abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 21:30:50 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193774383

>:O
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193774538
Ik heb een half uurtje geleden mijn sokken uit gedaan :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193774556
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Mooie poes :7
Natte poes :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193775134
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Natte poes :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen slagaderlijke bloedingen opgelopen?
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 juni 2020 @ 22:20:30 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193775160

Zo opende ik fok net. :').
pi_193775243
Dit is mijn favoriete filmpje ever:

Spoilers!
pi_193775247
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:20 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]

Nou, gratis service, loop jij te mopperen!
pi_193775293
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:20 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]

Straf. Voor roken, Veronica Inside topic lezen en bovenal het volgen van een andere SC.
Spoilers!
pi_193775336
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Straf. Voor roken, Veronica Inside topic lezen en bovenal het volgen van een andere SC.
Harde tante, die L_S :o
pi_193775528
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is mijn favoriete filmpje ever:

Rotkat :D

Ik lig in bed nog voor zonsondergang :o
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_193775648
Ik wil niet naar bed, onze slaapkamer is een sauna ;(
pi_193775668
Wij gaan nog lang niet naar bed.
Eerst zo ff naar zee rijden om te kijken of er zeevonk te zien is O+ En anders is het gewoon weer een leuk nachtelijk uitje *)
pi_193775705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:48 schreef Blues het volgende:
Eerst zo ff naar zee rijden om te kijken of er zeevonk te zien is O+ En anders is het gewoon weer een leuk nachtelijk uitje *)
Ah dat is tof!
pi_193775718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Geen slagaderlijke bloedingen opgelopen?
300 gram poes doet mij nog niet zoveel :+ En die reageren ook goed op de nekvel behandeling, zonder dat het zielig wordt. Wel bijna oorbeschadiging van de miewmiewMIEW O+
pi_193775724
quote:
Zee in de nacht O+

Met zeevonk erbij lijkt het me helemaal magisch.
pi_193775733
Jongens moet je biefstuk bakken in kokosboter?
Vakman pur sang
pi_193775749
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:47 schreef Aure het volgende:
Ik wil niet naar bed, onze slaapkamer is een sauna ;(
-O-

Ik heb voor het eerst de airco aangezet. :@

En de hippe slaapkamerventilator staat nu in de woonkamer te wapperen O+
pi_193775759
Zo, dat gaat opeens snel. Oma heeft een plek gekregen in het verzorgingshuis.
Althans, niet diegene die we eerst voorzien hadden. Mijn moeder is daar geweest om te kijken en zich rot geschrokken. (Ze heeft zelf jarenlang in de bejaardenzorg gewerkt, dus dat zegt toch wel iets...). Heel kleine kamer en geen eigen sanitair (...) en witte gangen met eindeloze rijen bruine deuren.... En dat oma 14 dagen in quarantaine zou moeten zagen we ook niet zo zitten....

Maar een ander huis heeft plaats. Mooie grote, lichte kamer. Met eigen sanitair. In Leidse Rijn.
Deze week hadden mijn moeder en tante geīnformeerd...vandaag werden ze al gebeld dat er plek is.
(Oma wil er nog niks van weten. Maar mijn moeder en tante vangen nu 4 dagen per week de zorg op, en met de thuiszorg gaat het steeds moeizamer. Dus dit is geen maanden meer vol te houden, zeker niet als mijn moeder en tante weer meer op kantoor moeten gaan werken.)
pi_193775767
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

300 gram poes doet mij nog niet zoveel :+ En die reageren ook goed op de nekvel behandeling, zonder dat het zielig wordt. Wel bijna oorbeschadiging van de miewmiewMIEW O+
:D Aandoenlijk wel.
pi_193775795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:54 schreef Candaasje het volgende:
Althans, niet diegene die we eerst voorzien hadden. Mijn moeder is daar geweest om te kijken en zich rot geschrokken. (Ze heeft zelf jarenlang in de bejaardenzorg gewerkt, dus dat zegt toch wel iets...). Heel kleine kamer en geen eigen sanitair (...) en witte gangen met eindeloze rijen bruine deuren.... En dat oma 14 dagen in quarantaine zou moeten zagen we ook niet zo zitten....

Maar een ander huis heeft plaats. Mooie grote, lichte kamer. Met eigen sanitair. In Leidse Rijn.
Deze week hadden mijn moeder en tante geīnformeerd...vandaag werden ze al gebeld dat er plek is.
(Oma wil er nog niks van weten. Maar mijn moeder en tante vangen nu 4 dagen per week de zorg op, en met de thuiszorg gaat het steeds moeizamer. Dus dit is geen maanden meer vol te houden, zeker niet als mijn moeder en tante weer meer op kantoor moeten gaan werken.)
Dat gaat snel ja :D

SPOILER
Lastig hoor, als oma niet wil. Maar zo’n kans kun je eigenlijk niet laten liggen, voordat de nood onhoudbaar hoog wordt en ze ergens naartoe moet waar het helemaal niet goed voelt.
pi_193775806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Aandoenlijk wel.
En deze blik -> }:| Pittig chickie is ze O+
pi_193775874
Had iemand al gezegd dat het warm is?

Plonzen in het zwembadje was een welkome verkoeling vandaag.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193775883
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat gaat snel ja :D

SPOILER
Lastig hoor, als oma niet wil. Maar zo’n kans kun je eigenlijk niet laten liggen, voordat de nood onhoudbaar hoog wordt en ze ergens naartoe moet waar het helemaal niet goed voelt.
De nood is eigenlijk al te hoog. Ze heeft een indicatie voor gesloten afdeling.
En inderdaad, dat is ook wel waarom mijn moeder en tante 'JA' gaan zeggen. Want als er straks echt iets gebeurt, is er best kans dat ze wel in een huis terechtkomt waarvan mijn moeder huilend is weggelopen. Dat willen we niet.

(https://www.rijnhoven.nl/locaties/coninckshof/ Als je op de hoofdpagina kijkt kun je wat foto's zien.)

Ze staat ook nog ingeschreven in een ander particulier huis, maar daar is de wachttijd meer dan een jaar. Degene van dat huis gaf dit huis als tip aan mijn tante, en mijn schoonmoeder gaf dit huis als tip aan mij. (Zij werkt ook in de zorg). :)
pi_193775902
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En deze blik -> }:| Pittig chickie is ze O+
Ik moest altijd een beetje grinniken van die blikken als je van die jonge dametjes in een rompertje moet helpen na sterilisatie. Ook té aandoenlijk. (Ik deed dat vaak met de verzorgers, even 'pyamaatjes passen!'. )
pi_193775912
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De nood is eigenlijk al te hoog. Ze heeft een indicatie voor gesloten afdeling.
En inderdaad, dat is ook wel waarom mijn moeder en tante 'JA' gaan zeggen. Want als er straks echt iets gebeurt, is er best kans dat ze wel in een huis terechtkomt waarvan mijn moeder huilend is weggelopen. Dat willen we niet.

(https://www.rijnhoven.nl/locaties/coninckshof/ Als je op de hoofdpagina kijkt kun je wat foto's zien.)

Ze staat ook nog ingeschreven in een ander particulier huis, maar daar is de wachttijd meer dan een jaar. Degene van dat huis gaf dit huis als tip aan mijn tante, en mijn schoonmoeder gaf dit huis als tip aan mij. (Zij werkt ook in de zorg). :)
Ah, gedwongen opname dus. Dan wordt het wat ‘makkelijker’, omdat je moeder en tante dan de beslissing nemen. Hopelijk went ze snel.

-Edit- groepswoning is wel fijn, als ze het organisatorisch goed geregeld hebben. En grote kamer op die foto!
pi_193775982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moest altijd een beetje grinniken van die blikken als je van die jonge dametjes in een rompertje moet helpen na sterilisatie. Ook té aandoenlijk. (Ik deed dat vaak met de verzorgers, even 'pyamaatjes passen!'. )
Haske stooooned O+
pi_193776000
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ah, gedwongen opname dus. Dan wordt het wat ‘makkelijker’, omdat je moeder en tante dan de beslissing nemen. Hopelijk went ze snel.

-Edit- groepswoning is wel fijn, als ze het organisatorisch goed geregeld hebben. En grote kamer op die foto!
Mijn moeder kreeg deze foto's door van de vrijgekomen kamer:

SPOILER
Het blijft triest, maar ik denk dat het wel een mooie plek is. Het zal altijd een beetje een gokje blijven. Maar alleen op die galerijflat in Overvecht-Utrecht is het ook niet meer.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 23:09:37 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193776013
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:54 schreef Candaasje het volgende:

Bestaat dat nog steeds.

Ik ken alleen die van m'n oma, zij is eerste bewoner.

Een zus van oma, eigenlijk degene waar ze het beste mee op kan schieten is onlangs haar man verloren. Ze is nagenoeg blind dus alleen blijven in een vrijstaande woning is geen optie.

Ze heeft zich al ingeschreven voor datzelfde huis. Er is een appartement vrij naast m'n oma, ik hoop dat ze daar kan komen.

M'n oma is redelijk koppig en doet eigenlijk niks. Zij is ziet bijna niks, maar zou nog wel iets willen.
pi_193776033
quote:
Tof! Veel plezier zo :D
pi_193776035
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bestaat dat nog steeds.

Ik ken alleen die van m'n oma, zij is eerste bewoner.

Een zus van oma, eigenlijk degene waar ze het beste mee op kan schieten is onlangs haar man verloren. Ze is nagenoeg blind dus alleen blijven in een vrijstaande woning is geen optie.

Ze heeft zich al ingeschreven voor datzelfde huis. Er is een appartement vrij naast m'n oma, ik hoop dat ze daar kan komen.

M'n oma is redelijk koppig en doet eigenlijk niks. Zij is ziet bijna niks, maar zou nog wel iets willen.
Ja kennelijk wel dus. Terwijl het een heel groot deel nieuwbouw is zelfs. Heel bizar wel. Ik bedoel, zelfs geen eigen sanitair.... en dan dement over de gangen moeten zoeken naar de wc... (die zat echt om de hoek.)

Het is dat mijn oma nog een leuke spaarcent heeft dat we dus verder kunnen kijken.
pi_193776036
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat lijkt mij niets. Ik hou best van gekke smaakcombinaties maar biefstuk met kokossmaak gaat me denk ik te ver.
Ik zou lekker gewoon boter doen. Eventueel met een scheutje olie zodat de boter niet verbrandt.
Spoilers!
pi_193776119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja kennelijk wel dus. Terwijl het een heel groot deel nieuwbouw is zelfs. Heel bizar wel. Ik bedoel, zelfs geen eigen sanitair.... en dan dement over de gangen moeten zoeken naar de wc... (die zat echt om de hoek.)

Het is dat mijn oma nog een leuke spaarcent heeft dat we dus verder kunnen kijken.
Kwestie van vierkante meters per bewoner. Sanitair wordt op uurbasis weinig gebruikt dus dat zijn relatief veel verloren meters. En instellingen kunnen er dan voor kiezen deze vierkante meters in een groepsruimte te steken.
Zeker op een gesloten afdeling is het ook de vraag hoe zeer bewoners hechten aan eigen sanitair. De weg naar een gemeenschappelijk toilet vinden ze vaak gauw genoeg en in pyjama rondwandelen op de gang wordt vaak ook niet als vervelend ervaren.
Wasbak op de kamer vind ik wel een must. Er wordt niet iedere dag gedouched en dan kan men (met hulp) toch op de eigen kamer de dag starten. Of simpelweg een glaasje water pakken.

En zo te lezen is nu de keuze tussen een afdeling oude stijl (grootschalig) en groepswonen. Heel andere visie, heel andere uitvoering.
pi_193776131
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niets. Ik hou best van gekke smaakcombinaties maar biefstuk met kokossmaak gaat me denk ik te ver.
Ik zou lekker gewoon boter doen. Eventueel met een scheutje olie zodat de boter niet verbrandt.
Ik heb vorige week geleerd dat er ook geurloze kokosboter is.
Ik moet nog steeds kijken of mijn gekochte pot nu wel of geen geur heeft.
pi_193776171
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kwestie van vierkante meters per bewoner. Sanitair wordt op uurbasis weinig gebruikt dus dat zijn relatief veel verloren meters. En instellingen kunnen er dan voor kiezen deze vierkante meters in een groepsruimte te steken.
Zeker op een gesloten afdeling is het ook de vraag hoe zeer bewoners hechten aan eigen sanitair. De weg naar een gemeenschappelijk toilet vinden ze vaak gauw genoeg en in pyjama rondwandelen op de gang wordt vaak ook niet als vervelend ervaren.
Wasbak op de kamer vind ik wel een must. Er wordt niet iedere dag gedouched en dan kan men (met hulp) toch op de eigen kamer de dag starten. Of simpelweg een glaasje water pakken.

En zo te lezen is nu de keuze tussen een afdeling oude stijl (grootschalig) en groepswonen. Heel andere visie, heel andere uitvoering.
Hm, nouja, mijn oma heeft regelmatig 'ongelukjes'. Dan is eigen sanitair wel heel fijn.
En als je dan een witte gang hebt met uitsluitend bruine deuren... dan is het zoeken wel heel vervelend. Lijkt me.

Op zich viel dat grootschalige wel mee, de afdelingen gingen ook over max 8 personen.
Maar het is wel een euh 'klassieker' huis. :Y
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 23:18:51 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193776173
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb vorige week geleerd dat er ook geurloze kokosboter is.
Ik moet nog steeds kijken of mijn gekochte pot nu wel of geen geur heeft.
Boter is gemaakt van melkvet...
  donderdag 25 juni 2020 @ 01:36:59 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193777333
Terug van onze nachtelijke expeditie richting strand van Bloemendaal en Zandvoort.
En...we hebben zeevonk gezien (samen met nog heel veel andere nachtbrakers).
Heerlijk tot aan ons middel in de zee gelopen en om ons heen af-en-toe een oplichtende blauwachtige gloed.
Niet op de foto kunnen krijgen. Daarvoor heb je betere apparatuur en en statief nodig.
Hoe dan ook: een lekker nachtwandeling over het strand en door het water gedaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193777343
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:36 schreef golfer het volgende:
Terug van onze nachtelijke expeditie richting strand van Bloemendaal en Zandvoort.
En...we hebben zeevonk gezien (samen met nog heel veel andere nachtbrakers).
Heerlijk tot aan ons middel in de zee gelopen en om ons heen af-en-toe een oplichtende blauwachtige gloed.
Niet op de foto kunnen krijgen. Daarvoor heb je betere apparatuur en en statief nodig.
Hoe dan ook: een lekker nachtwandeling over het strand en door het water gedaan.
Van iemand die het wel een beetje op de foto kreeg:

Het was echt tof O+ Als je door het water loopt zie je van die lichtgevende blauwe kringen om je benen.
_O_
pi_193777348
Gaaf O+
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 25 juni 2020 @ 01:46:29 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193777368
Hoe ouder, hoe gekker. 8-)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193777770
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:46 schreef golfer het volgende:
Wat gaaf :D
Het verschijnsel ken(de) ik helemaal niet! Van zeevonken bedoel ik.

Wél van avond- en nachtbezoeken aan het strand, opgegroeid in den Haag.
pi_193777777
Mogguh :O

Vandaag bouwkundig onderzoek! Spannend :X
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193777997
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:46 schreef golfer het volgende:
Ik geloof bij jullie niet zo in dat gekker :P Volgens mij moet het zijn: net zo gek als anders *O*

Maar wat gaaf dat jullie nu zeevonk hebben gezien O+ Waren er te veel mensen voor het skinny dippen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:55:12 #43
63722 z80
I fink you freaky
pi_193778115
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Aan kokosvet zit nul smaak. Ik gebruik dat spul als vervanger voor boter ivm allergie.
Nadeel is wel tot 15 graden knetter hard. tussen de 15 en 20 graden goed te verwerken. Tot 25 graden net pap. Daarboven is het net water. Met moeite een beetje kokosvet uit de pot weten te halen. Smeer je dat op je boterham is 1 kant wit en de andere kant nog totaal niets.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 08:04:58 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193778182
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Not sure if trolling...
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 08:06:40 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193778188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:55 schreef z80 het volgende:

[..]

Aan kokosvet zit nul smaak. Ik gebruik dat spul als vervanger voor boter ivm allergie.
Nadeel is wel tot 15 graden knetter hard. tussen de 15 en 20 graden goed te verwerken. Tot 25 graden net pap. Daarboven is het net water. Met moeite een beetje kokosvet uit de pot weten te halen. Smeer je dat op je boterham is 1 kant wit en de andere kant nog totaal niets.
Dan zou ik nog eerder voor margarine gaan...
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:14:44 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193778238
Mogguh, na een brakke nacht alweer een half uur in een confcall over geld.

-gaap-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193778386
Wat mooi golfer en B!
pi_193778392
Hier ook brakke nacht door hitte en kutmug }:|
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:38:49 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193778420
Hier ook een brakke nacht en een drukke dag te gaan.. slechte combi -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193778423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Van iemand die het wel een beetje op de foto kreeg:
[ afbeelding ]

Het was echt tof O+ Als je door het water loopt zie je van die lichtgevende blauwe kringen om je benen.
_O_
Gaaf O+
pi_193778425
Brakke nacht boks. Ik heb 2,5 uur wakker gelegen.
Spoilers!
pi_193778462
Ik doe ook mee met de brakke nacht boks *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193778470
*sluipt uitgerust weg*
pi_193778571
Goedemorgen :*

Gaaf Blues en golfer!

Kokosvet heeft inderdaad echt geen smaak. Prima om in te bakken. We zijn er zelf wel wat mee geminderd, want teveel verzadigd vet is natuurlijk niet zo gezond (hoewel ze er bij kokosvet nog niet helemaal uit zijn, of de voordelen nu opwegen tegen de nadelen of niet). Dus daarom gebruiken we vaker vloeibare plantaardige olie. Of gewoon geen olie/'boter'.

Hier wel een iets onrustigere nacht/ochtend, maar wel uitgerust.
Zo eerst eens aankleden en dan aan de slag.
pi_193778658
Ik Google blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat er wel smaak aan kokosboter zat. Ik vond het al zo gek om daar je biefstuk in te willen bakken.
Spoilers!
pi_193778670
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik Google blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat er wel smaak aan kokosboter zat. Ik vond het al zo gek om daar je biefstuk in te willen bakken.
Ik moet zeggen dat ik de eerste keer dat vriend er mee aan kwam zetten (kokosvet dus, geen biefstuk :P ) ik ook een beetje argwanend was hoor :D . Ik ben niet zo'n hele grote kokosfan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 09:11:13 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193778676
Oef... Het zwemmen ging niet zoals ik wilde... :X Werd al snel een stuk trager dan normaal.
Afijn vandaag alleen boodschappen doen en verder rust.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193778688
Mogge!

Ook geen fijne nacht. Ik vond gisteren dat ik wel even naar de Intratuin kon gaan, maar later op de dag (en vooral de nacht) bleek dat de knie het er niet helemaal mee eens was.

Wat prachtig Blues en Golfer, die zeevonk

Vandaag weer een dagje werken. Vanavond een pizzaparty bij en met collega's, zie ik die ook weer voor het eerst in het echie.

Hopelijk belt zo de installateur voor de stortbak en dat er een vervangstukje is gevonden en er niet een nieuwe stortbak hoeft te komen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193778701
Goedemorgen :W

Nacht was niet slecht, alleen een keer wakker geworden om de aircooler uit te zetten.

Nu alweer een uur in de keuken bezig :D zo krijgen we het vanzelf warm

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 25-06-2020 09:40:12 ]
pi_193778732
Volgens mij heb je twee varianten, de geraffineerde (zonder kokossmaak) en de "pure" (mét kokossmaak). Dus als je een heftig gezondheidsgekkie bent, gebruik je die laatste en smaakt al je eten naar kokos :r . Voor koekjes en voor Indonesisch voedsel lijkt het me nog wel gaan.

Lactose-intolerante vriendin van me bakte vroeger wel in kokosolie, maar nu is er in iedere winkel wel melkvrije margarine te koop (Wajang bij Jumbo, AH eigen merk) en je kunt ook altijd plantaardige olie nemen.
pi_193778746
De bouwkundige vond betonrot -O- En best veel volgens mij -O- Nu maar eens overleggen of we nog willen en zo ja, wat de verkoper hieraan denkt te gaan doen :X
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193778809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:16 schreef Tele6 het volgende:
Volgens mij heb je twee varianten, de geraffineerde (zonder kokossmaak) en de "pure" (mét kokossmaak). Dus als je een heftig gezondheidsgekkie bent, gebruik je die laatste en smaakt al je eten naar kokos :r . Voor koekjes en voor Indonesisch voedsel lijkt het me nog wel gaan.

Lactose-intolerante vriendin van me bakte vroeger wel in kokosolie, maar nu is er in iedere winkel wel melkvrije margarine te koop (Wajang bij Jumbo, AH eigen merk) en je kunt ook altijd plantaardige olie nemen.
Oh toch wel smaak dus.... dan zullen wij wel geraffineerd hebben. (Toch eens mijn vriend op zijn kop geven dan. Hij vervloekt en veroordeeld mijn suiker-verslaving altijd :D Want ongezond ditdat. Maar geraffineerd kokosvet is natuurlijk ook niet ideaal )

Becel heeft ook plantaardige 'boters', en Alpro ook. Flora 'boter' schijnt ook wel goed te zijn, heeft alleen weinig toegevoegde vitamine A en D.
Wajang mik ik altijd in de appeltaart. Dat deed mijn vader al; (mijn ouders zijn nooit echt roomboter-gebruikers geweest, dus dat was ik al gewend.

Shit P, dat is wel een flinke domper :{
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:28:20 #63
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_193778840
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:17 schreef PdeHoog het volgende:
De bouwkundige vond betonrot -O- En best veel volgens mij -O- Nu maar eens overleggen of we nog willen en zo ja, wat de verkoper hieraan denkt te gaan doen :X
Kwaaitaalvloer?
Siesta & Fiesta!
pi_193778895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:28 schreef Bramito het volgende:

[..]

Kwaaitaalvloer?
Yup
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:40:35 #65
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_193778945
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Yup
Dat kan "nieuwe auto duur" worden.
Siesta & Fiesta!
pi_193778996
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh toch wel smaak dus.... dan zullen wij wel geraffineerd hebben. (Toch eens mijn vriend op zijn kop geven dan. Hij vervloekt en veroordeeld mijn suiker-verslaving altijd :D Want ongezond ditdat. Maar geraffineerd kokosvet is natuurlijk ook niet ideaal )

Becel heeft ook plantaardige 'boters', en Alpro ook. Flora 'boter' schijnt ook wel goed te zijn, heeft alleen weinig toegevoegde vitamine A en D.
Wajang mik ik altijd in de appeltaart. Dat deed mijn vader al; (mijn ouders zijn nooit echt roomboter-gebruikers geweest, dus dat was ik al gewend.

Shit P, dat is wel een flinke domper :{
Tja, olijfolie en zonnebloemolie zijn ook geraffineerd. Tenzij je extra vergine olijfolie neemt, geloof ik. Maar de standaard olijfolie om in te bakken is ook geraffineerd. Dat is juist handig, want dan zitten alle stofjes die zouden verbranden bij hoge temperaturen (dus als je ermee bakt) er niet meer in.

Mijn ouders deden alles met Blue Band. Inmiddels is de standaard Blue Band geloof ik ook veganistisch geworden, dus hun appeltaart ook :D Ze hebben ook de hele rij Blue Band-kookboeken staan. Daar staan best nog wat goede recepten in - en een hoop oubollige dingen zoals het koken van andijvie :r
pi_193779000
quote:
-O-
pi_193779089
quote:
Wat een akelig nieuws, P. -O-

Hé Bramito...Comestá? post lockdown.
pi_193779130
Klinkt als een hele mooie strand/zeewandeling B&G O+
Ook nog nooit van zeevonk gehoord.

Gezellig een pizza party Kaatje, alvast veel plezier :)

Oh nee P -O- Afwachten idd wat de verkoper hieraan wil doen en hoe ernstig het is... Wat een bummer.

Ik was om half 6 wakker voor het laatst dus daar bleef het bij. Wel lekker vanmiddag en morgen hele dag vrij genomen. Ga vanmiddag naar het water en daar lekker picknicken, zonnebaden en zwemmen. Gisteren de boodschappen gehaald (druiven, fuet, dadels met roomkaas, serranoham, truffelkaas, koffiebroodjes en zoutjes).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193779176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:40 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dat kan "nieuwe auto duur" worden.
Dan ga ik wel bedingen dat verkoper een nieuwe auto minder kan kopen :+
pi_193779196
Wat een rotnieuws P. -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_193779231
Ja, maar ik ben blij dat ik er nu achter kom :D Die 320 EUR is het wel waard geweest. Dit had een potentieel drama kunnen worden.
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 10:11:23 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193779252
Dat is balen P. Maar beter nu ontdekken dan na aankoop.

Bij aannemer van jou keuze offerte opvragen en dat in mindering brengen van de prijs?
pi_193779270
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dan ga ik wel bedingen dat verkoper een nieuwe auto minder kan kopen :+
Maken jullie gebruik van een aankoopmakelaar?
En ben je al lid van de VEH?
pi_193779274
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Dat is balen P. Maar beter nu ontdekken dan na aankoop.

Bij aannemer van jou keuze offerte opvragen en dat in mindering brengen van de prijs?
Eerst bouwkundig rapport afwachten, dan in overleg met verkoper een specialist er naar laten kijken en die een offerte laten opstellen. Dat ga ik niet zomaar bij een aannemer laten doen.
pi_193779278
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

Maken jullie gebruik van een aankoopmakelaar?
En ben je al lid van de VEH?
Nee en ja.
pi_193779297
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee en ja.
🙃 👍🏼
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:24:52 #78
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_193779378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Tja, olijfolie en zonnebloemolie zijn ook geraffineerd. Tenzij je extra vergine olijfolie neemt, geloof ik. Maar de standaard olijfolie om in te bakken is ook geraffineerd. Dat is juist handig, want dan zitten alle stofjes die zouden verbranden bij hoge temperaturen (dus als je ermee bakt) er niet meer in.

De standaard olijfolie die je koopt om te bakken is altijd een mengsel geraffineerde olie en Extra Virgen of Virgen olie. Geraffineerde olijfolie is praktisch smaakloos, geurloos en bijna kleurloos.
Zo maken ze niet eetbare olie, eetbaar.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:26:24 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_193779395
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wat een akelig nieuws, P. -O-

Hé Bramito...Comestá? post lockdown.
De lockdown was lang, maar ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Het puin ruimen begint nu helaas.
Siesta & Fiesta!
pi_193780072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

De lockdown was lang, maar ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Het puin ruimen begint nu helaas.
Goed om te horen...ik begrijp dat de (schoon ) familie goed erdoorheen is gekomen.
pi_193780195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Hé, fijn dat je er weer bent!
Nog bekenden van jullie erg ziek geweest (of erger)?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193780248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:45 schreef Tele6 het volgende:
Maar de standaard olijfolie om in te bakken is ook geraffineerd. Dat is juist handig, want dan zitten alle stofjes die zouden verbranden bij hoge temperaturen (dus als je ermee bakt) er niet meer in.

Dit is wel echte marketingonzin hoor. In olijfolie zit niks wat verbrandt of omsmelt tot transvet ofzo, tenzij je het industrieel heet gaat verhitten. Maar dan staat je huis allang blauw, zijn alle brandmelders aan het loeien en heb je zeker geen eetlust meer.
Geraffineerde olie is heel geraffineerd: goedkope olie gemengd met dure, duur verkopen. Het enige ingrediënt dat moet worden toegevoegd hiervoor is wat marketingleugentjes.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193780322
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:59 schreef Candaasje het volgende:
We zijn er zelf wel wat mee geminderd, want teveel verzadigd vet is natuurlijk niet zo gezond
Ook dat is al een tijdje wetenschappelijk achterhaald, al loopt de *medische* consensus nog niet mee. Verzadigd vet heette 'slecht' vooral in de tijd dat transvet een goede ontwikkeling leek (verlaat het lichaam zonder vet aan te zetten!) en meervoudig onverzadigd linolzuur ook iets was om je op te laten voorstaan (geruisloos afgevoerd bij de becellen van deze wereld). Voor een noch ander is ooit echt bewijs geweest, wel veel 'vermoed verband', overtuiging, wetenschappelijke ego's en marketing.

Kokosolie (dat heet gewoon echt geen kokosboter) is verder wel een heel raar goedje waar ik vooral niet teveel van zou eten; teveel mensen die er rare hartkloppingen van krijgen.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:34:22 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193780382
Ik ken kokosolie alleen als dat goedje wat in zo'n bruin flesje zit en je szomers over elkaar heen smeert om wel bruin te worden, maar niet diep donkerrood....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 11:34:34 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193780386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Eerst bouwkundig rapport afwachten, dan in overleg met verkoper een specialist er naar laten kijken en die een offerte laten opstellen. Dat ga ik niet zomaar bij een aannemer laten doen.
Zo'n specialist zal allicht bij een aannemer werken :+
pi_193780421
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook dat is al een tijdje wetenschappelijk achterhaald, al loopt de *medische* consensus nog niet mee. Verzadigd vet heette 'slecht' vooral in de tijd dat transvet een goede ontwikkeling leek (verlaat het lichaam zonder vet aan te zetten!) en meervoudig onverzadigd linolzuur ook iets was om je op te laten voorstaan (geruisloos afgevoerd bij de becellen van deze wereld). Voor een noch ander is ooit echt bewijs geweest, wel veel 'vermoed verband', overtuiging, wetenschappelijke ego's en marketing.

Kokosolie (dat heet gewoon echt geen kokosboter) is verder wel een heel raar goedje waar ik vooral niet teveel van zou eten; teveel mensen die er rare hartkloppingen van krijgen.
Verzadigd vet verhoogt wel het gehalte LDL-cholesterol. Wat ik begrepen heb uit de biochemieles is dat type cholesterol echt niet zo goed, dit staat los van transvetten. Transvetten zijn vooral door hun structuur niet zo handig; lichaam weet niet altijd wat er mee aan te vangen.

Nu, kokosvet verhoogt zowel het HDL-cholesterol (= goed) als het LDL-cholesterol. Het eerste helpt het andere af te breken, maar als het andere ook al verhoogd wordt, is het de vraag in hoeverre het voordeel opweegt tegen het nadeel. (niet alle cholesterol is dus slecht, maar LDL wel)

We gaan niet dood van een keertje kokosvet, maar we gebruiken het toch sporadisch :)
pi_193780450
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aannemers hier hebben nauwelijks nog mensen in dienst. Wat timmermannen en metselaars. De rest wordt ingehuurd.
Spoilers!
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 11:39:02 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193780463
https://www.facebook.com/208319212516978/posts/3783907218291475/

Die reacties...
Niet alleen de boze blanke man is racistisch.
Turken, Arabieren en wat niet meer gaat lekker onderling zeg in de reacties.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:40:51 #89
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_193780493
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Goed om te horen...ik begrijp dat de (schoon ) familie goed erdoorheen is gekomen.
Ja helemaal prima.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé, fijn dat je er weer bent!
Nog bekenden van jullie erg ziek geweest (of erger)?
Hier in de straat hebben we er een paar families die ziek waren, maar er verder niet echt veel last van hadden. Hun kinderen hadden nul symptomen. Ze zijn allemaal getest, en ze hebben allemaal antilichamen dus ze zijn wel besmet.
Helaas is wel de zoon van een bekende ernstig ziek en ligt nog steeds in het ziekenhuis. Die is 12 of zoiets en heeft geen (bekende) andere problemen.
Ook wel een aantal bekenden die een (ver) familielid hebben verloren. Allemaal 75 plus.
Siesta & Fiesta!
pi_193780566
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:40 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja helemaal prima.
[..]

Hier in de straat hebben we er een paar families die ziek waren, maar er verder niet echt veel last van hadden. Hun kinderen hadden nul symptomen. Ze zijn allemaal getest, en ze hebben allemaal antilichamen dus ze zijn wel besmet.
Helaas is wel de zoon van een bekende ernstig ziek en ligt nog steeds in het ziekenhuis. Die is 12 of zoiets en heeft geen (bekende) andere problemen.
Ook wel een aantal bekenden die een (ver) familielid hebben verloren. Allemaal 75 plus.
Fijn dat in ieder geval de directe familie er goed uitgekomen is.

Ik blijf dat zo vreemd vinden aan COVID. Het heeft ons leven zo beīnvloedt, maar geen mens die ik ken is er ziek mee geweest...Echt uit de hele uitgebreide kring ken ik niemand. Zo vreemd.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:48:38 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193780630
Ik (helaas) inmiddels 2, die kerngezond waren, en juist hele zwakke familieleden hadden. Familie binnen de 1,5 meter zone.
1 heeft het niet overleefd, de ander kan eigenlijk niets wat een vorm van inspanning is (traplopen, even met iets zwaars door huis lopen) en vertaalt dat als "in een bak modder proberen te sprinten".
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 11:52:11 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193780705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik blijf dat zo vreemd vinden aan COVID. Het heeft ons leven zo beīnvloedt, maar geen mens die ik ken is er ziek mee geweest...Echt uit de hele uitgebreide kring ken ik niemand. Zo vreemd.
Ik ook niet. Of ja, ligt er aan hoe ruim je kennen rekent. Van de mensen die ik het afgelopen jaar zelf heb gesproken/gezien niemand.

Dus ook niet mensen uit Noord Italië.
pi_193780766
De broer van B was in Ischgl net voordat het daar helemaal misging. Hij en z'n vrienden konden nog net terug naar Nederland. Zijn vrienden zijn allemaal heel erg ziek geweest en nog steeds niet helemaal fit, maar gek genoeg heeft B's broer geen last gehad. Dat zijn eind-twintigers, als die nu nog steeds niet fit zijn dan hebben ze echt iets stevigs gehad.
pi_193780792
Geen vrienden en familie gelukkig . Wel aardig wat kennissen en sowieso verschillende mensen in de straat.
pi_193780884
quote:

[..]

Nou, digitaal toch wel: Uniekje. :*

En met alles wat meer “mag”: wonend in een dorp vlakbij een hot spot stad kom ik daar zo
min mogelijk. Het zijn niet de ouwechies die in isolatie leefden in een Zorgcentrum.
Het zijn de Verzorgenden, die slecht beschermd moesten werken en oķk boodschappen doen.
SPOILER
Gisteravond lekker meegezongen via yt met het koor dat buiten optrad op de laatste avond. Leuk om een aantal liedjes terug te horen. Zoom is individueel.
  donderdag 25 juni 2020 @ 12:06:11 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193780999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:32 schreef Isabeau het volgende:

Maar wat gaaf dat jullie nu zeevonk hebben gezien O+ Waren er te veel mensen voor het skinny dippen?
Ja, was helaas veel te druk daarvoor. -O-
Poef.....gone! Šgolfer
pi_193781589
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Het is een specialistische tak en ik denk dat deze mensen te duur zijn voor een normale aannemer.
pi_193781631
https://nos.nl/livestream(...)ronamaatregelen.html

Als jullie willen lachen. Viruswaanzin versus De Nederlandse Staat.
Spoilers!
pi_193781700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)ronamaatregelen.html

Als jullie willen lachen. Viruswaanzin versus De Nederlandse Staat.
:X
Ik heb echt te veel kennissen die achter viruswaanzin staan.
pi_193781731
quote:

[..]

Het is ook een hoax natuurlijk. 5G, Bill Gates, nanochips, dode baby's! o|O Ofzo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')