https://www.funda.nl/koop/heel-nederland/0-125000/quote:Op maandag 15 juni 2020 21:08 schreef Anneloos het volgende:
Alsof er voor zo weinig huizen te koop staan. Hoop dat je het lukt.
Dat hij het maar op Fok! moest gaan vragen.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:09 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
wat zei de hypotheekadviseur?
Boeit niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:09 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
wat zei de hypotheekadviseur?
weet je wie daar veel ervaring mee hebben? hypotheekadviseursquote:Op maandag 15 juni 2020 21:15 schreef Rene het volgende:
[..]
Boeit niet.
Wellicht vraagt TS ook wat ervaring?
Je zou het versneld kunnen aflossen.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:15 schreef Rene het volgende:
Zet je jezelf niet schaakmat voor de toekomst? Wanneer je wél een huis wilt kopen?
Het idee is eigenlijk een beetje dat de ander dus mijn huis aan het betalen is. Als ik een verhuurtermijn van de maximale duur voor een 'onbepaalde tijd' contract hanteer dan zou ik het na die tijd weer kunnen verkopen.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:15 schreef Rene het volgende:
Zet je jezelf niet schaakmat voor de toekomst? Wanneer je wél een huis wilt kopen?
Ja. En dat boeir in dit topic niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:20 schreef SolletjeinhetBolletje het volgende:
[..]
weet je wie daar veel ervaring mee hebben? hypotheekadviseurs
Besef dat je het in het slechtste geval er zelf in moet wonen of dat je het moet verkopen met verlies of anderszins. En je weet nooit zeker wie het huurt en wat het aanricht.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:27 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Het idee is eigenlijk een beetje dat de ander dus mijn huis aan het betalen is. Als ik een verhuurtermijn van de maximale duur voor een 'onbepaalde tijd' contract hanteer dan zou ik het na die tijd weer kunnen verkopen.
Kosten koper is dan een ding. Stel dat het 5k is dan kost dat dus al 20 maanden huur. Maar al met al niet echt problematisch als ik ervan uit ga dat ik komende vijf jaar niet verkoop.
Ja precies, en de maandlasten rekentool gaat daar natuurlijk wel vanuit als ik kijk wat zo'n hypotheek me kost. Het wordt dus vooral goed rekenen en wat mogelijk is hangt dus af van de hypotheek adviseur.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:29 schreef bami_haar het volgende:
En de hypotheekrente is niet aftrekbaar. Inkomsten uit huur zijn wel belast
Reken niet op een winst van ¤250,-; er komen onderhoudskosten, gemeentelijke lasten, waterschapslasten en verzekeringen bij. Denk dat je beter een 0 van die ¤250 af kunt halen.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:05 schreef KimJong-un het volgende:
Een hypotheek zou mij ongeveer ¤450 per maand kosten, ik kan er al snel ¤700 per maand voor vragen.
Die 450 zal dan inclusief aflossing zijn (wat niks kost) lijkt me en de hypotheekkosten maar iets van ~¤200,- right?quote:Op maandag 15 juni 2020 21:05 schreef KimJong-un het volgende:
Er zijn amper betaalbare woningen te huur in die stad. Een hypotheek zou mij ongeveer ¤450 per maand kosten, ik kan er al snel ¤700 per maand voor vragen.
Ja, maar kijk eens naar oppervlakte/woonplaats. Je hoeft niet zo lelijk te doenquote:Op maandag 15 juni 2020 21:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop/heel-nederland/0-125000/
Kijk eens? eerst zoeken, dan praten.
Dat was geen randvoorwaarde in je opmerking. Jij stelde dat er voor zo weinig geen huizen te koop staan en dat is niet waar.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:27 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ja, maar kijk eens naar oppervlakte/woonplaats. Je hoeft niet zo lelijk te doen
Bereken eerst maar eens de maximale huurprijs op basis van het puntenstelsel. Kans is vrij groot dat het resultaat vies tegenvalt.quote:Op maandag 15 juni 2020 21:59 schreef embedguy het volgende:
[..]
Die 450 zal dan inclusief aflossing zijn (wat niks kost) lijkt me en de hypotheekkosten maar iets van ~¤200,- right?
Dan zou je 500/maand winst hebben ipv die 250 waarmee jij lijkt te rekenen.
Natuurlijk komen er nog wel wat meer kosten bij behalve hypotheekkosten maar dat terzijde.
Touché. Mag je nog wel wat liever antwoordenquote:Op maandag 15 juni 2020 22:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was geen randvoorwaarde in je opmerking. Jij stelde dat er voor zo weinig geen huizen te koop staan en dat is niet waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |