abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2020 @ 21:42:56 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193543716
Rutte: ik ben anders gaan denken over Zwarte Piet.
quote:
Premier Rutte heeft "grote veranderingen" doorgemaakt in zijn standpunt over Zwarte Piet. Hij heeft nu meer begrip voor mensen die zich gediscrimineerd voelen door de zwart geschminkte hulp van Sinterklaas, zo maakte hij duidelijk in een debat in de Tweede Kamer naar aanleiding van de anti-racismedemonstraties in Nederland.

quote:
Hij hoorde eerst tot de groep "Zwarte Piet is zwart", zei hij. Het gaat om de periode vanaf 2013 toen de discussie oplaaide naar aanleiding van een brief van de Verenigde Naties die opheldering vroeg over het stereotiepe beeld van Zwarte Piet bij het feest in december.

Denken
Rutte zegt dat hij in de loop van tijd veel mensen heeft ontmoet "met een donkere huidskleur die zeiden zich ongelofelijk gediscrimineerd te voelen omdat Zwarte Piet zwart was". Dat heeft de premier aan het denken gezet. "Dat is het laatste wat je wilt bij een Sinterklaasfeest."

Hij denkt dat Zwarte Piet over een aantal jaren verdwenen is. "Over een aantal jaren zullen er bijna geen Pieten meer zwart zijn."

Rutte wil niet dat de overheid afdwingt dat Zwarte Piet verdwijnt, ook omdat veel mensen van de traditie houden. "Het heeft geen zin onder dwang mensen te dwingen het symbool los te laten".

Rutte zei gisteren al dat ook Nederland een probleem heeft met racisme. In de Verenigde Staten is veel onrust naar aanleiding van de dood op George Floyd die om het leven kwam nadat hij minutenlang op de grond werd gedrukt door een witte politieman.
Bron: NOS Filmpje!
==========================================
Tja, ik weet het niet hoor... Waarom nou altijd zwarte piet de schuld geven...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 21:44:14 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193543728
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar zowel arifye en dat soort figuren zijn helemaal niet representatief voor wat er speelt. Vind ik.
Ze zijn helaas wel beeldbepalend geworden.
pi_193543861
Rutte weet wel hoe die het moet spelen _O_ Onzinnige protesten in Nederland over Amerikaanse problemen, maar om het te sussen draait Rutte 180 graden op een non-issue wat in feite geen enkele substantiėle maatregel o.i.d. is. Ondertussen voelt zwart Nederland (het protesterende gedeelte dan) zich weer gehoord en gesterkt en gaat men weer over tot de orde van de dag.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 22:11:30 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193544110
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en toch zit er nog wel een verschil tussen

"Zwarte Piet is racistisch, hij moet weg!!!!"

en

"Zwarte Piet moet blijven en ohja, jullie roetmoppen moeten je bek houden, Nederland is van de blanken. Zij is een negerslet. Weg met de multiculturele samenleving. Ga terug naar het oerwoud!!!!!!"
ja zo kan ik het ook

"Zwarte Piet is racistisch, je moet ze kopschoppen en de sint neerschieten zodat stukjes schedel op de kindertjes terechtkomen want dan gaan ze huilen!!!"

en

"Zwarte Piet is niet racistisch, hij is gewoon zwart, is koeltoer"

als je de extremen aan de ene kant vergelijkt met de normale mensen aan de andere kant is het snel duidelijk wie hier de badguys zijn toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193544129
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en toch zit er nog wel een verschil tussen

"Zwarte Piet is racistisch, hij moet weg!!!!"

en

"Zwarte Piet moet blijven en ohja, jullie roetmoppen moeten je bek houden, Nederland is van de blanken. Zij is een negerslet. Weg met de multiculturele samenleving. Ga terug naar het oerwoud!!!!!!"
"Zwarte Piet is racistisch, hij moet weg!!!!" dekt bij lange na niet de uitingen van KOZP en aanverwante groepen. Niet alleen is Zwarte Piet racistisch, iedereen die het feest viert is (inmiddels) een racist. En zo is er ook het gedachtegoed zoals verwoord door Gloria Wekker met haar racistische anti blanken geratel (white privilege, white guilt etc etc). Het anti kolonialisme met frontman Sandew Hira en zijn eis voor herstelbetalingen. Het net doen alsof Nederland dezelfde problemen heeft als Amerika met als toppunt het Amerikaanse blackface vereenzelvigen met een Europese zwarte schmink traditie. Het omarmen van activistische groepen als die van Abou Jah Jah, of samen optrekken met het extreem linkse anarchistische en uiterst agressieve Antifa.

KOZP (en aanverwante groeperingen) zijn aan het radicaliseren.

Het begon met een statement. Daarna werden tegenstanders uitgemaakt voor racist. Daarna worden de meningen van tegenstanders gesnoerd. Er wordt niet meer met ze gepraat. Probeer op SM maar eens te reageren op een KOZP/BLM' er. Dan volgt het actief bekladden of laten verdwijnen van symbolen van hun 'tegenstanders' (neerhalen van standbeelden, verdwijnen van straatnamen, willen aanpassen van de geschiedenis(boeken), lesboeken met hun ideologie etc. De volgende stap is geweld tegen de tegenstanders (waarvan we inmiddels een eerste oproep hebben mogen ontvangen). Het gaat van kwaad tot erger. En ik mag het niet zeggen, maar doe het toch, de geschiedenis lijkt zich wederom te herhalen.

En ja, die racistische mafklappers over rechts uiten zich racistisch, beneden alle peil en mogelijk ook strafbaar. Maar zij zijn bij lange na niet zo georganiseerd als die links extremisten. Over rechts hoef je vooralsnog minder daadkracht te verwachten. Kan wel zijn dat de gematigde/neutrale Nederlander ook de grens van tolerantie bereikt. De afgelopen demonstraties zijn bij veel neutrale Nederlanders in het verkeerde keelgat geschoten. Maar uiten ze zich anti dan worden ze zonder problemen ook voor nazi uitgemaakt. En nazi's mag je tegen de kop schoppen...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 8 juni 2020 @ 22:16:01 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193544185
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja zo kan ik het ook

"Zwarte Piet is racistisch, je moet ze kopschoppen en de sint neerschieten zodat stukjes schedel op de kindertjes terechtkomen want dan gaan ze huilen!!!"

en

"Zwarte Piet is niet racistisch, hij is gewoon zwart, is koeltoer"

als je de extremen aan de ene kant vergelijkt met de normale mensen aan de andere kant is het snel duidelijk wie hier de badguys zijn toch?
Natuurlijk. Ik baseer me iig op de situatie in Eindhoven waar die KOZP lui een beetje stilletjes met hun bordje staan en daar tegenover een grote groep hooligans die allerlei zaken roept waar de honden geen brood van lusten en eieren gooit.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 22:18:39 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193544232
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik baseer me iig op de situatie in Eindhoven waar die KOZP lui een beetje stilletjes met hun bordje staan en daar tegenover een grote groep hooligans die allerlei zaken roept waar de honden geen brood van lusten en eieren gooit.
als dat de enige plek was waar dit verhaal uit de hand loopt dan zou dat een goed idee zijn

maar helaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:28:25 #8
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_193544382
🙈 🙉 🙊
  maandag 8 juni 2020 @ 22:32:34 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193544471
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Zwarte Piet is racistisch, hij moet weg!!!!" dekt bij lange na niet de uitingen van KOZP en aanverwante groepen. Niet alleen is Zwarte Piet racistisch, iedereen die het feest viert is (inmiddels) een racist. En zo is er ook het gedachtegoed zoals verwoord door Gloria Wekker met haar racistische anti blanken geratel (white privilege, white guilt etc etc). Het anti kolonialisme met frontman Sandew Hira en zijn eis voor herstelbetalingen. Het net doen alsof Nederland dezelfde problemen heeft als Amerika met als toppunt het Amerikaanse blackface vereenzelvigen met een Europese zwarte schmink traditie. Het omarmen van activistische groepen als die van Abou Jah Jah, of samen optrekken met het extreem linkse anarchistische en uiterst agressieve Antifa.

KOZP (en aanverwante groeperingen) zijn aan het radicaliseren.

Het begon met een statement. Daarna werden tegenstanders uitgemaakt voor racist. Daarna worden de meningen van tegenstanders gesnoerd. Er wordt niet meer met ze gepraat. Probeer op SM maar eens te reageren op een KOZP/BLM' er. Dan volgt het actief bekladden of laten verdwijnen van symbolen van hun 'tegenstanders' (neerhalen van standbeelden, verdwijnen van straatnamen, willen aanpassen van de geschiedenis(boeken), lesboeken met hun ideologie etc. De volgende stap is geweld tegen de tegenstanders (waarvan we inmiddels een eerste oproep hebben mogen ontvangen). Het gaat van kwaad tot erger. En ik mag het niet zeggen, maar doe het toch, de geschiedenis lijkt zich wederom te herhalen.

En ja, die racistische mafklappers over rechts uiten zich racistisch, beneden alle peil en mogelijk ook strafbaar. Maar zij zijn bij lange na niet zo georganiseerd als die links extremisten. Over rechts hoef je vooralsnog minder daadkracht te verwachten. Kan wel zijn dat de gematigde/neutrale Nederlander ook de grens van tolerantie bereikt. De afgelopen demonstraties zijn bij veel neutrale Nederlanders in het verkeerde keelgat geschoten. Maar uiten ze zich anti dan worden ze zonder problemen ook voor nazi uitgemaakt. En nazi's mag je tegen de kop schoppen...
Och we hebben gelukkig veiligheidsdiensten tegen radicale figuren. En of Gloria Wekker mij een racist vind dat interesseert me werkelijk geen biet.
pi_193545213
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:25 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misbruikt ja. Zij hebben er namelijk ook geen goede reden voor
Volgens mij snap je het standpunt van de tegenstanders niet helemaal. Dan zou je waarschijnlijk wel begrijpen waarom ze ertegen zijn.
Ze zouden echt geen actie voeren als de overeenkomst met slavernij zo groot zou zijn. Ik kan me voorstellen dat het voor die groep kwetsend is.

Ik denk dat als er een feest zou komen waarbij een typetje bestaat met de west europese bevolking als arme sloebers die moeten creperen en kruipen voor de elite, dan zou er ook vast protest komen, omdat dat zoveel gelijkenis heeft met de realiteit.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 00:26:55 #11
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193545834
Mensen die zich anno 2020 nog steeds vastklampen aan zwarte Piet :')

Culturen en tradities veranderen, accepteer dat nou maar gewoon. Je kan er toch niets aan veranderen.
#KICKOUTZP
  dinsdag 9 juni 2020 @ 00:54:43 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193545954
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:26 schreef wollah het volgende:
Mensen die zich anno 2020 nog steeds vastklampen aan zwarte Piet :')

Culturen en tradities veranderen, accepteer dat nou maar gewoon. Je kan er toch niets aan veranderen.
Niemand verplicht je om het mee te vieren.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 00:57:59 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193545963
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjes en Prinsjes zijn altijd gekwetst, maakt niet uit waar het over gaat.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:02:05 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193545977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het zal die kids een worst zijn welke kleur die heeft. Verander het gewoon in paars of groen en dan kunnen we verder. Die tegenstanders maken zich druk ik niks.
#KICKOUTZP
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:04:18 #15
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193545986
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:02 schreef wollah het volgende:

[..]

Het zal die kids een worst zijn welke kleur die heeft. Verander het gewoon in paars of groen en dan kunnen we verder. Die tegenstanders maken zich druk ik niks.
Ja, hoi, dan veranderen we dat, wat is de volgende stap?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:07:00 #16
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193545998
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:04 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, hoi, dan veranderen we dat, wat is de volgende stap?
Niks. Zwartepieten discussie is dan eindelijk voorbij. Dat is het.
#KICKOUTZP
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:08:12 #17
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193546000
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:07 schreef wollah het volgende:

[..]

Niks. Zwartepieten discussie is dan eindelijk voorbij. Dat is het.
_O- _O- _O-
pi_193546066
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:02 schreef wollah het volgende:

[..]

Als de tegenstanders zich druk maken om niks, waar maken de voorstanders zich dan druk om?

#lLastigevragen

#Durftevragen
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:33:57 #19
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193546075
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Als de tegenstanders zich druk maken om niks, waar maken de voorstanders zich dan druk om?

#lLastigevragen

#Durftevragen
Voorstanders zijn net zo achterlijk als tegenstanders. Daarom zeg ik, maak zwarte Piet gewoon blauw, dan zijn we van dit gezeik af. Een andere oplossing bestaat namelijk niet.
#KICKOUTZP
pi_193546092
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:33 schreef wollah het volgende:

[..]

Voorstanders zijn net zo achterlijk als tegenstanders. Daarom zeg ik, maak zwarte Piet gewoon blauw, dan zijn we van dit gezeik af. Een andere oplossing bestaat namelijk niet.
De Smurfen. _O_
pi_193546104
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:33 schreef wollah het volgende:
Daarom zeg ik, maak zwarte Piet gewoon blauw, dan zijn we van dit gezeik af. Een andere oplossing bestaat namelijk niet.
Of we houden hem gewoon zwart, dan zijn we van het gezeik van de anti-Pieten af.
Of werkt dat andersom niet zo.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:43:08 #22
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193546107
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De Smurfen. _O_
Precies _O_
#KICKOUTZP
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:44:12 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193546112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:42 schreef Tmarus het volgende:

[..]

Of we houden hem gewoon zwart, dan zijn we van het gezeik van de anti-Pieten af.
Of werkt dat andersom niet zo.
Hoe pijnlijk het ook is, maar tradities veranderen. Vooral als ze ook nog racistische elementen bevatten. Het enige dat je kunt doen, is dat accepteren. Want anders zal deze discussie nooit stoppen.
#KICKOUTZP
pi_193546122
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:44 schreef wollah het volgende:

[..]

Hoe pijnlijk het ook is, maar tradities veranderen. Vooral als ze ook nog racistische elementen bevatten. Het enige dat je kunt doen, is dat accepteren. Want anders zal deze discussie nooit stoppen.
Maar ook die kun je weer omdraaien natuurlijk ;) Er zijn ook tradities die al heel lang bestaan en zullen blijven bestaan.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 01:47:43 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193546127
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 01:44 schreef wollah het volgende:

[..]

Dan is er wel wat anders, echt hoor 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')