abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193801500
Steeds meer bedrijven boycotten Facebook en Instagram in juli

quote:
Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij de campagne #StopHateforProfit. Dit doen ze door de hele maand juli geen advertentieruimte in te kopen bij Facebook en Instagram.

Het protest is gericht op het onvermogen van Facebook om de verspreiding van onjuiste informatie en nepnieuws op het platform te stoppen. Instagram is onderdeel van Facebook. Volgens The Hollywood Reporter hebben onlangs de studio Magnolia Pictures, ijsmaker Ben & Jerry’s en sportmerk Eddie Bauer zich bij het initiatief aangesloten.

De Stop Hate for Profit-campagne is een initiatief van verschillende Amerikaanse activistische organisaties. Die noemen bijvoorbeeld het aanmerken van Breitbart (een website met extreemrechtse banden) als vertrouwde nieuwsbron een groot probleem. Ook zou Facebook berichten met oproepen tot geweld richting vreedzame demonstranten toegestaan hebben.

Onder andere de Anti-Defamation League, de NAACP, Sleeping Giants en Free Press doen er aan mee. Ook kledingmerken Patagonia en The North Face hadden eerder al gezegd mee te doen met de boycot.

De kritiek van de organisaties richt zich met name op nepnieuws, racistische content en posts van president Trump die door veel mensen gevaarlijk worden gevonden. Die laatste zou bijvoorbeeld meerdere malen hebben aangezet tot geweld. Mark Zuckerberg, ceo van Facebook, houdt vol dat Facebook niet zal ingrijpen. In een interview met Fox News zei hij: ,,Ik vind dat Facebook geen scheidsrechter van de waarheid moet zijn als het gaat over wat mensen allemaal online zeggen. Dat is niet wat privébedrijven horen te doen.”

https://www.ad.nl/tech/st(...)am-in-juli~a68ffb06/
Bosch coolblue ziggo yamaha marktplaats

Wat een gedeug weer. #DefundSocialMedia
pi_193801526
Nu alle gebruikerts nog
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 15:07:00 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193801529
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:16:37 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193801691
Willen ze BLM ook de mond snoeren, of alleen meningen die hen niet aanstaan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 16:33:35 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193802781
Don’t go woke, go broke. :)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193802845
Het is niet goed als bepaalde internet platforms en bedrijven te lang te machtig zijn. Alhoewel ik 't wellicht niet eens ben met de motivatie zou ik 't heerlijk vinden als Facebook eens in elkaar stort als de bubbel dit 't blijkt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193802925
Ongeacht de motivatie is het boycotten van Facebook en Instagram prima. Twitter ook graag.
pi_193802991
Wees dan als bedrijf een echte vent en doe dit voor altijd.
Met deze stunt kunnen ze wel een maandje zonder reclame op FB, maar daarna hebben ze gewoon weer inkomen nodig via adverteren op social media. Want uiteindelijk draait het gewoon om met welke hype ze het meeste geld kunnen verdienen.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 26 juni 2020 @ 16:50:57 #9
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193803075
Terwijl nog niet eens zo gek lang geleden deze sociale media platforms zeer belangrijk gevonden werden...
Je had zelf cursussen sociale media hoe je, je moest presenteren om bijvoorbeeld werk te vinden en relaties aan te knopen...

Heb zelf nooit begrepen om je hele hebben en houden (privé zaken) op internet te zetten!
pi_194398078
Advertentieboycot Facebook totaal mislukt: 'Zuckerberg laat zich niet controleren'

De actiegroep Stop Hate for Profit, die de advertentieboycot tegen Facebook organiseert, heeft bedrijven gevraagd het mediaplatform ook in augustus nog te mijden. Maar de meeste adverteerders keren deze maand juist terug naar Facebook.



"Zuckerberg laat zich niet controleren", zegt marketingexpert Ed Stibbe. Er heerst scepsis over de wereldwijde advertentieboycot tegen Facebook.

In de maand juli moest het gebeuren. Ruim duizend grote adverteerders zouden Mark Zuckerberg laten voelen wat het is als zij Facebook de rug toe keren. Het doel van de boycot: Facebook dwingen meer actie te ondernemen tegen racisme en haat op het platform.

Teleurstelling
De organisatie achter de boycot Stop Hate for Profit had op meer adverteerders en op meer effect gehoopt. Om nog iets van de teleurstelling goed te maken heeft de actiegroep ondernemingen gevraagd ook in augustus weg te blijven van Facebook.

Dat lijkt teveel gevraagd. Veel adverteerders keren deze maand juist weer terug, zoals Heineken en TomTom. Op Unilever na lijkt een krachtig maatschappelijk standpunt niet aan Nederlandse ondernemingen besteed.

Hipstercultuur
Volgens Stibbe zit er een groot verschil tussen de houding van Amerikaanse en Nederlandse bedrijven. "Het bedrijfsleven in de VS is veel meer verweven met de maatschappij dan bij ons. Wij hebben een grote overheid en maatschappelijke belangengroepen die zich bemoeien met de samenleving. Nederlandse ondernemers ondernemen vooral en doen niet aan politiek."

"De overheid in de Verenigde Staten is klein, waardoor bedrijven maatschappelijk meer op de voorgrond treden. Hun rol in de samenleving is groter. Het Amerikaanse bedrijfsleven is cultuur gedreven. Dat wordt als belangrijk voor een merk gezien. Kijk maar hoe merken zich de hipstercultuur hebben eigen gemaakt. Dat gebeurt nu ook met Black Lives Matter", zegt Stibbe.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vuist-tegen-facebook
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')