Dubbel. Aan de ene kant snap ik heel goed dat in zo’n sfeer het makkelijk werken is en dat sta gewoon nodig was op het hoogtepunt van de crisis.quote:
God mag weten wat deze pandemie onze samenleving in geld uitgedrukt gaat kosten. Maar ja, daarover praten is als vloeken in de kerk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks!
Waar vind je deze info?
Kosten om dagelijks zoveel testen te doen zijn 1,9 miljard per maand.
Een notulist in het overleg is niet echt veel ballast, zou ik denken.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dubbel. Aan de ene kant snap ik heel goed dat in zo’n sfeer het makkelijk werken is en dat sta gewoon nodig was op het hoogtepunt van de crisis.
Aan de andere kant wordt de democratische controle behoorlijk gefrustreerd, en dat is ook niet goed.
Ik sloeg stijl achterover toen ik dat stuk las.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat denk je van het niet benutten van de testcapaciteit.. die er toen ook al gewoon was.
Maar dat wil je toch ook niet altijd? Ik snap best de behoefte om gewoon eens te kunnen brainstormen met elkaar en oplossingsrichtingen te verkennen zonder dat je meteen op je woorden moet letten omdat je weet dat het de volgende dag in de krant kan staan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Een notulist in het overleg is niet echt veel ballast, zou ik denken.
Tenzij je liever niet hebt dat zaken genotuleerd worden.
Waardoor zieke zorgmedewerkers die smeekten om getest te worden, gewoon aan het werk moesten. In zorginstellingen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sloeg stijl achterover toen ik dat stuk las.
Het OMT besluit om het testen en isoleren op te geven omdat er onvoldoende testcapaciteit is. Enige tijd later komt die Sijbesma binnen bij VWS: “hoeveel testcapaciteit hebben we?” Antwoord: “weten we niet.”
What. The. Fuck.
Ondertussen wordt je nog steeds vies nagekeken als je een mondkapje in de supermarkt of andere winkel draagt. Alsof ik een idioot ben of zo.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:48 schreef Gretzl het volgende:
Goed punt van Ab. Het is werkelijk ridicuul dat de Nederlandse regering (en hun adviseurs) het belang van mondkapjes nog steeds niet volledig hebben onderkend. De bewijzen voor het nut bij het voorkomen van nieuwe verspreiding stapelen zich op:
[ afbeelding ]
Op de RIVM site, covid-19 in grafieken, dan staat onderaan de pagina met grafieken Download - Dagelijkse update epidemiologische situatie Covid-19 in Nederland.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks!
Waar vind je deze info?
Kosten zijn 59 euro per test BTW.
Toen Nieuwsuur 9 juni met hun onthulling kwam dat er veel meer getest had kunnen worden in de zorg wist ik dat de beerput snel open zou gaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sloeg stijl achterover toen ik dat stuk las.
Het OMT besluit om het testen en isoleren op te geven omdat er onvoldoende testcapaciteit is. Enige tijd later komt die Sijbesma binnen bij VWS: “hoeveel testcapaciteit hebben we?” Antwoord: “weten we niet.”
What. The. Fuck.
Langdurige zorg, portefeuillehouder? Hugo de Jonge. Zie hier waarom de evaluatie tot in den treure gerekt gaat worden. Of moeten we nu naar POL?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Waardoor zieke zorgmedewerkers die smeekten om getest te worden, gewoon aan het werk moesten. In zorginstellingen.
Niet eens aan gedacht.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Langdurige zorg, portefeuillehouder? Hugo de Jonge. Zie hier waarom de evaluatie tot in den treure gerekt gaat worden. Of moeten we nu naar POL?
Ja dat is nu het geval, maar wordt hopelijk geen grote problemen verwacht tussen de groeperen volk en onze regering.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet eens aan gedacht.
Het voedt wel de weerstand en argwaan tegenover onze regering.
En instituten in zijn algemeen.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat pas 6% van nl besmet is geweest zou je met een 100% besmetting op ruim 100.000 doden voor alleen nl uitkomen met een medische zorg die dan nu nog op hun tandvlees zouden lopen.
Griepseizoen hebben we ook niet midden in de zomer.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:40 schreef Ven1972 het volgende:
Of we gaan meer risico nemen met het coronavirus... dat we weer gewoon gaan leven zoals het van voor corona?
Dat kunnen we nooit van te voren weten of de Zweedse aanpak bij ons goed kon werken of niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Griepseizoen hebben we ook niet midden in de zomer.
Iedereen is extra bedachtzaam bij griepverschijnselen.
Contact onderzoek kan doorgaan...
We hadden de Zweedse aanpak moeten nemen en bij een beetje groepsimmuniteit dat virus de kop in drukken.
Zijn zij een ander diersoort ofzo?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kunnen we nooit van te voren weten of de Zweedse aanpak bij ons goed kon werken of niet.
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?quote:
Net zoiets als hier waarschijnlijk aangezien geen enkel land er echt in is geslaagd specifieke groepen te isoleren.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?
Schiet dus niet echt op.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Net zoiets als hier waarschijnlijk aangezien geen enkel land er echt in is geslaagd specifieke groepen te isoleren.
Dus het percentage besmet zal recht evenredig lopen met aantal doden.
Ik snap jullie zo slecht, als je immuniteit wilt zul je mensen moeten blootstellen aan het virus.quote:
Bij ons in Nederland is maar ongeveer 10% van onze bevolking immuun.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?
Zweden? Ik zag net dramatische cijfers voorbijkomen, in stedelijk gebiedquote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hadden de Zweedse aanpak moeten nemen en bij een beetje groepsimmuniteit dat virus de kop in drukken.
Jullie vinden alles dramatisch. Zoveel verschilt het allemaal niet met NL.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zweden? Ik zag net dramatische cijfers voorbijkomen, in stedelijk gebied
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |