abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193749519
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

Op zondag 28 juni maken we met iedereen die mee wil doen sushi.

Sushi
Sashimi mag ook. Het is echt de bedoeling dat je je eigen sushi rolt.

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.
Spoilers!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:42:28 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193749812
Stukjes rauwe vis in dunne plakken snijden (sashimi) is niet echt koken, hè?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193749881
Na 15 jaar sushi maken, ga ik zondag voor het eerst een inside out rol proberen :D
pi_193749914
Oeh, dat is wel iets waar ik m'n vriend blij mee kan maken dit weekend. Nu nog proberen er ook echt aan te denken.
pi_193750606
Ik sla over, eet geen vis. Nou kan ik wel iets vega maken of met vlees. Maar nog nooit sushi gehad, geen idee hoe het smaakt, dus kan ik ook geen vergelijking maken.
Maar verheug me op mooie fotos
We have far more in common than that which devides us..
pi_193750772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik sla over, eet geen vis. Nou kan ik wel iets vega maken of met vlees. Maar nog nooit sushi gehad, geen idee hoe het smaakt, dus kan ik ook geen vergelijking maken.
Maar verheug me op mooie fotos
Juist leuk om het eens te maken al je het nog nooit gegeten hebt, toch. Kan prima zonder vis.
pi_193751017
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Juist leuk om het eens te maken al je het nog nooit gegeten hebt, toch. Kan prima zonder vis.
Ik kon tot 12 uur m'n boodschappen nog wijzigen ;) En ik ga me er wel een keer in verdiepen om suschi vegetarisch te maken. Maar ook rijst staat niet hoog op m'n "oh wat lekker" lijstje.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:13:53 #8
491417 Yasmyn
I have an empty cup of care...
pi_193751155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik sla over, eet geen vis.
Uit principe niet? Er bestaat bijna niets lekkerders dan heerlijk verse vis en zolang je het bij soorten houdt die niet bedreigd of overbevist zijn, zit je wel goed.
pi_193751216
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:13 schreef Yasmyn het volgende:

[..]

Uit principe niet? Er bestaat bijna niets lekkerders dan heerlijk verse vis en zolang je het bij soorten houdt die niet bedreigd of overbevist zijn, zit je wel goed.
Mijn smaakpapillen en maag zijn niet in overeenstemming. Ik vind vis lekker (veel soorten dan), maar mijn maag wil het niet. Ik word er doodziek van.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193755488
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:42 schreef golfer het volgende:
Stukjes rauwe vis in dunne plakken snijden (sashimi) is niet echt koken, hè?
Koken wellicht niet, maar er zijn toch genoeg japanse restaurants waar dat de enige taak van een bepaalde chef is en als die niet goed er in is eruit gaat. Een vak kan het zeker wel zijn dus, koken zullen we in het midden laten.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:39:13 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193756252
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:53 schreef anndb het volgende:

Koken wellicht niet, maar er zijn toch genoeg japanse restaurants waar dat de enige taak van een bepaalde chef is en als die niet goed er in is eruit gaat. Een vak kan het zeker wel zijn dus, koken zullen we in het midden laten.
De vakbekwaamheid die na een jarenlange training in Japan bereikt wordt zal dus nooit door 1 van de Fok!ers benaderd kunnen worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193775053
Oeh, even kijken of ik mijn vriend kan strikken voor (vegan) sushi zondag. Het is best een tijdrovend klusje. Maar wel lekker :9

Geen vis hier dus, wel mango, avocado, komkommer, 'mayonaise', gerookte tofu, wortel.. ofzo...we verzinnen wel weer iets.
pi_193794252
Heh, ik maak bijna wekelijks heel verdienstelijk smakelijke sushirijst maar ik heb het al in geen jaren meer in een rolletje gestopt! :) Leuk!
Let me see you stripped down to the bone
pi_193811822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 02:54 schreef minilot het volgende:
Heh, ik maak bijna wekelijks heel verdienstelijk smakelijke sushirijst maar ik heb het al in geen jaren meer in een rolletje gestopt! :) Leuk!
Doe je nog iets speciaals met die rijst of? ;-) (zo ja delen graag haha)
pi_193811912
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 07:45 schreef anndb het volgende:

[..]

Doe je nog iets speciaals met die rijst of? ;-) (zo ja delen graag haha)
Een keer of vijf wassen in koud water, half uurtje laten drogen in een zeef, dan met afgepast koud water (410 ml water op 320 gram rijst) in de pan en dat minstens een uur laten weken.

Met deksel op de pan de rijst op middelhoog vuur twaalf minuten koken (geteld vanaf het aanzetten) dan zonder deksel eraf te halen de pan van het vuur en twintig minuten laten staan.

Ondertussen mengsel voorbereiden van 3 eetlepels rijstazijn, 1 eetlepel suiker en 1 theelepel zout (als in: de maatschepjes, niet wat je toevallig in je la hebt liggen) .
Dit over de warme rijst gieten, met een spatel mengen, dan de hele boel in een grote kom gooien en blijven omscheppen met een spatel tot de rijst niet langer warm is.

Klaar! :9

Met plaatjes:
https://www.justhungry.co(...)-great-japanese-rice
+
https://justhungry.com/ha(...)i-rice-chirashizushi

Succes!
Let me see you stripped down to the bone
pi_193812197
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 08:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Een keer of vijf wassen in koud water, half uurtje laten drogen in een zeef, dan met afgepast koud water (410 ml water op 320 gram rijst) in de pan en dat minstens een uur laten weken.

Met deksel op de pan de rijst op middelhoog vuur twaalf minuten koken (geteld vanaf het aanzetten) dan zonder deksel eraf te halen de pan van het vuur en twintig minuten laten staan.

Ondertussen mengsel voorbereiden van 3 eetlepels rijstazijn, 1 eetlepel suiker en 1 theelepel zout (als in: de maatschepjes, niet wat je toevallig in je la hebt liggen) .
Dit over de warme rijst gieten, met een spatel mengen, dan de hele boel in een grote kom gooien en blijven omscheppen met een spatel tot de rijst niet langer warm is.

Klaar! :9

Met plaatjes:
https://www.justhungry.co(...)-great-japanese-rice
+
https://justhungry.com/ha(...)i-rice-chirashizushi

Succes!
Thanks. Wij eten de laatste tijd ook met regelmaat wel sushi rijst, maar dan gewoon lui keer wassen en in de rijstkoker.
pi_193814001
Ik had heel graag meegedaan, maar in verband met het verjaren van de directrice ga ik niet over het menu wat ik zal bereiden. Ik moet helaas afhaken :'(
  zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:37 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193814934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:44 schreef investeerdertje het volgende:
Ik had heel graag meegedaan, maar in verband met het verjaren van de directrice ga ik niet over het menu wat ik zal bereiden. Ik moet helaas afhaken :'(
Met andere woorden: je zit onder de plak. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193815204
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 14:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Met andere woorden: je zit onder de plak. :')
Of we hebben en waardevolle traditie waarbij diegene die jarig is het diner mag verzinnen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 juni 2020 @ 05:52:53 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193825878
Ik ga er vroeg vandoor vandaag; van lichtmis naar meppel wandelen. 18 km. Ben daarvoor wel dik drie uur onderweg (enkele reis), dus ik sla vandaag over. Als ik wel meegedaan had was het een simpel hapje rijst met gerookte zalmfilet geworden, want de rest van de zooi lust ik niet :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 28 juni 2020 @ 15:01:04 #21
221912 minilot
Nancy boy
pi_193830927


Begonnen!

Deelnemers: succes :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_193831129
De rijst is gekookt.
Mijn man maakt ondertussen de tamago.
pi_193831197
Ik ga het later deze week doen, we eten wat onverwacht bij mijn ouders. (Geen idee wat)

Maar ik heb al tijden zin in sushi, dus het komt binnen afzienbare tijd goed 8-)
pi_193833180
Samen met m'n vriend gemaakt. Ik hou niet van tussentijdse foto's, dus puur het resultaat. :D Zelf hou ik er niet van, dus ik at iets heel anders. Maar alles is gevuld met zalm, omelet, komkommer, wortel, avocado en mango.



Hij heeft genoeg voor twee dagen en om nog een restje te lunchen. :D

pi_193833846
Het zijn niet de mooiste geworden.
Voor het eerst een inside out maki gemaakt (met kip en mango). En 2 normale (met zalm/avocado en tamago).

pi_193833868
:9~ Geef :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193833896
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:00 schreef Sarabi het volgende:
Het zijn niet de mooiste geworden.
Voor het eerst een inside out maki gemaakt (met kip en mango). En 2 normale (met zalm/avocado en tamago).

[ afbeelding ]
Wat bedoel je met 'het zijn niet de mooiste' :D Ik vind ze echt super goed gelukt!
Die van Myra zijn ook al zo mooi _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193833913
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
Samen met m'n vriend gemaakt. Ik hou niet van tussentijdse foto's, dus puur het resultaat. :D Zelf hou ik er niet van, dus ik at iets heel anders. Maar alles is gevuld met zalm, omelet, komkommer, wortel, avocado en mango.

[ afbeelding ]

Hij heeft genoeg voor twee dagen en om nog een restje te lunchen. :D

[ afbeelding ]
^O^
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193834012
oeps verkeerde topic :')

[ Bericht 59% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 28-06-2020 19:23:47 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 28 juni 2020 @ 19:13:42 #30
221912 minilot
Nancy boy
pi_193834025


Okee, werkelijk alles bij deze dragon roll zat dwars. Unagisaus verbrand (ketjap gebruikt), garnalen op de grond gevallen (vissticks gebruikt), diep in wijsvinger gesneden, peuter wilde per se helpen en ik maakte voor het eerst ooit sushi.. Een godswonder dat er nog wat presentabels en behoorlijk lekkers uitkwam :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_193834180
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:13 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Okee, werkelijk alles bij deze dragon roll zat dwars. Unagisaus verbrand (ketjap gebruikt), garnalen op de grond gevallen (vissticks gebruikt), diep in wijsvinger gesneden, peuter wilde per se helpen en ik maakte voor het eerst ooit sushi.. Een godswonder dat er nog wat presentabels en behoorlijk lekkers uitkwam :')
:D

De aanhouder eet :Y)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193834568
Ik voelde me niet zo heel lekker vandaag, dus maar makkelijke sushi gemaakt. Was van plan verse vis te kopen, maar dat was niet gelukt. Wel al surimisticks en blikjes tonijn in huis, dus eerst rijst gekookt en aangemaakt. Tonijn mengen met wat mayonaise en Japanse pepermix.

Wat groente snijden en de surimi

Vergeten rollen in actie foto's te maken, dus alleen het resultaat


Kleuter had surimisticks met wortel, maar daar kon ik geen foto van maken. Werd gelijk onder mijn handen vandaan gepakt
pi_193834593
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'het zijn niet de mooiste' :D Ik vind ze echt super goed gelukt!
Die van Myra zijn ook al zo mooi _O_
Voedsel fotograferen is mijn zwakke punt :D misschien is dat het

Wow mini O+
pi_193834901
Wauw, wat een mooi uitziende sushi kunnen jullie maken!

Ik heb nog nooit (goede) sushi op en die ene ervaring die ik had, maakte me niet enthousiast.
Maar om toch in het thema mee te doen heb ik een toetje gemaakt :9
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')