abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2020 @ 18:58:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193740501
quote:
Afrikaantjes krijgen andere naam in Winterswijk: ’In deze tijd niet zo handig’

WINTERSWIJK - Afrikaantjes heten in het Gelderse Winterswijk sinds kort tagetes. Dat is de officiële wetenschappelijke naam van de planten, die nu in plaats van afrikaantjes wordt gebruikt. „Met de beste bedoelingen, omdat onze groenbeheerder daar dacht dat het gebruik van de naam afrikaantjes in deze tijd misschien niet zo handig was”, aldus een woordvoerster van ROVA, het bedrijf dat voor de buitenruimte in Winterswijk zorgt.

Op een aantal plekken in de Gelderse plaats zijn bedden ingezaaid met tagetes of afrikaantjes om engerlingen (larves van kevers) te bestrijden. Bij de ingezaaide bedden staat een bordje met uitleg. Toen er nieuwe bordjes gemaakt moesten worden, kwam de groenbeheerder op het idee om de planten bij hun wetenschappelijke naam te gaan aanduiden. „Het is voor tuinlieden heel gewoon om planten bij de wetenschappelijke naam te noemen. Maar de huidige racismediscussie speelde hier ook een rol”, legt ROVA uit.

Op een aantal plekken in de Gelderse plaats zijn bedden ingezaaid met tagetes of afrikaantjes om engerlingen (larves van kevers) te bestrijden. Bij de ingezaaide bedden staat een bordje met uitleg. Toen er nieuwe bordjes gemaakt moesten worden, kwam de groenbeheerder op het idee om de planten bij hun wetenschappelijke naam te gaan aanduiden. „Het is voor tuinlieden heel gewoon om planten bij de wetenschappelijke naam te noemen. Maar de huidige racismediscussie speelde hier ook een rol”, legt ROVA uit.

ROVA kreeg maandag veel spottende reacties. „Een ongelukkig gevolg van een individuele en goedbedoelde actie”, zegt ROVA. Het bedrijf is niet van plan om alle afrikaantjes in het verzorgingsgebied een andere naam te geven.

https://www.telegraaf.nl/(...)-tijd-niet-zo-handig
--------------

Verbaasd mij niets dat dit ooit zou gebeuren :T Vandaag is de dag!
We kunnen dus niet meer onder het genot van een moorkop, jodenkoek of een negerzoen naar de bloeiende afrikaantjes kijken! :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193740517
:') _O-
Land of the free. Home of the brave.
pi_193740547
Tijd om dit walgelijke racisme aan te pakken:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193740573
Wonen er bij jullie in wijk ook zoveel Tagetes?
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 19:04:02 #6
8781 crew  Frutsel
pi_193740580
Tijd om de Afrikandel ook aan te pakken.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:04:34 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193740585
"Tagetes erectie", dat bekt ook niet echt lekker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 juni 2020 @ 19:05:33 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193740598
Maar engerlingen mag wel? Beetje lullig richtig de engerds.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 22 juni 2020 @ 19:05:54 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193740603
Het is maar waar je je druk over maakt zeg :')
  maandag 22 juni 2020 @ 19:06:03 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193740604
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:59 schreef Scarface88 het volgende:
:') _O-
En negerzaad mag nog wel :T

KLB / Negerzaad.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193740618
Als we toch bezig zijn met het verwijderen van alle verwijzingen naar een werelddeel....laten we ook maar alles met Europa afschaffen. Alleen Afrika blokkeren is racistisch...toch?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193740728
Dit deden ze ook in het begin van de ww2. Kleine respectloze pesterijtjes. Hebben we nou nietsgeleerd?
pi_193740746
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tijd om dit walgelijke racisme aan te pakken:

[ afbeelding ]
Afbranden!
pi_193740788
Soms zie je door de Afrikaantjes het bos niet meer
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 22 juni 2020 @ 19:22:02 #15
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193740796
Wat gebeurt er straks met de afhaalchinees? :?
en necrofilie?
Ik noem maar een paar dingen.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:22:44 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193740807
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:22 schreef Scheepskok het volgende:
Wat gebeurt er straks met de afhaalchinees? :?
en necrofilie?
Ik noem maar een paar dingen.
En met de zwarte lijst en de donkere dagen :T
pi_193740816
Voor de mensen die het nu nog niet begrijpen: dit zijn allemaal "negerzoen-scams". De negerzoen-scam is een goedkope PR-scam van een negerzoen-fabrikant die het wel geinig vond om een nep-bericht de wereld in te helpen, met de leugen dat "negerzoenen" te racistisch zou zijn en dus niet meer acceptabel, en dat er een andere naam verzonnen moest worden. Dat werkte goed want iedereen stond natuurlijk meteen keihard te schuimbekken (ook een goede naam voor die dingen trouwens) om zoveel doorgeslagen politiek correctheid, maar kreeg (niet geheel ontoevallig) ook opeens enorme trek in een lekkere negerzoen chocokus.

Sinds die dag zijn er nergens meer negerzoenen te koop (althans niet onder die naam) maar de fabrikant heeft zich lekker goedkoop in de kijker weten te spelen met de snack die voorheen bijna niemand meer at maar nu opeens weer grote bekendheid kreeg. Want denk je echt dat er negers wakker lagen van de negerzoenen in de supermarkt? Natuurlijk niet.

Dat is hier vanzelfsprekend ook aan de hand. Trap er niet in mensen. Het is allemaal goedkope PR en dus leugens.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:24:48 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193740831
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:23 schreef Farenji het volgende:
Voor de mensen die het nu nog niet begrijpen: dit zijn allemaal "negerzoen-scams". De negerzoen-scam is een goedkope PR-scam van een negerzoen-fabrikant die het wel geinig vond om een nep-bericht de wereld in te helpen, met de leugen dat "negerzoenen" te racistisch zou zijn en dus niet meer acceptabel, en dat er een andere naam verzonnen moest worden. Dat werkte goed want iedereen stond natuurlijk meteen keihard te schuimbekken (ook een goede naam voor die dingen trouwens) om zoveel doorgeslagen politiek correctheid, maar kreeg (niet geheel ontoevallig) ook opeens enorme trek in een lekkere negerzoen chocokus.

Sinds die dag zijn er nergens meer negerzoenen te koop (althans niet onder die naam) maar de fabrikant heeft zich lekker goedkoop in de kijker weten te spelen met de snack die voorheen bijna niemand meer at maar nu opeens weer grote bekendheid kreeg. Want denk je echt dat er negers wakker lagen van de negerzoenen in de supermarkt? Natuurlijk niet.

Dat is hier vanzelfsprekend ook aan de hand. Trap er niet in mensen. Het is allemaal goedkope PR en dus leugens.
Was zojuist in tuincentrum, alle Tagetes waren al uitverkocht :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_193740848
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Was zojuist in tuincentrum, alle Tagetes waren al uitverkocht :{
Precies, iedereen die gaat hamsteren, "want zometeen worden ze allemaal verboden!"

Het probleem is dat mensen te dom en veel te beinvloedbaar zijn.
pi_193740853
Bloemen is niets anders dan onkruid.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193740905
Het woord neger schijnt beledigend te zijn, als snap ik nog steeds niet waarom en noemen negers elkaar ook neger. Maar wat is er precies beledigend aan het woord Afrikaan?
pi_193740932
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Het woord neger schijnt beledigend te zijn, als snap ik nog steeds niet waarom en noemen negers elkaar ook neger. Maar wat is er precies beledigend aan het woord Afrikaan?
Afrikaan is nu racistisch. Je moet zwarte zeggen. Het a-woord moeten we bannen. Zuid-Afrika wordt nu Zuid-Zwartië .
  maandag 22 juni 2020 @ 19:36:20 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193740990
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:32 schreef Avinus het volgende:

[..]

Afrikaan is nu racistisch. Je moet zwarte zeggen. Het a-woord moeten we bannen. Zuid-Afrika wordt nu Zuid-Zwartië .
In het verlengde daarvan kan Europa ook niet meer. Wordt nu Boven-Zwartië.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 19:36:25 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193740991
Afrikaantjes is juist de andere naam

iedereen die iets met bloemen te maken heeft noemt het Tagetes

met racisme heeft het verder geen klote te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 22 juni 2020 @ 19:38:19 #25
65846 Bocaj
47th President.
pi_193741020
Gelukkig heten Sneeuwklokjes geen Sneeuwvlokjes... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')