abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193740337
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:21 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja en?
Lees het boek roofstaat anders maar, dan heb je nog meer niet relevante informatie om in te brengen.
Misschien vindt je nog iets tijdens de inquisitie die je kunt gebruiken.
Het gaat er om om aan te tonen dat er destijds ook wel mensen waren die de gang van zaken onacceptabel vonden. Het is dus niet zo dat mbt slavernij, kolonialisme en Atjeh-oorlog iedereen dit goedkeurde. Dus lieden als JP Coen waren in hún tijd ook al omstreden bij een deel van de bevolking.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193740343
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen BLM. Die groep wil alles van de huidskleur van mensen af laten hangen. Ik beoordeel anderen liever op hun daden.
dus als het geen 'BLM' maar een 'no to racism' actie geweest zou zijn, was je er niet tegen geweest?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 22 juni 2020 @ 18:50:00 #63
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193740361
Zojuist Rondo terug gekeken. Mooi om te horen dat zowel Gullit als Ten Cate ''All Lives Matter'' toepasselijker vinden dan ''Black Lies Matter''.

Helden
pi_193740379
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het is heel moeilijk voor sommige personen om te zeggen dat ze tegen racisme zijn.
tjonge jonge jonge
Nee hoor. Wie is er nou voor racisme. Ik maak ook totaal geen onderscheid in huidskleur. Daar gaat het uiteindelijk om toch? Ik heb een hekel aan onterecht gebruik van de rasicmekaart en aan selectieve verontwaardiging. Ook aan makkelijk scoren en hypocrisie.
pi_193740382
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dus als het geen 'BLM' maar een 'no to racism' actie geweest zou zijn, was je er niet tegen geweest?
Als 'ie goede argumenten hebben waarom niet?
Als ze blanke achteraan zetten, obsessief zoeken naar alles wat ze kunnen framen als racisme, doen alsof Nederland vergelijkbaar is met het zuiden van Amerika in de jaren 50 en met spandoeken lopen als 'white silence = white violence' dan niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 19:24:24 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193740827
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:20 schreef wpor het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :')
Welke associatie rechtvaardigt dit precies?

Mag Zuid Afrika nog wel Zuid Afrika heten? Mogen Zwitserse zakmessen nog wel zo heten?
is ook gewoon verzonnen fakenews natuurlijk, je mag ze gewoon nog Afrikaantjes noemen en geen van de drie artikelen noemt de Nederlandse naam racistisch

Tagetes is gewoon logischer want zo heten ze overal ter wereld en zo koop je ze ook in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193742770
quote:
Het is heel moeilijk voor sommige personen om te zeggen dat ze tegen racisme zijn.
tjonge jonge jonge
Ik ben tegen racisme en voor Zwarte Piet. Aangezien de BLM beweging ook een anti Zwarte Piet beweging is, hoe zou ik dan met hen tegen racisme kunnen demonstreren?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 22 juni 2020 @ 21:14:31 #68
3542 Gia
User under construction
pi_193743422
quote:
tjonge jonge jonge
Ik ben tegen racisme en dat vind ik helemaal niet moeilijk om te zeggen.
Maar ik ga dat niet op een bordje schrijven en mee rond huppelen.
pi_193743500
Altaar Zwarte Madonna beklad met BLM, Polen in Breda gekrenkt: 'Dit is heel beledigend’

BREDA - De Poolse gemeenschap in Breda is diep gekwetst nu de Mariakapel aan de Wilhelminasingel is beklad met graffiti van Black Lives Matters. ,,Uitgerekend de mozaïek van de Zwarte Madonna. Waarom een religieus monument?”

Cultureel erfgoed van minderheden in Nederland besmeuren.. Goed bezig BLM.

https://www.bndestem.nl/b(...)beledigend~ab4b2a6f/
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 21:23:28 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193743725
wat een kutmensen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193745162
Het treurige/grappige is dat er niet minder racisme zal zijn door BLM en al dat soort activisme. In de eerste plaats omdat het maar blijven hameren op kleur een averechts effect heeft. En verder omdat mensen zich alleen minder snel zullen uitspreken, hun gedachten verander je niet.
pi_193746871
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom zou iemand niet willen meedoen met een BLM demonstratie?
ik heb het gevoel dat er ook tegenstanders zijn van BLM?
waarom dan?
Waarom zou iemand niet mee willen doen met protesten georganiseerd door agressieve ultra-racisten die komen met initiatieven als alle witten vooral lekker de mond houden en achteraan gaan zitten en die internationaal gepaard gaan met grote vernielzucht en plunderingen, dit alles naar aanleiding van één geval van al dan niet excessief politiegeweld ergens in de VS? :') Goh, geen idee hoor. Daar wil iedereen toch lekker aan deelnemen? Al helemaal ten tijde van een pandemie. _O-
pi_193747069
Volgens mij gaat het niet eens over racisme. Dat is me wel duidelijk geworden toen er totaal geen ophef ontstond nadat de organisatie van de demonstratie in Groningen opriep of mensen met een bepaalde huidskleur achterin wilde plaatsnemen.

Als het ze écht om racisme te doen was hadden ze het nooit in hoofd gehaald om een groep op basis van huidskleur op te delen. Laat staan het ook daadwerkelijk op te roepen!
Puur racisme volgens de huidige maatstaven. Dat de media dit niet heeft opgepikt is ook weer veelzeggend in mijn ogen.

Ik denk dat het eerder om een gevoel van wraak gaat, over wat hun voorouders is overkomen. Dat zie je ook wel aan het verloop van de protesten. In eerste instantie ging het over politiegeweld in Amerika en de EU. Nu is het alweer gereduceerd tot het jaarlijks terugkerende racisme"debat" en wordt er over standbeelden en het slavenijverleden gepraat. Ze hebben het momentum dit keer mee door de situatie in Amerika en (social) media die selectief racisme aankaart.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 00:50:05 #74
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193747100
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:45 schreef Tmarus het volgende:
Volgens mij gaat het niet eens over racisme. Dat is me wel duidelijk geworden toen er totaal geen ophef ontstond nadat de organisatie van de demonstratie in Groningen opriep of mensen met een bepaalde huidskleur achterin wilde plaatsnemen.

Als het ze écht om racisme te doen was hadden ze het nooit in hoofd gehaald om een groep op basis van huidskleur op te delen. Laat staan het ook daadwerkelijk op te roepen!
Puur racisme volgens de huidige maatstaven. Dat de media dit niet heeft opgepikt is ook weer veelzeggend in mijn ogen.

Ik denk dat het eerder om een gevoel van wraak gaat, over wat hun voorouders is overkomen. Dat zie je ook wel aan het verloop van de protesten. In eerste instantie ging het over politiegeweld in Amerika en de EU. Nu is het alweer gereduceerd tot het jaarlijks terugkerende racisme"debat" en wordt er over standbeelden en het slavenijverleden gepraat. Ze hebben het momentum dit keer mee door de situatie in Amerika en (social) media die selectief racisme aankaart.
Geen wraak, meer armoede en werkeloosheid en dat snapt iedereen. Maar dat speelt nauwelijks in Nederland.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 01:08:48 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_193747191
quote:
waarom dan?
Ik ben wel een tegenstander van BLM, en wel om het volgende stukje geschreven tekst wat je kan vinden op de gofundme page van BLMUK.

"We’re guided by a commitment to dismantle imperialism, capitalism, white-supremacy, patriarchy and the state structures

Het gaat ze niet om black lives, het is een staatsondermijnende groep radicalen die uit zijn op ontwrichting van de westerse maatschappijen. Ze zijn de vijand en dienen ook als dusdanig behandeld te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193747240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben wel een tegenstander van BLM, en wel om het volgende stukje geschreven tekst wat je kan vinden op de gofundme page van BLMUK.

"We’re guided by a commitment to dismantle imperialism, capitalism, white-supremacy, patriarchy and the state structures

Het gaat ze niet om black lives, het is een staatsondermijnende groep radicalen die uit zijn op ontwrichting van de westerse maatschappijen. Ze zijn de vijand en dienen ook als dusdanig behandeld te worden.
Je hebt het nu slechts over BLMUK, of onderschrijven KOZP en aanverwante clubs die in Nederland de kar trekken deze doelstellingen ergens?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 02:07:12 #77
117098 Hathor
Effe niet
pi_193747362
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je hebt het nu slechts over BLMUK, of onderschrijven KOZP en aanverwante clubs die in Nederland de kar trekken deze doelstellingen ergens?
Dat weet ik niet, dit is afkomstig van BLMUK, maar ik neem aan dat die hetzelfde motto hanteren als hun Amerikaanse tak, en dan ga ik er voor het gemak ook maar vanuit dat de NL tak dat eveneens onderschrijft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:07:15 #78
3542 Gia
User under construction
pi_193748246
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over BLM, niet over die meelifters van kozp, toch?

Ik denk dat BLM wereldwijd dezelfde doelen heeft.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:12:05 #79
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193748279
quote:
waarom dan?
Omdat het leiderschap achter BLM marxistische racisten zijn, die onder de false flag van anti-racisme en gelijkwaardigheid, de democratische rechtstaat aan het afbreken zijn om het te vervangen voor een of andere politiek correcte totalitaire variant.

Ik ben tegen racisme en discriminatie, zou graag samen de handen inéén slaan om discriminatie in NL aan te pakken, maar niet met de halve gare zeloten van BLM/Anti-fa. Die maken de tegenstellingen alleen maar erger.
Je gaat ook niet met fascisten in gesprek over problemen rond anti-semitisme - zij zijn het probleem. Zie daar de verhouding van BLM tot het probleem racisme / discriminatie. BLM is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

[ Bericht 5% gewijzigd door AgLarrr op 23-06-2020 12:12:02 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193748319
In dit stuk wordt e.e.a. redelijk goed duidelijk gemaakt wat BLM NL nu eigenlijk is.

https://www.trouw.nl/verd(...)-en-groeit~b5c58b50/

De hoofdfactor is de strijd tegen racisme, helaas niet algemeen maar alleen die waar de donkere medemens mee te maken heeft. En al die aparte doelstellingen van de verschillende clubjes (white privilige, anti-Zwarte Piet, etc), als ook het omarmen van Antifa (anarchistisch agressief extreem links) in hun midden maakt dat de meeste mensen in Nederland niet achter alle standpunten van BLM NL kunnen staan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:35:11 #82
65846 Bocaj
47th President.
pi_193750649
quote:
Yes, staat ook in De Telegraaf.
quote:
De vraag die volgens de RVD centraal zal staan, is hoe het gesprek over racisme in de samenleving op een goede manier gevoerd kan worden en wat hiervoor nodig is.
Zwarte Piet zal de komende jaren uit beeld verdwijnen, verwacht Rutte. „Onder druk van het maatschappelijk debat. Mensen willen die pijn niet.”
Zwarte Piet verdwijnt niet tenzij je het gaat verbieden op straffe van... Maar in zo'n land wil ik niet leven! :N
pi_193750677
quote:
Wat hiervoor nodig is? Blijkbaar willen ze dat we gaan knielen. :N :N :N :N :N
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193750679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Yes, staat ook in De Telegraaf.
[..]

Zwarte Piet verdwijnt niet tenzij je het gaat verbieden op straffe van... Maar in zo'n land wil ik niet leven! :N
Ik hoop dat dat hele gesprek (later) op te vragen gaat zijn, als in een compleet ongecensureerd gespreksverslag.
pi_193750684
De VN heeft Hajji Firuz al uitgeroepen tot een beschermde traditie.
- Wie of wat is Hajji Firuz?
Oh, eurhm dat is Zwarte piet in Iran.

https://www.ad.nl/binnenl(...)door-de-vn~a21e1e8f/

[ Bericht 31% gewijzigd door spectrumanalyser op 23-06-2020 12:50:10 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:46:31 #86
65846 Bocaj
47th President.
pi_193750812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

_O- _O-
pi_193751086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[ afbeelding ]
Gekleurde ( in de geval islamieten die vele slaven hebben gehad en verhandeld) mogen dit natuurlijk wel.

Je mag van lichtbruin naar zwart maar niet van iets minder lichtbruin naar zwart :P.

Progressieve mensen zijn ziek..
pi_193751136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eens , anders ga je bijv ook geen religieuze monumenten van minderheden aanvallen.

BREDA - De Poolse gemeenschap in Breda is diep gekwetst nu de Mariakapel aan de Wilhelminasingel is beklad met graffiti van Black Lives Matters. ,,Uitgerekend de mozaïek van de Zwarte Madonna. Waarom een religieus monument?”

Omdat het westers is of iig zo oogt ze zijn natuurlijk niet bijzonder slim of historisch onderlegd de mannen en vrouwen van BLM.
pi_193751617
BLM heeft naar mijn inzicht het karakter van een sekte, in Nederland.
via internet krijgen de volgelingen opdrachten. (bijv; teken de petitie tegen het beeld in Hoorn)
volgelingen die niet de juiste huidskleur hebben mogen zelf niets ondernemen, geen contact met media. het is 'niet hun strijd'. ze moeten wel op komen draven bij demonstraties en achteraan blijven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:06:27 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193751918
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:07 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Gekleurde ( in de geval islamieten die vele slaven hebben gehad en verhandeld) mogen dit natuurlijk wel.

Je mag van lichtbruin naar zwart maar niet van iets minder lichtbruin naar zwart :P.

Progressieve mensen zijn ziek..
"Behoud zwarte Piet; bekeer u tot moslim."

De ironie doet gewoon pijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')