quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:36 schreef madam-april het volgende:
'Hoe duur kostte' is een contaminatie. Het is 'hoe duur was' of 'hoeveel kostte'.
Dank je!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:36 schreef madam-april het volgende:
'Hoe duur kostte' is een contaminatie. Het is 'hoe duur was' of 'hoeveel kostte'.
Ik vind dat allemaal niet zo zwaar wegen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:36 schreef madam-april het volgende:
Nee idd, maar het klinkt wel sjonny.quote:Op zondag 14 juni 2020 09:58 schreef incel het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal niet zo zwaar wegen.
Klinkt vooral echt enorm domquote:Op zondag 14 juni 2020 10:16 schreef incel het volgende:
[..]
Het is trouwens het is zwaar en niet het weegt zwaar.
Wtf? Wat was er zo mooi/speciaal aan?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:04 schreef wollah het volgende:
Ik heb een jeans van 1500 euro gekocht in wenen
Jij zou er niet veel aan uitgeven begrijp ik.quote:Op zondag 14 juni 2020 07:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
¤120 voor een nette broek in een specifieke kleur, bij de Bijenkorf.
Wat ik niet goed begrijp is als mensen voor vrijetijdskleding (en dan bedoel ik met name simpele t-shirts en joggingbroeken) veel geld uitgeven. Tenminste, ik zie dat ze het doen en ik weet dat t duur is omdat ik het merkje zie, maar voor dat soort items zou ik nooit veel geld betalen. Ik draag dat soort dingen dan ook niet om naar de stad te gaan oid, misschien scheelt dat ook
Ik denk dat het verschil in vrijetijdskleding tussen goedkoop en duur spul minder groot is dan bij formele kleding.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij zou er niet veel aan uitgeven begrijp ik.
Mogelijk omdat het je niet uitmaakt of vrijetijdskleding duur of goedkoop is. Mogelijk zie je de meerwaarde niet tussen goedkope en dure vrijetijdskleding.
Sommige mensen willen als ze vrijetijdskleding dragen ook mooie kleding dragen van goede kwaliteit. En mooi/goed is vaak duurder.
Ik zie niet in waarom vrije tijd of "net" invloed zou hebben op de prijs. Je draagt beide voor andere gelegenheden. Op beide momenten wil je je goed voelen in mooie kleding.
Een t-shirt van 79 euro is echt wel iets anders dan van 19 euro.
Ik kan me zelfs voorstellen dat iemand die bijna nooit "nette" kleding draagt en wel vaak vrijetijdskleding, dat die niet veel geld uitgeeft aan "nette" kleding voor die ene keer dat hij/zij het draagt.
Wat maakt het uit of je het naar de stad draagt of niet? Dat betekent dat je je zou kleden voor andere mensen. Sommigen willen zelf gewoon graag mooie kleding hebben en waar ze er mee naar toe gaan, of wie ze er mee ziet, maakt ze niet uit.
Ontopic: 199 euro
Bij zowel formele kleding als vrijetijdskleding zie ik goede en slechte materialen/afwerking. En in beide gevallen is dat meestal terug te zien in de prijs.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil in vrijetijdskleding tussen goedkoop en duur spul minder groot is dan bij formele kleding.
Er zijn vaak goedkopere stoffen ten opzichte van formelere kleding, met geen of weinig taillering of naden en minder belang aan een sluitende pasvorm.
Natuurlijk blijft het argument van merkjes En evt stofkwaliteit staan, maar buiten dat zou je alleen nog naar factoren als milieu en arbeidsomstandigheden kunnen kijken.
Ik vind daar t shirts altijd een goed voorbeeld! Je kunt er voor ¤1,99 een vinden bij de H&M of je kunt er een van een duurzaam merk kopen dat in Europa geproduceerd is en dat gaat al snel naar de ¤75-¤100! En dan heb ik het over een simpel wit t-shirt. :pquote:Op dinsdag 16 juni 2020 01:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bij zowel formele kleding als vrijetijdskleding zie ik goede en slechte materialen/afwerking. En in beide gevallen is dat meestal terug te zien in de prijs.
Knopengulpquote:Op zaterdag 13 juni 2020 23:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
40 euro. Is een teringding met knopen-gulp trouwens. Van de H&M gewoon netjes met rits gulp. 20 eurootjes.
Je ziet het ook hoe de naden etc. zijn afgewerkt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik vind daar t shirts altijd een goed voorbeeld! Je kunt er voor ¤1,99 een vinden bij de H&M of je kunt er een van een duurzaam merk kopen dat in Europa geproduceerd is en dat gaat al snel naar de ¤75-¤100! En dan heb ik het over een simpel wit t-shirt. :p
Maar je hebt ook h&m conscious. Niet in Europa gemaakt, maar wel biologisch katoen. Dan betaal je 7-15 euro voor een T-shirt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:08 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik vind daar t shirts altijd een goed voorbeeld! Je kunt er voor ¤1,99 een vinden bij de H&M of je kunt er een van een duurzaam merk kopen dat in Europa geproduceerd is en dat gaat al snel naar de ¤75-¤100! En dan heb ik het over een simpel wit t-shirt. :p
Maar is dat ook echt merkbaar. COS en Arket koop ik meestal; en die kwaliteit is normaal gesproken best goed naar mijn mening.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Eerlijk gezegd, zelfs de t-shirts van COS (onderdeel van de H&M groep), waar de prijzen van zo’n t-shirt variëren van ¤20 tot ¤40, is echt niet zo goed. Ik kwam daar echter pas achter toen mijn vriend van een duurzaam merk t-shirts kocht van ¤60 per stuk. Ik had gewoon nooit zo veel aan een t-shirt uitgegeven, dus wist niet eens dat dat niveau van kwaliteit bestond ! :p
Je moet inderdaad wel kwaliteit kunnen herkennen en je ‘research‘ doen om erachter te komen of iets duurzaam geproduceerd is. Kwaliteits/duurzaamheid labels helpen al een hoop, maar zeggen nog steeds niet alles. Er zijn genoeg firma’s die duurzaam produceren maar niet voor zo’n label willen betalen. Een eigen website van de firma biedt ook vaak genoeg info...quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar je hebt ook h&m conscious. Niet in Europa gemaakt, maar wel biologisch katoen. Dan betaal je 7-15 euro voor een T-shirt.
En je hebt duurdere merken die hun gewone katoen in de Bangladeshs sweatshops laten verwerken. Die gebruiken soms ook flodderstofjes.
Ja, Ik vind van wel... m’n vriend en ikzelf hebben ook t-shirts van COS, en vind dat de kwaliteit vooral zichtbaar na redelijk wat wasbeurten. Die van COS gebruikt m’n vriend nu enkel voor onder hemden en die duurdere zien er nog mooi genoeg uit om ook gewoon te dragen...quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar is dat ook echt merkbaar. COS en Arket koop ik meestal; en die kwaliteit is normaal gesproken best goed naar mijn mening.
Wat heb je dan als alternatief voor shirts? Want 60-80 euro uitgeven vind ik ook weer zoiets.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:22 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ja, Ik vind van wel... m’n vriend en ikzelf hebben ook t-shirts van COS, en vind dat de kwaliteit vooral zichtbaar na redelijk wat wasbeurten. Die van COS gebruikt m’n vriend nu enkel voor onder hemden en die duurdere zien er nog mooi genoeg uit om ook gewoon te dragen...
COS en HAY zijn op zich degelijke alternatieven voor de duurdere shirts, en waarschijnlijk de beste varianten in vergelijking met de t-shirts die worden aangeboden in andere ketens van de H&M groep. Wilde alleen zeggen dat er wel degelijk grote verschillen kunnen zijn in de prijzen en kwaliteit van vrijetijdskleding...quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat heb je dan als alternatief voor shirts? Want 60-80 euro uitgeven vind ik ook weer zoiets.
Niet weten hoe je je 30 cm moet opbergenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:19 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Knopengulp
Ritsgulpendie gaan bij mij altijd vanzelf open.
Wollah moet je niet serieus nemen, die liegt zelfs over zn overleden vaderquote:Op zondag 14 juni 2020 14:30 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Wtf? Wat was er zo mooi/speciaal aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |