abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197667810
Hallo mede ADHD'ers. Zijn hier mensen die ADHD hebben en kinderen hebben? Hoe is het als ADHD'er om kinderen te hebben, is het extra lastig? En met structuur? Merk je dat je kinderen er ook van hebben?
PS4 online: micro_nl
pi_197670897
quote:
11s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:23 schreef guitarist het volgende:
Hallo mede ADHD'ers. Zijn hier mensen die ADHD hebben en kinderen hebben? Hoe is het als ADHD'er om kinderen te hebben, is het extra lastig? En met structuur? Merk je dat je kinderen er ook van hebben?
Ik heb er eentje, hij is nu drie. Structuur aanhouden gaat eigenlijk juist makkelijker omdat een kind dat gewoon niet goed n beetje "afdwingt" honger op bepaalde tijden, slapen ect. Dus daar ga je dan in mee.

Het lastigste zelf vind ik het geluid... :X mijn zoontje maakt de hele dag geluid, praten, zingen, rammen op speelgoed, random klanken maken. En aan het einde van een dag, helemaal icm een rebound is dat soms wel pittig :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198112024
Dag allemaal :W

Hier komt weer een lange post, maar wil het gewoon even schrijven :') :@

Een aantal weken geleden heb ik van mijn werkgever gehoord dat mijn contract niet verlengd gaat worden omdat ik "vaak chaotisch in mijn hoofd" lijk. Dit is gezien mijn ADHD natuurlijk geen groot wonder, ware het niet dat ik hem nooit iets daarover verteld heb.
Omdat ik nu al voor de zoveelste keer m'n contract niet verlengd zie worden met (nagenoeg) dezelfde reden heb ik besloten naar de huisarts te gaan en te vragen wat er zoal te doen is. Van mijn tiende tot zestiende heb ik eerder Ritalin geslikt, dus dit leek de huisarts nu weer een goed idee. Ook vroeg ze me of ik er psychologische begeleiding bij wilde, maar dit heb ik voor nu niet gedaan. Ben per vandaag weer begonnen met de Ritalin en merk er eigenlijk nog geen klap van :') Nu moet je er blijkbaar een spiegel voor opbouwen, dus de effecten zullen in de loop der tijd wel duidelijk worden.

Ben opzettelijk in het weekend begonnen omdat ik nu geen auto of werkbus hoef te rijden, aangezien die pillen je de eerste dag(en) best duf en slaperig kan maken.

TL;DR: na 16 jaar weer begonnen met Ritalin en ik probeer zowaar iets van m'n leven te gaan maken nu :+
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 16:26:35 #104
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198112955
Ik zit nu dus ook in de molen. Vorige week zijn mijn moeder en zus bij de psycholoog geweest voor me en volgende week heb ik weer een gesprek. Ik krijg dan als het goed is de diagnose. In de gesprekken kwam het al naar voren dat ik het wel had dus ik denk dat de diagnose ook de gecombineerde versie gaat worden zoals ze het zei.

Ben benieuwd of ik dan ook medicijnen kan krijgen zodat het wat rustiger in mijn hoofd wordt.

Daarna ook bezig met traumaverwerking ivm pestverleden en overlijden vader.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 16:45:49 #105
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198113182
quote:
Nog geen diagnose dus maar vermoedelijk wel bijna. Hier 2 kinderen, 1 meisje van bijna 2 en een meisje van net 4 maanden. Kan wel merken dat slaaptekort mijn klachten erger maken en daardoor een korter lontje kan hebben of dat geluiden harder binnenkomen dan bij goede nachtrust.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 februari 2021 @ 21:25:46 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_198118532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb er eentje, hij is nu drie. Structuur aanhouden gaat eigenlijk juist makkelijker omdat een kind dat gewoon niet goed n beetje "afdwingt" honger op bepaalde tijden, slapen ect. Dus daar ga je dan in mee.

Het lastigste zelf vind ik het geluid... :X mijn zoontje maakt de hele dag geluid, praten, zingen, rammen op speelgoed, random klanken maken. En aan het einde van een dag, helemaal icm een rebound is dat soms wel pittig :X
omg, gewoon dit. Dit heeft mij een burnout opgeleverd. Doodziek werd ik er van. Ik ben dan ook blij dat ik geen medicatie meer slik, maar dat regelmaat, reizen en wandelen me geestelijke rust geven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_198150812
Heeft een van jullie misschien ervaring met de overstap van kortwerkende dexamfetamine naar elvanse/lisdexamfetamine?

Ik gebruikte dagelijks 2x15mg dex, en ben allereerst begonnen met elvanse 30, inmiddels heb ik ook 40 en 50 gehad, maar ik heb allereerst het gevoel dat het niet zo veel doet. Er staat ook op de verpakking dat 50mg lisdex overeenkomt met 14,7mg dex, dus dat verbaast me niet echt. Verder heb ik wel het idee dat ik wat afgevlakt ben, maar dat vind ik lastig te beoordelen. Ik begin volgende week weer met stage dus twijfel of ik verder wil opbouwen, of dat ik terug wil naar kortwerkende dex...
Wat denken jullie? :')
pi_198166429
quote:
Die van mij heeft het gegarandeerd ook (geen diagnose maar het is een kopie van mij). Dus dat is dubbel zo leuk. :7

In de ochtend is het haasten met twee treuzelaars (zowel hij als ik) als hij naar school moet maar verder gaat het eigenlijk wel. Hij ontbijt, z’n trommel zit vol gezond spul, avondeten staat elke avond op tijd klaar en hij gaat gewassen en wel op tijd naar bed.

Dat is structuur toch? :D

Je groeit erin. Die structuur wordt je opgedrongen zodra je kind uit je flamoes is gekomen. Denk dat dit voor mannen misschien minder is, maar als moeder zeker met volledige borstvoeding groei je er vanaf het begin in.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 12:28:07 #109
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198196013
Officiële ADHD'er nu. Vanmorgen idd de diagnose gekregen. Niet onverwachts :)
pi_198201730
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:28 schreef Peejtur het volgende:
Officiële ADHD'er nu. Vanmorgen idd de diagnose gekregen. Niet onverwachts :)
  zondag 28 februari 2021 @ 01:58:42 #111
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198244299
Hallo. Ik ben sinds een tijdje ook onderdeel van de samenzwering. Ben nu begonnen met dexamfetamine, of nou ja begin daar volgende week mee.

Helemaal in m'n nopjes.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 28 februari 2021 @ 02:07:57 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198244312
quote:
Ik heb het leuk met m’n kinderen. Ben wel wat chaotischer dan de gemiddelde moeder denk ik, maar wel spontaner en het hoeft allemaal niet zo gepland.
Ik heb moeite met structuur, ben ook los naar de kinderen toe. Toch gaat dit meestal goed.

Als ik druk ben in m’n hoofd luister ik wel eens slecht naar ze. Dat hoor ik dan ook vaker van ze P
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198244340
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 01:58 schreef Fcu030 het volgende:
Hallo. Ik ben sinds een tijdje ook onderdeel van de samenzwering. Ben nu begonnen met dexamfetamine, of nou ja begin daar volgende week mee.

Helemaal in m'n nopjes.
Ben hier best jaloers op! Maar iig op alle mensen met medicatie.
Ik zelf weet niet waar mijn gebrek aan focus/discipline en eeuwige vermoeidheid door komt. Het kan door hetzelfde komen als bij AD(H)D mensen door “te weinig” dopamine of iets dergelijks.. maar ook door “te weinig” serotonine (terwijl als ik erover nadenk ik dit probleem ook had toen ik nog ssri gebruikte), “teveel glutamaat” enz voor dat laatste is nooit aandacht. Men gaat er van uit dat wanneer je niet op ritalin reageert je geen AD(H)D hebt, en dit is dan een synoniem voor: ook geen last van afleiding en gebrek aan focus ook al zeg je van wel, we kunnen je niet helpen doei.
Amfetamine hielp mij natuurlijk heel erg om productief te zijn maar de illegale drug versie is niet geschikt voor dagelijks gebruik.
De enige dingen die mij helpen zijn koffie (alleen hele sterke en ik bouw regelmatig tolerantie op, nu voel ik er weer bijna niks meer van), gotu kola glidkruid en ginkgo (maar daar heb ik niks aan want die kunnen leverbeschadiging en kanker veroorzaken), theacrine (is veilig bevonden maar eerste testen waren van 2016 ofzo), matcha (ene keer wel de andere keer niet) preworkout (maar ik kan niet tegen overdosis aminozuren) en bacopa (enige geschikte voor langer gebruik, maar velen worden er lethargisch van).
Dat maakt me wel echt verbitterd.. terwijl ik vaak natuurlijk denk: er zijn echt veeeeeeeeeel ergere dingen wat zeur je. Maar het steeds afgeleid zijn en dan vervolgens weer boos worden op jezelf en alles vanzelfsprekend zelf uit moeten zoeken terwijl je geen biomedische wetenschappen hebt gestudeerd is gewoon heel, heel erg frustrerend voornamelijk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 28 februari 2021 @ 02:23:39 #114
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198244346
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik zelf weet niet waar mijn gebrek aan focus/discipline en eeuwige vermoeidheid door komt. Het kan door hetzelfde komen als bij AD(H)D mensen door “te weinig” dopamine of iets dergelijks.. maar ook door “te weinig” serotonine, “teveel glutamaat” enz voor dat laatste is nooit aandacht. Men gaat er van uit dat wanneer je niet op ritalin reageert je geen AD(H)D hebt, en dit is dan een synoniem voor: ook geen last van afleiding en gebrek aan focus ook al zeg je van wel, we kunnen je niet helpen doei.
Amfetamine hielp mij natuurlijk heel erg om productief te zijn maar de illegale drug versie is niet geschikt voor dagelijks gebruik.
De enige dingen die mij helpen zijn koffie (alleen hele sterke en ik bouw regelmatig tolerantie op, nu voel ik er weer bijna niks meer van), gotu kola glidkruid en ginkgo (maar daar heb ik niks aan want die kunnen leverbeschadiging en kanker veroorzaken), theacrine (is veilig bevonden maar eerste testen waren van 2016 ofzo), matcha (ene keer wel de andere keer niet) preworkout (maar ik kan niet tegen overdosis aminozuren) en bacopa (enige geschikte voor langer gebruik, maar velen worden er lethargisch van).
Dat maakt me wel echt verbitterd.. terwijl ik vaak natuurlijk denk: er zijn echt veeeeeeeeeel ergere dingen wat zeur je. Maar het steeds afgeleid zijn en dan vervolgens weer boos worden op jezelf en alles vanzelfsprekend zelf uit moeten zoeken terwijl je geen biomedische wetenschappen hebt gestudeerd is gewoon heel, heel erg frustrerend voornamelijk.
Amfetamine was voor mij prima geschikt, zelfs voor dagelijks gebruik. Het probleem is echter dat je overal de stempel drugsgebruiker krijgt. Zonde wel, zeker als het om mensen gaat die er zogenaamd verstand van zouden moeten hebben.
  zondag 28 februari 2021 @ 02:27:43 #115
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198244352
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik zelf weet niet waar mijn gebrek aan focus/discipline en eeuwige vermoeidheid door komt. Het kan door hetzelfde komen als bij AD(H)D mensen door “te weinig” dopamine of iets dergelijks.. maar ook door “te weinig” serotonine (terwijl als ik erover nadenk ik dit probleem ook had toen ik nog ssri gebruikte), “teveel glutamaat” enz voor dat laatste is nooit aandacht. Men gaat er van uit dat wanneer je niet op ritalin reageert je geen AD(H)D hebt, en dit is dan een synoniem voor: ook geen last van afleiding en gebrek aan focus ook al zeg je van wel, we kunnen je niet helpen doei.
Al eens seroquel geprobeerd? In een lage dosering?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198244367
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:23 schreef Fcu030 het volgende:
Amfetamine was voor mij prima geschikt, zelfs voor dagelijks gebruik. Het probleem is echter dat je overal de stempel drugsgebruiker krijgt. Zonde wel, zeker als het om mensen gaat die er zogenaamd verstand van zouden moeten hebben.
Ja dat zou ik zelf niet kunnen... drugs dagelijks gebruiken... want men let echt heel erg op mij, iedere verandering merken ze op en ik ging er stemmen van horen. En ik moet er niet aan denken om op structurele basis iets te maken te hebben met het criminele circuit. Het is inderdaad erg makkelijk als mensen je veroordelen als drugsverslaafde. Uiteindelijk vinden mensen je toch vooral zwak als je externe dingen nodig hebtom te kunnen functioneren. Zo werkt deze maatschappij. Het is jammer dat DNA testen niet makkelijk gratis af te nemen zijn. Dan kon je bijvoorbeeld zodra iemand irritant begint te zeiken direct een uitdraai van je genetische afwijkingen laten zien ipv jezelf te moeten vermoeien met jezelf verdedigen tegenover mensen waarbij het toch nooit goed genoeg is.

quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Al eens seroquel geprobeerd? In een lage dosering?
Nee. Vonden ze het kennelijk niet waard.zo snel mogelijk afschepen was vroeger al het beleid en nu de tsunami van coronagedeprimeerden eraan komt denk ik dat er binnenkort misschien wel een tekort komt aan seroquel. Of wachtlijsten van 10 jaar voordat je een psychiater kunt spreken. Die dan gaat beginnen over kinderen in Afrika en dat AD(H)D toch een luxeprobleem is, want psychiaters zanikten voor corona al dat iedereen te kleinzerig werd Ze nemen hun eigen clienten voor dit soort dingen niet serieus.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-02-2021 02:57:13 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 28 februari 2021 @ 13:41:07 #117
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198248987
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 02:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja dat zou ik zelf niet kunnen... drugs dagelijks gebruiken... want men let echt heel erg op mij, iedere verandering merken ze op en ik ging er stemmen van horen. En ik moet er niet aan denken om op structurele basis iets te maken te hebben met het criminele circuit. Het is inderdaad erg makkelijk als mensen je veroordelen als drugsverslaafde. Uiteindelijk vinden mensen je toch vooral zwak als je externe dingen nodig hebtom te kunnen functioneren. Zo werkt deze maatschappij. Het is jammer dat DNA testen niet makkelijk gratis af te nemen zijn. Dan kon je bijvoorbeeld zodra iemand irritant begint te zeiken direct een uitdraai van je genetische afwijkingen laten zien ipv jezelf te moeten vermoeien met jezelf verdedigen tegenover mensen waarbij het toch nooit goed genoeg is.
[..]

Nee. Vonden ze het kennelijk niet waard.zo snel mogelijk afschepen was vroeger al het beleid en nu de tsunami van coronagedeprimeerden eraan komt denk ik dat er binnenkort misschien wel een tekort komt aan seroquel. Of wachtlijsten van 10 jaar voordat je een psychiater kunt spreken. Die dan gaat beginnen over kinderen in Afrika en dat AD(H)D toch een luxeprobleem is, want psychiaters zanikten voor corona al dat iedereen te kleinzerig werd Ze nemen hun eigen clienten voor dit soort dingen niet serieus.
Voor mij is echt de enige reden dat ik nu medicatie krijg en geen drugs. In mijn beleving is het precies hetzelfde, maar sociaalmaatschappelijk staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
pi_198262145
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:41 schreef Fcu030 het volgende:
Voor mij is echt de enige reden dat ik nu medicatie krijg en geen drugs. In mijn beleving is het precies hetzelfde, maar sociaalmaatschappelijk staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
Wat is de enige reden? Je bedoelt dat je het dagelijks neemt omdat het is voorgeschreven?
Ja, het is totaal onlogisch. Mensen gaan er dan vanuit dat het dan ineens wel goed zal zijn omdat een arts het heeft bepaald dat het nodig is, het hoe en wat maakt dan niet meer uit. Autoriteiten hebben erg veel macht op dit gebied en je kan idd blij zijn als je hun steun hebt en dan dus ook van de samenleving. Het is gewoon vrijpleiting van schuld, zij zijn de rechters die bepalen of anderen op je neerkijken vanwege je gebrek aan focus waar je gewoon harder je best voor moet doen maar niet de mindset voor hebt of dat ze je volledig steunen in drugsgebruik omdat je nou eenmaal ADHD hebt en daar niets aan kunt doen.
Maar dat is anderzijds ook wel wat overdreven want volgens mij gelooft 8 van de 10 mensen uberhaupt niet in het bestaan van ADHD als lichamelijke aandoening ondanks dat daar bewijzen voor zijn.
Psychiaters maken het ook absoluut niet makkelijker of zo door mensen nooit fysiek individueel te testen en alleen maar op de zelf gerapporteerde klachten af te gaan waardoor alsnog het “bewijs” ter verantwoording naar de buitenwereld ontbreekt, en dan moet je alsnog geluk hebben dat de mensen waar je dagelijks mee te maken hebben ondanks dit gebrek aan individueel bewijs geloven in het vermoeden van de psychiater en hem/haar op zijn/haar autoriteit geloven .
Maar als iemand alleen maar gelooft in mindset en wilskracht dan zit dat er uberhaupt niet in.
Ik begrijp ook niet hoe mensen het feit dat iedereen anders gaat denken door drugs niet als bewijs zien dat we qua verwezenlijken van wensen/dromen kunnen worden begrensd door de staat van het lichaam. Als het dan niet voor 100% is (ook al begrijp ik niet waar de rest dan vandaan moet komen maargoed) dan toch iig voor een deel. Niemand van deze mensen gaat door wilskracht nog normaal blijven functioneren als ze scopolamine toe krijgen gediend. Maar dan gaan ze er vanuit dat iedereen qua hersenen/lichaam hetzelfde is en dat de negatieve effecten die door drugs worden veroorzaakt compleet iets anders en van een geheel andere orde zijn dan de effecten die door bijv. genetische mutaties of hersenschade kunnen worden veroorzaakt. Of ze geliven er wel in maar vinden dat je niet in de natuurlijke staat der dingen mag ingrijpen en stellen zich ineens op als Jehova’s getuigen. Of ze hebben zelf onoplosbare problemen en willen de balans terug herstellen door in theorie oplosbare problemen van anderen ook onoplosbaar te maken.
Maar ik probeer me er tegenwoordig niets meer van aan te trekken. Zij hebben ook recht op hun mening, en ik ben me in de loop der jaren zelf ook echt een enorme aansteller gaan voelen die gewoon ook echt een mindset score van -1000 heeft.
Dus ik probeer die te verbeteren. En ik blijf ook nog steeds naar andere oplossingen zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 01-03-2021 05:01:41 ]
  maandag 1 maart 2021 @ 20:52:15 #119
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198275582
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 02:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat is de enige reden? Je bedoelt dat je het dagelijks neemt omdat het is voorgeschreven?
Ja, het is totaal onlogisch. Mensen gaan er dan vanuit dat het dan ineens wel goed zal zijn omdat een arts het heeft bepaald dat het nodig is, het hoe en wat maakt dan niet meer uit. Autoriteiten hebben erg veel macht op dit gebied en je kan idd blij zijn als je hun steun hebt en dan dus ook van de samenleving. Het is gewoon vrijpleiting van schuld, zij zijn de rechters die bepalen of anderen op je neerkijken vanwege je gebrek aan focus waar je gewoon harder je best voor moet doen maar niet de mindset voor hebt of dat ze je volledig steunen in drugsgebruik omdat je nou eenmaal ADHD hebt en daar niets aan kunt doen.
Maar dat is anderzijds ook wel wat overdreven want volgens mij gelooft 8 van de 10 mensen uberhaupt niet in het bestaan van ADHD als lichamelijke aandoening ondanks dat daar bewijzen voor zijn.
Psychiaters maken het ook absoluut niet makkelijker of zo door mensen nooit fysiek individueel te testen en alleen maar op de zelf gerapporteerde klachten af te gaan waardoor alsnog het “bewijs” ter verantwoording naar de buitenwereld ontbreekt, en dan moet je alsnog geluk hebben dat de mensen waar je dagelijks mee te maken hebben ondanks dit gebrek aan individueel bewijs geloven in het vermoeden van de psychiater en hem/haar op zijn/haar autoriteit geloven .
Maar als iemand alleen maar gelooft in mindset en wilskracht dan zit dat er uberhaupt niet in.
Ik begrijp ook niet hoe mensen het feit dat iedereen anders gaat denken door drugs niet als bewijs zien dat we qua verwezenlijken van wensen/dromen kunnen worden begrensd door de staat van het lichaam. Als het dan niet voor 100% is (ook al begrijp ik niet waar de rest dan vandaan moet komen maargoed) dan toch iig voor een deel. Niemand van deze mensen gaat door wilskracht nog normaal blijven functioneren als ze scopolamine toe krijgen gediend. Maar dan gaan ze er vanuit dat iedereen qua hersenen/lichaam hetzelfde is en dat de negatieve effecten die door drugs worden veroorzaakt compleet iets anders en van een geheel andere orde zijn dan de effecten die door bijv. genetische mutaties of hersenschade kunnen worden veroorzaakt. Of ze geliven er wel in maar vinden dat je niet in de natuurlijke staat der dingen mag ingrijpen en stellen zich ineens op als Jehova’s getuigen. Of ze hebben zelf onoplosbare problemen en willen de balans terug herstellen door in theorie oplosbare problemen van anderen ook onoplosbaar te maken.
Maar ik probeer me er tegenwoordig niets meer van aan te trekken. Zij hebben ook recht op hun mening, en ik ben me in de loop der jaren zelf ook echt een enorme aansteller gaan voelen die gewoon ook echt een mindset score van -1000 heeft.
Dus ik probeer die te verbeteren. En ik blijf ook nog steeds naar andere oplossingen zoeken.
Uiteindelijk komt het daar ook op neer. Je moet er niks van aantrekken. Ik doe dat ook niet meer, of het nou onbekenden vrienden of familieleden zijn. Ze kennen het gat van de deur en ik zal ze er onherroepelijk naar verwijzen.

Ze doen allemaal heel slim, maar ze zijn allemaal dommer dan stront.
pi_198276164
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:52 schreef Fcu030 het volgende:
Uiteindelijk komt het daar ook op neer. Je moet er niks van aantrekken. Ik doe dat ook niet meer, of het nou onbekenden vrienden of familieleden zijn. Ze kennen het gat van de deur en ik zal ze er onherroepelijk naar verwijzen.

Dat is wel heel negatief. Maar wel goed dat je voor jezelf opkomt in ieder geval. Mensen met psychologische problemen hebben een hele zwakke positie in de maatschappij tenzij ze medicatie krijgen. Daarna is het hetzelfde of misschien zelfs beter, tenzij je treatment resistant bent. Ben dus benieuwd of de dexamfetamine er bij jou voor gaat zorgen dat je normaal wordt.
pi_198276424
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:52 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Dat is mij ook steeds meer gaan opvallen. Ik ben mij meer bewust geworden hoe egoistisch de samenleving eigenlijk is, dat ieder mens op zichzelf is aangewezen, hoe belangrijk het is om je eigen zaken op orde te hebben en dat je vooral trouw moet blijven aan jezelf.

Tijdens therapie wat ik enorm vaak heb gehad en ook daarbuiten heb ik zo vaak gehoord dat ik het vooral niet moet opkroppen en hulp moet vragen en open moet zijn. Bullshit! Met alle problemen en de chaos erbij trekken mensen hun handen van je af. Het enige wat je met hulp vragen bereikt, is dat mensen op je neer gaan kijken en je gaan betuttelen. En idd met domme kortzichtige adviezen + de arrogantie door te geloven dat je dat zelf nog nooit bedacht had.

Gebruik maken van psychische of maatschappelijke ondersteuning kan wel goed zijn, maar hou het zo zakelijk en concreet mogelijk. Een behandelaar of begeleider is niet jouw vriend, dus laat zo'n persoon ook niet met jouw gevoelens spelen.
pi_198277106
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat is mij ook steeds meer gaan opvallen. Ik ben mij meer bewust geworden hoe egoistisch de samenleving eigenlijk is, dat ieder mens op zichzelf is aangewezen, hoe belangrijk het is om je eigen zaken op orde te hebben en dat je vooral trouw moet blijven aan jezelf.

Tijdens therapie wat ik enorm vaak heb gehad en ook daarbuiten heb ik zo vaak gehoord dat ik het vooral niet moet opkroppen en hulp moet vragen en open moet zijn. Bullshit! Met alle problemen en de chaos erbij trekken mensen hun handen van je af. Het enige wat je met hulp vragen bereikt, is dat mensen op je neer gaan kijken en je gaan betuttelen. En idd met domme kortzichtige adviezen + de arrogantie door te geloven dat je dat zelf nog nooit bedacht had.

Gebruik maken van psychische of maatschappelijke ondersteuning kan wel goed zijn, maar hou het zo zakelijk en concreet mogelijk. Een behandelaar of begeleider is niet jouw vriend, dus laat zo'n persoon ook niet met jouw gevoelens spelen.
Ik heb denk ik andere soorten hulpverleners getroffen dan jij. Het klinkt raar gezien mijn afschuw voor de ggz en afkeer voor adviezen, maar het waren iedere keer hele sympathieke mensen waarvan ik wel het idee hadden dat ze het goed bedoelden ofzo. Alleen met die medicalisering heb ik grote problemen omdat ze a zeggen maar niet b doen want ze nemen niet de verantwoordelijkheid om met enige diepgang hun claims uit te kunnen leggen. Dan krijg je als client echt het gevoel dat je achterlijk gehouden word en idd zoals jij schrijft hulpbehoevend. Naar mijn idee zijn ze wel oprecht betrokken en denken dat er geen genezing mogelijk is. Maar dat is schadelijk wanneer die er wel is. Echter moet je heel erg veel geluk hebben dat je iemand treft die jou kan genezen of dat het je zelf lukt. Anders hebben ze toch gelijk. Want dan is genezing immers wel in theorie mogelijk maar toch niet in de praktijk. Dat is wat mij vaak boos maakt. Dat ik denk, waarom steekt iedereen tijd in symptoombestrijding ipv genezing. Maar hoe ouder ik word des te meer ik begin te beseffen dat sommige vormen van “genezing” , ook al zijn er theoretisch gezien mensen die weten hoe dat moet, in de praktijk gewoon echt een luxe zijn. Voor ons is dat al heftig, laat staan voor mensen met ongeneeslijke terminale ziektes of ziektes die in het westen prima te genezen zijn maar vanwege geldgebrek in ontwikkelingslanden niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 01-03-2021 23:43:07 ]
pi_198277675
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik heb denk ik andere soorten hulpverleners getroffen dan jij.
Ik heb het niet over hulpverleners. Ik heb het over het 'klootjesvolk'. De lui die tot vorig jaar beweerden dat ik het leven allemaal te zwaar zie en te serieus neem, maar die nu zwaar over de zeik gaan over dat de regering maatregelen heeft ingevoerd tegen het besmettingsgevaar van corona. Allemaal lui die er niet mee kunnen omgaan dat het leven weleens een keer moeilijker verloopt dan ze zelf hadden gewild.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:23:12 #124
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198278844
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Prima gesproken. Ik zou willen dat ik het nog zakelijk kon houden op dit moment, maar daar is het helaas te persoonlijk voor gemaakt. Ik heb de keuze gemaakt mij neer te leggen bij hun betweterigheid, ze mogen het wat mij betreft dan ook allemaal gaan oplossen. Zullen we zien wie de grote mond heeft en zo bijdehand is.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:27:22 #125
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198278934
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:17 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat is wel heel negatief. Maar wel goed dat je voor jezelf opkomt in ieder geval. Mensen met psychologische problemen hebben een hele zwakke positie in de maatschappij tenzij ze medicatie krijgen. Daarna is het hetzelfde of misschien zelfs beter, tenzij je treatment resistant bent. Ben dus benieuwd of de dexamfetamine er bij jou voor gaat zorgen dat je normaal wordt.
Amfetamine zorgde dat ik normaal werd. Helaas ben je dan jezelf niet, want je gebruikt drugs. Aldus de mensen die van je houden _O- _O-

Gauw wegwezen
pi_198279139
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb het niet over hulpverleners. Ik heb het over het 'klootjesvolk'. De lui die tot vorig jaar beweerden dat ik het leven allemaal te zwaar zie en te serieus neem, maar die nu zwaar over de zeik gaan over dat de regering maatregelen heeft ingevoerd tegen het besmettingsgevaar van corona. Allemaal lui die er niet mee kunnen omgaan dat het leven weleens een keer moeilijker verloopt dan ze zelf hadden gewild.
Ja, ik zet de tv ook uit als ik studenten zie protesteren tegen het feit dat ze een paar maanden niet kunnen feesten en dat er dan weer zo’n deskundige komt die wil dat ze allemaal hun zin krijgen met besmettingshevaar voor anderen tot gevolg en extra steun enz. Trek dat echt niet.

quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:27 schreef Fcu030 het volgende:
Amfetamine zorgde dat ik normaal werd. Helaas ben je dan jezelf niet, want je gebruikt drugs. Aldus de mensen die van je houden _O- _O-

Gauw wegwezen
Ja dus met andere woorden: ze vinden dat je een ongelukkig persoon bent die niks bereikt in het leven en dat moet zo blijven omdat dit is wie jij bent :?
Zullen ze wel niet zo bedoelen maar zo komt het wel over. Maar als diezelfde mensen ineens vinden dat je met voorgeschreven amfetamine wel jezelf blijft dan ben ik blij voor je. 8)7
  maandag 1 maart 2021 @ 23:43:06 #127
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_198279165
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:27 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Gauw wegwezen
Herkenbaar!!
Dat had ik ook: zelfmedicatie . Maar goed .... ik werd dus als junk weggezet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 1 maart 2021 @ 23:46:19 #128
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198279204
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, ik zet de tv ook uit als ik studenten zie protesteren tegen het feit dat ze een paar maanden niet kunnen feesten en dat er dan weer zo’n deskundige komt die wil dat ze allemaal hun zin krijgen met besmettingshevaar voor anderen tot gevolg en extra steun enz. Trek dat echt niet.
[..]

Ja dus met andere woorden: ze vinden dat je een ongelukkig persoon bent die niks bereikt in het leven en dat moet zo blijven omdat dit is wie jij bent :?
Zullen ze wel niet zo bedoelen maar zo komt het wel over. Maar als diezelfde mensen ineens vinden dat je met voorgeschreven amfetamine wel jezelf blijft dan ben ik blij voor je. 8)7
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel :) jeetje wat een ondankbaar kutjong ben ik toch.

quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:43 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Herkenbaar!!
Ik ben er al lang klaar mee. Ik ben onverantwoordelijk? Dan is het maar zo.
  maandag 1 maart 2021 @ 23:52:12 #129
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_198279272
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:46 schreef Fcu030 het volgende:

Ik ben er al lang klaar mee. Ik ben onverantwoordelijk? Dan is het maar zo.
De periode van zelfmedicatie met amfetamine (oftewel speed, want dat nam ik) ligt alweer een tijd achter mij,
Maar het oordeel van de omgeving is helder geweest : ik was een junk dus een slecht mens.
Daar moest ik het mee doen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198279273
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:43 schreef puzziepie het volgende:
Herkenbaar!!
Jammer dat je niet van jezelf aan kunt tonen dat het zelfmedicatie was. Ik vind dat de GGZ daar meer aandacht aan zou moeten besteden, hoe ze dat (liefst fysiek ) aan kunnen tonen zodat men het benodigde bewijs kan leveren tegen argwanende mensen. Sommigen geloven psycho educatie, maar niet iedereen. En als je geen diagnose hebt dan nemen ze natuurlijk sowieso helemaal niks van je aan en word je inderdaad gewoon als zwakke junk weggezet. Het is ook heel belangrijk voor je eigen zelfbeeld om dat zwart op wit te hebben. Zelfs als eruit zou komen dat je wel genetisch gezien gewoon goed zou moeten kunnen presteren, want dan weet je ook waar je aan toe bent zodat je niet per ongeluk jezelf een slachtofferrol aanpraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 01-03-2021 23:58:01 ]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 00:03:30 #131
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198279351
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:52 schreef puzziepie het volgende:

[..]

De periode van zelfmedicatie met amfetamine (oftewel speed, want dat nam ik) ligt alweer een tijd achter mij,
Maar het oordeel van de omgeving is helder geweest : ik was een junk dus een slecht mens.
Daar moest ik het mee doen.
Heel herkenbaar. Voor mij is het nog niet eens zo heel lang geleden, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. Ondanks de afkeur van wie dan ook.

quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jammer dat je niet van jezelf aan kunt tonen dat het zelfmedicatie was. Ik vind dat de GGZ daar meer aandacht aan zou moeten besteden, hoe ze dat (liefst fysiek ) aan kunnen tonen zodat men het benodigde bewijs kan leveren tegen argwanende mensen. Sommigen geloven psycho educatie, maar niet iedereen. En als je geen diagnose hebt dan nemen ze natuurlijk sowieso helemaal niks van je aan en word je inderdaad gewoon als zwakke junk weggezet. Het is ook heel belangrijk voor je eigen zelfbeeld om dat zwart op wit te hebben. Zelfs als eruit zou komen dat je wel genetisch gezien gewoon goed zou moeten kunnen presteren, want dan weet je ook waar je aan toe bent zodat je niet per ongeluk jezelf een slachtofferrol aanpraat.
Ik merk dat nu ook heel erg inderdaad :') in beginsel werd ik niet serieus genomen en moest ik eerst maar even 6 weken in een kliniek van Altrecht gaan zitten met vrijheden op afspraak.
Daarvoor werd er helemaal niks nada noppes met mijn verhaal gedaan, gewoon verslaafdenpraat. Toen kreeg ik daar de diagnose ADHD en was het bij thuiskomst ineens "jeetje wat vervelend" en "merk je nou dat je veel last hebt van die ADHD?". Flikkerstraal toch op met die geveinsde zooi.
pi_198280036
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 00:03 schreef Fcu030 het volgende:
Heel herkenbaar. Voor mij is het nog niet eens zo heel lang geleden, maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. Ondanks de afkeur van wie dan ook.

Ik merk dat nu ook heel erg inderdaad :') in beginsel werd ik niet serieus genomen en moest ik eerst maar even 6 weken in een kliniek van Altrecht gaan zitten met vrijheden op afspraak.
Daarvoor werd er helemaal niks nada noppes met mijn verhaal gedaan, gewoon verslaafdenpraat. Toen kreeg ik daar de diagnose ADHD en was het bij thuiskomst ineens "jeetje wat vervelend" en "merk je nou dat je veel last hebt van die ADHD?". Flikkerstraal toch op met die geveinsde zooi.
Ja schijtzooi. Ik hoop dat je met die medicijnen je leven weer op kunt pakken.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 13:36:20 #133
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198336553
Vandaag begonnen met medicijnen. Bupropion. Staat ook Retard in de naam. Lekker dan :')

Kan ik de eerste dag al wat voelen en zo ja, hoe snel?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:03:43 #134
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198337017
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:36 schreef Peejtur het volgende:
Vandaag begonnen met medicijnen. Bupropion. Staat ook Retard in de naam. Lekker dan :')

Kan ik de eerste dag al wat voelen en zo ja, hoe snel?
Dat betekend vertraagd 😉 vertraagde afgifte.

Ik heb andere medicatie waarvan je de werking meteen merkt, ik weet niet of je met de jouwe eerst een spiegel moet opbouwen oid.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 20:37:09 #135
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198344080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat betekend vertraagd 😉 vertraagde afgifte.

Ik heb andere medicatie waarvan je de werking meteen merkt, ik weet niet of je met de jouwe eerst een spiegel moet opbouwen oid.
Volgens internet duurt het 2 tot 4 weken. Heb maar voor 2 weken gekregen. Lekker handig dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 05-03-2021 23:06:22 ]
pi_198350690
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:37 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Volgens internet duurt het 2 tot 4 weken. Heb maar voor 2 weken gekregen. Lekker handig dus.
Staat ook zo op mijn Ritalin ja. Kreeg een doosje bij de apotheek, ik braaf die pillen slikken maar merk er echt niks van (2*10mg). Krijg nu 1*18mg concerta, als het weer leverbaar is. Tot die tijd heb ik dus niks. Nederlandse zorgstelsel _O_
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:55:36 #137
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_198352716
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:37 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je gewoon een nieuw recept/nieuwe levering voor je huidige levering op is. Het is om te voorkomen dat je erin gaat handelen of gaat overdoseren. Met de voor jou geldende medicatie geldt idd dat je een spiegel moet opbouwen voor zover ik weet, itt de methylfenidaat en dexamfetaminen die de meeste slikken. Bel anders voor de zekerheid even naar de voorschrijvende partij.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 11 maart 2021 @ 01:03:54 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198438903
Kan het kloppen dat mensen met ADD voortdurend van mening over dingen veranderen? Dus inconsistent zijn qua persoonlijkheid en levensopvattingen en voorkeuren? En dat ze dan vergeten wat ze eerder zeiden te vinden?

Ervaren jullie ook geheugenproblemen? Dat je niet meer kan herinneren dat je iets gezegd hebt of dat iets op een bepaalde manier gegaan is?
  donderdag 11 maart 2021 @ 12:43:40 #139
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_198443646
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 01:03 schreef Mishu het volgende:
Kan het kloppen dat mensen met ADD voortdurend van mening over dingen veranderen? Dus inconsistent zijn qua persoonlijkheid en levensopvattingen en voorkeuren? En dat ze dan vergeten wat ze eerder zeiden te vinden?

Ervaren jullie ook geheugenproblemen? Dat je niet meer kan herinneren dat je iets gezegd hebt of dat iets op een bepaalde manier gegaan is?
Persoonlijk niet zo'n last van. Redelijk consistent in mijn persoonlijkheid, politieke voorkeuren, argumentatie en voorkeuren in film, boek, strip en muziek.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_198444652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 12:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Persoonlijk niet zo'n last van. Redelijk consistent in mijn persoonlijkheid, politieke voorkeuren, argumentatie en voorkeuren in film, boek, strip en muziek.
Dit heb ik dus ook.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_198448128
quote:

Zit wel wat in. Ik blijf over dingen nadenken en kan dan heel snel dingen vanuit een ander perspectief zien. 100% ja of 100% nee bestaat niet voor mij.

Ik merk dat andere mensen zich eraan kunnen irriteren: ze willen één antwoord en zo moet het blijven.

Ik wil mijn best blijven doen om helder en concreet te blijven, maar ik laat mij niet meer opfokken als een ander geirriteerd reageert terwijl ik andersom wel mijn best doe om de ander tegemoet te komen.

En mensen zijn over het algemeen toch raar met hun boerenkool-met-worst-mentaliteit. :')
pi_198449577
quote:

Nee absoluut niet.

Wispelturig in interesses en van alles leuk vinden ja, maar wispelturig in persoonlijkheid en overtuigingen nee.

Ik ben van 36 op 52 gegaan. 36 deed niets meer, maar 52 is ineens wel knetter heftig. Dikke vette bubbel en geen eetlust. Is lang geleden dat ik die zo gevoeld heb. Even kijken wat wijsheid is.
pi_198472350
Is het gevoel dat je geen controle hebt over jezelf adhd? Ik heb hier dagelijks last van:
- gedachten die heel erg afdwalen, zit vaak geen duidelijke lijn in
- ik neem mezelf voor om iets te doen en ik wil dat ook maar ik kan mezelf er alsnog om 1 of andere reden niet toe zetten en gaat of lang voor me uit staren of een onzin activiteit doen waar ik niks aan heb en die ik niet wou maar blijkbaar ben ik onbewust verslaafd aan afleiding
- ik ben bezig met voor me uit staren of de nutteloze onzin activiteit. Op het moment dat ik daarmee bezig ben, ben ik woedend op mezelf en zeg ik onophoudelijk: stop ermee, maar dat lukt niet pas na heel erg vaak dit te hebben gedacht heb ik mazzel als het lukt maar dan ben ik minstens een uur verder als het niet lukt 3 uur ofzo
Is dit herkenbaar of juist niet??

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-03-2021 01:29:59 ]
pi_198474132
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:11 schreef Azula het volgende:

[..]

Nee absoluut niet.

Wispelturig in interesses en van alles leuk vinden ja, maar wispelturig in persoonlijkheid en overtuigingen nee.

Ik ben van 36 op 52 gegaan. 36 deed niets meer, maar 52 is ineens wel knetter heftig. Dikke vette bubbel en geen eetlust. Is lang geleden dat ik die zo gevoeld heb. Even kijken wat wijsheid is.

Je kan natuurlijk ook gewoon een stapje terugdoen he, naar 45 (27+18) dat is best wel een gebruikelijke dosering! ;)

En @geeninspiratie1235 ja dat is heel herkenbaar! Heb ik echt de hele dag als ik mn pillen niet gehad heb, dan zit ik mezelf echt in de weg...
pi_198474639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:06 schreef Broccolitaartje het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een stapje terugdoen he, naar 45 (27+18) dat is best wel een gebruikelijke dosering! ;)

En @:geeninspiratie1235 ja dat is heel herkenbaar! Heb ik echt de hele dag als ik mn pillen niet gehad heb, dan zit ik mezelf echt in de weg...
Bedankt voor je reactie. Was je voor je medicatie alleen maar bezig met onzinactiviteiten die je niet wou? Of afgeleid in je hoofd? Lijkt me echt heel erg frustrerend, ik heb zelf nog wel momenten waarop ik mezelf wel ertoe kan zetten om te doen wat ik eigenlijk gepland had gelukkig. Alleen het wordt steeds minder dus dat is wel irritant.
pi_198489177
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Was je voor je medicatie alleen maar bezig met onzinactiviteiten die je niet wou? Of afgeleid in je hoofd? Lijkt me echt heel erg frustrerend, ik heb zelf nog wel momenten waarop ik mezelf wel ertoe kan zetten om te doen wat ik eigenlijk gepland had gelukkig. Alleen het wordt steeds minder dus dat is wel irritant.
Haha, voor medicatie is inmiddels 9 jaar geleden, maar ik weet wel dat als ik een keer een tijdje/dagje geen pillen gebruik, dat er echt níks uit mijn vingers komt. En dat gebeurt natuurlijk wel eens als je weer te laat je pillen bestelt enzo. Vanochtend dacht ik “waarom ben ik nou zo irritant??!?” en toen realiseerde ik me pas dat ik mijn pillen nog niet gehad had.

Wat een redding is die medicatie voor mij zeg... ik heb in November coschap bij de kindergeneeskunde gelopen en vond het echt zwaar om al die ouders te zien die niet wouden dat hun kinderen aan medicatie begonnen. Zonder die medicatie was ik nooit zo hard op weg geweest om arts te worden :’(
pi_198491618
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 02:19 schreef Broccolitaartje het volgende:
Haha, voor medicatie is inmiddels 9 jaar geleden, maar ik weet wel dat als ik een keer een tijdje/dagje geen pillen gebruik, dat er echt níks uit mijn vingers komt. En dat gebeurt natuurlijk wel eens als je weer te laat je pillen bestelt enzo. Vanochtend dacht ik “waarom ben ik nou zo irritant??!?” en toen realiseerde ik me pas dat ik mijn pillen nog niet gehad had.

Wat een redding is die medicatie voor mij zeg... ik heb in November coschap bij de kindergeneeskunde gelopen en vond het echt zwaar om al die ouders te zien die niet wouden dat hun kinderen aan medicatie begonnen. Zonder die medicatie was ik nooit zo hard op weg geweest om arts te worden :’(
Fijn dat je inmiddels wel die pillen hebt, dat heb je dan echt nodig om goed te kunnen functioneren. Heb zelf geaccepteerd dat ik nooit meer normaal zal functioneren/ iets zal bereiken in m’n leven want hoewel ik erg blij ben te lezen dat ik niet de enige ben met mijn ervaring geloofden psychologen niet dat ik ADHD had want ik reageerde zelf slecht op ritalin, dus ligt de oorzaak fysiek bij mij dan denk ik ergens anders. Ja, dat lijkt me ook heel frustrerend. Vertel je jouw persoonlijke verhaal dan in het kort en dat jij geen bijwerkingen ervaart vanwege je ADHD of zijn ze zelfs daar niet mee over te halen? Het is vooral zo vervelend dat voor die kinderen genezing gewoon binnen handbereik is en ze dat niet wordt gegund al zien die ouders dat anders. Zij vinden het denk ik gevaarlijk. Het helpt ook niet mee dat het groeistoornissen kan veroorzaken of zo toch? En dat het in essentie hetzelfde is als amfetamine.
pi_198970749
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ja ik heb ook het topic gemaakt waar heb jij last van of zo, en uit die poll bleek dat de meeste mensen op Fok die reageerden (of ze allemaal neurotypisch waren weet ik niet, maar niet allemaal hadden ze officieel ADHD of autisme ofzo denk ik) zich dagelijks in dit soort dingen herkenden. Ik schrok daar aan de ene kant van, maar aan de andere kant verbaasde het me ook echt helemaal niets. Toch functioneren de meesten wel normaal, afgaand op fok posts. Dan denk ik echt: hoe kan dat? Zelf functioneer ik ook niet normaal, ben werkloos, hopelijk voor altijd single, wil nooit kinderen, huisdieren heb ik ook niet en ik leid het liefst een zo teruggetrokken mogelijk bestaan omdat ik slecht ben in sociaal contact, huishouden kan beter, in hobbies kom ik nooit vooruit omdat ik informatie niet genoeg begrijp of weer vergeet en omdat ik een hekel heb aan dingen doen omdat ik nooit energie heb, van reizen of andere uitstapjes organiseren word ik ook al moe als ik eraan denk. Kortom het meeste van wat mensen als “leven” beschouwen doe ik niet. Ik herdefinieer daarmee wel het begrip “leven”, want ik vind het absurd dat mensen het feit dat hun hart klopt niet al als leven genoeg beschouwen. Misschien komt het inderdaad door dat piekeren. Dat heb ik zelf ook nonstop zodra ik opsta tot ik weer ga slapen. Over welke dingen maak jij je het meeste zorgen en zijn er ook dingen waar jijje geen zorgen over maakt? Hoezo denk je dat het leven van mensen met een strafblad beter is als ze bijv. door hun onverschilligheid slechte familiebanden hebben of zichzelf in gevaar brengen? Ja, dat stil zijn herken ik ook heel erg. Alleen bij familie zeg ik af en toe nog wat en bij vrienden maar wel alleen voor hen “saaie” dingen (ze hebben ook af en toe zelf gezegd dat ik niet ideaal overkom). Ik voel me in gezelschap vaak alsof ik al bijna niet meer besta of zo. Herken jij dat ook? Het is vervelend dat je deze problemen hebt, maar ik ga ervan uit dat ze je wel ervan af kunnen helpen. Misschien heb ik het mis en ben je ook een uitzondering, ik hoop het niet voor je, maar ik denk dit omdat vrijwel iedereen op Fok die psychologische hulp krijgt het gevoel heeft er heel veel mee opgeschoten te zijn. Maar heb je al een behandeling of medicijnen voor ADHD onoplettend nu dan?
[..]

Bedankt en dat je het topic hebt gelezen. Maar kun je uitleggen waarom jij vindt dat stoornissen bestaansrecht hebben? Even los van de psychologische problemen die mensen ervaren want ik snap dat wat mensen zelf ervaren voor hen wel bestaat. Maar ik bedoel meer het bestaansrecht van stoornissen als protocollen in instellingen en bij individuen fysiek bewijsbare afwijkingen, ofwaarom het dan niet fysiek op individueel niveau bewezen hoeft te worden zonder dat je willekeur krijgt (want als er af wordt gegaan op hoeveel last mensen er zelf van hebben, dan heeft volgens mijn polluitslag dus vrijwel iedereen een stoornis).
[..]

Ja, herken het allemaal. Ik weet dat ik ook niet besta, ik heb naast ADHD, OCD ook nog eens (verborgen) narcisme/borderline/schizoide. Er gaat niets in mij om, alleen op andere mensen teren. Echt te ziek dit. Sorry zou nog reageren, hoop dat het goed gaat met je. Stoornissen bestaan, allemaal onstaan door trauma. Ik heb geen ego, dus geen besef van tijd & ruimte. Leef gewoon in coma.
ADHD-C
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:05:25 #149
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_198970854
Ik had pillen gekregen. Moeilijk woord iig maar moest beginnen met 150 mg. Merkte iets maar niet heel veel. Na week of 4 overgestapt naar 300 en kreeg na 3 dagen pijn op borst. Dus nu weer terug naar 150 en moet eerst naar cardioloog voordat ik over kan naar andere medicatie aangezien huidige de mildste variant is.

Zucht :{
pi_198971102
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Peejtur het volgende:
Ik had pillen gekregen. Moeilijk woord iig maar moest beginnen met 150 mg. Merkte iets maar niet heel veel. Na week of 4 overgestapt naar 300 en kreeg na 3 dagen pijn op borst. Dus nu weer terug naar 150 en moet eerst naar cardioloog voordat ik over kan naar andere medicatie aangezien huidige de mildste variant is.

Zucht :{
Via ha of psych?

Kan me herinneren dat ik via psych bloeddruk moest meten maar ha doet dat niet.

Wel goed dat ze je naar cardioloog sturen. Ben we benieuwd naar wat je dan slikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')