Deze vraag hoort hier.quote:Op woensdag 17 juni 2020 08:59 schreef Black-Hole het volgende:
Bol.com heeft enkele PS5 games online staan met een prijs van ¤ 74,95. In hoeverre zouden dat ook de werkelijke prijs zijn voor een PS5 game?
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze ineens ¤ 15,- duurder worden qua adviesprijs.
Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 13:07 schreef DKUp het volgende:
Wat een walgelijke prijzen als er ook nog betaalde DLC bovenop komt.
Zoiets heb ik ook gehoord. Sommigen zeggen zelfs beter dan de basegame.quote:Op woensdag 17 juni 2020 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.
Die, naar het schijnt, van zeer hoge kwaliteit zijn.
Nog nooit eerder gehoordquote:Op woensdag 17 juni 2020 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.
Die, naar het schijnt, van zeer hoge kwaliteit zijn.
Of amazon pleurt er gewoon een placeholder op, zoals eigenlijk altijdquote:Op woensdag 17 juni 2020 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
https://fhm.nl/playstation-5-uitlekken-prijs/
Die ontwikkelingskosten liggen heus niet zo hoog als de men ons wil doen geloven.quote:Op woensdag 17 juni 2020 13:25 schreef over_hedge het volgende:
zou het niet eens zo gek vinden. De prijzen zijn al jaren en jaren het zelfde. Terwijl we wel steeds meer en meer van games verwachten. Games maken kost meer dan jaren geleden maar betalen nog steeds het zelfde
De ontwikkelingskosten zijn precies zoveel als ze zeggen. Aangezien de EA's en rockstars van deze wereld alles gewoon aan de aandeelhouders moeten melden. De marketingkosten is iets anders dan de ontwikkelingskosten. En ja leuk dat je assist kan hergebruiken. Maar alsnog kost het tegenwoordig 3 jaar met een groot team om een AAA game te maken. Dat is gewoon meer dan het vroeger was.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:51 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Die ontwikkelingskosten liggen heus niet zo hoog als de men ons wil doen geloven.
Er word zoveel gameplay elementen van elkaar gekopieerd, dat zijn dingen die je niet zelf hoeft te ontwikkelen, enkel aanpassen aan jouw game. Dat houd de ontwikkelingskosten lager.
Het budget van de meeste games gaat dan vaak ook nog eens voor een groot deel op aan marketing.
Rockstar werkt altijd jaren aan hun games, zo heb je altijd wel uitzonderingen. Die hebben ook gelukkige aandeelhouders, met al het geld dat ze binnen harken met GTA online en RDR online.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De ontwikkelingskosten zijn precies zoveel als ze zeggen. Aangezien de EA's en rockstars van deze wereld alles gewoon aan de aandeelhouders moeten melden. De marketingkosten is iets anders dan de ontwikkelingskosten. En ja leuk dat je assist kan hergebruiken. Maar alsnog kost het tegenwoordig 3 jaar met een groot team om een AAA game te maken. Dat is gewoon meer dan het vroeger was.
Wat? Jij denkt dat de verschillende ontwikkelaars elkaars codes gaan kopieeren? En andere assist? Nee zo werkt dat niet.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:30 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Rockstar werkt altijd jaren aan hun games, zo heb je altijd wel uitzonderingen. Die hebben ook gelukkige aandeelhouders, met al het geld dat ze binnen harken met GTA online en RDR online.
Maar je kan toch niet ontkennen dat het gros van de developers van alles van elkaar kopiëren voor hun games. En daar bespaar je tijd mee, je hoeft het namelijk niet van nul op te bouwen want het bestaat al. Je gaat het wiel niet heruitvinden als je er 1 nodig hebt, net zo met code schrijven.
Games hebben geen 2 aparte budgetten voor ontwikkeling en marketing maar 1 budget voor beide.
Als je zelf code schrijft. Dan weet je ook dat je niet elke taal zomaar overal kunt gebruiken. Een EA die frostbite gebruikt heeft niks aan de code van rockstar die unity gebruikt (zeg maar wat, weet eigenlijk niet welke enige die gebruiken)quote:Op woensdag 17 juni 2020 16:12 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik programmeer zelf al bijna 30 jaar, wel geen games, maar ik heb een zeer goed zicht op hoe het allemaal werkt. Jij hebt er geen idee van als je denkt dat men niet constant code van elkaar gebruikt word. Nogmaals je gaat het wiel niet heruitvinden...
Games worden gemaakt door 1 bedrijf, en die kennen 1 budget toe aan dat game. Dat geld gaat inderdaad naar alle verschillende afdelingen binnen dat bedrijf en eventueel naar andere bedrijven als er iets buitenshuis word gedaan. Maar het is maar 1 budget per game.
Alles word met de jaren duurder, zo ook games maken, daar staat dan wel tegenover dat ze er nu ook veel en veel meer verkopen dan vroeger.
Zou wel gevenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:31 schreef Jimbo het volgende:
Wat zie ellie er eigenlijk mega aseksueel uit in deze clip, net een jochie
@:pheno ziet de gameplay er eigenlijk ook zo cinematisch uit, met dodges enzo en smooth as things of valt het gewoon weer tegen
Als ik een jongetje van 14 zou willen neuken, zou ik wel een jongetje van 14 neuken.quote:
Hoop dat ze snel een BLACKED editie aankondigen. Ik ga niet dat lelijke witte ding in m'n woonkamer zetten.quote:Op woensdag 17 juni 2020 18:02 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
The PlayStation 5's front USB-A port is exclusively for charging, only the USB-C port can carry data of the two front ports
2021 natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2020 20:19 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoop dat ze snel een BLACKED editie aankondigen. Ik ga niet dat lelijke witte ding in m'n woonkamer zetten.
Steenkolenengels.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |