Omdat dit ruim een half dagdeel duurt. Het is eerst meelopen en dan uitsluitend sollicitatiegesprek.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:30 schreef Seven. het volgende:
Geen open kaart spelen hierover. En ook niet ziekmelden, waarom zou je dat in godsnaam doen? Zeg gewoon dat je privé iets moet regelen en neem een paar uurtjes vrij.
Jij wil dus niet dat je personeel eerlijk tegen je is? misschien kun je nog voorkomen dat goed personeel vertrekt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:30 schreef Seven. het volgende:
Geen open kaart spelen hierover. En ook niet ziekmelden, waarom zou je dat in godsnaam doen? Zeg gewoon dat je privé iets moet regelen en neem een paar uurtjes vrij.
Kun je überhaupt nog weg in je proeftijd of heb je een tussentijds opzegbeding?quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Hi Fokkers!
Ik ben op dit moment zo’n 4 weken begonnen aan nieuwe functie. Alleen heb ik voordat ik begon heel wat sollicitaties de deur uitgestuurd en nu heb ik op een interressantere job een uitnodiging gekregen voor op sollicitatiegesprek te komen.
Nu zitten we in Corona tijden en het sollicitatiegesprek is op een dag dat ik ingepland sta komende week op werk.
Wat zouden jullie doen, open kaart spelen of niet? Anders moet ik me ziek melden op mijn huidge werk.
Is een uitzendbureau baan waar ik nu werk dus geen opzegtermijn. Maar kan dus ook door dit soort geintjes ontslagen worden.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Kun je überhaupt nog weg in je proeftijd of heb je een tussentijds opzegbeding?
Het is toch een privékwestie waarvoor iemand zonder verantwoording af te leggen vrij kan nemen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Jij wil dus niet dat je personeel eerlijk tegen je is? misschien kun je nog voorkomen dat goed personeel vertrekt.
Dan neem je een hele dag vrij.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat dit ruim een half dagdeel duurt. Het is eerst meelopen en dan uitsluitend sollicitatiegesprek.
Accountant is de functie.
Het gaat er niet om wat ik als werkgever op prijs stel maar wat als werknemer slim is om te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Jij wil dus niet dat je personeel eerlijk tegen je is? misschien kun je nog voorkomen dat goed personeel vertrekt.
Een half dagdeel is 2 uur. Als je een halve dag bedoelt, neem je toch de halve dag vrij?quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat dit ruim een half dagdeel duurt. Het is eerst meelopen en dan uitsluitend sollicitatiegesprek.
Accountant is de functie.
Sollici-itis.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die overwegen zich vals ziek te melden.
Kan helaas niet zo last minute. Het is al nu woensdag.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Een half dagdeel is 2 uur. Als je een halve dag bedoelt, neem je toch de halve dag vrij?
Dankje!quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Ik zou het niet vermelden, bedrijf meld het ook niet als ze op zoek gaan naar jouw vervanger o.h.a. Buiten dat is het slapende honden wakker maken wellicht. Ziek melden sowieso niet doen.
Vrij nemen en verder niet.
Succes alvast.
Overigens, zijn het meerdere gesprekken achter elkaar of incl. assessmentof zo?Anders hoeft het toch niet zo lang te duren?quote:
Meerdere gesprekken achter mekaar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:37 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Overigens, zijn het meerdere gesprekken achter elkaar of incl. assessmentof zo?Anders hoeft het toch niet zo lang te duren?
Dit, proeftijd enzo. Anders sta je zo buiten en heb je misschien niets.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:30 schreef Seven. het volgende:
Waarom maak je een afspraak op een zo korte termijn dat je niet meer op tijd vrij kunt vragen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan helaas niet zo last minute. Het is al nu woensdag.
Hun kunnen alleen die dag. Zal ook maybe met corona maatregelen en dergelijke te maken hebben dat ze alle sollicitanten op 1 dag willen hebben. Ik moet me maar daar aan schikken, zeker omdat ik de baan wil.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:47 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Waarom maak je een afspraak op een zo korte termijn dat je niet meer op tijd vrij kunt vragen?
Nou, dan heb je een uitdaging. Fix 't op je huidige werkquote:Op donderdag 11 juni 2020 19:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hun kunnen alleen die dag. Zal ook maybe met corona maatregelen en dergelijke te maken hebben dat ze alle sollicitanten op 1 dag willen hebben. Ik moet me maar daar aan schikken, zeker omdat ik de baan wil.
Ziek melden doe je alleen als je ziek bent, niet voor dit. Neem gewoon vrij of zeg je dat een privé ding hebt en wat later komt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:55 schreef kol7680 het volgende:
Ziek melden. Je wilt niet dat je werkgever in corona tijd dit weet dat je rond kijkt. Voor jouw 10 anderen.
Ziek melden dus!!
Fixedquote:Op donderdag 11 juni 2020 19:55 schreef kol7680 het volgende:
Niet ziek melden. Je wilt niet riskeren dat je werkgever er achter komt dat je liegt hierover. Voor jouw 10 anderen.
Niet ziek melden dus!!
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen van voordat ik hier begon heb ik al heel wat sollicitatiebrieven gestuurd. En op 1 daarvan heb ik alsnog een reactie gehad. En ik heb nu een uitnodiging gekregen en die staat gepland volgend week. En ik wil me niet ziek melden want dat is niet eerlijk. Dus ik ga gewoon netjes naar die uitnodiging toe. Dan weet je werkgever dat je tenminste eerlijk bent en niet zomaar ziek meldt. Dus als je ziek wordt is er echt wat aan de hand. Hij kan op je bouwen. En jij kan op jezelf bouwen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Hi Fokkers!
Ik ben op dit moment zo’n 4 weken begonnen aan nieuwe functie. Alleen heb ik voordat ik begon heel wat sollicitaties de deur uitgestuurd en nu heb ik op een interressantere job een uitnodiging gekregen voor op sollicitatiegesprek te komen.
Nu zitten we in Corona tijden en het sollicitatiegesprek is op een dag dat ik ingepland sta komende week op werk.
Wat zouden jullie doen, open kaart spelen of niet? Anders moet ik me ziek melden op mijn huidge werk.
En wat doe je nu dan?quote:
Waarom?quote:Op donderdag 11 juni 2020 21:52 schreef Daboman het volgende:
Ik zou denk ik ook geen open kaart spelen. Maar als ze vragen waarom je vrij wil moet je daar wel een pasklaar antwoord op hebben.
Op zich gelijk, maar als de aanvraag op heel korte termijn is en wellicht planningsproblemen oplevert kun je wachten op de vraag. En het kan ook gewoon domweg puur uit interesse gevraagd worden. Kun je beter gewoon al een antwoord klaar hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom?
Je werkgever heeft niks te maken met wat jij in je prive tijd doet.
Je hoeft hem niets te vertellen, maar als je de reden niet wil geven kan je hem wel op scherp zetten. Ik heb wel gehad dat ze het per se wilden weten terwijl ik iets zeer vertrouwelijks wilde doen. Met een 2e activiteit zet je hem dan makkelijk op het verkeerde spoor.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom?
Je werkgever heeft niks te maken met wat jij in je prive tijd doet.
Dit zou je trouwens ook kunnen aangrijpen om bij je potentiële nieuwe werkgever enige uitstel te vragen. Meestal begrijpen ze dit wel. Moet je natuurlijk alleen wel met een goed verhaal komen waarom je bij hun niet vertrekt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:26 schreef jeroen25 het volgende:
Het lastige is dat TS het hier op korte termijn wil.
Dan kan de werkgever hem er op aan spreken dat hij hiermee de planning verstoort.
Op langere termijn wacht je gewoon 2 weken en als de werkgever dan niet met zwaarwegende bedrijfsbelangen komt dan staat het vast.
Als het zeer vertrouwelijk is dan vertel je het dus gewoon niet, ongeacht hoe graag ze het willen weten. Vertrouwelijk is vertrouwelijk en privé is privéquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:21 schreef Daboman het volgende:
[..]
Je hoeft hem niets te vertellen, maar als je de reden niet wil geven kan je hem wel op scherp zetten. Ik heb wel gehad dat ze het per se wilden weten terwijl ik iets zeer vertrouwelijks wilde doen. Met een 2e activiteit zet je hem dan makkelijk op het verkeerde spoor.
TS kan het makkelijker maken voor de werkgever om in te stemmen door zelf oplossingen aan te dragen. Zoals diensten/taken ruilen met een collega.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:26 schreef jeroen25 het volgende:
Het lastige is dat TS het hier op korte termijn wil.
Dan kan de werkgever hem er op aan spreken dat hij hiermee de planning verstoort.
Op langere termijn wacht je gewoon 2 weken en als de werkgever dan niet met zwaarwegende bedrijfsbelangen komt dan staat het vast.
En dit idd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:28 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dit zou je trouwens ook kunnen aangrijpen om bij je potentiële nieuwe werkgever enige uitstel te vragen. Meestal begrijpen ze dit wel. Moet je natuurlijk alleen wel met een goed verhaal komen waarom je bij hun niet vertrekt.
Dan heeft het ook geen zin om open kaart te spelen. Want dan ga je ook geen vrij kunnen krijgen als dat met normaal verlof ook niet kan.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:25 schreef Newone82 het volgende:
Je bent uitzendkracht, je kunt op elk moment stoppen. Is wel een risicoquote:Op donderdag 11 juni 2020 19:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als het gaat om een vaste baan, dan kan je zelfs open kaart spelen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:10 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is een uitzendbureau baan waar ik nu werk dus geen opzegtermijn. Maar kan dus ook door dit soort geintjes ontslagen worden.
Dit is een baan met veel meer toekomst in zicht
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:20 schreef Newone82 het volgende:
Ik ga me denk ik ziek melden. Lijkt me meest veilige optie.
Zou ik ook doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:20 schreef Newone82 het volgende:
En er is geen andere dag te regelen met de potentiële werkgever?quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:12 schreef Newone82 het volgende:
Hi Fokkers!
Kutstreek.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:20 schreef Newone82 het volgende:
Vertel dat ook tegen de werkgever waar je gaat solliciteren.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 20:20 schreef Newone82 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |