Ik heb op een dergelijk park een GBA inschrijving gehad. Tijdelijk tussen twee woningen. Ik had toen oprechte interesse in het kopen van een aantal plaatsen voor de verhuur. Na even overleg met een aantal medewerkers en een indicatie gekregen te hebben van de drukte was dit plan snel verdwenen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:58 schreef darktower het volgende:
Ben toch benieuwd: heel Nederland staat vol met recreatieparken waar je chalets, bungalows of villa's etc kunt kopen. Soms met eigen grond, soms niet, vrijwel altijd met parkkosten. Soms woningen voor 25.000 euro, soms voor wel 450.000 euro. Wie hééft er zo'n woning (of gehad) en verdient er ook daadwerkelijk iets mee? Of wie juist niet? Ben vooral benieuwd naar ervaringen uit eerste hand, dus niet de 'mijn overbuurman kent een vrouw en die...'.
Dit wilde ik ook schrijven. Als banken al tegen 1% willen uitlenen, waarom zouden ze dan niet in zo’n park willen investeren.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:11 schreef BasEnAad het volgende:
De markt is overspoeld met geld, ze weten van gekheid niet waar het te moeten laten. Toch staan al die vakantiewoningen nog te koop. Ik bedoel: als de bank er iets in zag, had de bank dat alles allang opgekocht. Maar dat is niet het geval.
Banken zijn lang niet zo gewillig om geld uit te lenen, ja aan simpele overzichtelijke eerste hypotheken en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook schrijven. Als banken al tegen 1% willen uitlenen, waarom zouden ze dan niet in zo’n park willen investeren.
Die stijgt?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:25 schreef LXIV het volgende:
Het is wel vervelend nu natuurlijk om wat geld te hebben. Je weet dat het ras minder waard wordt, dat in 2021 de vermogensrendementsheffing nog verder stijgt en dat je nergens redelijk zeker wat rendement kunt behalen. Dat is ook gewoon beleid natuurlijk.
Ja, en fors ook. Behalve als je je geld tegen -0.5% op een spaarrekening zet.quote:
Dit staat mij ook tegen. Wil je dat niet, zit je vast aan eigen grond. Veelal duurder.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:44 schreef tstile het volgende:
Het zou mij nogal tegenstaan om m'n zuurverdiende centjes te investeren in iets waar een of andere parkeigenaar zoveel invloed op heeft.
Ik had collega's die woonden op zo'n park. Die lui kunnen zomaar ineens besluiten dat je niet meer op gasflessen of olie(weet t niet meer) mag verwarmen maar bij hun moet afnemen etc.
Meer info? Ik vind alleen info over versoepeling.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en fors ook. Behalve als je je geld tegen -0.5% op een spaarrekening zet.
Huidige staatssecretaris komt daar een beetje van terugquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en fors ook. Behalve als je je geld tegen -0.5% op een spaarrekening zet.
Zo wordt het gesponnen, maar het in werkelijkheid is het net andersom.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meer info? Ik vind alleen info over versoepeling.
O, voor beleggers. Zeg dat dan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo wordt het gesponnen, maar het in werkelijkheid is het net andersom.
https://financieel.infonu(...)hoog-vanaf-2022.html
Nee, ook voor spaarders als de rente weer op iets normalere niveaus komt!quote:
2014 wel naar gekeken, een huisje op de Veluwe (Wekeromse zand). Voor amper ¤30.000,- met 250m2 eigen grond. Doorgerekend, maar met alles wat erbij komt, is het alleen interessant voor jezelf en mensen die je goed kent (lees: de zaak niet slopen). Toen vanaf gezien, week later was het verkocht. Sowieso alleen met eigen grond, erfpacht en grond huren, ben ik gelijk vanaf gestapt.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:58 schreef darktower het volgende:
Of wie juist niet? Ben vooral benieuwd naar ervaringen uit eerste hand, dus niet de 'mijn overbuurman kent een vrouw en die...'.
Wacht, wat? 250 m2 eigen grond mét een huisje voor 30k? Dat heb je er zelfs met beperkte verhuur toch vrij rap uit?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:25 schreef blomke het volgende:
[..]
2014 wel naar gekeken, een huisje op de Veluwe (Wekeromse zand). Voor amper ¤30.000,- met 250m2 eigen grond. Doorgerekend, maar met alles wat erbij komt, is het alleen interessant voor jezelf en mensen die je goed kent (lees: de zaak niet slopen). Toen vanaf gezien, week later was het verkocht. Sowieso alleen met eigen grond, erfpacht en grond huren, ben ik gelijk vanaf gestapt.
Nu spijt van (dat ik het niet gekocht heb voor onszelf), bulk van het geld en weet niet wat ermee te doen, behalve VRH betalen.
Als je het voor jezelf wilt gebruiken heb je eigenlijk niet meer nodig dan je vaste lasten aan huur ;-)quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Wacht, wat? 250 m2 eigen grond mét een huisje voor 30k? Dat heb je er zelfs met beperkte verhuur toch vrij rap uit?
Zodra de rente stijgt zijn spaarders ook zeker de lul. Zijn ze sowieso al met de inflatie waar ze tegen sparen maar dat is een tweede.quote:
Ja, fair enough, maar zelfs wat rendement lijkt me nog wel haalbaar. Er zijn stacaravans die meer kosten zonder grond.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je het voor jezelf wilt gebruiken heb je eigenlijk niet meer nodig dan je vaste lasten aan huur ;-)
Zeker waar!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, fair enough, maar zelfs wat rendement lijkt me nog wel haalbaar. Er zijn stacaravans die meer kosten zonder grond.
Toen lagen de rente en huren iets anders; we waren nog maar net uit de kredietcrisis. Anyway, ik heb destijds een topic daarover hier in WGR geopend, misschien kan je dat met even zoeken, mijn redenen terugvinden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:20 schreef baskick het volgende:
Wacht, wat? 250 m2 eigen grond mét een huisje voor 30k? Dat heb je er zelfs met beperkte verhuur toch vrij rap uit?
-hoeft niet-quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:25 schreef blomke het volgende:
[..]
bulk van het geld en weet niet wat ermee te doen, behalve VRH betalen.
Leuk park dat, vorig jaar een midweek doorgebracht erg leuk.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:53 schreef darktower het volgende:
Weinig mensen met een vakantiewoning hier zie ik -so far-. Er zijn ook parken waar je alles aan kunt (of zelfs moet) uitbesteden, zoals www.leistert.nl, die zijn ook flink duurder; mooie huisjes, maar wel voor 2-4 ton ofzo. Dat soort varianten al helemaal niemand hier ervaring mee, of..?
Ik moet zeggen als ik op zo'n park ben dan kijk ik er wel eens naar.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:53 schreef darktower het volgende:
Weinig mensen met een vakantiewoning hier zie ik -so far-. Er zijn ook parken waar je alles aan kunt (of zelfs moet) uitbesteden, zoals www.leistert.nl, die zijn ook flink duurder; mooie huisjes, maar wel voor 2-4 ton ofzo. Dat soort varianten al helemaal niemand hier ervaring mee, of..?
Dat is op een steenworp afstand van mijquote:Op zondag 14 juni 2020 22:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Leuk park dat, vorig jaar een midweek doorgebracht erg leuk.
Aangezien er niet echt reacties zijn van de mensen met zelf een huisje...quote:Op zondag 14 juni 2020 21:53 schreef darktower het volgende:
Wij hebben een chalet op een vakantiepark op de Veluwe. Nieuwbouw op eigen grond.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:58 schreef darktower het volgende:
Ben toch benieuwd: heel Nederland staat vol met recreatieparken waar je chalets, bungalows of villa's etc kunt kopen. Soms met eigen grond, soms niet, vrijwel altijd met parkkosten. Soms woningen voor 25.000 euro, soms voor wel 450.000 euro. Wie hééft er zo'n woning (of gehad) en verdient er ook daadwerkelijk iets mee? Of wie juist niet? Ben vooral benieuwd naar ervaringen uit eerste hand, dus niet de 'mijn overbuurman kent een vrouw en die...'.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:13 schreef Daksijs het volgende:
Je moet wel dan nog zelf de parkkosten/gas licht en verzekering betalen. Dit is ongeveer 550-600 per maand.
Je vergelijkt appels en peren. Of heb je thuis voor dat bedrag ook bijvoorbeeld een tuinman, zwembad en animatie voor je kinderen? En zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen die geregeld worden.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Dat betalen wij nog niet eens aan hypotheek, GLW, onderhoud en verzekering voor ons woonhuis. Als je zo'n bedrag krijgt voorgeschoteld, snap je toch ook wel dat je een poot wordt uitgedraaid?
De tuinman ben ik, de zee hebben we op loopafstand en kinderen….quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:27 schreef Daksijs het volgende:
Je vergelijkt appels en peren. Of heb je thuis voor dat bedrag ook bijvoorbeeld een tuinman, zwembad en animatie voor je kinderen? En zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen die geregeld worden.
Niets mooier dan een paar van die snotneusjesquote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 10:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Niets mooier dan een paar van die snotneusjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |