Dan heb je iets nodig dat niet van je telefoon afhankelijk is, maar waarbij je mobiel meer als afstandsbediening zou kunnen gebruiken.quote:Op maandag 29 juni 2020 01:16 schreef borbit het volgende:
Ik zit te kijken naar een nieuwe radio voor tijdens werk. Het liefst zou ik er eentje hebben met radio functie, bleutooth en een ingebouwde mediaspeler. Maar nog niet echt gevonden. Een beetje stevig zou fijn zijn. En lekker geluid.
Ik ken die Charge 3 JBL speaker van een collega. Klinkt erg goed. Maar geen radio/mediaspeler. Makita heeft radio en bleutooth. En ik heb daar accu's voor.
Maar iets met een mediaspeler zou echt de voorkeur hebben. Ik wil dat het ding gewoon blijft spelen als ik met mijn telefoon wegloop of als de telefoon leeg is.
Ik heb zelf de hultafors liggen.quote:Op zondag 5 juli 2020 08:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik heb die en de hultafors variant liggen.
Helemaal mijn ding niet. Geslepen punten breken te snel af waardoor t lijntje mij veel te dik wordt.
Die wilde ik ook es bestellen, maar zijn ze echt haaks?quote:Op zondag 5 juli 2020 13:16 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb op Banggood van die haken besteld. daar zet ik dan losse lijmklemmen op. Zijn een soort oversized winkelhaken. Lijkt me veelzijdiger dat dit soort klemmen.
https://m.banggood.com/Up(...)98&sc_uid=yZb3hP7JGn
Net zo haaks alsquote:Op woensdag 8 juli 2020 01:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik heb zelf de hultafors liggen.
Maar snel breken heb ik niet, alleen als ik te lomp duw of als ik em laat vallen.
Werk je veel met ruw hout wellicht? Dan kan ik het me voorstellen..
[..]
Die wilde ik ook es bestellen, maar zijn ze echt haaks?
Ik heb er eentje van Stanley:quote:Op zondag 5 juli 2020 12:56 schreef BEFEM het volgende:
Ik ben op zoek naar hoekklemmen, gebruikt iemand die weleens? Handig om kasten en tafeltjes enzo mee te maken denk ik.
En voor een fractie van de prijs, gok ikquote:Op woensdag 8 juli 2020 08:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Net zo haaks als
M’n woodpeckers haken
Dat is voor mij een reden om ze ook te bestellen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 08:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Net zo haaks als
M’n woodpeckers haken
quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dat is voor mij een reden om ze ook te bestellen.
Kan ze redelijk vaak goed gebruiken
Bij de houthandel, of de profi bouwmarkt, of de gewone bouwmarkt. Veel maten beschikbaar, gewoon kijken wat je ongeveer wil en wat er in de aanbieding is.quote:Op donderdag 9 juli 2020 18:53 schreef BEFEM het volgende:
Geen gereedschap maar grondstof. Waar halen jullie hout om gewone frames te maken voor een kast of een stellage ofzo. In die filmpjes zie je altijd dat ze 'two by fours' kopen voor een appel en een ei. Dat zoek ik ook
Pattex bij de Actionquote:Of van die hele grote mayonaise houtlijmpotten. Nu koop ik zon duur bizonpotje
Ja dat zijn vast Amerikaanse maten... Timmerhout bij de bouwhandel. Bij een fijnhouthandel hout en plaatmateriaal voor bijvoorbeeld meubels.quote:Op donderdag 9 juli 2020 18:53 schreef BEFEM het volgende:
Geen gereedschap maar grondstof. Waar halen jullie hout om gewone frames te maken voor een kast of een stellage ofzo. In die filmpjes zie je altijd dat ze 'two by fours' kopen voor een appel en een ei. Dat zoek ik ook
Of van die hele grote mayonaise houtlijmpotten. Nu koop ik zon duur bizonpotje
Ja 2 bij 4 inch. Normaal haal ik hout bij de Karwei maar dat is zo duur. Zal vast wel een goedkoper alternatief zijn voor timmerhout dan dat... zal nog eens rondkijken.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat zijn vast Amerikaanse maten... Timmerhout bij de bouwhandel. Bij een fijnhouthandel hout en plaatmateriaal voor bijvoorbeeld meubels.
In Nederland noem je dat ook zo? Ik weet niet anders dan dat een twee en drietje de standaardbalk is.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat zijn vast Amerikaanse maten... Timmerhout bij de bouwhandel. Bij een fijnhouthandel hout en plaatmateriaal voor bijvoorbeeld meubels.
Een bouwmaterialenzaak zoals Goedkoop (en nee, niet omdat je voor een appel en een ei zoekt). Kwalitatief beter spul dan een bouwmarkt. Niet bedoeld voor particulieren (wel gedoogd, maar reken er niet op dat ze je handje vasthouden).quote:Op donderdag 9 juli 2020 18:53 schreef BEFEM het volgende:
Of van die hele grote mayonaise houtlijmpotten. Nu koop ik zon duur bizonpotje
Die Pattex is 12.50 voor 250 op bol en 2 euro bij de Actionquote:Op donderdag 9 juli 2020 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij de houthandel, of de profi bouwmarkt, of de gewone bouwmarkt. Veel maten beschikbaar, gewoon kijken wat je ongeveer wil en wat er in de aanbieding is.
[..]
Pattex bij de Action
Ja, toch welquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die Pattex is 12.50 voor 250 op bol en 2 euro bij de Action. Dat kan toch nooit dezelfde zijn?
Action heeft allemaal namaak neptroep.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die Pattex is 12.50 voor 250 op bol en 2 euro bij de Action. Dat kan toch nooit dezelfde zijn?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lumber#Dimensional_lumberquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:15 schreef borbit het volgende:
[..]
In Nederland noem je dat ook zo? Ik weet niet anders dan dat een twee en drietje de standaardbalk is.
Mja er zijn wel goedkopere.. Maar goed.. Hout is vaak wel goedkoop = duurkoop..quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja 2 bij 4 inch. Normaal haal ik hout bij de Karwei maar dat is zo duur. Zal vast wel een goedkoper alternatief zijn voor timmerhout dan dat... zal nog eens rondkijken.
Ik vind het al heel wat dat (mijn) Gamma het hout tegenwoordig liggend ipv staand opslaatquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:37 schreef FranticDJ het volgende:
Al moet ik zeggen dat het hout wat ik bij de Gamma (=Karwei) haal, kwalitatief veel beter is dan wat ik 15 jaar geleden voorbij zag komen toen ik er werkte. Krom hout vind je bij een bouwhandel / groothandel net zo goed.
Het ligt er echt aan wat je wil maken..quote:Op donderdag 9 juli 2020 20:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Jullie nog tips hoe je een bepaald houttype kiest? Ik pak altijd vuren en multiplex om te knutselen (want goedkoop). MDF gebruik ik eigenlijk nooit, maar voor meubels enzo is dat misschien wel veel beter/handiger/mooier
Mooi ding, schrijf ik op.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 23:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan heb je iets nodig dat niet van je telefoon afhankelijk is, maar waarbij je mobiel meer als afstandsbediening zou kunnen gebruiken.
De Goodmans heritage Portable is dan wel een optie. Het heeft z'n eigen wifi verbinding met dab+, fm, internet radio en spotify connect. Is ook wel ideaal want je telefoon wordt daardoor ook minder belast en zonder telefoon ook prima bedienbaar.
[ afbeelding ]
Heb 'm zelf ook
Mocht je m buiten wifi range gebruiken dan ontkom je eigenlijk niet aan een gewone doorsnee bluetooth speaker want dan heb je 4g op de telefoon nodig voor spotify oid. Theoretisch zou je deze speaker dan met je gedeelde verbinding kunnen verbinden, maar dat lijkt me te houtje-touwtje.
Eentje die buiten en binnen gebruikt kan worden en niet omvaltquote:Op vrijdag 10 juli 2020 09:44 schreef daNpy het volgende:
Wat voor type zoek je?
Vaste steiger? Met schragen of jukken? Aan het bouwwerk? Rolsteiger?
Een rolsteiger dus?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 11:02 schreef Erik het volgende:
[..]
Eentje die buiten en binnen gebruikt kan worden en niet omvalt.
Gaat gebruikt worden voor om de paar jaar schilderwerken aan de buitenkant van het huis en voor de verbouwing binnen waarbij de nok een meter of 5 hoog is.
(Ik weet dat huren ook kan, maar koop er liever 1 om eventueel ook uit lenen aan vrienden en familie)
Bauhuis heeft ze vond ik wel oké.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 19:53 schreef Firefly2708 het volgende:
Iemand tips/ervaring met een setje schragen. Het is voor beetje hobby gebruik, maar liefst set die in de klappen is i.v.m. vervoeren.
Wel meegewerkt? Goed stabiel?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:15 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.toolstation.n(...)bare-schragen/p55736
Groot fan van deze. Heb ze alleen zelf niet
Ja die ze hebben zijn alleen dubbel te vouwen, blijven dan alsnog behoorlijk groot.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bauhuis heeft ze vond ik wel oké.
Bauhaus.
Besteld zien er goed uit, bedankt!!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja en ja, mede door die balken die je er in kan leggen heel stabiel.
Triton multistands! Ideaal.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 19:53 schreef Firefly2708 het volgende:
Iemand tips/ervaring met een setje schragen. Het is voor beetje hobby gebruik, maar liefst set die in de klappen is i.v.m. vervoeren.
als je het geld ervoor over hebt: Wera Joker.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:44 schreef Piles het volgende:
Ik zoek nog een leuke steek/ringsleutelset. Ik heb er nu 1 van de Action met 6 sleutels geloof ik, das een beetje matig
Liefst van heel klein tot normaal/groot. Eventueel met ringratel, maar die zijn aan de prijs volgens mij. En ik gebruik het echt niet intensief, dus liever meer maten dan ringratel... Jullie tips?
Die is wel erg aan de prijs voor 11 sleutels jaquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
als je het geld ervoor over hebt: Wera Joker.
https://www.gereedschapce(...)eutelset-8-19mm.html
Anders eens kijken naar Sonic ofzo, daar wordt geloof ik ook wel lovend over gesproken.
Hm, goed punt.quote:Bedenk je wel dat je met 1 sleutel per maat ring/steek vaak niks bent.
https://www.gereedschapsp(...)eeksleutels-12-deligquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Die is wel erg aan de prijs voor 11 sleutels jaZeker voor het incidentele gebruik van mij
[..]
Hm, goed punt.
Dan start ik nu liever met een (heel) goedkoop maar compleet setje (i.c.m. bahco/doppenset die ik wel heb), dan kan ik later altijd nog uitbreiden voor bepaalde maten...
Dank voor je edit, lijkt er meer op inderdaadquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:53 schreef FranticDJ het volgende:
edit: kijk anders ook even hier,
https://www.datona.nl/ger(...)ap/ringsteeksleutels
hoor daar ook wel goede verhalen over, zowel over smoos als hun eigen merk.
met 13/17/19 heb je al een leuke beginners set hoor. Dan kan ej altijd per sleutel bij kopen mocht je wat anders nodig hebbenquote:Op woensdag 22 juli 2020 13:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Dank voor je edit, lijkt er meer op inderdaad
Daar staan wel leuke setjes op, ga ik eens iets leuks zoeken
Wauw, die is wel heel compleet jaquote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef Makrolon het volgende:
Deze halen:
https://www.gereedschapce(...)CTKmVKRoCg5UQAvD_BwE
Echt een fijne hele complete set waar je jaren meer vooruit kunt.
Roest deze?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef Makrolon het volgende:
Deze halen:
https://www.gereedschapce(...)CTKmVKRoCg5UQAvD_BwE
Echt een fijne hele complete set waar je jaren meer vooruit kunt.
je legt zon set toch niet in de regen??quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Roest deze?
Ik heb een 3/8 set die heel erg lijkt op die van Mannesman, maar dan van BGS. Na de eerste regenbui begin ie al te roesten.
Het begon te regenen toen ik bezig was. Dus snel de bouten vastgedraaid en alles opgeruimd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:14 schreef Makrolon het volgende:
[..]
je legt zon set toch niet in de regen??
Mijne ligt altijd in een vochtige bus, maar geen roest hoor.
Gooi zelf van die vochtvreters in de gereedschapskoffer, scheelt enorm.quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:32 schreef densmee het volgende:
Ik heb een facom kar van 3000 euro in de bus staan en daar krijg ik in de winter toch op sommige dingen ook wel roest achtige plekjes
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:39 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Gooi zelf van die vochtvreters in de gereedschapskoffer, scheelt enorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |