abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194677260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 12:30 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

leuke quote maar waarom wil hij nu opeens uitleg van het Partijbestuur terwijl de verkiezingen een maand geleden waren en hij toen al geweten heb dat er iets "mis" was met de stemmen van zijn vrouw.

Dat had hij toch beter meteen kunnen aankaarten?
Hij wil nu pas de uitslag van het onderzoek, omdat het onderzoek nu pas is gedaan denk ik. Maar goed, ik denk dat je Omtzigt hier helemaal niet meer over gaat horen verder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194715640
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij wil nu pas de uitslag van het onderzoek, omdat het onderzoek nu pas is gedaan denk ik. Maar goed, ik denk dat je Omtzigt hier helemaal niet meer over gaat horen verder.
https://www.tubantia.nl/p(...)jsttrekker~a2d827d2/

Het CDA gaat nu pas onderzoek doen. Wat ze daar nou weer mee denken te bereiken snap ik nog niet. Maar goed. To be continued dus.
zie email 27 oktober
pi_194715933
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/p(...)jsttrekker~a2d827d2/

Het CDA gaat nu pas onderzoek doen. Wat ze daar nou weer mee denken te bereiken snap ik nog niet. Maar goed. To be continued dus.
Wat ze er mee bereiken? Ze kunnen de komende 2/3 weken roepen "onderzoek loopt" en daarna kan Omtzigt zeggen "onderzoek heeft aangetoond dat het klopt, ik sta vol achter De Jonge". En zo los je het gedoe op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194716357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ze er mee bereiken? Ze kunnen de komende 2/3 weken roepen "onderzoek loopt" en daarna kan Omtzigt zeggen "onderzoek heeft aangetoond dat het klopt, ik sta vol achter De Jonge". En zo los je het gedoe op.
Dat is buiten de T. gerekend:
quote:
Het extra onderzoek zou echter zo beperkt zijn van opzet en reikwijdte dat het de uitslag slechts kan bevestigen, melden bronnen aan De Telegraaf. Bovendien is verliezend kandidaat Pieter Omtzigt door het partijbestuur onder druk gezet om met deze summiere onderzoeksvorm akkoord te gaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)temming-lijsttrekker
zie email 27 oktober
pi_194716512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is buiten de T. gerekend:
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)temming-lijsttrekker
Tja, gewoon negeren en als Omtzigt dan vervolgens akkoord gaat, heb je eigenlijk alleen complotmensen die dat niet accepteren en die stemmen toch FvD en geen CDA (en zeker niet op De Jonge).
pi_194718072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, gewoon negeren en als Omtzigt dan vervolgens akkoord gaat, heb je eigenlijk alleen complotmensen die dat niet accepteren en die stemmen toch FvD en geen CDA (en zeker niet op De Jonge).
Nou ja met dit soort uitspraken:
twitter

Hij zal vast een goede advocaat zijn die Ploum...
zie email 27 oktober
pi_194718222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja met dit soort uitspraken:
Hij zal vast een goede advocaat zijn die Ploum...
Als je het hier leest staat het er iets genuanceerder: https://nos.nl/artikel/23(...)kkersverkiezing.html

En bedenk dat zowel Omtzigt als Keijzer als ook Hoekstra hebben aangegeven achter de uitslag te staan in de afgelopen week, dan zou het nogal vreemd zijn als de voorzitter plots wat anders zegt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:15:21 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194718463
Waarom zeggen ze niet gewoon "De uitslag klopt en staat. En daarmee basta!!"

Op deze manier gooien ze nog een gezinsfles ketchup over de vlek
pi_194718519
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je het hier leest staat het er iets genuanceerder: https://nos.nl/artikel/23(...)kkersverkiezing.html

En bedenk dat zowel Omtzigt als Keijzer als ook Hoekstra hebben aangegeven achter de uitslag te staan in de afgelopen week, dan zou het nogal vreemd zijn als de voorzitter plots wat anders zegt.
Omdat hij nu rare signalen afgeeft met aan de ene kant een onderzoek en aan de andere kant deze uitspraak. “Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in de uitslag en vertrouw er op dat dit door het onderzoek nog een keer bevestigd wordt” oid lijkt mij veel slimmer om dan te roepen.
zie email 27 oktober
pi_194718547
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:15 schreef Hexagon het volgende:
Waarom zeggen ze niet gewoon "De uitslag klopt en staat. En daarmee basta!!"

Op deze manier gooien ze nog een gezinsfles ketchup over de vlek
We weten niet wat de positie van Omtzigt is. Hij is verdacht stil, de partijtop schijnt bij hem thuis te zijn geweest. Het zou me niks verbazen dat hij dit heeft afgedwongen, onder dreiging van een tweet oid.
zie email 27 oktober
pi_194718593
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zowel Hugo als Pieter als Mona heeft van het partijbestuur de duidelijke opdracht gekregen om geen onderlinge ruzie te beginnen, omdat het daarmee de partij heel erg zou schaden. Ik heb met alle drie in aparte zoom-calls gezeten die georganiseerd werden door de jongere partij van het CDA (ben ik geen lid van trouwens :') ) en het was heel goed te merken dat ze het liefst niets over de andere kandidaten wouden zeggen. Ze hadden het alleen maar over hun eigen standpunten en waarom die zo goed waren. Vergelijkingen met de idee"en van anderen werden niet gemaakt. Het verbaast me dus niets dat ze nu aangeven de uitslag te respecteren. Zouden ze dat niet doen, dan zou het de partij alleen maar meer schade aanbrengen natuurlijk. Dat betekent niet dat ze het ook daadwerkelijk vinden.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:25:28 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194718667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We weten niet wat de positie van Omtzigt is. Hij is verdacht stil, de partijtop schijnt bij hem thuis te zijn geweest. Het zou me niks verbazen dat hij dit heeft afgedwongen, onder dreiging van een tweet oid.
Maar hij kan toch ook niet tevreden zijn met een onderzoek dat niet de conclusie kan hebben dat de stemming over moet?
pi_194721342
Weet iemand welk bedrijf die stemapplicatie heeft gemaakt? En hoe werkte het, via een webbrowser?
pi_194721489
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hij kan toch ook niet tevreden zijn met een onderzoek dat niet de conclusie kan hebben dat de stemming over moet?
Nee, maar hij kan wel deze affaire gebruikt hebben om de partijtop flink onder druk te zetten en binnenskamers concessies hebben afgedwongen in ruil voor zijn stilzwijgen. We praten hier wel over het CDA en politici, natuurlijk.
pi_194724588
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De dreiging van Omtzigt is dat hij een eigen lijst begint en minstens 10 zetels van het CDA afpakt. Dat is een heel bijzondere positie voor een kamerlid en partijlid en hij hoeft dat niet eens uit te spreken of zelfs maar te overwegen, hij weet het en hij weet dat het CDA het weet en weet dat hij het weet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194724712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat voor concessies moet hij afgedwongen hebben?
pi_194724751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat voor concessies moet hij afgedwongen hebben?
Ik heb geen idee, het kan zomaar zijn dat bij een CDA winst en een ministerschap van de Jonge Omtzigt fractieleider word, zomaar een voorbeeldje zonder dat ik daar enig bewijs voor heb.
pi_194724791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De dreiging van Omtzigt is dat hij een eigen lijst begint en minstens 10 zetels van het CDA afpakt. Dat is een heel bijzondere positie voor een kamerlid en partijlid en hij hoeft dat niet eens uit te spreken of zelfs maar te overwegen, hij weet het en hij weet dat het CDA het weet en weet dat hij het weet.
Ik kan me echt maar dan ook echt niet voorstellen dat Pieter zijn eigen partij zou beginnen. Ik denk dat het uberhaupt naast zijn huidige werk onmogelijk wordt om zo maar even een nieuwe partij te beginnen en ik denk niet dat zijn eigen gedachtegoed zover afstaat van die van de partijtop dat het een logische optie zou zijn. Je wilt geen twee soort gelijke partijen creeeren, puur omdat een kamerlid het niet kan vinden met de partijtop. Uiteindelijk gaat het Pieter erom dat zijn idee"en door de kamer heenkomen en ik denk dat hij wat dat betreft minder succes boekt als hij solo verder gaat. Zou hij dat wel doen dan zou hij in een nieuw kabinet waarschijnlijk alsnog met het CDA moeten samenwerken, waardoor het eigenlijk alleen de extra papieren rompslomp is die het verschil gaat maken.
pi_194724830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, het kan zomaar zijn dat bij een CDA winst en een ministerschap van de Jonge Omtzigt fractieleider word, zomaar een voorbeeldje zonder dat ik daar enig bewijs voor heb.
Nadeel is dat Pieter een afspraak als deze niet zwart op wit kan krijgen, waardoor hij tegen die tijd volgend jaar alsnog genaaid kan worden door de partij top. Als hij dan aankomt met het verhaal "ik heb niks gezegd, want we hadden de afspraak dat..." wordt hij alsnog vierkant uitgelachen. Ik vraag mij dus af in hoeverre Pieter mee zou gaan met zo'n concessie. Daarnaast zou hij als de verkiezingen anders gelopen zouden zijn unberhaupt fractievoorzitter zijn geworden -lijkt mij- dus zoveel beter doet hij het er dan niet op.
pi_194724930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nadeel is dat Pieter een afspraak als deze niet zwart op wit kan krijgen, waardoor hij tegen die tijd volgend jaar alsnog genaaid kan worden door de partij top. Als hij dan aankomt met het verhaal "ik heb niks gezegd, want we hadden de afspraak dat..." wordt hij alsnog vierkant uitgelachen. Ik vraag mij dus af in hoeverre Pieter mee zou gaan met zo'n concessie. Daarnaast zou hij als de verkiezingen anders gelopen zouden zijn unberhaupt fractievoorzitter zijn geworden -lijkt mij- dus zoveel beter doet hij het er dan niet op.
Iemand als Omtzigt weet echt wel hoe het spel werkt en die gaat echt geen afspraken maken die hij niet kan afdwingen, hij is nou niet bepaald naief of onervaren.
pi_194724933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar volgens mij wil Omtzigt dat helemaal niet, hij is CDAer in hart en nieren.
pi_194724992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar volgens mij wil Omtzigt dat helemaal niet, hij is CDAer in hart en nieren.
Klopt en hij zal niet bekend willen worden als de man die het CDA om zeep heeft geholpen.
Los daarvan was de vorige met een dergelijk idee (Verdonk) uiteindelijk ook niet erg succesvol...
pi_194725077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iemand als Omtzigt weet echt wel hoe het spel werkt en die gaat echt geen afspraken maken die hij niet kan afdwingen, hij is nou niet bepaald naief of onervaren.
Nee ben ik het mee eens. Vraag is hoe hij zo'n afspraak kan afdwingen. De partijtop weet echt wel dat Pieter zich niet van de partij wilt splitsen en ook dat hij niet gebaad is bij grote ruzies binnen partij.
pi_194725079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Klopt en hij zal niet bekend willen worden als de man die het CDA om zeep heeft geholpen.
Los daarvan was de vorige met een dergelijk idee (Verdonk) uiteindelijk ook niet erg succesvol...
Inderdaad, die dacht de steun te hebben van de helft van de VVD. Waar is die uiteindelijk terecht gekomen eigenlijk?
pi_194725111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee ben ik het mee eens. Vraag is hoe hij zo'n afspraak kan afdwingen. De partijtop weet echt wel dat Pieter zich niet van de partij wilt splitsen en ook dat hij niet gebaad is bij grote ruzies binnen partij.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is, het is maar een gedachte naar aanleiding van de bijeenkomst in zijn huis en zijn opvallende stilte in deze zaak.
Mischien denkt Omtzigt wel dat als hij nu de kikkers in de kruiwagen laat zitten hij bij de volgende verkiezingen zichzelf kan presenteren als een verbinder en partij man, bijvoorbeeld, en zo kan winnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')