abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193607369
(Reuters) - The Minneapolis City Council on Friday unanimously passed a resolution to pursue a community-led public safety system to replace the police department following the death of George Floyd at the hands of the city’s police.

The move comes days after a veto-proof majority of the council voted to disband the police department after the country erupted in protest over the killing of Floyd, a black man who died when a white police officer knelt on his neck for nearly nine minutes.

“The murder of George Floyd on May 25, 2020, by Minneapolis police officers is a tragedy that shows that no amount of reforms will prevent lethal violence and abuse by some members of the Police Department against members of our community, especially Black people and people of color,” five council members wrote in the resolution.

The movement to “defund the police,” as some advocates have termed it, predates the current protests. It has won new support since a video of Minneapolis police officer Derek Chauvin pressing his knee to the neck of Floyd horrified viewers around the world.

More than a dozen Minneapolis police officers published an open letter on Thursday to condemn the actions of Chauvin and express support for police reforms, the Star Tribune reported.

The city’s mayor, Jacob Frey, has stopped short of vying to abolish the police department, although he said this week he supported “massive structural reform to revise a structurally racist system.”

https://www.reuters.com/a(...)-model-idUSKBN23J2W5
Land of the free. Home of the brave.
pi_193607382
Clown wereld 8)7 Goed testmodel wel. Ben benieuwd hoe hard de criminaliteit gaat stijgen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193607401
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:01 schreef Scarface88 het volgende:
Clown wereld 8)7 Goed testmodel wel. Ben benieuwd hoe hard de criminaliteit gaat stijgen.
Die stijgt alleen als je t signaleert
pi_193607424
Toch even de Murray-Hill riot aanhalen: https://en.wikipedia.org/wiki/Murray-Hill_riot

quote:
The Murray-Hill riot, also known as Montreal's night of terror, was the culmination of 16 hours of unrest in Montreal, Quebec during a strike by the Montreal police on 7 October 1969.

Steven Pinker, the psychologist who was born and grew up in Montreal recalled how the wildcat police strike and the lawlessness that followed changed his views:

"As a young teenager in proudly peaceable Canada during the romantic 1960s, I was a true believer in Bakunin's anarchism. I laughed off my parents' argument that if the government ever laid down its arms all hell would break loose. Our competing predictions were put to the test at 8:00 a.m. on October 7, 1969, when the Montreal police went on strike. By 11:20 am, the first bank was robbed. By noon, most of the downtown stores were closed because of looting. Within a few more hours, taxi drivers burned down the garage of a limousine service that competed with them for airport customers, a rooftop sniper killed a provincial police officer, rioters broke into several hotels and restaurants, and a doctor slew a burglar in his suburban home. By the end of the day, six banks had been robbed, a hundred shops had been looted, twelve fires had been set, forty carloads of storefront glass had been broken, and three million dollars in property damage had been inflicted, before city authorities had to call in the army and, of course, the Mounties to restore order. This decisive empirical test left my politics in tatters (and offered a foretaste of life as a scientist)."
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:05:44 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193607432
Wat is nu het hele verhaal?
Geen politie maar wel een 'community-led public safety system'?
Wat betekent dat concreet?
pi_193607459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:05 schreef BasEnAad het volgende:
Meer gekleurden op straat die gaan handhaven.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193607472
Wow zo dat is apart
West-Melanesia
pi_193607484
quote:
Mensen als George Zimmerman of zoals die twee die Ahmaud Aubery hebben doodgeschoten.

Waarschijnlijk niet echt een verbetering. Maarja leuk experiment om te volgen.
pi_193607485
Ah zal wel loslopen. Bovendien komt er heus wel een nieuwe politie voor in de plaats. Voornaamste probleem is dat de politie nauwelijks te hervormen valt vanwege de macht van de vakbonden.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:11:22 #10
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193607535
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
pi_193607556
Bovendien is dit ook niet helemaal nieuw. In Kyiv zijn een paar jaar geleden ook alle politieagenten ontslagen. Niet corrupte agenten werden vervolgens uitgenodigd om opnieuw solliciteren, en zover ik weet zijn de meeste inwoners vrij positief over die hervormingen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:16:12 #12
38114 beantherio
pi_193607616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:12 schreef irishspring het volgende:
Bovendien is dit ook niet helemaal nieuw. In Kyiv zijn een paar jaar geleden ook alle politieagenten ontslagen. Niet corrupte agenten werden vervolgens uitgenodigd om opnieuw solliciteren, en zover ik weet zijn de meeste inwoners vrij positief over die hervormingen.
In de VS zijn er ook wel eerdere voorbeelden van, maar die zijn niet zo succesvol geweest begrijp ik. Ik kan het voorbeeld niet direct terugvinden maar wat ik uit een eerdere posting van iemand hier haalde is dat het een moeizaam proces was wat eigenlijk weinig opleverde.
pi_193607638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
De term "defund" is een beetje misleidend ben ik inmiddels wel achter. Het is gewoon een soort van reorganisatie of hervorming.
Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:17:40 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193607644
quote:
African American bendes die in het vacuüm springen en de macht grijpen. Warlords die elk een deel van de stad beheersen.
pi_193607650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:11 schreef beantherio het volgende:
quote:
a veto-proof majority of the council voted to disband the police department
Disband dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193607655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Disband dus.
En dan worden veel van dezelfde poppetjes weer opnieuw aangenomen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:19:36 #17
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_193607676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Juist.
pi_193607688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt. Het is niet dat alle huidige agenten maar een carrièreswitch moeten doen naar hondenuitlaatservice, schoonmaker of pro tennis speler. Het is gewoon een reorganisatie waar met poppetjes geschoven wordt en procedures worden bekeken en aangepast.
Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:22:18 #19
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_193607740
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze kunnen bij andere korpsen solliciteren. Uit de OP maak ik duidelijk dat deze agenten niet meer als agent voor Minneapolis de straat op gaan. Hoe het met hun salaris zit weet ik niet. Als ze aanblijven zullen ze voorlopig andere taken moeten doen.
Denk je dat je er op de kort genoege termijn, ervaren vervangers gevonden kunnen worden?

Politie opleiding is meestal een aantal jaar. En daarna hebben de verse agenten 0 ervaring.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:22:35 #20
38114 beantherio
pi_193607743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Disband dus.
Waar ik inmiddels achter ben is dat dat soort termen niet het volledige verhaal vertellen. Ik moet wel zeggen dat de gemeenteraad van Minneapolis behoorlijk stevige taal gebruikt, dus dat zal ook wel een veel diepgaandere hervorming gaan betekenen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:22:48 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193607750
Dat lijkt mij een hele slechte ontwikkeling...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:22:52 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193607752
Oke dus na een jaar zegt de burgemeester: 'het speelkwartier is voorbij'. En dan is weer alles zoals het was.
pi_193607756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat ik uit de OP opmaak is dat Minneapolis geen actieve agenten de straat op gaat sturen. Ook geen andere of dezelfde poppetjes.

A community led public safety group betekent dat niemand in dienst van de gemeente de straat op gaat om de orde te handhaven. Zijn er nog verschillende mogelijkheden, maar geen agenten dus.
pi_193607758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

quote:
What does it mean to defund the police?
Defunding the police does not necessarily mean getting rid of the police altogether. Rather, it would mean reducing police budgets and reallocating those funds to crucial and oft-neglected areas like education, public health, housing, and youth services. (Some activists want to abolish the police altogether; defunding is a separate but connected cause.)
Een deel uit https://www.thecut.com/20(...)hrase-explained.html
  vrijdag 12 juni 2020 @ 22:23:17 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193607763
Afwachten of dit gaat werken.
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')