugh, winkels maken het wel heel verleidelijk om vooral online te blijven shoppen.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, hier hadden ze dus amper testers bij de Gamma en de helft van de mini collectie was ook nog eens op.
Ze hadden maar ččn kleurtje naar mijn smaak en dat was factory green, maar wat vergelijkingsmateriaal vind ik wel prettig
Ik heb zelf ook een kussen van 8 centimeter en ik heb alleen nog die plaat ertussen zitten (die niet zo dik is). Ik denk dat dat wel goedkomt wat zithoogte betreft. Er zitten ook pootjes onder de Besta waarmee je misschien nog 1 of 2 centimeter extra de hoogte in kunt als je dat zou willen?quote:Ik hoop eigenlijk dat dit gewoon dik genoeg is
https://www.musthaves.nl/(...)fEAQYAyABEgLkv_D_BwE
Dit is wel wat ik mooi vind en de prijs is al helemaal leuk.
Nee ja snap ikquote:Op maandag 13 juli 2020 10:49 schreef SQ het volgende:
hou er wel rekening mee dat een kussen van +8 geen +8 meer is als je er op gaat zitten![]()
![]()
Gewoon een beetje trial and error doen
Ja daarom, ik durf het wel aan voor 80 euro.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het is even afwachten wat de kwaliteit van het kussen is. Mijn kussen heb ik op maat laten maken en het is een kussen bedoeld om op te zitten. Dat is heel stevig. Op de foto ziet het Bunk-kussen er niet zo stevig uit, dus dat zou wel eens in kunnen zakken. Al wordt het wel weer verkocht als zitkussen. De prijs is zo vriendelijk dat ik het er ook gewoon op zou gokken.Ter vergelijking: ik was voor een kussen van 150 cm breed en 60 cm diep zo'n 130 euro kwijt.
Die lijkt net zo voordelig te zijn als het Bunkkussen!quote:Op maandag 13 juli 2020 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn man heeft laatst een kussen op maat laten maken via www.matrixkussens.nl. Dan kun je zelf de dikte en dergelijke bepalen. We zijn er heel tevreden over.
Ik vond het zelf leuk dat je een inspiratieplaatje kunt uploaden en dan de Historkleur vermeld krijgt die de kleur het meest benadert.quote:Op maandag 13 juli 2020 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Zit met de Histor kleurkiezer te spelen en ik vind night mirror ook heel mooi
Gedaan.quote:Op maandag 13 juli 2020 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het zelf leuk dat je een inspiratieplaatje kunt uploaden en dan de Historkleur vermeld krijgt die de kleur het meest benadert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat bij dat kussen geen soortgelijk gewicht vermeld. Dat is best bepalend voor het wel / niet inzakken en ook hoe lang het goed blijft.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja daarom, ik durf het wel aan voor 80 euro.
VTwonen heeft an sich wel goed spul.
Al is het meubel waarvoor het is bedoelt net iets hoger volgens mij.
Nou ja, kan altijd nog aan de pootjes
Wij hebben onze loungebank kussens hier ook vandaan. Aanrader deze partijquote:Op maandag 13 juli 2020 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn man heeft laatst een kussen op maat laten maken via www.matrixkussens.nl. Dan kun je zelf de dikte en dergelijke bepalen. We zijn er heel tevreden over.
Ja, ik zag het.quote:Op maandag 13 juli 2020 12:44 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er staat bij dat kussen geen soortgelijk gewicht vermeld. Dat is best bepalend voor het wel / niet inzakken en ook hoe lang het goed blijft.
Op de site van DevelsAndDust staat er meer informatie over: https://matrixkussens.nl/informatie-vulling
Bij de praxis kan je 100 ml potjes van eigen merk laten mengen. Kost iets van 4 euro. Maar kan dus met alle kleuren die de mengmachine kent. Zo heb ik een serie testers laten mengen voor de woonkamer.quote:Op maandag 13 juli 2020 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ze hebben die kleurtesters ook bij winkels als de Gamma. Dan kun je ze meteen iets beter bekijken (al vind ikzelf kleuren in de winkel ook lastig te beoordelen vanwege het kunstlicht).
kun je dan niet beter een a4 volsmotzen?quote:Op maandag 13 juli 2020 13:37 schreef Molo het volgende:
Tester op een plaat goedkoop/resthout ofzo smeren en tegen de muur zetten om beeld te krijgen is trouwens ook altijd een simpele truc om eens te kijken hoe een kleur gaat (be)vallen.
Lichtinval enzo kan bizar veel verschil maken natuurlijk, dat stuk ondervang je hiermee mooi.
Structuur van de ondergrond is natuurlijk wel vaak anders, maar is een stuk makkelijker dan een tester op je muur kwakken, om weer weg te werken als het niet bevalt
A3 of A2 qua grootte doe ik meestal.quote:
Ik ga het gewoon direct op de muur smeren.quote:Op maandag 13 juli 2020 13:37 schreef Molo het volgende:
Tester op een plaat goedkoop/resthout ofzo smeren en tegen de muur zetten om beeld te krijgen is trouwens ook altijd een simpele truc om eens te kijken hoe een kleur gaat (be)vallen.
Lichtinval enzo kan bizar veel verschil maken natuurlijk, dat stuk ondervang je hiermee mooi.
Structuur van de ondergrond is natuurlijk wel vaak anders, maar is een stuk makkelijker dan een tester op je muur kwakken, om weer weg te werken als het niet bevalt
Canvas schilderij van de Actionquote:Op maandag 13 juli 2020 13:55 schreef Molo het volgende:
[..]
A3 of A2 qua grootte doe ik meestal.
Wel stuk triplex of mdf oid, karton enzo wordt drama met omkrullen
Ik doe zelf plinten en kozijnen in het hele huis hetzelfde. Maar goed, ik heb een oud huis met ornamentele plinten, dus daar ziet er ook niet uit als je dat in allerlei verschillende kleuren gaat doenquote:Op maandag 13 juli 2020 15:22 schreef SacreCoeur het volgende:
En wat hebben jullie gedaan wat plint betreft?
Zelfde als de vloer, mee verven in de muur kleur, wit?
Hier 9001 hoogglans, in een volgend leven wordt dat 9010 zijdeglansquote:Op maandag 13 juli 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Oh, ik heb al mijn houtwerk ral9010
Maar goed. Hier staat het wel mooi
Volgens mij bedoel ik 900lelijk1quote:Op maandag 13 juli 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Oh, ik heb al mijn houtwerk ral9010
Maar goed. Hier staat het wel mooi
Ik woon met een motorisch gestoorde samen (niet mijn kind), ik blíjf verf bijwerken johquote:
LSD?quote:Op maandag 13 juli 2020 15:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier het houtwerk ral9010 zijdeglans. De al aanwezige plinten waren dark red meranti en dat staat eigenlijk prima bij de groene muren en de al aanwezige vloer van Noorse leisteen, dus die hebben we onbewerkt gelaten. De groene muren halen de kopertinten in de vloer heel mooi naar boven.
De vorige bewoners hadden een viezige cremegele kleur op het houtwerk, witte muren met een accentmuur in zonnebloemgeel en rode velours gordijnen, ik snap niet hoe ze dat allemaal bij elkaar bedacht hadden
Die hadden wij ook in ons nieuwbouwappartement! Zou ik zelf nooit hebben gekozen, maar ik vond die plinten inderdaad wel prima.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:55 schreef Doedezemaar het volgende:
De al aanwezige plinten waren dark red meranti en dat staat eigenlijk prima bij de groene muren en de al aanwezige vloer van Noorse leisteen, dus die hebben we onbewerkt gelaten.
Hoogglans is juist veruit het meest kras- en stootvastquote:Op maandag 13 juli 2020 18:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik woon met een motorisch gestoorde samen (niet mijn kind), ik blíjf verf bijwerken joh![]()
Mooi, indien perfect, maar bijwerkplekjes zie je zo enorm bij hoogglans
Aan de andere kant, eigenlijk is het een compleet non-issue ook![]()
![]()
Niet Koosbestendigquote:Op maandag 13 juli 2020 18:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoogglans is juist veruit het meest kras- en stootvast
Bankje is een leuk (en handig) idee. Zou het een idee zijn om een tafelblad in de vorm van dit stuk te laten zagen. Blad naar keuze, poten eronderquote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:09 schreef Fazz het volgende:
Ik kom ook graag even gebruik maken van jullie inzichten en ideeën![]()
In de keuken zou ik graag een klein ontbijthoekje willen maken. Scheelt me heen en weer lopen naar de eettafelHet is een gek driehoekig stukje, maar heeft een hoop licht. Zeker in de winter zit je daar heel fijn met de eerste zonnestralen.
De lange zijde is 3 meter, de breedte is vooraan zo'n 2,5 meter. [ afbeelding ]
Ik dacht aan een bankje tegen de muur en dan een klein rond tafeltje. Een vierkante lijkt me weer niet mooi staan in de vorm van de ruimte.![]()
Iemand ervaring met zo'n gekke hoek? Of een geweldig idee?![]()
Oja, dat kan ook nog, zelf maken. Ik was eigenlijk op zoek naar iets kant-en-klaarsquote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bankje is een leuk (en handig) idee. Zou het een idee zijn om een tafelblad in de vorm van dit stuk te laten zagen. Blad naar keuze, poten eronder
Ja een rechte kant is wel zo handig bij een bankjequote:Op dinsdag 14 juli 2020 21:36 schreef SQ het volgende:
Bankje icm ronde tafel wordt m sowieso niet denk ik.
Ik dacht eerder aan een halve ovaal, en dan de rechte kant tegen de muur aan met een paar stoeltjes er omheen.
Ik maak zelf meubels (tafels) maar een ronde zou wellicht niet mijn eerste gedachte zijn hier. Eerder juist iets in de vorm van die driehoek? Lijkt me wel een grappig effect te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:09 schreef Fazz het volgende:
In de keuken zou ik graag een klein ontbijthoekje willen maken. Scheelt me heen en weer lopen naar de eettafelHet is een gek driehoekig stukje, maar heeft een hoop licht. Zeker in de winter zit je daar heel fijn met de eerste zonnestralen.
Ik dacht aan een bankje tegen de muur en dan een klein rond tafeltje. Een vierkante lijkt me weer niet mooi staan in de vorm van de ruimte.![]()
Bankje met een tafeltje die over de bank heen kan. Dat wanneer je samen ontbijt het tafeltje voor het bankje kan en ongebruikt eroverheen kan.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:09 schreef Fazz het volgende:
Ik snap je idee, maar het is wel echt krap. Ik heb het voor je getekend met 40 cm zitdiepte (is genoeg zonder rugkussen) en de kleinste, geschikte tafel van de Ikea (103 cm doorsnede):quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:09 schreef Fazz het volgende:
Dat tafeltje heeft geen middenpoot en die heb je wel nodig. Het is heus mogelijk om een kleine tafel te vinden, maar het laat wel zien dat het geen gebruikelijk formaat is.quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ikea heeft tafeltjes van 85 cm diameter
Toch slim om verder te kijken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Over niet fantastisch zitten gesproken.
Wilde gister de nieuwe eetstoelen halen en ging dus eerst proefzitten.
Het viel een beetje tegen, maar ze zijn zo mooi.
Het zat goed alleen was de rugleuning iets te ver schuin naar achter![]()
nog niet gekocht overigens, ga toch nog verder kijken.
Maarja weer een waslijst eisen van hier tot Tokio natuurlijk
Dit is absoluut de bedoeling inderdaad. Ik krijg elk jaar weer een verplichte training hoe alles arbo technisch goed af te stellenquote:Op woensdag 15 juli 2020 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch slim om verder te kijken.
Ik ben trouwens ook op bureaustoelzoektocht. Ik heb de indruk dat het niet de bedoeling is dat armleuningen onder een bureau gaan maar dat ze een verlenging vormen van het bureaublad. Zo dus:
[ afbeelding ]
Zo jeetje, daar heb ik helemaal niet over nagedachtquote:Op woensdag 15 juli 2020 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch slim om verder te kijken.
Ik ben trouwens ook op bureaustoelzoektocht. Ik heb de indruk dat het niet de bedoeling is dat armleuningen onder een bureau gaan maar dat ze een verlenging vormen van het bureaublad. Zo dus:
[ afbeelding ]
Op kantoor heb je vast een bureau dat je in hoogte kunt verstellen. Thuis kun je een voetensteun neerzetten. Zo'n steun verkopen ze ook in kantoorzaken:quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben het nu aan het proberen, de stoel is echt veel te hoog als de armsteunen gelijk zijn met het blad en daardoor krijg ik weer een rare rughouding.
Zit je dan met een bankje tegen de muur niet ook met je rug naar de zon? Dit zijn dus typisch van die dingen die je via een forum niet kunt weten en die wel heel belangrijk zijn voor het inrichten. Welke kant wil je op kijken? Waar staat de zon op welk moment van de dag?quote:Op woensdag 15 juli 2020 09:59 schreef Fazz het volgende:
Een barretje voor het grote raam is niet handig, het is een schuifpui. Een barretje aan het hoge raam kan, maar dat heb je zicht op het zijpad en zit je met je rug naar de zon
Ik zit alleen thuis op een bureaustoel.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op kantoor heb je vast een bureau dat je in hoogte kunt verstellen. Thuis kun je een voetensteun neerzetten. Zo'n steun verkopen ze ook in kantoorzaken:
[ afbeelding ]
Daarom eigenlijk armsteunen die je onafhankelijk van de zitting kan instellen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben het nu aan het proberen, de stoel is echt veel te hoog als de armsteunen gelijk zijn met het blad en daardoor krijg ik weer een rare rughouding.
Het is echt rot dat stoelen die veel mogelijkheden hebben om ze goed in te stellen of heel duur of heel lelijk en vaak een combinatie van beide zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Daarom eigenlijk armsteunen die je kan onafhankelijk van de zitting kan instellen.
Maar een voetenbankje werkt ook goed inderdaad
Als je de tafel kunt verlagen, is dat inderdaad een idee. Als dat niet kan, dan zou ik met een voetensteun werken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zit alleen thuis op een bureaustoel.en deze moet dus op de laagste kabouterstand.
Maarja weer kwestie van proefzitten.
Misschien is de tafel gewoon te hoog
Als je nog zo'n opstapje van Ikea hebt, voor kinderen in de badkamer, zou je die er even bij kunnen pakken om te kijken of je je stoel dan wel op de juiste hoogte voor de tafel kunt krijgen. Misschien dat je dan wel de benodigde steun voor je voeten hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zit alleen thuis op een bureaustoel.en deze moet dus op de laagste kabouterstand.
Maarja weer kwestie van proefzitten.
Misschien is de tafel gewoon te hoog
O ja, dat kan ik eens proberen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nog zo'n opstapje van Ikea hebt, voor kinderen in de badkamer, zou je die er even bij kunnen pakken om te kijken of je je stoel dan wel op de juiste hoogte voor de tafel kunt krijgen. Misschien dat je dan wel de benodigde steun voor je voeten hebt.
De zon komt binnen door de schuifpui, een bankje tegen de lange muur lijkt me daarom ook zo fijnquote:Op woensdag 15 juli 2020 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zit je dan met een bankje tegen de muur niet ook met je rug naar de zon? Dit zijn dus typisch van die dingen die je via een forum niet kunt weten en die wel heel belangrijk zijn voor het inrichten. Welke kant wil je op kijken? Waar staat de zon op welk moment van de dag?
Oh, en een eventuele bar zou ik voor het niet-schuifbare deel van de pui zetten.
Je driehoektafel zou volgens mij ook leuk zijn! Ik zou zelf een voorkeur hebben voor halfrond om niet te veel de vorm van de ruimte te volgen.
Ligt compleet aan de ruimte, lichtinval en je meubelsquote:Op woensdag 15 juli 2020 20:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als jullie de keus zouden hebben:
Dit:
[ afbeelding ]
of dit:
[ afbeelding ]
Dit dan als accentmuur. En met welke kleur zouden jullie dan de wat neutralere muren willen doen?
Misschien een leuke kleur groen uitzoeken?quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik zelf de bovenste, maar mijn vriend de onderste....
Als je het rustig wil dan kun je inderdaad beter alles hetzelfde doen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
of dit:
[ afbeelding ]
Dit dan als accentmuur. En met welke kleur zouden jullie dan de wat neutralere muren willen doen?
We hebben een kamer-en-suite, met ramen op het zuiden en noorden. Er ligt een parketvloer in, de eettafel, salontafel, stoelen en servieskast zijn van kersenhout en we hebben een zwart bankstel. De accentmuur zou de muur op het westen worden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt compleet aan de ruimte, lichtinval en je meubels
Ikzelf heb een schurfthekel aan accentmuren, vind doorgaans gewoon de hele muur een stuk rustiger ogen
Ik kan zoiets iig niet beslissen zonder plaatje erbijquote:Op woensdag 15 juli 2020 22:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
We hebben een kamer-en-suite, met ramen op het zuiden en noorden. Er ligt een parketvloer in, de eettafel, salontafel, stoelen en servieskast zijn van kersenhout en we hebben een zwart bankstel. De accentmuur zou de muur op het westen worden.
Geen van beide en in plaats daarvan een kleur zoeken die jullie allebei mooi vinden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dit:
[ afbeelding ]
of dit:
[ afbeelding ]
Die bovenste kleur matcht voor mijn gevoel totaal niet met kersenhout en met een zwart bankstel en die onderste kleur doet zo op het plaatje net te kil aan, de tinten die Claudia laat zien ogen vriendelijker.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
We hebben een kamer-en-suite, met ramen op het zuiden en noorden. Er ligt een parketvloer in, de eettafel, salontafel, stoelen en servieskast zijn van kersenhout en we hebben een zwart bankstel. De accentmuur zou de muur op het westen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dat vonden we allebei wel tof. Maar aangezien wij het gebruiken van kleur op de muur al spannend vonden.... dus nu twijfelen we nog.
Is dit hetzelfde als jullie behang? Echt?quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:45 schreef SQ het volgende:
Straks heeft alsnog half fok onze hysterische bloemen aan de muur
Leuk!
Gaaf toch?quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:51 schreef Malteser het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde als jullie behang? Echt?![]()
Wij zouden gaan voor een cirkel van een meter. Of een meter twintig. Maar daar blijft het bij. We hebben ook al het Melkmeisje hangen, ergens houdt het op natuurlijk.
Alleen hebben jullie aanzienlijk meer lef dan wijquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Gaaf toch?
En het is geen 1:1 kopie, de bloemen zijn iets anders over het vlak verdeeld, maar het zijn wel dezelfde bloemen
quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:38 schreef Malteser het volgende:
Hoe was het bij de trappenboer Leandra?
Wij zoeken nog iets voor boven de bank en wisten allebei niet wat. Toen zagen we deze week dit:Interessant, vooral een kwestie van keuzes maken na (vooral op foto's) te hebben aangegeven wat ik wel en niet mooi vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dat vonden we allebei wel tof. Maar aangezien wij het gebruiken van kleur op de muur al spannend vonden.... dus nu twijfelen we nog.
Komt een offerte voor eiken trappen, maar inmiddels hebben wij besloten dat mahoniehouten parket ook mooi is, dus wellicht worden het dan toch nog mahoniehouten trappen
Leuk voor boven de bank zo![]()
Misschien een idee om eerst een rechthoekige versie hiervan op AliExpress (bijv deze) te bestellen? Dan kan je voor ¤15 wennen aan de print en hoe deze staat in het geheel, en kijken of je het aandurft zo'n ronde te bestellen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:51 schreef Malteser het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde als jullie behang? Echt?![]()
Wij zouden gaan voor een cirkel van een meter. Of een meter twintig. Maar daar blijft het bij. We hebben ook al het Melkmeisje hangen, ergens houdt het op natuurlijk.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:38 schreef Malteser het volgende:
Hoe was het bij de trappenboer Leandra?
Wij zoeken nog iets voor boven de bank en wisten allebei niet wat. Toen zagen we deze week dit:Mooi, komt uit het RijksmuseumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dat vonden we allebei wel tof. Maar aangezien wij het gebruiken van kleur op de muur al spannend vonden.... dus nu twijfelen we nog.![]()
Ixxi verkoopt deze ook.
Ik wil juist van mijn mahonie af.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Interessant, vooral een kwestie van keuzes maken na (vooral op foto's) te hebben aangegeven wat ik wel en niet mooi vond.
Komt een offerte voor eiken trappen, maar inmiddels hebben wij besloten dat mahoniehouten parket ook mooi is, dus wellicht worden het dan toch nog mahoniehouten trappen
Leuk voor boven de bank zo
Ja, het is een beetje lastig; het is erg mooi maar het beperkt de combinatiemogelijkheden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik wil juist van mijn mahonie af.
Meubels en kleuren zijn echt super lastig te combineren.
Vooral als je (net als ik) een mooie tafel van hout hebt, dat vloekt gewoon bijna als de tafel geen rode ondertoon heeft.
Grijs geeft met mahonie gelijk een vintage uitstraling (moet je ook maar net van houden) dat zie ik met onze bank.
Op aanraden van @Claudia_x heb ik verfkaart van Little Green aangevraagd en ontvangen. Nu hebben we een mooie kleur op het oog. Ik vroeg mij alleen af of er ook mensen hier zijn die met little green muurfverf gewerkt hebben? Hoe zijn de ervaringen?quote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geef @:LoaLoa nog een optie: je hoeft je bij het schilderen niet tot muren te beperken, maar je kunt bijvoorbeeld ook een hoekje om gaan of een lange muur in diverse vlakken onderverdelen.
Ik koos zelf vroeger altijd één of twee muren om een kleur te geven en maakte daar zo een accentmuur van. Daar wilde ik in mijn nieuwe huis vanaf. Nu hebben in de meeste vertrekken muren allemaal dezelfde kleur en daar ben ik erg blij mee. Het oogt veel rustiger.
Voorbeeld van het oude huis met een accentmuur:
[ afbeelding ]
Voorbeeld van het nieuwe huis met alle muren in dezelfde kleur:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:26 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Op aanraden van @:Claudia_x heb ik verfkaart van Little Green aangevraagd en ontvangen. Nu hebben we een mooie kleur op het oog. Ik vroeg mij alleen af of er ook mensen hier zijn die met little green muurfverf gewerkt hebben? Hoe zijn de ervaringen?
Oh en het idee was een accentmuur te doen, maar victorie! Alle binnenmuren van de kamer krijgen die kleur.
Nu hopen dat het niet te donker uit valt. We twijfelen tussen
[ afbeelding ]
Of [ afbeelding ]
Scheelt dat nog enorm in prijs? Sigma is wel makkelijker te verkrijgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik heb de kleuren laten mengen in de verf waar ik mee wilde werken (van Sigma).
Je kunt waarschijnlijk ook naar de Gamma gaan en Gammaverf in die kleur laten mengen. Ik vind zelf investeren in latex met de hoogste schrobklasse de moeite waard.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:28 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Scheelt dat nog enorm in prijs? Sigma is wel makkelijker te verkrijgen.
Gammaverf:quote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt waarschijnlijk ook naar de Gamma gaan en Gammaverf in die kleur laten mengen. Ik vind zelf investeren in latex met de hoogste schrobklasse de moeite waard.
karwei = gammaquote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Gammaverf:
Doe
Het
Niet!!!
Karwei eigen merk of Noir&Blanc heb ik wel prima ervaring mee voor muren. Voor kozijnen en deuren is Noir&Blanc ok, de rest schijtspul
Weet ik, moederbedrijfquote:Op vrijdag 31 juli 2020 21:53 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
karwei = gamma
hun eigen huismerk verf is exact hetzelfde
toch is 't exact 't zelfde, als ex werknemerquote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet ik, moederbedrijf
Maar de muurverf zit echt verschil in, kan ik uit eigen ervaring vertellen
Spiegiesj anders danquote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
toch is 't exact 't zelfde, als ex werknemer
Ik vind zo'n lamp helemaal prachtig, vooral het schaduwspel, dus ik vind het niet snel storend, maar in deze combinatie zie ik helemaal niet wat er storend zou moeten zijn.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Zou een lamp van deze stijl (tafellamp of hanglamp):
https://www.rietveldlicht(...)iek-metaal-goud-rond
passen bij een kastencombinatie zoals ongeveer deze:
https://www.ikea.com/nl/n(...)lder-glas-s99330780/
Of is het een te grote clash van stijlen?
Als het wel past, wat voor andere accessoires (zoals kussens, vazen, kunst) zouden er verder bij passen om het een mooi geheel te laten worden?
Ik vind die oosterse lampen zelf vaak niet zo mooi, maar het lichtspel is inderdaad geweldig! Erg leuk voor een hal of overloop.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind zo'n lamp helemaal prachtig, vooral het schaduwspel, dus ik vind het niet snel storend, maar in deze combinatie zie ik helemaal niet wat er storend zou moeten zijn.
De mix van oude en nieuw werkt wel vaker prima (en dan is de lamp niet werkelijk oud, maar het is geen moderne lamp).
Ik ben er zelfs vrij zeker van dat er in ons nieuwe huis zo'n soort lamp op de overloop komt te hangen, ongeacht hoe de overloop er verder uit komt te zien.
Misschien de hal ook wel trouwens
Ze zijn idd vooral mooi door het lichtspel, ik heb op Pinterest vast een mapje lampen gemaaktquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind die oosterse lampen zelf vaak niet zo mooi, maar het lichtspel is inderdaad geweldig! Erg leuk voor een hal of overloop.
Er hangen er in die Spa Gouda foto sowieso al 4 in die ruimte, en wellicht zelfs meer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb ook zo'n lamp paar jaar terug gekregen met valentijnsdag (ja serieus ik kreeg een lamp), maar echt het effect als bijvoorbeeld bij Spa Gouda krijg je niet in de woonkamer.
Tenzij hele felle lamp.
Je ziet het wel een beetje hoor, maar niet zo extreem.
Ik heb een mat zwarte met binnenkant van koper, de lampen zijn ook echt super zwaar.
[ afbeelding ]
Het effect krijg je in een hal wel omdat de ruimte kleiner is. In een grote ruimte lukt dat niet of moeilijker. Het helpt als je lichtpunten dichtbij de muren hebt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb ook zo'n lamp paar jaar terug gekregen met valentijnsdag (ja serieus ik kreeg een lamp), maar echt het effect als bijvoorbeeld bij Spa Gouda krijg je niet in de woonkamer.
Tenzij hele felle lamp.
Je ziet het wel een beetje hoor, maar niet zo extreem.
Ik heb een mat zwarte met binnenkant van koper, de lampen zijn ook echt super zwaar.
[ afbeelding ]
Ik heb dat ding overal gehadquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het effect krijg je in een hal wel omdat de ruimte kleiner is. In een grote ruimte lukt dat niet of moeilijker. Het helpt als je lichtpunten dichtbij de muren hebt.
Wij hebben er nog een te koopquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind zo'n lamp helemaal prachtig, vooral het schaduwspel, dus ik vind het niet snel storend, maar in deze combinatie zie ik helemaal niet wat er storend zou moeten zijn.
De mix van oude en nieuw werkt wel vaker prima (en dan is de lamp niet werkelijk oud, maar het is geen moderne lamp).
Ik ben er zelfs vrij zeker van dat er in ons nieuwe huis zo'n soort lamp op de overloop komt te hangen, ongeacht hoe de overloop er verder uit komt te zien.
Misschien de hal ook wel trouwens
Hanglamp en tafellamp, helaas van beiden maar één.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plafonničre of hanglamp en heb je er ook twee, want ik ben wel van de eenheid
Ik heb een tijd terug toen mijn koel/vriescombi stuk ging en het oude ding een erg incourante maat bleek, 2 nieuwe deurtjes besteld bij Hubo (Lombardijen in Rotterdam). Die werden op maat gemaakt bij hun leverancier (keukenfabriek). Kleur kwam precies overeen met wat ik heb.quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hanglamp en tafellamp, helaas van beiden maar één.
Ik zoek een tip, wij hebben in de keuken een open kast die ik misschien van (vitrine)deuren wil voorzien. Weet iemand een toko die zulke deuren kan maken of waar je ze kan bestellen? Afmeting is 90x90, dat leek me vrij standaard, maar ik zie op google vooral 80cm als standaard.
Bij rietvelt licht hebben (In ieder geval hadden) ze heel veel Keuze. Geen idee hoe hun collectie nu is, heb al jaren biet meer op hun site gekekenquote:Op maandag 3 augustus 2020 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik binnen kom vallen, maar ik hoop dat jullie een tip voor me hebben.
In mijn nieuwe huis heb ik een vrij grote eettafel en ik wil een mooie lamp erop zetten. Wie heeft een een tip waar je online (ik heb geen auto/rijbewijs) een mooie en betaalbare lamp kan kopen. Denk aan een paar tientjes...
Het liefst met een dimmer erop, maar hoeft niet perse.
De lampen die ik nu vind, vind ik eerlijk gezegd lelijk (ben geen fan van dat strakke en industriële gedoe). Hopelijk trap ik daarbij niet op tenen. Ik houd van kleur en "tuttig"
Ikea. Je kunt tafellampen online bestellen tegen bezorgkosten van 2,99 euro. Ik ben geen fan van tuttig, maar zoiets als hieronder?quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn nieuwe huis heb ik een vrij grote eettafel en ik wil een mooie lamp erop zetten. Wie heeft een een tip waar je online (ik heb geen auto/rijbewijs) een mooie en betaalbare lamp kan kopen. Denk aan een paar tientjes...
De lampen die ik nu vind, vind ik eerlijk gezegd lelijk (ben geen fan van dat strakke en industriële gedoe). Hopelijk trap ik daarbij niet op tenen. Ik houd van kleur en "tuttig"
Deze? ik vind m wel vet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die tweede lampquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 02:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ikea. Je kunt tafellampen online bestellen tegen bezorgkosten van 2,99 euro. Ik ben geen fan van tuttig, maar zoiets als hieronder?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm... Uniek is een goed woord ja...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 02:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en de H&M heeft ook lampen. Die zijn duurder dan je budget, maar dan heb je wel iets ehm unieks:
[ afbeelding ]
Foto doet het niet...quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 07:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Deze? ik vind m wel vet.
Is er ook in het roze, oker en zwart.
[ afbeelding ]
Ah raar ik zie m gewoon https://biutifulshop.com/(...)rs-gris-ambiance.jpgquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die tweede lamp
Die onderste heb ik al![]()
Dat is inderdaad wel mijn smaak
[..]
Uhm... Uniek is een goed woord ja...
[..]
Foto doet het niet...
Oeh die zijn leuk! (en duur idd). Alleen lastig in schoonmaken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ah raar ik zie m gewoon https://biutifulshop.com/(...)rs-gris-ambiance.jpg
Het is iig de vintage velvet van madam stoltz, dat merkje heeft vaker leuke tuttige vintage items.
Als je iets te prijzig vindt moet je even wachten op een aanbieding, wehkamp verkoopt het oa.
Zonder naden? Rvs of kunststof / gelamineerd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:32 schreef Leandra het volgende:
Nog tips voor werkbladen; wat wel of niet doen en sowieso wat een optie is voor een eiland van 350*110 of 120 zonder naden?
Dat wordt lastig denk ik
Thnx.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Zonder naden? Rvs of kunststof / gelamineerd.
Al zie ik op een aantal sites dat ze ook alweer andere materialen leveren.
Beste is om even na te vragen bij de keukenleverancier denk ik. E.e.a. zal ook beďnvloed worden door de uitsparingen die er in komen.
Qua materiaal ben ik enorm te spreken over keramiek.
Het werd graniet via de grafwerker. 🤪quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:32 schreef Leandra het volgende:
Nog tips voor werkbladen; wat wel of niet doen en sowieso wat een optie is voor een eiland van 350*110 of 120 zonder naden?
Dat wordt lastig denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze? https://www.wonen.nl/keuk(...)met--xl-keukenbladenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Ik was al bang dat het dan RVS of kunststof moest worden.
N. heeft een voorkeur voor composiet maar dat gaat m in die maat niet worden.
Ik zag dat keramiek in die maat wel leverbaar zou moeten zijn, maar ondertussen vind ik weer geen leveranciers die platen in die maat hebben, beetje lastig dus.
Nee dat klopt, met een natuursteen zou ik een naad nog wel kunnen handelen als het in "open boek" vorm zou zijn, maar ik ben bang dat dat een beetje druk zou worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
Graniet leveren ze alleen niet in 350 cm lang, dat weet ik vrij zeker.
Helaas staan er van dat merk geen kleuren meer in die maat op hun sitequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze? https://www.wonen.nl/keuk(...)met--xl-keukenbladen
Ik zou ze even bellenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helaas staan er van dat merk geen kleuren meer in die maat op hun site![]()
https://www.kemie.nl/cate(...)neolith/ceramistone/
Het hoeft niet zo druk natuurlijk, met natuursteen. Dit account heeft veel prachtige voorbeelden: https://instagram.com/lucasschoot_natuursteenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat klopt, met een natuursteen zou ik een naad nog wel kunnen handelen als het in "open boek" vorm zou zijn, maar ik ben bang dat dat een beetje druk zou worden.
[ afbeelding ]
Al even los van de gevoeligheid van natuursteen.
Klopt, daarom ben ik blij dat het bij ons op deze manier kon. En het eiland smaller maken vond ik geen optie, dan deden we het hele ontwerp van de keuken teniet. Lastige strugglesquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:05 schreef Leandra het volgende:
Ja nou ja, dat resoluut anti-naadjes kan ik me wel wat bij voorstellen
Het zou zo zonde zijn, op zo'n afstand dat je dan net voor die 20 of 30 cm extra een naad moet hebben.
Daar loop ik ook een beetje tegenop, ik kan het wel 3 meter maken maar dan zit ik met 130 afstand tussen het eiland en de vaatwasser en aan de andere kant tussen het eiland en de oven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik blij dat het bij ons op deze manier kon. En het eiland smaller maken vond ik geen optie, dan deden we het hele ontwerp van de keuken teniet. Lastige struggles
1.30 is toch best te doen? Dat was ook het tussenstuk in mijn oude klassieke dertiger jaren opstelling.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar loop ik ook een beetje tegenop, ik kan het wel 3 meter maken maar dan zit ik met 130 afstand tussen het eiland en de vaatwasser en aan de andere kant tussen het eiland en de oven.
Daarbij zou de breedte aan de 2 kopse kanten dan groter worden dan aan de lange kanten, en dat is een beetje męh.
Gevoelsmatig wordt het wat ruim.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:51 schreef SQ het volgende:
[..]
1.30 is toch best te doen? Dat was ook het tussenstuk in mijn oude klassieke dertiger jaren opstelling.
Net een Rorschach inktvlekquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat klopt, met een natuursteen zou ik een naad nog wel kunnen handelen als het in "open boek" vorm zou zijn, maar ik ben bang dat dat een beetje druk zou worden.
[ afbeelding ]
Al even los van de gevoeligheid van natuursteen.
Noemen jullie het aanrecht nu ook Aad?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:56 schreef SQ het volgende:
Wij hebben wel een naadje omdat een werkblad van 3.70 dus net een brug te ver was.
[ afbeelding ]
Boven zoals het in mijn normale opstelling is en daaronder als ik mijn trutjes en frutjes opzij schuif
Ik vind het verrassend onopvallend, terwijl ik echt heel resoluut anti naadjes was.
(Uiteraard werkt dit verbergtrucje niet in alle opstellingen, maar ik wilde het toch even delen)
Ik mis de grapquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 18:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Noemen jullie het aanrecht nu ook Aad?
Aad met zijn bijna onzichtbare naadquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Farrow & Ball, puur vanwege de kleuren. De verf zelf zal ook wel super zijn - geen idee, niet gebruikt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
@:Claudia_x Over welk verfmerk ben jij nou ook alweer altijd zo enthousiast? En is dat dan om de kleuren of het product op zich?
Ik denk dat het wel meevalt en dat die ruimte niet zo storend is, maar ik begrijp ook wel dat je niet te veel op je aanrechtruimte wil inleveren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wordt het wat ruim.
Ik zal eens even een plaatje uploaden van een keukenplanner. Momentje.
[ afbeelding ]
Kastjes 8,11 en 12 zijn 90 breed, kastjes 13 en 14 zijn 40 breed, dus dat wordt dan 350 cm.
Links en rechts zijn hoge kasten met links: servieskast, koelkastkast, oven/magnetron kast, rechts servieskast, koelkastkast, vaatwasserkast (vaatwasser verhoogd).
Dank je! Je laat het dan gewoon mengen in een kleur van F&B?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Farrow & Ball, puur vanwege de kleuren. De verf zelf zal ook wel super zijn - geen idee, niet gebruikt.
Jep.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dank je! Je laat het dan gewoon mengen in een kleur van F&B?
Doe ik ook vrijwel altijd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dank je! Je laat het dan gewoon mengen in een kleur van F&B?
Yep, de doorgang naar de woon/eetkamer is rechtsonder (208 breed), die deur die daar links van zit is de deur van de trapkast.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt en dat die ruimte niet zo storend is, maar ik begrijp ook wel dat je niet te veel op je aanrechtruimte wil inleveren.
Mooi! Is dit nou een afgesloten ruimte?
Ons eiland, keramiek, is 310x120, zonder naden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar loop ik ook een beetje tegenop, ik kan het wel 3 meter maken maar dan zit ik met 130 afstand tussen het eiland en de vaatwasser en aan de andere kant tussen het eiland en de oven.
Daarbij zou de breedte aan de 2 kopse kanten dan groter worden dan aan de lange kanten, en dat is een beetje męh.
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even opscheppen hoor! De muur in de keukenLeuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Maar er staan geen deuren tegenover elkaar in de opstelling van leandraquote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:17 schreef Tegan het volgende:
Ik lees vaak dat ze 120cm afstand tussen kasten adviseren zodat beide kasten tegelijk open kunnen. 130 cm lijkt me daarom niet heel gek.
Dit is denk ik wel iets waar je achteraf spijt van krijgt als een groter eiland toch makkelijk kon... Lastige keuzes.
Even opscheppen hoor! De muur in de keukenMooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik een plekje kon verzinnen voor de flamingo's had ik ze ook graag gehad.
Had eerst het idee voor in de wcmaar toch voor de pinguins gekozen.
Ah scherp. Ik dacht snel kijkend dat die hoekkastjes op kopse kant openden...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar er staan geen deuren tegenover elkaar in de opstelling van leandra
Leuk, cots! Ik ga m er dit weekend denk ik tegenaan plakken!
Dat heb ik zelfs met ruim 1.30 meter ook. Gisteren was het ook weer twee keer raak. Vaatwasser op hoogte zoals Leandra gepland heeft klinkt wel als een oplossing voor schenen, maar ik gok dat ik dan gewoon vol met mijn lijf tegen die klep aanloop.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:37 schreef SQ het volgende:
Overigens is de afstand tussen mijn eiland en mijn wand 1 meter en een paar centimeter en da's net te weinig. Mijn schenen hebben alreeds permanente vervormingen opgelopen van het butsen tegen de openstaande klep van de vaatwasser
Je hebt t of je hebt t niet hequote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs met ruim 1.30 meter ook. Gisteren was het ook weer twee keer raak. Vaatwasser op hoogte zoals Leandra gepland heeft klinkt wel als een oplossing voor schenen, maar ik gok dat ik dan gewoon vol met mijn lijf tegen die klep aanloop.
Even opscheppen hoor! De muur in de keukenIk vind het erg leuk, goed gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dit werkt helaas niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 18:42 schreef Leandra het volgende:
Ik wil de vaatwasser op hoogte hč, dus dan zijn het al snel de knieën die er tegenaan komen, maar goed, die zijn bij mij verre van puntig dus die kunnen wel wat hebben
Anyway, net een ontwerp gemaakt dat mijn issue met de naad ook oplost; gewoon een deel hoge en een deel lage kastjes.
Ik weet niet of deze link werkt maar indien wel: dit dus:
https://www.keukenatlas.n(...)-3e5aab957338#step=2
Oh, en die lege reep tussen de gootsteen en de kastjes aan de andere kant is uiteraard niet leeg bedoeld, maar daar zie je niets meer van als er een werkblad overheen ligt.
Die flamingo's ook!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:SQ wat heb jij als behang gekozen?
Oh, maar ik deins niet terug van een beetje hysterie hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nice! Ik moet zeggen dat het irl rustiger is dan op de foto. Kreeg het er niet goed op.
Nee, maar het is kwantum timo.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thnx voor alle complimentenIk ben zo verliefd op dat huis. Vrijdag worden de andere twee muren gedaan... Eens zien wat er allemaal nog meer is gedaan
@:SacreCoeur Pinguďns met dit soort behang? Heb je een foto?
Ooooooh ik ookquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, maar ik deins niet terug van een beetje hysterie hoor
Het komt in de babykamer/inloopkast
Veel leuk behang hebben ze daarquote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee, maar het is kwantum timo.
Madame Garage?quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daar heb je voor een paar tientjes net een stekker.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Madame Garage?
Wilde ik laatst al tippen, maar ik kon er toen niet op komen. Nu kwam ik ze weer tegen.
Valt wel mee toch? Prijzen zijn vanaf ¤45. Ik vind dat niet schreeuwend duur, zeker niet als er toevallig net tussen zit waar je al jaren naar op zoek bent.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar heb je voor een paar tientjes net een stekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |