abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zondag 28 juni 2020 @ 23:16:26 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193837977
Wél de klemtoon goed gebruiken

Groetjes,

Johan.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 23:17:28 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193838018
Hallo Johan,

Ken je Maarten ook?

Groeten Lau
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Official ESF Kreviewer zondag 28 juni 2020 @ 23:17:39 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193838025
Ludolf, ja dat is wellicht ook wel weer zo. Maar dan kun je nergens naartoe.
pi_193838157
Friet
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193838203
Zo, die 'kwark'taart smaakte meer dan goed, al zeg ik het zelf :9

Mijn ouders hadden ook nog eens een lekkere curry gemaakt.

*burp*
pi_193838277
Met andere woorden, geen patat hier.

@sigme : grappig wel van al die heren! Bij poezen kunnen er ook daadwerkelijk meerdere vaders zijn binnen 1 nest. Zou eens moeten nagaan of dat bij ganzen ook het geval kan zijn...
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 23:29:39 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193838452
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:17 schreef Kreator het volgende:
Ludolf, ja dat is wellicht ook wel weer zo. Maar dan kun je nergens naartoe.
Klopt.
Maar even gekeken bij het RKI, valt de laatste tijd erg mee. Toen het daar zo erg was, zou ik er niet heen zijn gegaan ;)

Lijkt me wel een mooie stad trouwens.
  zondag 28 juni 2020 @ 23:31:26 #8
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193838509
Nou, dan doe ik ook nog maar een duit in het aardappelzakje. Ik heb de eersten geoogst vandaag en ze waren geweldig O+

Spoilers!
pi_193838683
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, dan doe ik ook nog maar een duit in het aardappelzakje. Ik heb de eersten geoogst vandaag en ze waren geweldig O+

[ afbeelding ]
Mooi schaaltje vol! Komen er nog meer aardappelen in de loop van de zomer? Dat lijkt me zo lastig, om goed uIt te kienen dat je niet te veel maar ook niet te weinig hebt
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 23:41:05 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193838862
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mooi schaaltje vol! Komen er nog meer aardappelen in de loop van de zomer? Dat lijkt me zo lastig, om goed uIt te kienen dat je niet te veel maar ook niet te weinig hebt
Je kunt ze wel een tijdje bewaren ;) en anders kun je ze alsnog weggooien...
  zondag 28 juni 2020 @ 23:44:46 #11
370431 drakin
vurig typje
pi_193838958
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je bent zelf een aardappel.
Zou ik bijna worden van al de aardappels, maar morgenochtend worden de eerste 20 kg opgehaald.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zondag 28 juni 2020 @ 23:45:17 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_193838970
Mooie oogst! Wil je er nog een paar bij?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zondag 28 juni 2020 @ 23:47:57 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193839026
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dit is het grootste deel van de opbrengst van 1 plant. Ik heb 59 planten. Ik heb drie rassen, elk met een andere oogstperiode. Ze zijn ook gespreid de grond in gegaan. Ik heb de rassen uitgekozen op hun houdbaarheid.

In theorie koop ik in februari ofzo pas weer aardappels. Of incidenteel een kilo als ik iets anders wil dan vastkokers.
Spoilers!
  zondag 28 juni 2020 @ 23:49:20 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193839047
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:45 schreef drakin het volgende:
Mooie oogst! Wil je er nog een paar bij?
Nope, ik ben voorzien :D
Spoilers!
  zondag 28 juni 2020 @ 23:50:24 #15
370431 drakin
vurig typje
pi_193839064
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nope, ik ben voorzien :D
Ik lees het net in het berichtje hierboven _O-

Ik heb kruimige aardappels, zijn die dan niet lang houdbaar?
Freaks like me drink tea
pi_193839151
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit is het grootste deel van de opbrengst van 1 plant. Ik heb 59 planten. Ik heb drie rassen, elk met een andere oogstperiode. Ze zijn ook gespreid de grond in gegaan. Ik heb de rassen uitgekozen op hun houdbaarheid.

In theorie koop ik in februari ofzo pas weer aardappels. Of incidenteel een kilo als ik iets anders wil dan vastkokers.
Zo’n planning _O_ . Als ik je foto’s zien en enthousiasme lees, lijkt het me ook zo leuk en lekker. Maar ik weet ook dat na een maand het een grote, verwaarloosde wildernis zou zijn
  zondag 28 juni 2020 @ 23:57:38 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193839155
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:50 schreef drakin het volgende:

[..]

Jij hebt waarschijnlijk Agria's gekregen. Dat is de meest gebruikte frietaardappel. Je hebt de oogst van afgelopen september (plusminus) gekregen, er zijn nog geen nieuwe kruimige aardappels. Ze worden gekweekt op lange houdbaarheid. En zijn onder ideale omstandigheden opgeslagen. Maar er is wel een reden dat men er van af moet. Er moet ruimte komen voor de verse oogst en ze zijn nu niet lang houdbaar meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-06-2020 00:03:23 ]
Spoilers!
  zondag 28 juni 2020 @ 23:59:34 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193839183
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zo’n planning _O_ . Als ik je foto’s zien en enthousiasme lees, lijkt het me ook zo leuk en lekker. Maar ik weet ook dat na een maand het een grote, verwaarloosde wildernis zou zijn
Tot nu toe gaat het goed. Maar ik geef geen garanties voor de toekomst :D
Spoilers!
  maandag 29 juni 2020 @ 00:06:22 #19
370431 drakin
vurig typje
pi_193839237
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jij hebt waarschijnlijk Agria's gekregen. Dat is de meest gebruikte frietaardappel. Je hebt de oogst van afgelopen september (plusminus) gekregen, er zijn nog geen nieuwe kruimige aardappels. Ze worden gekweekt op lange houdbaarheid. En zijn onder ideale omstandigheden opgeslagen. Maar er is wel een reden dat men er van af moet. Er moet ruimte komen voor de verse oogst.
O vandaar dat er ook een hoop zachte bij zaten.

De bewering was dat dit voor de horeca was en dat die het nu niet afnamen vanwege Covid-19
Freaks like me drink tea
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 00:17:32 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193839311
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:50 schreef drakin het volgende:

[..]

De (vroege) aardappels die je nu oogst zijn nog vastkokend. Maar naarmate ze langer blijven, worden ze kruimig. Frieslanders zijn nu nog vastkokend.
pi_193840338
Heerlijk om van Ludolf de wetenswaardigheden over bijv. aardappels te lezen👍🏼

En Lucky: wat ben je goed en enthousiast bezig met je moestuinbakken! en geweldige oogst! Heb je wél de goede omstandigheden om bijv. de eerpels op te slaan?
Het is wel een volle baan erbij zeg!
Hou je een administratie bij op papier of in je hoofd?

@drakin: ik heb gemist hoe je aan zo veel kilo ! aard. komt...gekocht of gekregen? van wie? Toen ik met moeders naar de weekmarkt ging in haar dorp, stond er een kraam met alleen maar aardappels.🙃 nu kom ik nooit meer op de markt.

Soms liggen er drie soorten aard. in de kast (In het donker) en die hebben échte namen.
Meer dan hardkokers of kruimige aard., bijv. Maxíma :D of inderdaad Frieslanders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 juni 2020 @ 07:24:54 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193840488
Meestal heb ik Noord-Hollandsche doré op voorraad liggen. Ik eet echter bijna geen aardappel meer bij het eten. Dus meestal alleen nog in het najaar/winter voor stamppot :P.

Een enkele keer haal ik dan wel krieltjes, maar ook dat is minimaal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193840490
Wij krijgen hier _altijd_ phytophtera in de aardappels. Ook in de allerresistentste soorten.
Dan zijn aardappels niet houdbaar, ongeacht het ras.

Goedemorgen!
Kleine gansjes krijgen geen melk of wormen of geprakte moes van moeders, kleine gansjes moeten grazen! Onder strenge bewaking.

O+ oO< O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193840491
Mogguh :O Al 1,5 uur aan het werk :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193840585
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:26 schreef sigme het volgende:
Wij krijgen hier _altijd_ phytophtera in de aardappels. Ook in de allerresistentste soorten.
Dan zijn aardappels niet houdbaar, ongeacht het ras.

Goedemorgen!
Kleine gansjes krijgen geen melk of wormen of geprakte moes van moeders, kleine gansjes moeten grazen! Onder strenge bewaking.
[ afbeelding ]
O+ oO< O+
Pipo... koeien! :D
  maandag 29 juni 2020 @ 08:35:34 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193840802
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 00:06 schreef drakin het volgende:

[..]

O vandaar dat er ook een hoop zachte bij zaten.

De bewering was dat dit voor de horeca was en dat die het nu niet afnamen vanwege Covid-19
Dat is ook zo. Ze zijn langer dan normaal in de opslag blijven liggen.

quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 05:54 schreef AnneX het volgende:
En Lucky: wat ben je goed en enthousiast bezig met je moestuinbakken! en geweldige oogst! Heb je wél de goede omstandigheden om bijv. de eerpels op te slaan?
Het is wel een volle baan erbij zeg!
Hou je een administratie bij op papier of in je hoofd?
Gemiddeld een half uur per dag vanaf half december. Ik hou zeker van alles bij in lijstjes O+
In onze bijkeuken is het altijd koel, daar liggen de aardappels prima.

Ik ga straks even controleren of ik alles wel goed heb gedaan met mijn plan voor de laatste teelt voor dit jaar. En ik ga een paar dingen zaaien. De capucijners moeten opgebonden worden. Ik moet ook even graven of ik gisteren wel alle aardappels uit de grond heb gehaald. Vandaag is het meer dan een half uur dus, morgen weer minder.

Ik sport, wandel of fiets verder niet. Ik tuinier in mijn lunchpauze. Dat werkt ook.
Spoilers!
pi_193840946
Goedemorgen.

We hadden vroeger altijd aardappels van opa en oma. Dat ging dan in kistjes met kranten in de kelder. Heel gedoe was het altijd, in mijn kinderogen. Dus nu zou ik nooit zelf aardappels willen verbouwen :+

Ik ga 3 dagen tapas maken. Want ik heb zin in tapas :+

Net tavegil (tegen de jeuk) genomen. Ik wacht met smart op de werking.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193841055
Goedemorgen 8-)

De gemeente heeft echt een absurde maai-obsessie }:| Elk weekend komen ze weer de grasveldjes rondom onze flats kapot maaien. Stonden er net leuke madeliefjes ;(

Verder prima ochtend. Rustig opstarten en eens aan 't werk.
pi_193841062
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:14 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen 8-)

De gemeente heeft echt een absurde maai-obsessie }:| Elk weekend komen ze weer de grasveldjes rondom onze flats kapot maaien. Stonden er net leuke madeliefjes ;(

Oh, zo jammer is dat -O- Hier laten ze tegenwoordig stukken staan (in een cirkel of driehoek oid) en dat is dan best leuk. Dan zijn de randen langs wegen en paden gemaaid, maar staan er nog wel bloemen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193841074
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, zo jammer is dat -O- Hier laten ze tegenwoordig stukken staan (in een cirkel of driehoek oid) en dat is dan best leuk. Dan zijn de randen langs wegen en paden gemaaid, maar staan er nog wel bloemen O+
Dat zou tof zijn, als ze het hier ook eens zo zouden doen. Maar alles moet strak en 'geordend'.
Maar goed, dat schijnt sowieso wel het nieuwe beleid te zijn. Strak, recht en vooral niet te bio-divers. (In de 30 jaar dat ik hier nu woon vind ik het qua groenbeleid de laatste jaren echt achteruit hollen. Zo zonde.)
pi_193841090
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:18 schreef Candaasje het volgende:

Dat zou tof zijn, als ze het hier ook eens zo zouden doen. Maar alles moet strak en 'geordend'.
Maar goed, dat schijnt sowieso wel het nieuwe beleid te zijn. Strak, recht en vooral niet te bio-divers. (In de 30 jaar dat ik hier nu woon vind ik het qua groenbeleid de laatste jaren echt achteruit hollen. Zo zonde.)
Nou, het andere groenbeleid hier maakt me weer heel erg pissig, want de afgelopen járen is het beleid 'Kap Grote Bomen' - dus de gemeente heeft vooral nog kleine, jonge boompjes en amper nog Grote Bomen. Je zou denken dat de downburst van 2007 de helft van het Grote Bomen bestand al had weggevaagd, maar blijkbaar kan je nog steeds elk jaar héél veel Grote Bomen kappen. Er zijn er niet veel meer over, dus dit beleid houdt vanzelf op.

Sowieso vraag ik me af wie het groenbeleid voor gemeentes verzint, ze lijken niet heel natuurbewust, vooral dat het netjes is.
pi_193841098
Waar kijken jullie online voor recepten als je 1 ingrediënt in huis hebt wat je op wilt maken?
pi_193841123
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:14 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen 8-)

Oh haha, hier staat het juist heel hoog en is het een en al paardenbloemen :') maar ik heb de indruk dat het terrein rondom mijn flat en de flat tegenover me privéterrein is en door een particuliere tuinman wordt gedaan. Of eigenlijk, door twee verschillende particuliere tuinmannen, want het zijn twee verschillende woningcorporaties van wie deze flats zijn _O-
Toen er grofvuil gedumpt was hiertegenover wilde de gemeente het ook niet opruimen, maar wel de woningcorporatie van die flat. :s)
pi_193841130
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Waar kijken jullie online voor recepten als je 1 ingrediënt in huis hebt wat je op wilt maken?
Meestal maak ik dan gewoon curry. :P
pi_193841139
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, het andere groenbeleid hier maakt me weer heel erg pissig, want de afgelopen járen is het beleid 'Kap Grote Bomen' - dus de gemeente heeft vooral nog kleine, jonge boompjes en amper nog Grote Bomen. Je zou denken dat de downburst van 2007 de helft van het Grote Bomen bestand al had weggevaagd, maar blijkbaar kan je nog steeds elk jaar héél veel Grote Bomen kappen. Er zijn er niet veel meer over, dus dit beleid houdt vanzelf op.

Sowieso vraag ik me af wie het groenbeleid voor gemeentes verzint, ze lijken niet heel natuurbewust, vooral dat het netjes is.
Oh ja grote bomen zijn hier ook niet meer erg welkom. Enorme kap ook inderdaad. Eeuwig zonde, want die sprietjes die er voor terug geplant zijn, die moeten nog wel een jaar of 30 groeien willen ze een beetje formaat hebben. ;(
pi_193841146
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:26 schreef Tele6 het volgende:
Meestal maak ik dan gewoon curry. :P
Met roquefort? -O-
pi_193841148
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met roquefort? -O-
Oh. Nee dan niet _O-
pi_193841160
De feta moet ook op, maar dat wordt een couscouslunchsalade. Dat is altijd makkelijk, want daar kan je heel veel restjes in kwijt :+
pi_193841166
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met roquefort? -O-
Onder het mom van: alles in je leven eens geprobeerd hebben? :D
pi_193841175
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mwoah, wat is de buurt. Half uurtje rijden ofzo.
Vergeleken met Rotterdam is dat wel redelijk in de buurt ineens.
  maandag 29 juni 2020 @ 09:34:16 #41
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193841186
quote:

[..]

Dat is hier heel anders. Als een boom gevaar oplevert krijg je een kap vergunning. En anders heb je pech. Bomen zijn hier heilig. Ook al staan ze soms op een rotplek.
pi_193841227
quote:

[..]

Hier ook, t is echt bar en boos wat ze allemaal kappen. En meestal mooie oude bomen waar niets mee aan de hand is
  maandag 29 juni 2020 @ 09:45:20 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193841262
Hier wordt in principe zo veel mogelijk van de bosschages en struiken die jaarlijks onderhoud vereisen vervangen door gras; bomen mogen dan blijven staan.

Doel is om de personeelskosten van groenonderhoud stelselmatig terug te dringen, en ook de inhuur van caparis te minimaliseren, om met dat vrijgekomen geld de gestegen zorgkosten-lasten deels op te vangen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 09:47:44 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193841278
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:

En meestal mooie oude bomen waar niets mee aan de hand is
In de ogen van een gemiddelde burger, soms zijn er ook wel gegronde redenen.

Paardenkastanjes kunnen best ziek zijn, zonder dat je er heel veel aan ziet. Totdat de stam is doorgezaagd.

Ik vind het wel meevallen wat hier "gewoon" wordt gekapt. Voor aanleg van een nieuwe weg oid verdwijnt soms wel veel.
pi_193841292
Ik kan niet echt voor en na foto's vinden want de grootste bomen die geveld zijn, maar wat je hier ook veel ziet is dat bomen langs wegen (rond woonwijken, geen provinciale wegen oid)massaal gekapt worden.

Oh wacht, ik heb een gefotoshopt plaatje gevonden. Nouja, de na-foto is best gelijkend, er staan in de realiteit wat kleine nieuwe boompjes:

Voor:

Na:

Als er nu 13 kinderen per jaar van hun sokken werden gereden... maar dat was hier echt niet het geval. (Ik woonde in deze omgeving tot ik op mezelf ging wonen)
pi_193841309
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:45 schreef fietsie het volgende:
Hier wordt in principe zo veel mogelijk van de bosschages en struiken die jaarlijks onderhoud vereisen vervangen door gras; bomen mogen dan blijven staan.

Doel is om de personeelskosten van groenonderhoud stelselmatig terug te dringen, en ook de inhuur van caparis te minimaliseren, om met dat vrijgekomen geld de gestegen zorgkosten-lasten deels op te vangen.
Die eerste reden haalden ze hier ook aan. In de praktijk blijken ze er minstens zoveel onderhoud aan te hebben want 'onkruid' komt nog steeds even hard op. En ze moeten het dus vaker maaien.

Er was hier ook enorm veel kritiek op de plannen.
  maandag 29 juni 2020 @ 09:53:10 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193841327
Populieren zijn in veel gemeentes en vrijwel dezelfde periode massaal gepoot langs wegen; een van de vervelende kenmerken van die bomen is dat ze, als ze ouder worden, bij stormen steeds minder weerstand hebben, en haast bijna explosief hun takken of delen van de stam verliezen. Naar ik begrepen heb komt dat omdat het hout van binnen veel droger is dan aan de buitenkant van de boom.

Mijn ouders wonen naast een natuurgebied wat ook gezoomd was met een 4 bomen dik gepote rij populieren; de laatste 10 jaar zijn er zoveel van die bomen met veel geweld gesneuveld tijdens stormen, dat men ze er nu ook allemaal heeft uitgezaagd om ongelukken te voorkomen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193841329
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de ogen van een gemiddelde burger, soms zijn er ook wel gegronde redenen.

Paardenkastanjes kunnen best ziek zijn, zonder dat je er heel veel aan ziet. Totdat de stam is doorgezaagd.

Ik vind het wel meevallen wat hier "gewoon" wordt gekapt. Voor aanleg van een nieuwe weg oid verdwijnt soms wel veel.
Hier krijgen te kappen bomen een merkteken. Een organisatie heeft een aantal van die bomen laten onderzoeken, professionals konden niets vinden, gemeente kon niets uitleggen, bomen werden gekapt. T is hier in de gemeente een heel gedoe.
pi_193841344
In onze mooie groene wijk gaan ze ook alles kappen. De bomen die er nu staan slopen funderingen en het riool.

Ze willen er wel weer nieuwe aanplant neerzetten maar onze gemeente kennende duurt dat jaren en nou ja het heeft natuurlijk wel jaren nodig voor het weer een beetje echt bomen zijn.

Ik snap het wel hoor dat ze echt voor heel schade zorgen maar vind het ergens ook wel zonde.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 09:56:51 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193841361
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:45 schreef fietsie het volgende:

Je hebt hier achter de huizen een strook bosjes, strookje gras, voet/fietspad, gras, kanaal. Tot een jaar of 25 geleden deed iedereen daar zelf iets mee. De ene had er bessenstruiken, d'r had een buurman op het gras een konijnenren en weer iemand anders vaste planten. Een allegaartje, maar wel netjes.

Toen vond de gemeente dat er eenheid moest komen... Dat is het nu ook wel, maar het is ook een zootje. Met hele lelijke bosjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')