abonnement Unibet Coolblue
pi_193652432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat allemaal en dan ging er ook nog een “vrouwen en aanrecht” laagje over
Wij kregen handwerken en de jongens kregen houtbewerking *O* Wat denk je dat ik liever deed?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193652442
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

O+ wat een leuk ondernemend kitten O+

Jagar, dat is wel wat herkenbaar. Dat als je eenmaal hebt besloten om ergens weg te gaan, dat je dan steeds meer redenen vindt en het niet snel genoeg kan gaan. Hopelijk dit jaar nog in jullie fantastische nieuwe huis.
Ja, dat dacht ik ook! Als je de knoop hebt doorgehakt (of het nu dit huis wordt of een ander) dan wil je ook zo snel mogelijk stappen zetten.

@jaeger: hadden jullie nu al een bod uitgebracht?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:31:48 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193652444
Wij hadden een LHNO in het dorp, waar de meisjes geacht werden naar toe te gaan.
En de jongens naar de mavo, "als je kon leren", of naar de LTS, wat eigenlijk de bedoeling was.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193652452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

O+ wat een leuk ondernemend kitten O+

Jagar, dat is wel wat herkenbaar. Dat als je eenmaal hebt besloten om ergens weg te gaan, dat je dan steeds meer redenen vindt en het niet snel genoeg kan gaan. Hopelijk dit jaar nog in jullie fantastische nieuwe huis.
Eerst maar eens een hypotheek rond krijgen, tot nu toe zonder veel succes. Belgische banken willen eigenlijk maar tot 90% uitlenen. Gezien de kosten voor notaris etc, al bij 40.000 euro ligt, is het voor ons niet te doen om ook nog eens 10% van het huis te financieren. Echt, voor starters op de woningmarkt is het hier vrijwel onmogelijk. Zometeen afspraak met de hypother, ben benieuwd.
pi_193652462
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook! Als je de knoop hebt doorgehakt (of het nu dit huis wordt of een ander) dan wil je ook zo snel mogelijk stappen zetten.

@:Jaeger: hadden jullie nu al een bod uitgebracht?
Nee, we willen eerst een concreet utizicht hebben op een hypotheek. Zie hierboven.
pi_193652465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:31 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden een LHNO in het dorp, waar de meisjes geacht werden naar toe te gaan.
En de jongens naar de mavo, "als je kon leren", of naar de LTS, wat eigenlijk de bedoeling was.
Kom op fiets. Je bent net zo oud als ik _O-
We hebben het over begin jaren 90 hier, niet de jaren 60 :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193652469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij kregen handwerken en de jongens kregen houtbewerking *O* Wat denk je dat ik liever deed?
Wij kregen het eerste jaar 'textiele werkvormen' en de juf was er heel streng op dat de jongens ook goed meededen.
Het tweede jaar kregen we 'techniek' en de meester was er heel streng op dat de meisjes niet meededen. Moesten de jongens een draadwerkfietsje solderen en de meisjes een ringetje vlechten van draad. Echt waar. Halverwege de jaren '80.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193652476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, we willen eerst een concreet utizicht hebben op een hypotheek. Zie hierboven.
Ai... balen -O-

Succes straks!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193652493
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij kregen het eerste jaar 'textiele werkvormen' en de juf was er heel streng op dat de jongens ook goed meededen.
Het tweede jaar kregen we 'techniek' en de meester was er heel streng op dat de meisjes niet meededen. Moesten de jongens een draadwerkfietsje solderen en de meisjes een ringetje vlechten van draad. Echt waar.
Als je dat bedenkt is het toch fijn dat er in de laatste jaren zoveel vooruitgang is op het gebied van gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Wat is dit, 30 jaar geleden? (ruwe inschatting van je leeftijd!)
pi_193652496
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:33 schreef sigme het volgende:

Wij kregen het eerste jaar 'textiele werkvormen' en de juf was er heel streng op dat de jongens ook goed meededen.
Het tweede jaar kregen we 'techniek' en de meester was er heel streng op dat de meisjes niet meededen. Moesten de jongens een draadwerkfietsje solderen en de meisjes een ringetje vlechten van draad. Echt waar.
Wat geweldig _O_ Ik vond het als kind al stom, want ik vond dingen met hout maken (vogelhuisjes! boekenplanken!) veel leuker dan die stomme gebreide pop van mij die behoorlijk mismaakte vormen had.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193652519
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat geweldig _O_ Ik vond het als kind al stom, want ik vond dingen met hout maken (vogelhuisjes! boekenplanken!) veel leuker dan die stomme gebreide pop van mij die behoorlijk mismaakte vormen had.
Ik vind het allebei niet echt leuk maar was iets beter in houtbewerken/solderen dan in naaien en breien. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193652524
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij kregen handwerken en de jongens kregen houtbewerking *O* Wat denk je dat ik liever deed?
Mijn tante moest ook breien en haken op school. Toen ze dat weigerde en mijn oma werd gebeld, heeft mijn oma gewoon gezegd dat het heel geen kind was dat van breien/handwerken hield, maar wel van buitenspelen. En dat ze van haar dus ook niet hoefde te breien. Onzinnig gedoe.

:D

(maar ik kom wel uit een beetje feministische familie geloof ik :P )

Wij hadden wel techniek waarbij we dezelfde opdrachten kregen als de jongens. Wij waren alleen wel in het voordeel, want we hadden een leraar die meisjes voortrok en die een keurig geschreven werkboek heel belangrijk vond. (Eerst met potlood, dat moest je laten nakijken, en dan in het net met pen.) Echt ridicuul streng was 'ie er in. Er was denk ik 1 jongen in de klas met een prachtig handschrift. De leraar had ook een voorkeur voor die 'bolle letters' zoals vanaf de brugklas helemaal hip werd ipv schoonschrift. :')
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:38:32 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193652537
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kom op fiets. Je bent net zo oud als ik _O-
We hebben het over begin jaren 90 hier, niet de jaren 60 :')
Als je iets anders wilde moest je naar een dorp 15 km verderop; de lagere school leraar deed niets actiefs om dat mogelijk te maken of aan te prijzen; zijn voorkeur lag bij mavo / lts of lhno.

Mijn moeder had als leerkracht gewerkt voor deze man, en nam het heft in handen en deed me die 15km verderop op school

[ Bericht 6% gewijzigd door fietsie op 16-06-2020 10:50:37 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:40:27 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193652554
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij kregen het eerste jaar 'textiele werkvormen' en de juf was er heel streng op dat de jongens ook goed meededen.
Het tweede jaar kregen we 'techniek' en de meester was er heel streng op dat de meisjes niet meededen. Moesten de jongens een draadwerkfietsje solderen en de meisjes een ringetje vlechten van draad. Echt waar. Halverwege de jaren '80.
Oow op t vwo kregen we textiele werkvormen juist allemaal; ook maken van mood-boards door te scheuren uit glossy magazines enzo.

En tekenen, van Bas Kloens.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193652591
Op de lagere school hadden we handarbeid, dat was zowel handwerken als timmeren/zagen etc. Volgens mij voor jongens en meisjes (mijn vriendje en ik maakten een merklap in omgekeerde kleuren). Maar op de middelbare was het meer apart. Haar heb ik geen hamer vastgehad
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:44:15 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_193652625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Eerst maar eens een hypotheek rond krijgen, tot nu toe zonder veel succes. Belgische banken willen eigenlijk maar tot 90% uitlenen. Gezien de kosten voor notaris etc, al bij 40.000 euro ligt, is het voor ons niet te doen om ook nog eens 10% van het huis te financieren. Echt, voor starters op de woningmarkt is het hier vrijwel onmogelijk. Zometeen afspraak met de hypother, ben benieuwd.
Kijk ook even over de grens. Zowel in Nederland als in Duitsland zijn er verschillende banken die een hypotheek afsluiten voor een huis in een ander land. In Nederland is de rabobank er groot in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193652641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Kijk ook even over de grens. Zowel in Nederland als in Duitsland zijn er verschillende banken die een hypotheek afsluiten voor een huis in een ander land. In Nederland is de rabobank er groot in.
Hoe zit dat met belastingen enzo dan? Nog nooit over nagedacht!
pi_193652644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het was uiteindelijk maar een losgeschoten slangetjes omdat hij een kraantje was vergeten dicht te doen. Maar daardoor liep het water wel vanaf zolder naar beneden, ja. Maar alles is weer droog.
Letterlijk loose ends dus :+

Ik was op weg naar het werk toen ik halverwege werd gebeld dat mijn enige afspraak van vandaag niet doorging, dus toen ben ik omgedraaid en nu ben ik weer thuis O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193652648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Op de lagere school hadden we handarbeid, dat was zowel handwerken als timmeren/zagen etc. Volgens mij voor jongens en meisjes (mijn vriendje en ik maakten een merklap in omgekeerde kleuren). Maar op de middelbare was het meer apart. Haar heb ik geen hamer vastgehad
Oh nee, juist andersom! Op de middelbare school heb ik leren solderen, hout bewerken etc
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193652654
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:

Hoe zit dat met belastingen enzo dan? Nog nooit over nagedacht!
Toch handig, dat FOK O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:46:48 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_193652660
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:31 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden een LHNO in het dorp, waar de meisjes geacht werden naar toe te gaan.
En de jongens naar de mavo, "als je kon leren", of naar de LTS, wat eigenlijk de bedoeling was.
Problemen begonnen pas als je dyslectisch bent. Alle vakken op het juiste niveau om naar de MTS te mogen. Enkel de talen niet. Pech. Begin maar met werken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193652663
Dikke bus, nu echt recht voor mijn oprit }:|
Hoort overduidelijk bij het vrachtwagentje en ladderwagentje die twee deuren verderop aan het platte dak bezig zijn. En ik hoef niet met de auto weg. Maar toch... dan doe je als buur toch even een briefje in de bus met een telefoonnummer en en melding tot hoe laat jouw werklui mijn oprit blokkeren?

Ze hebben nog geluk dat ik niet weg hoef. De troep heeft zich zo vast gezet dat ze de ladderwagen zouden moeten verzetten om dat busje voor mijn oprit weg te krijgen :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193652679
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij kregen het eerste jaar 'textiele werkvormen' en de juf was er heel streng op dat de jongens ook goed meededen.
Het tweede jaar kregen we 'techniek' en de meester was er heel streng op dat de meisjes niet meededen. Moesten de jongens een draadwerkfietsje solderen en de meisjes een ringetje vlechten van draad. Echt waar. Halverwege de jaren '80.
10 jaar later mochten wij gewoon lekker solderen en timmeren en perspex vouwen en smelten ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:50:13 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_193652696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe zit dat met belastingen enzo dan? Nog nooit over nagedacht!
Belastingen betaal je in het land waar je 90% of meer van je inkomsten hebt. Incl de voor en nadelen. Lang leven de EU.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:59:21 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193652812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij kregen handwerken en de jongens kregen houtbewerking *O* Wat denk je dat ik liever deed?
Ik maakte, hoewel ik wel wat ouder ben dan jij, nog mee dat we in de zesde klas gezamenlijk handwerken/handenarbeid kregen.

Daar stond tegenover dat ik ouderwets handwerken had gehad van een onderwijzeres die toen al tegen haar pensioen aan zat. Bijna absurd hoe wij werden geacht in doodse stilte aan onze merklap te borduren. :o Andere juffen (en soms moeders) deden het relaxter en ik vind het toch leuk dat ik toen al van alles leerde maken, qua naaien (met de hand) en breien en haken.

Maar ik krijg ook jeukende handen als een vriend van ons zijn zelfgemaakte meubels laat zien. Dat zou ik ook wel willen kunnen. O+ (Gaat hem niet worden, al was het maar omdat we geen schuur hebben. En omdat ik al een dure naaimachine heb staan. 8-) )
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')