Wat moet je weten?quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:17 schreef daNpy het volgende:
Kan er iemand hier wat rekenen aan constructies?
Tyleenslang kan volgens mij prima permanent in de grond aangebracht worden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Tyleenslang kun je in de grond gebruiken toch? Tussen de tuin en het kanaal, waar we regelmatig water uit pompen, loopt een voetpad. Als er iemand ongelukkig terecht komt na een val over een tuinslang heb je allicht gezeik.
M'n pa was eerst van plan een pvc buis onder het pad door te maken waar je dan de tuinslang elke keer doorheen moest drukken. Maar ik kreeg ineens het idee van een tyleenslang ingraven
Zo los boven de grond over een openbaar fietspad hangen lijkt mij niet zo goed ideequote:Op woensdag 24 juni 2020 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Kan ook boven de grond prima. Enige wat je niet moet doen is gebruiken voor warm water.
Ik wil juist voorkomen dat er een slang over een openbaar pad ligtquote:Op woensdag 24 juni 2020 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Kan ook boven de grond prima. Enige wat je niet moet doen is gebruiken voor warm water.
Uitermate geschikt ook om in te graven. Warm is meer dan 70 graden Celsius. Als slootwater die temperatuur bereikt hebben we meer problemen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 23:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil juist voorkomen dat er een slang over een openbaar pad ligt
Wat is warm water? Oppervlaktewater wordt nog wel redelijk warm..
Wat is de noodzaak een tuinslang die in een pvc buis loopt steeds te verwijderen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Tyleenslang kun je in de grond gebruiken toch? Tussen de tuin en het kanaal, waar we regelmatig water uit pompen, loopt een voetpad. Als er iemand ongelukkig terecht komt na een val over een tuinslang heb je allicht gezeik.
M'n pa was eerst van plan een pvc buis onder het pad door te maken waar je dan de tuinslang elke keer doorheen moest drukken. Maar ik kreeg ineens het idee van een tyleenslang ingraven
Hoeveel gewicht wil je erop kwijt?quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:21 schreef daNpy het volgende:
Ik wil een vliering maken met een stalen constructie ter versteviging, met 1 pilaar.
De vliering komt in een hoek, ca 4x6. Stalen binten wil ik in een L tegen de muren monteren (met de kopse kanten dus) en het 6m deel na ca 4 m ondersteunen met een pilaar. Hoe dik moet dit zijn?
Pilaar, binten en houtwerk tussen muur en bint (korte kant 4 m)
Paar honderd kilo al snel. Aantal sets velgen, banden, onderdelen en de compressor, dan ben ik daar ook vanaf.quote:
Dus zeg 1000 kg op 25 m2quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Paar honderd kilo al snel. Aantal sets velgen, banden, onderdelen en de compressor, dan ben ik daar ook vanaf.
Ja zoietsquote:
Dit is nou precies een vraag voor een (staal)constructeur.quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:21 schreef daNpy het volgende:
Ik wil een vliering maken met een stalen constructie ter versteviging, met 1 pilaar.
De vliering komt in een hoek, ca 4x6. Stalen binten wil ik in een L tegen de muren monteren (met de kopse kanten dus) en het 6m deel na ca 4 m ondersteunen met een pilaar. Hoe dik moet dit zijn?
Pilaar, binten en houtwerk tussen muur en bint (korte kant 4 m)
Serieus ja?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit is nou precies een vraag voor een (staal)constructeur.
Nou kan je wel lollig doen, maar ik zou hier niet zelf mee klooien. Als je je erop verkijkt en het gaat mis, krijg je 1000 kilo op je kop. 't Is maar waar je zin in hebt. Voor een constructeur is zoiets nog geen kwartiertje werk, en dan weet je 't zeker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Serieus ja?
Ik dacht meer aan fysiotherapeut.
Als je leest vraag ik hier ook om iemand die het voor me uit kan rekenenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou kan je wel lollig doen, maar ik zou hier niet zelf mee klooien. Als je je erop verkijkt en het gaat mis, krijg je 1000 kilo op je kop. 't Is maar waar je zin in hebt. Voor een constructeur is zoiets nog geen kwartiertje werk, en dan weet je 't zeker.
Groetjes van de dochter van een staalconstructeur.
Hittebestendie voorstrijk en hittebestendig stucwerk bestaat en lijkt me het aangewezen product hiervoorquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:03 schreef Burdie het volgende:
Ik had ook nog een vraag. Wij hebben een houtkachel en het muurtje daar achter is momenteel betegeld. Nou zijn we enorm uitgekeken op de tegeltjes en willen daar wat anders. Kunnen we de tegeltjes eraf bikken en de muur gewoon laten stucen? Of kan dat niet ivm hitte?
Oh, daar wist ik het bestaan niet van! Dank je!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:42 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Hittebestendie voorstrijk en hittebestendig stucwerk bestaat en lijkt me het aangewezen product hiervoor
Zodra het een beetje hard is, meestal is dat na 24 uur. Mocht je zekerheid willen: plastic vuilniszak openknippen en op betonoppervlak leggen en dan de grond storten.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 14:48 schreef spinazieruiker het volgende:
Rondom de palen (met rubberseal) voor een pergola heb ik beton gestort.
Hoe lang moet ik wachten voor ik de grond weer kan aanvullen?
Het volledig uitharden van het beton zal een paar weken duren. Kan het kwaad om het nu al af te dekken met aarde?
Kan. ook gewone gips kan tegen warmte, ergste wat er kan gebeuren is dat je krimpscheurtjes krijgt (been there, seen that) en dat strijk je weg met latexen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:03 schreef Burdie het volgende:
Ik had ook nog een vraag. Wij hebben een houtkachel en het muurtje daar achter is momenteel betegeld. Nou zijn we enorm uitgekeken op de tegeltjes en willen daar wat anders. Kunnen we de tegeltjes eraf bikken en de muur gewoon laten stucen? Of kan dat niet ivm hitte?
Bedankt!quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Zodra het een beetje hard is, meestal is dat na 24 uur. Mocht je zekerheid willen: plastic vuilniszak openknippen en op betonoppervlak leggen en dan de grond storten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |