abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193710995
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
duitsland 600+ nieuwe besmettingen
nieuwe maatregelen in Victoria
apple stores dicht in de USA
nieuwe besmettingen na een voetbal wedstrijd

etc etc

lijkt erop dat dit virus toch nog lang niet klaar is.
Virus is ook niet klaar of uitgedoofd, maar onder controle in veel Europese landen. Zaak om dat zo te houden tot een vaccin hopelijk met zoveel mogelijk versoepelingen, maar het leven voor corona komt pas terug zodra dat vaccin er is. Gelukkig zijn de berichten positief over een vaccin aan het einde van het jaar.
pi_193711044
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Virus is ook niet klaar of uitgedoofd, maar onder controle in veel Europese landen. Zaak om dat zo te houden tot een vaccin hopelijk met zoveel mogelijk versoepelingen, maar het leven voor corona komt pas terug zodra dat vaccin er is. Gelukkig zijn de berichten positief over een vaccin aan het einde van het jaar.
ja vertel dat aan een paar doofstomme figuren hier .....spreken ze toch allemaal tegen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 20 juni 2020 @ 13:09:10 #128
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193711071
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de berichten positief over een vaccin aan het einde van het jaar.
Ik hoor daar eigenlijk weinig over laatste tijd. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een paar bronnen?
pi_193711118
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik hoor daar eigenlijk weinig over laatste tijd. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een paar bronnen?
https://www.nytimes.com/i(...)vaccine-tracker.html
  zaterdag 20 juni 2020 @ 13:17:31 #130
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193711199
quote:
Thanks. :)

Er zijn dus twee vaccins bijna klaar voor gebruik; eentje van die twee is specifiek tegen corona en de andere beschermt er mogelijkerwijs 'toevallig' tegen. Lees ik dat goed? De eerste kan mogelijk in oktober worden uitgerold dus die is het meest veelbelovend.
pi_193711236
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
duitsland 600+ nieuwe besmettingen
nieuwe maatregelen in Victoria
apple stores dicht in de USA
nieuwe besmettingen na een voetbal wedstrijd

etc etc

lijkt erop dat dit virus toch nog lang niet klaar is.
Brazilie >50.0000 gister
VS gister voor het eerst sinds 1 mei weer boven 30.000 (volgens worldometer, volgens Johns Hopkins 29990, wat ook hoogste is sinds 1 mei).
pi_193711247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja vertel dat aan een paar doofstomme figuren hier .....spreken ze toch allemaal tegen :D
Ja, en jij spreekt weer andere dingen tegen. Met die logica ben jij ook doofstom. Als je het zo wil noemen. Of is dat anders? Zo heeft iedereen wel een mening, is maar net hoe je de situatie bekijkt. Iemand die news alerts heeft staan op negatieve berichten zullen er een net wat andere mening op na houden dan de mensen die juist zo positief mogelijk willen blijven. Waarheid ligt ergens in het midden.
pi_193711250
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:17 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Thanks. :)

Er zijn dus twee vaccins bijna klaar voor gebruik; eentje van die twee is specifiek tegen corona en de andere beschermt er mogelijkerwijs 'toevallig' tegen. Lees ik dat goed? De eerste kan mogelijk in oktober worden uitgerold dus die is het meest veelbelovend.
Hier een lezing rechtstreeks van de professor die het Oxford vaccin ontwikkeld heeft: https://www.youtube.com/watch?v=MKNavonhXyk&t=2s
pi_193711270
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, en jij spreekt weer andere dingen tegen. Met die logica ben jij ook doofstom. Als je het zo wil noemen. Of is dat anders? Zo heeft iedereen wel een mening, is maar net hoe je de situatie bekijkt. Iemand die news alerts heeft staan op negatieve berichten zullen er een net wat andere mening op na houden dan de mensen die juist zo positief mogelijk willen blijven. Waarheid ligt ergens in het midden.
ik heb mijn news alert op realistische berichten staan :D
en het enige dat positief is dat een vaccin steeds dichterbij komt

[ Bericht 3% gewijzigd door Predator40 op 20-06-2020 13:30:00 ]
pi_193711397
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb mijn news alert op realistische berichten staan :D
en het enige dat positief is dat een vaccin steeds dichterbij komt

Er zijn ook realistische positieve berichten. Dat veel landen in Europa het virus bv onder controle hebben. Dat er geen stijgingen hebben plaatsgevonden na veel versoepelingen/demonstraties, dat er weer toerisme mogelijk is op veel plekken, dat meer mensen weer aan het werk kunnen, etc.

En ja, er zijn ook negatieve berichten. Daar kan je je op blind staren, of niet. Het is in ieder geval niet ''realistisch'' om te benoemen dat alles nog negatief is (naast een mogelijk vaccin). Het is ook niet realistisch om te denken dat er alleen maar positief nieuws is en dat alles weer open kan zonder risico. Waarheid ligt ergens in het midden. Rekening houden met beide uitersten is realistisch.
pi_193711538
https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~bf6e41bd/

Viroloog Marion Koopmans (63) werd als lid van het nationale Outbreak Management Team in enkele maanden tijd een soort BN’er – en mikpunt van grote kritiek. Hoe navigeert Koopmans zich door deze tijd?

Evelien van Veen en Maarten Keulemans19 juni 2020, 15:00

Mooi interview, slim leuk mens.
pi_193711622
Zij is toch wel degene geloof ik die binnen het OMT juist tegen meer testen was, vooral in het begin. Maar testen is data, en dat moet beleid leiden.
  Moderator zaterdag 20 juni 2020 @ 13:59:30 #138
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193711631
Actuele cijfers COVID-19: 20 juni 2020
Positief geteste personen 49.502* (+91)

Ziekenhuisopnames 11.846 (+2)

Overleden personen 6.089** (+8)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193711724
Besmettingen dalen al paar dagen. Erg goed nieuws!
pi_193711735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:59 schreef Mike het volgende:

Ziekenhuisopnames 11.846 (+2)

Overleden personen 6.089** (+8)
^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2020 @ 14:13:39 #141
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193711761
Cijfers blijven er goed uitzien :)
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:14:48 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193711776
Nog geen drie weken sinds iedereen zich kan laten testen en we zitten al regelmatig rond en nu zelfs onder de 100 positieve gevallen per dag. Das goed nieuws.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:39:27 #143
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193711929
Hopelijk hebben de cijfers van de laatste weken het RIVM/OMT/kabinet eindelijk doen inzien dat het ook in Nederland echt wel mogelijk is om alsnog voor een zeer effectief containmentbeleid te gaan (indammen). Hoe lager de aantallen nieuwe geïnfecteerden, hoe beter je mensen en hun contacten op tijd kunt isoleren. Dat helpt weer om verdere verspreiding tegen te gaan.

Als men dit in maart al had beseft dan was er veel leed en onheil voorkomen. Dan had Nederland nu op vergelijkbare statistieken als bijvoorbeeld Duitsland kunnen zitten. Maar ik heb goede hoop dat dit nu alsnog binnen 1-2 maanden gaat lukken. Zou wel belangrijk zijn dat dit samengaat met politieke commitment: dat het kabinet het heldere doel uitspreekt om naar nul besmettingen te willen gaan. Let wel dit is een streven, niemand beweert dat we zomaar even net als Nieuw-Zeeland een volledige nul kunnen hebben. Ik kan me wel vinden in deze vijf actiepunten.

Goed stuk over wat er in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen beter ging dan bij ons:
https://www.vpro.nl/argos(...)onadoden-hebben.html
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:43:00 #144
473584 Gretzl
pi_193711954
quote:
Meer maatwerk zou idd wel gewenst zijn.

In de drie noordelijke provincies is amper nog wat aan de hand bijvoorbeeld, gooi de boel daar gewoon lekker weer los zou ik zeggen. Wie dan aan de 1,5 meter etc wil voldoen, mag dat lekker doen maar geef mensen ook eens wat eigen verantwoordelijkheid.

Alleen de echt massale bijeenkomsten kunnen nog wel even on hold blijven.
Essentieel idd om zo snel mogelijk op regionaal niveau te gaan kijken wat er wel en niet noodzakelijk is. In Duitsland is dit al maanden de norm. Je kunt per regio een systeem met waarschuwingsniveau maken. Wanneer het aantal infecties per 100.000 inwoners boven een bepaald getal komt (bijv 50/100.000 inwoners/week) moet je bepaalde evenementen opnieuw verbieden en weer oproepen tot social distancing.

https://www.containmentnu.nl/articles/eisenpakket
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:51:17 #145
473584 Gretzl
pi_193712008
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 10:06 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

- Weekje later: Het is ernstig,
maar we gaan voor groepsimmuniteit.

- We gaan toch niet voor groepsimmuniteit, maar het word niet duidelijk gecommuniceerd naar het volk

Je weet hopelijk hoe het werkelijk is gegaan? Er is nooit daadwerkelijk afstand genomen van de strategie van mitigatie/gecontroleerde verspreiding/groepsimmuniteit. De officiële strategie/aanpak (die altijd op de RIVM-website stond) is gewoon al die tijd hetzelfde gebleven.

Men is alleen grotendeels gestopt met het gebruiken van de laatste term, omdat deze al nel in diskrediet raakte. Het beleid van de afgelopen maanden is echter gewoon mitigatie geweest, je kan het hier allemaal teruglezen:
https://www.containmentnu(...)class-in-gaslighting

De Süddeutsche Zeitung legde het afgelopen week ook helder uit wat er precies is gebeurd in Nederland. Hier lees je de vertaling:
https://www.containmentnu(...)onze-coronastrategie

De reactie van Rutte op 04/06 in de Tweede Kamer was veelzeggend. Ze hebben het land gewoon maanden voor de gek gehouden.
ContainmentNu twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:10:33 Dus, @minpres: "Voorzitter, nogmaals, ik heb geen toespraak gehouden over groepsimmuniteit, die ken ik niet."

Kan de beste overkomen! Hier een geheugensteuntje.

#BreekDeGolf - het dossier: https://t.co/8D10yDCRiO https://t.co/1BZ3VuGyYH reageer retweet

[ Bericht 13% gewijzigd door Gretzl op 20-06-2020 15:03:17 ]
pi_193712013
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:39 schreef Gretzl het volgende:
Hopelijk hebben de cijfers van de laatste weken het RIVM/OMT/kabinet eindelijk doen inzien dat het ook in Nederland echt wel mogelijk is om alsnog voor een zeer effectief containmentbeleid te gaan (indammen). Hoe lager de aantallen nieuwe geïnfecteerden, hoe beter je mensen en hun contacten op tijd kunt isoleren. Dat helpt weer om verdere verspreiding tegen te gaan.

Als men dit in maart al had beseft dan was er veel leed en onheil voorkomen. Dan had Nederland nu op vergelijkbare statistieken als bijvoorbeeld Duitsland kunnen zitten. Maar ik heb goede hoop dat dit nu alsnog binnen 1-2 maanden gaat lukken. Zou wel belangrijk zijn dat dit samengaat met politieke commitment: dat het kabinet het heldere doel uitspreekt om naar nul besmettingen te willen gaan. Let wel dit is een streven, niemand beweert dat we zomaar even net als Nieuw-Zeeland een volledige nul kunnen hebben. Ik kan me wel vinden in deze vijf actiepunten.

Goed stuk over wat er in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen beter ging dan bij ons:
https://www.vpro.nl/argos(...)onadoden-hebben.html
Dit gebeurt al sinds maart.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:54:41 #147
473584 Gretzl
pi_193712036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:51 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit gebeurt al sinds maart.
Wat gebeurt er al sinds maart in Nederland?
pi_193712041
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:54 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Wat gebeurt er al sinds maart?
Het indammen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:01:45 #149
473584 Gretzl
pi_193712086
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 14:55 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het indammen.
Dat is niet waar. Er komt de laatste weken steeds meer naar buiten in de media waaruit blijkt dat het Nederlandse kabinet afgelopen maanden alsnog voor mitigatie is gegaan. D.w.z. dat er veel minder snel ingedamd werd dan mogelijk was geweest met de beschikbare middelen en maatregelen. Gecontroleerde verspreiding dus, dat is iets heel anders dan indammen.

Heb je laatst de uitzending van Nieuwsuur gezien waarin onthuld werd dat er in de eerste twee maanden van de uitbraak veel vaker getest had kunnen worden? Dat er geen gebruik werd gemaakt van de maximale testcapaciteit, terwijl het kabinet ondertussen wel bleef verkondigen dat er te weinig testcapaciteit was om alle zorgmedewerkers te kunnen testen?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-kunnen-schelen.html

Als je meer wilt weten over hoe het werkelijk is gegaan dan raad ik je deze podcast aan:
Containment Nu is een mensenrechtenbeweging die zich inspant voor een containmentstrategie die het coronavirus indamt. We onderzoeken wat de Nederlandse strategie is geweest en waarom, welke kant deze opgaat, en wat er moet gebeuren om er beter uit te komen.

Als jij het anders ziet dan vraag ik je om met bewijs te komen waaruit blijkt dat Nederland wel al maanden effectief aan het indammen is.

Let wel, tot en met gisterenochtend was dit de officiële overheidsstrategie. Er staat niets over indammen/containment.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/aanpak-bestrijding
pi_193712141
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:59 schreef Mike het volgende:

Worden er eigenlijk nog steeds dagelijks 30.000 tests gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')