Ik zaag plinten gewoon liggend in verstek.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:16 schreef RedFever007 het volgende:
Houd er wel rekening mee dat als je hoge plinten in verstek wilt zagen dat je zaagblad hoog genoeg kan komen
Doe jezelf een lol en geef ¤20 meer uit aan een trekzaag. Geeft zoveel meer mogelijkheden als je ooit eens meer gaat zagen/verbouwen. In één van die links zag ik een HBM trekzaag voor ¤119,-quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:04 schreef Roykos het volgende:
beste Mensen,
Aangezien ik altijd loop te kloten met een verstekbak en ik nu aardig wat plinten in verstek moet zagen wil ik investeren in een afkort zaag.
niet 1 van 500 euro maar max rond de ¤100 euro. ik snap dat een Makita veel beter is, maar deze zaag zal hooguit 4x per jaar gebruikt worden ( grove schatting) dus dat wil ik er niet aan uitgeven.
nu heb ik er een aantal gevonden namelijk.
Parkside ( lidl )
gamma huismerk
scheppach
mannesmann
ik neig het meest naar de mannesmann omdat er een extra zaag bij zit en hij er het meest degelijk uitziet. echter zijn de ervaringen met dit merk erg wisselend.
Iemand hier ervaring met 1 van deze zagen? of tips voor eventueel een ander merk?
Bedankt!!
die optie had ik nog niet bekeken.... merk HBM is dit een goed merk voor de hobbyist?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en geef ¤20 meer uit aan een trekzaag. Geeft zoveel meer mogelijkheden als je ooit eens meer gaat zagen/verbouwen. In één van die links zag ik een HBM trekzaag voor ¤119,-
Geïmporteerd Chinees.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:28 schreef Roykos het volgende:
die optie had ik nog niet bekeken.... merk HBM is dit een goed merk voor de hobbyist?
ja dat is natuurlijk niet meteen slecht... het is wel een joekel van een machine die ik niet zomaar ergens in mijn schuurtje op kan bergen.quote:
Het merendeel van de prof machines wordt in China gemaakt of in onderdelen en in de EU geassembleerd. Het is maar net welke kwaliteitslijn ze uitrollen. Er zijn veel verschillende merken die uit dezelfde fabriek rollen, edoch een andere assemblagelijn en kwaliteitscontrole achter de rug hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:39 schreef Roykos het volgende:
ja dat is natuurlijk niet meteen slecht... h
Die is al wel 100 euro duurder dan het budget van ts in eerste instantie is. En wellicht ook wat overkillquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:59 schreef Antaris het volgende:
Dewalt heeft fijne machines
https://www.mastertools.nl/dewalt-dws773-afkortzaag
Ik had het gezien, maar persoonlijk vind ik goedkoop duurkoop.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die is al wel 100 euro duurder dan het budget van ts in eerste instantie is. En wellicht ook wat overkill
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 01:56 schreef Roykos het volgende:
Thanks voor de tip! Maar koop hem liever nieuw ben een beetje huiverig voor 2e hands gereedschap.
Ik heb ook een Metabo en precies hetzelfde probleem, heel nauwkeurig is die niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 19:53 schreef _VoiD_ het volgende:
ik heb die metabo. zou em niet opnieuw kopen.
Maar voor plintjes en dergelijke was het prima.
Geleiding is wel gammel, je kan de zaag zo een aantal mm scheef trekken.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar naast verbrand hout was het ook een banaanvormige zaagsnede omdat de zaag aan het hout trekt. Ook als je het opspant.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:21 schreef DerekB het volgende:
[..]
Ik zaag plinten gewoon liggend in verstek.
Exact dit!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb dat ook geprobeerd, maar naast verbrand hout was het ook een banaanvormige zaagsnede omdat de zaag aan het hout trekt. Ook als je het opspant.
En zaag die wat hoger kan (dus een groter blad heeft) werkt zeker wel fijner imo. Heb daarom een Metabo 254mm gekocht, nadat ik een Festo gehuurd had omdat die 12 cm plinten rechtopstaand kon zagen (maar die kost 1400,-).
Zijn er plinten hoger dan 12 cm?? Wordt het dan niet meer lambrisering??quote:Op zondag 28 juni 2020 08:39 schreef Glider76 het volgende:
Toch is plinten zagen liggend in verstek een goede manier. Wordt ook zo gedaan door parketteurs.
Er zijn maar weinig afkortzagen die met de hoogte van tegenwoordige plinten om kunnen gaan. Mijn festool zaag kan ook maar 12cm hoogte aan, en dan nog met enig kunst en vliegwerk.
dat is redelijk standaard hoor.quote:Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Zijn er plinten hoger dan 12 cm?? Wordt het dan niet meer lambrisering??
Ik moest lachenquote:Op zondag 28 juni 2020 09:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Zijn er plinten hoger dan 12 cm?? Wordt het dan niet meer lambrisering??
Is deze Hyundai misschien een optie: https://www.hbm-machines.(...)g-trekzaag-met-laserquote:Op zaterdag 27 juni 2020 00:52 schreef Roykos het volgende:
Oké dat valt mee! Ik denk dat ik dan toch voor de parkside trekzaag ga. Mooie prijs, en lees eigenlijk geen slechte dingen erover. Alleen niet op voorraad nu haha
Da's prima!quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:09 schreef akatar het volgende:
is een budget model van bv bosch of dewalt niets?
Valt mee:quote:Op woensdag 1 juli 2020 22:01 schreef BEFEM het volgende:
Jammer dat de instap makita weinig opties heeft en ook nog vrij duur is. Een fatsoenlijke makita is al gelijk 500+.
Mijn PowerPlus van 169 euro werkt best ok en heeft alle opties.
Heb laatst een einhell gekocht, die werkte prima.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 01:56 schreef Roykos het volgende:
Thanks voor de tip! Maar koop hem liever nieuw ben een beetje huiverig voor 2e hands gereedschap.
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 19:54 schreef blomke het volgende:
Ik heb een tandenborstel van dat merk en die bevalt perfecto!
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 09:07 schreef Roykos het volgende:
mensen bedankt voor de info!
ik heb een Vonroc radiaal zaag besteld! ondanks dat er negatieve reviews zijn, zijn er veel meer lovende reviews. ik wil het dus een kans geven!
Zal wel laten weten hoe die bevalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |