KawaZ | woensdag 17 juni 2020 @ 09:35 |
Beste FOK!ers, Ik zit erover te denken een elektrische auto te gaan private leasen. Dit vooral aangezien ze vrij voordelig zijn i.v.m. de ¤4000 subsidie die deze maand van start gegaan is. Nou hebben we te maken met een subsidieplafond van 10 miljoen. Mocht ik deze auto private leasen heb ik deze voor de 30e juni op mijn naam en kan ik 1 juli direct de aanvraag voor subsidie doen. Verwachten jullie dat die subsidieplafond onwijs snel bereikt is en dan ik dus op 1 juli al kans loop buiten de boot te vallen? Dan zal mijn private lease prijs namelijk een stuk minder interessant uitvallen.... | |
Kaascardje | woensdag 17 juni 2020 @ 09:39 |
De overheid fucked iedereen, ze geven een korte tijd subsidie waarna ze stoppen. En ik zou altijd een auto kopen, simpelweg omdat hij dan van jezelf is. | |
spinazieruiker | woensdag 17 juni 2020 @ 09:50 |
Eigendom is leuk maar wordt bij auto's wel makkelijk overrated. Als je vandaag een auto aanschaft van 30k is die over 5 jaar nog maar de helft waard. Van dat verschil kun je ook bijna leasen en houd je geld op zak. Zelf kies ik voor financial lease omdat ik de kosten van de auto kan aftrekken waarbij ik het zo inricht dat de auto aan het eind van de looptijd van mezelf is. Dus je bouwt wel eigendom op en als de auto na 3 tot 5 jaar wordt ingeruild kun je op het nieuwe contract de overwaarde op de inruil inzetten als aanbetaling (lees: lagere maandlast of leukere auto voor dezelfde maandlasten). | |
Kaascardje | woensdag 17 juni 2020 @ 09:57 |
Voor mij is het een beetje een principe om niet te lenen. Maar ik begrijp dat je met gegoochel je goedkoper uit kan zijn. | |
boegschroef | woensdag 17 juni 2020 @ 11:22 |
4000 subsidie met een plafond van 10 miljoen? Dat zijn dan 250 2500 auto's, ik denk dat ze daar inderdaad zo doorheen zijn. -- bedankt voor de correctie -- Was de verkoop niet zo'n 5000 per maand? 60000 per jaar ongeveer. Met zo'n subsidie worden er natuurlijk wat naar voren geschoven dus dan heb je zo'n week tot 2 weken de tijd lijkt me? [ Bericht 62% gewijzigd door boegschroef op 17-06-2020 11:32:19 ] | |
spinazieruiker | woensdag 17 juni 2020 @ 11:26 |
¤ 10.000.000 / ¤ 4.000 = 2.500 auto's | |
Fer | woensdag 17 juni 2020 @ 14:31 |
Denk dat het aantal nieuwe auto’s dat door bedrijven wordt gekocht dit jaar wel zal meevallen. Velen stellen investeringen even uit. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 14:49 |
Volgens mij worden er lang niet zoveel EV's verkocht als dat je nu aangeeft. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 juni 2020 @ 14:59 |
Of je koopt die auto na 5 jaar voor 15k en dan wordt het financiele plaatje een stuk gunstiger. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 15:05 |
Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 juni 2020 @ 15:08 |
Daar zitten zoveel variabelen in, dat je die uitspraak haast niet kunt onderbouwen. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 15:14 |
Valt wel mee, je moet gewoon heel pessimistisch rekenen. Ik ben uitgegaan van een benzineprijs van 1,45 euro en wegenbelasting van 59 euro die ik momenteel betaal per maand. Ik rijd ongeveer 10k kilometer per jaar. Benzine gaat hoe dan ook weer duurder worden. Per kwh betaal je thuis ongeveer 0,22 cent. Dat wordt goedkoper. Daarnaast heb ik zonnepanelen en produceer overschot. Ik bespaar 1500 euro per jaar tot en met 2025. Daarna betaal ik uiteraard weer voor deze auto ook wegenbelasting. Het brandstofvoordeel blijft natuurlijk. Daarnaast woon ik in een stadscentrum en wil natuurlijk de komende jaren gewoon in het centrum rond kunnen blijven rijden. | |
BertV | woensdag 17 juni 2020 @ 15:14 |
Je had een kleine benzine auto kunnen kopen. Maar daar wil je niet dood in gezien worden, vooral ook omdat je telkens dood gaat op de snelweg etc. Even wat sympathieker. Het kan veel goedkoper, maar dan moet je water bij de wijn doen. [ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 17-06-2020 15:21:18 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 juni 2020 @ 15:22 |
Ik doe mijn woonwerkkilometers in een Fiat 500. Ongeveer 25dkm per jaar. Gekocht als knappe occasie voor E8250,- Verzekering en MRB zijn samen 54 euro per maand. Ik haal er ongeveer 1/17 mee en dan rij ik niet tuttig. Prima karretje, hoor. Vind het ook helemaal niet erg om er mee gezien te worden. En voor de leuk en voor gezinsaangelegenheden is er nog een V70R. | |
BertV | woensdag 17 juni 2020 @ 15:28 |
Ik heb een toen nieuw aangeschafte Aygo; 8900,- wegenbelasting; 20,- per maand, WA, 13,- per maand. Maak bijna geen km's meer met de auto. Ik doen nu al 3 jaar 15k met een speed-pedelec. (Amersfoort - Tiel) [ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 18-06-2020 08:11:41 ] | |
oldford | woensdag 17 juni 2020 @ 15:29 |
En de verzekering is ook duurder, evenals de afschrijving. Ik mag aannemen dat je een nieuwe auto all-risk verzekerd, dan scheelt het nogal wat of de nieuwprijs 12 - 15k is of 30k om maar eens wat te noemen. Ook alleen WA ben je duurder uit dsoor het hogere gewicht van de elektrische auto. Dus hoeveel van je winst lever je daar op in? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 juni 2020 @ 15:29 |
Maar daar wil ik dan weer niet in gezien worden. | |
BertV | woensdag 17 juni 2020 @ 15:30 |
Het zou je medeweggebruikers een worst zijn waar je in rijdt. Een Fiat 500 is wat mij betreft prima, maar denk je dat je daar wel de blits mee maakt? Een mazda mx5 heb ik altijd wel mooi gevonden. Vast ook een vrouwenauto oid. | |
spinazieruiker | woensdag 17 juni 2020 @ 15:31 |
Regelingen zoals TS die omschrijft maken het wel interessant om de overstap te maken. Ik rijd nu benzine (want <20k km/jaar) en weet dat ik vroeg of laat over moet. Huidige auto is over 2,5 jaar afbetaald en de verschuiving naar elektrisch zal zeker gevolgen hebben voor de inruilwaarde. Volgens de dealer is diesel nu al een drama. Als je (als particulier) een subsidie als deze kunt krijgen wordt de vraag "wat is het beste manier om elektrisch te gaan rijden" al iets minder precies. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 juni 2020 @ 15:35 |
Ik hoef er niet de blits mee te maken, maar ik vind het wel een leuk karretje om te zien en hij rijdt erg lekker. En hij heeft ook zijn imago wel mee. | |
mrPanerai | woensdag 17 juni 2020 @ 15:41 |
Dan ben ik wel blij met ons Belgisch leasebeleid. we mogen dan wel slechte wegen hebben, comfort wordt ons nog steeds gegund. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 15:51 |
We hebben ernaast ook een kleine benzineauto. Maar goed, je kunt zowieso voor het geld dat je meer betaalt dan eenzelfde soort benzine versie ook veel brandstof kopen. Je kunt het op verschillende manieren bekijken. Ik verwacht overigens dat onderhoud ook goedkoper is. Die besparing heb ik niet eens meegenomen in mijn berekening. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 15:56 |
Verzekering is hetzelfde, die heb ik al afgesloten. Zelfde verzekeringsmaatschappij, en zelfs betere voorwaarden dan de oude verzekering. Een benzineauto heb je echt niet voor 15k hoor, die zit ook gewoon al snel tegen de 30k. Zoals gezegd is het gebruik een stuk goedkoper en met onderhoud erbij kan het goed meer dan 2k per jaar verschillen. Afschrijven zal hetzelfde zijn voor een benzine of elektrische auto. Als ze benzine gaan weren uit stadscentra zal het zelfs in het voordeel van een elektrische auto zijn. | |
Fred | woensdag 17 juni 2020 @ 16:29 |
In euro's gerekend kan je voor 15K prima een nieuw voertuig kopen dat onder noemer auto valt. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 16:40 |
Noem er eens een? Wel eentje met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt. | |
oldford | woensdag 17 juni 2020 @ 17:00 |
Misschien dat regulier onderhoud iets goedkoper kan. Je hoeft geen olie meer te verversen. Maar o wee als er een storing komt, dan heb je (duur) gespecialiseerd personeel nodig om de auto te repareren. Duur omdat ze speciaal opgeleid moeten zijn, met een hoop veiligheidsmateriaal. | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 18:00 |
Maar goed dat er op accu's en dergelijke 8 jaar garantie zit dan. Valt allemaal wel mee met dat soort zaken. | |
Fred | woensdag 17 juni 2020 @ 18:26 |
Je had toch over een auto? Niet over een auto met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt (volgens jouw normen)? Genoeg auto's uit het A-segment die voor onder de 15K mee kan krijgen, evenals enkele uit het B-segment. (en dat weet jij ook). | |
KawaZ | woensdag 17 juni 2020 @ 18:31 |
Oke om even wat transparanter te zijn, ik wil een MG ZS EV gaan private leasen, ik ben absoluut niet opzoek naar een hele kleine auto. Ik heb vandaag een proefritje gemaakt en ben er vrijwel van overtuigt, Ik zou gaan voor de Luxure versie met panorama dak. Om eerlijk te zijn denk ik erover de bestelling vanavond ingang te zetten. Echter is de onduidelijkheid over of dat je zeker weten subsidie krijgt nog wel een factor. Mocht ik toch net buiten de boot vallen wordt heel de regeling toch een stuk oninteressanter, terwijl je er toch aan vast zit. | |
spinazieruiker | woensdag 17 juni 2020 @ 19:07 |
Is private lease niet inclusief onderhoud en garantie dan? | |
oldford | woensdag 17 juni 2020 @ 19:27 |
Je hebt gelijk en dus kan TS daar niets op besparen. | |
spinazieruiker | woensdag 17 juni 2020 @ 19:29 |
Het scheelt wel dat het inclusief is. Naast de maandtermijn geen terugkerende en geen onverwachte kosten | |
Fisherman | woensdag 17 juni 2020 @ 19:36 |
Ik had het over een auto die een beetje vlot mee kan komen in het verkeer, laten we zeggen max 10 seconden tot 100 waar je in ieder geval met 4 volwassenen comfortabel kan zitten. Die heb je echt niet nieuw voor 15k hoor. Dan zit je echt wel al richting de 25k voor een b segment auto. | |
oldford | donderdag 18 juni 2020 @ 07:48 |
Gezien de MRB van 59 euro per maand had je een benzine auto in de 1300 kg klasse (1251 -1350 kg). Als je voor de elektrische auto hetzelfde betaalt voor de verzekering, dan ben je knap genaaid door die maatschappij bij de verzekering van je oude benzine-auto. Want een elektrische auto van rond de 30k is nu eenmaal minstens 1400 kilo, maar meestal 1500 kg of zwaarder. | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 07:57 |
Maar dat is wat anders dan private lease . Ik ben ook weleens 'jaloers' op mijn Duitse en Belgische collega's die zowat een S klasse leasen voor het bedrag van een C hier. Privé zal dat verschil wat minder zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 07:58:10 ] | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 08:00 |
Maar een beetje elektrische auto begint ook pas bij ¤60k. Althans die aan mijn wensen zou voldoen. Kortom: het ligt volledig aan de specifieke situatie wat goedkoper is. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 08:00:50 ] | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 08:01 |
Verzeker je op gewicht dan? | |
YoshiBignose | donderdag 18 juni 2020 @ 09:18 |
Jouw wensen zijn minstens 400 pk? Je hebt zat EV's onder de 40k die prima zijn en zo goed als alle opties hebben die er bestaan (Leaf, Ioniq, Kona, e-Golf)... | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 09:29 |
Nee, maar ik moet de auto wel mooi vinden. | |
Fred | donderdag 18 juni 2020 @ 10:24 |
Zo'n auto voor jouw specifieke wensen kost je inderdaad meer dan 15K, maar dat wil niet zeggen dat je voor 15K geen auto kan kopen | |
oldford | donderdag 18 juni 2020 @ 17:36 |
Ja. De WA-verzekering is op gewicht. Een zwaardere auto wordt geacht meer schade te kunnen toebrengen aan derden. | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 18:44 |
Maar ik zou een nieuwe auto all-risk verzekeren. Is die ook op gewicht? | |
YoshiBignose | donderdag 18 juni 2020 @ 18:55 |
Er spelen nog veel meer factoren een rol zoals vermogen, type auto en cataloguswaarde. Een Kia Optima diesel verzekeren met bijna 1500 kg is praktisch even duur als een Polo TDI van 1000 kg. M'n broertje mocht vroeger z'n BMW niet verzekeren omdat het een coupe was. De sedan mocht wel, die is minder sportief en reden minder schade. Nou is het natuurlijk wel vaak zo dat zwaardere auto's ook meer vermogen hebben en ook duurder zijn, dus dan is het logisch dat de verzekering dat gemiddeld ook is. | |
oldford | donderdag 18 juni 2020 @ 19:16 |
Wederom Ja. Je premie is opgebouwd uit verschillende onderdelen. Zoals WA en in jouw geval full-casco (all-risk). WA gaat op gewicht en full-casco gaat op catalogus prijs. Voor het full-casco deel maakt het zelfs uit waar je woont. In een andere plaats kan een hoger of lager tarief gelden, omdat er meer of minder criminaliteit is. Of omdat er meer of minder wilde dieren oversteken. | |
#ANONIEM | donderdag 18 juni 2020 @ 20:47 |
Nooit geweten, van het gewicht Zal mede zijn omdat ik al een jaar of 10 zakelijk lease en ik me er nooit zo in verdiept heb... [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 20:48:11 ] | |
bami_haar | vrijdag 19 juni 2020 @ 08:14 |
Die subsidie krijg je als je een auto koopt. Jij gaat leasen en dan krijg je geen subsidie. Het leasebedrijf overigens ook niet want de maatregel geldt alleen voor particulieren | |
boegschroef | vrijdag 19 juni 2020 @ 08:33 |
https://www.rijksoverheid(...)ijn-elektrische-auto "De subsidie Elektrische personenauto’s particulieren (SEPP) geldt ook voor particulieren die privé een elektrische auto willen leasen." | |
Fisherman | vrijdag 19 juni 2020 @ 09:37 |
Helaas wel ja. | |
bami_haar | zaterdag 20 juni 2020 @ 19:08 |
Je hebt gelijk. Verbazingwekkende subsidie | |
Accordtje | zaterdag 20 juni 2020 @ 19:42 |
Waarom dan? Wat maakt het voor de subsidie uit of het gaat naar iemand met een koopauto of een leaseauto? | |
boegschroef | donderdag 2 juli 2020 @ 17:25 |
De helft van het potje is er blijkbaar al doorheen. | |
Fisherman | donderdag 2 juli 2020 @ 18:27 |
Gisteren al inderdaad. Was ook wel te verwachten als je het zo toegankelijk maakt dat leasers er ook gebruik van kunnen maken. | |
YoshiBignose | donderdag 2 juli 2020 @ 20:25 |
5 miljoen euro voor 4k subsidie per auto is 1250 auto's.... logisch dat het potje snel op is. Ondertussen smijten ze links en rechts met miljarden | |
Fisherman | vrijdag 3 juli 2020 @ 14:27 |
Het is meer hoor. Er is geld voor 2500 nieuwe auto's en 3500 2e hands (of nieuwe reeds gekentekende) auto's. Die laatste pot gaat een stuk minder hard. Daaruit zal de groep leasers ook niet uit graaien. Er was na 1 dag slechts 8 procent van aangevraagd tov van 44 procent van de nieuwe auto's. | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juli 2020 @ 14:38 |
Oh ja, nieuwe auto's is 10 miljoen en gebruikte is 7 miljoen. Maar dan nog.... dat is toch niets? En die gebruikte auto's krijgen ook maar ¤ 2000 en dan zijn er best nog wat rare eisen. "Het gaat om een kleine of compacte middenklasse auto met een catalogusprijs (nieuwprijs) tussen de ¤ 12.000 en ¤ 45.000." M'n broertje z'n i3 valt dus al buiten de boot, terwijl die auto al bijna 7 jaar bestaat en dus vrij goedkoop te krijgen is. Dan heb je ook nog eens: "De auto heeft een bereik van minstens 120 kilometer." Ik weet niet welk bereik ze hierbij meenemen, maar de eerste generatie leafs met batterij degradatie halen dat niet eens. Daarnaast mag je alleen kopen bij een bedrijf met RDW erkenning. | |
SebSwe2.0 | vrijdag 3 juli 2020 @ 14:41 |
Een mx5 is een cultauto, een Fiat500 een kutauto. | |
Fisherman | vrijdag 3 juli 2020 @ 17:43 |
Ik neem aan dat het om de wltp specificatie gaat en niet de nedc. Natuurlijk gaat het dan om de specificaties af fabriek, dus niet na degradatie van de accu. Dan zou volgens mij geen enkele nissan leaf bijvoorbeeld meer voldoen, ook niet het huidige model 2e hands. Die accu's zijn echt bizar slecht. Het enige voordeel van die oudere japanse EV's is de chademo stekker met de mogelijkheid dat je er stroom uit kan halen. Hopelijk komt die mogelijkheid er nog een keer met de ccs aansluiting. | |
Accordtje | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:35 |
Dat zit je dwars hè dat de subsidie ook toegankelijk is voor private lease | |
Fisherman | vrijdag 3 juli 2020 @ 19:40 |
Nou ik heb hem op tijd ingediend, ik was nummer 649, dus ik krijg het toch wel. Maar ik vind het vrij sneu inderdaad dat mensen boven hun stand leven, maar dat wist je denk ik al wel. Maar goed, velen die boven hun stand leven gaan er vroeg of laat achter komen als er een keer een vrij serieuze crisis uitbreekt. Mogelijk wanneer de economische gevolgen volgend jaar door de corona crisis duidelijk worden. Die economische klap moet namelijk nog komen in tegenstelling wat veel mensen denken. | |
lipje | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:08 |
Ik vind het sneu dat mensen 4000 euro subsidie moeten graaien om een elektrische auto te gaan rijden die ze toch al zouden aanschaffen | |
YoshiBignose | vrijdag 3 juli 2020 @ 20:25 |
Leasen is niet altijd boven je stand leven, het kan een afweging zijn om risico's in te dekken. Je ziet sowieso dat de maatschappij verandert van bezittingen/schulden naar inkomsten/uitgaven. Enige wat nog telt zijn je maandelijkse uitgaven en je inkomsten, rest dat je overhoudt besteed je aan leuke dingen. Je dekt zo goed als alle risico's voor grote uitgaven in tegenwoordig (zelfs een CV ketel kan je leasen) waardoor je geen spaargeld meer nodig hebt. Zo lang je zeker van je zaak bent en altijd werk hebt (en als het goed is ook telkens meer gaat verdienen) en bij evt. ontslag wel ff uit kan uitzitten in de WW tot een nieuwe baan heb je ook niets te vrezen. Je bent wel alleen nog meer een slaaf geworden van de maatschappij, voor zover je dat misschien al niet was met een huis, vrouw en twee kinderen. Wil je meedoen met het spelletje ja of nee? | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:33 |
Een keer een proefrit gemaakt in een Volkswagen eGolf. Wat mij verbaast is dat deze helemaal niet zo stil is als men beweert. Ja, je hoort natuurlijk geen motor, maar het lijkt erop dat de isolatie een stuk slechter is dan bij de reguliere Golf 7. Je hoort dus wind- en rolgeluiden veel duidelijker. Jammer, anders reed ik nu ook electrisch. Een ICE is ondanks de motor gewoon veel stiller door de veel betere isolatie... | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:34 |
Ze zullen voor die batterij wel gewicht elders hebben weggesnoept | |
Apekoek | zaterdag 4 juli 2020 @ 09:53 |
Een nieuwe auto is altijd duurkoop, welke je ook koopt. Je gooit geld weg. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2020 @ 10:03 |
Er zijn uitzonderingen hoor. | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 10:05 |
Voorbeelden? | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 10:07 |
Ateca | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 10:09 |
| |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 10:09 |
Oranje Nassau Huts | |
Fisherman | zaterdag 4 juli 2020 @ 11:43 |
Juist het afhankelijk worden is niet normaal. Als particuliere koper spaar je normaal gesproken een paat jaar na aanschaf van een nieuwe auto of andere grote uitgave dat bedrag weer erbij op je rekening. Een leaser zal dat niet snel doen, want die ziet het nut er niet van in. Overigens gaat een dergelijke aanschat natuurlijk nooit ten koste van leuke dingen doen of financieel risico lopen. Je moet het natuurlijk wel allemaal makkelijk kunnen betalen, anders moet je het niet doen. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2020 @ 11:56 |
Ferarri TDF, 812 Superfast, laatste Cayman met turbo motor, McLaren F1, GTO, Carrera GT, en zo zijn er nog wel meer. Zeker als je auto's gaat meetellen die eerst dalen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 11:57:58 ] | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 11:57 |
luisyer een ateca is geen trash als je me dat wil wijsmaken ook die grotere met vette achterlichten (Jezus hoe ez denk je dat ik ben) niet, maar ik wil ateca MIJN | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:08 |
Ik snap weinig van deze zin; wat bedoel je precies? | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:11 |
Bedankt. Heb je ook voorbeelden van auto's van Audi en Volkswagen? | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:47 |
Ken je niet die nieuwste seat suv klasse groter dan de ateca | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:52 |
Die ken ik wel, maar hoezo zou de nieuwste Seat Ateca in waarde stijgen? | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:54 |
Welke waarde doel je nu op? | |
Golf8 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:54 |
Verkoopwaarde | |
SebSwe2.0 | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:58 |
Ik snap je niet | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2020 @ 12:58 |
Een T1. | |
lipje | zaterdag 4 juli 2020 @ 13:37 |
Audi Ur quattro | |
boegschroef | donderdag 9 juli 2020 @ 09:27 |
En zoals ik voorspeld had: https://www.nu.nl/auto/6063301/subsidiepot-voor-aankoop-elektrische-auto-binnen-acht-dagen-leeg.html | |
daNpy | donderdag 9 juli 2020 @ 09:28 |
Zozo echt een Nostradamus ben je |