Tja, van een zware longontsteking, Pfeiffer of andere aandoeningen kun je ook nog een hele tijd last ondervinden. Maar er wordt nu soms net gedaan alsof dat een uniek aspect is van het coronavirus.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En ook niet iedereen die nu nog de naweeen van corona ondervindt zal tot in lengte van jaren blijven houden.
Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:
[..]
Dit
Vooral rijzen mis ik. Lekker het vliegtuig pakken
Mee eens. Ik kan er technisch gezien mee leven ja, en ik merk zelfs een aantal positieve punten, maar het begint me steeds meer op m'n zenuwen te werken. Ik vind het bijvoorbeeld fijn dat je nu die achterlijke traditie van handjes en zoentjes geven op een verjaardag of andere familiaire bijeenkomst achterwege kan laten, maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:38 schreef galantis het volgende:
De vraag of we met 1,5m kunnen leven laat een groot deel van het plaatje weg.
Tuurlijk kan het merendeel daar mee leven. Maarja dat is een beetje hetzelfde als vragen of je er mee kunt leven dat alle auto's 20 meter afstand van elkaar houden.
Als je dan al die 1,5 meter prima vindt, dan moet je het maar gaan zien als een noodzakelijk kwaad wanneer hij niet kan worden gerespecteerd.
Deze manier van vragen stellen gaat compleet voorbij aan het feit dat de 1,5meter gewoon extreem onpraktisch is. Ontzettend funest in zo veel sociaal-maatschappelijke en economische opzichten. Zo veel om op te noemen, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen.
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:56 schreef Cynicio het volgende:
maar dat weegt niet op tegen het feit dat een aantal van mijn favoriete horecazaken het waarschijnlijk niet gaan redden.
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent gaat toch wel op hier.
Echt hè, het is toch een gemis. Genoeg dichters en schilders die er carrière mee maakten, met de romantiek van het uitgaansleven. Het nachtleven staan compleet stil in Nederland, ik begin het te missen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Als ik voorheen naar een feesttent toe ging irriteerde ik me nog wel eens aan dat op elkaar staan en mensen weg moeten duwen om de wc te bereiken, maar nu zou ik dat oh zo graag terug willen.
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent gaat toch wel op hier.
Nee hoor, in de VS was er duidelijk verschil in aanpak tussen stedenquote:Op donderdag 18 juni 2020 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nou ja, er zijn toen domweg "geen maatregelen" genomen.
Iedereen was druk met WO I. Dan kun je extra slecht nieuws in de vorm van een pandemie er niet bij hebben.
quote:Seattle offers a very different story. On 20 September, the city’s commissioner of health, Dr JS McBride, acknowledged that “it was not unlikely” that influenza would reach the city and warned the citizenry that, if it did, isolating cases would be necessary. When soldiers at nearby Camp Lewis came down with the flu, the camp was quarantined. On 4 October, the story broke that large numbers of students at the naval training station at the University of Washington had contracted influenza. Within two days the city had, despite significant opposition, closed schools, prohibited church services and shuttered many public entertainments. Crowding was prohibited in those businesses still operating.
Spitting in public could mean a jail cell and public shaming, the wearing of masks was required in public, business hours were shortened and further limitations were placed on those allowed to remain open. T Not uncommonly, the city soon faced a return of the disease. Again the city acted, this time quarantining the sick. As a result of these actions, Seattle suffered one of the lower death rates on the West Coast, substantially lower than Philadelphia’s.
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Herkenbaar. De sfeer van drommen mensen op een zonnig festival lijkt een utopie. Nu en dan in een melancholische bui van 'mooi dat ik dat nog mee heb kunnen maken'.
Oh, nee hoor. In Afrika gaan er ook mensen dood aan malaria. Komen ze daarom hun dichtgekitte huizen niet meer uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zoals er nu mensen weemoedig terugdenken aan de eerste pinkpop vijftig jaar geleden, zo halen er over vijftig jaar mensen herinneringen op aan de laatste.
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezenquote:Burgemeesters gaan harder optreden als klanten zich in horecagelegenheden niet aan de coronaregels houden. Het is precies het tegenovergestelde van wat de horeca hoopte.
'Oneerlijk' noemde Koninklijke Horeca Nederland het gisteren dat horecaondernemers forse boetes krijgen als klanten geen anderhalve meter afstand van elkaar houden. "Ik zie supermarkten bijvoorbeeld nooit boetes krijgen", zei voorzitter Rober Willemsen. Hij pleitte voor versoepeling, maar die komt er dus niet.
"Als stelselmatig niet aan de basisregel - anderhalve meter afstand - wordt gehouden, treden wij als overheid op.
Afstand houden is cruciaal om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden", zei voorzitter Hubert Bruls na afloop van het Veiligheidsberaad gisteravond. Volgens hem is er de afgelopen 2 weken voornamelijk gewaarschuwd.
Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen
Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door wat schreeuwers die dit totaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat zijn subjectieve meningen die jij en sommige anderen graag willen zien, geen feiten.
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat "afstand houden cruciaal is om het coronavirus letterlijk van je lijf te houden" dat is allang naar de prullenbak verwezen
Maar Bruls houdt er nog gewoon aan vast
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:25 schreef DecoAoreste het volgende:
Als je hier wel mee kan leven heb je vast geen familielid in een verpleegtehuis.
Ja. En niet pas sinds deze uitbraak, ,maar al heel erg lang daarvoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het afstand houden is wel wetenschappelijk onderbouwd?
Nee. Dat gebeurde wel doordat het personeel de middelen niet had wat al ruim vooraf aan was gegeven.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Al eind februari en begin maart trokken ze aan de bel.quote:Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is vanaf het begin van de coronacrisis herhaaldelijk gewaarschuwd voor problemen in de verpleeghuizen. Met name voor de oplopende tekorten aan beschermingsmiddelen als mondkapjes hebben zorgbestuurders met toenemende urgentie aandacht gevraagd. Toch bleven die tekorten lange tijd bestaan.
Behalve op de plek waar die moet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik hoor in het verhaal van TS heel veel het woord "ik"
quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Koop een pak zelfrijzend bakmeel voordat je gaat reizen.
Precies dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 11:35 schreef RamboDirk het volgende:
De voordelen van de 1,5 meter zoals die er begin maart en april waren zijn er al niet meer. Dan heb ik het over lege wegen, gewoon overal weinig mensen, heerlijk, heerlijk, heerlijk. Maar nu het overal weer bijna net zo druk is als voorheen is de 1,5 meter vrij irritant.
Niks is nog "vanzelfsprekend" de leukigheid is van dingen af.
😀quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:07 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Behalve op de plek waar die moet.
als mij
Precies.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind dat ook verschrikkelijk. Niet omdat ik nou constant aan de zuip wil ofzo, maar het is gewoon onderdeel van je leven, ergens naartoe gaan om mensen te ontmoeten, spontaan, of in elk geval, zonder reservering. En dat als je dan bekenden tegenkomt, je effe barkrukken verzamelt en op een kluitje kan als je wilt, met allemaal lui die in elkaars zone zitten. Dat sociale aspect mis ik nu al best wel.
Hoe graag jij dat scenario ook zou willen, dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 08:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dystopiequote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:35 schreef ZarB het volgende:
Ik absoluut niet. Het enige dat ik niet zal missen zijn de "beste wenseeeeeeen" 3 zoenen op het werk. Evenementen, horeca, reizen, omgang met vrienden en familie etc is niet te doen op 1.5 meter. Het is een rare kille robot maatschappij zonder enige vorm van vrije beweging
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 16:37 schreef Marsenal het volgende:
Voor degenen die nu zeggen, 'het is een bittere pil, maar een offer dat ik graag breng voor de volksgezondheid'.. Dan is het geen offer meer, dan vind je het volgens mij wel best
Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik hou me er alleen aan als het niet anders kan, puur voor de vorm.
Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
Heel verstandig!quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yep.. ik doe het voor anderen, niet voor mezelf. Ik schud alleen geen handen van onbekenden.
Mij ook niet idd, dus met gelijkgestemden hou ik sowieso geen afstand.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ook een soort sociale druk. Ik probeer in het openbaar zo veel mogelijk de 1,5 meter te waarborgen omdat er veel mensen zullen zijn die dat waarderen. Zelf maakt het me niet heel veel uit als iemand vlak langs me loopt.
ze vergeten het niet, ze snappen dat de 1,5m onzin is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-social-distancing
Gaat weer lekker
Waarom schreeuw je eigenlijk steeds naar je buurvrouw?quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:57 schreef Geerd het volgende:
Gewoon in je tuin halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf
Halve liter betaal je tegenwoordig 5.40 voor op het terras ja koekoek ...
Middagje tanken kost je 54 euro![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ik 108 halve liters voor
Inderdaad, eindelijk iemand die het snapt. In tengestelling tot al die mensen die nog met een boog om je heen lopen op straat.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat de pandemie is tegengegaan doordat jij (en anderen) bent thuis gebleven, dat is aan aanname...
De cijfer van RIVM over de "R" wijzen aan dat alleen al geen handenschudden, extra handhygiene en thuiswerken in Brabant het de besmettingsverspreiding flink naar beneden bracht
[..]
Nee, dat heet slaafs opvolgen van wat je verteld wordt en niet meer zelfstandig nadenken.....
[..]
Op dit punt ben ik het met je eens, er wordt enorm gedramd over die anderhalve meter waarbij andere oorzaken van virusverspreiding zoals aerosolen gebagatelliseerd worden door RIVM
[..]
Hoezo blijven de cafes leeg als iedereen Corona heeft ?
Zoals zovelen heb jij blijkbaar het idee dat iedereen die met Corona besmet is verschrikkelijk ziek wordt
Het tegendeel is echter het geval, de meesten zullen er amper of geen last van hebben
Befehl is befehl als argument daar kom je al 75 jaar niet meer mee weg hoor.....quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:58 schreef hooibaal het volgende:
Bruls voert gewoon de opdrachten van het ministerie van V&J en van volksgezondheid uit, die bepaalt zelf geen beleid. Hooguit de mate van handhaving, maar hij is helemaal niet in de positie om te bepalen of beleid terecht is of niet.
Nee hoor, dat is geen glasharde leugenquote:De regering is dat wel en die adviseren het beleid op de wetenschappelijke adviezen van het OMT. Dus dat het 'naar de prullenbak is verwezen' is een glasharde leugen van jouw kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |