abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:47:07 #251
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194304932
13 juli begonnen met het Keto dieet.
Ik doe wel een dirty keto, dus dat betekent alleen letten op mijn koolhydraat (max 25 gr./dag) inname (en de rest: proteīne en vetten wordt wat minder op gelet door moi).

Iemand dit aan het doen of ervaring er mee?

Mijn eigen ervaring tot nu toe
Voor mijn gewicht en gezondheid (diabetes type duo) is het beter, helaas vergeten te wegen aan het begin maar sinds 17 juli al 1,6 kg kwijt.
We sporten twee keer in de week en had verwacht dat dit fout zou gaan.
Vorig jaar een personal trainer gehad en ben daar in 3 maanden minder kwijt geraakt dan wat me nu al 10 dagen keto is gelukt. Uiteraard zag ik er wel strakker uit toen.
Maar tijdens de piek belasting raakte ik soms in een hypo bij de personal trainer maar die lijk ik nu niet te krijgen in de sportschool.

Thuis is het goed vol te houden, had er eerder in de Corona lockdown mee moeten beginnen, maar buiten te deur is het best lastig.

Ik zit in enkele facebook Keto groepen maar daar komt een hoop onzin voorbij :{
Mensen die niks afvallen maar wel beschuit met aardbeien pakken en dan zich afvragen waarom het niet lukt :')

Mocht ik de enige tot nu toe zijn die dit hier doet en je overweegt het, dan is de tip (die ik van Reddit had, alhoewel ik de app al zelf langer had) om MyFitnessPal te installeren (om keto te doen is Premium wel aan te raden) om zo alles bij te kunnen houden wat je eet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194305372
Geen ervaring met keto hier :) Succes!

L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine volkorenwraps met houmous/kaas
T: 3 wilde perziken en een halve cantaloupe meloen
D: Sla met Bieze Farmer salade, kaas en croutons + vega vissticks

[ Bericht 3% gewijzigd door PoesInDoos op 29-07-2020 15:02:00 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194305651
Geen ervaring mee maar welkom en succes :)
pi_194305748
@nils7, wat ik me altijd afvraag met Keto, en vooral als jij maar 25 gram per dag eet, kan je dan nog wel gewoon fruit en groente eten? Want daar zitten natuurlijk ook koolhydraten in.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:54:11 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_194306195
Mijn lief zit per vandaag in de 'gewone' obesitas-categorie in plaats van de ernstige obesitas-categorie. Jeuj! Ik begin het nu ook echt aan 'm te zien O+

Lijstje mijnerzijds voor vandaag:
T: Koffie met scheut melk, handje gedroogde cranberries
B: 10km buiten wandelen
D: Pasta met bonen, spinazie, worstjes en kaas. Verse pruimen toe :9

Ik vind keto een interessant fenomeen, maar ben persoonlijk vooral erg gehecht aan veel fruit, aan goed gemaakte sushirijst en aan zelfgebakken brood en tot dusver geen motivatie kunnen vinden voor een keto-experiment :)

[ Bericht 12% gewijzigd door minilot op 29-07-2020 13:00:33 ]
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:04:23 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194308221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:14 schreef Pinuts het volgende:
@:Nils7, wat ik me altijd afvraag met Keto, en vooral als jij maar 25 gram per dag eet, kan je dan nog wel gewoon fruit en groente eten? Want daar zitten natuurlijk ook koolhydraten in.
In principe staat het vrij om te eten wat je wil zolang je tussen de 20 en 30 gram koolhydraten per dag blijft.
Vandaar dat ik mijn limiet op 25 gram heb gezet (ik ben overigens in ketose volgens de teststrips die ik heb gebruikt)
Dat kan dus een handje chips zijn, satesaus over je kipfilet etc.
Maar er is dus wel gewoon een limiet.

Bijna alles wat je eet zit koolhydraten in, alleen in het 1 wat meer dan het ander.
Veilige stelregel is kip: kippenvlees en eieren (gekookt, gebakken etc.) zit altijd heel weinig in.
Maar in sommige zaken wat meer.

Ik haalde net het voorbeeld van een beschuit met aardbeien aan, als dat de enige koolhydraten zijn die je die dag binnen krijgt dan is dat ook prima.
Maar je moet natuurlijk meer eten waar je toch wel wat grammen stiekem mee smokkelt (vandaar bijna de verplichting om My Fitness Pal Premium te gebruiken).

Fruit is in principe uit den boze. Een appel is bijvoorbeeld al 15 gram.
Natuurlijk kan je een appel nemen maar dan moet je er wel rekening mee houden met je ontbijt, lunch en avondeten.
Het is maar net waar je voor gaat.
En groente kan ook nog wel veel in zitten: een wortel bijvoorbeeld.
Groene groente is bijna altijd gewoon prima om te pakken.

Mijn ontbijt bestaat op dit moment (vaak) uit een spiegelei met salami en mozzarella.
Soort van "Pizza" maar dan van ei.
2,8 gram koolhydraten (dus ik zou er van dat een stuk of 9 van die krengen mogen eten op een dag).
Mijn lunch zweeft rond de 5 en 12 gram (wij krijgen lunch op het werk dus enkele dagen tikt die zwaarder aan).
En mijn avond eten tussen de 10 en 18 gram.
Op de dagen dat ik dus op het werk lunch zorg ik er voor dat mijn avond eten wat luchtiger is.

Als snack zijn er inmiddels zat dingen te vinden maar blokjes kaas en vlees (balletjes, worstjes) is een heel goed en smaakvol alternatief.
Met 4,4 gram per overfrikadel kan dat ook een oplossing zijn om 's avonds even te snacken.

Wij maken overigens gebruik van een maaltijd service die Keto gerichten avond maaltijden (helaas niet kant en klaar) levert waarbij je de koolhydraten van te voren al weet. Deze kloppen aardig als ik de ingredienten los in de My Fitness Pal app invoer.

Het is wel eentonig moet ik zeggen maar wat ik er van begrijp moet je de eerste 2 maanden streng zijn zodat je lichaam weer leert vetten te verbranden ipv energie direct uit koolhydraten te halen.
En zodra dat werkt zou je het op kunnen schroeven naar de 50 tot 80 gram koolhydraten per dag, waardoor er meer variatie mogelijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door nils7 op 29-07-2020 15:10:29 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194308395
Ik heb het wel gedaan. Maar ik vind het niets. Zodra ik weer koolhydraten toe ging voegen, ging het ook weer fout. Want daar had ik nog altijd niet normaal mee om leren gaan. Veel gehaktballetjes en kaas eten, dat kon ik al. Dat was niet zo'n uitdaging. Maar juist veel groente aan m'n eten toevoegen en toch ook normaal met koolhydraten om leren gaan, daar lag voor mij de winst.

Maar ieder z'n ding.
pi_194308467
In mijn hoofd klopt dat keto gewoon niet. Fruit is de duivel en kilos kaas en slagroom mag wel....
Kan toch niet echt gezond zijn?
pi_194308536
Ik zou het ook nooit willen en kunnen doen. Ten eerste omdat ik denk dat je uiteindelijk gewoon naar nieuwe lifestyle moet waar alle voedingsstoffen in thuis horen. En daarnaast hou ik ook gewoon van pasta, kwark, fruit :) (en natuurlijk ook van alle ongezonde rommel waar ook veel kh in zitten, maar die probeer ik toch even wat minder te eten).
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:54:46 #260
221912 minilot
Nancy boy
pi_194310437
Lijstje van vandaag is + half raketijsje en + half spekkie
#speeltuinlife :+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 29 juli 2020 @ 18:00:16 #261
221912 minilot
Nancy boy
pi_194310529
..en keto is volgens mij niet per se ongezonder dan eetgewoontes waarbij bijvoorbeeld een stapel boterhammen dagelijkse kost zijn. Een ei of een stuk zalm heeft natuurlijk een veel hogere dichtheid van nuttige voedingsstoffen dan, zeg, een bak pasta of een stokbrood :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 29 juli 2020 @ 18:11:38 #262
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_194310639
Ik heb een tijdje geketod toen ik begon aan het grote afval avontuur. Een week of 6 volgehouden (zonder teststrips).

Afvallen ging prima. Ook geen last van minder energie ofzo. Maar ik realiseerde me twee dingen:
- Dit is zo saai, dat hou ik niet lang genoeg vol om zoveel af te vallen als ik wil
- Dit leert me niets over hoe ik na het afvallen wil/moet eten om niet meteen weer volle bak aan te komen

Dus overgestapt op ouderwets kcal tellen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_194312874
Lijstje:
O: kwark, aardbeien
T: handje walnoten
L: soep, salade met mosselen, 1 gebakken ei
T: kwark
D: bami met kiesstelsel
S: hardlopen, 3x 1 km
T: eiwitshake

Vandaag getwijfeld of ik ging sporten ivm spierpijn. Toch gegaan omdat het ‘maar’ hardlopen is en dat was nog wel te doen. Morgen staat er eigenlijk krachttraining op de planning maar dat zie ik niet gebeuren als de spierpijn dan nog hetzelfde is. Anders misschien maar weer eens gaan zwemmen.
pi_194319950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:11 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb een tijdje geketod toen ik begon aan het grote afval avontuur. Een week of 6 volgehouden (zonder teststrips).

Afvallen ging prima. Ook geen last van minder energie ofzo. Maar ik realiseerde me twee dingen:
- Dit is zo saai, dat hou ik niet lang genoeg vol om zoveel af te vallen als ik wil
- Dit leert me niets over hoe ik na het afvallen wil/moet eten om niet meteen weer volle bak aan te komen

Dus overgestapt op ouderwets kcal tellen.
Dat zijn voor mij ook de bezwaren. Ik zou dat niet mijn hele leven kunnen volhouden. Hartstikke leuk dat mijn collega binnen een maand 12 kilo met een combinatie va; keto en IF afviel, maar ik vraag mij af of het gezond is.
pi_194319969
En oh ja...

O - Bakje kwark
T - Kiwi
L - Soep met volkoren bammetjes
T - Kvarg
D - Aardappeltjes, vegaburger en wortelen met wat yogonaise
B - Uurtje wandelen
pi_194320084
L: pittige zalmsalade
D: kiptaquitos met bonen
T: 2 speciaal biertjes
B: 10k stappen
pi_194320664
O: kwark, druiven
L: soep, boterham met 2 eieren
T: kwark
D: pasta bolognese en een beetje kaas
B: 45 min zwemmen
T: ?
  donderdag 30 juli 2020 @ 11:23:15 #268
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194320836
Niets voor mij dat keto (want carbs = O+), maar ik kan me voorstellen dat snel gewicht verliezen en daar de gezondheidsvoordelen van plukken in sommige situaties de betere optie is. Geen idee ook wat langdurige effecten van ketose zijn, dus hoe goed het vol te houden zou zijn. :+

Ik ben wel nieuwsgierig naar de voordelen van de premium versie van MFP, de koolhydraten zijn in de gratis versie toch ook te zien?

Verder eindelijk m'n Polar-Strava-Fitbit-koppeling geregeld, nu kan ik met één horloge hardlopen in plaats van met twee. :') Wel geleerd dat mijn rechterpols een flink grotere omtrek heeft dan mijn linker. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_194320907
Ik eet koolhydraatbeperkt. Zit op zo'n 50 tot 100 gram per dag. :)
  donderdag 30 juli 2020 @ 11:32:03 #270
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194320960
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:28 schreef -Spring het volgende:
Ik eet koolhydraatbeperkt. Zit op zo'n 50 tot 100 gram per dag. :)
Dat klinkt al iets makkelijker. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door IJsdraakje op 30-07-2020 11:42:03 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 30 juli 2020 @ 12:50:11 #271
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194322200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Niets voor mij dat keto (want carbs = O+), maar ik kan me voorstellen dat snel gewicht verliezen en daar de gezondheidsvoordelen van plukken in sommige situaties de betere optie is. Geen idee ook wat langdurige effecten van ketose zijn, dus hoe goed het vol te houden zou zijn. :+

Ik ben wel nieuwsgierig naar de voordelen van de premium versie van MFP, de koolhydraten zijn in de gratis versie toch ook te zien?

Verder eindelijk m'n Polar-Strava-Fitbit-koppeling geregeld, nu kan ik met één horloge hardlopen in plaats van met twee. :') Wel geleerd dat mijn rechterpols een flink grotere omtrek heeft dan mijn linker. :+
Je kan je doelen beter instellen en met premium kan je beter je voedingswaarde zien.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 30 juli 2020 @ 12:52:16 #272
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194322228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:18 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dat zijn voor mij ook de bezwaren. Ik zou dat niet mijn hele leven kunnen volhouden. Hartstikke leuk dat mijn collega binnen een maand 12 kilo met een combinatie va; keto en IF afviel, maar ik vraag mij af of het gezond is.
Keto is niet voor heel je leven.
Het leert je lichaam weer vetten te verbranden ipv alleen koolhydraten.
Dus na enkele maanden zou je weer meer koolhydraten mogen in nemen.
Dus dan kom je uit op een koolhydraat arm dieet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194322248
Carbs :9

Omdat ik een intensieve sport beoefen eet ik carbs voor en tijdens mijn training (loop soms door de gym met een broodje in mn mond :') ), daarna vooral eiwitrijk en bij het avondeten laat ik mijn carbs meestal achterwege. Balans :s)

Als ik mijn sport niet zo leuk zou vinden zou ik keto wel eens willen proberen.
pi_194322333
Niet-keto indachtig luidt lijst vandaag:

B: Keihard luieren :O
T: Koffie
D: Diverse worstjes van de barbecue, paprikasalade, geroosterde tomaten, stokbrood met verse rode en groene pesto, banaan toe.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:09:46 #275
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194322426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 12:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je kan je doelen beter instellen en met premium kan je beter je voedingswaarde zien.
Ooh ja, ik zie het. Grammen als doel kunnen instellen is hierbij wel een stuk makkelijker ja. Nu ik wat beter kijk in m'n macro's, zie ik ook dat de grammen aanpassen met de activiteitscalorieën. Voor mij niet spannend, maar met een duidelijk grens is dat een heel ander verhaal. :Y

En meteen wel duidelijk ook dat koolhydraatbeperkt niets voor mij is, met m'n gemiddelde van 250 gram koolhydraten. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')