abonnement Unibet Coolblue
pi_193631185
verschroeiing ozu ik verwachten bij de DC-Jack ( als die direct op het bord zit is het gewoon een RUK ontwerp maar dat terzijde) maar op de foto kan ik niet achterhalen waar die zou zitten eventueel
pi_193631345
kun je een lucht van verbrande elektronica ruiken bij het moederbord?

misschien bedoelen ze wel dat er één of meerdere componenten op het moederbord zijn doorgebrand. dan hoeft er geen brandschade zichtbaar te zijn.
dit is te achterhalen door een verdacht deel van het moederbord te bevriezen met koudespray en dan de adapter aan te sluiten. het defecte component is direct gesmolten na aansluiten van de adapter.
deze truc werkt ook met isopropyl alcohol. waar de alcohol meteen verdampt daar zit het defecte component.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193631391
Als ik kijk dan op andere afbeeldingen lijkt de DC jack via een kabel naar t bord te gaan en komt daar ter hoogte van de WLAN adapter aan..

Dus een brakke DC jack is denk ik ook wel uit te sluiten... levert google nog meer problemen ism je laptop model/serie op? mogelijk gewoon een slecht design?
pi_193633097
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:48 schreef gepromoveerT het volgende:
Je laten informeren bij het juridisch loket of je rechtbijstandsverzekering.
Een eerste (telefonisch) gesprek bij een advocaat is ook gratis.

Daarna beslissen of je de kool het sop waard vindt.
[..]

Je als een mak lammetje laten behandelen zoals bovenstaand figuur zegt zou ik nooit doen.
In veel gevallen kunnen fabrikanten/verkopers idiote garantievoorwaarden hebben, wat nog niet betekent dat je het conform de Nederlandse wetgeving is.

Een en ander is wel gigantisch balen voor je. Succes!
Bovenstaande is het enige juiste antwoord. Zelf ooit meegemaakt dat een Minidiscspeler 2 maanden na de fabrieksgarantie kapot ging. Bij het juridisch loket op papier laten zetten waarom het onredelijk was om het apparaat af te schrijven voordat de "redelijk te verwachten levensduur" voorbij was was genoeg om alsnog een nieuw apparaat geleverd te krijgen, ondanks de verlopen garantie.
pi_193638570
Heb je HP al gebeld? HP heeft een vrij goede klantenservice in mijn ervaring.
IT'er in hart en nieren
pi_193639110
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:30 schreef PascalDutch het volgende:
Heb je HP al gebeld? HP heeft een vrij goede klantenservice in mijn ervaring.
Dit dus, probeer eerst dat.
pi_193639976
@Roel20 ik kijk nu ff gauw op internet, maar er zijn veel problemen zo te lezen met het moederbord. En veel klachten omdat het een redelijk highend laptop is en zo snel kapot gaat.

Denk zoals eerder vermeld dat je een ticket bij HP moet aanmaken en er een grote kans is dat er iets mee gedaan wordt (niet geschoten is altijd mis)
pi_193642279
Misschien is dit van nut?
pi_193649130
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:26 schreef zl7z het volgende:

[..]

Bovenstaande is het enige juiste antwoord. Zelf ...
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:10 schreef Syd het volgende:

[..]

Dit dus, probeer eerst dat.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
kun je een lucht van verbrande elektronica ruiken bij het moederbord?
Jazeker, verbrande lucht is erg sterk.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:07 schreef Syd het volgende:
@:Roel20 ik kijk nu ff gauw op internet, maar er zijn veel problemen zo te lezen met het moederbord. En veel klachten omdat het een redelijk highend laptop is en zo snel kapot gaat.

Denk zoals eerder vermeld dat je een ticket bij HP moet aanmaken en er een grote kans is dat er iets mee gedaan wordt (niet geschoten is altijd mis)
Hey bedankt voor het meedenken allemaal :D Erg blij mee.
Morgen ga ik dus even mediamarkt en HP contacteren.
En die suggestie van het juridisch loket vind ik ook een goeie.
Kaas
pi_193661000
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 00:09 schreef Roel20 het volgende:
Hey bedankt voor het meedenken allemaal :D Erg blij mee.
Morgen ga ik dus even mediamarkt en HP contacteren.
En die suggestie van het juridisch loket vind ik ook een goeie.
Houd ons even op de hoogte van wat er uit komt. Ik hoop dat je er in slaagt een nette oplossing te krijgen, succes!
pi_194388803
okey...

Update.
Ik heb mijn probleem aangegeven bij zowel ConsuWijzer als het Juridisch Loket.
Van beide kreeg ik ongeveer dezelfde reactie, namelijk vrijwel 1-op-1 de algemene regels.
Daar kon ik zelf niet zoveel mee, of beter gezegd, ik wist niet zo goed wat ik daar mee moest.

Nadat ik mijn laptop had terug gekregen heb ik HP en Mediamarkt beide een bericht gestuurd.
Mediamarkt heeft nooit gereageerd, maar HP wel.
Bij HP moest ik mijn klacht indienen via het forum (het telefoonnummer was voor mij niet vindbaar). Daar is de klacht 'geëscaleerd' en een dag of 2 later ben ik gebeld. Door Customer Relations.

Ik weet niet helemaal meer hoe het gesprek ging, maar ik probeerde naar voren te brengen dat ik vond dat de moederboard niet zo snel kapot mag gaan, en er werd meteen keihard overheen gewalst. De strekking was "Garantie voorbij, kunnen alleen nog betaalde reparatie aanbieden". Ik was nogal overdonderd en ben maar akkoord gegaan.

Een paar dagen later ben ik gebeld door iemand van de HP Technische Dienst. Ze wilden weten wat het probleem was voor het maken van de offerte. Hij zei ook dat een reparatie bij HP maximaal 500 euro kostte.

Die offerte kwam een paar dagen later in de mail.
490 euro.

Na betaling kreeg ik een lege doos opgestuurd met verzendlabel.
En binnen 5 dagen na verzending had ik hem weer in huis. Nieuwe moederboard erin.
HP heeft trouwens maar 1 reparatiecentrum in Europa, en die zit in Hongarije. Dus dat vind ik best snel gedaan.

Maarrrr...

Nadat ik hem uit de doos had gehaald bleek er een barst in de achterkant te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meteen HP gebeld, moest foto's opsturen, daarna de vraag of ik de verpakking wilde bewaren want HP en UPS wilden onderzoek doen naar de oorzaak.

Dus ik heb m'n lapto nu twee weken terug en nog niet kunnen gebruiken omdat hij beschadigd is teruggekomen.

Al met al vind ik de prijs meevallen, maar alleen in vergelijking met die van Mediamarkt.
Het is ook kut dat je elke iemand anders te spreken krijgt. Ik heb sinds het eerste contact in elk gesprek wat gezegd over het vroege overlijden van het mobo, en elke keer is het 'ga ik doorgeven', 'gaan we even over overleggen', maar je hoort er nooit meer wat over.
Kaas
pi_194392712
Lijkt me niet dat t plastic daar zo "zwak" is dat je er heel gemakkelijk een barst in ramt als er nog een doos omheen zit ook....?

dus daar hebben ze wel lekker mee lopen gooien bij de pakketdienst :X
pi_194400615
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus daar hebben ze wel lekker mee lopen gooien bij de pakketdienst :X
Nou je ziet vrijwel geen afdruk op de buitenkant van de verpakking, en de afdrukken op het karton aan de binnenkant komen overheen met de stekker van de oplader. Ik denk dat de stekker onder het karton waar de laptop op vastzat is geschoven in plaats van aan de zijkant. De laptop zat wel heel erg strak vastgemaakt namelijk.
Kan goed zijn dat het bij het inpakken is gebeurd
Kaas
pi_194412595
:o 500 euro betalen voor een reparatie van een laptop die véél langer mee hoort te gaan dan de huidige leeftijd. Geen rechtsbijstandverzekering gehad?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194413543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:15 schreef baskick het volgende:
:o 500 euro betalen voor een reparatie van een laptop die véél langer mee hoort te gaan dan de huidige leeftijd. Geen rechtsbijstandverzekering gehad?
Die moet je van tevoren afsluiten toch? Nee heb ik niet gehad. En elke keer als ik erover begin wordt er een beetje meegeluld maar komt er niks van...
Kaas
pi_194417777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:37 schreef Roel20 het volgende:

[..]

Die moet je van tevoren afsluiten toch? Nee heb ik niet gehad. En elke keer als ik erover begin wordt er een beetje meegeluld maar komt er niks van...
Ja, vooraf, uiteraard. Je technische probleem was eigenlijk óók een juridisch probleem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')