abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 12:44:18 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193582102
quote:
Discussie barst los over toekomst beeld JP Coen in Hoorn: ’held’ of ’massamoordenaar’



Het idee van GroenLinks in Hoorn om de discussie te heropenen over het standbeeld van VOC-gouverneur Jan Pieterszoon Coen op de Roode Steen, naar aanleiding van de wereldwijde acties tegen standbeelden van omstreden historische figuren, heeft in de stad al een stortvloed aan reacties opgeleverd. Die variëren grof gezegd van ’Blijf af van onze held en laat het beeld staan!’ tot ’Coen was een massamoordenaar en dat beeld moet per direct weg!’

De oogst van een rondje langs verschillende Facebookpagina’s levert een bonte verzameling van meningen op.

Marjolijn Stam-Nierop vindt dat het hier gaat om ’geschiedenis die bij Hoorn hoort, of iedereen het nou leuk vindt of niet. De geschiedenis kun je niet ongedaan maken door weghalen van standbeelden of veranderen van straatnamen’.

Edith van Walsum vindt ook dat we van het verleden, van de geschiedenis kunnen leren. ’Overal is onrecht in vele vormen. Laten wij het anders doen, beter. Zonder al die haat. Ook van kunst blijf je af. Anders moet je over de hele wereld vele kunstwerken in gruzelementen slaan’.

Lucienne Naber vindt daarentegen dat de geschiedenis met de goede en slechte kanten ook doorgegeven kan worden via educatie en andere middelen. ’Daarom vind ik dat dit heerschap en zijn bedenkelijke geschiedenis in het museum thuishoort en niet meer anno 2020 op het plein’.

Toelichting
Renata Gravendijk is tegen het verwijderen. ’Hij hoort nu eenmaal tot onze geschiedenis. Als man en als beeld. Op de sokkel is er nu toelichting geplaatst en dat is wat mij betreft voldoende. Het beeld verwijderen, daarmee verwijder je niet de geschiedenis maar verhul je die. Dit beeld vertelt nu het juiste verhaal.’

Marc van Dijk reageerde namens de DRP (De Realistische Partij), die met een zetel in de gemeenteraad zit: ’DRP zal ervoor strijden dat J.P. Coen, een van de prachtigste Rijksmonumenten binnen de Hoornse gemeentegrens, blijft staan waar het staat!’

Hij vindt dat GroenLinks buitenlandse problematiek naar Nederland wil ’importeren’, die hier ’in een heel ander perspectief dient te worden geplaatst’. Een poll die hij maakte op het Hoorns/Westfries discussieplatform op Facebook trok een overweldigende meerderheid voor ’Het moet blijven zoals het nu is’.

Rellen
Ook anderen betreuren dat GroenLinks de ’eeuwige discussie’ over Coen juist nu oprakelt. Benno Ellerbroek is bang voor de gevolgen. ’Waarom dit doen, in tijden waar demonstraties in rellen kunnen eindigen zo je stadje in het nieuws zetten, terwijl je een aantal jaren terug akkoord ging met de geplaatste tekst op de sokkel?’.

Robert Vinkenborg, voorman van gemeenteraadsfractie HOP, vindt dat het beeld van Coen moet blijven. Hij haalt oud-burgemeester Pierre Janssens aan, die in 2013 in het NHD liet optekenen dat het handelen van Coen moet worden gezien in het licht van begin zeventiende eeuw.

Het stichten van een handelsrijk, zoals Coen namens de VOC moest doen in de Oost, kost altijd bloed en tranen, schreef Janssens. ’De Nederlandse staat heeft met piraterij en pure machtspolitiek zijn positie lang moeten veiligstellen. Als je wil voorkomen dat iemand denkt dat dat sprookjes waren, moet je vooral het standbeeld van Coen op zijn centrale plaats laten staan’.

Vinkenborg vindt dat Coen ook veel vertelt over de negentiende eeuw, ’toen we kennelijk behoefte hadden aan dit soort helden en het beeld werd geplaatst’. Hij voorziet, als het beeld weggaat, een discussie over de monumenten van de West-Indische Compagnie in Hoorn: ’Dat waren de slavendrijvers. En daar ben ik niet trots op. Maar juist aan de hand van die monumenten kunnen we de geschiedenis vertellen’.

Glazen sokkel
Matthijs Wolff maakte in 2011 samen met Cees Franke een plan voor een glazen ’hufterproof’ constructie rond het monument. Die glazen sokkel zou in vier talen (waaronder Indonesisch) moeten worden voorzien van de beknopte geschiedenis en de evolutie van meningen hierover.

’JP Coen was geen held. JP Coen heeft voor Hoorn wel voor veel rijkdom gezorgd. Dat op zich is geen reden om iemand te vereren. Maar weet je, er is in Hoorn ook helemaal niemand meer die JP Coen eert of vereert. Het standbeeld is een cultuurhistorisch ding, dat een verhaal bij zich draagt dat verteld moet worden. Dat doe je het beste als-ie erbij is.’

Destijds ging de glazen sokkel niet door, omdat de gemeenteraad koos voor een bordje met tekst en een verwijzing via een QR-code naar een site met informatie over Coen. Wolff vindt het tijd om het plan voor de glasconstructie nogmaals serieus te bekijken. ’Kijk met een transparante blik vanuit het heden naar het verleden. Zodat we leren, in plaats van te polariseren en te pakken wat ons goeddunkt’.

Waar Cees Franke inmiddels vindt dat ’een controversiële figuur als Coen niet op ons mooiste plein in Hoorn thuishoort’, stelt Wolff dat ’het duidelijkste monument, dat de hele geschiedenis aan een ieder kan vertellen, juist niet naar een achteraf plekje moet worden verbannen’.

Foute gast
’JP weg ermee’, schrijft José Verdonk. ’Het is een eerbetoon aan een hele foute gast. Hoeft niet meer, hij heeft zijn tijd gehad. Zet het in de tuin van het museum, met een goede uitleg erbij. Ja, we danken de welvaart van Hoorn en omstreken eraan, maar dat doet niets af aan het feit dat het geen held was, maar een massamoordenaar’.

Peter de Greeuw Sr. vindt dat er iets moet gebeuren. ’Het is en blijft een moeilijk onderwerp. Hoe de uitslag ook zal zijn, er zijn altijd mensen die zich gekrenkt zullen voelen. (...) Dat de huidige weelde voor een deel te danken is aan mensen, pioniers, zoals JP Coen en Michiel de Ruyter, is niet te ontkennen. Maar om daar nu een standbeeld voor intact te houden? Als echt veel mensen daar moeite mee hebben, is het niet meer dan democratisch dat dit beeld verdwijnt. Persoonlijk ben ik niet tegen het handhaven van het beeld maar dan óf met uitgebreide, kritische, informatie over zijn goede en slechte daden óf een plek in, bijvoorbeeld, de museumtuin.’

Naomie Mamadeus vindt standbeelden geen objectieve manier om historie over te brengen, omdat die gemaakt zijn ter verering en dat bij Coen niet op zijn plaats is. ’JP staat symbool voor een bloederig slavenverleden en is daarmee een herinnering aan een vreselijke tijd’.

https://www.noordhollands(...)d-of-massamoordenaar
--------------
De beeldenstorm in Nederland gaat ook beginnen.......
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 12:47:49 #2
186611 Haags
pi_193582170
Goed idee jongens laten we beginnen met Mandela. Of gaat het nu juist even niet om het kleurtje? ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_193582189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed idee jongens laten we beginnen met Mandela. Of gaat het nu juist even niet om het kleurtje? ;)
Hij was een terrorist en werd later een groot staatsman....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193582219
quote:
De oogst van een rondje langs verschillende Facebookpagina’s
De journalistieke versie van "dat hep op faceboek gestaan!" moet ook maar eens verdwijnen.
pi_193582223
Zowiezo standbeelden... Wat een ontzettend achterhaalde traditie... Haal ze allemaal weg dan heb je ook geen gezeik en dan levert het brons ook nog iets op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193582255
quote:
tegen het verwijderen. ’Hij hoort nu eenmaal tot onze geschiedenis. Als man en als beeld. Op de sokkel is er nu toelichting geplaatst en dat is wat mij betreft voldoende. Het beeld verwijderen, daarmee verwijder je niet de geschiedenis maar verhul je die. Dit beeld vertelt nu het juiste verhaal.’
Dit dus. Of moeten we Lelystad ook van naam veranderen omdat Lely nogal een vernietiger van natuur blijkt te zijn?
pi_193582269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed idee jongens laten we beginnen met Mandela. Of gaat het nu juist even niet om het kleurtje? ;)
Dat laatste.
pi_193582312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dit dus. Of moeten we Lelystad ook van naam veranderen omdat Lely nogal een vernietiger van natuur blijkt te zijn?
Af en toe een naamsverandering in verband met voortschrijdend inzicht kan geen kwaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193582377
Tsja, je kon erop wachten. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Een kind kan de was doen.
West-Melanesia
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:01:58 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193582423
Goed... dat standbeeld in Engeland, daar viel wel wat over te zeggen, gezien de persoon in kwestie echt puur verdiende aan slavenhandel, maar dit... nu begint het overdrijven pas echt.

Dankjewel Amerika voor het wederom besmetten van de wereld met je onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193582550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed idee jongens laten we beginnen met Mandela. Of gaat het nu juist even niet om het kleurtje? ;)
Mandela? Wat dacht je van alle islamitische uitingen in het westen? Mohammed had ook slaven, Mohammed is ook een massamoordenaar. En islamitische aanslagen vinden in deze tijd nog plaats, niet het gejengel over zaken die honderden jaren geleden zijn gebeurd. Heb je je kinderen van straat moeten schrapen uit naam van die ideologie zie je op elke hoek van de straat wel weer een uiting van die ideologie. Maar die woede en dat verdriet is racisme. Ondertussen tiert de slavernij in die ideologie nog goed, en valt het aantal doden in naam van die die ideologie een heel stuk hoger uit dan de dode slaven door blanke slavendrijvers. Volgens de linkse redenatie kan het niet anders dat we alle uitingen van die ideologie uit het straatbeeld verwijderen, of gaan ze weer iedereen overtuigen van hun dubbele standaarden?

Eens zien hoe dat stand gaat houden.
pi_193582555
Wat moeten we dadelijk doen met alle wetenschappers die meegeholpen hebben aan de uitvinding van raketten en nucleaire wapens waarmee veel meer doden veroorzaakt zijn dan deze oudere historisch relevante mensen?
pi_193582613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Goed... dat standbeeld in Engeland, daar viel wel wat over te zeggen, gezien de persoon in kwestie echt puur verdiende aan slavenhandel, maar dit... nu begint het overdrijven pas echt.

Dankjewel Amerika voor het wederom besmetten van de wereld met je onzin.
Nee dan is Coen toch wat erger dan een slavenhandelaartje.
West-Melanesia
pi_193582669
quote:
Dat de huidige weelde voor een deel te danken is aan mensen, pioniers, zoals JP Coen en Michiel de Ruyter, is niet te ontkennen.
Wat dacht je van de huidige vrijheid en gelijkheid, de normen waaraan nu het verleden getoetst wordt? Het verband met de huidige weelde is een stuk minder concreet.

Sowieso is dat een jaren 80 discussie. Het is nou niet bepaald een geheim dat hij wat bruusk was. Ik stel voor het monument te laten beschermen door de Van Heutszcompagnie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193582670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Wat moeten we dadelijk doen met alle wetenschappers die meegeholpen hebben aan de uitvinding van raketten en nucleaire wapens waarmee veel meer doden veroorzaakt zijn dan deze oudere historisch relevante mensen?
Daar is het nog te vroeg voor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193582721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dacht je van de huidige vrijheid en gelijkheid, de normen waaraan nu het verleden getoetst wordt? Het verband met de huidige weelde is een stuk minder concreet.

Sowieso is dat een jaren 80 discussie. Het is nou niet bepaald een geheim dat hij wat bruusk was. Ik stel voor het monument te laten beschermen door de Van Heutszcompagnie.
Een mooi plekje in de museumtuin zoals Peter de Greeuw Sr voorstelt lijkt mij een mooie oplossing.
West-Melanesia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:19:02 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193582745
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een mooi plekje in de museumtuin zoals Peter de Greeuw Sr voorstelt lijkt mij een mooie oplossing.
Hij staat al voor de deur van het museum. Waarom niet laten staan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193582766
Al die misdaden die in naam van Jezus Christus zijn gepleegd, die beelden kunnen eigenlijk ook niet meer.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:20:46 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193582797
Gewoon laten staan dat beeld
pi_193582807
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij staat al voor de deur van het museum. Waarom niet laten staan?
Zie OP
West-Melanesia
pi_193582823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Al die misdaden die in naam van Jezus Christus zijn gepleegd, die beelden kunnen eigenlijk ook niet meer.
:')
West-Melanesia
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:23:20 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193582848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee dan is Coen toch wat erger dan een slavenhandelaartje.
Die slavenhandelaar heeft niks bereikt in het leven, behalve leuk geld verdienen aan de slavenhandel, terwijl Coen toch naast een behoorlijk duister hoofdstuk nog veel meer heeft gedaan om Nederland op de kaart te zetten tussen de grote Europese landen.

Zeker niet de beste persoon die de VOC heeft voortgebracht, maar geschiedenis uitwissen omdat het je niet aan staat is een glijdende schaal waar je gewoon niet aan moet beginnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:24:16 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193582865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zie OP
HIJ STAAT AL VOOR EEN FUCKING MUSEUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:24:27 #24
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193582868
Als je hieraan begint is de vraag waar de grens ligt. Wanneer is iemand zo vrij van zonden dat er geen spreekwoordelijke stenen naar gegooid hoeven te worden.


Koningin Wilhelmina, was als staatshoofd medeverantwoordelijk voor kolonialisme in het Koninkrijk der Nederlanden en de gruwelen die daar plaatsvonden.


Willem Drees was Premier tijdens de politionele acties en zodoende ook verantwoordelijk voor koloniale onderdrukking


Joop den Uyl was premier toen de treinkapingen op gewelddadige wijze werden beëindigd. Volgens sommigen had dit niet zo gemogen en is Joop dus ook verantwoordelijk voor de doden die daarbij vielen.

Ik chargeer hiermee natuurlijk, maar ik wil aangeven dat inzichten omtrent personen altijd kunnen veranderen en dat het niet duidelijk is waar het einde ligt als er begonnen wordt met het verwijderen van standbeelden.
Non possumus non loqui
pi_193582898
Slopen!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:25:42 #26
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193582901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Wat moeten we dadelijk doen met alle wetenschappers die meegeholpen hebben aan de uitvinding van raketten en nucleaire wapens waarmee veel meer doden veroorzaakt zijn dan deze oudere historisch relevante mensen?
De Von Braunstraat in Krommenie is al van naam veranderd in Ruimtevaartlaan
https://www.quest.nl/maat(...)traatnamen-gedonder/
Non possumus non loqui
pi_193582993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die slavenhandelaar heeft niks bereikt in het leven, behalve leuk geld verdienen aan de slavenhandel, terwijl Coen toch naast een behoorlijk duister hoofdstuk nog veel meer heeft gedaan om Nederland op de kaart te zetten tussen de grote Europese landen.

Zeker niet de beste persoon die de VOC heeft voortgebracht, maar geschiedenis uitwissen omdat het je niet aan staat is een glijdende schaal waar je gewoon niet aan moet beginnen.
Met een standbeeld verwijderen wis je geen geschiedenis. Hij kan trouwens zoveel voor Nederland gedaan hebben, maar dat is niet zo relevant i.t.t. zijn beruchte daad.
West-Melanesia
pi_193582999
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

HIJ STAAT AL VOOR EEN FUCKING MUSEUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zie OP
West-Melanesia
pi_193583011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die slavenhandelaar heeft niks bereikt in het leven, behalve leuk geld verdienen aan de slavenhandel, terwijl Coen toch naast een behoorlijk duister hoofdstuk nog veel meer heeft gedaan om Nederland op de kaart te zetten tussen de grote Europese landen.

Zeker niet de beste persoon die de VOC heeft voortgebracht, maar geschiedenis uitwissen omdat het je niet aan staat is een glijdende schaal waar je gewoon niet aan moet beginnen.
Van geschiedenis wissen is geen sprake, dat wil niemand, behalve wat onbetekenisvolle hippies.

Geschiedenis veranderen is al vaker gebeurt zoals dat je leert op school dat mensen dachten dat de aarde plat was in de middeleeuwen. Hooguit de plebs dachten dat, maar dat kwam omdat ze niet beter wisten. De oude grieken wisten al dat de aarde rond was.
Nog een voorbeeld is het verhaal dat vikingen 2 hoornen op hun helm hadden. Dit is niet waar maar wordt nog steeds zo onderwezen. Dit is bedacht omdat ze dan lijken op duivels.

Zo zou zijn er zat voorbeelden van geschiedsvervalsingen. Af en toe verversen met voortschrijdend inzicht kan geen kwaad.
Het kan geen kwaad om wat anders naar sommige verhalen en personen te kijken.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 11-06-2020 13:38:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:32:58 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zie OP
Er is al een bord met informatie over zijn goede en slechte kanten. En hij staat voor de deur van een museum. Dus ik zie niet in waarom hij niet kan blijven staan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193583048
Je zult zien dat het racisme direct zal afnemen als deze beelden worden verwijderd!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193583056
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is al een bord met informatie over zijn goede en slechte kanten. En hij staat voor de deur van een museum. Dus ik zie niet in waarom hij niet kan blijven staan.
Naja, nogmaals zie “redenen” OP
West-Melanesia
pi_193583057
Die discussie barst niet los, die is doelbewust aangezwengeld.

Dat is heel wat anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:34:53 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja, nogmaals zie “redenen” OP
Kan je ook zelf redenen geven? Of ben je daar te dom voor?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:35:17 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Met een standbeeld verwijderen wis je geen geschiedenis. Hij kan trouwens zoveel voor Nederland gedaan hebben, maar dat is niet zo relevant i.t.t. zijn beruchte daad.
Het is de eerste stap, en dit is gewoon een weg die niet ingeslagen moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193583085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je zult zien dat het racisme direct zal afnemen als deze beelden worden verwijderd!
Het stel mensen denk ik in iedere geval gerust, wetende dat bepaalde controversiële (dat is nog zacht uitgedrukt) figuren niet meer in het openbaar geëerd worden. Daar valt wat voor te zeggen.
West-Melanesia
pi_193583099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is de eerste stap, en dit is gewoon een weg die niet ingeslagen moet worden.
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:36:43 #38
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193583102
Het volgende gaat over straatnamen, dus dit heeft er zijdelings mee te maken, maar ik wil toch even laten zien wat mijns inziens typerend is in deze discussie

Witte de Withstraat in verschillende steden
In verschillende grote steden in Nederland kennen we een Witte de Withstraat. In een aantal van die steden, waaronder in Eindhoven, kwam er mede door de actiegroep De Grauwe Eeuw en buurtbewoners een discussie op gang. Witte de With (1599-1658) was een bekend persoon uit de Gouden Eeuw. Hij was bewindvoerder bij de VOC en WIC en leverde een belangrijke bijdrage aan de verovering van de Zilvervloot van Piet Hein. Maar Witte de With had ook een belangrijke rol in de kolonisatie van Indië. De gemeente Eindhoven besloot de straatnaam op initiatief van burgers te veranderen in Barbarosstraat, vernoemd naar Barbarossa, een Turkse admiraal, ook een kaper die in verband wordt gebracht met slavenhandel. Een Turkse admiraal vond de gemeente een goede keuze, gezien de nieuwe samenstelling van de wijk. Echter is niet iedereen het hier mee eens en is er dus een nieuwe discussie ontstaan. In Den Haag, waar ook ophef over de Witte de Withstraat was, werd de straatnaam niet veranderd.


Bron:
https://isgeschiedenis.nl(...)-ter-discussie-staan
Non possumus non loqui
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:36:58 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het stel mensen denk ik in iedere geval gerust, wetende dat bepaalde controversiële (dat is nog zacht uitgedrukt) figuren niet meer in het openbaar geëerd worden. Daar valt wat voor te zeggen.
Oohja, iedereen eert hem inderdaad. Elke dag staan er mensen met hun rechterarm in de lucht voor dat standbeeld.

Het is gewoon een stukje Nederlandse geschiedenis wat er staat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193583106
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het stel mensen denk ik in iedere geval gerust, wetende dat bepaalde controversiële (dat is nog zacht uitgedrukt) figuren niet meer in het openbaar geëerd worden. Daar valt wat voor te zeggen.
Alle controverse uit de wereld verwijderen zodat we allemaal in een veilige bubbel kunnen leven waarin niemand meer kan worden gekwetst *;
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193583107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is de eerste stap, en dit is gewoon een weg die niet ingeslagen moet worden.
Er is eigenlijk niks mis mee. De openbare verering verdwijnt, het beeld wordt verplaats naar de achtergrond.
West-Melanesia
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:38:50 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er is eigenlijk niks mis mee. De openbare verering verdwijnt, het beeld wordt verplaats naar de achtergrond.
Het is een glijdende schaal, zodra je dit doet ligt de weg open voor verdere uitwissingen van de geschiedenis. Gewoon niet doen, klaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:38:59 #43
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193583133
Deze sketch van Koot en Bie dateert van 1980. Zij waren hun tijd werkelijk ver vooruit
Non possumus non loqui
pi_193583139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is de eerste stap, en dit is gewoon een weg die niet ingeslagen moet worden.
Nee hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193583150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Alle controverse uit de wereld verwijderen zodat we allemaal in een veilige bubbel kunnen leven waarin niemand meer kan worden gekwetst *;
Controversiële vereringen stopzetten heb ik niet echt problemen mee. Geen idee hoe een veilige bubbel ontstaat na verwijderen van een beeld.
West-Melanesia
pi_193583155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een glijdende schaal, zodra je dit doet ligt de weg open voor verdere uitwissingen van de geschiedenis. Gewoon niet doen, klaar.
Er wordt niks gewist
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193583162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een glijdende schaal, zodra je dit doet ligt de weg open voor verdere uitwissingen van de geschiedenis. Gewoon niet doen, klaar.
Geschiedenis wordt niet gewist. Dat leren we op school en in musea. Het beeld wordt gewoon verplaatst.
West-Melanesia
pi_193583174
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oohja, iedereen eert hem inderdaad. Elke dag staan er mensen met hun rechterarm in de lucht voor dat standbeeld.

Het is gewoon een stukje Nederlandse geschiedenis wat er staat.
Dat is niet het idee van een standbeeld anders zou er ook wel 1 staan van mijn opa
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:41:36 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Controversiële vereringen stopzetten heb ik niet echt problemen mee. Geen idee hoe een veilige bubbel ontstaat na verwijderen van een beeld.
Je zegt het al "controversieel". In andere woorden: volgens mijn persoonlijke mening. En dat is dus precies de reden om er helemaal niks mee te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193583180
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
Die discussie barst niet los, die is doelbewust aangezwengeld.

Dat is heel wat anders.
dit.
pi_193583187
Gewoon Hoorn vermijden :). Maw laat de inwoners van Hoorn maar zelf bepalen of het verplaats moet worden.
pi_193583188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Controversiële vereringen stopzetten heb ik niet echt problemen mee. Geen idee hoe een veilige bubbel ontstaat na verwijderen van een beeld.
Wat is er mis met controversie?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193583189
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oohja, iedereen eert hem inderdaad. Elke dag staan er mensen met hun rechterarm in de lucht voor dat standbeeld.

Het is gewoon een stukje Nederlandse geschiedenis wat er staat.
Een standbeeld wordt van jou gemaakt als eerbetoon. Ik zie geen mensen elke dag voor het standbeeld staand met handen in de lucht om hem te vereren. Dat verzin je zelf.
West-Melanesia
pi_193583219
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is al een bord met informatie over zijn goede en slechte kanten. En hij staat voor de deur van een museum. Dus ik zie niet in waarom hij niet kan blijven staan.
Het idee van een standbeeld is dat die persoon belangrijk was. Hie zou je tegen een beeld van stalin zijn met een bordje erbij? Of van de moordenaar van fortyun met een bordje erbij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193583226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:36 schreef Knip het volgende:
Het volgende gaat over straatnamen, dus dit heeft er zijdelings mee te maken, maar ik wil toch even laten zien wat mijns inziens typerend is in deze discussie

Witte de Withstraat in verschillende steden
In verschillende grote steden in Nederland kennen we een Witte de Withstraat. In een aantal van die steden, waaronder in Eindhoven, kwam er mede door de actiegroep De Grauwe Eeuw en buurtbewoners een discussie op gang. Witte de With (1599-1658) was een bekend persoon uit de Gouden Eeuw. Hij was bewindvoerder bij de VOC en WIC en leverde een belangrijke bijdrage aan de verovering van de Zilvervloot van Piet Hein. Maar Witte de With had ook een belangrijke rol in de kolonisatie van Indië. De gemeente Eindhoven besloot de straatnaam op initiatief van burgers te veranderen in Barbarosstraat, vernoemd naar Barbarossa, een Turkse admiraal, ook een kaper die in verband wordt gebracht met slavenhandel. Een Turkse admiraal vond de gemeente een goede keuze, gezien de nieuwe samenstelling van de wijk. Echter is niet iedereen het hier mee eens en is er dus een nieuwe discussie ontstaan. In Den Haag, waar ook ophef over de Witte de Withstraat was, werd de straatnaam niet veranderd.


Bron:
https://isgeschiedenis.nl(...)-ter-discussie-staan
8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zegt het al "controversieel". In andere woorden: volgens mijn persoonlijke mening. En dat is dus precies de reden om er helemaal niks mee te doen.
Reden genoeg tot twijfel toch?
West-Melanesia
pi_193583253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is er mis met controversie?
Behoorlijk wat als het om het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen binnen enkele minuten gaat.
West-Melanesia
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 13:46:00 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Reden genoeg tot twijfel toch?
Je mag er best wat over vinden, maar het is en blijft jouw persoonlijke mening. Dat betekent niet dat het automatisch de enige juiste mening is en dat ie maar weggehaald moet worden.

Het is vooral belangrijk om niet te vergeten wat deze mensen hebben geflikt in hun leven en hoe het zich verhoudt in de toendaagse denkwijze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193583280
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee hoor
Jawel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:48:37 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193583302
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zowiezo standbeelden... Wat een ontzettend achterhaalde traditie... Haal ze allemaal weg dan heb je ook geen gezeik en dan levert het brons ook nog iets op.
Vind je ze niet mooi dan? Ik vind ze statig.
pi_193583306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je mag er best wat over vinden, maar het is en blijft jouw persoonlijke mening. Dat betekent niet dat het automatisch de enige juiste mening is en dat ie maar weggehaald moet worden.

Het is vooral belangrijk om niet te vergeten wat deze mensen hebben geflikt in hun leven en hoe het zich verhoudt in de toendaagse denkwijze.
Hij heeft de daad begaan. Dat is waar het om draait. Al het goede wat hij heeft gedaan is allemaal niet zo relevant, dat valt allemaal in het niet. Het zou ook raar zijn om een standbeeld van Hitler neer te zetten omdat hij op een aantal punten in de geschiedenis belangrijk is geweest voor Duitsland.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:28 #62
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193583341
Dag Coentunnel, 't was zo'n leuke versier zin....
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193583354
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vind je ze niet mooi dan? Ik vind ze statig.
Nee. Ik vind het verspilling van materiaal en geld en ouderwets van een tijd waarin er nog een fototoestel was.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193583360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:49 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nikonlover haar achtergrond is blauw. Zij is begonnen.
Zij plaatst een link waarin men spreekt over een losgebarste discussie. Een discussie die niet losgebarsten is, maar doelbewust aangezwengeld is door groenlinks.

Hoe jij daar vervolgens in jouw hoofd van maakt dat TS die discussie aangezwengeld heeft is mij een compleet raadsel. 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583376
Zij is het topic begonnen, maar niet de zogenaamde losgebarsten discussie!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583396
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Zij plaatst een link waarin men spreekt over een losgebarste discussie. Een discussie die niet losgebarsten is, maar doelbewust aangezwengeld is door groenlinks.

Hoe jij daar vervolgens in jouw hoofd van maakt dat TS die discussie aangezwengeld heeft is mij een compleet raadsel. 8)7
Weet ik, maar wat ik zeg kan ook. Op fok is zij de discussie begonnen door er een topic te openen. Maarja boeie, je hoeft het niet zo serieus te namen. Groenlinks is begonnen.
West-Melanesia
pi_193583417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Goed... dat standbeeld in Engeland, daar viel wel wat over te zeggen, gezien de persoon in kwestie echt puur verdiende aan slavenhandel, maar dit... nu begint het overdrijven pas echt.

Dankjewel Amerika voor het wederom besmetten van de wereld met je onzin.
JP Coen nam ook mensen gevangen die als slaaf moesten werken of verkocht werden.
En niet te vergeten de slachtpartij op de Banda-eilanden, de stad Jajacarta inpikken, de bewoners verdrijven en hoeveel doden in deze rooftocht?
pi_193583429
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weet ik, maar wat ik zeg kan ook. Op fok is zij de discussie begonnen door er een topic te openen. Maarja boeie, je hoeft het niet zo serieus te namen. Groenlinks is begonnen.
Het leek me nogal evident dat ik met mijn eerdere reactie verwees naar het artikel en niet naar TS.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:55:39 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee vertrek zelf als je niet als een volwassen persoon kan discussiëren.
Jij discussiert niet. Als je dit soort antwoorden geeft "zie OP", dan is dat geen discussie. Jij bent degene die niet als een volwassen persoon een discussie kan voeren.

En vervolgens kom je met achterlijke beschuldigingen. Gek he dat ik nu boos ben.

Je zit alleen maar te stoken en te zuigen op FOK!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:56:03 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193583442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hij heeft de daad begaan. Dat is waar het om draait. Al het goede wat hij heeft gedaan is allemaal niet zo relevant, dat valt allemaal in het niet. Het zou ook raar zijn om een standbeeld van Hitler neer te zetten omdat hij op een aantal punten in de geschiedenis belangrijk is geweest voor Duitsland.
Met zo’n instelling kun jij als kind maar beter nooit een snoepje gejat hebben in een winkel. Wie weet wordt dat ooit nog eens tegen je gebruikt om al je goede daden uit te wissen.

Even ter verduidelijking want anders ga je denk ik weer helemaal over de zeik. Het gaat om het principe dat je hier neerzet. Dat je slechte daden je goede daden uitwissen. Niet dat massamoord en een snoepje stelen gelijk zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193583461
We zetten er een beeld van Winnie Mandela die een tiener laat doodmartelen,
pi_193583469
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jij discussiert niet. Als je dit soort antwoorden geeft "zie OP", dan is dat geen discussie. Jij bent degene die niet als een volwassen persoon een discussie kan voeren.

En vervolgens kom je met achterlijke beschuldigingen. Gek he dat ik nu boos ben.

Je zit alleen maar te stoken en te zuigen op FOK!
Je vraagt naar redenen die gewoon in de OP staan. Je vraagt dus naar de bekende weg, daarom hoef je nog niet boos te worden.
West-Melanesia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 13:58:24 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je vraagt naar redenen die gewoon in de OP staan. Je vraagt dus naar de bekende weg, daarom hoef je nog niet boos te worden.
Tuurlijk joh. DOEI!!!!! :W

Ik ga je blokkeren, dan hoef ik die achterlijk kut posts van jou niet meer te lezen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193583482
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Het leek me nogal evident dat ik met mijn eerdere reactie verwees naar het artikel en niet naar TS.
Duh dat begrijp ik ook wel.
West-Melanesia
pi_193583501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:56 schreef nixxx het volgende:

[..]

Met zo’n instelling kun jij als kind maar beter nooit een snoepje gejat hebben in een winkel. Wie weet wordt dat ooit nog eens tegen je gebruikt om al je goede daden uit te wissen.

Even ter verduidelijking want anders ga je denk ik weer helemaal over de zeik. Het gaat om het principe dat je hier neerzet. Dat je slechte daden je goede daden uitwissen. Niet dat massamoord en een snoepje stelen gelijk zijn.
Ja precies, massamoord vergelijken met een snoepje jatten in de winkel.
West-Melanesia
pi_193583517
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. DOEI!!!!! :W

Ik ga je blokkeren, dan hoef ik die achterlijk kut posts van jou niet meer te lezen.
Nikon pik, doe een beetje rustig man! Denk aan je bloeddruk!! :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583518
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. DOEI!!!!! :W

Ik ga je blokkeren, dan hoef ik die achterlijk kut posts van jou niet meer te lezen.
Alsjeblieft doe dat.
West-Melanesia
pi_193583528
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Nikon pik, doe een beetje rustig man! Denk aan je bloeddruk!! :*
Pik, ik dacht dat het een vrouw was?
West-Melanesia
pi_193583533
Prachtige ontwikkelingen. Jan Pieterszoon Coen was verantwoordelijk voor de volkerenmoord op Banda. Dit soort mensen verdienen geen standbeeld. En al helemaal niet ergens in de stad, straat. Plaats het dan in een museum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 14:00:43 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hij heeft de daad begaan. Dat is waar het om draait. Al het goede wat hij heeft gedaan is allemaal niet zo relevant, dat valt allemaal in het niet. Het zou ook raar zijn om een standbeeld van Hitler neer te zetten omdat hij op een aantal punten in de geschiedenis belangrijk is geweest voor Duitsland.
Hitler heeft niks bereikt behalve Duitsland gereed maken voor destructie. Dat een paar dingen mooi meegenomen waren is niet echt relevant.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193583544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Oceanier het volgende:

Het zou ook raar zijn om een standbeeld van Hitler neer te zetten omdat hij op een aantal punten in de geschiedenis belangrijk is geweest voor Duitsland.
Ik zou dat serieus helemaal niet raar vinden. Het is een belangrijk persoon in de geschiedenis geweest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Pik, ik dacht dat het een vrouw was?
Ow geen idee eigenlijk. Ik denk een vent, en als niet dan een tof wijf. Zegmaar zo eentje van one of the guys. Zou me niets verbazen als ze de kroonkurk van een flesje bier gewoon eraf bijt met haar tanden. En shag rookt.

Maargoed, dat weet ik dus allemaal niet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hitler heeft niks bereikt behalve Duitsland gereed maken voor destructie. Dat een paar dingen mooi meegenomen waren is niet echt relevant.
Zelf als je al wat bereikt hebt is dat nog steeds niet relevant. De verkeerde daad, daar wordt je op afgerekend, zoals dus nu het geval is. Het is geen klein misdrijfje, anders was er nooit een discussie losgebarsten.
West-Melanesia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 14:04:55 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193583601
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou dat serieus helemaal niet raar vinden. Het is een belangrijk persoon in de geschiedenis geweest.
Ik zie er ook geen problemen in. Als we er maar voor gaan waken dat het geen heilige plek voor neonazi's gaat worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193583602
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou dat serieus helemaal niet raar vinden. Het is een belangrijk persoon in de geschiedenis geweest.
Ja daarom o.a. door personen al jou is er nu dus ook een discussie
West-Melanesia
pi_193583614
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow geen idee eigenlijk. Ik denk een vent, en als niet dan een tof wijf. Zegmaar zo eentje van one of the guys. Zou me niets verbazen als ze de kroonkurk van een flesje bier gewoon eraf bijt met haar tanden. En shag rookt.

Maargoed, dat weet ik dus allemaal niet :)
Whaha one of the guys _O-
West-Melanesia
pi_193583620
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik zie er ook geen problemen in. Als we er maar voor gaan waken dat het geen heilige plek voor neonazi's gaat worden.
Uiteraard
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193583714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:00 schreef theunderdog het volgende:
Prachtige ontwikkelingen. Jan Pieterszoon Coen was verantwoordelijk voor de volkerenmoord op Banda. Dit soort mensen verdienen geen standbeeld. En al helemaal niet ergens in de stad, straat. Plaats het dan in een museum.
Of voor de Chinees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 14:12:30 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zelf als je al wat bereikt hebt is dat nog steeds niet relevant. De verkeerde daad, daar wordt je op afgerekend, zoals dus nu het geval is. Het is geen klein misdrijfje, anders was er nooit een discussie losgebarsten.
Nou vind ik de twee in de verste verte niet vergelijkbaar, dus wat dat betreft gaat de vergelijking helemaal scheef.

Standbeelden zijn gewoon geschiedenis, en tenzij er een hele goede reden voor is, is er geen reden om ze weg te halen. En een mening valt daar niet onder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193583734
Gewoon weghalen, troep.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:15:43 #91
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193583776
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Gewoon weghalen, troep.
Ze laten jouw posts hier toch ook staan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193583786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze laten jouw posts hier toch ook staan?
Klopt, maar ik heb nog geen Fokker omgelegd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:17:01 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193583795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb nog geen Fokker omgelegd.
Ook dan blijft het gewoon staan, hoor.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193583810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ook dan blijft het gewoon staan, hoor.
Dat is gissen. Van deze mensen weten we in ieder geval duidelijk dat het niet allemaal lieve voorbeeldfiguurtjes waren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193583818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Behoorlijk wat als het om het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen binnen enkele minuten gaat.
Er is geen controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen?!
Tenzij je mij 1 voorstander van kunt noemen. Wellicht moet je eens het museum bezoeken om te zien wat het hedendaagse standpunt over Coen is :)

De controverse is over het standbeeld lijkt mij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:20:49 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193583869
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is gissen. Van deze mensen weten we in ieder geval duidelijk dat het niet allemaal lieve voorbeeldfiguurtjes waren.
Niemand op deze aarde is vrij van schuld. Over 100 jaar standbeelden van overgebleven helden weghalen omdat ze toch wel vleeseters waren en dat is dan weer not done.

Gewoon lekker je hele geschiedenis in de prullenbak smijten omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193583870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:12 schreef Nattekat het volgende:

Standbeelden zijn gewoon geschiedenis, en tenzij er een hele goede reden voor is, is er geen reden om ze weg te halen. En een mening valt daar niet onder.
Oude standbeelden is cultureel erfgoed.. en dat moet je op een geschikte plaats stallen.
JP Coen op een voetstuk zetten ter verheerlijking op een plein is onfatsoenlijk.
Stal dat beeld 50 meter verderop in het Westfries Museum. Niet ter verheerlijking, maar ter exposering van cultureel erfgoed
Een idee wat je wel eens hoort, is om andere beelden naast die foute lieden te plaatsen, om de geur van verheerlijking tegen te gaan. In dit geval, bijv het beeld van een Japanse huurling die een Bandanees onthoofd.
Ook een idee dus ^O^
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:22:25 #98
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193583899
Paaltjes die als grensmarkering door Anton Mussert zijn geplaatst en dus niets met politiek te maken hebben staan ook ter discussie.
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Non possumus non loqui
pi_193583926
GroenLinks is een activistische partij met als doel hun idealistische visie hoe dan ook door te drukken. Dit door misbruik te maken van groepen die zich makkelijk laten gebruiken.. het creëren van chaos met een onschuldige babyface als spreekpoppetje.. Zoek maar eens op Wijnand Duyvendak.. Man man... dat je daar op stemt..
pi_193583928
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

:')
Zijn niet de meeste mensen in de geschiedenis omgekomen uit naam van 1 of ander religie? Waarom zouden we religies en uitingen daarvan dsan niet verbieden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 14:24:40 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193583948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Oude standbeelden is cultureel erfgoed.. en dat moet je op een geschikte plaats stallen.
JP Coen op een voetstuk zetten ter verheerlijking op een plein is onfatsoenlijk.
Stal dat beeld 50 meter verderop in het Westfries Museum. Niet ter verheerlijking, maar ter exposering van cultureel erfgoed
Een idee wat je wel eens hoort, is om andere beelden naast die foute lieden te plaatsen, om de geur van verheerlijking tegen te gaan. In dit geval, bijv het beeld van een Japanse huurling die een Bandanees onthoofd.
Ook een idee dus ^O^
Het is geen verheerlijking, het is een stuk geschiedenis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 14:26:13 #102
236264 crew  capricia
pi_193583976
Zet al die omstreden beelden in een 'foute'-beeldentuin.
Gaat zeker stormlopen daar.
Definitely not CIA
pi_193583978
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is geen verheerlijking, het is een stuk geschiedenis.
Dat beeld is daar weggezet om de man te verheerlijken en Hoornenaren groeiden op met : kijk eens hoe geweldig onze stadgenoot was.
Foute redenen... Dat is de geschiedenis vervalsen en misbruiken voor chauvinisme
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:26:31 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193583983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er is geen controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen?!
Tenzij je mij 1 voorstander van kunt noemen. Wellicht moet je eens het museum bezoeken om te zien wat het hedendaagse standpunt over Coen is :)

De controverse is over het standbeeld lijkt mij.
Er lopen toch nog mensen rond met T-shirts met bijv een lachende Mao of met Che Guevara? Heb je dat belachelijk grote standbeeld van Gengis Khan nooit gezien? Hun (massa) moorden geen bezwaar?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193583994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat beeld is daar weggezet om de man te verheerlijken en Hoornenaren groeiden op met : kijk eens hoe geweldig onze stadgenoot was.
Foute redenen... Dat is de geschiedenis vervalsen en misbruiken voor chauvinisme
Nou en
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193583995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou vind ik de twee in de verste verte niet vergelijkbaar, dus wat dat betreft gaat de vergelijking helemaal scheef.

Standbeelden zijn gewoon geschiedenis, en tenzij er een hele goede reden voor is, is er geen reden om ze weg te halen. En een mening valt daar niet onder.
Standbeelden van personen maak je om diegene te eren, geschiedenis heb je in andere vormen. Een mening kan een hele goede reden zijn om een standbeeld te verwijderen, vooral als die mening op waarheid en feiten gebaseerd is. Het is een feit dat hij een compleet eiland ontvolkt heeft binnen enkele minuten. De redenen zijn nog absurder.

Voor mij interesseert dat hele standbeeld me niet. Ik ben zelfs in de JP Coen cafe om de hoek van dat standbeeld geweest. Maar ik kan het begrijpen dat mensen er aanstoot aan nemen, het is niet meer dan logisch. Dus als dat ding weg moet, so be it. Genoeg andere Nederlandse helden die minder controversieel zijn of helemaal niet controversieel die je kunt eren met een standbeeld.
West-Melanesia
pi_193584021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:27 schreef RTR het volgende:

[..]

Nou en
Jij hebt geen probleem om een rovende moordenaar ter verheerlijken en als voorbeeld te stellen van hoe geweldig "we " waren ?
pi_193584035
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er is geen controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen?!
Tenzij je mij 1 voorstander van kunt noemen. Wellicht moet je eens het museum bezoeken om te zien wat het hedendaagse standpunt over Coen is :)

De controverse is over het standbeeld lijkt mij.
Je creëert een controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen door de dader ervan te vereren met een standbeeld.
West-Melanesia
pi_193584041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:26 schreef nixxx het volgende:

[..]

Er lopen toch nog mensen rond met T-shirts met bijv een lachende Mao of met Che Guevara? Heb je dat belachelijk grote standbeeld van Gengis Khan nooit gezien? Hun (massa) moorden geen bezwaar?
Ik vind dat dat lekker moet kunnen ja.
Als je je serieus voelt aangevallen door een standbeeld van Khan of een t-shirtje met Che heb ik een beetje medelijden met je.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je creëert een controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen door de dader ervan te vereren met een standbeeld.
Dat is jouw interpretatie. Ik vind het een beetje onzinnig dat een standbeeld van een persoon ook direct verheerlijking is van al zijn slechte kanten. Helemaal als je daar helder over informeert.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193584046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij hebt geen probleem om een rovende moordenaar ter verheerlijken en als voorbeeld te stellen van hoe geweldig "we " waren ?
Het is een beeld man laat lekker staan. Kost allemaal weer onnodig belastinggeld.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193584061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je creëert een controverse over het vermoorden van duizenden vrouwen en kinderen door de dader ervan te vereren met een standbeeld.
Alleen vereert niemand hem.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 14:31:09 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193584064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Standbeelden van personen maak je om diegene te eren, geschiedenis heb je in andere vormen. Een mening kan een hele goede reden zijn om een standbeeld te verwijderen, vooral als die mening op waarheid en feiten gebaseerd is. Het is een feit dat hij een compleet eiland ontvolkt heeft binnen enkele minuten. De redenen zijn nog absurder.

Voor mij interesseert dat hele standbeeld me niet. Ik ben zelfs in de JP Coen cafe om de hoek van dat standbeeld geweest. Maar ik kan het begrijpen dat mensen er aanstoot aan nemen, het is niet meer dan logisch. Dus als dat ding weg moet, so be it. Genoeg andere Nederlandse helden die minder controversieel zijn of helemaal niet controversieel die je kunt eren met een standbeeld.
Mij interesseert dat hele standbeeld me ook niet, maar mensen die er aanstoot aan nemen nog veel minder. Die mensen kiezen er zelf voor om zich zo te voelen, dat betekent niet automatisch dat we ze maar gelijk hun zin moeten geven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193584087
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik vind dat dat lekker moet kunnen ja.
Als je je serieus voelt aangevallen door een standbeeld van Khan of een t-shirtje met Che heb ik een beetje medelijden met je.
[..]

Dat is jouw interpretatie. Ik vind het een beetje onzinnig dat een standbeeld van een persoon ook direct verheerlijking is van al zijn slechte kanten. Helemaal als je daar helder over informeert.
Je snapt de definitie van een standbeeld niet. Een standbeeld dien als eerbetoon aan een persoon. Niet alleen de goede daden maken de persoon. Dat noemen we het voor het gemak weglaten van zijn slechte daden.
West-Melanesia
pi_193584097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:31 schreef RTR het volgende:

[..]

Alleen vereert niemand hem.
Een standbeeld is een eerbetoon.
West-Melanesia
pi_193584108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een standbeeld is een eerbetoon.
Niemand vereert dat standbeeld. Het staat er gewoon.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193584110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mij interesseert dat hele standbeeld me ook niet, maar mensen die er aanstoot aan nemen nog veel minder. Die mensen kiezen er zelf voor om zich zo te voelen, dat betekent niet automatisch dat we ze maar gelijk hun zin moeten geven.
Ze mogen zich zo voelen. En als ze het weg willen halen, wat is dan het probleem als het je niet interesseert?
West-Melanesia
pi_193584122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:33 schreef RTR het volgende:

[..]

Niemand vereert dat standbeeld. Het staat er gewoon.
Het standbeeld is een eerbetoon. Een standbeeld staat niet zomaar ergens gewoon.
West-Melanesia
pi_193584136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een standbeeld is een eerbetoon.
En alle abstracte beeldende objecten dan?

Afbeeldingen van mensen zijn ook allemaal een eerbetoon?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:48 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193584142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ze mogen zich zo voelen. En als ze het weg willen halen, wat is dan het probleem als het je niet interesseert?
Dat we niet moeten luisteren naar mensen die iets verzonnen hebben om aanstoot aan nemen vind ik dan weer wel belangrijk, dat is de glijdende schaal dus. Elke grote revolutie begint met een stel kansloze activisten, en dat eindigt niet altijd even goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193584148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het standbeeld is een eerbetoon. Een standbeeld staat niet zomaar ergens gewoon.
Jawel.

Het weghalen kost onnodig belastinggeld.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:37:54 #121
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193584174
BLM heeft ook aardig wat inspiratie gehaald uit de beeldenstorm van de Taliban in Afghanistan.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:38:18 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193584180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik vind dat dat lekker moet kunnen ja.
Als je je serieus voelt aangevallen door een standbeeld van Khan of een t-shirtje met Che heb ik een beetje medelijden met je.
[..]

Dat is jouw interpretatie. Ik vind het een beetje onzinnig dat een standbeeld van een persoon ook direct verheerlijking is van al zijn slechte kanten. Helemaal als je daar helder over informeert.
Ah, ik had je post verkeerd opgevat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:38:47 #123
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_193584189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:33 schreef RTR het volgende:

[..]

Niemand vereert dat standbeeld. Het staat er gewoon.
Vergeet je nu niet de jaarlijkse pelgrimstocht naar het standbeeld? :')
pi_193584202
En toen viel Jan Pieterszoon



Zie ik antifatuig op de achtergrond?
Of zijn het mede-vaderlanders die treuren om de gevallen held?
pi_193584229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
En toen viel Jan Pieterszoon

[ afbeelding ]
Lol is het echt zo?
West-Melanesia
pi_193584233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En alle abstracte beeldende objecten dan?

Afbeeldingen van mensen zijn ook allemaal een eerbetoon?
Een foto lijkt mij toch geen eerbetoon?
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:42:40 #127
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193584238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
En toen viel Jan Pieterszoon

[ afbeelding ]
Hebben ze de Coentunnel inmiddels ook al laten onderlopen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193584248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat we niet moeten luisteren naar mensen die iets verzonnen hebben om aanstoot aan nemen vind ik dan weer wel belangrijk, dat is de glijdende schaal dus. Elke grote revolutie begint met een stel kansloze activisten, en dat eindigt niet altijd even goed.
Maar dat is het punt toch. Zijn massamoord is toch niet verzonnen?
West-Melanesia
pi_193584255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:36 schreef RTR het volgende:

[..]

Jawel.

Het weghalen kost onnodig belastinggeld.
Ons belastinggeld gaat naar ergere onzin.
West-Melanesia
pi_193584275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lol is het echt zo?
2011...een kraanwagenchauffeur maakte een fout...

... zegt hij... ik verdenk hem van antifa-undercover te zijn.. door Soros betaald
pi_193584283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hebben ze de Coentunnel inmiddels ook al laten onderlopen?
Nee.... mag niet wegens anderhalve meter-regel..
pi_193584306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

2011...een kraanwagenchauffeur maakte een fout...

... zegt hij... ik verdenk hem van antifa-undercover te zijn.. door Soros betaald
Haha _O-
West-Melanesia
pi_193584321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ons belastinggeld gaat naar ergere onzin.
Daar ook gelijk mee stoppen. Al deze 'discriminatie' en 'racisme' onzin moet maar eens afgelopen zijn. Het is allebei al verboden dus je gaat niks bereiken met je kansloze 'demonstraties'.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193584353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:49 schreef RTR het volgende:

Al deze 'discriminatie' en 'racisme' onzin moet maar eens afgelopen zijn.
Wat is er onzin?
Er is geen discriminatie in Nederland, denk je?
Of is het er wel, maar het is onzin daar een mening over te uiten?
Wat bedoel je precies?
pi_193584368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:49 schreef RTR het volgende:

[..]

Daar ook gelijk mee stoppen. Al deze 'discriminatie' en 'racisme' onzin moet maar eens afgelopen zijn. Het is allebei al verboden dus je gaat niks bereiken met je kansloze 'demonstraties'.
Ik snap niet precies wat je bedoelt
West-Melanesia
pi_193584376
Volgens mij stond er al een bordje bij met een context.

Hoop dat ze er ook bijgezet hebben dat deze slaven van de lokale stamhoofden gekocht zijn voor de juiste context. Dat willen ze tijdens deze hele BLM discussie nog wel eens vergeten.

De lokale stamhoofden kwamen er achter dat verkopen van krijgsgevangen lucratiever was als het afmaken van de krijgsgevangenen :+

Geef een totaal beeld weer van wat er toen gebeurd is en wis de geschiedenis niet. We maken van Auschwitz toch ook geen pretpark om dat het leuker is en dat we willen vergeten wat er gebeurd is. |:(
pi_193584378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er is geen discriminatie in Nederland
Klopt.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193584393
quote:
"Plaats foute standbeelden zoals dat van Jan Pieterszoon Coen in een museum en niet op straat." Daarvoor pleit historicus Ethan Mark in Dit is de Dag: "Een monument is toch een soort eerbetoon."
Luister naar het gesprek:
https://www.nporadio1.nl/(...)mQ0eyv7ADUjOr68RD4Yo
pi_193584425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:49 schreef RTR het volgende:

[..]

Daar ook gelijk mee stoppen. Al deze 'discriminatie' en 'racisme' onzin moet maar eens afgelopen zijn. Het is allebei al verboden dus je gaat niks bereiken met je kansloze 'demonstraties'.
Ik zal het doorgeven aan rutte als ik hem zo zie. Waar moet dit geld dan heen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193584435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:52 schreef RTR het volgende:

[..]

Klopt.
ok... jij bent aanhanger van discriminatie, maar je kunt dat niet zo met deze woorden openlijk toegeven... en dus doe je alsof je heel poltiekcorrect ben.
Of je zit mij te stangen .... ken ook... Have fun
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:55:15 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193584436
Als je ergens last van hebt, kun je ook zélf weggaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193584449
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar dat is het punt toch. Zijn massamoord is toch niet verzonnen?
De vertienvoudiging van het aantal doden dat hij rapporteerde wellicht wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193584457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ok... jij bent aanhanger van discriminatie, maar je kunt dat niet zo met deze woorden openlijk toegeven
Dat zal het zijn.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:56:31 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584462
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:33 schreef vosss het volgende:
Die discussie barst niet los, die is doelbewust aangezwengeld.

Dat is heel wat anders.
En het kan alleen maar van 2 kanten af komen. En dat is van de id-politics zeurende kneuzen van gl of d666.

Zie hier het bewijs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:52 schreef descon het volgende:
Volgens mij stond er al een bordje bij met een context.

Hoop dat ze er ook bijgezet hebben dat deze slaven van de lokale stamhoofden gekocht zijn voor de juiste context. Dat willen ze tijdens deze hele BLM discussie nog wel eens vergeten.

De lokale stamhoofden kwamen er achter dat verkopen van krijgsgevangen lucratiever was als het afmaken van de krijgsgevangenen :+

Geef een totaal beeld weer van wat er toen gebeurd is en wis de geschiedenis niet. We maken van Auschwitz toch ook geen pretpark om dat het leuker is en dat we willen vergeten wat er gebeurd is. |:(
Pas 119 jaar later kwam er een tekst onder. Dat is toch geen excuus?
West-Melanesia
pi_193584468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:52 schreef descon het volgende:
Volgens mij stond er al een bordje bij met een context.

Hoop dat ze er ook bijgezet hebben dat deze slaven van de lokale stamhoofden gekocht zijn voor de juiste context. Dat willen ze tijdens deze hele BLM discussie nog wel eens vergeten.

De lokale stamhoofden kwamen er achter dat verkopen van krijgsgevangen lucratiever was als het afmaken van de krijgsgevangenen :+

Geef een totaal beeld weer van wat er toen gebeurd is en wis de geschiedenis niet. We maken van Auschwitz toch ook geen pretpark om dat het leuker is en dat we willen vergeten wat er gebeurd is. |:(
Dat laatste: daarom worden de standbeelden weggehaald hopelijk zodat er geen geschiedvervalsing meer is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:59:15 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

:')
Heeeey... jij ook hier.

Maandag kon het je geen fuck schelen, maar het is inmiddels donderdag en je bent er nog steeds mee bezig.

Vreemd hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vertienvoudiging van het aantal doden dat hij rapporteerde wellicht wel.
Jij met je vertienvoudiging. Het getal 15.000 is niet zo belangrijk. Al waren het 200.
West-Melanesia
pi_193584536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heeeey... jij ook hier.

Maandag kon het je geen fuck schelen, maar het is inmiddels donderdag en je bent er nog steeds mee bezig.

Vreemd hoor.
Ja je hebt me aangestoken. Nu ik toch in de flow zit, ga ik maar doorhalen.
West-Melanesia
pi_193584597
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef daNpy het volgende:
Als je ergens last van hebt, kun je ook zélf weggaan.
Ik zou zegge pak je koffers :)
West-Melanesia
pi_193584613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jij met je vertienvoudiging. Het getal 15.000 is niet zo belangrijk. Al waren het 200.
Coen zelf had er 1200 op zijn BandaBandalijstje staan, dan vind ik het interessant hoe en waarom dat er 15.000 geworden zijn. Dan wordt het ook weer vaak een genocide genoemd, alsof dat een superlatief van massamoord is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:08:31 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja je hebt me aangestoken. Nu ik toch in de flow zit, ga ik maar doorhalen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja je doet het zelf. Het is al aan je uitgelegd waar een standbeeld voor dient.
Jij ziet het als persoonsverering, ik zie het als geschiedenis. Dat is niets meer dan een persoonlijke mening van jou. Thats it. Het is ook een persoonlijke mening dat jij het ziet als slecht mens. Maar vanwege jouw persoonlijke mening wordt het beeld niet verwijderd, of andere dingen waarvan jij vindt 'doe het dan goed'.

Mensen die aanstoot nemen aan de gedane zaken waarmee ze zelf nooit te maken hebben gehad maar wel zichzelf in een calimero positie stoppen omdat ze denken en wel persoonlijk nadeel van te ondervinden, moeten eens achter hun oren. Gewoon ziek.

Alsof de NL'ers iedere Spanjaard om excuses gaan vragen. Grow up.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Coen zelf had er 1200 op zijn BandaBandalijstje staan, dan vind ik het interessant hoe en waarom dat er 15.000 geworden zijn. Dan wordt het ook weer vaak een genocide genoemd, alsof dat een superlatief van massamoord is.
Oh de dader heeft er 1200 van gemaakt. Ik zou zegge vraag het de historici en onderzoekers hoe ze op 15.000 zijn gekomen. Die discussie vind ik meer een afleidingsmanoeuvre. Jij noemt het genocide. Massamoord is niet hetzelfde als genocide. Maar je zou het gerust genocide kunnen noemen aangezien 90% van de bevolking uitgeroeid is op een handjevol mensen na die konden vluchten.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:10:12 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Coen zelf had er 1200 op zijn BandaBandalijstje staan, dan vind ik het interessant hoe en waarom dat er 15.000 geworden zijn. Dan wordt het ook weer vaak een genocide genoemd, alsof dat een superlatief van massamoord is.
Tuuuuurlijk wordt het zo genoemd, het is immers een woord waar in de tegenwoordige tijd veel lading aan zit. Want alles wordt naar de maatstaf van heden gelegd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]


[..]

Jij ziet het als persoonsverering, ik zie het als geschiedenis. Dat is niets meer dan een persoonlijke mening van jou. Thats it. Het is ook een persoonlijke mening dat jij het ziet als slecht mens. Maar vanwege jouw persoonlijke mening wordt het beeld niet verwijderd, of andere dingen waarvan jij vindt 'doe het dan goed'.

Mensen die aanstoot nemen aan de gedane zaken waarmee ze zelf nooit te maken hebben gehad maar wel zichzelf in een calimero positie stoppen omdat ze denken en wel persoonlijk nadeel van te ondervinden, moeten eens achter hun oren. Gewoon ziek.

Alsof de NL'ers iedere Spanjaard om excuses gaan vragen. Grow up.
Het gaat er niet om hoe jij het ziet. Het standbeeld is gemaakt als eerbetoon. Dat is de definitie van een standbeeld. Maar jij blijft proberen een standpunt te verdedigen dat niet te verdedigen valt.
West-Melanesia
pi_193584730
Wanneer gaan alle atheisten de straat op om tegen de duizenden jaren onderdrukking te demonstreren en alle geloofsgebouwen te beeldenstormen. Ook zouden er herstel betalingen door al die geloven gedaan moeten worden. :D 8-)
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:12:28 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584733
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh de dader heeft er 1200 van gemaakt. Ik zou zegge vraag het de historici en onderzoekers hoe ze op 15.000 zijn gekomen. Die discussie vind ik meer een afleidingsmanoeuvre. Jij noemt het genocide. Massamoord is niet hetzelfde als genocide. Maar je zou het gerust genocide kunnen noemen aangezien 90% van de bevolking uitgeroeid is op een handjevol mensen na die konden vluchten.
All whites must die, kill all whites en weet ik veel wat nog al meer.

Zodra een aantal lieden uit blm de kans krijgt, zijn ze geen haar beter dan een willekeurig genocidaal persoon uit de wereldgeschiedenis.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh de dader heeft er 1200 van gemaakt. Ik zou zegge vraag het de historici en onderzoekers hoe ze op 15.000 zijn gekomen. Die discussie vind ik meer een afleidingsmanoeuvre. Jij noemt het genocide. Massamoord is niet hetzelfde als genocide. Maar je zou het gerust genocide kunnen noemen aangezien 90% van de bevolking uitgeroeid is op een handjevol mensen na die konden vluchten.
Volgens mij heeft hij de overlevenden zelf laten verplaatsen. Dan is dat etnische zuivering, maar juist geen genocide.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk wordt het zo genoemd, het is immers een woord waar in de tegenwoordige tijd veel lading aan zit. Want alles wordt naar de maatstaf van heden gelegd.
Je moet het gewoon correct benoemen. Je kunt 20 miljoen mensen afmaken zonder dat het genocide is en 1200 dat het wel genocide is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:13:19 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584746
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe jij het ziet. Het standbeeld is gemaakt als eerbetoon. Dat is de definitie van een standbeeld. Maar jij blijft proberen een standpunt te verdedigen dat niet te verdedigen valt.
Jouw persoonlijke en eigen mening. Niet meer dan dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:13:32 #160
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193584749
Waar ik zo moe van word, zoals gister aan tafel bij Beau. Is dat de mensen die aanschuiven in al die talkshows en zielig lopen te doen, allemaal leven van overheidsgeld. Er zit godverdomme nooit een keer iemand aan tafel die een eigen bouwonderneming, horecazaak, kotter etc. heeft. Het is allemaal subsidie, en dat loopt te janken over privilege... Doe godverdomme eens wat nuttigs en ga aan het werk stelletje tering kneuzen.
pi_193584754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:12 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer gaan alle atheisten de straat op om tegen de duizenden jaren onderdrukking te demonstreren en alle geloofsgebouwen te beeldenstormen. Ook zouden er herstel betalingen door al die geloven gedaan moeten worden. :D 8-)
Begin die beweging zou ik zeggen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193584765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Ciclon het volgende:
Waar ik zo moe van word, zoals gister aan tafel bij Beau. Is dat de mensen die aanschuiven in al die talkshows en zielig lopen te doen, allemaal leven van overheidsgeld. Er zit godverdomme nooit een keer iemand aan tafel die een eigen bouwonderneming, horecazaak, kotter etc. heeft. Het is allemaal subsidie, en dat loopt te janken over privilege... Doe godverdomme eens wat nuttigs en ga aan het werk stelletje tering kneuzen.
Ik heb niet gehoord dat ze zeiden wat voor beroep ze hebben. Heb ik dat gemist?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193584769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

All whites must die, kill all whites en weet ik veel wat nog al meer.

Zodra een aantal lieden uit blm de kans krijgt, zijn ze geen haar beter dan een willekeurig genocidaal persoon uit de wereldgeschiedenis.
Er zitten jou heel veel dingen erg dwars.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:15:10 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Ciclon het volgende:
Waar ik zo moe van word, zoals gister aan tafel bij Beau. Is dat de mensen die aanschuiven in al die talkshows en zielig lopen te doen, allemaal leven van overheidsgeld. Er zit godverdomme nooit een keer iemand aan tafel die een eigen bouwonderneming, horecazaak, kotter etc. heeft. Het is allemaal subsidie, en dat loopt te janken over privilege... Doe godverdomme eens wat nuttigs en ga aan het werk stelletje tering kneuzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Begin die beweging zou ik zeggen....
Gewoon om aan te tonen hoe bizar dit lange tenen geneuzel aan het worden is. :Y
pi_193584783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij de overlevenden zelf laten verplaatsen. Dan is dat etnische zuivering, maar juist geen genocide.
[..]

Je moet het gewoon correct benoemen. Je kunt 20 miljoen mensen afmaken zonder dat het genocide is en 1200 dat het wel genocide is.
Massamoord dus. Terug naar het onderwerp.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:17:17 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193584813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er zitten jou heel veel dingen erg dwars.
Ah, het wordt persoonlijk omdat je niet om de inhoud verder kan.

Ook standaard tactiek binnen de blmkozp kliek. Zodra je niet met hun waanideeën in gaat, zal het wel aan persoonlijke issues liggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193584825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon om aan te tonen hoe bizar dit lange tenen geneuzel aan het worden is. :Y
Maarja je kon erop wachten toch. Helemaal als mensen om de meest onzinnige redenen zijn daden proberen goed te praten, bagatelliseren. Of na 119 jaar een zielig kritisch tekstje eronder plaatsen. Het was allemaal slechts een kwestie van tijd..
West-Melanesia
pi_193584835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, het wordt persoonlijk omdat je niet om de inhoud verder kan.

Ook standaard tactiek binnen de blmkozp kliek. Zodra je niet met hun waanideeën in gaat, zal het wel aan persoonlijke issues liggen.
Ik kom altijd met inhoud. Maar jij wilt niet eens toegeven dat een standbeeld een eerbetoon is. Hoe moeten wij dan verder? Een aantal dingen zit jou zo dwars dat je voor geen rede meer vatbaar bent. Ineens schrijf je in een opwelling all whites must die enzo. Tja wat moet ik daar nou mee?
West-Melanesia
pi_193584846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:13 schreef Ciclon het volgende:
Waar ik zo moe van word, zoals gister aan tafel bij Beau. Is dat de mensen die aanschuiven in al die talkshows en zielig lopen te doen, allemaal leven van overheidsgeld. Er zit godverdomme nooit een keer iemand aan tafel die een eigen bouwonderneming, horecazaak, kotter etc. heeft. Het is allemaal subsidie, en dat loopt te janken over privilege... Doe godverdomme eens wat nuttigs en ga aan het werk stelletje tering kneuzen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:19:49 #171
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193584847
quote:
Tsja, niet alle historici hebben van de geschiedenis geleerd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:20:30 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193584860
Deze week beelden.En wat komt er volgende week? Mensen die "niet deugen"?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:21:44 #173
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193584887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:00 schreef theunderdog het volgende:
Prachtige ontwikkelingen. Jan Pieterszoon Coen was verantwoordelijk voor de volkerenmoord op Banda. Dit soort mensen verdienen geen standbeeld. En al helemaal niet ergens in de stad, straat. Plaats het dan in een museum.
Moskeeën ook maar sluiten dan ?
Daar worden dagelijks een slavenhandelaar en moordenaar geëerd
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:22:43 #174
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193584896
Die onderzoeken dat allochtonen lastiger aan werk of stage komen zijn ook zo godverdomme grappig.
Het is altijd, kleurling die solliciteert en een blanke die aanneemt. Er word alleen totaal geen onderzoek gedaan naar de werving en selectie waarbij het geval andersom is. Ik zou verdomme toch eens graag willen weten hoe het bij ondernemingen in de Bijlmer, Spangen etc. aan toe gaat. Of is dat dan racisme? Want whiteprivilege?
pi_193584901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:20 schreef thedeedster het volgende:
Deze week beelden.En wat komt er volgende week? Mensen die "niet deugen"?
Mensen die niet deugen daar hebbe we de wet en de gevangenis voor. Dat is niets nieuws. Die wet is er volgende week, deze week, en was er vorige week.
West-Melanesia
pi_193584906
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het was allemaal slechts een kwestie van tijd..
Het kan ook een kwestie van tijd zijn dat mensen doorschieten en er weer echte raciale tegenstellingen gaan ontstaan.

Molukse wijken bijvoorbeeld totaal discriminerend om mensen vanwege hun afkomst voorrang op woningen te geven. :Y)
pi_193584917
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik kom altijd met inhoud. Maar jij wilt niet eens toegeven dat een standbeeld een eerbetoon is. Hoe moeten wij dan verder? Een aantal dingen zit jou zo dwars dat je voor geen rede meer vatbaar bent. Ineens schrijf je in een opwelling all whites must die enzo. Tja wat moet ik daar nou mee?
Nee, een standbeeld neerzetten is een eerbetoon. Het laten staan niet, dat is een erkenning van het verschrijden van de tijd en de verandering van normen en inzichten. Het standbeeld vertelt je over wat mensen uit de 19e eeuw wilden vertellen over de 17e eeuw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193584931
Zullen we ook gelijk bv het Colosseum in Rome maar afbreken ? daar vochten heel vroeger ook slaven, of is dat iets te ver terug in de tijd ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:24:26 #179
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193584935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mensen die niet deugen daar hebbe we de wet en de gevangenis voor. Dat is niets nieuws. Die wet is er volgende week, deze week, en was er vorige week.
Die wet die kun je ook gebruiken om netjes te vragen of een beeld verwijderd mag worden. :)

Ben gewoon faliekant tegen eigen rechter spelen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193584972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het kan ook een kwestie van tijd zijn dat mensen doorschieten en er weer echte raciale tegenstellingen gaan ontstaan.

Molukse wijken bijvoorbeeld totaal discriminerend om mensen vanwege hun afkomst voorrang op woningen te geven. :Y)
Daar waren rechtse zeikers al mee begonnen in 2004. In 2004 opeens vingertje wijzen naar Molukse wijken (altijd al geaccepteerd onderdeel van de Nederlandse samenleving geweest) en daarna boos worden als hun eigen traditie van zwarte piet onder vuur werd genomen.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:28:54 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193584996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik zou zegge pak je koffers :)
Want?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193585007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, een standbeeld neerzetten is een eerbetoon. Het laten staan niet, dat is een erkenning van het verschrijden van de tijd en de verandering van normen en inzichten. Het standbeeld vertelt je over wat mensen uit de 19e eeuw wilden vertellen over de 17e eeuw.
Een standbeeld neerzetten is een eerbetoon. Daar word je nu op afgerekend.
West-Melanesia
pi_193585009
Of we breken de piramides van Gizeh ook gelijk af, een beetje farao was niet vies van wat slavenarbeid
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193585021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Die wet die kun je ook gebruiken om netjes te vragen of een beeld verwijderd mag worden. :)

Ben gewoon faliekant tegen eigen rechter spelen.
Ik denk ook niet dat mensen eigen rechter gaan spelen. Alhoewel, als het geduld opraakt zou het best kunnen.
West-Melanesia
pi_193585027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Daar waren rechtse zeikers al mee begonnen in 2004. In 2004 opeens vingertje wijzen naar Molukse wijken (altijd al geaccepteerd onderdeel van de Nederlandse samenleving geweest) en daarna boos worden als hun eigen traditie van zwarte piet onder vuur werd genomen.
Witte mannen mogen dus niet in die wijk wonen.

Ik zei het al eerder racisme bestaat hier niet.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193585033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Want?
Heb jij geen last van bepaalde personen dan?
West-Melanesia
pi_193585034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:30 schreef TLC het volgende:
Of we breken de piramides van Gizeh ook gelijk af, een beetje farao was niet vies van wat slavenarbeid
Piramides zijn niet gebouwd door slaven.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193585105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:31 schreef RTR het volgende:

[..]

Witte mannen mogen dus niet in die wijk wonen.

Ik zei het al eerder racisme bestaat hier niet.
Jawel, wie zegt dat ze daar niet in mogen wonen? Maar het ging om de hypocrisie, je verandert nu van onderwerp. Is niet erg, ik ga met je mee.
West-Melanesia
pi_193585141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een standbeeld neerzetten is een eerbetoon. Daar word je nu op afgerekend.
Het is een tijdsbeeld, onderdeel van de geschiedenis. Als je nu de geschiedenis wil verwijderen/wissen dan kan je nooit leren van de fouten die destijds gemaakt zijn.

Educatie met voorbeelden lijkt mij in ieder geval zinvoller. Zie ook de literatuur met o.a. 'de negerhut van Oom Tom' of Kuifje, Suske en Wiske en nu recentelijk in het nieuws de film 'Gone with the wind'.

Verder ben ik niet van het per se moeten laten staan van standbeelden, wel fel tegen eigenrichting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193585157
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:30 schreef TLC het volgende:
Of we breken de piramides van Gizeh ook gelijk af, een beetje farao was niet vies van wat slavenarbeid
Behalve die van de Kush-dynastie natuurlijk, want die waren donkerder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193585178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een standbeeld neerzetten is een eerbetoon. Daar word je nu op afgerekend.
Neerzetten en laten staan is iets fundamenteel anders. Ik pleit er dan ook niet voor om meer standbeelden van Coen neer te zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193585182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon om aan te tonen hoe bizar dit lange tenen geneuzel aan het worden is. :Y
Ik vind dat jij een goed punt heb. Ik sluit me aan bij jou. Je het gewoon gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193585190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Neerzetten en laten staan is iets fundamenteel anders. Ik pleit er dan ook niet voor om meer standbeelden van Coen neer te zetten.
Je zou maar eens Coen heten op dit monent ....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:43:25 #194
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193585194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve die van de Kush-dynastie natuurlijk, want die waren donkerder.
Hmm, ik denk dat men via "blackwashing" de hele Egyptische geschiedenis wel vrij zal pleiten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:45:17 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193585230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Heb jij geen last van bepaalde personen dan?
Waar staat dat?

En waarom probeer je het probleem altijd maar te ontwijken en om te draaien?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:46:00 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

Neerzetten en laten staan is iets fundamenteel anders.
Uhmm, nee hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193585275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar staat dat?

En waarom probeer je het probleem altijd maar te ontwijken en om te draaien?
Ik dacht het. Verder ontwijk ik niks, draaien doe ik ook niet.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:48:29 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193585281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik dacht het. Verder ontwijk ik niks, draaien doe ik ook niet.
:')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193585301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is een tijdsbeeld, onderdeel van de geschiedenis. Als je nu de geschiedenis wil verwijderen/wissen dan kan je nooit leren van de fouten die destijds gemaakt zijn.

Educatie met voorbeelden lijkt mij in ieder geval zinvoller. Zie ook de literatuur met o.a. 'de negerhut van Oom Tom' of Kuifje, Suske en Wiske en nu recentelijk in het nieuws de film 'Gone with the wind'.

Verder ben ik niet van het per se moeten laten staan van standbeelden, wel fel tegen eigenrichting.
Verwijderen is geen wissen. Dat werd al een aantal keer gezegd. Volgens mij is het de bedoeling dat het verplaatst wordt naar een geschikte museum.
West-Melanesia
pi_193585315
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

:')
Heb je echt nergens last van? Je mag gewoon eerlijk zijn.
West-Melanesia
pi_193585359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Pas 119 jaar later kwam er een tekst onder. Dat is toch geen excuus?
Excuus lijkt me niet nodig omdat de hele keten fout zat naar de huidige maatstaven.

Dan blijf je bezig met excuses aanbieden. Slavenarbeid komt al duizenden jaren voor en elke beschaving met een beetje geschiedenis heeft zich op de een of andere manier wel schuldig aangemaakt.

Herschrijf/wis de geschiedenis niet omdat het je niet bevalt. Zet de juiste context wat er gebeurd is en leer er van.
pi_193585375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uhmm, nee hoor.
Voel je ook nog steeds pijn bij die Duitse bunkers? Of als je het metrieke stelsel gebruikt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193585385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:31 schreef RTR het volgende:

[..]

Piramides zijn niet gebouwd door slaven.
Die torens in Dubai ook niet!!
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:55:26 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193585387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Voel je ook nog steeds pijn bij die Duitse bunkers? Of als je het metrieke stelsel gebruikt?
Goeie vergelijking ook. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:56:16 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193585393
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik kom altijd met inhoud. Maar jij wilt niet eens toegeven dat een standbeeld een eerbetoon is. Hoe moeten wij dan verder? Een aantal dingen zit jou zo dwars dat je voor geen rede meer vatbaar bent. Ineens schrijf je in een opwelling all whites must die enzo. Tja wat moet ik daar nou mee?
Euh nee, want als ik kom met argumentatie zit er blijkbaar bij mij iets dwars volgens jou.

Geen idee hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193585399
Ohnee toch
Begint die onzin nu ook al hier
pi_193585406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:53 schreef descon het volgende:

[..]

Excuus lijkt me niet nodig omdat de hele keten fout zat naar de huidige maatstaven.

Dan blijf je bezig met excuses aanbieden. Slavenarbeid komt al duizenden jaren voor en elke beschaving met een beetje geschiedenis heeft zich op de een of andere manier wel schuldig aangemaakt.

Herschrijf/wis de geschiedenis niet omdat het je niet bevalt. Zet de juiste context wat er gebeurd is en leer er van.
Nee het bordje met tekst, dat is geen excuses om het beeld dan maar te laten staan. Je zei dat er al een bordje was geplaatst, of bedoel je daar iets anders mee?
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:57:43 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193585413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Heb je echt nergens last van? Je mag gewoon eerlijk zijn.
Volgens mij gaat dit topic júist over mensen die ergens last van hebben en dit per sé willen veranderen. Waarom draai het je het dan al 2x naar mij?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193585425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het bordje met tekst, dat is geen excuses om het beeld dan maar te laten staan. Je zei dat er al een bordje was geplaatst, of bedoel je daar iets anders mee?
Dus als enkele mensen er last van hebben moet het weg :') Wat een maatstaf :') Laat die rubberentegel figuren maar een dikkere huid kweken.
pi_193585451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die torens in Dubai ook niet!!
Piramides echt niet man. Slaven werden niet vlakbij farao's begraven.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:02:08 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193585465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het bordje met tekst, dat is geen excuses om het beeld dan maar te laten staan. Je zei dat er al een bordje was geplaatst, of bedoel je daar iets anders mee?
Niks is genoeg voor blm. Zeurenzeurenzeuren.

Tot ze geld krijgen voor de slavernij van de blanken als genoegdoening. Over de dode ruggen van hun vermeende voorouders.

En maar blijven zeuren tot die tijd. Ranzig discriminerend jammerend kutvolk is het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193585470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:56 schreef BeriBeri het volgende:
Ohnee toch
Begint die onzin nu ook al hier
Uiteraard.
pi_193585478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh nee, want als ik kom met argumentatie zit er blijkbaar bij mij iets dwars volgens jou.

Geen idee hoor.
Ik probeerde je alleen wat uit te leggen. Er zijn genoeg mooie standbeelden, gevels en versieringen uit de oudheid. Nooit een probleem over geweest. Sommige dingen vind ik onzin om een probleem van te maken. Zoals ik ook al zei, blijft Coen staan, lekker boeie. Gaat ie weg, ik snap het.
Maar als je een feitelijke misdaad, zelfs voor die tijd, probeert weg te moffelen onder het mom van dat hij een belangrijk persoon is, ja dan jaag je mensen tegen je in het harnas.
West-Melanesia
pi_193585491
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit topic júist over mensen die ergens last van hebben en dit per sé willen veranderen. Waarom draai het je het dan al 2x naar mij?
Onderbuikgevoel.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:04:03 #215
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193585496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een idee wat je wel eens hoort, is om andere beelden naast die foute lieden te plaatsen, om de geur van verheerlijking tegen te gaan. In dit geval, bijv het beeld van een Japanse huurling die een Bandanees onthoofd.
Ook een idee dus ^O^
Een zittende/liggende Bandanees die zijn armen opheft aan de achterkant van het beeld, letterlijk en figuurlijk als schaduwzijde, nodigt uit tot reflectie. Onthoofden is wel erg luguber. Daarmee creëren we weer andere trauma's.
pi_193585518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het bordje met tekst, dat is geen excuses om het beeld dan maar te laten staan. Je zei dat er al een bordje was geplaatst, of bedoel je daar iets anders mee?
Lekker laten staan, geeft een goed beeld van onze handelsgeest in onze geschiedenis maar ook dat we niet altijd even netjes bezig zijn geweest.

De geschiedenis heeft positieve kanten en negatieve kanten. Ligt er maar net aan welke kant van de geschiedenis je staat maar zorg dat beide kanten weer gegeven worden.

Waar ligt de grens met dit ? Mandela word door een groep als held gezien maar door anderen ook veracht (schijnt ook genoeg te hebben geflikt wat niet zo netjes was)
pi_193585532
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:58 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dus als enkele mensen er last van hebben moet het weg :') Wat een maatstaf :') Laat die rubberentegel figuren maar een dikkere huid kweken.
Ja het is slechts een kwestie van tijd. Men had het kunnen weten, al 127 jaar geleden toen men ervoor koos om hem te eren.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:06:27 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193585536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Onderbuikgevoel.
Dus mensen die ergens last van hebben kunnen beter hun heil anders zoeken, ben je het eigenlijk mee eens?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:09:08 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193585594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik probeerde je alleen wat uit te leggen. Er zijn genoeg mooie standbeelden, gevels en versieringen uit de oudheid. Nooit een probleem over geweest. Sommige dingen vind ik onzin om een probleem van te maken. Zoals ik ook al zei, blijft Coen staan, lekker boeie. Gaat ie weg, ik snap het.
Maar als je een feitelijke misdaad, zelfs voor die tijd, probeert weg te moffelen onder het mom van dat hij een belangrijk persoon is, ja dan jaag je mensen tegen je in het harnas.
Wie doet dat dan?

Dat gebeurd ook helemaal niet. Want er is voor de onwetenden ook een flinke tekst onder. Ga je opzoeken wie het was, staat het er ook gewoon bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193585689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Niemand op deze aarde is vrij van schuld. Over 100 jaar standbeelden van overgebleven helden weghalen omdat ze toch wel vleeseters waren en dat is dan weer not done.

Gewoon lekker je hele geschiedenis in de prullenbak smijten omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.
Nee hoor, geschiedenis kan je behouden. Verering gaat een beetje ver he. Zo'n standbeeld is nu eenmaal een vorm van verering. Overigens zijn er genoeg mensen vrij van schuld op deze aardkloot.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193585700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:05 schreef descon het volgende:

[..]

Lekker laten staan, geeft een goed beeld van onze handelsgeest in onze geschiedenis maar ook dat we niet altijd even netjes bezig zijn geweest.

De geschiedenis heeft positieve kanten en negatieve kanten. Ligt er maar net aan welke kant van de geschiedenis je staat maar zorg dat beide kanten weer gegeven worden.

Waar ligt de grens met dit ? Mandela word door een groep als held gezien maar door anderen ook verwacht (schijnt ook genoeg te hebben geflikt wat niet zo netjes was)
De grens kunnen we gewoon zien. Het standbeeld van Coen is in opspraak. Zijn misdaad heeft een grens overschreden. Mandela, Hitler, Balkenende, Arjen Robben, Will Smith, Madonna, Mao zijn allemaal niet zo relevant.
West-Melanesia
pi_193585708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus mensen die ergens last van hebben kunnen beter hun heil anders zoeken, ben je het eigenlijk mee eens?
Nee.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:17:33 #223
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193585761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, geschiedenis kan je behouden. Verering gaat een beetje ver he. Zo'n standbeeld is nu eenmaal een vorm van verering.
die man heeft vrij veel betekend voor de Nederlandse geschiedenis.

zou raar zijn om dat niet te onderkennen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193585785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

die man heeft vrij veel betekend voor de Nederlandse geschiedenis.

zou raar zijn om dat niet te onderkennen
Dat onderkennen kan op velerlei manieren, zonder verering in de vorm van een publiek standbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193585788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja het is slechts een kwestie van tijd. Men had het kunnen weten, al 127 jaar geleden toen men ervoor koos om hem te eren.
Hij heeft bijgedragen aan de rijkdom en opbouwing van ons land. Aan elk historisch figuur is wel iets controversieels op aan te merken. Zeker als je er met buitenlandse bril naar kijkt. Alle standbeelden maar weghalen dan?
pi_193585814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie doet dat dan?

Dat gebeurd ook helemaal niet. Want er is voor de onwetenden ook een flinke tekst onder. Ga je opzoeken wie het was, staat het er ook gewoon bij.
Je mist weer het punt. Die tekst kwam er pas bij na 119 jaar, notabene nadat mensen eerst in actie moesten komen ook nog. Dat feit wordt nu tegen dat standbeeld gebruikt i.c.m. de beelden uit Bristol. Ook alweer, volkomen logisch natuurlijk. Die flinke stuk tekst daar zit dus helemaal geen daadkracht in, behalve dienend als zoethoudertje, excuses om het beeld te laten staan.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:23:46 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193585865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist weer het punt. Die tekst kwam er pas bij na 119 jaar, notabene nadat mensen eerst in actie moesten komen ook nog. Dat feit wordt nu tegen dat standbeeld gebruikt i.c.m. de beelden uit Bristol. Ook alweer, volkomen logisch natuurlijk. Die flinke stuk tekst daar zit dus helemaal geen daadkracht in, behalve dienend als zoethoudertje, excuses om het beeld te laten staan.
Om het beeld te laten staan had men in het geval van JP Coen geen begeleidende tekst nodig: het interesseert de gemiddelde burger namelijk toch geen hout. En Hoorn is geen Bristol of Londen. Als je daar in het midden van de stad aan beelden gaat staan sjorren dan ga je gelazer krijgen.
pi_193585873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hij heeft bijgedragen aan de rijkdom en opbouwing van ons land. Aan elk historisch figuur is wel iets controversieels op aan te merken. Zeker als je er met buitenlandse bril naar kijkt. Alle standbeelden maar weghalen dan?
Er zijn heus wel helden die weinig tot niets op hun kerfstok hebben. Niet alle Nederlandse helden zijn massamoordenaars toch? Dat zou wel heel triest zijn.
West-Melanesia
pi_193585900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Om het beeld te laten staan had men in het geval van JP Coen geen begeleidende tekst nodig: het interesseert de gemiddelde burger namelijk toch geen hout. En Hoorn is geen Bristol of Londen. Als je daar in het midden van de stad aan beelden gaat staan sjorren dan ga je gelazer krijgen.
Betekent dat dat de meeste burgers uit Hoorn niet op de hoogte zijn van de donkere kant van Coen?
West-Melanesia
pi_193585913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:24 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Er zijn heus wel helden die weinig tot niets op hun kerfstok hebben. Niet alle Nederlandse helden zijn massamoordenaars toch? Dat zou wel heel triest zijn.
Is dat zo? De meeste mensen worden niet bekend door bloemetjes uitdelen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die uit vroegere tijden bekend zijn die vanuit de hedendaagse moraal niet twijfelachtig of slecht zijn. De vraag is dan, waar ligt de grens? Of moet er wel een grens zijn wat betreft historische figuren?

Churchill was openlijk racistisch, maar verdient zeker respect vanuit mijn oogpunt. Maar als zoals ik zei, waar leg je dan de grens?
pi_193585939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je mist weer het punt. Die tekst kwam er pas bij na 119 jaar, notabene nadat mensen eerst in actie moesten komen ook nog. Dat feit wordt nu tegen dat standbeeld gebruikt i.c.m. de beelden uit Bristol. Ook alweer, volkomen logisch natuurlijk. Die flinke stuk tekst daar zit dus helemaal geen daadkracht in, behalve dienend als zoethoudertje, excuses om het beeld te laten staan.
Zoethoudertje voor wat ? Ken de exacte tekst niet maar ga er vanuit dat zijn goede en slechte kanten belicht worden.

Door de tekst geef je ook aan dat we een mindere kant hadden in onze geschiedenis en dat het niet alleen maar geweldig was wat we deden.

Dan geef je juist aandacht aan het feit dat we ons niet altijd gedragen hebben. Haal je het weg dan doe je alsof er niks gebeurd is en verdring je het.

In een museum zetten zorgt er alleen maar voor dat museum gangers het zien. Nu kan elke voorbijganger lezen wat er gebeurd is en zijn mening er over vormen.
pi_193585950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Is dat zo? De meeste mensen worden niet bekend door bloemetjes uitdelen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die uit vroegere tijden bekend zijn die vanuit de hedendaagse moraal niet twijfelachtig of slecht zijn. De vraag is dan, waar ligt de grens? Of moet er wel een grens zijn wat betreft historische figuren?

Churchill was openlijk racistisch, maar verdient zeker respect vanuit mijn oogpunt. Maar als zoals ik zei, waar leg je dan de grens?
Naja de grens wordt door de mens bepaald. Als men in opspraak raakt, is er dus een bepaalde grens overschreden. Dergelijk situaties kunnen zich dus nog vaker voordoen in de toekomst. Is het het waard om daar tegenin te gaan?
West-Melanesia
pi_193586008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:28 schreef descon het volgende:

[..]

Zoethoudertje voor wat ? Ken de exacte tekst niet maar ga er vanuit dat zijn goede en slechte kanten belicht worden.

Door de tekst geef je ook aan dat we een mindere kant hadden in onze geschiedenis en dat het niet alleen maar geweldig was wat we deden.

Dan geef je juist aandacht aan het feit dat we ons niet altijd gedragen hebben. Haal je het weg dan doe je alsof er niks gebeurd is en verdring je het.

In een museum zetten zorgt er alleen maar voor dat museum gangers het zien. Nu kan elke voorbijganger lezen wat er gebeurd is en zijn mening er over vormen.
Dat heb ik net uitgelegd. De manier waarop is besloten tot het plaatsen van de tekst.

De tekst werd pas na 119 jaar geplaatst, dus 119 jaar te laat.
De tekst werd pas geplaatst nadat men actie had ondernomen.

Het bordje mist hierdoor nogal wat daadkracht, oprechtheid. Dus is het bordje geen reden om niet te besluiten tot verplaatsing naar een museum, waar het standbeeld alsnog haar geschiedenis kan doorvertellen
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:33:46 #234
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193586019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:26 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Betekent dat dat de meeste burgers uit Hoorn niet op de hoogte zijn van de donkere kant van Coen?
Ik denk dat ze in de eerste plaats trots zijn op een mooi beeld in het centrum van hun mooie stad. Een beeld ook dat ze van kinds af aan kennen: ik kan zeggen dat ik dat ook doe. Beeld en uitgebeeldene zijn niet perse hetzelfde.
pi_193586096
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat heb ik net uitgelegd. De manier waarop is besloten tot het plaatsen van de tekst.

De tekst werd pas na 119 jaar geplaatst, dus 119 jaar te laat.
De tekst werd pas geplaatst nadat men actie had ondernomen.

Het bordje mist hierdoor nogal wat daadkracht, oprechtheid. Dus is het bordje geen reden om niet te besluiten tot verplaatsing naar een museum, waar het standbeeld alsnog haar geschiedenis kan doorvertellen
Wat was er verkeerd aan hoe ze die text hebben geplaatst ? Dat verhaal ken ik verder niet.
pi_193586127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in de eerste plaats trots zijn op een mooi beeld in het centrum van hun mooie stad. Een beeld ook dat ze van kinds af aan kennen: ik kan zeggen dat ik dat ook doe. Beeld en uitgebeeldene zijn niet perse hetzelfde.
Dat klopt, en dat kan ik absoluut begrijpen. Dat zou ik dus ook doen.
West-Melanesia
pi_193586145
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat heb ik net uitgelegd. De manier waarop is besloten tot het plaatsen van de tekst.

De tekst werd pas na 119 jaar geplaatst, dus 119 jaar te laat.
De tekst werd pas geplaatst nadat men actie had ondernomen.

Het bordje mist hierdoor nogal wat daadkracht, oprechtheid. Dus is het bordje geen reden om niet te besluiten tot verplaatsing naar een museum, waar het standbeeld alsnog haar geschiedenis kan doorvertellen
Wat is het verschil wanneer iemand uit Eindhoven het beeld kan zien in Hoorn of een museum? Hoe vaak zal iemand uit Eindhoven naar Hoorn gaan speciaal om dit beeld?

Laat mensen uit Hoorn hier maar over beslissen. Iets zegt mij dat bijvoorbeeld iemand uit Eindhoven zich daar niet in moet mengen.
pi_193586162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:38 schreef descon het volgende:

[..]

Wat was er verkeerd aan hoe ze die text hebben geplaatst ? Dat verhaal ken ik verder niet.
Dat leg ik je net uit. Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat men blijkbaar nog steeds niet tevreden is met het standbeeld ondanks dat er een bordje onder is geplaatst. Dat bordje heeft dus niet al te veel indruk gemaakt toch?
West-Melanesia
pi_193586193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat is het verschil wanneer iemand uit Eindhoven het beeld kan zien in Hoorn of een museum? Hoe vaak zal iemand uit Eindhoven naar Hoorn gaan speciaal om dit beeld?

Laat mensen uit Hoorn hier maar over beslissen. Iets zegt mij dat bijvoorbeeld iemand uit Eindhoven zich daar niet in moet mengen.
In vol ornaat midden op een plein in het centrum draagt toch een andere boodschap uit dan bescheiden achter 4 muren in een historisch museum.
West-Melanesia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 16:44:37 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193586213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Knip het volgende:
Paaltjes die als grensmarkering door Anton Mussert zijn geplaatst en dus niets met politiek te maken hebben staan ook ter discussie.
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Die staan niet ter discussie hoor. Wat ter discussie staat is wie moet betalen voor het opknappen van de paaltjes :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193586241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Moskeeën ook maar sluiten dan ?
Daar worden dagelijks een slavenhandelaar en moordenaar geëerd
Lijkt mij erg onverstandig gezien de maatschappelijke ophef die het zou geven.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:46:44 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193586246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat leg ik je net uit. Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat men blijkbaar nog steeds niet tevreden is met het standbeeld ondanks dat er een bordje onder is geplaatst. Dat bordje heeft dus niet al te veel indruk gemaakt toch?
Ik volg dit argument ook niet helemaal. Als de redering is dat alles in orde was geweest wanneer men die tekst spontaan had geplaatst, nog voordat er iemand over het beeld had geklaagd, maar dat het nu niet goed is omdat er klachten voor nodig waren, dan klinkt dat ietwat onredelijk, al zou de prinses op de erwt het misschien volkomen logisch vinden.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:49:46 #243
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193586303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lijkt mij erg onverstandig gezien de maatschappelijke ophef die het zou geven.
Mee eens , buiten dat het in een heel andere tijd afspeelde.
Zelfde geldt voor de zeelui die op een sokkel staan.
Als het een soort bedevaartoorden zijn waar deze beelden staan.
Maar het is vooral van de tegenstanders beetje meten met 2 maten en het zou idd een boel onrust veroorzaken.
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:50:30 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193586318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:20 schreef Oceanier het volgende:
behalve dienend als zoethoudertje,
Rupsje nooit genoeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193586327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:49 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Mee eens , buiten dat het in een heel andere tijd afspeelde.
Zelfde geldt voor de zeelui die op een sokkel staan.
Als het een soort bedevaartoorden zijn waar deze beelden staan.
Maar het is vooral van de tegenstanders beetje meten met 2 maten en het zou idd een boel onrust veroorzaken.
Nee, die beelden staan er niet neutraal. Het is een vorm van verering. En dat is niet meer gepast.

Weghalen die beelden en snel graag.
pi_193586353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lijkt mij erg onverstandig gezien de maatschappelijke ophef die het zou geven.
Mwhoa dan gaat de ME er maar overheen. Die paar moslims kunnen we wel hebben.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:52:41 #247
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193586357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat onderkennen kan op velerlei manieren, zonder verering in de vorm van een publiek standbeeld.
Dat bepaal jij?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:53:20 #248
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193586365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, die beelden staan er niet neutraal. Het is een vorm van verering. En dat is niet meer gepast.

Weghalen die beelden en snel graag.
Ze staan er niet vanwege slavernij verleden , maar om een andere reden.
Dus kan je dus hetzelfde zeggen over moskeeën
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:53:29 #249
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193586369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, die beelden staan er niet neutraal. Het is een vorm van verering. En dat is niet meer gepast.

Weghalen die beelden en snel graag.
En anders?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193586371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:53 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ze staan er niet vanwege slavernij verleden , maar om een andere reden.
Dus kan je dus hetzelfde zeggen over moskeeën
Dat kan, ja. Je punt?
pi_193586374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?
Nee, hij geeft z'n mening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193586393
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En anders?
Dat ga je vanzelf wel zien :)

Het verzet zal niet ophouden in elk geval.
pi_193586415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja de grens wordt door de mens bepaald. Als men in opspraak raakt, is er dus een bepaalde grens overschreden. Dergelijk situaties kunnen zich dus nog vaker voordoen in de toekomst. Is het het waard om daar tegenin te gaan?
Als er 0.1% schreeuwers zijn die de media halen is dat opspraak, of je selectieve lange tenen tonen en de geschiedenis willen herschrijven/wissen aan de hand van de zeer kleine maar zeer hard schreeuwende minderheid. 8-)
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:56:56 #254
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193586424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ga je vanzelf wel zien :)

Het verzet zal niet ophouden in elk geval.
Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Radicalen met een sterk versimpeld zwart-wit beeld van de wereld die denken, dat als ze gekwetst worden, ze hun zin moeten krijgen.

Goed bezig hoor.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193586441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik volg dit argument ook niet helemaal. Als de redering is dat alles in orde was geweest wanneer men die tekst spontaan had geplaatst, nog voordat er iemand over het beeld had geklaagd, maar dat het nu niet goed is omdat er klachten voor nodig waren, dan klinkt dat ietwat onredelijk, al zou de prinses op de erwt het misschien volkomen logisch vinden.
Naja het bordje heeft niet geholpen om mensen van hun mening te doen afwijken om het standbeeld alsnog te laten staan. Misschien wel als het bordje 4x vergroot meteen tijdens de plaatsing in 1893 erbij was gemonteerd.
West-Melanesia
pi_193586473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er 0.1% schreeuwers zijn die de media halen is dat opspraak, of je selectieve lange tenen tonen en de geschiedenis willen herschrijven/wissen aan de hand van de zeer kleine maar zeer hard schreeuwende minderheid. 8-)
Waarom wordt steeds herschrijven of wissen geroepen? Het standbeeld wordt alleen verplaatst.
West-Melanesia
pi_193586520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom wordt steeds herschrijven of wissen geroepen? Het standbeeld wordt alleen verplaatst.
Iets bewust verplaatsen van een prominente plek naar een museum is wat mij betreft gelijk aan herschrijven/wissen.

Das het zelfde als tegen een zanger zeggen dat ie van een hoofdpodium naar een kleine bijzaal mag
pi_193586522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er 0.1% schreeuwers zijn die de media halen is dat opspraak, of je selectieve lange tenen tonen en de geschiedenis willen herschrijven/wissen aan de hand van de zeer kleine maar zeer hard schreeuwende minderheid. 8-)
Er wordt niks gewist. Herschrijven alleen met extra data gebasseerd op feiten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:02 schreef descon het volgende:

[..]

Iets bewust verplaatsen museum is wat mij betreft gelijk aan herschrijven/wissen.
Dat mag, maar daar sta jij mee mag n de minderheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat mag, maar daar sta jij mee mag n de minderheid
Minderheid in welke context?
pi_193586565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Rupsje nooit genoeg.
Lekker boeiend m.b.t. Coen
West-Melanesia
pi_193586574
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja het bordje heeft niet geholpen om mensen van hun mening te doen afwijken om het standbeeld alsnog te laten staan. Misschien wel als het bordje 4x vergroot meteen tijdens de plaatsing in 1893 erbij was gemonteerd.
Bordjes hebben zowiezo geen zin.
Een standbeeld van stalin of volkert vd g met bordjes voorzien werkt ook niet tegen de weerzin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:05:18 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_193586575
Gaan we straks dezelfde taferelen zien rondom de diverse standbeelden van een Enver Pasha of een Mehmet 2 in Istanboel? Of telt dat niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193586597
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:02 schreef descon het volgende:

[..]

Iets bewust verplaatsen van een prominente plek naar een museum is wat mij betreft gelijk aan herschrijven/wissen.

Das het zelfde als tegen een zanger zeggen dat ie van een hoofdpodium naar een kleine bijzaal mag
Nee hoor, dat maak jij ervan.

Dat laatste klopt, want de zanger wordt idd niet gewist maar alleen verplaatst.
West-Melanesia
pi_193586599
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:02 schreef descon het volgende:

[..]

Iets bewust verplaatsen van een prominente plek naar een museum is wat mij betreft gelijk aan herschrijven/wissen.

dit is echt de grootste bullshit die er bestaat... als je het beeld van deze moordlustige gek verplaatst dan heb je daarmee de tienduizenden onschuldige slachtoffers van zijn moord- en slachtpartijen natuurlijk helemaal niet uitgewist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:07:28 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193586617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja het bordje heeft niet geholpen om mensen van hun mening te doen afwijken om het standbeeld alsnog te laten staan. Misschien wel als het bordje 4x vergroot meteen tijdens de in plaatsing 1893 erbij was gemonteerd.
Dat komt door het rupsje-nooit-genoeg-syndroom en het mijn-mening-is-belangrijker-dan-die-van-een-ander-gedrag van de blm'ers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193586620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:04 schreef descon het volgende:

[..]

Minderheid in welke context?
In jouw definitie van wissen/herschrijven. Die is heel bijzonder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586650
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bordjes hebben zowiezo geen zin.
Een standbeeld van stalin of volkert vd g met bordjes voorzien werkt ook niet tegen de weerzin.
Klopt.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:10:04 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193586663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er wordt niks gewist. Herschrijven alleen met extra data gebasseerd op feiten
Dat is al lang gedaan.
We weten allemaal wat hij heeft veroorzaakt + dit:



Geen idee wat er extra zou moeten zijn, maar het is toch nooit genoeg.

Fuck dat gedrag en lekker laten staan. Ook omdat het gewoon niet stopt. Die jankmuilen moeten ergens op verder gaan vanwege hun subsidie. Is hij weg, dan gaan ze wel naar de gevel van het West Fries museum of de oude Pakhuizen 2 straten verderop. Want er staat een bootje op die slaven heeft vervoerd.

Flikker een eind heen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193586696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat komt door het rupsje-nooit-genoeg-syndroom en het mijn-mening-is-belangrijker-dan-die-van-een-ander-gedrag van de blm'ers.
Niet echt. Er val eigenlijk niet te discussiëren om een massamoord. Er is maar 1 mening, die mening moet zijn “walgelijk”. Een goedkeurende mening is in mijn ogen psychisch gestoord. Die mening deel jij toch niet?
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:12:59 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193586712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:12 schreef Oceanier het volgende:
Er val eigenlijk niet te discussiëren
In jouw ogen. Want jouw mening doet er het meeste toe toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193586721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ga je vanzelf wel zien :)

Het verzet zal niet ophouden in elk geval.
:')

Mi Gado.

Nee vertel; en anders?.

Geef mij nu niet de mogelijkheid om je weg te zetten als ''(links) extremistisch stuk tuig''.

Alsjeblieft.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:15:31 #273
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193586747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:05 schreef Hathor het volgende:
Gaan we straks dezelfde taferelen zien rondom de diverse standbeelden van een Enver Pasha of een Mehmet 2 in Istanboel? Of telt dat niet?
Vooralsnog lijkt dit voornamelijk een Westers verschijnsel, in de hand gewerkt door een bestaande cultuur van zelfkritiek in combinatie met de aanwezigheid van significante immigrantengroepen.
pi_193586768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hij heeft bijgedragen aan de rijkdom en opbouwing van ons land. Aan elk historisch figuur is wel iets controversieels op aan te merken. Zeker als je er met buitenlandse bril naar kijkt. Alle standbeelden maar weghalen dan?
Er zijn maar weinig historische figuren die zoveel onschuldige mannen, vrouwen en kinderen zonder enig pardon lieten afslachten als JP Coen. En degenen die het wel deden hebben in de meeste gevallen ook terecht geen standbeeld. Blijven er nog duizenden mensen over die én belangrijk waren voor de geschiedenis en geen slachtpartijen op hun geweten hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193586790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja de grens wordt door de mens bepaald. Als men in opspraak raakt, is er dus een bepaalde grens overschreden. Dergelijk situaties kunnen zich dus nog vaker voordoen in de toekomst. Is het het waard om daar tegenin te gaan?
Juist, in de toekomst. Wanneer in de toekomst besloten wordt dat vlees eten barbaars en onacceptabel is, zullen dan standbeelden van vleeseters afgebroken worden? En is dat dan acceptabel?

Het is simpelweg de historie van een land, het afbreken van de standbeelden van historische figuren verandert niets aan de heersende tendens over moraal, het verandert enkel de historische bouwwerken die plaatselijk aanwezig zijn.
pi_193586810
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig historische figuren die zoveel onschuldige mannen, vrouwen en kinderen zonder enig pardon lieten afslachten als JP Coen. En degenen die het wel deden hebben in de meeste gevallen ook terecht geen standbeeld. Blijven er nog duizenden mensen over die én belangrijk waren voor de geschiedenis en geen slachtpartijen op hun geweten hebben.
Maar waar ligt de grens dan wel? Er zal niemand zijn die zal beweren dat het afslachten van onschuldigen legitiem was in de huidige zin, enkel omdat er een beeld staat. Dus welke reden heeft het dan om afgebroken te worden?
pi_193586818
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dit is echt de grootste bullshit die er bestaat... als je het beeld van deze moordlustige gek verplaatst dan heb je daarmee de tienduizenden onschuldige slachtoffers van zijn moord- en slachtpartijen natuurlijk helemaal niet uitgewist.
Ook daarom moet het lekker blijven staan. Kan je ook aan groot publiek laten zien dat het niet allemaal 1 groot succesverhaal was in onze geschiedenis

Niet wegstoppen in een museum om de hoek zodat alleen museumgangers het zien.

Toont juist karakter om aan te geven dat er in die periode goede en slechte dingen gebeurden.
pi_193586824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is al lang gedaan.
We weten allemaal wat hij heeft veroorzaakt + dit:

[ afbeelding ]

Geen idee wat er extra zou moeten zijn, maar het is toch nooit genoeg.

Fuck dat gedrag en lekker laten staan. Ook omdat het gewoon niet stopt. Die jankmuilen moeten ergens op verder gaan vanwege hun subsidie. Is hij weg, dan gaan ze wel naar de gevel van het West Fries museum of de oude Pakhuizen 2 straten verderop. Want er staat een bootje op die slaven heeft vervoerd.

Flikker een eind heen.
Er staat gewoon dat dit standbeeld een eerbetoon is aan hem....
Bordjes nemen de weerzin van een eerbetoon aan een massamoordenaar niet weg
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er staat gewoon dat dit standbeeld een eerbetoon is aan hem....
Bordjes nemen de weerzin van een eerbetoon aan een massamoordenaar niet weg
Ken de text niet van het bordje. Staat dat ergens online ?
pi_193586852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In jouw ogen. Want jouw mening doet er het meeste toe toch?
Naja je vroeg je eerder zelf af of die massamoord misschien de schuld van die mensen zelf was. Dat is op zich al een shockerende vraag, terwijl de feiten over die moord allang uitgebreid beschreven staan. Schaam je je dan niet een beetje voor je uitspraken? Ga je dan niet, ondanks dat je het niet eens bent met een aantal mensen hun mening, een beetje te ver?
West-Melanesia
pi_193586861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:05 schreef Hathor het volgende:
Gaan we straks dezelfde taferelen zien rondom de diverse standbeelden van een Enver Pasha of een Mehmet 2 in Istanboel? Of telt dat niet?
Dat telt niet, die waren immers niet blank.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193586873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:21 schreef descon het volgende:

[..]

Ken de text niet van het bordje. Staat dat ergens online ?
Gevonden, lijkt me duidelijk toch die tekst dat hij zijn goede en slechte kanten had?
pi_193586882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:05 schreef Hathor het volgende:
Gaan we straks dezelfde taferelen zien rondom de diverse standbeelden van een Enver Pasha of een Mehmet 2 in Istanboel? Of telt dat niet?
Ik weet niet wat die gedaan hebben, maar als deze standbeelden in NL staan en ze hebben ook iets gedaan, dan geldt dat uiteraard ook voor die standbeelden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:21 schreef descon het volgende:

[..]

Ken de text niet van het bordje. Staat dat ergens online ?
ja dat staat op fok.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586892
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:24 schreef descon het volgende:

[..]

Gevonden, lijkt me duidelijk toch die tekst dat hij zijn goede en slechte kanten had?
juist en er staat dat het standbeeld een eerbetoon is aan hem.... een eerbetoon aan een massamoordenaar.
Een bordje plaatsen bij een standbeeld van stalin of volkert vd G neemt ook de weerzin van het eerbetoon aan hun niet weg.

Prima dat men vroeger het goede belangrijker vonden dan het slechte, maar die tijd is nu veranderd gelukkig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193586909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Juist, in de toekomst. Wanneer in de toekomst besloten wordt dat vlees eten barbaars en onacceptabel is, zullen dan standbeelden van vleeseters afgebroken worden? En is dat dan acceptabel?

Het is simpelweg de historie van een land, het afbreken van de standbeelden van historische figuren verandert niets aan de heersende tendens over moraal, het verandert enkel de historische bouwwerken die plaatselijk aanwezig zijn.
De geschiedenis van de mensheid blijft veranderen. Wat vroeger normaal is, kan nu worden beschouwd als verkeerd. Het is goed om de dingen in hun tijd te zien, maar de tijd maakt niet alle dingen goed.

Men heeft blijkbaar een verkeerd standbeeld gemaakt, terwijl er genoeg personen zijn waar je een standbeeld van kan maken zonder in opspraak te komen.
West-Melanesia
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:33:19 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_193586969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die gedaan hebben, maar als deze standbeelden in NL staan en ze hebben ook iets gedaan, dan geldt dat uiteraard ook voor die standbeelden.
Waarom zouden wij standbeelden hebben van Turkse massamoordenaars en slavendrijvers?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:33:56 #288
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193586981
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Knip het volgende:
Paaltjes die als grensmarkering door Anton Mussert zijn geplaatst en dus niets met politiek te maken hebben staan ook ter discussie.
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Overal worden gebouwen en bouwwerken monumenten etc, maar straatmeubilair en andere dagelijkse dingen laten we gewoon verkwijnen en verdwijnen. Terwijl die toch ook historische waarde kunnen hebben, zonde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193586982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De geschiedenis van de mensheid blijft veranderen. Wat vroeger normaal is, kan nu worden beschouwd als verkeerd. Het is goed om de dingen in hun tijd te zien, maar de tijd maakt niet alle dingen goed.

Men heeft blijkbaar een verkeerd standbeeld gemaakt, terwijl er genoeg personen zijn waar je een standbeeld van kan maken zonder in opspraak te komen.
Men heeft toen een standbeeld gemaakt omdat het wel goed was in die tijd. Dat is een belangrijke historische duiding van die tijd.

Een plakaat met uitleg over de historie en eventuele controverse lijkt me evident, maar het afbreken riekt naar het willen verbeteren van de historie van een land, wat natuurlijk niet kan.
pi_193587000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom zouden wij standbeelden hebben van Turkse massamoordenaars en slavendrijvers?
waarom hebben wij standbeelden van massamoordenaars?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193587003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

juist en er staat dat het standbeeld een eerbetoon is aan hem.... een eerbetoon aan een massamoordenaar.
Een bordje plaatsen bij een standbeeld van stalin of volkert vd G neemt ook de weerzin van het eerbetoon aan hun niet weg.

Prima dat men vroeger het goede belangrijker vonden dan het slechte, maar die tijd is nu veranderd gelukkig.
Zitten we wel naar dezelfde text te kijken ? Volgens mij staat er duidelijk dat de meningen over hem verdeeld zijn.

Lijkt me logisch dat het toen het geplaatst werd een eerbetoon aan hem was. Door de text geef je ook aan dat het veel later nog gezien werd als een held en dat we dit tegenwoordig anders zien.

Het standbeeld geeft zo juist een verhaal weer over de situatie toen, wat later toen het beeld geplaatst werd en hoe we nu aan tegen aan kijken. Misschien over 50 jaar schrijven ze nu over ons een stuk erbij.

Prima stukje geschiedenisles lijkt me.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:35:17 #292
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193587012

Volgens de Oranjes was Johan de Witt een landverrader. Zijn standbeeld moet dus ook weg .....

:')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193587018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Men heeft toen een standbeeld gemaakt omdat het wel goed was in die tijd. Dat is een belangrijke historische duiding van die tijd.

Een plakaat met uitleg over de historie en eventuele controverse lijkt me evident, maar het afbreken riekt naar het willen verbeteren van de historie van een land, wat natuurlijk niet kan.
nee, het verwijderen daarvan heet voortschrijdend inzicht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193587029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:05 schreef Hathor het volgende:
Gaan we straks dezelfde taferelen zien rondom de diverse standbeelden van een Enver Pasha of een Mehmet 2 in Istanboel? Of telt dat niet?
Dergelijke zelfreflectie kennen ze in Turkije niet. Wij zijn wat dat betreft al een stuk verder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193587033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, het verwijderen daarvan heet voortschrijdend inzicht
Nee, het is een stuk uitwissing van de geschiedenis van een land.
pi_193587044
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:34 schreef descon het volgende:

[..]

Zitten we wel naar dezelfde text te kijken ? Volgens mij staat er duidelijk dat de meningen over hem verdeeld zijn.

Lijkt me logisch dat het toen het geplaatst werd een eerbetoon aan hem was. Door de text geef je ook aan dat het veel later nog gezien werd als een held en dat we dit tegenwoordig anders zien.

Het standbeeld geeft zo juist een verhaal weer over de situatie toen, wat later toen het beeld geplaatst werd en hoe we nu aan tegen aan kijken. Misschien over 50 jaar schrijven ze nu over ons een stuk erbij.

Prima stukje geschiedenisles lijkt me.
ik vraag me af wie er nu nog een eerbetoon wil van een massamoordenaar... zo verdeeld is het niet meer gelukkig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:37:02 #297
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193587048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Knip het volgende:
Paaltjes die als grensmarkering door Anton Mussert zijn geplaatst en dus niets met politiek te maken hebben staan ook ter discussie.
https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Dat lijkt meer het omgekeerde verhaal. Instanties zien de paaltjes kennelijk als te onbeduidend om te onderhouden.
pi_193587051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee, het is een stuk uitwissing van de geschiedenis van een land.
Neuh. Kan nog steeds in boeken lezen wat Coen heeft gedaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193587052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee, het is een stuk uitwissing van de geschiedenis van een land.
nee, want deze persoon blijft bestaan in de geschiedenisboeken en als je er informatie over wilt dan kan je dit gewoon vrij vinden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193587077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Kan nog steeds in boeken lezen wat Coen heeft gedaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, want deze persoon blijft bestaan in de geschiedenisboeken en als je er informatie over wilt dan kan je dit gewoon vrij vinden.
Zowel de boeken als de beelden zijn onderdeel van de geschiedenis van Nederland.
pi_193587080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Zowel de boek als de beelden zijn onderdeel van de geschiedenis van Nederland.
precies, dus daarom wordt dit beeld ook verplaatst....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')