abonnement Unibet Coolblue
pi_193766311
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wel voor de mensen waar we het nu grotendeels over hebben... universitair ziekenhuispersoneel heeft idd al iets eerder een cao met loonsverhoging gekregen...
Klopt, vorige jaar is er 2,75% bijgekomen. Inflatie bedroeg 2,6% (CBS) dus inderdaad het universitair zorgpersoneel is vorig jaar 0,15% meer gaan verdienen.

Volgens salariskompas verdiend een verpleegkundige 2514 bruto, dus een salarisverhoging van welgeteld 3,77 voor een verpleegkundige op een UMC.
pi_193766454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:44 schreef ikwordra het volgende:UMC's hebben volgens mij juist veel coronapatiënten opgevangen, dus volgens mij sla je hier de plank mis
Of je ze wel of niet opgevangen hebt is niet perse relevant. Als je Geen coronapatient gezien hebt al je werkprocessen hebt moeten aanpassen en daar meer tijd aan kwijt bent heb je net zo goed last gehad van Corona.
pi_193766498
Arjen Lubach zou dit een proMotie noemen... een motie ter promotie van je eigen partij...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193766504
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Of je ze wel of niet opgevangen hebt is niet perse relevant. Als je Geen coronapatient gezien hebt al je werkprocessen hebt moeten aanpassen en daar meer tijd aan kwijt bent heb je net zo goed last gehad van Corona.
Klopt, in iedere uithoek van de (thuis-) zorg heeft men last gehad van de zorg.
pi_193766511
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:06 schreef Nielsch het volgende:
Arjen Lubach zou dit een proMotie noemen... een motie ter promotie van je eigen partij...
Nee, want bij een "proMotie" ging het om een motie die eigenlijk niet nodig is omdat het feitelijk al door de wet geregeld is óf om een motie die twee-ledig is en waarvan overduidelijk 1 deel het nooit zal halen maar vervolgens over het andere deel (dat het daardoor ook niet haalt) geklaagd wordt.

Denk aan:

- Motie: "we willen 5% loonsverhoging voor alle zorgpersoneel én een witte Ferrari met gouden velgen"
- Stemming: "verworpen"
- Twitter: "SP en PvdA stemmen tegen motie voor 5% loonsverhoging!"
pi_193766647
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is de normale loonstijging van de afgelopen 3 jaar. Dat is achterstallig loon inhalen
Nou ik krijg gemiddeld niet meer dan 2% in mijn branche hoor per jaar.
Waarschijnlijk dit jaar 0%.

En mijn werkdruk is ook 300% nu :)..
pi_193766682
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is de normale loonstijging van de afgelopen 3 jaar. Dat is achterstallig loon inhalen
Nou ik krijg gemiddeld niet meer dan 2% in mijn branche hoor per jaar.
Waarschijnlijk dit jaar 0%.

En mijn werkdruk is ook 300% nu :)..
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:03 schreef vosss het volgende:
Ik zie liever dat mijn belastingcenten naar de zorg gaan dan dat ze naar handophoudend, overlast gevend, zich niet aanpassend, werkloos, buitenlands tuig gaan.
Ja maar het moet, anders zijn ze racist he.
pi_193766723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:18 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nou ik krijg gemiddeld niet meer dan 2% in mijn branche hoor per jaar.
Waarschijnlijk dit jaar 0%.

En mijn werkdruk is ook 300% nu :)..
Precies jij kreeg dus al meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193766832
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dus je slingert hier onzin het topic in en vervolgens kun en wil je dat niet even onderbouwen met een link. ok man.
Ik onderbouw het toch? Je kan het prima controleren, dat kost alleen wat tijd.

Ik kijk regelmatig tv. Ik schrijf dan nuet alles op met tijdstip op en wie wat gezegd heeft voor het geval ik het wellicht nodig heb voor fok. Helaas voor jou....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193766855
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat is toch niet vergelijkbaar man
Waarom dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193766860
Ik werk zelf in de (thuis)zorg, hoef geen bonus of salarisverhoging. Geef dat maar aan de echte helden die met gevaar voor eigen leven (en hun gezin) keihard hebben moeten beuken (en nog steeds een donderwolk boven hun hoofd hebben hangen).

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat mijn inschatting is dat deze hele Corona situatie voor veel medewerkers de druppel is geweest wat voor uitstroming zal zorgen. Daarnaast vraag ik mij af wat deze hele situatie doet met nieuwe aanwas, ik zou in ieder geval deze sector momenteel niet aanraden.
pi_193766917
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:31 schreef GS-Raw het volgende:
Ik werk zelf in de (thuis)zorg, hoef geen bonus of salarisverhoging. Geef dat maar aan de echte helden die met gevaar voor eigen leven (en hun gezin) keihard hebben moeten beuken (en nog steeds een donderwolk boven hun hoofd hebben hangen).

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat mijn inschatting is dat deze hele Corona situatie voor veel medewerkers de druppel is geweest wat voor uitstroming zal zorgen. Daarnaast vraag ik mij af wat deze hele situatie doet met nieuwe aanwas, ik zou in ieder geval deze sector momenteel niet aanraden.
Ik raad mijn kinderen al jaren af om te werken in de zorg, politie of onderwijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 12:42:05 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193767007
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:06 schreef Nielsch het volgende:
Arjen Lubach zou dit een proMotie noemen... een motie ter promotie van je eigen partij...
Het valt me nog mee dat ze er niet bij zetten dat het geld maar bij "minder bureaucratie in de zorg" gehaald moet worden.
pi_193767361
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik onderbouw het toch? Je kan het prima controleren, dat kost alleen wat tijd.

Ik kijk regelmatig tv. Ik schrijf dan nuet alles op met tijdstip op en wie wat gezegd heeft voor het geval ik het wellicht nodig heb voor fok. Helaas voor jou....

Nee, je onderbouwt helemaal niks. Je beweert iets wat niet klopt en dan onderbouw je dat met "ja hallo dat heb ik op tv gezien hoor".
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193767407
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, je onderbouwt helemaal niks. Je beweert iets wat niet klopt en dan onderbouw je dat met "ja hallo dat heb ik op tv gezien hoor".
Dan verschillen wij van mening wat onderbouwen is.
Ik vind internet links op nbetrouwbaar en gebruik deze ook niet vanwege mijn betrouwbaarheid.

Als je het noodzakelijk vindt om mij te controleren dan moet je er maar tijd in steken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193767455
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan verschillen wij van mening wat onderbouwen is.
Ik vind internet links op nbetrouwbaar en gebruik deze ook niet vanwege mijn betrouwbaarheid.

Als je het noodzakelijk vindt om mij te controleren dan moet je er maar tijd in steken.
Heb ik gedaan, maar nergens heb ik kunnen vinden dat de eenmalige bonus voor zorgpersoneel van tafel is. Als dit al in een televisieprogramma is besproken, dan zullen journalisten hier ook over geschreven hebben. Je lult dus gewoon uit je nek. Klaar en simpel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:26:55 #167
338319 ZarB
Piña colada
pi_193767497
Ik werk ook in de zorg en hoef geen bonus of salarisverhoging. Ik ben allang al blij dat ik door kon werken ipv maandenlang verplicht thuis moest zitten. Heb het kort geprobeerd (ik sta niet aan het bed), maar wat een drama. En dan heb ik nog geen eens kinderen om me heen.

En ik vind het ook een beetje risico van het vak.

Overigens ken ik wel wat verpleegkundigen die veel moesten werken, maar die hoor ik ook echt niet zeuren om meer geld.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193767643
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, je onderbouwt helemaal niks. Je beweert iets wat niet klopt en dan onderbouw je dat met "ja hallo dat heb ik op tv gezien hoor".
https://www.vn.nl/zorgpersoneel-haring/

We wachten het rustig af. In juli zou die eenmalige bonus moeten komen. Ik ben benieuwd. Ik heb nog weinig vertrouwen in de overheid.
De haring zal wel een voorproefje zijn geweest :)

De eenmalige bonus schijnt mbt de uitvoerig technisch ontzettend moeilijk te zijn. :)
pi_193767748
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik raad mijn kinderen al jaren af om te werken in de zorg, politie of onderwijs.
Als ik kinderen had zou ik hen adviseren een technische opleiding of studie te volgen, in het buitenland af te studeren en vervolgens daar een bestaan proberen op te bouwen ipv in dit lagelonenland zonder betaalbare woonruimte te blijven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 24 juni 2020 @ 13:54:42 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193767842


Caren Kunst en Nienke Ipenburg verkopen T-shirts met een knipoog naar het eerste tonnetje nieuwe haring dat verpleegkundigen onlangs kregen. ‘Wel haring, maar waar blijft de echte waardering?’, vragen zij zich af.
Tot nooit .......
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:20:08 #171
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193768160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:54 schreef Speekselklier het volgende:
[ link | afbeelding ]

Caren Kunst en Nienke Ipenburg verkopen T-shirts met een knipoog naar het eerste tonnetje nieuwe haring dat verpleegkundigen onlangs kregen. ‘Wel haring, maar waar blijft de echte waardering?’, vragen zij zich af.
Ik neem dus aan dat zij alles wat zij met de verkoop van die shirts verdienen aan de sector schenken?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193768258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als ik kinderen had zou ik hen adviseren een technische opleiding of studie te volgen, in het buitenland af te studeren en vervolgens daar een bestaan proberen op te bouwen ipv in dit lagelonenland zonder betaalbare woonruimte te blijven.
Dat moeten ze wel kunnen. Die van mij kunnen dat niet.
NL gaat inderdaad langzaam richting een lage lonen land inderdaad.
Woningen zijn een veel belangrijker punt, maar veel meer landen hebben dit probleem.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:35:33 #173
338319 ZarB
Piña colada
pi_193768359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als ik kinderen had zou ik hen adviseren een technische opleiding of studie te volgen, in het buitenland af te studeren en vervolgens daar een bestaan proberen op te bouwen ipv in dit lagelonenland zonder betaalbare woonruimte te blijven.
Ik denk dat het pedagogisch effectiever is om je kind zelf te laten uitzoeken wat hij/zij wil. Maar goed, dat is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen in de opvoeding (al is de focus op materialisme nooit echt succesvol gebleken).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193768390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:26 schreef ZarB het volgende:
Ik werk ook in de zorg en hoef geen bonus of salarisverhoging. Ik ben allang al blij dat ik door kon werken ipv maandenlang verplicht thuis moest zitten. Heb het kort geprobeerd (ik sta niet aan het bed), maar wat een drama. En dan heb ik nog geen eens kinderen om me heen.

En ik vind het ook een beetje risico van het vak.

Overigens ken ik wel wat verpleegkundigen die veel moesten werken, maar die hoor ik ook echt niet zeuren om meer geld.
Risico van het vak. Mbt de bonus en cao moet de sector maar zelf bepalen of dat relevant is. Maar mocht je door het nemen van een risico toch ziek worden, deels omdat de beschermingmiddelen er niet waren mag je op z'n minst verwachten dat er een budget word vrijgemaakt voor de nazorg in die sector

En het ergste is nog wel of een deel ooit weer aan het werk kan gaan. Want er is nog niets bekend of de aangetoonde beschadiging aan de longen ooit gaat herstellen. Het is helaas zo dat mensen milde klachten hebben maar er zijn ook mensen die vreselijke klachten hebben.
pi_193768474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik denk dat het pedagogisch effectiever is om je kind zelf te laten uitzoeken wat hij/zij wil. Maar goed, dat is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen in de opvoeding (al is de focus op materialisme nooit echt succesvol gebleken).
Advies geven hoort er ook bij.
Al willen ze sekswerker worden, voor mij is het prima
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 14:49:13 #176
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_193768536
De motie in kwestie + uitslagen:
https://www.tweedekamer.n(...)10179&did=2020D22099

De reden waarom Hugo de Jonge de motie ontraadt:
quote:
In de motie op stuk nr. 397 wordt de regering verzocht om met een plan te komen voor structurele waardering voor zorgverleners, waarin betere arbeidsvoorwaarden en een beter salaris kunnen worden gerealiseerd. De dekking zag ik niet helemaal in deze motie. En overigens doen we dat natuurlijk gewoon, in de arbeidsvoorwaardegesprekken die gewoon worden gevoerd. Daar wordt jaarlijks een aanvullend bedrag voor beschikbaar gesteld. Die bijdrage is dit jaar 1,1 miljard. Er zijn ook al mooie cao's afgesloten, bijvoorbeeld in de ziekenhuiszorg. Daar gaat het om 5%. In de vvt gaat het om 3, 5%. Kortom, ik ontraad deze motie.
https://www.tweedekamer.n(...)02-8b1c-dfbfc5e2273c
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_193768565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk hier maar eens over na als je in het stemhokje staat ipv over het statige (stuurloze) optreden van rutte tijdens corona.
Volgende keer staken ipv zorg verlenen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:13:46 #178
338319 ZarB
Piña colada
pi_193768810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Risico van het vak. Mbt de bonus en cao moet de sector maar zelf bepalen of dat relevant is. Maar mocht je door het nemen van een risico toch ziek worden, deels omdat de beschermingmiddelen er niet waren mag je op z'n minst verwachten dat er een budget word vrijgemaakt voor de nazorg in die sector

En het ergste is nog wel of een deel ooit weer aan het werk kan gaan. Want er is nog niets bekend of de aangetoonde beschadiging aan de longen ooit gaat herstellen. Het is helaas zo dat mensen milde klachten hebben maar er zijn ook mensen die vreselijke klachten hebben.
Eens. Maar als het daadwerkelijk zo ernstig gesteld is met de (psychische) klachten na werken in de coronatijd, dan gaat een structurele salarisverhoging ook niets helpen. Geld vrijmaken voor nazorg of andere dingen die wél direct van belang kunnen zijn ben ik wel voorstander van. Maar dat vind ik voor alle beroepsgroepen wel gelden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193768993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Eens. Maar als het daadwerkelijk zo ernstig gesteld is met de (psychische) klachten na werken in de coronatijd, dan gaat een structurele salarisverhoging ook niets helpen. Geld vrijmaken voor nazorg of andere dingen die wél direct van belang kunnen zijn ben ik wel voorstander van. Maar dat vind ik voor alle beroepsgroepen wel gelden.
Het zijn geen psychische klachten. Maar lichamelijke klachten waarbij de longen een dusdanige klap hebben gekregen dan 5 mtr lopen al een probleem is. Iemand van 40 lijkt plots iemand van 90 te zijn. Bovendien ontstaat er ook een groot gevaar van trombose en een longembolie. Nu is het de vraag of dit ooit zal herstellen. En aangezien dit niet zeker is, faalt de nazorg enorm. Uiteraard is dit niet van toepassing op alleen zorgpersoneel. Maar het zorgpersoneel liep wel enorme risico's omdat er tot einde april geen beschermingsmiddelen aanwezig waren.

Maar ja, volgens Jensen is het maar een griep.
pi_193769078
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Volgende keer staken ipv zorg verlenen.
Dat gaat nagenoeg niemand doen.
pi_193769135
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:35 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dat gaat nagenoeg niemand doen.
Dat kan ook niet. Bovendien zijn het over het algemeen toch mensen waarbij het verlenen van zorg in het bloed zit. Neemt niet weg dat je dan maar steeds moet zeggen, ze kiezen er zelf voor en dan moet je niet klagen.
pi_193769229
Hoe langer ik erover nadenken, hoe triester ik deze motie vind. De oppositie kan elke dag wel een warrige motie zonder financiele dekking indienen voor een structurele salarisverhoging voor allerlei beroepsgroepen zoals leraren, schoonmakers, kappers, medewerkers in de kinderopvang, ambulancebroeders, huisartsen, brandweermannen en ga zo nog maar even door.

Feit is dat we structurele salarisverhogingen in Nederland nog nooit hebben geregeld via een financieel niet-gedekte motie van de oppositie en dat is maar goed ook. Dat zou echt nergens op slaan. Het is gewoon goedkoop politiek scoren over de rug van zorgpersoneel. Als Asscher en Marijnissen zelf in de regering zouden zitten, zouden ze dit soort moties ook gewoon naast zich neerleggen omdat ze weten dat ze onuitvoerbaar zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193769313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat kan ook niet. Bovendien zijn het over het algemeen toch mensen waarbij het verlenen van zorg in het bloed zit. Neemt niet weg dat je dan maar steeds moet zeggen, ze kiezen er zelf voor en dan moet je niet klagen.
Als ik naar mijzelf en collega’s kijk dan zijn we eigenlijk ook gewoon veel te soft, we moeten eigenlijk veel harder zijn het probleem is alleen dat je de cliënt/patiënt dan direct dupeert en dat kunnen maar weinig mensen over hun hart verkrijgen. Ik ben zelf wat dat betreft ook een slaapjanus hoor.
pi_193769335
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
Hoe langer ik erover nadenken, hoe triester ik deze motie vind. De oppositie kan elke dag wel een warrige motie zonder financiele dekking indienen voor een structurele salarisverhoging voor allerlei beroepsgroepen zoals leraren, schoonmakers, kappers, medewerkers in de kinderopvang, ambulancebroeders, huisartsen, brandweermannen en ga zo nog maar even door.

Feit is dat we structurele salarisverhogingen in Nederland nog nooit hebben geregeld via een financieel niet-gedekte motie van de oppositie en dat is maar goed ook. Dat zou echt nergens op slaan. Het is gewoon goedkoop politiek scoren over de rug van zorgpersoneel. Als Asscher en Marijnissen zelf in de regering zouden zitten, zouden ze dit soort moties ook gewoon naast zich neerleggen omdat ze weten dat ze onuitvoerbaar zijn.
We hebben ook nog nooit een pandemie zoals deze gehad. Er is ook nog nooit een lockdown zoals die we nu hebben geweest. De ICs hebben nog nooit zo mudjevol gelegen en de gezondheidszorg heeft nog nooit een optater zoals de afgelopen tijd gekregen. Dit was een enorm grootse wake up call die we nog nooit eerder hebben gehad. Dus laten we asjeblieft niet dingen bij voorbaat uitsluiten "omdat we het nog nooit zo hebben gedaan", dat is in deze context een belachelijk kul-argument.
pi_193769417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:52 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Als ik naar mijzelf en collega’s kijk dan zijn we eigenlijk ook gewoon veel te soft, we moeten eigenlijk veel harder zijn het probleem is alleen dat je de cliënt/patiënt dan direct dupeert en dat kunnen maar weinig mensen over hun hart verkrijgen. Ik ben zelf wat dat betreft ook een slaapjanus hoor.
Nee, dat is niet slap. Ik zou er niet geschikt voor zijn.
  woensdag 24 juni 2020 @ 16:23:37 #186
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193769722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik neem dus aan dat zij alles wat zij met de verkoop van die shirts verdienen aan de sector schenken?
ja.. klik maar op het plaatje
Tot nooit .......
pi_193769857
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik denk dat het pedagogisch effectiever is om je kind zelf te laten uitzoeken wat hij/zij wil. Maar goed, dat is natuurlijk maar net waar je prioriteiten liggen in de opvoeding (al is de focus op materialisme nooit echt succesvol gebleken).
Mwa, betaalbare woonruimte wensen is niet echt materialistisch lijkt me. Het is vooral dat Nederland schreeuwend duur is en dat er steeds minder tegenover die oplopende kosten staat, bovendien stijgen de lonen minder dan de inflatie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2020 @ 16:35:24 #188
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193769874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:32 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Belangrijke notitie: 73 tegen - 71 voor. Lodewijk's aanwezigheid was niet cruciaal
Dat was het wel, want twee stemrondes lang was de uitslag 72-72. Was hij op tijd geweest dan was de motie aangenomen. Enorme afgang dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:36:00 #189
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193770728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat was het wel, want twee stemrondes lang was de uitslag 72-72. Was hij op tijd geweest dan was de motie aangenomen. Enorme afgang dus.
:')

De stemming die hij gemist heeft is met 73 - 71 afgewezen. Dus ja, zijn aanwezigheid was niet cruciaal
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:36:56 #190
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_193770743
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat was het wel, want twee stemrondes lang was de uitslag 72-72. Was hij op tijd geweest dan was de motie aangenomen. Enorme afgang dus.
Nee, want de eerdere stemmingen waren niet gisteren, maar in voorgaande weken. Toen had Asscher wel meegestemd.
pi_193771139
De zorg heeft de gunfactor mee maar is het zo dat de salarissen in de zorg achter lopen op andere branches ?
Zeker na de opwaardering (wellicht achterstallig onderhoud) van vele procenten heb ik niet de indruk dat er minder wordt betaald dan bij vele andere functies.
Ik heb 3 mensen in mijn directe omgeving die in de zorg werken (in de wijk en verpleegkundige) en die verdienen zeker niet slecht.
In de lagere functies zal dit ongetwijfeld anders zijn maar dat is overal zo.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2020 @ 07:02:44 #192
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193777882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:36 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, want de eerdere stemmingen waren niet gisteren, maar in voorgaande weken. Toen had Asscher wel meegestemd.
Oh, toevallig was er toen blijkbaar ook 1 persoon niet bij. Thanks voor de toelichting, ze deden het gisteren lijken of alle stemmingen op dezelfde dag plaatsvonden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193777988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

:')

De stemming die hij gemist heeft is met 73 - 71 afgewezen. Dus ja, zijn aanwezigheid was niet cruciaal
Er waren er ook 2 van de PVV en 1 van 50Plus niet. Ze hadden kunnen winnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193778288
Het zal mij een zorg zijn. Gewoon de zorgverzekering hetzelfde inrichten als een autoverzekering, met no-claim enzo
toch
de zorgmedewekers weten nu i.i.g. op welke partijen ze moeten stemmen de volgende verkiezingen, behalve de chirurgen en andere specialisten die heel veel krijgen, die zullen wel vvd blijven stemmen natuurlijk.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:30:28 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193778342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het zal mij een zorg zijn. Gewoon de zorgverzekering hetzelfde inrichten als een autoverzekering, met no-claim enzo
toch
de zorgmedewekers weten nu i.i.g. op welke partijen ze moeten stemmen de volgende verkiezingen, behalve de chirurgen en andere specialisten die heel veel krijgen, die zullen wel vvd blijven stemmen natuurlijk.
No claim in de zorg, hoe zie je dat voor je dan :') Als je schuldig bent aan je ziekte dan moet je extra gaan betalen ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193778370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

No claim in de zorg, hoe zie je dat voor je dan :') Als je schuldig bent aan je ziekte dan moet je extra gaan betalen ofzo?
het is toch al gedeeltelijk zo met eigen risico e.d.
sommige ziektes kan je misschien voorkomen door je leefstijl erop aan te passen
ik roep maar wat hoor
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193778718
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:31 schreef GS-Raw het volgende:
Ik werk zelf in de (thuis)zorg, hoef geen bonus of salarisverhoging. Geef dat maar aan de echte helden die met gevaar voor eigen leven (en hun gezin) keihard hebben moeten beuken (en nog steeds een donderwolk boven hun hoofd hebben hangen).

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat mijn inschatting is dat deze hele Corona situatie voor veel medewerkers de druppel is geweest wat voor uitstroming zal zorgen. Daarnaast vraag ik mij af wat deze hele situatie doet met nieuwe aanwas, ik zou in ieder geval deze sector momenteel niet aanraden.
Off zzp'en. Het is weer lekker kortetermijn beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193778769
Ik vond die vergelijking qua inkomen en salaris in het nieuws wel een mooie.

Zelfs een (beginnend) leraar aan de basisschool verdient nog meer dan een wijkverpleegkundige.
Zowel minimaal als maximaal salaris.
pi_193778948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik vond die vergelijking qua inkomen en salaris in het nieuws wel een mooie.

Zelfs een (beginnend) leraar aan de basisschool verdient nog meer dan een wijkverpleegkundige.
Zowel minimaal als maximaal salaris.
Dat gejank van leraren en de enorme mediaaandacht de laatste jaren vond ik ook vrij bizar wat betreft salaris, die verdienen stukken beter dan de zorgmedewerkers. Het kwam op mij een beetje over alsof een paar hooggeplaatste mediafiguren familie hebben in het onderwijs en hun agenda wat extra gepusht mocht worden.

Een beetje als die ene sportclub die in het lokale krantje elke week aandacht krijgt omdat de dochter van de hoofdredacteur daar sport.
pi_193778982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:52 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Als ik naar mijzelf en collega’s kijk dan zijn we eigenlijk ook gewoon veel te soft, we moeten eigenlijk veel harder zijn het probleem is alleen dat je de cliënt/patiënt dan direct dupeert en dat kunnen maar weinig mensen over hun hart verkrijgen. Ik ben zelf wat dat betreft ook een slaapjanus hoor.
En daar wordt gruwelijk misbruik van gemaakt helaas, die mensen zorgen toch wel lijkt de gedachte te zijn.
Fatsoenlijke beloningen, werkdruk, vervanging bij ziekte of zelfs bescherming tegen corona? Waarom als je ook kan besparen en de zorg zich toch wel blijft inzetten.
Helaas kun je op verantwoordelijkheidsgevoel en applaus niet leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')