abonnement Unibet Coolblue
pi_193891740
De helft van het potje is er blijkbaar al doorheen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193892625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:25 schreef boegschroef het volgende:
De helft van het potje is er blijkbaar al doorheen.
Gisteren al inderdaad. Was ook wel te verwachten als je het zo toegankelijk maakt dat leasers er ook gebruik van kunnen maken.
pi_193894297
5 miljoen euro voor 4k subsidie per auto is 1250 auto's.... logisch dat het potje snel op is. Ondertussen smijten ze links en rechts met miljarden :')
Facts don't care about your feelings
pi_193906349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:
5 miljoen euro voor 4k subsidie per auto is 1250 auto's.... logisch dat het potje snel op is. Ondertussen smijten ze links en rechts met miljarden :')
Het is meer hoor. Er is geld voor 2500 nieuwe auto's en 3500 2e hands (of nieuwe reeds gekentekende) auto's.
Die laatste pot gaat een stuk minder hard. Daaruit zal de groep leasers ook niet uit graaien. Er was na 1 dag slechts 8 procent van aangevraagd tov van 44 procent van de nieuwe auto's.
pi_193906555
Oh ja, nieuwe auto's is 10 miljoen en gebruikte is 7 miljoen. Maar dan nog.... dat is toch niets? En die gebruikte auto's krijgen ook maar ¤ 2000 en dan zijn er best nog wat rare eisen.

"Het gaat om een kleine of compacte middenklasse auto met een catalogusprijs (nieuwprijs) tussen de ¤ 12.000 en ¤ 45.000."

M'n broertje z'n i3 valt dus al buiten de boot, terwijl die auto al bijna 7 jaar bestaat en dus vrij goedkoop te krijgen is. Dan heb je ook nog eens:

"De auto heeft een bereik van minstens 120 kilometer."

Ik weet niet welk bereik ze hierbij meenemen, maar de eerste generatie leafs met batterij degradatie halen dat niet eens. Daarnaast mag je alleen kopen bij een bedrijf met RDW erkenning.
Facts don't care about your feelings
pi_193906604
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:30 schreef BertV het volgende:

[..]

Het zou je medeweggebruikers een worst zijn waar je in rijdt. :D
Een Fiat 500 is wat mij betreft prima, maar denk je dat je daar wel de blits mee maakt?

Een mazda mx5 heb ik altijd wel mooi gevonden.
Vast ook een vrouwenauto oid.
Een mx5 is een cultauto, een Fiat500 een kutauto.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193909367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja, nieuwe auto's is 10 miljoen en gebruikte is 7 miljoen. Maar dan nog.... dat is toch niets? En die gebruikte auto's krijgen ook maar ¤ 2000 en dan zijn er best nog wat rare eisen.

"Het gaat om een kleine of compacte middenklasse auto met een catalogusprijs (nieuwprijs) tussen de ¤ 12.000 en ¤ 45.000."

M'n broertje z'n i3 valt dus al buiten de boot, terwijl die auto al bijna 7 jaar bestaat en dus vrij goedkoop te krijgen is. Dan heb je ook nog eens:

"De auto heeft een bereik van minstens 120 kilometer."

Ik weet niet welk bereik ze hierbij meenemen, maar de eerste generatie leafs met batterij degradatie halen dat niet eens. Daarnaast mag je alleen kopen bij een bedrijf met RDW erkenning.
Ik neem aan dat het om de wltp specificatie gaat en niet de nedc. Natuurlijk gaat het dan om de specificaties af fabriek, dus niet na degradatie van de accu. Dan zou volgens mij geen enkele nissan leaf bijvoorbeeld meer voldoen, ook niet het huidige model 2e hands. Die accu's zijn echt bizar slecht.
Het enige voordeel van die oudere japanse EV's is de chademo stekker met de mogelijkheid dat je er stroom uit kan halen. Hopelijk komt die mogelijkheid er nog een keer met de ccs aansluiting.
pi_193911182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 18:27 schreef Fisherman het volgende:
Gisteren al inderdaad. Was ook wel te verwachten als je het zo toegankelijk maakt dat leasers er ook gebruik van kunnen maken.
:')
Dat zit je dwars hè dat de subsidie ook toegankelijk is voor private lease _O-
pi_193911264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]

:')
Dat zit je dwars hè dat de subsidie ook toegankelijk is voor private lease _O-
Nou ik heb hem op tijd ingediend, ik was nummer 649, dus ik krijg het toch wel.
Maar ik vind het vrij sneu inderdaad dat mensen boven hun stand leven, maar dat wist je denk ik al wel. Maar goed, velen die boven hun stand leven gaan er vroeg of laat achter komen als er een keer een vrij serieuze crisis uitbreekt. Mogelijk wanneer de economische gevolgen volgend jaar door de corona crisis duidelijk worden. Die economische klap moet namelijk nog komen in tegenstelling wat veel mensen denken.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:08:33 #60
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_193911617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nou ik heb hem op tijd ingediend, ik was nummer 649, dus ik krijg het toch wel.
Maar ik vind het vrij sneu inderdaad dat mensen boven hun stand leven, maar dat wist je denk ik al wel. Maar goed, velen die boven hun stand leven gaan er vroeg of laat achter komen als er een keer een vrij serieuze crisis uitbreekt. Mogelijk wanneer de economische gevolgen volgend jaar door de corona crisis duidelijk worden. Die economische klap moet namelijk nog komen in tegenstelling wat veel mensen denken.
Ik vind het sneu dat mensen 4000 euro subsidie moeten graaien om een elektrische auto te gaan rijden die ze toch al zouden aanschaffen }:|
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_193911880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:40 schreef Fisherman het volgende:

Nou ik heb hem op tijd ingediend, ik was nummer 649, dus ik krijg het toch wel.
Maar ik vind het vrij sneu inderdaad dat mensen boven hun stand leven, maar dat wist je denk ik al wel. Maar goed, velen die boven hun stand leven gaan er vroeg of laat achter komen als er een keer een vrij serieuze crisis uitbreekt. Mogelijk wanneer de economische gevolgen volgend jaar door de corona crisis duidelijk worden. Die economische klap moet namelijk nog komen in tegenstelling wat veel mensen denken.
Leasen is niet altijd boven je stand leven, het kan een afweging zijn om risico's in te dekken. Je ziet sowieso dat de maatschappij verandert van bezittingen/schulden naar inkomsten/uitgaven. Enige wat nog telt zijn je maandelijkse uitgaven en je inkomsten, rest dat je overhoudt besteed je aan leuke dingen. Je dekt zo goed als alle risico's voor grote uitgaven in tegenwoordig (zelfs een CV ketel kan je leasen) waardoor je geen spaargeld meer nodig hebt. Zo lang je zeker van je zaak bent en altijd werk hebt (en als het goed is ook telkens meer gaat verdienen) en bij evt. ontslag wel ff uit kan uitzitten in de WW tot een nieuwe baan heb je ook niets te vrezen. Je bent wel alleen nog meer een slaaf geworden van de maatschappij, voor zover je dat misschien al niet was met een huis, vrouw en twee kinderen. Wil je meedoen met het spelletje ja of nee?
Facts don't care about your feelings
pi_193919484
Een keer een proefrit gemaakt in een Volkswagen eGolf. Wat mij verbaast is dat deze helemaal niet zo stil is als men beweert. Ja, je hoort natuurlijk geen motor, maar het lijkt erop dat de isolatie een stuk slechter is dan bij de reguliere Golf 7. Je hoort dus wind- en rolgeluiden veel duidelijker. Jammer, anders reed ik nu ook electrisch. Een ICE is ondanks de motor gewoon veel stiller door de veel betere isolatie...
pi_193919505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:33 schreef Golf8 het volgende:
Een keer een proefrit gemaakt in een Volkswagen eGolf. Wat mij verbaast is dat deze helemaal niet zo stil is als men beweert. Ja, je hoort natuurlijk geen motor, maar het lijkt erop dat de isolatie een stuk slechter is dan bij de reguliere Golf 7. Je hoort dus wind- en rolgeluiden veel duidelijker. Jammer, anders reed ik nu ook electrisch. Een ICE is ondanks de motor gewoon veel stiller door de veel betere isolatie...
Ze zullen voor die batterij wel gewicht elders hebben weggesnoept
Don't follow me, I'm just a man.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:53:53 #64
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_193919708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is.
Een nieuwe auto is altijd duurkoop, welke je ook koopt. Je gooit geld weg.
pi_193919813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 09:53 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een nieuwe auto is altijd duurkoop, welke je ook koopt. Je gooit geld weg.
Er zijn uitzonderingen hoor.
pi_193919842
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Er zijn uitzonderingen hoor.
Voorbeelden?
pi_193919867
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:05 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Ateca
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193919887
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:07 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ateca
:')
pi_193919890


Oranje Nassau Huts
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193921165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Leasen is niet altijd boven je stand leven, het kan een afweging zijn om risico's in te dekken. Je ziet sowieso dat de maatschappij verandert van bezittingen/schulden naar inkomsten/uitgaven. Enige wat nog telt zijn je maandelijkse uitgaven en je inkomsten, rest dat je overhoudt besteed je aan leuke dingen. Je dekt zo goed als alle risico's voor grote uitgaven in tegenwoordig (zelfs een CV ketel kan je leasen) waardoor je geen spaargeld meer nodig hebt. Zo lang je zeker van je zaak bent en altijd werk hebt (en als het goed is ook telkens meer gaat verdienen) en bij evt. ontslag wel ff uit kan uitzitten in de WW tot een nieuwe baan heb je ook niets te vrezen. Je bent wel alleen nog meer een slaaf geworden van de maatschappij, voor zover je dat misschien al niet was met een huis, vrouw en twee kinderen. Wil je meedoen met het spelletje ja of nee?
Juist het afhankelijk worden is niet normaal. Als particuliere koper spaar je normaal gesproken een paat jaar na aanschaf van een nieuwe auto of andere grote uitgave dat bedrag weer erbij op je rekening. Een leaser zal dat niet snel doen, want die ziet het nut er niet van in.
Overigens gaat een dergelijke aanschat natuurlijk nooit ten koste van leuke dingen doen of financieel risico lopen. Je moet het natuurlijk wel allemaal makkelijk kunnen betalen, anders moet je het niet doen.
pi_193921351
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:05 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Ferarri TDF, 812 Superfast, laatste Cayman met turbo motor, McLaren F1, GTO, Carrera GT, en zo zijn er nog wel meer. Zeker als je auto's gaat meetellen die eerst dalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 11:57:58 ]
pi_193921366
luisyer een ateca is geen trash als je me dat wil wijsmaken ook die grotere met vette achterlichten (Jezus hoe ez denk je dat ik ben) niet, maar ik wil ateca MIJN
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193921503
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:57 schreef SebSwe2.0 het volgende:
luisyer een ateca is geen trash als je me dat wil wijsmaken ook die grotere met vette achterlichten (Jezus hoe ez denk je dat ik ben) niet, maar ik wil ateca MIJN
Ik snap weinig van deze zin; wat bedoel je precies?
pi_193921525
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ferarri TDF, 812 Superfast, laatste Cayman met turbo motor, McLaren F1, GTO, Carrera GT, en zo zijn er nog wel meer. Zeker als je auto's gaat meetellen die eerst dalen.
Bedankt. Heb je ook voorbeelden van auto's van Audi en Volkswagen?
pi_193922078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:08 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Ik snap weinig van deze zin; wat bedoel je precies?
Ken je niet die nieuwste seat suv klasse groter dan de ateca
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922144
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:47 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ken je niet die nieuwste seat suv klasse groter dan de ateca
Die ken ik wel, maar hoezo zou de nieuwste Seat Ateca in waarde stijgen?
pi_193922160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:52 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Die ken ik wel, maar hoezo zou de nieuwste Seat Ateca in waarde stijgen?
Welke waarde doel je nu op?
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922163
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:54 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Welke waarde doel je nu op?
Verkoopwaarde
pi_193922206
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:54 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Verkoopwaarde
Ik snap je niet
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193922209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:11 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Bedankt. Heb je ook voorbeelden van auto's van Audi en Volkswagen?
Een T1.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 13:37:33 #81
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_193922697
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:58 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Een T1.
Audi Ur quattro
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_194002777
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 9 juli 2020 @ 09:28:43 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194002796
quote:
Zozo echt een Nostradamus ben je :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')