abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2020 @ 19:55:00 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193630761
quote:
Zwarte man in Atlanta doodgeschoten na worsteling met agenten

In de Amerikaanse stad Atlanta is gisterenavond een zwarte man overleden na een worsteling met twee politieagenten. De man verzette zich tijdens zijn arrestatie die volgde na een alcoholtest waaruit bleek dat hij te veel had gedronken. Volgens getuigen schoot een van de agenten tijdens de worsteling.

Dat meldt het Georgia Bureau of Investigation (GBI). Het GBI is het justitieel onderzoeksbureau van de staat Georgia. Het heeft van de politie in Atlanta zaterdag het verzoek gekregen om de zaak te onderzoeken.

Volgens het bericht op de website van het GBI gebeurde het incident bij een fastfoodrestaurant. Agenten reageerden op een melding van een bestuurder van een auto die achter het stuur in slaap was gevallen, waardoor andere klanten niet meer met hun voertuig bij het afhaalloket konden komen.

De politie nam een alcoholtest af en de bestuurder bleek te veel te hebben gedronken. Toen de man zich verzette bij aanhouding gebruikte een agent een stroomstootwapen tegen de man. Getuigen zagen dat de verdachte bij de worsteling dat wapen in zijn bezit wist te krijgen en dat een van de agenten op de man schoot.

De verdachte werd nog naar een ziekenhuis overgebracht. Daar overleed hij aan zijn verwondingen, aldus het CBI. Het bureau gaat verder met het onderzoek. Als dat is afgerond, wordt het ter beoordeling aan het Openbaar Ministerie voorgelegd.

https://www.hln.be/nieuws(...)et-agenten~a2455fdc/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193630780
kleur doet er niet toe, knokken met agenten, taser afpakken, weg rennen, tjah dan vraag je er om

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2020 19:56:23 ]
pi_193630808
Maar hij was toch niet ongewapend toen ze op hem schoten? Hij had toch de taser van die agent in zijn hand?
pi_193630811
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:56 schreef Banaanvragen het volgende:
kleur doet er niet toe, knokken met agenten, taser afpakken, weg rennen, tjah dan vraag je er om
Die houding van die agent stond me ook totaal niet aan. 10 minuten lang die vent naar z'n vinger laten kijken, plotseling arresteren, hij deed het erom. Rechtvaardigt dat de actie van de arrestant? Nee. Maar ik had zeker niet zoveel geduld gehad als deze arrestant en zou me zeker apart behandeld voelen. Hele vreemde sfeer, ook zeker door die mafklapper van een agent.
pi_193630819
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vanuit een Nederlands kader zou ik zeggen, je hebt helemaal gelijk.

Vanuit een Amerikaans kader niet. Je kijkt er met een Nederlandse bril naar ; in Georgia is wapenbezit toegestaan als je een permit hebt en je bent het niet verplicht te melden aan een agent.

Als je dan zo dom bent om én te gaan knokken met agenten én een tazer af te pakken én weg te rennen, dan kun je er vergif op innemen dat er geschoten gaat worden. Nogmaals, ik vind het geen normale gang van zaken, maar we hebben het hier over de VS.

Oh en schieten op benen is een mythe. Dat is verschrikkelijk moeilijk en vergroot de kans op letsel aan derden.
Ik ben het helemaal met je eens dat het super dom van hem was om te gaan vechten, de taser af te pakken en weg te rennen. Al helemaal als zwarte man in de VS in deze tijden, hij had beter moeten weten.

Maar ik begrijp je punt over wapenbezit niet. Er was geen indicatie dat hij een wapen bij zich droeg. Hij greep geen enkel moment naar een mogelijk wapen. Dus omdat je niet verplicht bent te melden dat je een wapen bij je draagt moet je er als politie maar vanuit gaan dat dat zo is?
pi_193630831
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat het super dom van hem was om te gaan vechten, de taser af te pakken en weg te rennen. Al helemaal als zwarte man in de VS in deze tijden, hij had beter moeten weten.

Maar ik begrijp je punt over wapenbezit niet. Er was geen indicatie dat hij een wapen bij zich droeg. Hij greep geen enkel moment naar een mogelijk wapen. Dus omdat je niet verplicht bent te melden dat je een wapen bij je draagt moet je er als politie maar vanuit gaan dat dat zo is?
En hij was gefouilleerd hoor?
  zondag 14 juni 2020 @ 20:00:54 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193630839
quote:

[..]

Dat het een neger is, dat maakt niet uit. Het gaat niet om kleur. Als het een blanke was in dezelfde situatie, dan hadden ze hem ook neergeschoten.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin zondag 14 juni 2020 @ 20:01:34 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193630849
quote:

[..]

Ja, zo werkt het helaas in bepaalde wild west states. Sterker nog, na wat onderzoek las ik dat je zelfs een wapen in je auto mag hebben, zonder permit.

Iemand die al 3x de boel laat escaleren is voor de meeste agenten genoeg om zelf ook te escaleren. Nogal wiedes, want de kans dat je zelf een kogel kopt als agent wordt dan ook heel groot. Dat soort zaken kennen wij gelukkig niet in NL.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 14 juni 2020 @ 20:02:38 #9
pi_193630863
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:00 schreef wpor het volgende:

[..]

En hij was gefouilleerd hoor?
Dan rent hij alsnog met een tazer weg, een middel waarmee hij een agent of burger kan uitschakelen om alsnog aan een wapen te komen. Iemand die doelbewust de keuzes maakt als deze man, tja.. klinkt misschien héél hard, maar kan verwachten dat hij in de VS een kogel kopt. Sad but true.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_193630868
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat het een neger is, dat maakt niet uit. Het gaat niet om kleur. Als het een blanke was in dezelfde situatie, dan hadden ze hem ook neergeschoten.
Haha oke, geloof wat je wil geloven.
pi_193630871
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik verwacht het ook, maar dit weet je niet. Feit is dat de agent zich ook supervreemd gedroeg. Zou hij dat ook bij een blank persoon doen? Wellicht, misschien is het gewoon een debiel. Maar dat weten we dus ook niet. Houd het maar gewoon bij feiten en meningen maar laat je zelfbenoemde feiten achterwege, anders is er geen zinnige discussie mogelijk
pi_193630886
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan rent hij alsnog met een tazer weg, een middel waarmee hij een agent of burger kan uitschakelen om alsnog aan een wapen te komen. Iemand die doelbewust de keuzes maakt als deze man, tja.. klinkt misschien héél hard, maar kan verwachten dat hij in de VS een kogel kopt. Sad but true.
Het enige dat ik doe is je punt onderuit halen m.b.t. het gewapend kunnen zijn zonder het te melden.
  zondag 14 juni 2020 @ 20:04:34 #13
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193630889
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Denk je serieus dat in dit geval huidskleur een factor was in het neerschieten?
Dit is gewoon raar :l
  zondag 14 juni 2020 @ 20:05:38 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193630905
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dus omdat het een neger is hebben ze hem neergeschoten volgens jou?
pi_193630909
quote:

[..]

Een blanke loopt meer risico neergeknald te worden. In absolute en relatieve zin.
  Forum Admin zondag 14 juni 2020 @ 20:05:53 #16
pi_193630910
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:04 schreef wpor het volgende:

[..]

Het enige dat ik doe is je punt onderuit halen m.b.t. het gewapend kunnen zijn zonder het te melden.
Hij had evengoed een wapen in zijn auto kunnen hebben. Hij had ook het pistool kunnen afpakken van de agent dmv die tazer.
pi_193630917
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het helaas in bepaalde wild west states. Sterker nog, na wat onderzoek las ik dat je zelfs een wapen in je auto mag hebben, zonder permit.

Iemand die al 3x de boel laat escaleren is voor de meeste agenten genoeg om zelf ook te escaleren. Nogal wiedes, want de kans dat je zelf een kogel kopt als agent wordt dan ook heel groot. Dat soort zaken kennen wij gelukkig niet in NL.
Maar hoe dan, als hij geen wapen had?
  Forum Admin zondag 14 juni 2020 @ 20:06:54 #18
pi_193630924
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:06 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar hoe dan, als hij geen wapen had?
Hij had een tazer vast en daar had hij dus een wapen mee kunnen jatten, of zijn auto..
pi_193630928
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hij had evengoed een wapen in zijn auto kunnen hebben. Hij had ook het pistool kunnen afpakken van de agent dmv die tazer.
Maar dat zijn aannames. Feit blijft ook dat de agenten hun werk gewoon niet goed hebben gedaan.
  Forum Admin zondag 14 juni 2020 @ 20:07:25 #20
pi_193630930
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar dat zijn aannames. Feit blijft ook dat de agenten hun werk gewoon niet goed hebben gedaan.
Dat is helemaal waar. Ik probeer het alleen te duiden, want er wordt nogal met een Nederlandse bril naar gekeken.
  zondag 14 juni 2020 @ 20:11:04 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_193630992
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:56 schreef Banaanvragen het volgende:
Neuh, zelfs in de VS is een wegrennende verdachte in zijn rug schieten verboden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tennessee_v._Garner
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193630994
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:04 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Denk je serieus dat in dit geval huidskleur een factor was in het neerschieten?
Weet ik niet. Dat weet niemand natuurlijk. Geen idee of dit ook zo was gebeurd als hij blank was, het is nou niet bepaald zo dat blanken en zwarten hier door de politie hetzelfde behandeld worden.
  zondag 14 juni 2020 @ 20:12:51 #23
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_193631011
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh, zelfs in de VS is een wegrennende verdachte in zijn rug schieten verboden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tennessee_v._Garner
Het grote verschil is wel dat in die case de verdachte ongewapend was.
Dit is gewoon raar :l
  zondag 14 juni 2020 @ 20:14:40 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_193631037
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:12 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Maar een taser is verder geen wapen dat een ernstig gevaar voor het leven van de agenten betekent, anders hadden ze het zelf ook niet mogen gebruiken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193631044
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:12 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Hoe groot gevaar vormde hij met een taser? Hij rende van de agenten vandaan.. Plus twee politieagenten kunnen hem met een taser niet naar de grond krijgen, dus hoe krijgt hij in zijn eentje twee politieagenten naar de grond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')