mag dat enge plaatje weg?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:17 schreef Budapestenaar het volgende:
Nou, dit is best snel voor mijn doen.
Ja is denk ik bij mij ook wel gelinkt aan de holtes, heb er meestal in het najaar en voorjaar last van. Vroeger liet ik het nog wel eens uitspuiten bij de dokter, maar sinds ik geen wattenstaafjes meer gebruik in mijn oren komt er ook nauwelijks meer wat uit dus heeft het ook weinig effect.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mijn oorproblemen komen vanuit m'n holtes, dus ik herken het wel een klein beetje. Helaas.
Dat niet goed horen is vervelend, maar vooral het 'afwezig' zijn omdat dat zintuig niet goed geprikkeld wordt is irritant.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat heeft mijn broer ook. Die klagt de hele winter dat zijn oren dichtzitten. Lijkt me supervervelend. Al is het ook vervelen om echt alles te horen.
Mag dat enge plaatje weg?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vervangen door een veel aangenamer plaatje
Nog even wachten tot dit wordt weggecensureerd wat dit kan ook niet meer natuurlijkquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:23 schreef UitStraling het volgende:
Over een paar maanden krijgen we protesten van Neonazi's dat Allo Allo en Fawlty Towers ze belachelijk maken dan is de cirkel weer rond![]()
Hups verbieden die hap, gelijke monniken, gelijke kappen.
mag the only gay in the village wel nog?quote:
Alleen als het geen zwarte gay is.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:26 schreef gianni61 het volgende:
[..]
mag the only gay in the village wel nog?
Als m'n neus geīrriteerd is, zijn mijn oren ook over de zeik, dus vandaar dat ik een link vermoed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja is denk ik bij mij ook wel gelinkt aan de holtes, heb er meestal in het najaar en voorjaar last van. Vroeger liet ik het nog wel eens uitspuiten bij de dokter, maar sinds ik geen wattenstaafjes meer gebruik in mijn oren komt er ook nauwelijks meer wat uit dus heeft het ook weinig effect.
[..]
Dat niet goed horen is vervelend, maar vooral het 'afwezig' zijn omdat dat zintuig niet goed geprikkeld wordt is irritant.
Nee, daar hebben ze ook van gezegd dat ze 'm niet opnieuw zouden maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:26 schreef gianni61 het volgende:
[..]
mag the only gay in the village wel nog?
Voortaan alleen nog politiek correcte grapjesquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze ook van gezegd dat ze 'm niet opnieuw zouden maken.
jammer.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alsof ook maar 1 gay daar wakker van ligtquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Seth Gaaikemaquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Voortaan alleen nog politiek correcte grapjes
maar hij wil misschien wel een zwarte gay..quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alleen als het geen zwarte gay is.
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alsof ook maar 1 gay daar wakker van ligt
Yeah but, no but, yeah but, he's the only gay in the village, Myfanwy.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
maar hij wil misschien wel een zwarte gay..
Computer says no.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Yeah but, no but, yeah but, he's the only gay in the village, Myfanwy.
Omdat er gevraagd wordt om minderheden nu even écht serieus te nemen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Er ligt altijd wel iemand ergens van wakker. Dus laten we dan overal mee stoppen.
Kan die ene tere ziel dan niet van een klif af springen zodat de andere 91.000.000 wel wat te lachen hebben of werkt dat niet zo in een vrije democratie anno 2020?quote:
Oké. Geen trek in deze discussie.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Omdat er gevraagd wordt om minderheden nu even écht serieus te nemen?
collectief stoppwn met ademhalen ia de enige optie waar iedereen mee geholpen isquote:Op woensdag 10 juni 2020 14:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Er ligt altijd wel iemand ergens van wakker. Dus laten we dan overal mee stoppen.
En gays hebben wellicht geen trek in continu te kakken gezet te worden. Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Oké. Geen trek in deze discussie.
Dan moet je vooral op een boot dwars door Amsterdam gaan varen met zo opvallend mogelijke kleding.. Of je eigen olympische spelen willen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En gays hebben wellicht geen trek in continu te kakken gezet te worden. Om maar wat te noemen.
Nog steeds geen zin in deze discussie, maar post lekker verder.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En gays hebben wellicht geen trek in continu te kakken gezet te worden. Om maar wat te noemen.
Moet ik echt ingaan op hoe fout vooral dikgedrukte is?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:42 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Dan moet je vooral op een boot dwars door Amsterdam gaan varen met zo opvallend mogelijke kleding.. Of je eigen olympische spelen willen.
Dat is er wel een beetje om vragen hoor.
Er zijn ook mensen doodsbang voor spinnen of mieren, ook maar alle documentaires verbieden waar insecten in voorkomen dan?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar daar is toch werkelijk elk satirische programma op gebaseerd? Op reageren hoe gek andere mensen doen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Moet ik echt ingaan op hoe fout vooral dikgedrukte is?
Niet als je daarmee in de hand werkt dat het onderwerp van je grap als minderwaardig persoon gezien wordt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:47 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Maar daar is toch werkelijk elk satirische programma op gebaseerd? Op reageren hoe gek andere mensen doen?
Ik vind dat een lastige hoor, want dat ligt voor een groot gedeelte toch ook aan die persoon zelf?quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niet als je daarmee in de hand werkt dat het onderwerp van je grap als minderwaardig persoon gezien wordt.
Het probleem is dat mensen zichzelf als minderwaardig zien en zich snel aangesproken en beledigd voelen, is dat iets wat de belediger op moet lossen of de beledigde? Mensen verschuilen zich bijvoorbeeld ook vaak achter racisme en geven dat als reden op dat ze niet zo makkelijk mee kunnen draaien, laatst nog een lichamelijk gehandicapte afgewezen voor een functie, kreeg ik een brief op hoge poten van een detacheringsbureau en van hemzelf hoe ik het in mijn hoofd haalde om hem af te wijzen, er werd wel erg snel de racisme kaart getrokken zonder dat ik verder al een reden van opgaaf had gegeven, ik heb slechts geantwoord dat zijn karakter en geur me niet aanstonden en dat ik beide aspecten niet bij ons bedrijf vond passen en dat we voortaan geen gebruik meer maken van hun diensten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niet als je daarmee in de hand werkt dat het onderwerp van je grap als minderwaardig persoon gezien wordt.
Mja, in hoeverre is die onzekerheid ontstaan door een scheve samenleving? Voor mijn gevoel is dat waar de schoen vooral wringt, er zijn op een heel basaal niveau dingen scheef en die zijn enorm ingesleten, dus dat wordt/is een moeizaam proces.quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:56 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik vind dat een lastige hoor, want dat ligt voor een groot gedeelte toch ook aan die persoon zelf?
En moet je dan maar alles verbieden omdat er een aantal mensen aanstoot aan nemen, wat vaak dus komt door hun eigen onzekerheid? En waarom werkt dat dan niet andersom?
Maar ja, dat is wel wat er nu dus gebeurt. Dus dat zal wel de veranderende wereld zijn dan.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:00 schreef Arch-Indar het volgende:
Ik wist trouwens niet dat jij zon demonstratie tijger was IJs?
Om 5 uur begint ie pas, maar jij bent er al!
[ afbeelding ]
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Beledigd zijn is een keuze, vind ik. Niet om racisme goed te praten natuurlijk, laat dat duidelijk zijn. Maar de racisme-kaart wordt ook geregeld misbruikt door lieden die op wat voor manier dan ook hun zin niet krijgen. Dat is natuurlijk ook niet goed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen zichzelf als minderwaardig zien en zich snel aangesproken en beledigd voelen, is dat iets wat de belediger op moet lossen of de beledigde? Mensen verschuilen zich bijvoorbeeld ook vaak achter racisme en geven dat als reden op dat ze niet zo makkelijk mee kunnen draaien, laatst nog een lichamelijk gehandicapte afgewezen voor een functie, kreeg ik een brief op hoge poten van een detacheringsbureau en van hemzelf hoe ik het in mijn hoofd haalde om hem af te wijzen, er werd wel erg snel de racisme kaart getrokken zonder dat ik verder al een reden van opgaaf had gegeven, ik heb slechts geantwoord dat zijn karakter en geur me niet aanstonden en dat ik beide aspecten niet bij ons bedrijf vond passen en dat we voortaan geen gebruik meer maken van hun diensten.
Kunnen mensen me bot en onvriendelijk noemen maar ik zie dat toch echt exact andersom, je hebt racisme uit goed fatsoen alleen al niet in mijn mond te leggen en anders kun je voor 5 cent krijgen.
Ja, dat is één van de dingen die ik van de afgelopen weken geleerd heb inderdaad. Dat neutaal proberen te zijn niet goed genoeg is. Of eigenlijk helemaal niet goed. Want dan kies je er in feite voor om onderdeel van het probleem te blijven.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:05 schreef IJsdraakje het volgende:
er zijn op een heel basaal niveau dingen scheef en die zijn enorm ingesleten, dus dat wordt/is een moeizaam proces.
Och hou toch op.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is één van de dingen die ik van de afgelopen weken geleerd heb inderdaad. Dat neutaal proberen te zijn niet goed genoeg is. Of eigenlijk helemaal niet goed. Want dan kies je er in feite voor om onderdeel van het probleem te blijven.
Daarom is het op zich wel goed en broodnodig om de discussie aan te gaan maar niet door meteen in de standbeelden het water in te gooien, te rellen of TV programma's uit vervlogen tijden te verbieden en te betichten als racisme, dat is een erg hysterische Pavlov reactie die mensen alleen maar tegen elkaar opzet.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is één van de dingen die ik van de afgelopen weken geleerd heb inderdaad. Dat neutaal proberen te zijn niet goed genoeg is. Of eigenlijk helemaal niet goed. Want dan kies je er in feite voor om onderdeel van het probleem te blijven.
Ik heb hier wat op aan te merken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Het valt gewoon niet mee om nog een positie te vinden waar niet volgens iemand wat op aan te merken is.
En waarom zou je je in allerlei bochten moeten wringen om dat te doen als je gewoon iedereen met respect behandelt?quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Het valt gewoon niet mee om nog een positie te vinden waar niet volgens iemand wat op aan te merken is.
Ja. En dan is het aan mij of ik daar jeuk aan heb of nietquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:28 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik heb hier wat op aan te merken.
Dit lijkt me nu juist niet de bedoeling.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hans Teeuwen heeft de oplossingquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Eh, iedereen blijft wat te zeuren houden, daar zijn we ook mens voor. En ik kan me niet voorstellen dat we in de basis niet eigenlijk allemaal hetzelfde willen (elkaar met respect behandelen), alleen zullen sommige dingen die voorheen als normaal gezien werden anders gaan zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik werd racist genoemd omdat ik geen graffiti op beelden spuitquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik me dan aan stoor is dat mensen zo afgeven op Amerika, want 3e wereldland enzovoorts. Maar wel meedoen aaan alle hypes, kijken naar de series en de films (Tarentinoquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:39 schreef UitStraling het volgende:
En het zou ook wel helpen als mensen wat beter op de hoogte zijn van de situatie in de wereld en de verbanden wat duidelijker zien, 40-60 miljoen extra werkelozen voornamelijk onder de donkere bevolking door Covid-19 in een supermacht zonder sociale vangnetten hoef je niet binnen anderhalve week te betrekken op Zwarte Piet in een ander land, dat is vrij ridicuul, populistisch en kort door de bocht
Je kunt het ook positief zien, schijnbaar gaat het in ons land zo goed dat we de problemen uit andere landen nodig hebben om ons druk over te makenquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:39 schreef UitStraling het volgende:
En het zou ook wel helpen als mensen wat beter op de hoogte zijn van de situatie in de wereld en de verbanden wat duidelijker zien, 40-60 miljoen extra werkelozen voornamelijk onder de donkere bevolking door Covid-19 in een supermacht zonder sociale vangnetten hoef je niet binnen anderhalve week te betrekken op Zwarte Piet in een ander land, dat is vrij ridicuul, populistisch en kort door de bocht
Dit is vrij kort en makkelijk uit te leggen, alle mannen waren dood of aan het oorlog voeren dus vrouwen moesten aan het werk, toen de overlevende mannen klaar waren met oorlog voeren kregen ze de steeksleutel en de hark niet meer terug.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eh, iedereen blijft wat te zeuren houden, daar zijn we ook mens voor. En ik kan me niet voorstellen dat we in de basis niet eigenlijk allemaal hetzelfde willen (elkaar met respect behandelen), alleen zullen sommige dingen die voorheen als normaal gezien werden anders gaan zijn.
En in de tussentijd probeer ik mezelf wat geschiedenis bij te brengen, ik kwam er vandaag bijvoorbeeld achter dat ik verdomd weinig weet over emancipatie in de vorige eeuw.
Want dat mag of kan niet naast elkaar bestaanquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar ik me dan aan stoor is dat mensen zo afgeven op Amerika, want 3e wereldland enzovoorts. Maar wel meedoen aaan alle hypes, kijken naar de series en de films (Tarentino).
Eigenlijk onze hele coolcultuur komt uit de VS.
Zeker wel ja, de hype van de laatste jaren is toch ook dat jonge kinderen zich "zwaar" bewapenen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar ik me dan aan stoor is dat mensen zo afgeven op Amerika, want 3e wereldland enzovoorts. Maar wel meedoen aaan alle hypes, kijken naar de series en de films (Tarentino).
Eigenlijk onze hele coolcultuur komt uit de VS.
Ok.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is vrij kort en makkelijk uit te leggen, alle mannen waren dood of aan het oorlog voeren dus vrouwen moesten aan het werk, toen de overlevende mannen klaar waren met oorlog voeren kregen ze de steeksleutel en de hark niet meer terug.
Als je tijd hebt en enorm scherp luistert, woord voor woord, wat deze man zegt in 3 min heb je alles helder voor het hele racisme probleem.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Want dat mag of kan niet naast elkaar bestaan?
Mensen kunnen bijvoorbeeld toch ook gerechten uit een 3e wereldland eten? Kijk maar naar Afrika. Ik snap het verband niet helemaal.
Hmm ok dan zal je wel wat anders bedoelen dan ik daar lees.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je tijd hebt en enorm scherp luistert, woord voor woord, wat deze man zegt in 3 min heb je alles helder voor het hele racisme probleem.
De oplossing zit namelijk bij deze zwarte groep.
(Dit zei hij al in 1980!)
3 woorden, werken, skills en sparen. Is wat ze moeten.
Dat we gewoon als domme schapen alle Amerikaanse shit rages overnemen en tegelijkertijd er over drammen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Want dat mag of kan niet naast elkaar bestaan?
Mensen kunnen bijvoorbeeld toch ook gerechten uit een 3e wereldland eten? Kijk maar naar Afrika. Ik snap het verband niet helemaal.
Leeggelopen bitterbal, altijd zo jammer.quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:14 schreef bitterbal het volgende:
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
dramatisch. Gewoon het concept mappen op een pc niet begrijpenquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Leeggelopen bitterbal, altijd zo jammer.
Weggooien en iets lekkers te eten halenquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Leeggelopen bitterbal, altijd zo jammer.
nou zegquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Weggooien en iets lekkers te eten halen
frikandel speciaalquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Weggooien en iets lekkers te eten halen
DHL zette in mijn flat altijd pakjes voor de deur of zelfs voor de voordeur van het gebouwquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:20 schreef mschol het volgende:
dhl zou tussen 12:00 en 16:00 langskomen.. vooralsnog niks gezien en ook geen briefje
dan was het wel opgevallen (is groot pakket, geen flat ofzo, gewoon rijtjeshuis), dpd stond net met pakje voor buren voor de deur (die er gewoon waren, maarja stukken ongeduld enzo)quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:21 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
DHL zette in mijn flat altijd pakjes voor de deur of zelfs voor de voordeur van het gebouw. En ik heb gehoord dat ze wel meer van dat soort rare fratsen uithalen, zou maar even goed om je huis gaan zoeken
.
#whiteprivilige gespotquote:Op woensdag 10 juni 2020 15:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief zien, schijnbaar gaat het in ons land zo goed dat we de problemen uit andere landen nodig hebben om ons druk over te maken
Jij bent lekker neutraal met je gemende bloed.quote:
Doe ik ookquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent lekker neutraal met je gemende bloed.
Kun je eigenlijk beide kanten opstoken
Heb jeje weleens gediscrimineerd gevoeld of rascistische onzin aan je kop gekregen?quote:
Dat laatste gebeurd hier vrij regelmatigquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jeje weleens gediscrimineerd gevoeld of rascistische onzin aan je kop gekregen?
Wat zeggen ze dan zoal?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurd hier vrij regelmatig
Het is te merken dat je niet van hier bent. Leer eens Nederlandsquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurd hier vrij regelmatig
Foei Bosquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Het is te merken dat je niet van hier bent. Leer eens Nederlands![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dramatisch. Gewoon het concept mappen op een pc niet begrijpen
quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:57 schreef UitStraling het volgende:
Ha eindelijk klaar met kwerken, vreten en neuken en dansen godverdomme
Ja is goed. Doen we nog dat diner arrangement of wil je in de stad ergens wat gaan eten?quote:Op woensdag 10 juni 2020 01:37 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb trouwens de vrijdag over een week ook vrij gevraagd, maar is nog afwachten of er inval is. Zullen we dat weekend gewoon aanhouden en als het kutweer is gaan we gewoon zuipen.
Je gaat stiefmonster het hoekje om helpen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik wacht of stiefmonster om zo om de hoek te gaan eten
eten, dat moet ik ook nog verzinnen voor vanavond.. hmmm...quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik wacht of stiefmonster om zo om de hoek te gaan eten
eerst eten :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:05 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je gaat stiefmonster het hoekje om helpen?
Hier, maar dat wist je al door de 24/7 monitoring.quote:
Ik geloof niet dat zijn acteercarričre ooit nog veel verder is gekomenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
je voelt hem echt zo als typeWeet niet of ik hem ook in andere dingen heb gezien eigenlijk
klopt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier, maar dat wist je al door de 24/7 monitoring.
raar? misschien wilde die dat niet?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat zijn acteercarričre ooit nog veel verder is gekomen
Toch wel lastig zo om ongemerkt dingen te kunnen doenquote:
das ook de bedoeling van de monitoring hequote:Op woensdag 10 juni 2020 18:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch wel lastig zo om ongemerkt dingen te kunnen doen
Ja maakt het er niet leuker op ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das ook de bedoeling van de monitoring he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat ook racistisch?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:10 schreef Arch-Indar het volgende:
Gone with the wind ook van HBO max afgehaald...
Er blijft straks weinig meer over om te streamen wel.
is vermakelijk he om te kijken :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze die stream met ons heeft gedeeld.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:11 schreef Modus het volgende:
Net gedoucht want beetje koud.
Beetje schone kleren aan, bureautje, chocomelletje erbijIk denk, even goed schudden voor ik een slok neem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verveel je je zo erg danquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze die stream met ons heeft gedeeld.
Ik dacht dat dat een super romantische film was eigenlijk?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:12 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja ging over slaven blijkbaar...dat mag niet meer he.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Top! Alleen die toiletcam hoefde van mij niet zo nodig.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
er komt ook nog 1 van de tuin als de overkapping begint
Oh die overkapping jaquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:13 schreef bitterbal het volgende:
nee maar had een paar verzoekjes gehad... Zijn toch mensen die er voor willen betalenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Top! Alleen die toiletcam hoefde van mij niet zo nodig.
Misschien moet je daar een actie voor opzetten zodat er hulptroepen komen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dacht ik ook..quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een super romantische film was eigenlijk?
nee dat is minder vermakelijkquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien moet je daar een actie voor opzetten zodat er hulptroepen komen?
En een explanation en denouncement was geen optiequote:Op woensdag 10 juni 2020 18:15 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Dacht ik ook..
In a statement to Polygon, HBO Max admitted that Gone with the Wind was “a product of its time” and depicts ethnic and racial prejudices that are commonplace in American society. “These racist depictions were wrong then and are wrong today, and we felt that to keep this title up without an explanation and a denouncement of those depictions would be irresponsible,” HBO Max said in its statement.
Dan is de kans wel groter dat die dit jaar nog gebouwd gaat wordenquote:
het is niet alsof ik blikjes hulptroepen heb staan ofzoquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan is de kans wel groter dat die dit jaar nog gebouwd gaat worden
Nietquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het is niet alsof ik blikjes hulptroepen heb staan ofzo
Nou ja ik zie eigenlijk een beetje gebeuren dat het demonstratieve anti-racisme juist omslaat in racisme. Zo van "elke uiting / afbeelding / etc met mensen van kleur erin is racisme, dus we verwijderen alle afbeeldingen met gekleurde mensen."quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:17 schreef Arch-Indar het volgende:
Ik ga snel mijn Van nul tot nu stripboeken veiligstellen voor die verbrand moeten worden in het centrum van de stad.
Straks alleen nog maar blanke mensen in alle uitingen zodat niemand aanstoot kan nemenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik zie eigenlijk een beetje gebeuren dat het demonstratieve anti-racisme juist omslaat in racisme. Zo van "elke uiting / afbeelding / etc met mensen van kleur erin is racisme, dus we verwijderen alle afbeeldingen met gekleurde mensen."
Dan bereik je dus precies het omgekeerde van waar je zo de mond vol van hebt
Van binnen is iedereen blank tochquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Straks alleen nog maar blanke mensen in alle uitingen zodat niemand aanstoot kan nemen
Bruin?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:24 schreef Modus het volgende:
[..]
Roze dan. Afhankelijk van waar je checkt.
In Berlijn?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:25 schreef bitterbal het volgende:
Bel ik stiefmonster gaat ze nu pas de deur uit
We zijn gewoon allemaal afstammelingen van de apen die slim genoeg waren om met een steen om te kunnen gaanquote:
Voor hoe lang?quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee. Maar ze gaat volgende week weer
quote:
geloof dat ze dat niet wilt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Da's heel kort. Kan ze daar niet beter de hele zomer blijven?
daar is veel mooier huis maar minder contacten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waar woont ze leuker? Hier of daar?
Balenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
daar is veel mooier huis maar minder contacten.
Wel uit een tijd dat een e-mail speciaal genoeg was om een nummer over te schrijven.quote:
Wat op zich geen probleem is, ware het niet dat deze dames absoluut niet kunnen zingenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel uit een tijd dat een e-mail speciaal genoeg was om een nummer over te schrijven.
Oei, dat is wel extreem slecht ook ja. Bwooh.,quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat op zich geen probleem is, ware het niet dat deze dames absoluut niet kunnen zingen
Heeft er wel voor gezorgd dat mensen het nu nog steeds kennen, want noem eens een van de andere deelnemers aan het NSF van 1999quote:Op woensdag 10 juni 2020 18:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat op zich geen probleem is, ware het niet dat deze dames absoluut niet kunnen zingen
Mja. De hele wereld kent Titanic ook. Maar dat heeft de White Star Line weinig goeds gedaanquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heeft er wel voor gezorgd dat mensen het nu nog steeds kennen, want noem eens een van de andere deelnemers aan het NSF van 1999
Nee maar iets hoeft ook niet goed te zijn om te herinnerenquote:Op woensdag 10 juni 2020 18:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja. De hele wereld kent Titanic ook. Maar dat heeft de White Star Line weinig goeds gedaan
Epische cult ditquote:
wat een fucking randmongool. Zo iemand moeten ze de rest van hun leven rijbewijs afnemenquote:Op woensdag 10 juni 2020 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Wowhadden jullie deze al gezien?
Zoveel vragen.
Wat een snelle motorscooter.
Skills van zowel de scooterrijder als de pliessie.![]()
Maar wat een onbehoorlijk risico, ook van de agent. Er hoeft maar iemand verkeerd weg te sturen en pats
Politie achtervolgt motorscooter https://www.dumpert.nl/item/7927623_97358305
k zie hier in den haag veel van die 3wielers nu. Rijden ook al idiotenquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:02 schreef Modus het volgende:
Rijdt ook alleen maar tyfustuig op die dingen.
Die rijden ze zeker alleen maar omdat het van die downies zijn die geen motorrijbewijs kunnen halenquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
k zie hier in den haag veel van die 3wielers nu. Rijden ook al idioten
Niet geklikt, ik vind die "acteurs"/sketches totaal niet grappigquote:
Wonen er in DH normale mensen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 20:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
k zie hier in den haag veel van die 3wielers nu. Rijden ook al idioten
Die zijn dan wel zwaar in de minderheidquote:
Waar dan?quote:
Veel van die buurten zijn aan het veranderenquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:27 schreef Toekito het volgende:
Ik heb paar jaar bij de weimarstraat gewoond. Kwam er nooit 1 tegen.
neem je vergrootglas meequote:Op woensdag 10 juni 2020 20:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ga nu naar buiten om te kijken waar ze zijn
ben er nu zo'n 4 jaar weg. Heeeeeeeel soms fiets ik er nog doorheen als ik op weg ben van of naar de duinenquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Veel van die buurten zijn aan het veranderen
Is het nog een discussie dan:pquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:45 schreef Toekito het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)edzaam-verlopen.html Fijn dat het goed verlopen is. Dan kunnen we de discussie nu op normale toon voeren ipv verwijtend zoals de afgelopen week gebeurde.
Er is nog altijd een deel in NL die van mening is dat er geen racisme is. En dat het raar is dat mensen zich storen aan bijv een standbeeld van Pim Fortuyn of een tunnel die vernoemd is naar Coen.quote:
Dat zou fijn zijn. De hele wereld was wel erg druk met elkaar de maat nemen afgelopen weekquote:Op woensdag 10 juni 2020 20:45 schreef Toekito het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)edzaam-verlopen.html Fijn dat het goed verlopen is. Dan kunnen we de discussie nu op normale toon voeren ipv verwijtend zoals de afgelopen week gebeurde.
Die laatste 2 dingen zijn toch ook raar?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:00 schreef Toekito het volgende:
[..]
Er is nog altijd een deel in NL die van mening is dat er geen racisme is. En dat het raar is dat mensen zich storen aan bijv een standbeeld van Pim Fortuyn of een tunnel die vernoemd is naar Coen.
Waarom zou je iemand die grote successen in mensenhandel moeten eren dan?dat begrijp k dus niet. Beter zon beeld gewoon in een museum :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:00 schreef Toekito het volgende:
[..]
Er is nog altijd een deel in NL die van mening is dat er geen racisme is. En dat het raar is dat mensen zich storen aan bijv een standbeeld van Pim Fortuyn of een tunnel die vernoemd is naar Coen.
vroeger zou ik niet nagedacht hebben over of het vernoemen van de Tunnel naar Coen zou kunnen. Inmiddels zou ik zeggen hernoem dat ding lekker als we daarmee een groot deel van de inwoners in NL blij maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand die grote successen in mensenhandel moeten eren dan?dat begrijp k dus niet. Beter zon beeld gewoon in een museum :p
Achteraf bezien was de toon tegen Halsema, al was haar optreden best vreemd, van vele ook veel te hard.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn. De hele wereld was wel erg druk met elkaar de maat nemen afgelopen week
Een groot deel?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:05 schreef Toekito het volgende:
[..]
vroeger zou ik niet nagedacht hebben over of het vernoemen van de Tunnel naar Coen zou kunnen. Inmiddels zou ik zeggen hernoem dat ding lekker als we daarmee een groot deel van de inwoners in NL blij maken.
En snap sowieso niet waar Pim een beeld aan verdiend heeft. Hij heeft in feite nog niks gepresteerd.
ik denk dat het deel niet zo mini klein is als jij wilt doen geloven.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Een groot deel?
Een mini klein deel dat in een normaal democratisch land geen reet te vertellen zou hebben.
en daar zit het hele issue ook.
Gebeurt ook aan de lopende band. Fouten uit de oorlog bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:03 schreef Arch-Indar het volgende:
Gaan we straks ook alle straten nog moeten hernoemen ook omdat ie vernoemd is naar weet ik wie?
Heeft pim er niet voor gezorgd dat het politiek correcte en het niet kunnen benoemen van problemen wat is afgenomen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:05 schreef Toekito het volgende:
[..]
vroeger zou ik niet nagedacht hebben over of het vernoemen van de Tunnel naar Coen zou kunnen. Inmiddels zou ik zeggen hernoem dat ding lekker als we daarmee een groot deel van de inwoners in NL blij maken.
En snap sowieso niet waar Pim een beeld aan verdiend heeft. Hij heeft in feite nog niks gepresteerd.
uit het raam tiefen. Kudding.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:07 schreef RockNijntje het volgende:
De oven heeft echt de domste functie ooit. Lampje gaat na een paar minuten uit, dus ik deed de oven even open om naar m'n eten te kijken en daarna weer dicht. Gaat de timer daarna blijkbaar niet meer verder en schakelt de gehele oven vijf minuten later uit, wat is dez0n
.
mwah ok dat is dan zijn verdienste maar om daar nou een beeld voor neer te zetten. Dan kan je voor een paar andere ook wel beelden gaan maken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:09 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heeft pim er niet voor gezorgd dat het politiek correcte en het niet kunnen benoemen van problemen wat is afgenomen?
Ik denk dat het minder dan 10 procent is. Eerder richting de 5 zelfs. en dan nog, al zou het 25 of 30 zijn, is toch nog steeds een minderheid. En die hebben altijd de grootste mond.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:08 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik denk dat het deel niet zo mini klein is als jij wilt doen geloven.
Ja kan niet goffer, keuken plus apparatuur hoort bij het appartement. Misschien is het een kwestie van wennen maar ik vond de oude oven zo veel fijnerquote:
Ieder zijn meningquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:11 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik denk dat het minder dan 10 procent is. Eerder richting de 5 zelfs. en dan nog, al zou het 25 of 30 zijn, is toch nog steeds een minderheid. En die hebben altijd de grootste mond.
En dan niet diegene meetellen die het niks kan schelen. Zoals de knvb gedaan heeft.
misschien zijn populariteitquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:11 schreef Toekito het volgende:
[..]
mwah ok dat is dan zijn verdienste maar om daar nou een beeld voor neer te zetten. Dan kan je voor een paar andere ook wel beelden gaan maken.
Grootste verkeersplein hier in de stad is hernoemd omdat de architect een pedofiel was, ik zie het probleem van dat hernoemen ook niet maar het moet geen herschrijving van de geschiedenis zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gebeurt ook aan de lopende band. Fouten uit de oorlog bijvoorbeeld.
Denk dat dat laatste wel meegespeeld heeft ja.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
misschien zijn populariteitOf omdat die is vermoord.
Denk dat dat het niet is maar een straat of wat dan ook naar iemand vernoemen is een eer. Als later dan blijkt dat de persoon in kwestie toch wat kwalijke zaken heeft gedaan is het niet gepast nog om zo iemand te eren. Daarmee geef je namelijk ook aan dat je dat kwalijke niet zo erg vindt.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Grootste verkeersplein hier in de stad is hernoemd omdat de architect een pedofiel was, ik zie het probleem van dat hernoemen ook niet maar het moet geen herschrijving van de geschiedenis zijn.
Ja, maar waarom zou je omdat iemand 1 ding verkeerd heeft gedaan, en 99 goede dingen, zo iemand nu moeten weghalen als standbeeld of als straatnaam?quote:
ik heb heel de naam Floyd niet genoemd. En een standbeeld voor hem? Dat gaat ook veel te ver.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:16 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je omdat iemand 1 ding verkeerd heeft gedaan, en 99 goede dingen, zo iemand nu moeten weghalen als standbeeld of als straatnaam?
Ik bedoel even hard gezegd, waarom maken jullie je dan druk om die Floyd? Ik bedoel, die had een strafblad en meerdere dingen fout gedaan, en is nu ook verwijderd, en nu wil iedereen ineens daar wel een standbeeld van en pakt hem als voorbeeld. Terwijl het een crimineel was. Lekker hypocriet wel.
Mee eens hoor maar ik vind het een tunnel, school of een brug toch nog wat anders dan een standbeeld, een standbeeld kun je de begeleidende tekst nog aanpassen zodat Anita en Achmed er nog wat van kunnen opsteken.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk dat dat het niet is maar een straat of wat dan ook naar iemand vernoemen is een eer. Als later dan blijkt dat de persoon in kwestie toch wat kwalijke zaken heeft gedaan is het niet gepast nog om zo iemand te eren. Daarmee geef je namelijk ook aan dat je dat kwalijke niet zo erg vindt.
hmm k denk dat een straatnaam , tunnel of standbeeld per definitie een vereering isquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mee eens hoor maar ik vind het een tunnel, school of een brug toch nog wat anders dan een standbeeld, een standbeeld kun je de begeleidende tekst nog aanpassen zodat Anita en Achmed er nog wat van kunnen opsteken.
Niet alles wat fout was vroeger dient weggestopt te worden wat mij betreft, alleen ontdaan van eerbetoon.
dan mag je alle straten wel gaan hernoemen naar fictie namen, niemand is perfectquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Denk dat dat het niet is maar een straat of wat dan ook naar iemand vernoemen is een eer. Als later dan blijkt dat de persoon in kwestie toch wat kwalijke zaken heeft gedaan is het niet gepast nog om zo iemand te eren. Daarmee geef je namelijk ook aan dat je dat kwalijke niet zo erg vindt.
overal een QR code bijplakken, die wijst naar een wikipedia artikel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:21 schreef mschol het volgende:
[..]
dan mag je alle straten wel gaan hernoemen naar fictie namen, niemand is perfect
al vind ik niet dat je "het kwalijke niet zo erg vindt" als je iets naar iemand noemt. dat zal van ondergeschikt belang zijn geweest of onbekend op het moment van benoemen.
maar goed weghalen is makkelijker dan alle straatnaamborden van een politieke disclaimer te voorzien
ja een disclaimer lijkt mij onhaalbaar. Het gaat er niet om dat niemand perfect is of dat iemand iets verkeerd heeft gedaan maar hetgeen wat hij/zij heeft gedaan zo kwalijk is dat men dat nu niet meer kan accepteren.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:21 schreef mschol het volgende:
[..]
dan mag je alle straten wel gaan hernoemen naar fictie namen, niemand is perfect
al vind ik niet dat je "het kwalijke niet zo erg vindt" als je iets naar iemand noemt. dat zal van ondergeschikt belang zijn geweest of onbekend op het moment van benoemen.
maar goed weghalen is makkelijker dan alle straatnaamborden van een politieke disclaimer te voorzien
Gebouw platgooien dan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja een disclaimer lijkt mij onhaalbaar. Het gaat er niet om dat niemand perfect is of dat iemand iets verkeerd heeft gedaan maar hetgeen wat hij/zij heeft gedaan zo kwalijk is dat men dat nu niet meer kan accepteren.
De architect van uitstraling heeft misschien zeer vooruitstrevende gebouwen ontworpen maar de daad pedofilie zelf is zo verwerpelijk dat men dat publiekelijk niet meer kan eren.
Dat zou een idee kunnen zijn. Maar dan nog zou het raar zijn als je van persoon X die blijkbaar in slaven gehandeld heeft nu het beeld laat staan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:22 schreef Arch-Indar het volgende:
Pi
[..]
overal een QR code bijplakken, die wijst naar een wikipedia artikel.
Jawel maar je mist het punt, kijk naar Churchill, die man heeft toch aardig wat geschiedenis geschreven in Engeland en Europa dus daar staat wel een standbeeldje van, de man was echter ook een onvebeterlijke racist in hindsight, moet je zijn beeld dan weghalen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm k denk dat een straatnaam , tunnel of standbeeld per definitie een vereering is
Dat hebben ze in Rotterdam laten doen zo'n 80 jaar geledenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:24 schreef Arch-Indar het volgende:
Dan kun je elk historisch pand wel slopen.
Dit dusquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel maar je mist het punt, kijk naar Churchill, die man heeft toch aardig wat geschiedenis geschreven in Engeland en Europa dus daar staat wel een standbeeldje van, de man was echter ook een onvebeterlijke racist in hindsight, moet je zijn beeld dan weghalen?
Ja goed, jij focust op dat, ik vind dat van minder belang dan alle goede dingen die zo iemand voor Nederland gedaan heeft. Die ervoor gezorgd heeft dat Nederland een welvarend land is. Dat is voor mij veel belangrijker dan dat ie iets gedaan heeft wat in de tijd dat die persoon leefde NORMAAL was.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:24 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dat zou een idee kunnen zijn. Maar dan nog zou het raar zijn als je van persoon X die blijkbaar in slaven gehandeld heeft nu het beeld laat staan.
Moet zeggen dat ik van hem niet genoeg weetquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel maar je mist het punt, kijk naar Churchill, die man heeft toch aardig wat geschiedenis geschreven in Engeland en Europa dus daar staat wel een standbeeldje van, de man was echter ook een onvebeterlijke racist in hindsight, moet je zijn beeld dan weghalen?
En dit dus.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:26 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja goed, jij focust op dat, ik vind dat van minder belang dan alle goede dingen die zo iemand voor Nederland gedaan heeft. Die ervoor gezorgd heeft dat Nederland een welvarend land is. Dat is voor mij veel belangrijker dan dat ie iets gedaan heeft wat in de tijd dat die persoon leefde NORMAAL was.
En niemand die nu nog leeft heeft daar last van of kan zich daardoor zielig voelen.
Toen was het ook normaal voor ons. Echter wonen hier ook mensen waarvan hun voorvaderen daar last van hadden. Dat mogen we toch benoemen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:26 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja goed, jij focust op dat, ik vind dat van minder belang dan alle goede dingen die zo iemand voor Nederland gedaan heeft. Die ervoor gezorgd heeft dat Nederland een welvarend land is. Dat is voor mij veel belangrijker dan dat ie iets gedaan heeft wat in de tijd dat die persoon leefde NORMAAL was.
En niemand die nu nog leeft heeft daar last van of kan zich daardoor zielig voelen.
Benoemen prima, maar dan hoeft zo iemand toch niet vergeten te worden? Of uitgegumd worden?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:27 schreef Toekito het volgende:
[..]
Toen was het ook normaal voor ons. Echter wonen hier ook mensen waarvan hun voorvaderen daar last van hadden. Dat mogen we toch benoemen?
Ja het is ook een beetje zoeken naar foute eigenschappen achteraf die bij de huidige moraal passen terwijl destijds zijn andere daden groot genoeg waren om hem te eren, kijk en dan is het ijs te dun en dan ruikt het naar populistische geschiedvervalsing en jezelf iets toe eigenen wat niet van jou is.quote:
Nee het is niet zozeer zoeken. Wat vroeger geaccepteerd werd hoeft vandaag de dag niet meer geaccepteerd te worden. Dit is onderhevig aan verandering.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja het is ook een beetje zoeken naar foute eigenschappen achteraf die bij de huidige moraal passen terwijl destijds zijn andere daden groot genoeg waren om hem te eren, kijk en dan is het ijs te dun en dan ruikt het naar populistische geschiedvervalsing en jezelf iets toe eigenen wat niet van jou is.
Ik zeg ook nergens vergeten. Dat je hem benoemt in de geschiedenisboeken enzo prima. Maar anno 2020 vereren met een beeld lijkt me een discussie waard.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:28 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Benoemen prima, maar dan hoeft zo iemand toch niet vergeten te worden? Of uitgegumd worden?
En vervolgens zijn landen onze vrienden die nog gewoon openlijk actief aan slavernij doen, arbeiders paspoorten afnemen, nauwelijks betalen etc. Als we zo politiek correct zijn moeten we daar ook alle banden mee verbrekenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:28 schreef bitterbal het volgende:
Is puur crimineel geweest dat men op zon manier nederland heeft verrijkt. Het is beschamend geweest. Hier is niets politiek corrects aan dat je slavenhandelaren niet vereert.
Een discussie de we wat mij betreft in Nederland niet zouden moeten voeren.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:30 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens vergeten. Dat je hem benoemt in de geschiedenisboeken enzo prima. Maar anno 2020 vereren met een beeld lijkt me een discussie waard.
We kunnen ook eerst bij ons zelf beginnen toch? Om gelijk met het vingertje wijzen naar andere haalt alleen maar de aandacht bij onze problemen weg.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:32 schreef Koen66 het volgende:
[..]
En vervolgens zijn landen onze vrienden die nog gewoon openlijk actief aan slavernij doen, arbeiders paspoorten afnemen, nauwelijks betalen etc. Als we zo politiek correct zijn moeten we daar ook alle banden mee verbreken
Vele zijn hier geboren, waar wil je dat ze dan gaan wonen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:32 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Een discussie de we wat mij betreft in Nederland niet zouden moeten voeren.
Ben je het niet eens met wat iemand 400 jaar terug heeft uitgespookt, dan heb je pech, dat is onze belangrijke geschiedenis. De grens is nooit ver weg in Nederland, dus ik zou zeggen als je het niet kan aanzien, stap op je fiets en ga de grens over.
Als ze zo begaan zijn met het lot van hun 300 jaar geleden zwaar benadeelde voorvaderen... misschien in het land van hun voorvaderen? Kunnen ze die mensen daar gaan eren.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
Vele zijn hier geboren, waar wil je dat ze dan gaan wonen?
Eens hoor maar om zo'n standbeeld als in mijn voorbeeld nu meteen af te breken in deze hysterie is wel erg paniekerig vind je niet?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee het is niet zozeer zoeken. Wat vroeger geaccepteerd werd hoeft vandaag de dag niet meer geaccepteerd te worden. Dit is onderhevig aan verandering.
Als het zo simpel was.....quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:35 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Als ze zo begaan zijn met het lot van hun 300 jaar geleden zwaar benadeelde voorvaderen... misschien in het land van hun voorvaderen? Kunnen ze die mensen daar gaan eren.
Het standbeeld van churchil? Ik weet niet of die al is afgebroken:Pquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eens hoor maar om zo'n standbeeld als in mijn voorbeeld nu meteen af te breken in deze hysterie is wel erg paniekerig vind je niet?
Ik kan een geschiedenisboek schrijven na 30 jaar gedegen onderzoek of ik kan de geschiedenis naar aanleiding van iemand mening op internet schrijven binnen een minuut, zorgvuldig zijn hiermee.
Is het niet gewoon een stuk beter ons bij de realiteit te houden, nu te streven naar het uitbannen van racisme en te streven naar gelijkheid tussen ras, gender en geloof? Het verleden willen uitwissen creëert alleen meer polarisatie en dat doet de zaak waar het werkelijk om gaat geen goedquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:33 schreef bitterbal het volgende:
En met zon antwoord ontken je dus de ernst van onze geschiedenis :p
quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:33 schreef bitterbal het volgende:
En met zon antwoord ontken je dus de ernst van onze geschiedenis :p
Zo simpel kan het zijn. Als je je zo verbonden voelt met je voorvaderen, dat iets wat 300 jaar geleden is gebeurt met iemand die jij nooit gekend hebt, dan zou je er alles maar dan ook alles voor over hebben om daar te gaan wonen.quote:
Ja maar dan moet je toch eerst beginnen met het erkennen van het begin van dit probleem? Vele nederlanders schieten nog steeds in een stuip als het over slavernij gaatquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:37 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een stuk beter ons bij de realiteit te houden, nu te streven naar het uitbannen van racisme en te streven naar gelijkheid tussen ras, gender en geloof? Het verleden willen uitwissen creëert alleen meer polarisatie en dat doet de zaak waar het werkelijk om gaat geen goed
Wat is voor jou de oplossing in deze issue?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:37 schreef bitterbal het volgende:
Dat iemand slavernij zo bagatelliseert. De tot slaaf gemaakte is benadeeld.
Racisme en haat op andere gronden is universeel en lang niet allemaal gerelateerd aan de bewuste slavernij periodequote:Op woensdag 10 juni 2020 21:39 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je toch eerst beginnen met het erkennen van het begin van dit probleem? Vele nederlanders schieten nog steeds in een stuip als het over slavernij gaatEn dat racisme is toch een duidelijk gevolg van hoe men toendertijd met de donkere medemens omging?
Nou ja bijvoorbeeld, Friends zal bijvoorbeeld ook niet lang meer te herkijken zijn omdat daar geen donkere mensen in voorkomen en tja dat rare hysterische pad kan alleen maar leiden tot haat en een enorme kloof tussen mensen, of dat verhaal van Google aangaande blacklisten en whitelistenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het standbeeld van churchil? Ik weet niet of die al is afgebroken:P
Wat er nu gebeurd is gewoon woede en gerel maar denk toch serieus een belangrijk kantelmoment.
Het erkennen dat dit onze geschiedenis is. NIet zozeer boete doen maar gewoon erkennen. En het niet willen weg stoppen omdat het maar zobeschamend en ongemakkelijk is allemaal. Ik weet niet hoeveel les jij hier over hebt gehad op school maar ik nauwelijks. Is toch raar? Geloof dat we een tijd lang een van de grootste spelers op de slavenmarkt waren en dat dit ook mede de reden is dat wij hier zo welvarend leven?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:39 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wat is voor jou de oplossing in deze issue?
Nee maar hier in nederland heeft het flink veel meegeholpen als het over de zwarte medemens gaatquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Racisme en haat op andere gronden is universeel en lang niet allemaal gerelateerd aan de bewuste slavernij periode
Ja maar dan mag ook De Fresh Prince en Bill Cosby exit. Al was die laatste al exit om andere redenenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja bijvoorbeeld, Friends zal bijvoorbeeld ook niet lang meer te herkijken zijn omdat daar geen donkere mensen in voorkomen en tja dat rare hysterische pad kan alleen maar leiden tot haat en een enorme kloof tussen mensen, of dat verhaal van Google aangaande blacklisten en whitelisten
dus stel mijn opa is Australier en kwam toen mijn moeder 6 was hierheen. Dan moet ik nu maar daarheen als ik kritiek heb op hoe dingen hier gaan?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:38 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Zo simpel kan het zijn. Als je je zo verbonden voelt met je voorvaderen, dat iets wat 300 jaar geleden is gebeurt met iemand die jij nooit gekend hebt, dan zou je er alles maar dan ook alles voor over hebben om daar te gaan wonen.
Ja dat laatste kan ik niet serieus nemen. Een blacklist is gewoon een blacklistquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja bijvoorbeeld, Friends zal bijvoorbeeld ook niet lang meer te herkijken zijn omdat daar geen donkere mensen in voorkomen en tja dat rare hysterische pad kan alleen maar leiden tot haat en een enorme kloof tussen mensen, of dat verhaal van Google aangaande blacklisten en whitelisten
nou wij de nederlandersquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik wist even niet wie "onze" was in je zin
Ja inderdaad. Over 50 jaar vinden we weer normaal wat we nu racisme noemen. Wie weetquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee het is niet zozeer zoeken. Wat vroeger geaccepteerd werd hoeft vandaag de dag niet meer geaccepteerd te worden. Dit is onderhevig aan verandering.
Friends is een hit op netflix. Net als Fresh Prince btwquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat laatste kan ik niet serieus nemen. Een blacklist is gewoon een blacklist
Friends is al gedateerd tochIk was niet zon friends kijker
Volgens mij stipte de fresh prince in de serie al de huidige problemen in amerika aan :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:41 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ja maar dan mag ook De Fresh Prince en Bill Cosby exit. Al was die laatste al exit om andere redenen
Dat kan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Over 50 jaar vinden we weer normaal wat we nu racisme noemen. Wie weet
Schurft aan Friends ja dus van mij mogen ze maar goed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat laatste kan ik niet serieus nemen. Een blacklist is gewoon een blacklist
Friends is al gedateerd tochIk was niet zon friends kijker
Ik denk dat de slavernij van destijds een extreem verwaarloosbare bijdrage heeft op onze huidige welvaart. De Denen hebben afaik niet aan slavernij gedaan en zijn niet minder welvarend.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het erkennen dat dit onze geschiedenis is. NIet zozeer boete doen maar gewoon erkennen. En het niet willen weg stoppen omdat het maar zobeschamend en ongemakkelijk is allemaal. Ik weet niet hoeveel les jij hier over hebt gehad op school maar ik nauwelijks. Is toch raar? Geloof dat we een tijd lang een van de grootste spelers op de slavenmarkt waren en dat dit ook mede de reden is dat wij hier zo welvarend leven?
Nee nee, je moet het wel goed zeggen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:41 schreef Toekito het volgende:
[..]
dus stel mijn opa is Australier en kwam toen mijn moeder 6 was hierheen. Dan moet ik nu maar daarheen als ik kritiek heb op hoe dingen hier gaan?
Ja het zou kunnen dat we anders net zo welvarend geweest waren maar dat weten we dus niet want we hebben het wel gedaanquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:43 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik denk dat de slavernij van destijds een extreem verwaarloosbare bijdrage heeft op onze huidige welvaart. De Denen hebben afaik niet aan slavernij gedaan en zijn niet minder welvarend.
Geen idee, heb er nooit naar gekekenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Volgens mij stipte de fresh prince in de serie al de huidige problemen in amerika aan :p
ok dus stel ik zeg nu dat het raar is dat er in NL mensen die 300 jaar terug liepen te roven nog altijd vereerd worden. Dan moet ik terug naar Australië? Heb toch niks daar. Dat is toch niet humaan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:44 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Nee nee, je moet het wel goed zeggen.
Je hebt kritiek op hoe dingen hier 300 jaar geleden gingen, en wil daarom NU dingen aanpassen.
Dat is een hele andere insteek.
Ja als je 400 jaar geleden vrouw alleen was, je woonde aan een bosrand en je hield van groentensoep dan had je wel kans op de heksenbrandstapel ja dus dingen veranderen wel zo door de tijd heen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Over 50 jaar vinden we weer normaal wat we nu racisme noemen. Wie weet
Noem je Liesje nou een heks?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja als je 400 jaar geleden vrouw alleen was, je woonde aan een bosrand en je hield van groentensoep dan had je wel kans op de heksenbrandstapel ja dus dingen veranderen wel zo door de tijd heen.
Boefjes waren dat ook jaquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:46 schreef bitterbal het volgende:
van wat ik nu snel lees van de denen hadden zij de vikingen en oorlogsdrang
Ik vind het vreselijk wat er destijds gebeurd is maar dat alle huidige Nederlanders er 400 jaar later voor moeten boeten is te belachelijk voor woorden.. Net zo belachelijk als dat huidge Duitsers moeten boeten voor wat de Nazi's gedaan hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja het zou kunnen dat we anders net zo welvarend geweest waren maar dat weten we dus niet want we hebben het wel gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |