quote:DEN HAAG - De politie heeft zondagochtend rond 10.30 uur op het Haagse Malieveld zeven mensen aangehouden die toch naar de demonstratie tegen de coronamaatregelen waren gekomen. De demonstratie van de actiegroep Viruswaanzin werd afgelopen vrijdag verboden door burgemeester Johan Remkes.
De zeven opgepakte betogers waren volgens een politiewoordvoerder duidelijk herkenbaar als demonstranten. Zo hadden ze flyers, spandoeken en megafoons bij zich. De betogers zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en opgeroepen het terrein te verlaten, maar dat weigerden ze, aldus de politie.
Rond 12.00 uur zijn verzamelen meerdere demonstranten zich in een hoek van het Malieveld voor een sit down-actie. De politie verzoekt de demonstranten om te vertrekken. Mensen die toch op het Malieveld blijven staan, worden aangehouden.
'Relaxte sfeer'
Er waren ook andere groepjes mensen die duidelijk herkenbaar waren als demonstranten. Die zijn volgens de woordvoerder wel vertrokken. 'Het beeld op het Malieveld is nu rustig', aldus de politiewoordvoerder rond 11.15 uur. 'Demonstranten mogen ook elders in Den Haag niet protesteren. Als mensen als demonstranten in groepjes herkenbaar over straat lopen in Den Haag wordt ze gesommeerd om de stad te verlaten.'
Dat beaamt Omroep West-verslaggever Jim van der Deijl. Volgens hem is er op het Malieveld rond 11.15 uur 'een relaxte sfeer'. 'Mensen zijn aan het picknicken, ik zie drie groepjes sporten. Als het zonnetje doorkomt is het weer heerlijk.'
Demonstratie verboden
'De politie staat er preventief', zegt Van der Deijl ook. 'Ze willen zich laten zien in de hoop dat ze niet hoeven op te schalen later op de dag. Mensen die met de auto de parkeergarage onder het Malieveld inrijden worden gevraagd wat het doel van de reis is.'
De gemeente Den Haag besloot vrijdag de demonstratie te verbieden nadat was gebleken dat er niet honderd, maar tienduizend bezoekers werden verwacht. Dat maakte het volgens de gemeente heel moeilijk om nog 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Ook zorgt het voor een 'vrees voor wanordelijkheden', aldus de gemeente. De actiegroep spande nog wel een kort geding aan, maar de rechter staat achter het besluit van Remkes.
https://www.omroepwest.nl(...)ouden-sit-down-actie
Demonstratierecht toch niet zo belangrijk.twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 10:34:52Demonstranten #viruswaanzin op het #Malieveld in #DenHaag zijn meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en gevorderd om het terrein te verlaten. Zij hebben dit geweigerd. Agenten zijn daarom zojuist, in opdracht van de burgemeester, overgegaan tot aanhouding. reageer retweet
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja nu durven de hoertjes van justitie wel in te grijpen. Maar heb je een kleurtje en kan je alleen maar janken onder aanvoering van airfryer en aquarium dan heb je alle vrijheid.
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja nu durven de hoertjes van justitie wel in te grijpen. Maar heb je een kleurtje en kan je alleen maar janken onder aanvoering van airfryer en aquarium dan heb je alle vrijheid.
Extreem rechts feestje zo te zienquote:Op zondag 21 juni 2020 13:18 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/103092571385982/videos/1587563364750607/ Livestream
wordt nog een feestje
zijn Ado supporters denk, maar geen rechts feestje, was ook niet de bedoeling. Iedereen welkom, Al Lives Matterquote:
Goh, waarom is dit verboden zegquote:Op zondag 21 juni 2020 13:18 schreef StephanL het volgende:
wordt nog een feestje
Ik zag net een neger door het beeld lopen. Nu gaan ze de boel niet ontruimen dusquote:Op zondag 21 juni 2020 13:18 schreef StephanL het volgende:
wordt nog een feestje
Deze jaquote:Op zondag 21 juni 2020 13:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Nu klopt je hokje niet meer.
[ afbeelding ]
Dan nog mag de politie alleen ingripen wanneer de openbare orde of de volksgezondheid in het geding is, en mag die niet ingrijpen op een meningsuiting.quote:
Ja knuffelneger erbij om de aandacht af te leidenquote:Op zondag 21 juni 2020 13:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Nu klopt je hokje niet meer.
[ afbeelding ]
Een extreem rechtse negerquote:
Alberto Stegeman is er ook bij...quote:De emoties op het Malieveld lopen intussen hoog op. ,,Dat dit kan in Nederland“, verzucht een van de demonstranten.
Een zwarte die met extreem rechts demonstreertquote:
Jawohl.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef Nikonlover het volgende:
Negers van Amsterdam. Zei hij dat echt?
Het is er maar eentje, dus waarschijnlijk is die vanavond dood door het gebruikelijke racistische politiegeweld in Nederland.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik zag net een neger door het beeld lopen. Nu gaan ze de boel niet ontruimen dus
Dat wilde ik net zeggenquote:
Ik heb al meerdere negers gezien hoor. Net ook weer een stelletje op de grondquote:Op zondag 21 juni 2020 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is er maar eentje, dus waarschijnlijk is die vanavond dood door het gebruikelijke racistische politiegeweld in Nederland.
Knie in de nek?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere negers gezien hoor. Net ook weer een stelletje op de grond
Dat kan je wel zeggen jaquote:Op zondag 21 juni 2020 13:32 schreef Tourniquet het volgende:
"Weg met de linkse media!!"
stemmetje op de achtergrond: "ook met de rechtse!"
![]()
![]()
Toch wel een "apart slag" hoor wat daar staat.
Gaan FVD, PVV en VVD straks ook het aftreden van Remkes eisen als hij niet gaat ontruimen?
Deze gast zal er ook wel weer zijn:quote:Op zondag 21 juni 2020 13:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeggen jaBizar volk is dit
Deze manquote:Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deze gast zal er ook wel weer zijn:
https://www.youtube.com/channel/UChMsP3AOJ2LkeJQLU2Zefww/videos
Koekoekquote:Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoezo apart? Ik zie hier een afspiegeling van de NL bevolking. NIet zoals BLM. Dat is pas een apart slag volkquote:Op zondag 21 juni 2020 13:32 schreef Tourniquet het volgende:
"Weg met de linkse media!!"
stemmetje op de achtergrond: "ook met de rechtse!"
![]()
![]()
Toch wel een "apart slag" hoor wat daar staat. Ook een religekkie zie ik.
Gaan FVD, PVV en VVD straks ook het aftreden van Remkes eisen als hij niet gaat ontruimen?
Als dit de afspiegeling is van Nederland, dan woon ik blijkbaar in een wijk met niet nederlandersquote:Op zondag 21 juni 2020 13:36 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoezo apart? Ik zie hier een afspiegeling van de NL bevolking. NIet zoals BLM. Dat is pas een apart slag volk
Dit is geen "afspiegeling van de NL bevolking" hoor, misschien een afspiegeling van jouw bubbel?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:36 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoezo apart? Ik zie hier een afspiegeling van de NL bevolking. NIet zoals BLM. Dat is pas een apart slag volk
Trap er niet in!!quote:Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef StephanL het volgende:
Goh lang niet gezien, wit en zwart die gebroederlijk en niet geforceerd naast elkaar staan.
Wat is dan volgens jou een afspiegeling van de NL bevolking?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit is geen "afspiegeling van de NL bevolking" hoor, misschien een afspiegeling van jouw bubbel?
Ik denk dat ze dalijk iedereen insluiten om te kijken of ze de dreigbrievenschrijver van Afriyie kunnen identificeren.quote:
Dus neem voortaan kinderen mee dan grijpt ME niet in?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:42 schreef maryen65 het volgende:
Mensen met kinderen moeten naar huis gaan. De ME zal wel gaan ingrijpen
Waarom gaat hij niet live? die Ria van Facebook is niet je van het qua filmen.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus neem voortaan kinderen mee dan grijpt ME niet in?
Die zijn ook niet moeilijk te herkennen. Zijn gasten die er niet tokkie uitzienquote:Op zondag 21 juni 2020 13:46 schreef Jemoederniet het volgende:
De stillen worden ook gewoon herkend.
De enigen zonder pijpje bier in de hand.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die zijn ook niet moeilijk te herkennen. Zijn gasten die er niet tokkie uitzien
Dit ja. Waanzinnig dit gewoon.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerste die ik zag is een zwerver met een tekst op zn shirt en een pisvlek in zn kruisquote:Op zondag 21 juni 2020 13:48 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/100000263619347/videos/3324034817615273/
Arnold Karskens live
#vrijheid #nooitmeerlockdown #klimaatoptimist #nexit genotquote:
Regel jij ff een fatsoenlijke stream voor onsquote:Op zondag 21 juni 2020 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alle hooligans verenigd robbertje matten met de antifa kneusjes. Ik ben voor
Godverquote:Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef Accordtje het volgende:
De emoties op het Malieveld lopen intussen hoog op. ,,Dat dit kan in Nederland“, verzucht een van de demonstranten.
Alleen demonstraties met een politiek correcte boodschap mogen tegenwoordig nog.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:44 schreef BoneThugss het volgende:
Wat is het probleem? 14.000 op de Dam mag wel en dit niet. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alle hooligans verenigd robbertje matten met de antifa kneusjes. Ik ben voor
en offlinequote:Op zondag 21 juni 2020 13:48 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/100000263619347/videos/3324034817615273/
Arnold Karskens live
Daar heeft het wel veel van weg ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Alleen demonstraties met een politiek correcte boodschap mogen tegenwoordig nog.
Haha, denk je dit echt? Dit was georganiseerd als een verkapt festival en aan de hoeveelheid mondkapjes en gebrek aan anderhalvemeter te zien was dit niet houdbaar. Hebben ze toch nog iets geleerd van het Damfiascoquote:Op zondag 21 juni 2020 13:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Alleen demonstraties met een politiek correcte boodschap mogen tegenwoordig nog.
sws niet betalen iddquote:Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar heeft het wel veel van weg ja.
Iedereen gewoon die bekeuringen aanvechten ivm de Dam. Advocaat Knoops is het met mij eens.
quote:
Wat we van de Dam hebben geleerd is dat die anderhalve meter in de buitenlucht waanzin is.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:57 schreef AlohA het volgende:
[..]
Haha, denk je dit echt? Dit was georganiseerd als een verkapt festival en aan de hoeveelheid mondkapjes en gebrek aan anderhalvemeter te zien was dit niet houdbaar. Hebben ze toch nog iets geleerd van het Damfiasco
Dit is geen demonstratie, maar een samenscholing zonder enig plan erachter. Vandaar dat er ook geen toestemming is gegeven omdat de organisatie niet aantoonbaar in controle was. Met een strak plan en draaiboek kun je gewoon demonstreren hoor, en dat heeft niets met wel of niet politiek correct te maken.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Mensen zijn het zat en dat is niet zo vreemd.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit is geen demonstratie, maar een samenscholing zonder enig plan erachter. Vandaar dat er ook geen toestemming is gegeven omdat de organisatie niet aantoonbaar in controle was. Met een strak plan en draaiboek kun je gewoon demonstreren hoor, en dat heeft niets met wel of niet politiek correct te maken.
[ afbeelding ]
Zijn daar beelden van?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Supporters van ADO en Feyenoord wachten de ME op. Genot
En zij blijft nu de hele tijd nog gewoon zitten? Lekker lullig richting die caféhouderquote:Op zondag 21 juni 2020 13:58 schreef Nikonlover het volgende:
Livestreamwijf moet pissen maar ze mag niet naar binnen
5G gekiequote:
Die moet straks ook sluiten van de politiequote:Op zondag 21 juni 2020 14:05 schreef StephanL het volgende:
Ijscoman is maar van binnenhof, naar Malieveld gereden
Soort woodstock 2020quote:Op zondag 21 juni 2020 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat anti 5G hier, wat BLM daar. Nog wat mensen tegen de 1,5 meter. Wat is dit voor demonstratie dan
Die van Onrecht TV op Facebook doet het qua verbinding wel goed en die staat nu ook weer bij het Malieveldquote:Op zondag 21 juni 2020 14:06 schreef Nikonlover het volgende:
beter komt er snel 5G voor een goede videoverbinding
Ik vergat nog de voetbal supporters die net langs kwamen.quote:
Paniekquote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:06 schreef Nikonlover het volgende:
beter komt er snel 5G voor een goede videoverbinding
twitter:robertjensen twitterde op maandag 17-02-2020 om 15:39:24Als je een jaar geleden kritisch was op 5g werd je als ‘conspiracy theorist’ weggezet door linkse angsthazen (type klimaatdrammer) en waarschijnlijk van social media verbannen. Nu: ‘Zwitserland stopt uitrol 5g vanwege gezondheid risico’s.’ Waar is debat in NL over dit gevaar??? reageer retweet
5G staat al jaren aan in Zuid-Korea, een land wat obsessed is met gezondheid. Alleen daarom al geloof ik niet zo in die onzin conspiracies.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]twitter:robertjensen twitterde op maandag 17-02-2020 om 15:39:24Als je een jaar geleden kritisch was op 5g werd je als ‘conspiracy theorist’ weggezet door linkse angsthazen (type klimaatdrammer) en waarschijnlijk van social media verbannen. Nu: ‘Zwitserland stopt uitrol 5g vanwege gezondheid risico’s.’ Waar is debat in NL over dit gevaar??? reageer retweet
Het was meer even om aan Nikonlover te vragen hoe hij over de 5G-visie van zijn grote held denktquote:Op zondag 21 juni 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
5G staat al jaren aan in Zuid-Korea, een land wat obsessed is met gezondheid. Alleen daarom al geloof ik niet zo in die onzin conspiracies.
vooral die foto's en filmpjes die de demonstranten zelf plaatsen...quote:Op zondag 21 juni 2020 14:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Dit soort journalisten pikken bewust de gekkies er uit... daar heb je niets aan. Dat is vermaak en framing ipv journalistiek.
Ooh, er lopen vast genoeg gekken tussen... net zoals er genoeg gekken lopen bij BLM demonstraties en genoeg gekken lopen in een willekeurige supermarkt.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:11 schreef manny het volgende:
[..]
vooral die foto's en filmpjes die de demonstranten zelf plaatsen...
Ik doe niet mee aan dat 5G geneuzel. Ik weet zelf wel beterquote:Op zondag 21 juni 2020 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was meer even om aan Nikonlover te vragen hoe hij over de 5G-visie van zijn grote held denkt
Ah, duidelijkquote:Op zondag 21 juni 2020 14:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik doe niet mee aan dat 5G geneuzel. Ik weet zelf wel beterSinds Jensen bezig is met die complottheorien ben ik afgehaakt.
waar zou jij de focus leggen dan?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ooh, er lopen vast genoeg gekken tussen... net zoals er genoeg gekken lopen bij BLM demonstraties en genoeg gekken lopen in een willekeurige supermarkt.
Het is maar waar je de focus legt.
Dat roepen die klimaathippies toch ook altijd?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:12 schreef Woelwater het volgende:
Power to the people![]()
Tot straks de ME het veld op komt lopen.
Dit zijn geen hippies?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:13 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat roepen die klimaathippies toch ook altijd?
Ja, ik kijk nu weer iddquote:Op zondag 21 juni 2020 14:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Dit zijn geen hippies?Kijk die livestreams eens.
Op het feit dat mensen de vrijheid grondwettelijk hebben om te mogen demonstreren.quote:
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalinkquote:Op zondag 21 juni 2020 14:15 schreef Sodeknetters het volgende:
Is er nog een andere stream dan die van onrecht tv? die blijft me iets te lang bij die gillende idioten hangen.
Dit is echt een bonte verzameling wappiesquote:Op zondag 21 juni 2020 14:14 schreef Chia het volgende:
[..]
Dit zijn geen hippies?Kijk die livestreams eens.
Ah, laten we ook dit weer verpesten door rassen politiek.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:16 schreef roos94 het volgende:
Zijn zwarte mensen verboden bij dit protest? Heb nog nooit een veld vol met enkel witte mensen gezien in Den Haag
Ja, ik dacht hem ook al te zien jaquote:Op zondag 21 juni 2020 14:16 schreef Chia het volgende:
Hey ik zag Arnold op de livestream van Onrecht TV
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:17 schreef StephanL het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalink
Met daaronder een aantal gelijkwaardige streams van Malieveld
https://www.facebook.com/OutsidersNL/videos/274714397063767/quote:Op zondag 21 juni 2020 14:15 schreef Sodeknetters het volgende:
Is er nog een andere stream dan die van onrecht tv? die blijft me iets te lang bij die gillende idioten hangen.
Daar horen dan toch wat beelden / uitspraken van die betreffende mensen bij? Die journalisten hebben ze daar niet neergezet hoor.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Op het feit dat mensen de vrijheid grondwettelijk hebben om te mogen demonstreren.
En gelijkheid.. niet het ene clubje wel, en de andere niet.
In mijn beleving zou de focus moeten zijn: " Kijk, een groot aantal mensen is erg bezorgd over de kabinetsmaatregelen, laten we een maatschappelijke discussie houden die ALLE partijen aan het woord laat"
Zoiets.
Framing en polarisatie is niet de weg.
Thanks GOAquote:Op zondag 21 juni 2020 14:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/OutsidersNL/videos/274714397063767/
Ja toen was alles anders, totaal onvergelijkbaar dus. Sowieso vreemd dat deze demonstratie verboden was en Halsema nergens optreed of aangifte doet zolang het maar in haar straatje past.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:19 schreef Leandra het volgende:
Waar zijn de users nu die 3 weken geleden bij een demonstratie die wel toegestaan was riepen dat de politie de Dam leeg moest vegen?
Welke demo? Er word niet gedemonstreerd, het is gewoon druk op het veld.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:20 schreef Nikonlover het volgende:
Jezus, bellenblazenDe hippies nemen de demo over
Welke stream?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:21 schreef Jemoederniet het volgende:
Ze gaan de NOS opzoeken om te confronteren.
Schijnt bij het pannekoekenhuis te staan.
Stream?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:21 schreef Jemoederniet het volgende:
Ze gaan de NOS opzoeken om te confronteren.
Schijnt bij het pannekoekenhuis te staan.
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:21 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)7/?v=274714397063767
Met zwart beeld?quote:
Dat is eigenlijk best wel een goed ideequote:Op zondag 21 juni 2020 14:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Waterkanon met een shampomengsel laden. Kom maar op, ME!![]()
Bezorgde mensenquote:Op zondag 21 juni 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
Oh ik dacht zullen wel pegida gasten enzo zijn maar zijn gewoon wappies en gekkies.
Pegida doet tegenwoordig brievenpost.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
Oh ik dacht zullen wel pegida gasten enzo zijn maar zijn gewoon wappies en gekkies.
Ben je de N vergeten in je naam?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:23 schreef Chia het volgende:
Stelletje paupers die claimen Nederland te representeren.
Giet er wat bier in en ik bloei op jonguh!quote:Op zondag 21 juni 2020 14:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best wel een goed idee
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:24 schreef RipCity het volgende:
Oh mensen houden hun hand omhoog.
NOS: Er werd ook de hitlergroet gebracht.
Ik heb geen clubjequote:Op zondag 21 juni 2020 14:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ben je de N vergeten in je naam?
Alleen jouw clubje telt?
Waar is de stream van de NOS danquote:Op zondag 21 juni 2020 14:24 schreef RipCity het volgende:
Oh mensen houden hun hand omhoog.
NOS: Er werd ook de hitlergroet gebracht.
Deden ze vorige week toen in Engeland gedemonstreerd werd en voetbalfans leuzen schreeuwde. Zeiden ze bij RTL en NOS dat er ook door aantal hitlergroet werd gebrachtquote:
Die komen er wel aan ja.quote:
Via niet-bestaande afdelingen, ja...quote:
Deze demonstratie zou een evenement worden, met muziek en alles, daarom is deze "demonstratie" verboden en die van 3 weken geleden niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja toen was alles anders, totaal onvergelijkbaar dus. Sowieso vreemd dat deze demonstratie verboden was en Halsema nergens optreed of aangifte doet zolang het maar in haar straatje past.
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:27 schreef Wegenbouwer het volgende:
Aan de kwaliteit van de stream te zien is 5g juist hard nodig.
Ja, muziek moeten we niet willenquote:Op zondag 21 juni 2020 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze demonstratie zou een evenement worden, met muziek en alles, daarom is deze "demonstratie" verboden en die van 3 weken geleden niet.
De wappies en gekkies van pegida zullen er ook wel zijn denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
Aanslag op de streammeneerquote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/113157730169374/videos/193124455406182/
oh oh
Nou...quote:Op zondag 21 juni 2020 14:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Statement is gemaakt. In alle vrede.
Dan organiseer je een evenement.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, muziek moeten we niet willen
Mag ik het raar vinden dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren tegen dezelfde instantie die de vergunning verleent?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan organiseer je een evenement.
Al even los van het feit dat de organisatie een verantwoord verloop niet kon garanderen.
Maar laten we vooral doen alsof het raar en oneerlijk is dat dit evenement deze demonstratie door burgemeesters van vier gemeentes en door de rechtbank verboden is.
Mensen die mee gaan doen met rellen zijn geen "normaal publiek" natuurlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:34 schreef RipCity het volgende:
Vaak zijn het gewoon stillen die expres beginnen met een relletje zodat het normale publiek mee gaat doen die ze vervolgens kunnen oppakken
Je moet altijd een vergunning hebben om te demonstreren, ongeacht je tegen kernwapens, een werkgever of de overheid demonstreert.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mag ik het raar vinden dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren tegen dezelfde instantie die de vergunning verleent?
Of ben ik dan een activist?
En dat vind jij normaal?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet altijd een vergunning hebben om te demonstreren, ongeacht je tegen kernwapens, een werkgever of de overheid demonstreert.
Daarnaast zijn er vele en grote demonstraties geweest tegen overheidsbeleid. Met vergunning. Maar goed, ze zijn hard aan het bewijzen waarom het geen goed idee was.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet altijd een vergunning hebben om te demonstreren, ongeacht je tegen kernwapens, een werkgever of de overheid demonstreert.
Ja, dat lijkt me normaal, het vergt nogal wat inzet mbt openbare orde, zo'n demonstratie, dus men mag daar best eisen aan stellen.quote:
We hebben het hier over grondwettelijke vrijheden.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:38 schreef manny het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er vele en grote demonstraties geweest tegen overheidsbeleid. Met vergunning. Maar goed, ze zijn hard aan het bewijzen waarom het geen goed idee was.
En dit.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:38 schreef manny het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er vele en grote demonstraties geweest tegen overheidsbeleid. Met vergunning. Maar goed, ze zijn hard aan het bewijzen waarom het geen goed idee was.
Dat begrijp ik, en ben ik het ten dele mee eensquote:Op zondag 21 juni 2020 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me normaal, het vergt nogal wat inzet mbt openbare orde, zo'n demonstratie, dus men mag daar best eisen aan stellen.
Vandaar dat dit soort dingetjes netjes zijn vastgelegd in de grondwet, en zijn er rechters waar je naar toe kan als je het er niet mee eens bent.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
We hebben het hier over grondwettelijke vrijheden.
Je meot deze vrijheden ook zien in een breder kader.
STel, en ik zeg STEL, dat er een foute regering aan de macht komt... dan zijn die vergunningen plots niet meer zo leuk ...... Of??
En die toestemming wordt altijd gegeven, mits je een goed plan/draaiboek hebt en de openbare orde gehandhaafd kan worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als je toestemming moet vragen om ergens tegen te demonstreren, is er geen sprake van vrijheid.
De burgermeester, waarna nog rechterlijke toetsing mogelijk is.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, en ben ik het ten dele mee eens
Kijk, er moet natuurlijk niets gesloopt worden of aangevallen, maar het recht op vreedzame demonstratie en vereniging, is voor mij geen overheids of vergunningen questie.
Dan gaan we al snel afgljiden naar dictatoriale gebieden. Waar ligt dan de grens, en wie bepaalt het?
Dit.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En die toestemming wordt altijd gegeven, mits je een goed plan/draaiboek hebt en de openbare orde gehandhaafd kan worden.
"Mits"quote:Op zondag 21 juni 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En die toestemming wordt altijd gegeven, mits je een goed plan/draaiboek hebt en de openbare orde gehandhaafd kan worden.
Weer zwaaienquote:
Daar hoef je ook geen toestemming voor te vragen. Je moet wel toestemming vragen om ergens een demonstratie te houden. In je eigen huis mag je de hele dag demonstreren tegen wat en wie je maar wil.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
Als je toestemming moet vragen om ergens tegen te demonstreren, is er geen sprake van vrijheid.
Ze hadden echter geen goede reden om vandaag te weigeren.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mits ja, als je je zaken op orde hebt wordt die toestemming gewoon gegeven.
Dat zet de deur inderdaad wagenwijd open voor willekeurig beleid al naar gelang het ze uitkomt.quote:
Gelijk kortsluiting in zijn phone... iemand nog een stream?quote:
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalinkquote:Op zondag 21 juni 2020 14:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gelijk kortsluiting in zijn phone... iemand nog een stream?
Hij is er alweer.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gelijk kortsluiting in zijn phone... iemand nog een stream?
Wordt trouwens gevraagd waar je tegen wil demonstreren wanneer je een vergunning aanvraagt?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:46 schreef manny het volgende:
[..]
Daar hoef je ook geen toestemming voor te vragen. Je moet wel toestemming vragen om ergens een demonstratie te houden. In je eigen huis mag je de hele dag demonstreren tegen wat en wie je maar wil.
Ze hadden wél een goede reden. Oordeel rechtbank.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ze hadden echter geen goede reden om vandaag te weigeren.
Nog sterker, ( bijna niemand weet dit ) ze hebben vanmorgen alsnog toestemming gegeven, omdat ze wisten dat ze fout zaten !!!!
Ze hadden prima redenen de oorspronkelijke aanvraag te weigeren, de rechter heeft dat ook bevestigd.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ze hadden echter geen goede reden om vandaag te weigeren.
Nog sterker, ( bijna niemand weet dit ) ze hebben vanmorgen alsnog toestemming gegeven, omdat ze wisten dat ze fout zaten !!!!
Was omdat ze er al waren.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden prima redenen de oorspronkelijke aanvraag te weigeren, de rechter heeft dat ook bevestigd.
Als er vanmorgen alsnog toestemming is gegeven (bron?) dan zal dat voor een demonstratie met een andere opzet zijn geweest dan in de originele aanvraag.
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hadden wél een goede reden. Oordeel rechtbank.
Toestemming is vanochtend idd gegeven voor een tijdblok van 12:00 - 13:30 uur.
Na 13:30 uur bleven ze echter.
En zie wat ervan gekomen is....
Ik begrijp jullie wel.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden prima redenen de oorspronkelijke aanvraag te weigeren, de rechter heeft dat ook bevestigd.
Als er vanmorgen alsnog toestemming is gegeven (bron?) dan zal dat voor een demonstratie met een andere opzet zijn geweest dan in de originele aanvraag.
Omdat ze er al waren en om rellen te voorkomen.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wel vraag je je dan af.... waarom ze toch toestemming geven.. als ze zulke goede gronden hadden om het te verbieden
https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalinkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |