abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:02:30 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193599914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:46 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Lijkt me qua inhoud een lichtgewicht maar hij behoudt wel altijd de rust en waardigheid ja.
Waarschijnlijk wel iemand die door het grote publiek als integerder dan Jetten en Klaver, meer in de lijn van Lilian Marijnissen.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:15:38 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193601673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel iemand die door het grote publiek als integerder dan Jetten en Klaver, meer in de lijn van Lilian Marijnissen.
Zien mensen Marijnissen als integer? :D
Laffe huichelaar
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:17:26 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193601710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zien mensen Marijnissen als integer? :D
In ieder geval als iemand die meer voeling heeft met de burger dan Klaver en Jetten, die hebben toch meer een grachtengordelbubble imago.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 15:22:43 #54
408813 crew  trein2000
pi_193601805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In ieder geval als iemand die meer voeling heeft met de burger dan Klaver en Jetten, die hebben toch meer een grachtengordelbubble imago.
Ik zie iemand die zit waar ze zit vanwege papa en het politbureau in Amersfoort. Die partij is net zo eng als FvD.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193601816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In ieder geval als iemand die meer voeling heeft met de burger dan Klaver en Jetten, die hebben toch meer een grachtengordelbubble imago.
Terwijl Klaver uit het gare Roosendaal komt. En daar wil je toch echt niet dood gevonden worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 12 juni 2020 @ 15:31:21 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193601936
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie iemand die zit waar ze zit vanwege papa en het politbureau in Amersfoort. Die partij is net zo eng als FvD.
Dat klopt, die is gewoon vanuit de burelen klaargestoomd met een gouden lepel in de mond, maar dat ziet de gemiddelde SBS6-kijker niet, Marijnissen kan het op de een of andere manier doen voorkomen alsof ze zelf eerst 15 jaar met groente en fruit op de markt heeft gestaan. Don Ceder daarentegen staat wel echt met zijn voeten in de klei.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193603856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:18 schreef Hanca het volgende:
De jongeren van FvD zijn definitief gek:
[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-tweede-kamer.html

Goed dat de SGP jongeren die toch vaak wel samen met hen optrekken er publiekelijk afstand van nemen.

Dit s voor FvD begrippen toch niet zo vreemd ?
Volgens mij doet Baudet zelf niet anders dan dit soorten teksten de wereld in tweeten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_193605665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Niemand die beweert dat Engels of Nederlands niks uitmaakt. Maar als het idee van een universiteit kennis uitwisseling is is het gewoon zeer beperkend als je dan een taal neemt met maar 25 miljoen moedertaal sprekers. Stel ik wil filosofie studeren als ik dan alleen Nederlandse filosofen kan lezen is het snel klaar. Als ik alleen af moet gaan op de Nederlandse vertaling van filosofen is dat ook erg beperkend, dan kan ik alleen vertaalde teksten lezen en moet ik er altijd maar vanuit gaan dat de vertaling perfect is gedaan.
Een universiteit is er niet alleen voor de kennisuitwisseling maar ook voor de kennisvergroting. Dat brengt met zich mee dat je ook bij het lesgeven aan de frontlinie van de kennis zit en het vaak op scherp komt te staan qua begrip. Je begrijpt het net wel of net niet, dan heb je optimale uitdrukkingsvaardigheid nodig.

quote:
Geouwehoer over het abstractie niveau van taal doet hier weinig aan af. Juist bij een studie als filosofie kan het abstractie niveau zeer hoog zijn maar om daardoor dan maar het merendeel van de filosofen af te schrijven want je kunt ze niet lezen met Nederlands als moedertaal is erg armoedig.
Voor de meeste vakgebieden zal gelden dat de hoeveelheid kennis die beschikbaar is een stuk hoger is in het Engels dan in het Nederlands. Ja het is even lastig als Nederlander je een tweede of derde taal kundig te maken maar zoiets is juist iets wat Nederland bijvoorbeeld vroeger zo'n goed handelsland maakte, beheersing van meerdere talen.
Hier gaat het dus al mis en dan bedoel ik niet je taalfout. Het is niet even lastig om je een tweede taal eigen te maken, het is bijna niet te doen om buiten het betreffende taalgebied te midden van andere die Engels niet als eerste taal hebben die op een academisch niveau te leren beheersen. Die studenten van tegenwoordig spreken en schrijven echt niet beter Engels dan ik, mensen die jaren in Engeland gewerkt hebben, of daar gestudeerd hebben, die wel en daar hoor ik niet bij.

Voor de handel heb je niet zo'n hoog niveau van taalbeheersing nodig, dat gaat prima met een jaar of 5 school. Daar is school dan ook voor, niet de universiteit. Dat leren van talen op school is dan ook iets wat tot voordeel van de Nederlanders zou moeten strekken, op deze manier doet het dat niet. Wat me ook opvalt is dat juist mensen die het Engels niet zo goed beheersen de beperking niet of minder ervaren.

quote:
Natuurlijk dat dan voor FvD'ers de verdedigers van Nederlandse cultuur :') dit soort nuttige tradities juist bij het grofvuil gezet moeten worden om wat puntjes te scoren.
Ook voor mensen als Ad Verbrugge, wat ik een vrij slimme man vind. Filosoof ook.

quote:
Als het niveau van Engels van studenten en docenten niet hoog genoeg is om goed onderwijs te geven kun je beter focussen om dat niveau omhoog te krijgen.
Je kunt ook het niveau van het onderwijs verlagen.... he, dat gaat helemaal vanzelf!

quote:
In plaats van te denken: laat maar zitten, te moeilijk we doen het wel met de kennis in onze middelgrote taal.
[..]

Ik zie twee opties, je niet inschrijven voor de vakken die in het Engels gegeven worden. Of beter Engels leren. Ik zou kiezen voor dat tweede het is vrij nuttig om ook in het buitenland uit de voeten te kunnen.
Met VWO Engels moet je prima in het buitenland uit de voeten kunnen. Als je in Oxford wil studeren moet je aanleg hebben en snel meegroeien met het hogere niveau in Engels. Althans, daarom maakte studeren in het buitenland ooit indruk, omdat je een goede student moest zijn om mee te kunnen.

Het gaat erom dat de Nederlands de standaard is voor het optimale uitdrukkingsniveau. Als het echt moeilijk wordt moet je daar op kunnen terugvallen. Er zijn zoveel dingen en zeker abstracte dingen die ik net wel in het Nederlands kan uitdrukken en net niet in het Engels. Vervolgens kan ik dan de Engelstalige bron waarover ik iets wil zeggen gebruiken om het zojuist gevonden idee ook in het Engels te proberen vatten. Bij heel veel studies en vakken bestaat het begrip slechts in taal, niet in getallen. De Astronomie zou ook niet zover gekomen zijn als ze met Romeinse cijfers hadden moeten werken.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ook in mijn vrije deel en Wittgensteins Logisch filosofisch traktaat inderdaad links het origineel en rechts de vertaling van WF Hermans. Juist bij een filosoof als Heidegger blijft in het Nederlands het oorspronkelijke timbre en gewicht meer overeind dan in het Engels vind ik. Kant kan dan wel weer prima in het Engels.
Duits kan wel lekker exact zijn, juist door de grammaticale mogelijkheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193606960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een universiteit is er niet alleen voor de kennisuitwisseling maar ook voor de kennisvergroting. Dat brengt met zich mee dat je ook bij het lesgeven aan de frontlinie van de kennis zit en het vaak op scherp komt te staan qua begrip. Je begrijpt het net wel of net niet, dan heb je optimale uitdrukkingsvaardigheid nodig.
Kennisvergroting komt voort uit de uitwisseling. Hoe denk je anders dat kennis vergroot wordt door zelf heel hard na te denken? Natuurlijk niet iemand die al over het onderwerp heeft nagedacht deelt die kennis. Je claim dat je iets net wel of net niet begrijpt lijkt me nergens op gebaseerd. Of je optimale uitdrukkingsvaardigheid nodig hebt durf ik ook ten zeerste te betwijfelen. Probeer die claims eens te onderbouwen zou ik zeggen.

quote:
Hier gaat het dus al mis en dan bedoel ik niet je taalfout. Het is niet even lastig om je een tweede taal eigen te maken, het is bijna niet te doen om buiten het betreffende taalgebied te midden van andere die Engels niet als eerste taal hebben die op een academisch niveau te leren beheersen.
Waar baseer je dit op? Je snapt prima wat ik bedoel ongeacht de taalfout. In het Engels is dat over het algemeen hetzelfde, een taalfoutje meer of minder maakt niet dat je stof opeens niet begrijpt of kan bevatten. Natuurlijk kan het soms zijn dat begrip te maken heeft met de precieze formulering van iets maar dat hoeft lang niet altijd het geval te zijn.

quote:
Voor de handel heb je niet zo'n hoog niveau van taalbeheersing nodig, dat gaat prima met een jaar of 5 school. Daar is school dan ook voor, niet de universiteit. Dat leren van talen op school is dan ook iets wat tot voordeel van de Nederlanders zou moeten strekken, op deze manier doet het dat niet. Wat me ook opvalt is dat juist mensen die het Engels niet zo goed beheersen de beperking niet of minder ervaren.
:') Ja je zult vast veel beter Engels kunnen dan ik.

quote:
Ook voor mensen als Ad Verbrugge, wat ik een vrij slimme man vind. Filosoof ook.
Leuke namedrop, voegt veel toe aan een discussie zoiets.

quote:
Met VWO Engels moet je prima in het buitenland uit de voeten kunnen. Als je in Oxford wil studeren moet je aanleg hebben en snel meegroeien met het hogere niveau in Engels. Althans, daarom maakte studeren in het buitenland ooit indruk, omdat je een goede student moest zijn om mee te kunnen.
Dit soort claims zonder enig bewijs voegen echt niks toe. De mensen die ik ken die in Oxford hebben gestudeerd delen je sentiment niet. Wel dat je er veel harder moet studeren niet dat je niveau Engels zoveel malen beter moet zijn.

quote:
Het gaat erom dat de Nederlands de standaard is voor het optimale uitdrukkingsniveau.
Oh waarom dan?

quote:
Er zijn zoveel dingen en zeker abstracte dingen die ik net wel in het Nederlands kan uitdrukken en net niet in het Engels. Vervolgens kan ik dan de Engelstalige bron waarover ik iets wil zeggen gebruiken om het zojuist gevonden idee ook in het Engels te proberen vatten.
Waarom denk je dat jouw N=1 te generaliseren is naar de algehele bevolking?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 juni 2020 @ 00:30:49 #60
408813 crew  trein2000
pi_193609753
LISAK0NINGS twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 00:02:51 Dus Thierry Baudet was te gast bij Het Oog, En Wat Er Toen Gebeurde... https://t.co/uWK46yA2cX reageer retweet
Baudet had ruzie bij het oog, wat is hier de reden van?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 13 juni 2020 @ 00:40:31 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193609857
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:
LISAK0NINGS twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 00:02:51 Dus Thierry Baudet was te gast bij Het Oog, En Wat Er Toen Gebeurde... https://t.co/uWK46yA2cX reageer retweet
Baudet had ruzie bij het oog, wat is hier de reden van?
Hij wilde louter een reclamepraatje houden, maar het werd te inhoudelijk.
pi_193611176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 00:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij wilde louter een reclamepraatje houden, maar het werd te inhoudelijk.
Baudet stelt dat hij specifiek voor dat onderwerp was uitgenodigd.
pi_193611216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Baudet stelt dat hij specifiek voor dat onderwerp was uitgenodigd.
Zo werkt dat niet bij radio. Je wordt uitgenodigd vanwege een bepaald onderwerp, maar gesprekken gaan bijna altijd breder dan dat onderwerp. Dat wist Baudet ook echt wel toen hij de uitnodiging aan nam.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193611247
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet bij radio. Je wordt uitgenodigd vanwege een bepaald onderwerp, maar gesprekken gaan bijna altijd breder dan dat onderwerp. Dat wist Baudet ook echt wel toen hij de uitnodiging aan nam.
Tuurlijk. Maar het was ook vrijdag wat later op de avond. Dus minstens een flesje wijn en eventueel een snuifje verder. Dan verdwijnt de ratio wat.
pi_193611275
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet bij radio. Je wordt uitgenodigd vanwege een bepaald onderwerp, maar gesprekken gaan bijna altijd breder dan dat onderwerp. Dat wist Baudet ook echt wel toen hij de uitnodiging aan nam.
Dat is iets anders dan het helemaal niet over het onderwerp te hebben waarvoor je was uitgenodigd. Baudet gaf immers netjes antwoord op haar vragen, maar vroeg na verloop van tijd zich wel af wanneer ze het gingen hebben over de FvD-krant.
pi_193611363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan het helemaal niet over het onderwerp te hebben waarvoor je was uitgenodigd. Baudet gaf immers netjes antwoord op haar vragen, maar vroeg na verloop van tijd zich wel af wanneer ze het gingen hebben over de FvD-krant.
En loopt vervolgens boos weg als zijn reclamefoldertje te weinig aandacht krijgt.
Dan vraag ik me toch af of hij ooit wel eens naar het Oog heeft geluisterd...
pi_193612340
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En loopt vervolgens boos weg als zijn reclamefoldertje te weinig aandacht krijgt.
Dan vraag ik me toch af of hij ooit wel eens naar het Oog heeft geluisterd...
Hij wil dat de NPO samen met hem optrekt natuurlijk. Nou ja, De Dagelijkse Standaard doet dat gelukkig wel.
I´m back.
pi_193612531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan het helemaal niet over het onderwerp te hebben waarvoor je was uitgenodigd. Baudet gaf immers netjes antwoord op haar vragen, maar vroeg na verloop van tijd zich wel af wanneer ze het gingen hebben over de FvD-krant.
De presentatrice had van haar redactie gehoord dat hij daar was uitgenodigd om te praten over de actualiteit ... de anti-discriminatiebeweging.
Het kan zijn dat het redactielid die hem of een woordvoerder sprak en uitnodigde dit doel onvoldoende duidelijk maakte. Of de woordvoerder vertelde de bedoeling niet goed
sowieso... die man krijgt al 4 jaar veel te veel aandacht in die rechtse media.
Nodig eens andere mensen uit. Jesse Klaver, Humberto Tan over etnische discriminatie, ogewenstheid die ze hebben meegemaakt
pi_193612764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Kennisvergroting komt voort uit de uitwisseling. Hoe denk je anders dat kennis vergroot wordt door zelf heel hard na te denken? Natuurlijk niet iemand die al over het onderwerp heeft nagedacht deelt die kennis.
Uiteraard, van alleen maar uitwisselen wordt kennis niet vergroot. Je denkt hard na over met jou uitgewisselde kennis en dan voeg je er hopelijk wat aan toe om dat dan weer uit te wisselen. Zo vergroot je gezamenlijk kennis.

quote:
Je claim dat je iets net wel of net niet begrijpt lijkt me nergens op gebaseerd. Of je optimale uitdrukkingsvaardigheid nodig hebt durf ik ook ten zeerste te betwijfelen. Probeer die claims eens te onderbouwen zou ik zeggen.
Dat dat nog moet. Zonder taal is er geen begrip. Als je het niet in taal kunt vatten is er geen begrip en zonder dat het in taal gevat is, is er niks om uit te wisselen en al dan niet te begrijpen. Taal is de drager van begrip. Voor veel vakgebieden is dat een spreektaal, bij bijvoorbeeld formele logica of beta studies ligt dat anders, maar ook daar is een spreektaal vaak essentiee en ondersteunend om tot begrip van de primaire uitdrukking te komen.

quote:
Waar baseer je dit op? Je snapt prima wat ik bedoel ongeacht de taalfout. In het Engels is dat over het algemeen hetzelfde, een taalfoutje meer of minder maakt niet dat je stof opeens niet begrijpt of kan bevatten. Natuurlijk kan het soms zijn dat begrip te maken heeft met de precieze formulering van iets maar dat hoeft lang niet altijd het geval te zijn.
Nee, ik begrijp niet wat je precies bedoelt. Ik begrijp wel ongeveer wat je bedoelt en als wij zouden keuvelen of handelen zou dat prima zijn, maar voor het academisch niveau is dat onvoldoende precies.

Je bedoelde waarschijnlijk de taal eigen maken of zich de taal meester maken, maar je zei de taal kundig maken. Het is al omdat ik de taal meester ben dat ik denk te weten wat je dan wel bedoelde, wat je fout was en zelfs hoe die tot stand kwam. Eigen en meester is wat anders dan kundig. Je doelt hier niet op een taalkundige immers, en kundigheid veronderstelt doorgaans een bepaald concreet en adequaat niveau voor een bepaalde taak. Dus wat bedoel je nou precies? Welke mate van taalbeheersing hebben we het hier over, en welke aard van taalbeheersing hebben we het hier over. Ik zou zeggen probeer het eerst eens in het Nederlands, en dan eventueel in het Engels.

Verder zie ik dus ook aan jou dat het Nederlands verslonst. Als je een avondje NPO kijkt dan zit er doorgaans geen vijf minuten bij met uitsluitend foutloze volzinnen. Journaal, actualiteiten, zelfs mensen met Nederlands spreken als beroep beheersen de taal niet volledig. Zap naar BNN en dus van de 40-ers naar de 20-ers en het vinden van één foutloze volzin is al een probleem. Daar worden dan ook geen ideeen meer uitgedrukt die de moeite van het overdenken waard zijn. Vergelijk dat eens met de herhalingen van jaren 80 en 90 waarmee de NPO een nationaal coronasentiment probeert te creeeren en huiver over de achteruitgang.

quote:
:') Ja je zult vast veel beter Engels kunnen dan ik.
Wie weet.

quote:
Leuke namedrop, voegt veel toe aan een discussie zoiets.
Jij framet het als nationalistisch sentiment, ik geef aan dat de kritiek ook uit andere hoek komt.

quote:
Dit soort claims zonder enig bewijs voegen echt niks toe. De mensen die ik ken die in Oxford hebben gestudeerd delen je sentiment niet. Wel dat je er veel harder moet studeren niet dat je niveau Engels zoveel malen beter moet zijn.
Mijn ervaring is dan weer met PhD's, ik betwijfel of Oxford ook het niveau wel heeft weten vast te houden want daar spelen verwante ontwikkelingen.

quote:
Oh waarom dan?
Omdat dat het hoogste niveau van uitdrukkingsvaardigheid is voor een Nederlander, want het is diens moedertaal. Op het hoogste onderwijsniveau moet je de hoogste standaard voor uitdrukkingsvaardigheid aanhouden om niet aan het niveau af te doen.

quote:
Waarom denk je dat jouw N=1 te generaliseren is naar de algehele bevolking?
Ik was vrij goed in tekstverklaring op het voorbereiden wetenschappelijk onderwijs, met name in Engels. Ik kan met zekerheid zeggen dat er geen leerling in Nederland was met minder fouten in zijn eindexamen Engels dan ik, en een heleboel met meer fouten. Daar leid ik uit af dat ik relatief veel aanleg heb om op academisch niveau Engels te lezen en te begrijpen, en dat ik geschikter zou zijn om universitair onderwijs in het Engels te genieten dan 99,99% van de VWO-verlaters. .

Maar juist ik merk dat mijn beheersing van het Engels vaak tekortschiet, terwijl mensen met een zesje in Engels beweren dat het niets uitmaakt. Als ze niet in een Engels taalgebied hebben gewerkt of gestudeerd dan neem ik aan dat ze bedoelen dat het hen niets uitmaakt omdat ze toch niet zo nauwkeurig lezen. Dat zie je ook bij het lezen van romans, er zijn hele goede redenen om een roman in de oorspronkelijke taal te lezen, maar het zijn vaak ook de mensen die er doorheen racen. Dan krijg ik de indruk dat veel mensen gewoon niet zo goed lezen wat er staat. Prima als je een roman leest ter ontspanning, maar op academisch niveau gaat er nou juist om wat er precies bedoeld wordt, en dus ook wat er precies niet bedoeld wordt. Je begrijpt wel ongeveer wat ik bedoel is niet goed genoeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193613237
Ik ben het met Weltschmerz eens. Engels als voertaal op de Nederlandse universiteiten werkt op meerdere manieren door in de samenleving. Je krijgt de situatie dat Nederlandstalige studenten in het nadeel zijn ten opzichte van hun Engelstalige medestudenten. Je krijgt dat Nederlandstalige docenten het niveau van hun lessen omlaag schroeven, om studenten tegemoet te komen, maar ook omdat ze gewoon minder goed zijn in het Engels. En je krijgt afgestudeerden die Nederlands niet goed beheersen, omdat ze altijd in het Engels bezig geweest zijn.

Onze scholen zijn vaak ook nog eens goedkoper voor buitenlandse studenten dan de scholen in het eigen land. Op die manier zet de verengelsing zich door. Want als je ergens anders goedkoper kan studeren, en je hoeft niet ingewikkeld een taal te leren. Zullen er steeds meer buitenlandse studenten komen. Dus steeds meer Engels onderwijs, en het Nederlands wordt steeds minder belangrijk.

De universiteiten zijn het hoogste kennisniveau in Nederland (qua onderwijs). Door dat in het Engels te maken zorg je ervoor dat het Nederlands als taal achteruitgaat. Op de lagere niveaus van de samenleving is het al helemaal moeilijk om correct Nederlands van mensen te verwachten.
pi_193613420
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:46 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Lijkt me qua inhoud een lichtgewicht maar hij behoudt wel altijd de rust en waardigheid ja.
Vrij offtopic, maar Don Ceder, die al 5 jaar een advocatenkantoor heeft met vooral rechtsbijstand aan mensen met schulden, is natuurlijk op het onderwerp schulden e.d. geen lichtgewicht. Niet voor niets dat CU sinds een paar jaar extra inzet heeft op mensen die in problemen komen door schulden en daarvan ook een deel in het regeerakkoord heeft gekregen: dat komt (deels) bij hem vandaan volgens mij. Stond ooit ook in de Forbes lijst van Europese mensen met veel invloed op dat onderwerp, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193620785
thierrybaudet twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:36:51 Afschuwelijk. Dit moet NU stoppen. Politie moet optreden, daders oppakken, twintig nieuwe Piet Hein beelden in heel Nederland erbij, overal Sinterklaas vieren — deze beeldenstorm mag niet lonen! #FVD https://t.co/wkUs8teXpd https://t.co/fpJdrac6vs reageer retweet
Twintig nieuwe Piet Hein standbeelden erbij ?
Waarom... als politieke statement tegen een ander poltiek statement. Want het gaat hem niet om die Piet
En wie moet die 20 betalen ? De belastingbetaler moet opdraaien voor Baudets politieke statement
pi_193620903
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:36:51 Afschuwelijk. Dit moet NU stoppen. Politie moet optreden, daders oppakken, twintig nieuwe Piet Hein beelden in heel Nederland erbij, overal Sinterklaas vieren — deze beeldenstorm mag niet lonen! #FVD https://t.co/wkUs8teXpd https://t.co/fpJdrac6vs reageer retweet
Twintig nieuwe Piet Hein standbeelden erbij ?
Waarom... als politieke statement tegen een ander poltiek statement. Want het gaat hem niet om die Piet
En wie moet die 20 betalen ? De belastingbetaler moet opdraaien voor Baudets politieke statement
1850 belde.telegrafeerde

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 13-06-2020 23:07:50 ]
pi_193620983
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:36:51 Afschuwelijk. Dit moet NU stoppen. Politie moet optreden, daders oppakken, twintig nieuwe Piet Hein beelden in heel Nederland erbij, overal Sinterklaas vieren — deze beeldenstorm mag niet lonen! #FVD https://t.co/wkUs8teXpd https://t.co/fpJdrac6vs reageer retweet
Twintig nieuwe Piet Hein standbeelden erbij ?
Waarom... als politieke statement tegen een ander poltiek statement. Want het gaat hem niet om die Piet
En wie moet die 20 betalen ? De belastingbetaler moet opdraaien voor Baudets politieke statement
Hij denkt echt wel verder hoor.... en dan ziet hij in dat hij dit niet kan herhalen, nog minder in de Tweede Kamer dit roepen.
Jammer.....

En ook nog overal Sinterklaas vieren als politieke daad .
Jammer jammer dat hij dit niet zal herhalen..... het is zo kitsch...
pi_193621187
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:36:51 Afschuwelijk. Dit moet NU stoppen. Politie moet optreden, daders oppakken, twintig nieuwe Piet Hein beelden in heel Nederland erbij, overal Sinterklaas vieren — deze beeldenstorm mag niet lonen! #FVD https://t.co/wkUs8teXpd https://t.co/fpJdrac6vs reageer retweet
Twintig nieuwe Piet Hein standbeelden erbij ?
Waarom... als politieke statement tegen een ander poltiek statement. Want het gaat hem niet om die Piet
En wie moet die 20 betalen ? De belastingbetaler moet opdraaien voor Baudets politieke statement
Als de politie nu overal sinterklaas moet gaan vieren (wat mij een beetje vreemd lijkt in juni), dan zou ik niet weten waar ze de tijd vandaan moeten halen om ook nog beelden van Piet Hein te plaatsen en daders op te pakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')