abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:48:25 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193667216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:59 schreef Black-Hole het volgende:
Bol.com heeft enkele PS5 games online staan met een prijs van ¤ 74,95. In hoeverre zouden dat ook de werkelijke prijs zijn voor een PS5 game?

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze ineens ¤ 15,- duurder worden qua adviesprijs.
Deze vraag hoort hier.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:16:16 #127
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_193667546
quote:
8s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Deze vraag hoort hier.
Oh ja :@ :'(
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:07:27 #128
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193669616
Wat een walgelijke prijzen als er ook nog betaalde DLC bovenop komt.
SOONY
pi_193669641
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:07 schreef DKUp het volgende:
Wat een walgelijke prijzen als er ook nog betaalde DLC bovenop komt.
Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.
Die, naar het schijnt, van zeer hoge kwaliteit zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Games woensdag 17 juni 2020 @ 13:12:52 #130
181272 crew  Noppie2000
pi_193669660
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.
Die, naar het schijnt, van zeer hoge kwaliteit zijn.
Zoiets heb ik ook gehoord. Sommigen zeggen zelfs beter dan de basegame.
  woensdag 17 juni 2020 @ 13:14:27 #131
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193669676
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Tenzij die dlc van het niveau van de dlc van The Witcher 3 is.
Die, naar het schijnt, van zeer hoge kwaliteit zijn.
Nog nooit eerder gehoord :7
SOONY
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2020 @ 13:25:11 #132
364681 over_hedge
pi_193669814
zou het niet eens zo gek vinden. De prijzen zijn al jaren en jaren het zelfde. Terwijl we wel steeds meer en meer van games verwachten. Games maken kost meer dan jaren geleden maar betalen nog steeds het zelfde
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_193669880
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193670457
quote:
Of amazon pleurt er gewoon een placeholder op, zoals eigenlijk altijd :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:51:27 #135
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_193670883
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:25 schreef over_hedge het volgende:
zou het niet eens zo gek vinden. De prijzen zijn al jaren en jaren het zelfde. Terwijl we wel steeds meer en meer van games verwachten. Games maken kost meer dan jaren geleden maar betalen nog steeds het zelfde
Die ontwikkelingskosten liggen heus niet zo hoog als de men ons wil doen geloven.
Er word zoveel gameplay elementen van elkaar gekopieerd, dat zijn dingen die je niet zelf hoeft te ontwikkelen, enkel aanpassen aan jouw game. Dat houd de ontwikkelingskosten lager.

Het budget van de meeste games gaat dan vaak ook nog eens voor een groot deel op aan marketing.
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2020 @ 15:18:51 #136
364681 over_hedge
pi_193671166
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:51 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Die ontwikkelingskosten liggen heus niet zo hoog als de men ons wil doen geloven.
Er word zoveel gameplay elementen van elkaar gekopieerd, dat zijn dingen die je niet zelf hoeft te ontwikkelen, enkel aanpassen aan jouw game. Dat houd de ontwikkelingskosten lager.

Het budget van de meeste games gaat dan vaak ook nog eens voor een groot deel op aan marketing.
De ontwikkelingskosten zijn precies zoveel als ze zeggen. Aangezien de EA's en rockstars van deze wereld alles gewoon aan de aandeelhouders moeten melden. De marketingkosten is iets anders dan de ontwikkelingskosten. En ja leuk dat je assist kan hergebruiken. Maar alsnog kost het tegenwoordig 3 jaar met een groot team om een AAA game te maken. Dat is gewoon meer dan het vroeger was.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:30:23 #137
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_193671302
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]

De ontwikkelingskosten zijn precies zoveel als ze zeggen. Aangezien de EA's en rockstars van deze wereld alles gewoon aan de aandeelhouders moeten melden. De marketingkosten is iets anders dan de ontwikkelingskosten. En ja leuk dat je assist kan hergebruiken. Maar alsnog kost het tegenwoordig 3 jaar met een groot team om een AAA game te maken. Dat is gewoon meer dan het vroeger was.
Rockstar werkt altijd jaren aan hun games, zo heb je altijd wel uitzonderingen. Die hebben ook gelukkige aandeelhouders, met al het geld dat ze binnen harken met GTA online en RDR online.

Maar je kan toch niet ontkennen dat het gros van de developers van alles van elkaar kopiëren voor hun games. En daar bespaar je tijd mee, je hoeft het namelijk niet van nul op te bouwen want het bestaat al. Je gaat het wiel niet heruitvinden als je er 1 nodig hebt, net zo met code schrijven.

Games hebben geen 2 aparte budgetten voor ontwikkeling en marketing maar 1 budget voor beide.
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:48:55 #138
340107 PjotterFRL
Hatseflats!
pi_193671509
Volgens mij rekende Jason Schreier altijd met een ton per jaar per werknemer. Dat zou voor een Naughty Dog van 400 medewerkers betekenen dat The Last of Us 2 ongeveer 160 miljoen heeft gekost. Al hangt het er altijd vanaf hoeveel er geoutsourced is.

Dan draaien ze break even op 4 miljoen verkochte spellen, bij een gemiddelde verkoopprijs van $40.

Voor een kleinere ontwikkelaar als Media Molecule is het een hele andere rekensom. Dreams zal ongeveer 30 miljoen gekost hebben.
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2020 @ 16:00:04 #139
364681 over_hedge
pi_193671671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:30 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Rockstar werkt altijd jaren aan hun games, zo heb je altijd wel uitzonderingen. Die hebben ook gelukkige aandeelhouders, met al het geld dat ze binnen harken met GTA online en RDR online.

Maar je kan toch niet ontkennen dat het gros van de developers van alles van elkaar kopiëren voor hun games. En daar bespaar je tijd mee, je hoeft het namelijk niet van nul op te bouwen want het bestaat al. Je gaat het wiel niet heruitvinden als je er 1 nodig hebt, net zo met code schrijven.

Games hebben geen 2 aparte budgetten voor ontwikkeling en marketing maar 1 budget voor beide.
Wat? Jij denkt dat de verschillende ontwikkelaars elkaars codes gaan kopieeren? :P En andere assist? Nee zo werkt dat niet.

En natuurlijk hebben games wel aparte budgetten.. Jij denkt dat alles uit 1 pot komt ipv elke afdeling zijn eigen pot? Zo werken ontwikkelaars niet.

Volgens mij heb je totaal geen idee hoe het ontwikkelen van games werkt :P Wat van de rest niet uitmaakt. Maar 100% zeker dat het tegenwoordig duurder is dan het jaren geleden was
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:12:52 #140
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_193671801
Ik programmeer zelf al bijna 30 jaar, wel geen games, maar ik heb een zeer goed zicht op hoe het allemaal werkt. Jij hebt er geen idee van als je denkt dat men niet constant code van elkaar gebruikt word. Nogmaals je gaat het wiel niet heruitvinden...

Games worden gemaakt door 1 bedrijf, en die kennen 1 budget toe aan dat game. Dat geld gaat inderdaad naar alle verschillende afdelingen binnen dat bedrijf en eventueel naar andere bedrijven als er iets buitenshuis word gedaan. Maar het is maar 1 budget per game.

Alles word met de jaren duurder, zo ook games maken, daar staat dan wel tegenover dat ze er nu ook veel en veel meer verkopen dan vroeger.
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2020 @ 16:27:03 #141
364681 over_hedge
pi_193671986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:12 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik programmeer zelf al bijna 30 jaar, wel geen games, maar ik heb een zeer goed zicht op hoe het allemaal werkt. Jij hebt er geen idee van als je denkt dat men niet constant code van elkaar gebruikt word. Nogmaals je gaat het wiel niet heruitvinden...

Games worden gemaakt door 1 bedrijf, en die kennen 1 budget toe aan dat game. Dat geld gaat inderdaad naar alle verschillende afdelingen binnen dat bedrijf en eventueel naar andere bedrijven als er iets buitenshuis word gedaan. Maar het is maar 1 budget per game.

Alles word met de jaren duurder, zo ook games maken, daar staat dan wel tegenover dat ze er nu ook veel en veel meer verkopen dan vroeger.
Als je zelf code schrijft. Dan weet je ook dat je niet elke taal zomaar overal kunt gebruiken. Een EA die frostbite gebruikt heeft niks aan de code van rockstar die unity gebruikt (zeg maar wat, weet eigenlijk niet welke enige die gebruiken)

+ dat het concurrenten van elkaar zijn dis echt geen codes gaan uitwisselen.

En ja er genoeg assets die ze kunnen hergebruiken uit vorige games. En dat scheelt idd iets tijd. Alleen wat daar tegenover staat is dat ze ook 233223233244432x zoveel assest gebruiken als vroeger. Dus zelf al herbruik je 70% van je assest ben je als nog langer bezig.

Dan nog maar niet spreken over de kosten die er bij komen kijken voor de animaties van tegenwoordig. Motion tracking studios. etc etc etc

De spellen van tegenwoordig zijn gewoon zoveel groter en complexer. Maar laten we de discussie maar stoppen. Want dit gaat hem niet worden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 17 juni 2020 @ 17:29:19 #142
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193672678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:31 schreef Jimbo het volgende:
Wat zie ellie er eigenlijk mega aseksueel uit in deze clip, net een jochie

@:pheno ziet de gameplay er eigenlijk ook zo cinematisch uit, met dodges enzo en smooth as things of valt het gewoon weer tegen
Zou wel geven
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 17:50:19 #143
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_193672888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:29 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zou wel geven
Als ik een jongetje van 14 zou willen neuken, zou ik wel een jongetje van 14 neuken.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:00:38 #144
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193673048
Hier gaat iets mis
SOONY
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:02:03 #145
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193673074



The PlayStation 5's front USB-A port is exclusively for charging, only the USB-C port can carry data of the two front ports
SOONY
pi_193675174
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193675195
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193675284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:02 schreef DKUp het volgende:

[ afbeelding ]

The PlayStation 5's front USB-A port is exclusively for charging, only the USB-C port can carry data of the two front ports
Hoop dat ze snel een BLACKED editie aankondigen. Ik ga niet dat lelijke witte ding in m'n woonkamer zetten.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:20:00 #149
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193675294
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:19 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Hoop dat ze snel een BLACKED editie aankondigen. Ik ga niet dat lelijke witte ding in m'n woonkamer zetten.
2021 natuurlijk
SOONY
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:20:38 #150
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193675302
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')