Die stijgt alleen als je t signaleertquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:01 schreef Scarface88 het volgende:
Clown wereldGoed testmodel wel. Ben benieuwd hoe hard de criminaliteit gaat stijgen.
quote:The Murray-Hill riot, also known as Montreal's night of terror, was the culmination of 16 hours of unrest in Montreal, Quebec during a strike by the Montreal police on 7 October 1969.
Steven Pinker, the psychologist who was born and grew up in Montreal recalled how the wildcat police strike and the lawlessness that followed changed his views:
"As a young teenager in proudly peaceable Canada during the romantic 1960s, I was a true believer in Bakunin's anarchism. I laughed off my parents' argument that if the government ever laid down its arms all hell would break loose. Our competing predictions were put to the test at 8:00 a.m. on October 7, 1969, when the Montreal police went on strike. By 11:20 am, the first bank was robbed. By noon, most of the downtown stores were closed because of looting. Within a few more hours, taxi drivers burned down the garage of a limousine service that competed with them for airport customers, a rooftop sniper killed a provincial police officer, rioters broke into several hotels and restaurants, and a doctor slew a burglar in his suburban home. By the end of the day, six banks had been robbed, a hundred shops had been looted, twelve fires had been set, forty carloads of storefront glass had been broken, and three million dollars in property damage had been inflicted, before city authorities had to call in the army and, of course, the Mounties to restore order. This decisive empirical test left my politics in tatters (and offered a foretaste of life as a scientist)."
Meer gekleurden op straat die gaan handhaven.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is nu het hele verhaal?
Geen politie maar wel een 'community-led public safety system'?
Wat betekent dat concreet?
Mensen als George Zimmerman of zoals die twee die Ahmaud Aubery hebben doodgeschoten.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
In de VS zijn er ook wel eerdere voorbeelden van, maar die zijn niet zo succesvol geweest begrijp ik. Ik kan het voorbeeld niet direct terugvinden maar wat ik uit een eerdere posting van iemand hier haalde is dat het een moeizaam proces was wat eigenlijk weinig opleverde.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:12 schreef irishspring het volgende:
Bovendien is dit ook niet helemaal nieuw. In Kyiv zijn een paar jaar geleden ook alle politieagenten ontslagen. Niet corrupte agenten werden vervolgens uitgenodigd om opnieuw solliciteren, en zover ik weet zijn de meeste inwoners vrij positief over die hervormingen.
Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
African American bendes die in het vacuüm springen en de macht grijpen. Warlords die elk een deel van de stad beheersen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
Disband dus.quote:a veto-proof majority of the council voted to disband the police department
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.quote:
Juist.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.
Denk je dat je er op de kort genoege termijn, ervaren vervangers gevonden kunnen worden?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
Waar ik inmiddels achter ben is dat dat soort termen niet het volledige verhaal vertellen. Ik moet wel zeggen dat de gemeenteraad van Minneapolis behoorlijk stevige taal gebruikt, dus dat zal ook wel een veel diepgaandere hervorming gaan betekenen.quote:
Wat ik uit de OP opmaak is dat Minneapolis geen actieve agenten de straat op gaat sturen. Ook geen andere of dezelfde poppetjes.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
Een deel uit https://www.thecut.com/20(...)hrase-explained.htmlquote:What does it mean to defund the police?
Defunding the police does not necessarily mean getting rid of the police altogether. Rather, it would mean reducing police budgets and reallocating those funds to crucial and oft-neglected areas like education, public health, housing, and youth services. (Some activists want to abolish the police altogether; defunding is a separate but connected cause.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |