SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is mijn vraag, wat kan ik nog doen? Ik heb geen idee of ik nog ergens recht op heb, of aanspraak op kan maken. Toen ik de laptop kocht voor (voor mij) veel geld, was het de bedoeling dat ik er wel een jaartje of 6 á 7 mee zou kunnen doen.
Ik hoor graag van jullie.Kaas
Wel wat je kan en wellicht moet.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:18 schreef Roel20 het volgende:
[..]
Dat is niet echt wat ik bedoel en volgens mij weet je dat heel goed
Ventilator was aan ja, maar niet harder als normaal.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:21 schreef zarGon het volgende:
Ook nog even nalopen waarom je moederbord verbrand is. Enige wat ik kan bedenken is dat de ventilatie niet meer optimaal was...
Om het in de toekomst te voorkomen, en zo.
Specifieker deze link: https://www.consumentenbo(...)iten-garantietermijn.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:23 schreef wootahH het volgende:
https://www.consumentenbo(...)-reparatie/overzicht
Zelf ooit een defecte videokaart gehad in een acer. Die hadden ze netjes buiten de 2 jaar om vervangen. Je mag van zon dure laptop toch wel verwachten dat die minimaal 3a 4 jaar mee gaat.
Dat is a) volgens Nederlandse wetgeving niet nodig en b) ook dan had ts er nog een flinke disuccie aan vanwege het stof in de ventilator.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Gejank altijd. 2 jaar garantie is 2 jaar garantie dan had je maar 5 jaar moeten kopen
De een zal vast naar binnen hebben geblazen en de ander naar buiten.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:24 schreef Roel20 het volgende:
[..]
Ventilator was aan ja, maar niet harder als normaal.
Toen ik hem openmaakte om de ssd eruit te halen merkte ik wel dat 1 fan 'schoon' was en de andere zat onder het stof...
Nee ik let er altijd op dat er enige doorgang van lucht is. Vooral vanwege het geluid als die fans hard aan gaan. Laptop stond op een krukje met gat in het midden.quote:Op zondag 14 juni 2020 10:56 schreef Fred2 het volgende:
[..]
De een zal vast naar binnen hebben geblazen en de ander naar buiten.
Heb je de laptop op bed/bank gebruikt met de laptop direct op het hoeslaken/dekbedovertrek/kussen?
Je als een mak lammetje laten behandelen zoals bovenstaand figuur zegt zou ik nooit doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Gejank altijd. 2 jaar garantie is 2 jaar garantie dan had je maar 5 jaar moeten kopen
Ah vandaar, ik dacht al wat is dat voor achterlijk duur moederbord.quote:Op zondag 14 juni 2020 00:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
CPU en nvidia gtx zitten op het mainboard meegebakken, vandaar de bizarre prijs.
Toen ik de SSD eruit haalde heb ik een foto gemaakt. Maar niet echt van het mobo zelf. Je ziet alleen wat schroeiing op de binnenkant van de qchterplaatquote:Op zondag 14 juni 2020 16:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
zeker geen fotos van de schade op het bord ?
Sowieso snap ik niet helemaal waarom er ook kabels, behuizingsdelen en een AC-ADAPTER bij staan
het lijkt me niet logisch dat de AC adapter door een kortsluiting in je laptop ook meteen helemaal aan mosterd is etc..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaas
Bovenstaande is het enige juiste antwoord. Zelf ooit meegemaakt dat een Minidiscspeler 2 maanden na de fabrieksgarantie kapot ging. Bij het juridisch loket op papier laten zetten waarom het onredelijk was om het apparaat af te schrijven voordat de "redelijk te verwachten levensduur" voorbij was was genoeg om alsnog een nieuw apparaat geleverd te krijgen, ondanks de verlopen garantie.quote:Op zondag 14 juni 2020 14:48 schreef gepromoveerT het volgende:
Je laten informeren bij het juridisch loket of je rechtbijstandsverzekering.
Een eerste (telefonisch) gesprek bij een advocaat is ook gratis.
Daarna beslissen of je de kool het sop waard vindt.
[..]
Je als een mak lammetje laten behandelen zoals bovenstaand figuur zegt zou ik nooit doen.
In veel gevallen kunnen fabrikanten/verkopers idiote garantievoorwaarden hebben, wat nog niet betekent dat je het conform de Nederlandse wetgeving is.
Een en ander is wel gigantisch balen voor je. Succes!
Dit dus, probeer eerst dat.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:30 schreef PascalDutch het volgende:
Heb je HP al gebeld? HP heeft een vrij goede klantenservice in mijn ervaring.
quote:Op zondag 14 juni 2020 22:26 schreef zl7z het volgende:
[..]
Bovenstaande is het enige juiste antwoord. Zelf ...
quote:
Jazeker, verbrande lucht is erg sterk.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
kun je een lucht van verbrande elektronica ruiken bij het moederbord?
Hey bedankt voor het meedenken allemaal Erg blij mee.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:07 schreef Syd het volgende:
@:Roel20 ik kijk nu ff gauw op internet, maar er zijn veel problemen zo te lezen met het moederbord. En veel klachten omdat het een redelijk highend laptop is en zo snel kapot gaat.
Denk zoals eerder vermeld dat je een ticket bij HP moet aanmaken en er een grote kans is dat er iets mee gedaan wordt (niet geschoten is altijd mis)
Houd ons even op de hoogte van wat er uit komt. Ik hoop dat je er in slaagt een nette oplossing te krijgen, succes!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:09 schreef Roel20 het volgende:
Hey bedankt voor het meedenken allemaal Erg blij mee.
Morgen ga ik dus even mediamarkt en HP contacteren.
En die suggestie van het juridisch loket vind ik ook een goeie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meteen HP gebeld, moest foto's opsturen, daarna de vraag of ik de verpakking wilde bewaren want HP en UPS wilden onderzoek doen naar de oorzaak.
Dus ik heb m'n lapto nu twee weken terug en nog niet kunnen gebruiken omdat hij beschadigd is teruggekomen.
Al met al vind ik de prijs meevallen, maar alleen in vergelijking met die van Mediamarkt.
Het is ook kut dat je elke iemand anders te spreken krijgt. Ik heb sinds het eerste contact in elk gesprek wat gezegd over het vroege overlijden van het mobo, en elke keer is het 'ga ik doorgeven', 'gaan we even over overleggen', maar je hoort er nooit meer wat over.Kaas
Nou je ziet vrijwel geen afdruk op de buitenkant van de verpakking, en de afdrukken op het karton aan de binnenkant komen overheen met de stekker van de oplader. Ik denk dat de stekker onder het karton waar de laptop op vastzat is geschoven in plaats van aan de zijkant. De laptop zat wel heel erg strak vastgemaakt namelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 23:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus daar hebben ze wel lekker mee lopen gooien bij de pakketdienst
Die moet je van tevoren afsluiten toch? Nee heb ik niet gehad. En elke keer als ik erover begin wordt er een beetje meegeluld maar komt er niks van...quote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:15 schreef baskick het volgende:
500 euro betalen voor een reparatie van een laptop die véél langer mee hoort te gaan dan de huidige leeftijd. Geen rechtsbijstandverzekering gehad?
Ja, vooraf, uiteraard. Je technische probleem was eigenlijk óók een juridisch probleem.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:37 schreef Roel20 het volgende:
[..]
Die moet je van tevoren afsluiten toch? Nee heb ik niet gehad. En elke keer als ik erover begin wordt er een beetje meegeluld maar komt er niks van...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |