okey...
Update.
Ik heb mijn probleem aangegeven bij zowel ConsuWijzer als het Juridisch Loket.
Van beide kreeg ik ongeveer dezelfde reactie, namelijk vrijwel 1-op-1 de algemene regels.
Daar kon ik zelf niet zoveel mee, of beter gezegd, ik wist niet zo goed wat ik daar mee moest.
Nadat ik mijn
laptop had terug gekregen heb ik
HP en
Mediamarkt beide een bericht gestuurd.
Mediamarkt heeft nooit gereageerd, maar
HP wel.
Bij
HP moest ik mijn klacht indienen via het forum (het telefoonnummer was voor mij niet vindbaar). Daar is de klacht 'geëscaleerd' en een dag of 2 later ben ik gebeld. Door Customer Relations.
Ik weet niet helemaal meer hoe het gesprek ging, maar ik probeerde naar voren te brengen dat ik vond dat de moederboard niet zo snel kapot mag gaan, en er werd meteen keihard overheen gewalst. De strekking was "Garantie voorbij, kunnen alleen nog betaalde reparatie aanbieden". Ik was nogal overdonderd en ben maar akkoord gegaan.
Een paar dagen later ben ik gebeld door iemand van de
HP Technische Dienst. Ze wilden weten wat het probleem was voor het maken van de offerte. Hij zei ook dat een reparatie bij
HP maximaal 500 euro kostte.
Die offerte kwam een paar dagen later in de mail.
490 euro.
Na betaling kreeg ik een lege doos opgestuurd met verzendlabel.
En binnen 5 dagen na verzending had ik hem weer in huis. Nieuwe moederboard erin.
HP heeft trouwens maar 1 reparatiecentrum in Europa, en die zit in Hongarije. Dus dat vind ik best snel gedaan.
Maarrrr...
Nadat ik hem uit de doos had gehaald bleek er een barst in de achterkant te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meteen
HP gebeld, moest foto's opsturen, daarna de vraag of ik de verpakking wilde bewaren want
HP en UPS wilden onderzoek doen naar de oorzaak.
Dus ik heb m'n lapto nu twee weken terug en nog niet kunnen gebruiken omdat hij beschadigd is teruggekomen.
Al met al vind ik de prijs meevallen, maar alleen in vergelijking met die van
Mediamarkt.
Het is ook kut dat je elke iemand anders te spreken krijgt. Ik heb sinds het eerste contact in elk gesprek wat gezegd over het vroege overlijden van het mobo, en elke keer is het 'ga ik doorgeven', 'gaan we even over overleggen', maar je hoort er nooit meer wat over.
Kaas