abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193601549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja en nee. De anderhalve meter kan niet overal worden gewaarborgd, maar het is wel zo geregeld dat slechts een gedeelte van de stoelen kan worden bezet. De vliegtuigen mogen gewoon net zo vol als anders.
En volgens mij is het bij het OV zo dat anderhalve meter nog steeds het uitgangspunt is. Maar men onderkent dat dit niet altijd realistisch is.

In de luchtvaart wordt het gewoon compleet losgelaten.
zie email 27 oktober
pi_193601558
:') al die reacties hier "Nederland is kapot" "volslagen belachelijk".

Elke Nederlander die gewoon buitenkomt weet inmiddels hoe het is. Je neemt zo min mogelijk risico, je zoekt het niet op. Houdt afstand waar kan. Maar soms ontkom je er niet aan.
En ja dat is een groter risico dan compleet thuis blijven zitten. Zo'n vliegtuig is een risico dat een ieder zelf moet inschatten of hij deze neemt.

Nederland is niet kapot omdat een stel fokkers het niet kan snappen dat niet alles op een meetlat gelijk is qua maatregelen.

"Ja maar de bus dan, ja maar de trein, ja maar de buurt bbq."

Ik snap dat sommige dingen "oneerlijk" aanvoelen, maar om het volslagen belachelijk te noemen of "dit land is kapot". Terwijl we er prima voorstaan (tov de rest van de wereld zowel economisch als qua virus)
pi_193601559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En volgens mij is het bij het OV zo dat anderhalve meter nog steeds het uitgangspunt is. Maar men onderkent dat dit niet altijd realistisch is.

Money money.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193601561
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:06 schreef MichaelScott het volgende:
Ben erg benieuwd naar de uitleg waarom mensen in het openbaar vervoer en in de supermarkt spastisch 1,5 meter moeten aanhouden, maar uren in een volgepakt vliegtuig zitten geen probleem is.

Wanneer is de volgende persconferentie? Dan zorg ik dat ik popcorn in huis heb.
Het is allemaal wat tegenstrijdig ja. Wel met z'n duizenden protesteren, maar in tentjes nog steeds 1,5 meter houden is ook zo'n leuke.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:07:45 #155
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193601564
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Precies.

quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:06 schreef MichaelScott het volgende:
Ben erg benieuwd naar de uitleg waarom mensen in het openbaar vervoer en in de supermarkt spastisch 1,5 meter moeten aanhouden, maar uren in een volgepakt vliegtuig zitten geen probleem is.

Wanneer is de volgende persconferentie? Dan zorg ik dat ik popcorn in huis heb.
"Betere ventilatie". Right. Gewoon een goede lobby, maar dat wisten we ook al sinds de miljarden subsidie die erheen gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193601570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:07 schreef koemleit het volgende:

Elke Nederlander die gewoon buitenkomt weet inmiddels hoe het is. Je neemt zo min mogelijk risico, je zoekt het niet op. Houdt afstand waar kan. Maar soms ontkom je er niet aan.
En ja dat is een groter risico dan compleet thuis blijven zitten. Zo'n vliegtuig is een risico dat een ieder zelf moet inschatten of hij deze neemt.

Nederland is niet kapot omdat een stel fokkers het niet kan snappen dat niet alles op een meetlat gelijk is qua maatregelen.

Ik snap dat sommige dingen "oneerlijk" aanvoelen, maar om het volslagen belachelijk te noemen of "dit land is kapot". Terwijl we er prima voorstaan (tov de rest van de wereld zowel financieel als qua virus)
Dit lijkt me een beetje naast de plank.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193601575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:07 schreef koemleit het volgende:

Ik snap dat sommige dingen "oneerlijk" aanvoelen, maar om het volslagen belachelijk te noemen of "dit land is kapot". Terwijl we er prima voorstaan (tov de rest van de wereld zowel financieel als qua virus)
Jij ziet niet dat half nederland de maatregelen aan zn laars lapt? Dat het RIVm waarschuwt dat de R oploopt? Ik wijt dat aan het draagvlak

En dat ondermijn je op deze manier. Het zou best wetenschappelijk kloppen. Maar de beeldvorming is werkelijk onbegrijpelijk.
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:09:06 #158
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193601577
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:07 schreef koemleit het volgende:
Zo'n vliegtuig is een risico dat een ieder zelf moet inschatten of hij deze neemt.
Dat argument gaat ook op voor een vol voetbalstadion, en dan weet je meteen waarom het niet klopt.
pi_193601585
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is allemaal wat tegenstrijdig ja. Wel met z'n duizenden protesteren, maar in tentjes nog steeds 1,5 meter houden is ook zo'n leuke.
Ja die protesten hebben de boel aardig ondermijnt.
zie email 27 oktober
pi_193601595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij ziet niet dat half nederland de maatregelen aan zn laars lapt? Dat het RIVm waarschuwt dat de R oploopt? Ik wijt dat aan het draagvlak

En dat ondermijn je op deze manier. Het zou best wetenschappelijk kloppen. Maar de beeldvorming is werkelijk onbegrijpelijk.
Als je denkt dat het wetenschappelijk klopt, dan heb je toch je argument.
En link naar de R die oploopt? Had ik nog niet gezien.
In het overzicht van het RIVM was het even boven de 1 maar daarna weer onder de 1 gezakt.
pi_193601604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat argument gaat ook op voor een vol voetbalstadion, en dan weet je meteen waarom het niet klopt.
In een vliegtuig zitten 200 man in een voetbalstadion 30.000. dus een vliegtuig kan nooit een superspreadint event zijn.

Plus ook in het vliegtuig wees voorzichtig etc.
pi_193601606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Als je denkt dat het wetenschappelijk klopt, dan heb je toch je argument.
En link naar de R die oploopt? Had ik nog niet gezien.
In het overzicht van het RIVM was het even boven de 1 maar daarna weer onder de 1 gezakt.
https://www.trouw.nl/wete(...)g-epidemie~b7910713/
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:12:28 #163
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193601614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:11 schreef koemleit het volgende:

[..]

In een vliegtuig zitten 200 man in een voetbalstadion 30.000. dus een vliegtuig kan nooit een superspreadint event zijn.

Maar dat is een heel ander argument dan "je kiest er zelf voor". Als we die logica konden volgen dan kon je op iedere plek waar je op vrijwillige basis komt de regels loslaten, maar dat is niet hoe het werkt.
pi_193601615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

*kan gaan oplopen
In Southern Sun
pi_193601626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

*kan gaan oplopen
quote:
Het coronavirus dreigt weer op te vlammen. De reproductiefactor, die aangeeft aan hoeveel anderen een besmet persoon het virus gemiddeld overdraagt, groeit langzaam boven de één uit. Dat betekent dat het aantal besmettingen weer zal toenemen. Dat zegt Jacco Wallinga, de man achter de RIVM-modellen van de corona-epidemie in deze krant.
https://www.trouw.nl/wete(...)g-epidemie~b7910713/

Nee. Groeit.
zie email 27 oktober
pi_193601668
quote:
quote:
Ja prima, er staat zelfs dat het is ingecalculeerd. En dat ze met het nieuwe contactonderzoek hopen het weer onder de 1 te krijgen.

Ik zie ook niet staan dat ze waarschuwen dus. Hoe je daarbij komt?
pi_193601679
quote:

[..]

In een vliegtuig past tot wel 500 man. Grote voetbalwedstrijden zijn er 17 per week. Vluchten echt wel een factor 6 meer. (en ook wel een factor 60.) Dat argument gaat niet op.

Risico is Kans*Effect*frequentie. In een stadion is het effect misschien groter. In de luchtvaart de frequentie.
zie email 27 oktober
pi_193601683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar dat is een heel ander argument dan "je kiest er zelf voor". Als we die logica konden volgen dan kon je op iedere plek waar je op vrijwillige basis komt de regels loslaten, maar dat is niet hoe het werkt.
Nee dat is of je zo'n vliegtuig ingaat zelf moet weten. Ik zeg niet dat dit ook voor een stadion geldt. Dus dat is gewoon "hetzelfde" argument.
pi_193601691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:15 schreef koemleit het volgende:

[..]

[..]

Ja prima, er staat zelfs dat het is ingecalculeerd. En dat ze met het nieuwe contactonderzoek hopen het weer onder de 1 te krijgen.

Ik zie ook niet staan dat ze waarschuwen dus. Hoe je daarbij komt?
Heb je de vet gedrukte kop ook gelezen?
zie email 27 oktober
pi_193601709
quote:
Het artikel waaraan gerefereerd wordt in dat stuk is wat warrig. Neemt die R nu toe, of is het al maanden constant net onder de 1 en schommelt het af en toe. In plaats van dat er nou gewoon staat die R is nu ...
In Southern Sun
pi_193601711
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

Nee dat is of je zo'n vliegtuig ingaat zelf moet weten. Ik zeg niet dat dit ook voor een stadion geldt. Dus dat is gewoon "hetzelfde" argument.
Natuurlijk is dat wel hetzelfde. Het gaat niet om jezelf namelijk. Ik ben jong, ik heb verder niks. Het zal met mij wel goed komen. Maar je doet dit voor de samenleving.
zie email 27 oktober
pi_193601717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In een vliegtuig past tot wel 500 man. Grote voetbalwedstrijden zijn er 17 per week. Vluchten echt wel een factor 6 meer. (en ook wel een factor 60.) Dat argument gaat niet op.

Risico is Kans*Effect*frequentie. In een stadion is het effect misschien groter. In de luchtvaart de frequentie.
Ok knettergek, volslagen belachelijk, dit land is kapot.
pi_193601719
quote:

[..]

Wel als er 10.000 vliegtuigen per dag gaan.
pi_193601728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ok knettergek, volslagen belachelijk, dit land is kapot.
Volslagen belachelijk ja. Dat zei ik al. Knettergek zou ik het ook nog wel willen noemen.
zie email 27 oktober
pi_193601758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je de vet gedrukte kop ook gelezen?
https://www.nd.nl/nieuws/(...)angzaam-boven-1-uit-

Zelfde interview. Het is ingecalculeerd..
Natuurlijk wil je de R onder de 1. Maar het is al tijden rond 0.7 0.8. nu zit het daar iets boven, dat is niet gek gezien de versoepelingen.

Beetje vertrouwen in de overheid dat de de vinger goed aan de pols houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')