abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193667088
Beste FOK!ers,

Ik zit erover te denken een elektrische auto te gaan private leasen.
Dit vooral aangezien ze vrij voordelig zijn i.v.m. de ¤4000 subsidie die deze maand van start gegaan is.

Nou hebben we te maken met een subsidieplafond van 10 miljoen.
Mocht ik deze auto private leasen heb ik deze voor de 30e juni op mijn naam en kan ik 1 juli direct de aanvraag voor subsidie doen.

Verwachten jullie dat die subsidieplafond onwijs snel bereikt is en dan ik dus op 1 juli al kans loop buiten de boot te vallen? Dan zal mijn private lease prijs namelijk een stuk minder interessant uitvallen....
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:39:04 #2
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193667122
De overheid fucked iedereen, ze geven een korte tijd subsidie waarna ze stoppen.
En ik zou altijd een auto kopen, simpelweg omdat hij dan van jezelf is.
Soms serieus, soms niet.
pi_193667250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:39 schreef Kaascardje het volgende:
De overheid fucked iedereen, ze geven een korte tijd subsidie waarna ze stoppen.
En ik zou altijd een auto kopen, simpelweg omdat hij dan van jezelf is.
Eigendom is leuk maar wordt bij auto's wel makkelijk overrated.

Als je vandaag een auto aanschaft van 30k is die over 5 jaar nog maar de helft waard. Van dat verschil kun je ook bijna leasen en houd je geld op zak.

Zelf kies ik voor financial lease omdat ik de kosten van de auto kan aftrekken waarbij ik het zo inricht dat de auto aan het eind van de looptijd van mezelf is. Dus je bouwt wel eigendom op en als de auto na 3 tot 5 jaar wordt ingeruild kun je op het nieuwe contract de overwaarde op de inruil inzetten als aanbetaling (lees: lagere maandlast of leukere auto voor dezelfde maandlasten).
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:57:42 #4
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193667334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Eigendom is leuk maar wordt bij auto's wel makkelijk overrated.

Als je vandaag een auto aanschaft van 30k is die over 5 jaar nog maar de helft waard. Van dat verschil kun je ook bijna leasen en houd je geld op zak.

Zelf kies ik voor financial lease omdat ik de kosten van de auto kan aftrekken waarbij ik het zo inricht dat de auto aan het eind van de looptijd van mezelf is. Dus je bouwt wel eigendom op en als de auto na 3 tot 5 jaar wordt ingeruild kun je op het nieuwe contract de overwaarde op de inruil inzetten als aanbetaling (lees: lagere maandlast of leukere auto voor dezelfde maandlasten).
Voor mij is het een beetje een principe om niet te lenen. Maar ik begrijp dat je met gegoochel je goedkoper uit kan zijn.
Soms serieus, soms niet.
pi_193668300
4000 subsidie met een plafond van 10 miljoen? Dat zijn dan 250 2500 auto's, ik denk dat ze daar inderdaad zo doorheen zijn.

-- bedankt voor de correctie ;) --

Was de verkoop niet zo'n 5000 per maand? 60000 per jaar ongeveer. Met zo'n subsidie worden er natuurlijk wat naar voren geschoven dus dan heb je zo'n week tot 2 weken de tijd lijkt me?

[ Bericht 62% gewijzigd door boegschroef op 17-06-2020 11:32:19 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193668351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:22 schreef boegschroef het volgende:
4000 subsidie met een plafond van 10 miljoen? Dat zijn dan 250 auto's, ik denk dat ze daar inderdaad zo doorheen zijn.
¤ 10.000.000 / ¤ 4.000 = 2.500 auto's
pi_193670576
Denk dat het aantal nieuwe auto’s dat door bedrijven wordt gekocht dit jaar wel zal meevallen.

Velen stellen investeringen even uit.
.
pi_193670848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:22 schreef boegschroef het volgende:
4000 subsidie met een plafond van 10 miljoen? Dat zijn dan 250 2500 auto's, ik denk dat ze daar inderdaad zo doorheen zijn.

-- bedankt voor de correctie ;) --

Was de verkoop niet zo'n 5000 per maand? 60000 per jaar ongeveer. Met zo'n subsidie worden er natuurlijk wat naar voren geschoven dus dan heb je zo'n week tot 2 weken de tijd lijkt me?

Volgens mij worden er lang niet zoveel EV's verkocht als dat je nu aangeeft.
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:59:01 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193670974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:50 schreef spinazieruiker het volgende:

Eigendom is leuk maar wordt bij auto's wel makkelijk overrated.

Als je vandaag een auto aanschaft van 30k is die over 5 jaar nog maar de helft waard. Van dat verschil kun je ook bijna leasen en houd je geld op zak.
Of je koopt die auto na 5 jaar voor 15k en dan wordt het financiele plaatje een stuk gunstiger. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193671026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je koopt die auto na 5 jaar voor 15k en dan wordt het financiele plaatje een stuk gunstiger. :)
Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:08:25 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193671052
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:05 schreef Fisherman het volgende:

Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is.
Daar zitten zoveel variabelen in, dat je die uitspraak haast niet kunt onderbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193671123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar zitten zoveel variabelen in, dat je die uitspraak haast niet kunt onderbouwen.
Valt wel mee, je moet gewoon heel pessimistisch rekenen. Ik ben uitgegaan van een benzineprijs van 1,45 euro en wegenbelasting van 59 euro die ik momenteel betaal per maand. Ik rijd ongeveer 10k kilometer per jaar. Benzine gaat hoe dan ook weer duurder worden.
Per kwh betaal je thuis ongeveer 0,22 cent. Dat wordt goedkoper. Daarnaast heb ik zonnepanelen en produceer overschot.
Ik bespaar 1500 euro per jaar tot en met 2025. Daarna betaal ik uiteraard weer voor deze auto ook wegenbelasting. Het brandstofvoordeel blijft natuurlijk.
Daarnaast woon ik in een stadscentrum en wil natuurlijk de komende jaren gewoon in het centrum rond kunnen blijven rijden.
pi_193671124
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is.
Je had een kleine benzine auto kunnen kopen.
Maar daar wil je niet dood in gezien worden, vooral ook omdat je telkens dood gaat op de snelweg etc.


Even wat sympathieker.
Het kan veel goedkoper, maar dan moet je water bij de wijn doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 17-06-2020 15:21:18 ]
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:22:35 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193671216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:14 schreef BertV het volgende:

Je had een kleine benzine auto kunnen kopen.
Maar daar wil je niet dood in gezien worden, vooral ook omdat je telkens dood gaat op de snelweg etc.
Ik doe mijn woonwerkkilometers in een Fiat 500. Ongeveer 25dkm per jaar. Gekocht als knappe occasie voor E8250,-
Verzekering en MRB zijn samen 54 euro per maand. Ik haal er ongeveer 1/17 mee en dan rij ik niet tuttig. Prima karretje, hoor. Vind het ook helemaal niet erg om er mee gezien te worden.

En voor de leuk en voor gezinsaangelegenheden is er nog een V70R. 8-)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193671284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik doe mijn woonwerkkilometers in een Fiat 500. Ongeveer 25dkm per jaar. Gekocht als knappe occasie voor E8250,-
Verzekering en MRB zijn samen 54 euro per maand. Ik haal er ongeveer 1/17 mee en dan rij ik niet tuttig. Prima karretje, hoor. Vind het ook helemaal niet erg om er mee gezien te worden.

En voor de leuk en voor gezinsaangelegenheden is er nog een V70R. 8-)
Ik heb een toen nieuw aangeschafte Aygo; 8900,-
wegenbelasting; 20,- per maand, WA, 13,- per maand.

Maak bijna geen km's meer met de auto.
Ik doen nu al 3 jaar 15k met een speed-pedelec. (Amersfoort - Tiel)

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 18-06-2020 08:11:41 ]
pi_193671289
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:05 schreef Fisherman het volgende:
Ik heb gisteren van mijn spaarcenten een gloednieuwe elektrischt auto gekocht. Als ik een benzine auto gekocht had was ik op termijn zeker duurder uitgeweest. Het is vooral de aanschaf die duurder is.
En de verzekering is ook duurder, evenals de afschrijving.
Ik mag aannemen dat je een nieuwe auto all-risk verzekerd, dan scheelt het nogal wat of de nieuwprijs 12 - 15k is of 30k om maar eens wat te noemen.
Ook alleen WA ben je duurder uit dsoor het hogere gewicht van de elektrische auto.
Dus hoeveel van je winst lever je daar op in?
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:29:48 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193671298
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:28 schreef BertV het volgende:

Ik heb een toen nieuw aangeschafte Aygo; 8900,-
Maar daar wil ik dan weer niet in gezien worden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193671306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar daar wil ik dan weer niet in gezien worden. :)
Het zou je medeweggebruikers een worst zijn waar je in rijdt. :D
Een Fiat 500 is wat mij betreft prima, maar denk je dat je daar wel de blits mee maakt?

Een mazda mx5 heb ik altijd wel mooi gevonden.
Vast ook een vrouwenauto oid.
pi_193671313
Regelingen zoals TS die omschrijft maken het wel interessant om de overstap te maken.

Ik rijd nu benzine (want <20k km/jaar) en weet dat ik vroeg of laat over moet.
Huidige auto is over 2,5 jaar afbetaald en de verschuiving naar elektrisch zal zeker gevolgen hebben voor de inruilwaarde. Volgens de dealer is diesel nu al een drama.

Als je (als particulier) een subsidie als deze kunt krijgen wordt de vraag "wat is het beste manier om elektrisch te gaan rijden" al iets minder precies.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:35:33 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193671350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:30 schreef BertV het volgende:

Een Fiat 500 is wat mij betreft prima, maar denk je dat je daar wel de blits mee maakt?
Ik hoef er niet de blits mee te maken, maar ik vind het wel een leuk karretje om te zien en hij rijdt erg lekker. En hij heeft ook zijn imago wel mee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:41:16 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193671429
Dan ben ik wel blij met ons Belgisch leasebeleid. we mogen dan wel slechte wegen hebben, comfort wordt ons nog steeds gegund.
pi_193671537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Je had een kleine benzine auto kunnen kopen.
Maar daar wil je niet dood in gezien worden, vooral ook omdat je telkens dood gaat op de snelweg etc.


Even wat sympathieker.
Het kan veel goedkoper, maar dan moet je water bij de wijn doen.
We hebben ernaast ook een kleine benzineauto. Maar goed, je kunt zowieso voor het geld dat je meer betaalt dan eenzelfde soort benzine versie ook veel brandstof kopen. Je kunt het op verschillende manieren bekijken.
Ik verwacht overigens dat onderhoud ook goedkoper is. Die besparing heb ik niet eens meegenomen in mijn berekening.
pi_193671619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:29 schreef oldford het volgende:

[..]

En de verzekering is ook duurder, evenals de afschrijving.
Ik mag aannemen dat je een nieuwe auto all-risk verzekerd, dan scheelt het nogal wat of de nieuwprijs 12 - 15k is of 30k om maar eens wat te noemen.
Ook alleen WA ben je duurder uit dsoor het hogere gewicht van de elektrische auto.
Dus hoeveel van je winst lever je daar op in?
Verzekering is hetzelfde, die heb ik al afgesloten. Zelfde verzekeringsmaatschappij, en zelfs betere voorwaarden dan de oude verzekering.
Een benzineauto heb je echt niet voor 15k hoor, die zit ook gewoon al snel tegen de 30k. Zoals gezegd is het gebruik een stuk goedkoper en met onderhoud erbij kan het goed meer dan 2k per jaar verschillen.
Afschrijven zal hetzelfde zijn voor een benzine of elektrische auto. Als ze benzine gaan weren uit stadscentra zal het zelfs in het voordeel van een elektrische auto zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:29:15 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193672014
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:56 schreef Fisherman het volgende:
Een benzineauto heb je echt niet voor 15k hoor, die zit ook gewoon al snel tegen de 30k.
:? In euro's gerekend kan je voor 15K prima een nieuw voertuig kopen dat onder noemer auto valt.
So we just called him Fred
pi_193672163
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:29 schreef Fred het volgende:

[..]

:? In euro's gerekend kan je voor 15K prima een nieuw voertuig kopen dat onder noemer auto valt.
Noem er eens een? Wel eentje met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt.
pi_193672386
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:51 schreef Fisherman het volgende:
Ik verwacht overigens dat onderhoud ook goedkoper is. Die besparing heb ik niet eens meegenomen in mijn berekening.
Misschien dat regulier onderhoud iets goedkoper kan. Je hoeft geen olie meer te verversen.
Maar o wee als er een storing komt, dan heb je (duur) gespecialiseerd personeel nodig om de auto te repareren. Duur omdat ze speciaal opgeleid moeten zijn, met een hoop veiligheidsmateriaal.
pi_193673054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:00 schreef oldford het volgende:

[..]

Misschien dat regulier onderhoud iets goedkoper kan. Je hoeft geen olie meer te verversen.
Maar o wee als er een storing komt, dan heb je (duur) gespecialiseerd personeel nodig om de auto te repareren. Duur omdat ze speciaal opgeleid moeten zijn, met een hoop veiligheidsmateriaal.
Maar goed dat er op accu's en dergelijke 8 jaar garantie zit dan.
Valt allemaal wel mee met dat soort zaken.
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:26:39 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193673454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:40 schreef Fisherman het volgende:
Noem er eens een? Wel eentje met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt.
Je had toch over een auto? Niet over een auto met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt (volgens jouw normen)?

Genoeg auto's uit het A-segment die voor onder de 15K mee kan krijgen, evenals enkele uit het B-segment. (en dat weet jij ook).
So we just called him Fred
pi_193673533
Oke om even wat transparanter te zijn, ik wil een MG ZS EV gaan private leasen, ik ben absoluut niet opzoek naar een hele kleine auto.

Ik heb vandaag een proefritje gemaakt en ben er vrijwel van overtuigt,

Ik zou gaan voor de Luxure versie met panorama dak.

Om eerlijk te zijn denk ik erover de bestelling vanavond ingang te zetten.

Echter is de onduidelijkheid over of dat je zeker weten subsidie krijgt nog wel een factor.
Mocht ik toch net buiten de boot vallen wordt heel de regeling toch een stuk oninteressanter, terwijl je er toch aan vast zit.
pi_193674091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:00 schreef oldford het volgende:

[..]

Misschien dat regulier onderhoud iets goedkoper kan. Je hoeft geen olie meer te verversen.
Maar o wee als er een storing komt, dan heb je (duur) gespecialiseerd personeel nodig om de auto te repareren. Duur omdat ze speciaal opgeleid moeten zijn, met een hoop veiligheidsmateriaal.
Is private lease niet inclusief onderhoud en garantie dan?
pi_193674512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:07 schreef spinazieruiker het volgende:
Is private lease niet inclusief onderhoud en garantie dan?
Je hebt gelijk en dus kan TS daar niets op besparen.
pi_193674541
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:27 schreef oldford het volgende:

[..]

Je hebt gelijk en dus kan TS daar niets op besparen.
Het scheelt wel dat het inclusief is. Naast de maandtermijn geen terugkerende en geen onverwachte kosten
pi_193674651
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Je had toch over een auto? Niet over een auto met voldoende ruimte die ook een beetje vooruit komt (volgens jouw normen)?

Genoeg auto's uit het A-segment die voor onder de 15K mee kan krijgen, evenals enkele uit het B-segment. (en dat weet jij ook).
Ik had het over een auto die een beetje vlot mee kan komen in het verkeer, laten we zeggen max 10 seconden tot 100 waar je in ieder geval met 4 volwassenen comfortabel kan zitten.
Die heb je echt niet nieuw voor 15k hoor. Dan zit je echt wel al richting de 25k voor een b segment auto.
pi_193680370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:56 schreef Fisherman het volgende:
Verzekering is hetzelfde, die heb ik al afgesloten. Zelfde verzekeringsmaatschappij, en zelfs betere voorwaarden dan de oude verzekering.
Gezien de MRB van 59 euro per maand had je een benzine auto in de 1300 kg klasse (1251 -1350 kg).
Als je voor de elektrische auto hetzelfde betaalt voor de verzekering, dan ben je knap genaaid door die maatschappij bij de verzekering van je oude benzine-auto.
Want een elektrische auto van rond de 30k is nu eenmaal minstens 1400 kilo, maar meestal 1500 kg of zwaarder.
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:57:41 #35
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193680403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:41 schreef mrPanerai het volgende:
Dan ben ik wel blij met ons Belgisch leasebeleid. we mogen dan wel slechte wegen hebben, comfort wordt ons nog steeds gegund.
Maar dat is wat anders dan private lease ;). Ik ben ook weleens 'jaloers' op mijn Duitse en Belgische collega's die zowat een S klasse leasen voor het bedrag van een C hier.

Privé zal dat verschil wat minder zijn.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:00:25 #36
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193680409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik had het over een auto die een beetje vlot mee kan komen in het verkeer, laten we zeggen max 10 seconden tot 100 waar je in ieder geval met 4 volwassenen comfortabel kan zitten.
Die heb je echt niet nieuw voor 15k hoor. Dan zit je echt wel al richting de 25k voor een b segment auto.
Maar een beetje elektrische auto begint ook pas bij ¤60k. Althans die aan mijn wensen zou voldoen.

Kortom: het ligt volledig aan de specifieke situatie wat goedkoper is.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:01:45 #37
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193680415
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:48 schreef oldford het volgende:

[..]

Gezien de MRB van 59 euro per maand had je een benzine auto in de 1300 kg klasse (1251 -1350 kg).
Als je voor de elektrische auto hetzelfde betaalt voor de verzekering, dan ben je knap genaaid door die maatschappij bij de verzekering van je oude benzine-auto.
Want een elektrische auto van rond de 30k is nu eenmaal minstens 1400 kilo, maar meestal 1500 kg of zwaarder.
Verzeker je op gewicht dan?
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_193680829
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:00 schreef F.Sinatra het volgende:

Maar een beetje elektrische auto begint ook pas bij ¤60k. Althans die aan mijn wensen zou voldoen.

Jouw wensen zijn minstens 400 pk? Je hebt zat EV's onder de 40k die prima zijn en zo goed als alle opties hebben die er bestaan (Leaf, Ioniq, Kona, e-Golf)...
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  donderdag 18 juni 2020 @ 09:29:58 #39
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193680930
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jouw wensen zijn minstens 400 pk? Je hebt zat EV's onder de 40k die prima zijn en zo goed als alle opties hebben die er bestaan (Leaf, Ioniq, Kona, e-Golf)...
Nee, maar ik moet de auto wel mooi vinden.
"You only live once, and the way I live, once is enough."
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:24:40 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193681576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:36 schreef Fisherman het volgende:
Ik had het over een auto die een beetje vlot mee kan komen in het verkeer, laten we zeggen max 10 seconden tot 100 waar je in ieder geval met 4 volwassenen comfortabel kan zitten.
Die heb je echt niet nieuw voor 15k hoor. Dan zit je echt wel al richting de 25k voor een b segment auto.
Zo'n auto voor jouw specifieke wensen kost je inderdaad meer dan 15K, maar dat wil niet zeggen dat je voor 15K geen auto kan kopen ;)
So we just called him Fred
pi_193686933
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Verzeker je op gewicht dan?
Ja. De WA-verzekering is op gewicht.
Een zwaardere auto wordt geacht meer schade te kunnen toebrengen aan derden.
  donderdag 18 juni 2020 @ 18:44:59 #42
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193687740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:36 schreef oldford het volgende:

[..]

Ja. De WA-verzekering is op gewicht.
Een zwaardere auto wordt geacht meer schade te kunnen toebrengen aan derden.
Maar ik zou een nieuwe auto all-risk verzekeren. Is die ook op gewicht?
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_193687886
Er spelen nog veel meer factoren een rol zoals vermogen, type auto en cataloguswaarde. Een Kia Optima diesel verzekeren met bijna 1500 kg is praktisch even duur als een Polo TDI van 1000 kg. M'n broertje mocht vroeger z'n BMW niet verzekeren omdat het een coupe was. De sedan mocht wel, die is minder sportief en reden minder schade.

Nou is het natuurlijk wel vaak zo dat zwaardere auto's ook meer vermogen hebben en ook duurder zijn, dus dan is het logisch dat de verzekering dat gemiddeld ook is.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_193688191
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:44 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar ik zou een nieuwe auto all-risk verzekeren. Is die ook op gewicht?
Wederom Ja.
Je premie is opgebouwd uit verschillende onderdelen.
Zoals WA en in jouw geval full-casco (all-risk).
WA gaat op gewicht en full-casco gaat op catalogus prijs.
Voor het full-casco deel maakt het zelfs uit waar je woont.
In een andere plaats kan een hoger of lager tarief gelden, omdat er meer of minder criminaliteit is. Of omdat er meer of minder wilde dieren oversteken.
  donderdag 18 juni 2020 @ 20:47:02 #45
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193689790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 19:16 schreef oldford het volgende:

[..]

Wederom Ja.
Je premie is opgebouwd uit verschillende onderdelen.
Zoals WA en in jouw geval full-casco (all-risk).
WA gaat op gewicht en full-casco gaat op catalogus prijs.
Voor het full-casco deel maakt het zelfs uit waar je woont.
In een andere plaats kan een hoger of lager tarief gelden, omdat er meer of minder criminaliteit is. Of omdat er meer of minder wilde dieren oversteken.
Nooit geweten, van het gewicht ^O^
Zal mede zijn omdat ik al een jaar of 10 zakelijk lease en ik me er nooit zo in verdiept heb...
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_193694059
Die subsidie krijg je als je een auto koopt. Jij gaat leasen en dan krijg je geen subsidie.

Het leasebedrijf overigens ook niet want de maatregel geldt alleen voor particulieren
pi_193694171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:14 schreef bami_haar het volgende:
Die subsidie krijg je als je een auto koopt. Jij gaat leasen en dan krijg je geen subsidie.

Het leasebedrijf overigens ook niet want de maatregel geldt alleen voor particulieren
https://www.rijksoverheid(...)ijn-elektrische-auto

"De subsidie Elektrische personenauto’s particulieren (SEPP) geldt ook voor particulieren die privé een elektrische auto willen leasen."
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193694683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:33 schreef boegschroef het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)ijn-elektrische-auto

"De subsidie Elektrische personenauto’s particulieren (SEPP) geldt ook voor particulieren die privé een elektrische auto willen leasen."

Helaas wel ja.
pi_193714348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:33 schreef boegschroef het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)ijn-elektrische-auto

"De subsidie Elektrische personenauto’s particulieren (SEPP) geldt ook voor particulieren die privé een elektrische auto willen leasen."

Je hebt gelijk. Verbazingwekkende subsidie
pi_193714632
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 19:08 schreef bami_haar het volgende:
Je hebt gelijk. Verbazingwekkende subsidie
Waarom dan?
Wat maakt het voor de subsidie uit of het gaat naar iemand met een koopauto of een leaseauto?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')