Recentelijk nog de samenwerking van journalisten van NOS en NRC die geleid heeft tot het opentrekken van het deksel op de beerput genaamd Hawija.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Berichtgeving is iets anders dan onderzoeksjournalistiek. Maar goed, wellicht heb je gelijk. Hoeveel ministers zijn de laatste jaren afgetreden door onthullingen na onderzoek van journalisten van de NOS?
Samen met Leijtenquote:Op maandag 22 juni 2020 01:17 schreef MacorgaZ het volgende:
Omtzigt is echt een van de weinige volksvertegenwoordigers die z'n rol eer aan doet
Dat is wat ik bedoel. Als de onthulling er eenmaal is, doen ze er verslag van. Maar in dit geval, waarbij ze dus het nieuws kunnen maken, wordt er simpelweg voor gekozen om dat niet te doen.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
NOS doet niet echt aan onderzoeksjournalistiek. Check de site van de NOS en dan de mensen die er werken. Vrijwel iedereen is correspondent, verslaggever of nieuwslezer. Zij brengen dan ook voornamelijk nieuws en achtergronden. Slechts eentje noemt zich onderzoeksjournalist.
Dat is toch ook niet de insteek van de NOS? Die zijn er toch ook voor het nieuws van de dag? Als ik een keer een artikel met meer achtergrond voorbij zie komen op de site van de NOS staat er doorgaans gelijk 'Nieuwsuur' bij.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Recentelijk nog de samenwerking van journalisten van NOS en NRC die geleid heeft tot het opentrekken van het deksel op de beerput genaamd Hawija.
Maar inderdaad, doorgaans hoef je voor diepgravende journalistieke onderzoeken niet bij de NOS aan te kloppen. Alleen wil dat nog niet zeggen dat ze de spreekbuis van de regering zijn.
Nee, is ook niet de insteek inderdaad maar ik gaf het voorbeeld om te laten zien dat, ondanks dat er veel terechte kritiek op de NOS te uiten is, de NOS niet per definitie het tandeloze schoothondje is dat niet kritisch over overheidszaken wil/durft te berichten.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet de insteek van de NOS? Die zijn er toch ook voor het nieuws van de dag? Als ik een keer een artikel met meer achtergrond voorbij zie komen op de site van de NOS staat er doorgaans gelijk 'Nieuwsuur' bij.
De bonnetjesaffaire is een mooi voorbeeld. Daar is het NOS/NTR programma Nieuwsuur flink ingedoken en daar struikelden Opstelten en Van der Steur over.quote:Op maandag 22 juni 2020 10:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Berichtgeving is iets anders dan onderzoeksjournalistiek. Maar goed, wellicht heb je gelijk. Hoeveel ministers zijn de laatste jaren afgetreden door onthullingen na onderzoek van journalisten van de NOS?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |