abonnement Unibet Coolblue
pi_194791760
Geen topic voor het worst maken? -O-
Voorbereidingen zijn al in gang.
pi_194793185
Dan maar hier :)

Ik maak vandaag merguez
https://wateetons.com/2007/01/21/worst-maken-fotos-en-recepten/

Darm spoelen en weken


Lamsgehakt met de kruiden, harissa, ui en knoflook


En dan voor de eerste keer zelf worst maken *O*




Gelukt ^O^


Vanavond bakken
pi_194793484
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:27 schreef Sarabi het volgende:
Geen topic voor het worst maken? -O-
Voorbereidingen zijn al in gang.
Ja hier: CUL / Kook mee met CUL: worst op zondag 30 augustus

Ik heb allemaal excuses waarom ik dit niet goed heb geregeld de laatste tijd maar ik had ook gewoon mijn collega's kunnen vragen natuurlijk :+
Spoilers!
pi_194793559
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja hier: CUL / Kook mee met CUL: worst op zondag 30 augustus

Ik heb allemaal excuses waarom ik dit niet goed heb geregeld de laatste tijd maar ik had ook gewoon mijn collega's kunnen vragen natuurlijk :+
Ja jullie zijn met meer toch?

En thanks ^O^
pi_194825500
De topics voor de gerechten die gepland stonden zijn aangemaakt.

Ik heb jullie suggesties voor veranderingen verzameld en even meegenomen naar ons crew-topic. We buigen ons er even over en dan leggen we ons voorstel aan jullie voor. To be continued.
Spoilers!
pi_194826484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
De topics voor de gerechten die gepland stonden zijn aangemaakt.

Ik heb jullie suggesties voor veranderingen verzameld en even meegenomen naar ons crew-topic. We buigen ons er even over en dan leggen we ons voorstel aan jullie voor. To be continued.
Dank voor alle werk!
pi_194827225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
De topics voor de gerechten die gepland stonden zijn aangemaakt.

Ik heb jullie suggesties voor veranderingen verzameld en even meegenomen naar ons crew-topic. We buigen ons er even over en dan leggen we ons voorstel aan jullie voor. To be continued.
Top ^O^
pi_194865658
Ons plan is het volgende:

- Weekopdrachten, de week loopt van maandag tot en met zondag
- Om de week een landenthema, om de week een ander thema
- Bij de niet-landenthema's gaan we eerst de al bestaande ideeën opmaken.
- Daarna gaan we waarschijnlijk meer naar thema's als koken op kleur, filmgerechten, feestdagen, eten volgens het seizoen, etc.
- De al geplande opdrachten (dus tot en met 13 september) blijven zoals afgesproken. Vanaf maandag 14 september beginnen we met de nieuwe opzet.

We hebben een vraag een jullie over de landenthema's. Er bestaan 195 landen ter wereld, genoeg voor 8 jaar Koken met CUL. Willen jullie voor elk land een themaweek of liever in een combinatie van makkelijk en moeilijk voor elke landenweek? Dan is een combinatie bijvoorbeeld Duitsland en Tuvalu of Australië en Madagaskar of Japan en Guinee Bissau.
Spoilers!
pi_194865918
Je zou ook bij landen kunnen denken aan “volkseten” of “boereneten” en “stadseten” dat laatste zal nog best een uitdaging zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_194865936
Ik zou geen combinatie doen, dan zijn sommige mensen weer met iets heel anders bezig dan andere mensen. Voor makkelijke landen zijn er toch ook voldoende meer uitdagende gerechten te bedenken?
pi_194865954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:19 schreef Myraela het volgende:
Ik zou geen combinatie doen, dan zijn sommige mensen weer met iets heel anders bezig dan andere mensen. Voor makkelijke landen zijn er toch ook voldoende meer uitdagende gerechten te bedenken?
Dit.

En misschien bij moeilijke landen een paar voorbeelden er bij?
pi_194866010
national dish + desbetreffende land = win.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194866093
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:19 schreef Myraela het volgende:
Ik zou geen combinatie doen, dan zijn sommige mensen weer met iets heel anders bezig dan andere mensen. Voor makkelijke landen zijn er toch ook voldoende meer uitdagende gerechten te bedenken?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit.

En misschien bij moeilijke landen een paar voorbeelden er bij?
Dus alleen makkelijke landen? Ja, dat kan natuurlijk ook. Lijstjesfetishist als ik ben, komt het niet eens in me op om niet alles mee te nemen _O-
Spoilers!
pi_194866150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]


[..]

Dus alleen makkelijke landen? Ja, dat kan natuurlijk ook. Lijstjesfetishist als ik ben, komt het niet eens in me op om niet alles mee te nemen _O-
Moeilijk mag ook, maar dan even misschien met een kort verhaaltje welke ingredienten veel worden gebruikt en voorbeeldjes van maaltijden.

Welk lijstje ga je afwerken? :D of gewoon alfabetisch?
pi_194866264
Moeilijkere landen is ook prima, al vind ik persoonlijk de vrijwel onbekende landen niet echt uitnodigen om er iets van te koken.
pi_194866928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:42 schreef Myraela het volgende:
Moeilijkere landen is ook prima, al vind ik persoonlijk de vrijwel onbekende landen niet echt uitnodigen om er iets van te koken.
Maar wat zijn voor jou bekende landen dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194867090
Ik zou het wel leuk vinden als de OP van een topic dan wat uitgebreider is, met info over het land, de (geschiedenis van de) eetcultuur, grite subculturen, lokale ingrediënten etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194867137
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:17 schreef sigme het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als de OP van een topic dan wat uitgebreider is, met info over het land, de (geschiedenis van de) eetcultuur, grite subculturen, lokale ingrediënten etc.
Dat zou ontzettend leuk zijn. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of één van ons daar tijd voor heeft. Ik wil ook geen dingen beloven die we niet waar kunnen maken.
Spoilers!
pi_194867463
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou ontzettend leuk zijn. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of één van ons daar tijd voor heeft. Ik wil ook geen dingen beloven die we niet waar kunnen maken.
qft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194867520
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou ontzettend leuk zijn. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of één van ons daar tijd voor heeft. Ik wil ook geen dingen beloven die we niet waar kunnen maken.
Je hebt een trouwe achterban hè? Vraag in de SC of er iemand zin heeft om <insert land x> voor te bereiden en knal de vrijwillige bijdrage in de OP. Ik denk dat we met z'n allen wel steeds *iets* weten samen te stellen :).
Mij komt meekoken zelden uit, maar een schriftelijke bijdrage is vast vaker en beter te doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194867658
quote:
3s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Je hebt een trouwe achterban hè? Vraag in de SC of er iemand zin heeft om <insert land x> voor te bereiden en knal de vrijwillige bijdrage in de OP. Ik denk dat we met z'n allen wel steeds *iets* weten samen te stellen :).
Mij komt meekoken zelden uit, maar een schriftelijke bijdrage is vast vaker en beter te doen.
Dat zou wel kunnen. Misschien leest er hier nog iemand mee die wil helpen.
Spoilers!
pi_194867774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen. Misschien leest er hier nog iemand mee die wil helpen.
Volgens mij zou het een leuk zijn als er een wat aangekledere OP is, maar het lijkt me ook prima om de verantwoordelijkheid om daar wat leuks van te maken bij de gemeenschap te leggen. Leveren we niks, ook goed, dan is de OP vrij kaal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194868138
Je kan hier ook alvast de landen die je voor de komende 10 afleveringen in gedachten hebt posten, en dan kijken of er een vrijwilliger zich aanmeldt voor dat land (in dit topic) ik wil best een aantal landen doen de komende 8 jaar ;) maar dan wel dat ik pas over 4 weken iets hoef "te leveren" ofzo:? Snappie?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194868177
We kunnen ook in de SC met een aantal mensen wat samenstellen hè? Een opbouw-OP ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194868208
Verder stel ik deze volgorde voor om mee te beginnen :7



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')