quote:Het aantal coronapatiënten op de intensive care (ic) is vrijdag met tien afgenomen. Op dit moment liggen nog 39 coronapatiënten op de Nederlandse ic's, laat voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg weten.
"Het aantal COVID-patiënten op de ic is ondertussen erg laag. Er worden nu al twee weken dagelijks niet meer dan maximaal twee patiënten opgenomen. Het overall aantal COVID-patiënten daalt nog altijd geleidelijk", aldus Kuipers.
Het aantal corona-opnames buiten de ic om bedraagt 190, 12 meer dan donderdag.
onder welke voorwaarden? want als je thuis corona uitziekt kan je er ook permanente schade van krijgen.quote:
Tja, als je in de IC beland met Corona kan je er bijna zeker van zijn dat je permanente schade oploopt. Ze zullen mensen alleen uit de IC ontslaan als ze vertrouwen hebben in redelijk herstel.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
onder welke voorwaarden? want als je thuis corona uitziekt kan je er ook permanente schade van krijgen.
Vergeet het. Vandaag weer 82 zoeken erbij in Moers. Net over de grens in Duitslandquote:
Van een longontsteking duurt het ook maanden voordat je herstelt bent na de behandeling. Ik denk dat het met Corona ook wel zo zal zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
onder welke voorwaarden? want als je thuis corona uitziekt kan je er ook permanente schade van krijgen.
Beetje raar dat dit bij het nieuws staat, want hier kwamen doktoren al vele weken geleden mee.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Supervirus...
============
https://news.yahoo.com/sc(...)-many-100748077.html
"We thought this was only a respiratory virus. Turns out, it goes after the pancreas. It goes after the heart. It goes after the liver, the brain, the kidney and other organs.
In addition to respiratory distress, patients with COVID-19 can experience blood clotting disorders that can lead to strokes, and extreme inflammation that attacks multiple organ systems. The virus can also cause neurological complications that range from headache, dizziness and loss of taste or smell to seizures and confusion.
Ja, dat snap ik ook niet. Is al lang bekend.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Beetje raar dat dit bij het nieuws staat, want hier kwamen doktoren al vele weken geleden mee.
Ja, nou en? Het is alsnog een feit dat het niet bijster dodelijk is ofzo. Dat het geen verkoudheid is lijkt me duidelijk. Influenza kan ook systemisch van aard worden in ouderen en zwakkeren. Niet echt nieuws dit. Of nou ja, wel nieuws, maar niet bijzonder.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Supervirus...
============
https://news.yahoo.com/sc(...)-many-100748077.html
"We thought this was only a respiratory virus. Turns out, it goes after the pancreas. It goes after the heart. It goes after the liver, the brain, the kidney and other organs.
In addition to respiratory distress, patients with COVID-19 can experience blood clotting disorders that can lead to strokes, and extreme inflammation that attacks multiple organ systems. The virus can also cause neurological complications that range from headache, dizziness and loss of taste or smell to seizures and confusion.
dat dachten ze in verschillende landen ook ja......en zelfs in Victoria Australië waar ze al weken onder de 10 cases hadden, en het weer "hard" oploopt.quote:
Want met een vaccin zullen er nooit meer mensen aan corona overlijden?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat dachten ze in verschillende landen ook ja......en zelfs in Victoria Australië waar ze al weken onder de 10 cases hadden, en het weer "hard" oploopt.
de totale overwinning is een goed werkend en goedgekeurd vaccin ....
37 cases in Australië, 1 in nieuw Zeeland. Oh wat loopt het toch enorm hard opquote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat dachten ze in verschillende landen ook ja......en zelfs in Victoria Australië waar ze al weken onder de 10 cases hadden, en het weer "hard" oploopt.
de totale overwinning is een goed werkend en goedgekeurd vaccin ....
bagatelliseer het maar weer......maar er gaan dus alweer bepaalde dingen op slot daar.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
37 cases in Australië, 1 in nieuw Zeeland. Oh wat loopt het toch enorm hard op
ik zou nog eens wat wetenschappelijke onderzoeken gaan lezen voordat je weer reageert in dit topic en het vergelijkt met een griep.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Sinds altijd? Enige verschil met de seizoensgriep is de media hype
Je realiseert je dat dit van 25-02 is en dat er expliciet in staat “met wat we nu weten”?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 21:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]Filmpje van Rutte is wat lastiger te vinden.twitter:rivm twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 08:41:27@:MariekeVzelm Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep. Meer informatie: https://t.co/EdSUiehlw9. ^MS reageer retweet
edit: omdat ik het van Rutte niet kan vinden neem ik die terug.
De discussie is gesloten. Zie feedbacktopicquote:Op vrijdag 26 juni 2020 22:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je realiseert je dat dit van 25-02 is en dat er expliciet in staat “met wat we nu weten”?
Ik was gister hier in de stad en vond het juist ouderwets druk. Tafeltje voor 6 man, ja meneer, dat gaat eigenlijk niet, maar als ik jullie aan 2 tafeltjes zet en jullie schuiven gewoon de stoelen een beetje naar elkaar toe is het primaquote:Op zaterdag 27 juni 2020 01:00 schreef Simmertje het volgende:
Net terug van kroegje in Amsterdam. Eng leeg nog steeds, maak mij best druk om de horeca hier eigenlijk.
Hier was gisteren een illegale mini rave op een pleintje, verpakt als een demo, spandoek ernaast.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 01:00 schreef Simmertje het volgende:
Net terug van kroegje in Amsterdam. Eng leeg nog steeds, maak mij best druk om de horeca hier eigenlijk.
Ik begrijp wel dat ze het willen, maar toch zijn juist die zaken hetgeen zorgt voor de stijging in de VS en het feit dat de ziekenhuizen daar vol lopen, en voor de besmettingen van Djokovic en consorten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier was gisteren een illegale mini rave op een pleintje, verpakt als een demo, spandoek ernaast.
30 man voor een omgebouwde ijsco-kar met speakers
Rest van de mensen zat op de grond.
Was wel weer tof om zoveel mensen normaal te zien zijn. Geen mondkappen, schilden etc, wel handen schudden, omhelzen. Zijn toch de simpele dingen die het leven mooi maken.
Nou nou gemiddeld leeftijd van de mensen is rond de 25, die worden niet zo snel ziek.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat ze het willen, maar toch zijn juist die zaken hetgeen zorgt voor de stijging in de VS en het feit dat de ziekenhuizen daar vol lopen, en voor de besmettingen van Djokovic en consorten.
Dat laatste zie je hier ook weer dagelijks gebeuren. Met name in de parken. Doe er zelf ook aan mee overigens.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier was gisteren een illegale mini rave op een pleintje, verpakt als een demo, spandoek ernaast.
30 man voor een omgebouwde ijsco-kar met speakers
Rest van de mensen zat op de grond.
Was wel weer tof om zoveel mensen normaal te zien zijn. Geen mondkappen, schilden etc, wel handen schudden, omhelzen. Zijn toch de simpele dingen die het leven mooi maken.
Exact wat het probleem is juist - “wij” jonge mensen hoeven er niet ziek van te worden, maar kunnen andere, zwakkere groepen wel weer aansteken. Niemand lijkt daar nog bij stil te staan..quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nou nou gemiddeld leeftijd van de mensen is rond de 25, die worden niet zo snel ziek.
Ik ben de afgelopen maanden zwaar teleurgesteld in de mensheid, wat een dom achterlijk egoïstisch volk loopt er toch rond.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Exact wat het probleem is juist - “wij” jonge mensen hoeven er niet ziek van te worden, maar kunnen andere, zwakkere groepen wel weer aansteken. Niemand lijkt daar nog bij stil te staan..
Dat was ik de afgelopen jaren al. Normaliter wordt er geen gram minder geconsumeerd of anderszins dingen gelaten om doden of ellende te voorkomen, denk aan moderne slavernij, klimaatverandering, luchtvervuiling, etc. En nu met corona moet het opééns wel, pure hypocrisie. Die andere gevolgen zullen wel te indirect zijn ofzo, of men is nu bang gepraat, ik weet ook niet wat het is.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maanden zwaar teleurgesteld in de mensheid, wat een dom achterlijk egoïstisch volk loopt er toch rond.
niet alleen wat betreft corona maar wel meer dingen.
er zitten altijd 2 kanten aan een medaille dus wie is er egoïstisch?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maanden zwaar teleurgesteld in de mensheid, wat een dom achterlijk egoïstisch volk loopt er toch rond.
Ook toen wist men, of had men moeten weten(!!!), dat dit geen gewoon griepje was.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 22:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je realiseert je dat dit van 25-02 is en dat er expliciet in staat “met wat we nu weten”?
De achterkant van die medaille?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
er zitten altijd 2 kanten aan een medaille dus wie is er egoïstisch?
je kan de jongeren egoïstisch vinden maar de risicogroep die er meent op uit te moeten gaan is dat natuurlijk net zo goedquote:
Zeker. Mijn moeder behoort tot die laatste groep en dat lukte mij niet om die binnen te houden. Het dagelijkse tripje met haar scootmobiel naar de supermarkt in het dorp is zo een beetje nog haar enige "uitje" wat ze zelfstandig kan/doet en dat laat ze zich door niets of niemand afnemen. En als ze het krijgt en de pijp uit gaat, nouja, dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de risicogroep die er meent op uit te moeten gaan is dat natuurlijk net zo goed
is ook verder geen punt maar als ze het dan oploopt is het ook eigen schuld, zolang mensen dat maar erkennenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:10 schreef vosss het volgende:
Dus ik kan het wel begrijpen, maar ik keur het niet goed.
Zeker.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:12 schreef Tarado het volgende:
is ook verder geen punt maar als ze het dan oploopt is het ook eigen schuld
Ja ik ben ook verbaasd hoe ze nu op handen worden gedragen in dit topic. Alsof ze het nu wel weten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook toen wist men, of had men moeten weten(!!!), dat dit geen gewoon griepje was.
Daar was iedereen destijds in dit topic reeds van overtuigd met alle info die open en bloot op internet stond, maar het RIVM vond het gewoon een griepje. En bij de eerste vluchten die terugkwam uit Wuhan werden de passagiers gewoon ontvangen door de GGD zonder enige vorm van persoonlijke beschermingsmiddelen, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond boerenverstand!"
Het moge duidelijk zijn dat het RIVM en de GGD links en rechts flinke steken hebben laten vallen en dat gaat gewoon boven water komen met de onvermijdelijke parlementaire enquête die nog komen gaat.
Hoe kom je erbij dat die mensen niet ziek worden? Ze worden wel degelijk ziek. Ook mogelijk heel ernstig ziek. Alleen de kans dat ze er aan overlijden is niet zo groot nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 08:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nou nou gemiddeld leeftijd van de mensen is rond de 25, die worden niet zo snel ziek.
Het is niet de oorzaak voor stijging, meeste ernstige besmettingen vonden plaats in ziekenhuis omgeving en ouderencomplexen.
Daarnast heeft zelfs het WHO in de piek tijd gemeld dat de meeste besmettingen binnenshuis plaats vinden.
Het was gewoon complete chaos eind februari/begin maart, een strategie/plan dat de ene dag werd gepresenteerd ging twee dagen later weer het raam uit.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook toen wist men, of had men moeten weten(!!!), dat dit geen gewoon griepje was.
Daar was iedereen destijds in dit topic reeds van overtuigd met alle info die open en bloot op internet stond, maar het RIVM vond het gewoon een griepje. En bij de eerste vluchten die terugkwam uit Wuhan werden de passagiers gewoon ontvangen door de GGD zonder enige vorm van persoonlijke beschermingsmiddelen, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond boerenverstand!"
Het moge duidelijk zijn dat het RIVM en de GGD links en rechts flinke steken hebben laten vallen en dat gaat gewoon boven water komen met de onvermijdelijke parlementaire enquête die nog komen gaat.
Hier ook echt niet het gevoel dat het rustiger is. Wij wonen niet in het centrum, maar zelfs de restaurantjes die hier in de buurt zitten zitten ‘s avonds vrijwel vol. Tijdens lunch ook goed gevuld. In centrum is het nog drukker. We lopen dagelijks een vast rondje op verschillende tijdstippen, dus t is ook niet dat we er puur in het weekend langslopen of zo. Denk dat het echt af hangt van de stad.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 07:36 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik was gister hier in de stad en vond het juist ouderwets druk. Tafeltje voor 6 man, ja meneer, dat gaat eigenlijk niet, maar als ik jullie aan 2 tafeltjes zet en jullie schuiven gewoon de stoelen een beetje naar elkaar toe is het primaecht niemand die op 1.5 meter zat. Op het hele plein niet.
Ben ik op de Speld beland? Het komt nauwelijks voor dat mensen van rond de 25 ernstig ziek worden door corona, als t voor komt is het een uitzondering. Helemaal in Nederland.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die mensen niet ziek worden? Ze worden wel degelijk ziek. Ook mogelijk heel ernstig ziek. Alleen de kans dat ze er aan overlijden is niet zo groot nee.
Bij b.v. zwembaden ook zo, die zitten dan op 30 procent capaciteit of zo. Veel mensen gaan ook gewoon ergens aan een riviertje of watertje liggen omdat ze geen zin hebben in al die regeltjes.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:32 schreef Tarado het volgende:
was gisteren op een hotelterras, vrij relaxed maar wel met gepaste afstand tussen de tafels, vroeg aan de ober hoe het met de bezettingsgraad stond in het hotel en dat is minder dan 10%, daar moet dus zwaar geld bij.
Nu is het opeens ernstig ziek. Je had het toch echt over uberhaupt ziek worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ben ik op de Speld beland? Het komt nauwelijks voor dat mensen van rond de 25 ernstig ziek worden door corona, als t voor komt is het een uitzondering. Helemaal in Nederland.
Vaak heeft het dan te maken met een overreactie van het immuunsysteem; was van te voren niet bekend was bij diegene.
Misschien definieer je ernstig met wat anders dan ik. Ernstig is voor mij een dubbele longontsteking met noodzakelijke ziekenhuisopname, niet 3-4 dagen hoge koorts en max. 2 weken thuis uitzieken.
Niet zo zeer teleurgesteld hier, maar vooral verbaast hoe sommige mensen denken (en de manier van communiceren bij enkele mensen). Maar hey, dat is het mooie van de mensheid; iedereen denkt anders. Ik kan de logica van iemand anders niet begrijpen; diegene denkt dat wellicht weer over mijn mening.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |