abonnement Unibet Coolblue
pi_193858527
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:39 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja maar ja, dit is toch wel anders, denk ik :P
Ze staan alleen maar zo hoog door het management van Rutte in de crisis. Als dat richting de verkiezingen meer naar de achtergrond verdwijnt vanwege redenen, zie ik ze ook weer snel wegzakken. Zeker omdat er wel prima alternatieven gaan zijn voor Rutte deze verkiezingen.
Wie dan? Misschien wat naar De Jonge en wat naar Kaag, maar ik heb toch het gevoel dat er nogal een grote groep is die niet snel bij de VVD weggaat. Ik denk dat FvD nu te gek is voor de groep mensen die tussen beide twijfelt. Plus veel mensen die Rutte gewoon als premier willen houden.

Er moet wel iets geks gebeuren denk ik. Dus ik houd mijn verwachtingen laag. :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 juni 2020 @ 13:45:45 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_193858529
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gelachen om die 'I have bad news for you' die er in trapt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:46:57 #278
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193858544
Ook wel interessant:
gijsrademaker twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:04:33 Peiling @EenVandaag @Opiniepanel onder @cdavandaag-kiezers:

Meest geschikt als lijsttrekker:
@hugodejonge 47%
@PieterOmtzigt 34%
@MonaKeijzer 15%
@Martijncda 0%

We zien dezelfde trend onder CDA-leden in ons onderzoek. Ook daar gaat, op dit moment, De Jonge aan de leiding. reageer retweet
Weet niet hoe groot die steekproef is en hoeveel we er echt aan hebben, maar toch.

En over de populariteit van Omtzigt bij FVD-kiezers:
quote:
FVD-kiezers waarderen hem om zijn rechtlijnigheid, daadkracht en zijn kritische houding ten opzichte van de zittende macht, blijkt uit hun motivaties.
Die laatste kan dan weleens flink tegen gaan vallen als hij een kabinet of fractie moet gaan leiden :s)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:48:23 #279
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193858562
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
:') Wat denkt die Amerikaan dat Europa is. _O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_193858565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:46 schreef Hamlapjes het volgende:
Ook wel interessant:
gijsrademaker twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:04:33 Peiling @:EenVandaag @:Opiniepanel onder @:cdavandaag-kiezers:

Meest geschikt als lijsttrekker:

@:hugodejonge 47%

@:PieterOmtzigt 34%

@:MonaKeijzer 15%

@:Martijncda 0%

We zien dezelfde trend onder CDA-leden in ons onderzoek. Ook daar gaat, op dit moment, De Jonge aan de leiding. reageer retweet
Weet niet hoe groot die steekproef is en hoeveel we er echt aan hebben, maar toch.

En over de populariteit van Omtzigt bij FVD-kiezers:
[..]

Die laatste kan dan weleens flink tegen gaan vallen als hij een kabinet of fractie moet gaan leiden :s)
Als je Twitter moet geloven is Omtzigt veel populairder dan De Jonge, maar dat zijn dan waarschijnlijk niet echt de CDA-stemmers.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:49:11 #281
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193858576
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:45 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wie dan? Misschien wat naar De Jonge en wat naar Kaag, maar ik heb toch het gevoel dat er nogal een grote groep is die niet snel bij de VVD weggaat. Ik denk dat FvD nu te gek is voor de groep mensen die tussen beide twijfelt. Plus veel mensen die Rutte gewoon als premier willen houden.

Er moet wel iets geks gebeuren denk ik. Dus ik houd mijn verwachtingen laag. :')
Hmmm, dus je denkt dat de VVD relatief makkelijk, laten we zeggen, 35 zetels aan zich moet kunnen binden? Of lees ik dat dan verkeerd?

Ik denk maar zo, er was ooit ook een tijd dat we ons niet konden voorstellen dat een andere partij dan het CDA de grootste zou zijn en kijk eens waar we nu staan! :P
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 13:49:27 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193858580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als je Twitter moet geloven is Omtzigt veel populairder dan De Jonge, maar dat zijn dan waarschijnlijk niet echt de CDA-stemmers.
Dat zijn vooral de boos mensen die eerder op FVD en PVV stemmen die een hekel hebben aan Hugo voor zijn gladheid en alles wat met corona te maken heeft.
pi_193858598
Die reacties trouwens onder de tweets van EenVandaag _O- #fakenews
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:52:11 #284
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193858618
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

Als je Twitter moet geloven is Omtzigt veel populairder dan De Jonge, maar dat zijn dan waarschijnlijk niet echt de CDA-stemmers.
Ik gok zomaar dat CDA-leden zwaar ondervertegenwoordigd zijn op sociale media, ja :+

Uiteindelijk is het ook wel een kleine minderheid die heel hard schreeuwt dat De Jonge kut is en Omtzigt de tweede Jezus. De Jonge heeft over het algemeen altijd al wel goed gelegen qua populariteit en volgens mij is dat nog niet heel erg verminderd door de coronacrisis. Kan nog gebeuren met rare fratsen als de coronawet, maar heb ook het idee dat er heel veel mensen zijn die zich daar toch iets minder mee bezighouden. Die zien vooral de persco's en dat doet hij op zich wel prima. :Y
pi_193858643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Hmmm, dus je denkt dat de VVD relatief makkelijk, laten we zeggen, 35 zetels aan zich moet kunnen binden? Of lees ik dat dan verkeerd?

Ik denk maar zo, er was ooit ook een tijd dat we ons niet konden voorstellen dat een andere partij dan het CDA de grootste zou zijn en kijk eens waar we nu staan! :P
Zoals eerder gezegd is het nu natuurlijk nog moeilijk in te schatten aangezien het nog zo lang duurt, maar ik zie op dit moment gewoon niet echt wie of welke partij voor een complete omslag kan zorgen aankomend jaar. Ja als Rutte toch ineens stopt misschien.

Maar jij dus wel? En wie dan?
pi_193858660
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:52 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat CDA-leden zwaar ondervertegenwoordigd zijn op sociale media, ja :+

Uiteindelijk is het ook wel een kleine minderheid die heel hard schreeuwt dat De Jonge kut is en Omtzigt de tweede Jezus. De Jonge heeft over het algemeen altijd al wel goed gelegen qua populariteit en volgens mij is dat nog niet heel erg verminderd door de coronacrisis. Kan nog gebeuren met rare fratsen als de coronawet, maar heb ook het idee dat er heel veel mensen zijn die zich daar toch iets minder mee bezighouden. Die zien vooral de persco's en dat doet hij op zich wel prima. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zijn vooral de boos mensen die eerder op FVD en PVV stemmen die een hekel hebben aan Hugo voor zijn gladheid en alles wat met corona te maken heeft.
Ja ik vond de extreme reactie ook wel wat vreemd. Van De Jonge is ook wel wat te zeggen, maar overdrijven kan ook. :D
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:00:45 #287
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193858723
Ik heb alles wat ik vandaag wilde doen af. Nu maar beetje mailbox opruimen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:06:31 #288
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193858790
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:53 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd is het nu natuurlijk nog moeilijk in te schatten aangezien het nog zo lang duurt, maar ik zie op dit moment gewoon niet echt wie of welke partij voor een complete omslag kan zorgen aankomend jaar. Ja als Rutte toch ineens stopt misschien.

Maar jij dus wel? En wie dan?
Rutte staat natuurlijk op pole position voor nog een periode als premier. Waarbij hij dan in een Mercedes zit en de rest met een Renault Clio moet racen. Dus ja, grote kans dat de VVD de grootste gaat blijven.

Maar als het de andere partijen lukt om duidelijk te maken dat veel van de huidige problemen worden veroorzaakt door VVD-beleid, kan Rutte best onder druk komen te staan. Ik verwacht dat de grootste concurrentie toch van Kaag en De Jonge/Omtzigt moet gaan komen.

Kaag moet zowel bij de progressieve vleugel van de VVD als de linkse partijen kiezers weg zien te kapen. Feit dat ze de enige serieuze kanshebber is voor een vrouwelijke premier, kan meehelpen. Voor de gematigde kiezers op links lijkt Kaag mij een goede optie en als ze ervoor kan zorgen dat D66 de grootste partij wordt die naar links leunt, kunnen er zomaar PvdA-achtige taferelen ontstaan.

De Jonge gaat het dan weer meer moeten hebben van de conservatievere vleugels. Hij wil van het CDA weer een brede middenpartij maken met een ruk richting het midden. Denk dat daar wel ruimte ligt. Wat zetels wegsnoepen bij VVD, CU, PvdA en misschien zelfs een verloren PVV- of FVD-zetel uit het zuiden. Zal het wel meer moeten hebben van een algeheel verlangen om meer richting het midden te gaan in de samenleving.

Omtzigt kan overal zetels wegkapen. Is natuurlijk razend populair als kamerlid. Vraag is of hij zelf premier wil worden of iemand naar voren gaat schuiven. In dat laatste geval verwacht ik eigenlijk dat Hoekstra zijn kandidaat wordt. En dat is wel een ticket waarmee je in ieder geval de hele rechtervleugel van het spectrum mee kan verleiden, maar waar ook linksere mensen voor kunnen kiezen, doordat Omtzigt als kritisch kamerlid zo wordt gewaardeerd.

Dan is er natuurlijk altijd nog de kans op een verrassing, een plotselinge opmars van de PvdA of Groenlinks of zo, maar ik denk dat die in hun huidige koers te extreem zijn voor de rechterflank van het spectrum en die dan massaal naar de VVD (blijven) gaan. Dan gaan die 40+ zetels wel werkelijkheid worden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:09:07 #289
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193858826
Ik ben voor Pieter want Twente ;)

Alsof ik nog niet genoeg stress heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:11:02 #290
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_193858847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:09 schreef Arizona het volgende:
Ik ben voor Pieter want Twente ;)

Alsof ik nog niet genoeg stress heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 juni 2020 @ 14:13:02 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_193858867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:06 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Politiek verhaal
Nadeel is wel dat de coalitiegenoten de VVD ook weer niet te hard kunnen aanvallen, want ze waren er zelf bij toen het beleid werd gevormd. Als ze het er zo erg niet mee eens zijn, waarom hebben ze dan niet eerder ingegrepen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 juni 2020 @ 14:13:48 #292
39237 crew  H_T
2733
pi_193858875
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:09 schreef Arizona het volgende:
Ik ben voor Pieter want Twente ;)

Alsof ik nog niet genoeg stress heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh jee, sterkte!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:16:20 #293
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193858906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het morgen allemaal meevalt denk ik van wel! Op voorwaarde dat man en dochter niet thuis zijn want dan vind ik het veel te raar :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:17:12 #294
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193858918
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat de coalitiegenoten de VVD ook weer niet te hard kunnen aanvallen, want ze waren er zelf bij toen het beleid werd gevormd. Als ze het er zo erg niet mee eens zijn, waarom hebben ze dan niet eerder ingegrepen?
Klopt, klopt. Al kunnen ze ook zeggen 'geef ons meer macht, want dan hebben we de onderhandelingspositie om er wat aan te doen'. Een VVD van 40 zetels gaat het sociaal vangnet niet vergroten bijvoorbeeld. Terwijl een groot CDA of D66 wat sneller beleid in die richting kan ontwikkelen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:19:00 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193858938
Jullie posten veel te veel, ik kan echt niet alles teruglezen, moet ook nog werken :o
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 14:19:12 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193858940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:09 schreef Arizona het volgende:
Ik ben voor Pieter want Twente ;)

Alsof ik nog niet genoeg stress heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 juni 2020 @ 14:21:33 #297
39237 crew  H_T
2733
pi_193858971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:19 schreef Arizona het volgende:
Jullie posten veel te veel, ik kan echt niet alles teruglezen, moet ook nog werken :o
Ja, het gaat best hard vandaag. En dan helpt een post als dit niet mee :+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:22:00 #298
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193858976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:19 schreef Arizona het volgende:
Jullie posten veel te veel, ik kan echt niet alles teruglezen, moet ook nog werken :o
Ik ben alleen wel een beetje mijn concentratie kwijt :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_193858986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat de coalitiegenoten de VVD ook weer niet te hard kunnen aanvallen, want ze waren er zelf bij toen het beleid werd gevormd. Als ze het er zo erg niet mee eens zijn, waarom hebben ze dan niet eerder ingegrepen?
Ik zie eerder een partij als de PvdA weer uit de as herrijzen dan dat de VVD veel zetels aan de kabinetspartners verliest.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 juni 2020 @ 14:23:53 #300
39237 crew  H_T
2733
pi_193859000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:22 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik zie eerder een partij als de PvdA weer uit de as herrijzen dan dat de VVD veel zetels aan de kabinetspartners verliest.
Ik overweeg ook om PvdA te gaan stemmen, hoewel dat eigenlijk totaal niet mijn partij is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')