abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193656311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er mag van alles, de vraag is of je je huurder het slachtoffer moet laten worden van de hebzucht van de overheid.
Ondernemers rekenen altijd alles door
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193656863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ondernemers rekenen altijd alles door
De grap is, de overheid schiet in dit geval niet zoveel op met deze belastingverhoging.

Ik moet meer belasting betalen, de huurder krijgt een huurverhoging en de belastingdienst betaalt meer huurtoeslag aan de huurder.
pi_193656918
Banken zijn hier niet zo blij mee.. overleg dit vooraf even, het is ook niet zomaar mogelijk om een woning 100% te financieren als je het pand gaat verhuren.
Ik was hier...
pi_193657673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De grap is, de overheid schiet in dit geval niet zoveel op met deze belastingverhoging.

Ik moet meer belasting betalen, de huurder krijgt een huurverhoging en de belastingdienst betaalt meer huurtoeslag aan de huurder.
Voor zover de huurder huurtoeslag krijgt, dat is volgens mij alleen mogelijk bij huren < 740 euro.
pi_193658423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:41 schreef namliam het volgende:

[..]

Voor zover de huurder huurtoeslag krijgt, dat is volgens mij alleen mogelijk bij huren < 740 euro.
Klopt. Daar zit de huur ook nog onder.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:13 #56
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_193698436
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik denk een 'gratis' lening. TS neemt een hypotheek, laat de hypotheek en woonlasten door de huurder betalen en TS heeft na x jaar een huis zonder financiering.
Juist, dat was een beetje het idee. Terwijl de ander vrij voordelig huurt en niet aan een hypotheek/woning vast wil zitten.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:43:52 #57
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_193698462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet helemaal, tot een bepaalde grens toch?
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:45:22 #58
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_193698485
Beste mensen, enorm bedankt. Dit wilde ik dus even peilen en nu heb ik ook geen hypotheekgesprek meer nodig. Wanneer ik verwacht dat mijn spaargeld voldoende is om een duurdere woning te kopen (hogere huur, lagere hypotheek), dan vind ik het wellicht weer interessant en weet ik wat ik moet uitzoeken en moet berekenen.

Nogmaals, erg bedankt, heel nuttig!
pi_193698808
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:27 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Het idee is eigenlijk een beetje dat de ander dus mijn huis aan het betalen is. Als ik een verhuurtermijn van de maximale duur voor een 'onbepaalde tijd' contract hanteer dan zou ik het na die tijd weer kunnen verkopen.

Kosten koper is dan een ding. Stel dat het 5k is dan kost dat dus al 20 maanden huur. Maar al met al niet echt problematisch als ik ervan uit ga dat ik komende vijf jaar niet verkoop.
Ik ken alle exacte regels niet, maar volgens mij is het nog verdomd lastig om huurders uit jouw woning te krijgen wanneer ze niet willen. Of het contract voor bepaalde of onbepaalde tijd is.
Uitzondering is volgens mij dat wanneer je een huis in de verkoop hebt maar geen interesse in is, dat je het dan tijdelijk mag verhuren (was als maatregel in de crisis pakweg 5 jaar geleden).

Het kan een klok-klepel verhaal zijn van mij, maar zoek het vooraf even uit
pi_193699962
Bij bepaalde tijd, als het contract dus t/m 1 jul loopt bijvoorbeeld krijg je ze per 1 jul er ook wel relatief makkelijk er uit.

Als het onbepaalde tijd is dan is het wat lastiger en kan het hele traject wel een half jaar duren, (belachelijk) en voordat je er aan begint is meestal niet bij de eerste ontbreken van de huur. Totaal ben je wel 9 tot 12 maanden verder eer je een wanbetaler er uit hebt.

Leegstandswet doel je op @Holenbeer kan je de woning verhuren zolang deze in de verkoop is. Elk huurcontract is dan per definitie voor de duur van de vergunning en dus voor bepaalde tijd.
Tevens ontbreekt het de huurders onder de Leegstandswet van ongeveer elke bescherming dan ook.

Leegstands wet is niet zozeer een noodmaatregel, alleen die geldt standaard voor 1 jaar en kan daarna 2 maal iedere keer met 1 jaar verlengt worden voor totaal maximaal 3 jaar .
De crisis maatregel bestond er uit dat je makkelijker een vergunning kreeg en deze standaard voor 5 jaar gold en in sommige gevallen daarna nog verlengbaar.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:23:38 #61
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193700017
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

https://www.funda.nl/koop/heel-nederland/0-125000/

Kijk eens? eerst zoeken, dan praten.
Niet alles staat op Funda he :)
#KICKOUTZP
pi_193700064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:18 schreef namliam het volgende:
Leegstands wet is niet zozeer een noodmaatregel, alleen die geldt standaard voor 1 jaar en kan daarna 2 maal iedere keer met 1 jaar verlengt worden voor totaal maximaal 3 jaar .
De crisis maatregel bestond er uit dat je makkelijker een vergunning kreeg en deze standaard voor 5 jaar gold en in sommige gevallen daarna nog verlengbaar.
Bestaat die leegstandswet als zodanig nog?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193700595
jazeker

https://wetten.overheid.nl/BWBR0003403/2018-06-13

Al zijn ze tegenwoordig denk ik weer wat strakker aan de wet en regelgeving dan in crisis tijd.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:41:38 #64
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_193751541
Was net even wat anders aan het nakijken en toen zag ik dat NN gewoon een aparte rente-tabel heeft voor huis-om-niet-te-bewonen. Rente is 1% meer dan hun regulire rente en je mag maximaal 70% van de (executie) waarde lenen. (de kleine lettertjes, daar ben ik nog niet ingedoken, misschien zijn er nog meer voorwaarden)

Dus als je nog eens wilt rekenen eraan, kan je daar wel vinden waar je mee moet rekenen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_193774476
quote:
In Den Haag is verkamering afgelopen week per direct niet meer toegestaan (tijdelijk, maar niemand weet hoe lang) in de hele stad. Het was eerst alleen in 10 wijken (per maart dit jaar) maar nu dus de gehele stad.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_193786192
Niet slecht om het eens goed uit te rekenen. Worden hier goede dingen geroepen maar ook complete bullshit (zoals box3 effect, geen rekening wordt gehouden met aflossing in bedrag, gemiddelde onderhoudsbedrag hanteren bij zeer goedkope woning).
Ozb belasting scheelt ook erg per gemeente.

Is toch goed om eens te kijken wat het nou echt oplevert (wat misschien maar 30 euro/om) is i.p.v. alleen o.b.v. algemeen geroep dat t niets oplevert.

Er zijn ook methodes om schade te beperken van slechte huurders. Sowieso 3 maanden als borg vragen. Gemeubileerd verhuren (kan ook deels, bijv. koelkast/wasmachine/etc.) is methode voor wat extra huur en staat minder vast als puntensysteem.
Eerst denken, dan typen
pi_193818740
Het is een mijnenveld.

Puntensysteem inderdaad. Huurders kunnen zich heeel leuk voordoen vantevoren. Zodra ze er eenmaal zitten nemen ze een no-cure no pay figuur in de hand die een mooie huurkorting gaat bedingen.
Als het om wonen gaat hebben mensen best veel rechten.
Als het onder sociale huur valt gaat de toewijzing dan niet verplicht via woningnet? Dan kan je nieteens kiezen wie erin komt.....

Er zit natuurlijk wel geld in, anders zouden er niet zoveel beleggers in woningen geinteresseerd zijn. Maar idd, vaak wel met meerdere woningen.

Ik heb zelfs weleens illegaal een sociale huurwoning doorverhuurd. Ik vroeg alleen wat het mij ook kostte. Maar wat een gezeik ik daarmee heb gehad.... was een waardeloze figuur dus schoot niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')